بورسیه های تحصیلی در سنگاپور

بورسیه های تحصیلی در سنگاپور یکی از گزینه های موجود برای تحصیل کم هزینه و حتی رایگان در این کشور می باشد. این بورسیه ها پوشش دهی متفاوت داشته و برخی تنها هزینه های تحصیل را پوشش داده در حالی که برخی دیگر علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه اقامت دانشجویان را نیز پرداخت می کنند.

مهم ترین مزیت اخذ بورسیه تحصیلی از بین رفتن دغدغه مالی برای دانشجویان و ایجاد محیطی است که در آن متقاضیان بتوانند با تمرکز بالا به تحصیل بپردازند. از گذشته این گونه تصور شده که بورسیه های تحصیلی تنها به دانشجویان با عملکرد تحصیلی بسیار بالا تعلق می گیرد، اما باید گفت که شرایط دریافت هر بورسیه متفاوت است و ممکن است شما نیز واجد شرایط دریافت این بورسیه ها باشید. توصیه ما این است که برای یافتن بهترین بورسیه با توجه به شرایطتان با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

دانشگاه های سنگاپور هر ساله در رتبه بندی های مختلف در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته و از استانداردهای آموزشی بسیار سخت گیرانه ای پیروی می کنند. با توجه به این که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به دانشگاه های این کشور جذب می شوند، ورود به این دانشگاه ها و اخذ پذیرش آن ها آسان نیست و رقابت زیاد می باشد. در این راه توصیه می کنیم با مطالعه مقاله تحصیل در سنگاپور بهترین روش های اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور را مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی در سنگاپور

انواع بورسیه ها در سنگاپور

در حال حاضر انواع بورسیه ها در سنگاپور وجود دارد که هر کدام در دسته بندی های مختلف قرار گرفته و توسط سازمان های متفاوتی اهدا می شوند. امروزه بیش از 240 بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد که هر کدام بر اساس مبانی مختلفی در دسته بندی های متفاوت قرار می گیرند.

بورسیه های تحصیلی در سنگاپور را می توان بر مبنای شایستگی (بر اساس دستاوردهای علمی، ورزشی یا خلاقانه)، بر اساس نیاز (دانشجویان با نیاز مالی یا دانشجویان با توانایی های بالا)، قومیت و بر اساس بخش (زمینه ی تحصیلی) به گروه های مختلفی تقسیم کرد. از طرفی بورسیه های تحصیلی این کشور توسط سازمان های مختلفی ارائه می شوند که در ادامه به بررسی انواع بورسیه با توجه به مبدأ آن می پردازیم.  

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان در دانشگاه های معتبر آسیایی با دریافت راهکارهای عملی از کارشناسان خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برای بخش شفاهی آزمون ، یک استاد دانشگاه با دانشجویان در مورد موضوعات پزشکی مصاحبه می کند ، گرفتن نمره زبان بین المللی نیز برای پذیرش پزشکی مورد نیاز است که چنانچه دانشجویی آن را نداشته باشد در صورت برآورده کردن سایر شرایط در سطح عالی ممکن است باز هم امتیاز ورود را به دست بیاورد.

شرکت در دوره های آمادگی برای این آزمون ها به شما کمک می کند تا آزمون های ورودی پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را با موفقیت شرکت کرده و بتوانید وارد دانشگاه شوید، آشنایی با نوع سوالات و قرار گیری چند باره در آزمون های آزمایشی بهترین نتیجه را برای دانش آموزان سخت کوش به ارمغان می آورد.

بورسیه سازمان های دولتی سنگاپور

بورسیه سازمان های دولتی سنگاپور یکی از بهترین بورسیه های این کشور است که هر ساله به طیف وسیعی از دانشجویان اهدا می شود. در حال حاضر بورسیه دولتی سنگاپور (SGS) و بورسیه A*STAR دو مورد از محبوب ترین بورسیه های دولتی در این کشور می باشند.

علاوه بر آن بورسیه SINGA نیز جزو بورسیه های دولتی عالی برای دانشجویان بین المللی می باشد. این بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده و جزو بورسیه ها با پوشش دهی کامل می باشد. این بدان معناست که تمامی هزینه های تحصیل و اقامتی شما در این کشور توسط این مورد از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور پوشش داده می شود.  

بورسیه سازمان های خصوصی سنگاپور

در کنار سازمان های دولتی، انواع سازمان های خصوصی نیز بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برای مثال موسسه مدیریت مواد سنگاپور یکی از بهترین مؤسسات غیر انتفاعی در این کشور است که به دانشجویان علاقمند به تحصیل در این مؤسسه بورسیه هایی را ارائه می دهد.

بورسیه سازمان های خصوصی سنگاپور اصولاً با توجه به نوع سازمان، دارای پوشش دهی های مختلفی هستند و از همین رو تنها برخی از آن ها تمامی هزینه های موجود را پرداخت می کند. از همین رو پیش از ارائه درخواست برای این بورسیه های تحصیلی در سنگاپور شرایط و پوشش دهی ها را چک کنید.

بورسیه دانشگاه های سنگاپور

در نهایت برخی دیگر از بورسیه ها نیز توسط دانشگاه های موجود در این کشور ارائه می شوند. در حال حاضر بهترین بورسیه دانشگاه های سنگاپور توسط دانشگاه هایی مانند دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فناوری نانیانگ ارائه می شوند. با توجه به این که این دو دانشگاه در بین لیست 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند، شما می توانید با دریافت بورسیه های تحصیلی در سنگاپور و تحصیل در این دانشگاه ها در کنار صرف هزینه های کم از مدارک تحصیلی بسیار معتبری نیز بهرمند شوید.

جالب است بدانید بورسیه دانشگاه ملی سنگاپور یکی از برترین بورسیه ها در این کشور است که انواع هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و هزینه های سفر دانشجویان در طول دوره را پوشش می دهد. 

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی سنگاپور

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی سنگاپور

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی سنگاپور اصولاً با توجه به نوع بورسیه ای که قصد دارید دریافت کنید، بستگی دارد؛ با این حال برخی الزامات و شرایط برای تمامی بورسیه ها یکسان می باشند. در حال حاضر اکثر بورسیه های این کشور بر اساس عملکرد تحصیلی بسیار عالی یا نیاز مالی شدید دانشجویان اعطا می شود.

اولین و مهم ترین شرط برای دریافت بورسیه های تحصیلی در سنگاپور داشتن سوابق تحصیلی خوب است. به طور کلی چنانچه قصد درخواست برای بورسیه های مدرک لیسانس را دارید، وجود ریز نمرات دیلم و گذراندن 12 سال تحصیلی الزامی است. از طرفی برای دوره کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی معتبر و برای مدرک دکترا، وجود مدرک کارشناسی ارشد الزامی می باشد. علاوه بر این دانشجو باید بیانیه هدف عالی ای به دانشگاه ارائه داده و در مورد اهداف و برنامه های خود پس از اتمام تحصیلات و ورود به بازار کار توضیحاتی را ارائه دهد.

معدل و عملکرد تحصیلی دانشجو نیز در اخذ این بورسیه ها حائز اهمیت است. با توجه به این که اکثریت بورسیه های این کشور به دانشجویان با عملکرد تحصیلی خوب اهدا می شود، داشتن معدل بالا و اخذ نمرات درخشان به کمک کرده که راحت تر بورسیه مورد نظرتان را دریافت کنید.

بورسیه های لیسانس در سنگاپور

در حال حاضر لیست مفصلی از بورسیه های لیسانس در سنگاپور وجود دارد که کمک های مالی بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. امروزه مقطع کارشناسی دانشگاه های سنگاپور بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب هستند و از همین رو هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان در مقطع لیسانس مشغول به تحصیل می شوند.

لازم به ذکر است تعداد بورسیه های ارائه شده در مقطع کارشناسی نسبت به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا کم تر می باشد و از طرفی با توجه به تعداد زیاد دانشجویان، رقابت برای دریافت بورسیه های این دوره بسیار زیاد است. از همین رو متقاضیان باید با کسب نمرات خوب و غنی سازی رزومه های تحصیلی، خود را از دیگر رقبا متمایز کنند.

شما باید حین تحصیل لیسانس در دانشگاه های سنگاپور در دروس مختلف نمرات بسیار بالایی کسب و کنید و همان ترم های اول با اخذ معدل های بالا شانس خود را برای دریافت بورسیه های تحصیلی در سنگاپور افزایش دهید.

در حال حاضر از بهترین بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی سنگاپور می توان به بورسیه های بورسیه صنعت سنگاپور(SgIS) ، بورسیه تحصیلی علم و فناوری، بورسیه برنامه مهندسی رنسانس (REPS)، بورسیه فارغ التحصیلان بین المللی سنگاپور، بورسیه مدرسه مدیریت جهانی و بورسیه های دانشگاه فنی نانیانگ اشاره کرد.

بورسیه لیسانس نانیانگ

بورسیه لیسانس نانیانگ یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی در سنگاپور است و به دانشجویانی که در مقطع لیسانس به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند، اهدا می شود. این بورسیه برای دانشجویانی تعبیه دیده شده که حین تحصیل در دانشگاه های این کشور عملکرد تحصیلی بسیار خوبی دارند و از طرفی داشتن پتانسیل رهبری بالا نیز جزو شرایط دریافت این بورسیه می باشد.

متقاضیانی که موفق به دریافت بورسیه نانیانگ سنگاپور می شوند نیازی به پرداخت هزینه های شهریه ندارند و از طرفی کمک هزینه سالانه، کمک هزینه حمل و نقل، کمک هزینه خرید کامپیوتر و کمک هزینه سفر را دریافت می کنند. از همین رو دانشجویان پس از دریافت این بورسیه هیچ گونه دغدغه مالی نخواهد داشت و می توانند به صورت کامل به برنامه تحصیلی خود تمرکز کنند.

بورسیه دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور

بورسیه دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور نیز یکی دیگر از بورسیه های بسیار محبوب در مقطع کارشناسی می باشد. این بورسیه به صورت تخصصی برای دانشجویان برجسته ای که قصد اخذ مدرک خود را از این دانشگاه دارند، طراحی شده است.

این مورد از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور هزینه های تحصیلی 4 سال را به صورت کامل پوشش می دهد و علاوه بر آن به دانشحویان این فرصت داده شده تا بتوانند در برنامه ی هشت هفته ای در جهت گسترش مهارت های خود شرکت کنند. لازم به ذکر است که این بورسیه تحصیلی در سنگاپور هزینه های سفر و هزینه های مشارکت دانشجویان در برنامه های پژوهشی را به صورت کامل پوشش می دهد و از همین رو جزو بورسیه های بسیار عالی در مقطع کارشناسی می باشد.

بورسیه های مقطع ارشد سنگاپور

بورسیه های مقطع ارشد سنگاپور نسبت به بورسیه های مقطع لیسسانس فراوان تر می باشند. امروزه این بورسیه ها توسط سازمان های مختلفی ارائه شده و دانشجویان بین المللی می توانند از بین طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند.

هر چند رقابت برای دریافت بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور کم تر است اما هنوز هم شما برای دریافت این بورسیه ها به عملکرد تحصیلی بسیار خوبی نیاز دارید. یکی از مهم ترین موارد در این مقطع داشتن بیانیه خوب و همچنین انتشار مقالات مختلف می باشد.

علاوه بر این اخذ مدارک زبان معتبر و کسب نمرات خوب در این آزمون ها نیز می تواند وجهه بسیار مثبتی بر روند دریافت بورسیه در این مقطع داشته باشد. در نهایت شما می توانید با اخذ توصیه نامه های مختلف از اساتید خود و همچنین اخذ معدل بالا شانس خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی افزایش دهید.

 امروزه مهم ترین بورسیه های تحصیلی مقطع فوق لیسانس دانشگاه های سنگاپور شامل فارغ التحصیلان بین المللی سنگاپور، بورسیه تحصیلی بنیاد گریندیل، بورسیه تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور، بورسیه ADB و بورسیه تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور می شوند.

بورسیه های مقطع ارشد سنگاپور

بورسیه تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور

بورسیه تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور جزو بورسیه های مشترک در دو مقطع کارشناسی و دکترا تعبیه دیده شده است. چنانچه در مقطع کارشناسی این بورسیه را اخذ کنید مدت زمان پوشش دهی حدود 2 سال و چنانچه در مقطع دکترا این بورسیه را اخذ کنید، مدت زمان به چهار سال افزایش می یابد.  

دانشجویانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند می توانند علاوه بر بهرمندی از پوشش دهی کامل بورسیه از کمک هزینه ماهانه 1500 تا 2000 دلار سنگاپور نیز بهرمند شوند. جالب است بدانید این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور در ابتدا برای مدت یک سال اجرا شده و پس از آن با توجه به صلاحدید مدیران تمدید می شود.

بورسیه تحصیلی بنیاد گریندیل

بورسیه تحصیلی بنیاد گریندیل یکی از بهترین بورسیه های موجود در این کشور برای تحصیل است و برای آن دسته از دانشجویانی است که مایل به شرکت در برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی این دانشگاه می باشند.

امروزه اولویت اخذ این بورسیه های تحصیلی در سنگاپور دانشجویان از کشورهای آفریقای شرقی یا جنوبی می باشند اما با این حال دانشجویان از دیگر کشورها نیز می توانند شانس خود را برای اخذ این بورسیه امتحان کنند. متقاضیانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند می توانند از پرداخت شهریه 39700 دلار معاف شوند.

بورسیه تحصیلی موسسه ملی آموزش

یکی دیگر از بورسیه های عالی در این کشور بورسیه تحصیلی موسسه ملی آموزش می باشد. این بورسیه به صورت کامل شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را پوشش داده و از طرفی دیگر کمک هزینه ماهانه 3000 دلار سنگاپور را به دانشجویان اهدا می کند.

این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور به صورت اختصاصی توسط مؤسسه ملی آموزش تعبیه دیده شده و بورسیه های ارائه شده توسط این موسسه نیز جزو بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد. اگر به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سنگاپور علاقه دارید حتما این بورسیه را مد نظر قرار دهید.

مقالات زیر برای مقایسه شرایط تحصیل در کشورسنگاپور و برخی کشورهای آسیایی دیگر ارائه شده.

بورسیه های دکترا در سنگاپور

بورسیه های دکترا در سنگاپور نیز جزو بورسیه های پر طرفدار و محبوب در این کشور می باشند. به طور کلی رقابت برای این دسته از بورسیه ها نسبت به مقطع قبلی کم تر است و از همین رو شانس افراد برای اخذ بورسیه مناسب بیشتر می شوند.

مقطع دکترا در کشور سنگاپور بسیار پویا است و دانشجویان می توانمند با انتخاب این کشور از طرف وسیعی از برنامه های تحصیلی مختلف گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند. برای اخذ بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا باید حتما از نمرات بسیار درخشانی برخوردار باشید و در سطح بین المللی نیز مقالات و پژوهش هایی را ارائه داده باشید.

با توجه به این که بیشتر دانشجویان دکترا پس از اتمام تحصیلات اقامت خود را به اقامت کاری تغییر می دهند، شما نیز می توانید از این روش برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به بازار کار این کشور و روش های یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات را در مقاله به روز و جذاب کار در سنگاپور مطالعه فرمایید.

در حال حاضر متقاضیان می توانند از بین گزینه های از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور مانند بورسیه فارغ التحصیلان سنگاپور، بورسیه موسسه هاروارد-ینچینگ، بورسیه های تحقیقاتی بنیاد جاکوبز، برنامه های بورسیه بنیاد Wenner-Gren و... گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بورسیه های دکترا در سنگاپور

بورسیه فارغ التحصیلان سنگاپور

بورسیه فارغ التحصیلان سنگاپور جزو بورسیه های دکترای بسیار محبوب در این کشور است که حدوداً شهریه چهار سال متقاضیان را به صورت کامل پوشش می دهد. 

امروزه این بورسیه به صورت تخصصی برای دانشجویان رشته های علوم زیست پزشکی یا فیزیک و مهندسی تعبیه دیده شده و دانشجویان رشته های دیگر نمی توانند از این مورد استفاده کنند.

جالب است بدانید علاوه بر پوشش دهی شهریه دانشگاه، متقاضیان می توانند با دریافت این بورسیه از کمک هزینه ماهانه 2000 تا 2500 دلار سنگاپور بهرمند شوند. 

همچنین کمک هزینه یکباره بلیط هواپیما نیز از دیگر مزایای دریافت این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور می باشد. توصیه میکنیم مقاله تحصیل دکترا در سنگاپور را بخوانید و اطلاعات خود در این زمینه را کامل کنید.

بورسیه موسسه هاروارد-ینچینگ

بورسیه موسسه هاروارد-ینچینگ در واقع بورسیه ای مشتریک بین دانشگاه ملی لی کونگ چیان سنگاپور و دانشگاه هاروارد-ینچینگ می باشد. هر دوی این دانشگاه ها در واقع نهاد های آکادمیک بسیار معتبر با سابقه ای طولانی هستند که به عنوان بهترین مؤسسات تحقیقاتی در کشورهای خود شناخته می شوند.

امروزه متقاضیانی که موفق به دریافت این بورسیه می شوند می توانند از مزایی مانند پوشش کامل شهریه، کمک هزینه ماهانه، بیمه پزشکی و پوشش هزینه سفر بهمند شوند و همچنین بودجه هزینه یک سفر رفت و برگشت بین NUS و دانشگاه هاروارد را دریافت کنند از طرفی این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور از دانش پژوهان خود انتظار دارد که طی چهار سال کامل مطالعات خود را به صورت 28 ماه در دانشگاه ینچینگ و 10 ماه آخر در دانشگاه هاروارد سپری کنند. در پایان این دوره نیز دانشجویان باید پایان نامه ی تحقیقاتی را تکمیل کند.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی سنگاپور در هزینه ها

اکنون که با انواع بورسیه های تحصیلی در سنگاپور آشنا شده اید به سراغ پوشش دهی این بورسیه ها می رویم. پوشش دهی بورسیه های تحصیلی با توجه به نوع بورسیه متفاوت می باشد.

هر دانشجو برای زندگی در این کشور باید حدود 1400 تا 2000 دلار سنگاپور را تنها برای هزینه های زندگی بپردازد. این هزینه شهریه و وسایل جانبی مانند کتاب و… را در نظر نمی گیرد. شما می توانید جزئیات بیشتر را در جدول زیر مشاهده کنید.

طبق پوشش دهی بورسیه های تحصیلی سنگاپور در هزینه ها میزان هزینه های زندگی 1400 تا 2000 و میزان کمک هزینه ماهیانه بورسیه های نیز حدود 2200 دلار سنگاپور می باشد و به صورت کامل هزینه ها را پوشش می دهد.

شاید بخواهید بدانید تحصیل در رشته های علوم پزشکی در سنگاپور چه شرایطی دارد و بورسیه ها چه نقشی در هزینه های این رشته ها دارند ؛ مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور را از دست ندهید.

نوع هزینه هزینه به ازای هر دانشجو (دلار سنگاپور)
غذا غذاخوری های داخل دانشگاه 250 – 350
غذا وعده های غذایی خارج از پردیس 450 - 600
غذا پختن غذا در خانه یا خوابگاه توسط دانشجو 400 - 700
هزینه حمل و نقل محلی 100 – 150
سایر هزینه ها (ثابت، خشکشویی، لوازم بهداشتی، تفریح و غیره) 400 – 500
کل هزینه تخمینی زندگی 1400 تا 2000

با هدف افزایش آگاهی از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه های آسیایی مقالات زیر را بخوانید.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در سنگاپور

مواردی مانند داشتن معدل بالا، بیانیه تحصیلی قوی، داشتن مدارک زبان معتبر و… برای اخذ بورسیه های این کشور ضروری می باشد.

پوشش دهی این بورسیه ها بسیار مناسب است و به صورت کامل هزینه های زندگی دانشجویی را در بر می گیرد. امروزه کمک هزینه ماهیانه بورسیه های تحصیلی در سنگاپور حدود 2200 دلار سنگاپور می باشد

برای اخذ بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا باید حتماً از نمرات بسیار درخشانی برخودار باشید و در سطح بین المللی نیز مقالات و پژوهش هایی را ارائه داده باشید.

در حال حاضر از بهترین بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی سنگاپور می توان به بورسیه های بورسیه صنعت سنگاپور(SgIS) ، بورسیه تحصیلی علم و فناوری، بورسیه برنامه مهندسی رنسانس (REPS)، بورسیه فارغ التحصیلان بین المللی سنگاپور، بورسیه مدرسه مدیریت جهانی و بورسیه های دانشگاه فنی نانیانگ اشاره کرد.

متقاضیانی که موفق به دریافت این بورسیه از بورسیه های تحصیلی در سنگاپور می شوند نیازی به پرداخت هزینه های شهریه ندارند و از طرفی کمک هزینه سالانه، کمک هزینه حمل و نقل، کمک هزینه خرید کامپیوتر و کمک هزینه سفر را دریافت می کنند.

چنانچه قصد دریافت بورسیه های تحصیلی در سنگاپور را دارید همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به شرکت مهاجرتی رجبی مراجعه کرده و اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ این بورسیه ها را از مشاورین این مجموعه به دست آورید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به سنگاپور دیگر روش های مهاجرتی به این کشور را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه