دوره های زبان در صربستان

دوره های زبان در صربستان فرصتی عالی برای رشد شخصی و حرفه ای است و به شما کمک می کند که در محیطی بین المللی و زیر نظر بهترین اساتید، زبان مورد نظر خود را فرا بگیرید. اگر به فکر یادگیری زبان در یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دوره های زبان موجود در صربستان بسیار مقرون به صرفه و باکیفیت هستند و امکان یادگیری زبان بر اساس بهترین متد را به زبان آموزان ارائه می دهند. نکته مهم این است که شما می توانید با انتخاب دوره های زبان در صربستان به طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی موجود در این کشور که به زبان انگلیسی یا صربی هستند، دسترسی داشته باشید. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل زبان، در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی یا صربی در صربستان می تواند چشم انداز شغلی و حرفه ای شما را گسترش دهد و فرصت های شغلی بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه صربستان دارای اقتصادی پویا و رو به رشد است دانش زبان صربی به شما کمک می کند که راحت تر شغل مورد نظرتان در این کشور را پیدا کنید. چنانچه قصد مهاجرت به کشور صربستان را دارید، برای آشنایی با انواع روش های مهاجرتی و الزامات و مدارک مربوط به هر روش، مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان را از دست ندهید.

فهرست مطالب
دوره های زبان در صربستان

انواع کالج های زبان در صربستان

 انواع کالج های زبان در صربستان وجود دارند که دارای هزینه ها، دوره های زبان و دیگر شرایط مختلف می باشند. به طور کل کالج های زبان در این کشور می تواند به دو دسته کالج های زبان عمومی و خصوصی تقسیم شود.

کالج های زبان در صربستان با توجه به نوع خود ممکن است تنها به ارائه زبان صربی، انگلیسی یا دیگر زبان ها مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی و غیره بپردازند. کالج های عمومی اصولا به دانشگاه های دولتی یا وزارتخانه های آموزش و پرورش وابسته هستند در حالی که کالج های زبان خصوصی توسط سازمان ها یا افراد مستقل اداره می شوند. هر کدام از کالج های زبان موجود در این کشور ممکن است با توجه به نوع خود دوره های زبان مبتدی تا پیشرفته را ارائه دهند.

کیفیت، اعتبار و دوره های زبان در صربستان ارائه شده توسط هر کالج متفاوت است و با توجه به اینکه اعتبار مدارک تحصیلی به دست آمده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است توصیه می کنیم دانشجویان قبل از ثبت نام در یک کالج و موسسه زبان شهرت و شناخت کالج های زبان مورد نظر خود را بررسی کنند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به بررسی هر کدام از کالج های زبان موجود در این کشور می پردازیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای خارجی با دریافت مشاوره به روز مهاجرتی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کالج های زبان عمومی یا دولتی در صربستان

کالج های زبان عمومی یا دولتی در صربستان همانطور که از نامشان پیداست نوعی کالج هستند که توسط دولت تامین مالی و تنظیم می شوند. این کالج ها برنامه های زبان بسیار معتبری در زبان های صربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، ایتالیایی ارائه می دهند.

همچنین بسیاری از دانشگاه های صربستان دوره های زبان را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. با توجه به اینکه زبان تحصیلی موجود در دانشگاه های صربستان صربی و انگلیسی است، دانشجویان می توانند با گذراندن دوره های مرتبط به یکی از این زبان ها، سطح زبان خود را گسترش دهند و خود را برای تحصیل در دانشگاه آمده کنند.

دانشگاه های مختلفی برنامه های آموزشی زبان صربی یا انگلیسی را ارائه می دهند اما از بهترین و محبوب ترین این دانشگاه ها که دارای اعتبار بسیار زیادی نیز می باشند، می توان به دانشکده فیلولوژی در دانشگاه بلگراد، دانشکده فلسفه در دانشگاه نووی ساد و دانشکده فیلولوژی و هنر در دانشگاه کراگویواچ اشاره کرد.

مطالعه دوره های زبان در صربستان به خصوص در زبان صربی به شما کمک می کند تا دانش بسیار عمیقی در مورد غنا و تنوع فرهنگ، تاریخ و جامعه صربستان به دست آورید و با زندگی در این کشور مهارت های تجزیه و تحلیل، ارتباط و مهارت های تفکر انتقادی خود را توسعه دهید. شما با تحصیل زبان انگلیسی کالج های زبان در صربستان می توانید در کنار زبان آموزانی از سراسر جهان قرار گرفته و از این طریق مهارت های زبانی خود را بهبود بخشید.

کالج های زبان عمومی یا دولتی در صربستان

کالج های زبان خصوصی یا مستقل در صربستان

کالج های زبان خصوصی یا مستقل در صربستان در واقع آموزشگاه های زبانی هستند که به هیچ دانشگاه یا دانشکده ای وابسته نیستند و دوره های زبان انگلیسی، صربی، آلمانی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، ایتالیایی و.. را ارائه می دهند. کالج های زبان مستقل دوره های زبان از ابتدایی تا پیشرفته را ارائه داده و برخی از آن ها مدارک بسیار معتبری صادر می کنند که در اکثر دانشگاه های صربی پذیرفته می شوند. از مهم ترین کالج های زبان که دوره های زبان در صربستان ارائه می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لینگوا: یک نوع آموزشگاه زبان مستقل که دوره های زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی برای کودکان و بزرگسالان در سطوح مختلف مهارت ارائه می دهد.
  • ینلینگوا یا Inlingua: یک آموزشگاه زبان مستقل که بخشی از شبکه بین المللی آموزشگاه های زبان است. دوره های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی برای کودکان و بزرگسالان در سطوح مختلف مهارت ارائه می دهد.
  • برلیتز: یک آموزشگاه زبان مستقل است که دوره های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و… را ارائه می دهد.
  • آکادمی آکسفورد: آموزشگاه زبان خصوصی که دوره های صربی را برای خارجی ها در شهرهای مختلف مانند بلگراد، نووی ساد، نیش، کراگویواچ و آرانجلوواچ ارائه می دهد.
  • کارگاه زبان و فرهنگ صربستان: این یک موسسه زبان خصوصی است که دوره های صربی را در بلگراد و والیوو برگزار می کند.

دوره های زبان انگلیسی در صربستان

دوره های زبان انگلیسی در صربستان یکی از محبوب ترین دوره های زبان ارائه شده در این کشور می باشد. امروزه کالج های مختلفی به صورت آنلاین یا حضوری دوره های تحصیلی ارائه می دهند که برخی از مهم ترین این دوره های زبان در صربستان شامل موارد زیر می شود.

دوره های زبان انگلیسی در صربستان
  • انگلیسی برای تجارت: دوره ای پیشرفته است که برای افراد حرفه ای در زمینه مرتبط به تجارت طراحی شده و به علاقه مندان کمک می کند که مهارت های ارتباطی خود را به زبان انگلیسی در زمینه های مختلف تجاری بهبود ببخشند. دانشجویان در این دوره موضوعاتی مانند نحوه نوشتن ایمیل، گزارش ها و ارائه ها، مذاکره، شرکت در جلسات و شبکه سازی را به زبان انگلیسی فرا می گیرند.
  • انگلیسی برای اهداف آکادمیک: این دوره برای زبان آموزانی طراحی شده که قصد دارند تا تحصیلات عالی خود را در یک کشور یا موسسه انگلیسی زبان ادامه دهند. تمرکز این دوره توسعه مهارت های آکادمیک و مهارت زبان مورد نیاز برای موفقیت در محیط های دانشگاهی می باشد و دوره شامل مهارت هایی مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن می باشد.
  • انگلیسی برای سفر و گردشگری: این دوره برای افراد عاشق سفر یا کار در صنعت گردشگری هستند طراحی شده و واژگان و عبارات ضروری را برای موقعیت های مختلف سفر، مانند رزرو پرواز و هتل، سفارش غذا و.. را پوشش می دهد.
  • انگلیسی برای فرهنگ و سرگرمی: این دوره برای افراد علاقمند به فرهنگ و سرگرمی های دنیا که به زبان انگلیسی هستند طراحی شده است.

دوره های زبان صربی در صربستان

دوره های زبان صربی در صربستان برای کمک به درک و برقراری ارتباط موثر به زبان صربی طراحی شده اند. این دوره ها جنبه های مختلف زبان صربی مانند گرامر، واژگان، تلفظ، خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را پوشش داده و به زبان آموزان کمک می کنند که در دانش زبانی لازم برای موقعیت های مختلف را فرا بگیرند.

دوره های زبان در صربستان در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته و متناسب با نیازها و اهداف هر زبان آموز ارائه شده و توسط بهترین و مجرب ترین معلمان تدریس می شود. این اساتید با استفاده از بهترین روش ها و متدها زبان صربی را به زبان آموزان یاد داده و همواره تلاش می کنند تا فرآیند یادگیری را جذاب و لذت بخش کنند. شما می توانید برخی از مهم ترین این دوره ها را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • دوره صربی استاندارد: دوره ای که به مطالعه زمان های اساسی و قواعد دستوری و آوایی زبان صربی تمرکز دارد.
  • دوره های فشرده: این دوره برای کسانی که می خواهند در مدت زمان کوتاه تری به زبان صربی مسلط شوند طراحی شده است.
  • آمادگی برای دانشگاه: این دوره توسط آموزشگاه های زبان و دانشگاه ها ارائه شده و به زبان آموزان کمک می کند که اصطلاحات و واژگان مرتبط به برخی دروس مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و سایر دروس را که آزمون ورودی دانشگاه ضروری هستند، فرا بگیرند.
  • دوره های انفرادی: این دوره ها می تواند به صورت ابتدایی یا پیشرفته باشد.

اگر می خواهید درباره صربستان اطلاعات صحیح و دقیق کسب کنید مقالات زیر را بخوانید.

نحوه ثبت نام در دوره زبان صربی کشور صربستان

امروزه دوره های زبان در صربستان را می توان در مراکز دانشگاهی یا کالج های خصوصی زبان مطالعه کرد و بیشتر این کالج ها در شهرهای توریستی محبوب این کشور مانند بلگراد و نووی ساد واقع شده اند. نحوه ثبت نام در دوره زبان صربی کشور صربستان اصولا آسان است و شما برای ثبت نام در دوره های زبان این کشور باید برخی مراحل را سپری کنید.

اولین گام برای ثبت نام، انتخاب کالج های زبان در صربستان است و پس از آن شما باید فرم درخواست را در وب سایت رسمی دانشگاه یا کالج پر کرده و ارسال فرمایید. پس از آن باید هزینه های دوره مورد نظرتان را از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

در این مرحله دانشجویانی که عضوی کشورهای اتحادیه اروپا هستند، می توانند برای دوره های زبان زیر 30 روز بدون اخذ ویزا ادامه مراحل را انجام دهند اما دانشجویانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند باید ویزای تحصیل زبان را دریافت کنید.

پس از آن که ویزای تحصیل زبان درخواست و دعوت نامه از مدرسه را اخذ کردید باید برای تعیین سطح زبان خود در آزمون ورودی شرکت کنید. در این مرحله زبان آموزان با توجه به پیشینه زبانی خود به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. در نهایت حائز اهمیت است چنانچه پیش از شروع دوره های زبان در صربستان قصد لغو آن را داشته باشید ممکن است تا 60٪ از هزینه دوره را از دست دهید.

هزینه دوره های زبان در صربستان

در حال حاضر هزینه دوره های زبان در صربستان با توجه به عوامل مختلفی نظیر سطح مهارت، مدت دوره، محل مدرسه و نوع محل اقامت باز میگردد. همچنین نوع زبانی که قصد یادگیری آن را دارید نیز می تواند تاثیر بسیار عمده ای بر روی هزینه های تحصیلی داشته باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده متوسط هزینه دوره استاندارد زبان 4 هفته ای در صربستان حدودا 1021 یورو است که شامل 20 درس در هفته می شود. این هزینه می تواند با توجه به نوع موسسه تغییر کند برای مثال دوره 4 هفته ای زبان انگلیسی در مدرسه لینگوا در والیوو 1200 یورو هزینه دارد و هزینه شرکت در دوره های زبان در صربستان در یک موسسه زبان در نووی ساد حدودا 840 یورو می باشد.

همچنین امروزه هزینه های دوره های زبان صربی تا حد زیادی به شهر، موسسه و نوع دوره ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. شما می توانید در جدول زیر برخی از مهم ترین دوره های زبان صربی و همچنین هزینه ها مربوط به هر دوره را مشاهده فرمایید.

نوع برنامه سطح زبان تعداد هفته ها هزینه
استاندارد مبتدی 10-40 234 دلار در هفته
دوره فشرده مبتدی 1-48 191 دلار در هفته
مدرسه تابستانی مبتدی 1-16 382 دلار
دوره آخر هفته صربستان مبتدی 1-2 روز 64 دلار
آمادگی برای آزمون سراسری مهارت زبان مبتدی 6-10 1,158 دلار
آمادگی برای دانشگاه مبتدی 16 112 دلار در ترم
دوره انفرادی مبتدی 1 11 دلار هر جلسه
دوره آنلاین انفرادی مبتدی 1-8 382 دلار در دوره

ویزای تحصیل زبان در صربستان

ویزای تحصیل زبان در صربستان نوعی ویزا است که به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در این کشور بمانند و به مطالعه زبان بپردازند. برای ثبت درخواست این ویزا باید یک ثبت نام تایید شده دوره زبان در یک موسسه معتبر مانند دانشگاه، آموزشگاه زبان یا مرکز فرهنگی را داشته باشد.

شما همچنین باید یک مدرک مبنی بر تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی، بیمه درمانی و هزینه های رفت و برگشت خود را به کالج های زبان در صربستان ارائه دهید که این هزینه حداقل برای هر ماه 150 یورو می باشد. از طرفی شما باید یک پاسپورت معتبر، دو عکس در اندازه پاسپورت، یک فرم درخواست تکمیل شده و هزینه ویزا 62 یورو ارسال کنید.

شما باید حداقل سه ماه قبل از تاریخ مورد نظر خود برای دوره های زبان در صربستان روند اخذ ویزای زبان را با مراجعه به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری صربستان در کشور خودتان انجام دهید. پس از دریافت ویزای زبان می توانید در عرض 24 ساعت به صربستان سفر کنید و بعد از آن حتما باید در پلیس محلی ثبت نام کنید.

دوره های زبان در صربستان

پس از گذشت یک سال در صورتی که در دوره زبان خود پیشرفت قابل توجهی داشته باشید می توانید برای یک سال دیگر این ویزای زبان را تمدید کنید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که ویزای زبان به افراد اجازه کار یا تحصیل را نمی دهد و به این منظور باید برای نوع دیگری از ویزا درخواست دهید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیل زبان در صربستان

با توجه به اینکه ارائه مدارک لازم مرحله بسیار مهمی از اخذ ویزای لازم برای شرکت در دوره های زبان در صربستان است و می تواند تاثیر بسیار عمده بر روی روند اخذ ویزای این کشور بگذارد، در ادامه به برخی از مهم ترین مدارک لازم برای ویزای تحصیل زبان در صربستان اشاره می کنیم.

  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی و شش ماه اعتبار بیشتر از اقامت مورد نظر شما
  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده
  • دو عکس اخیر به اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از مدرسه یا موسسه زبان در صربستان
  • اثبات وجوه کافی برای پوشش هزینه های زندگی و شهریه
  • مدرک بیمه درمانی معتبر
  • گواهی سابقه کیفری از کشور محل اقامت شما

اگر تنها دغدغه شما برای مهاجرت تحصیلی نداشتن مدرک زبان معتبر است می توانید با شیوه هایی که ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما می گوییم و بدون اخذ مدرک زبان مهاجرت کنید.

در وبینار ارائه شده در این بخش از مقاله زهرا اشتیاقی همکار ما در شرکت رجبی این شیوه ها را با جزئیات برای شما شرح می دهد.

همچنین شما می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره در لیست مشاوران رجبی برای دریافت مشاوره رایگان قرار بگیرید ؛ ما با شما تماس میگیریم!

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل بدون مدرک زبان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرکت در دوره های زبان کالج های خارج از کشور ، سکوی پرتابی آسان و ارزان برای مهاجرت!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای دوره های زبان کشور صربستان

در نهایت به سراغ مزایای دوره های زبان کشور صربستان می رویم. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل زبان در این کشور هزینه های تحصیلی و زندگی مقرون به صرفه است و با توجه به این که این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه های بسیار ارزان تری دارد، تحصیل در آن به شما کمک می کند تا بدون پرداخت هزینه های گزاف زیر نظر بهترین اساتید و در محیطی بین المللی زبان مورد نظرتان را فرا بگیرید.

امروزه کالج ها و موسسات زبان دولتی و خصوصی زیادی در این کشور وجود دارند که برنامه های آموزش زبان را برای سطوح و شرایط مختلف ارائه می دهند. این برنامه های آموزشی بر اساس آخرین تغییرات روز دنیا هماهنگ شده و اساتید برای تدریس آن ها از بهترین روش ها و متد کمک می گیرند. شرکت در دوره های زبان در صربستان می تواند چشم انداز تحصیلی و حرفه ای شما را تغییر دهد و فرصت های تحصیلی بسیار خوبی را در این کشور در اختیار شما قرار دهد.

دوره های زبان در بسیاری از کشورهای جهان ارائه می شود ، این دوره ها را در چهار کشور زیر مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار دوره های زبان در صربستان

طبق اطلاعات به دست آمده متوسط هزینه دوره استاندارد زبان 4 هفته ای در صربستان حدودا 1021 یورو است که شامل 20 درس در هفته می شود.

به طور کل کالج های زبان در این کشور که دوره های زبان در صربستان ارائه می دهند، می تواند به دو دسته کالج های زبان عمومی و خصوصی تقسیم شود.

شرکت در دوره های زبان در صربستان می تواند چشم انداز تحصیلی و حرفه ای شما را تغییر دهد و فرصت های تحصیلی بسیار خوبی را در این کشور در اختیار شما قرار دهد.

نوعی ویزا است که به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در این کشور بمانند و به مطالعه زبان بپردازید.

دانشگاه های مختلفی دوره های زبان در صربستان را ارائه می دهند اما از بهترین و محبوب ترین این دانشگاه ها که دارای اعتبار بسیار زیادی نیز می باشند می توان به دانشکده فیلولوژی در دانشگاه بلگراد، دانشکده فلسفه در دانشگاه نووی ساد و دانشکده فیلولوژی و هنر در دانشگاه کراگویواچ اشاره کرد.

چنانچه شما نیز قصد دارید در یکی از بهترین دوره های زبان در صربستان شرکت کنید و پس از آن در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید، توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان تحصیل در صربستان را مطالعه فرمایید. شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات در مورد شرایط، قوانین و الزامات تحصیلی از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه