تحصیل دکترا در سنگاپور

تحصیل دکترا در سنگاپور یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد است که تأثیر بسیار گسترده ای بر آینده شغلی و زندگی افراد می گذارد. با توجه به این که سنگاپور دارای سیستم تحصیلی و آموزشی بسیار قوی ای است، جای تعجب نیست که به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در مقطع دکترا شناخته شود.

افرادی که در یک برنامه تمام وقت دکترا در سنگاپور شرکت می کنند می توانند به امکانات تحقیقاتی دانشگاه های این کشور دسترسی داشته و تحصیلات خود را زیر نظر بهترین اساتید جهان انجام دهند. افراد برای اخذ پذیرش در دانشگاه های سنگاپور، باید به دانشگاه های مختلف درخواست داده و برخی شرایط و اطلاعات خاص مانند تسلط به زبان، انتشار مقالات و… را برآورده سازند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه های سنگاپوری را از طریق کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

در حال حاضر تحصیل دکترا در سنگاپور حدود 3 تا 5 سال به طول انجامیده و شما برای اخذ مدرک تحصیلی معتبر در دانشگاه های این کشور باید بتوانید تمامی دروس را با موفقیت پشت سر بگذرانید و در نهایت با کمک استاد راهنما پایان نامه نوشته و از آن دفاع کنید. چنانچه قصد تحصیل دکترا در سنگاپور را داشته اما با شرایط و الزامات کلی تحصیل و روش های مهاجرت تحصیلی به این کشور آشنا نیستید، مطالعه مقاله تحصیل در سنگاپور را از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در سنگاپور

شرایط تحصیل مقطع دکترا سنگاپور

شرایط تحصیل مقطع دکترا سنگاپور به مجموعه ای از شرایط و الزامات برای ورود به این مقطع تحصیلی اشاره داشته که برآورده کرده آن ها برای تمامی متقاضیان ضروری می باشد. دانشگاه های این کشور در دو ماه آگوست و ژانویه پذیرش های خود را انجام می دهند.

طبق اطلاعات به دست آمده باید درخواست خود را به دانشگاه های مختلف ارسال کنید. پس از آن دانشگاه ها درخواست های مختلف را بررسی کرده و بهترین متقاضیان را انتخاب می کنند. با توجه به این که افراد زیادی از سراسر جهان دانشگاه های این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند، رقابت برای اخذ پذیرش بسیار بالا می باشد.

اساسی ترین شرط جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور در واقع همان دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه تحصیلی مورد نظرتان می باشد. شما باید مقطع کارشناسی ارشد را با موفقیت پشت سر گذاشته و مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید.

در بسیاری از دانشگاه های سنگاپوری اخذ نمره بالا در آزمون GRE یا همان آزمون های فارغ التحصیلی نیز ضروری می باشد. این آزمون در واقع استعداد شما را برای استدلال های کلامی، کمی و نوشتاری تحلیل کرده و دانش شما را در مورد رشته تحصیلی مورد نظرتان مورد سنج قرار می دهد.

نوشتن بیانیه تحصیلی حدود 1000 تا 5000 کلمه در مورد جزئیات تجربه ها، دلیل علاقه به رشته تحصیلیتان و دلیل درخواستتان نیز ضروری می باشد. انتشار مقالات علمی و دیگر تجربیات این چنینی نیز می تواند تأثیر فوق العاده زیادی بر روند اخذ پذیرش شما داشته باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تصمیمات هوشمندانه در امر مهاجرت تحصیلی با همراهی مشاوران به روز و حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

الزامات زبان برای اخذ پذیرش دکترا در سنگاپور

با توجه به این که زبان انگلیسی امروزه زبان اصلی آموزشی در کشور سنگاپور است و تقریباً اکثر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و تحصیل دکترا در سنگاپور باید بتوانید تسلط و مهارت خود را به این زبان نشان دهید.

امروزه تنها تسلط به این زبان به تنهایی کافی نیست و برای افرادی که زبان مادری آن ها زبانی غیر از انگلیسی است، ارائه مدارک معتبر زبان مانند تافل یا آیلتس با نمرات خوب ضروری می باشد. طبق الزامات زبان برای اخذ پذیرش دکترا در سنگاپور میزان نمره لازم در آزمون آیلتس 6.5 تا 7 و میزان نمره تافل لازم حدوداً بین 85 تا 100 می باشد.

از همین رو اگر به تحصیل دکترا در سنگاپور علاقه دارید، توصیه ما این است که روند مطالعه و تسلط به زبان را جدی گرفته و با برنامه ریزی دقیق در این گام قدم بردارید. زیرا با داشتن نمرات بهتر در این آزمون ها می توانید نسبت به سایر رقبا در اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور بهتر عمل کنید.

بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل دکترا

سنگاپور سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و بر خلاف وسعت کوچکش تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی و دانشگاه های مختلف را در خود جای داده است. از همین رو تحصیل دکترا در سنگاپور می تواند انتخاب بسیار خوبی برای متقاضیان باشد.

در حال حاضر شش دانشگاه اصلی در این کشور وجود دارد که تمامی آن ها برنامه های تحصیلی متنوعی را در مقطع دکترا ارائه می دهند. امروزه مسئولیت آموزش عالی در کشور سنگاپور بر عهده وزارت آموزش می باشد که این نهاد از چارچوب بسیار سخت گیرانه ای برای تضمین کیفیت سیستم آموزشی استفاده می کند.

از همین رو برنامه های تحصیلی مقطع دکترا در کشور سنگاپور دارای کیفیت بی نظیری است و مدارک تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه جزو معتبرترین مدارک تحصیلی در دنیا می باشد که در اکثریت کشورهای دنیا معتبر است. از بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل دکترا برای تحصیل در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)
  • دانشگاه فنی نانیانگ (NTU)
  • دانشگاه مدیریت سنگاپور (SMU)
  • موسسه فناوری سنگاپور (SIT)
  • دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور ( SUTD)
  • دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور
بهترین دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل دکترا

بورسیه های تحصیل دکترا در سنگاپور

هر چند هزینه های تحصیل دکترا در سنگاپور کمی گران است اما خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش این کشور برخی بورسیه ها و کمک هزینه های مالی را برای تشویق استعدادهای بین المللی ارائه می دهند. برخی از محبوب ترین بورسیه های تحصیل دکترا در سنگاپور شامل موارد زیر می شود.

  • کمک هزینه تحصیلات تکمیلی رئیس جمهور: این بورسیه در واقع هزینه ی تحصیل کامل، کمک هزینه سفر هوایی تا سقف 750 دلار سنگاپور، کمک هزینه اقامت 1000 دلار سنگاپور و کمک هزینه ماهانه 3100 دلار سنگاپور را پوشش می دهد.
  • برنامه کمک هزینه تحقیقاتی بنیاد هزاره سنگاپور: این بورسیه تحصیلی کمک هزینه ی 750 هزار دلاری سنگاپوری را برای مدت زمان سه سال به متقاضیان ارائه می دهد.
  • جایزه بین المللی فارغ التحصیلان سنگاپور: این بورسیه تحصیلی کمک هزینه ماهیانه 2000 دلار سنگاپور تا 2500 دلار سنگاپور، یک بلیط هواپیما تا سقف 1500 دلار و کمک هزینه اقامت تا سقف 1000 دلار سنگاپور را به صورت کامل پوشش می دهد.

هزینه های تحصیل دکترا در سنگاپور

در حال حاضر هزینه های تحصیل دکترا در سنگاپور کمی گران است و افراد برای تحصیل در این کشور باید حدود 40600 دلار سنگاپور (30020 دلار آمریکا) هزینه کنند. با این حال این میزان هزینه تا حد زیادی با توجه به مواردی مانند شهر، نوع دانشگاه و نوع رشته تحصیلی متفاوت می باشد. شما می توانید هزینه تحصیل دکترا در سنگاپور در برخی از رشته های تحصیلی محبوب را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

رشته دکترا هزینه به دلار رشته دکترا هزینه به دلار
تجارت 9445 مهندسی 12243
مدیریت 9036 فلسفه 15320
روانشناسی 8778 اقتصاد 9666
پزشکی 23614 حقوق 3900
امور مالی و بانکداری 6568 بازاریابی 3900
حسابداری 9235 آموزش و تدریس 1450
فناوری 9251 فیلولوژی 19831

استاد راهنما برای دکتری سنگاپور

استاد راهنما برای دکتری سنگاپور نقش بسیار مهمی در روند تحصیلی دکترا شما در این کشور ایفا می کند. اما استاد راهنما کیست و کار این افراد در اخذ مدرک دکترا چه می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که استاد راهنما در واقع فردی است که حین نوشتن پایان نامه به افراد کمک کرده و با ارائه راهنمایی ها، بازخورد و پشتیبانی های لازم شما را به سوی موفقیت و ارائه پایان نامه بهتر سوق می دهد.

این افراد از تجربیات و تخصص های خود استفاده کرده و در طول نوشتن پایان نامه در مورد روش های بهبود آن به شما مشورت می دهند. لذا یافتن استاد راهنما مناسب حین تحصیل دکترا در سنگاپور به شما کمک کرده تا بتوانید پایان نامه بهتری ارائه داده و روند دریافت مدرک تحصیلی خود را در زمان کم تر و با دردسری کم تر انجام دهید.

برخی دانشگاه های سنگاپور تعدادی از اساتید را هر ساله به عنوان استاد راهنما انتخاب کرده و دانشجویان می توانند از بین افراد مختلف برای استادان مورد نظر خود درخواست خود را ارسال کنند. استادان نیز با توجه به زمینه تحقیق و درخواست ها، متقاضیان را بررسی کرده و افراد مورد نظر را قبول می کنند.

با این حال روند یافتن استاد راهنما در برخی از دانشگاه ها کمی پیچیده تر است و یافتن استاد کاملا به عهده متقاضی می باشد. توصیه ما این است که حتماً در دانشگاه پرس و جو کرده و بهترین استادان راهنمای ترم های گذشته را پیدا کنید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

تحصیل دکترا در سنگاپور به تنهایی می تواند تجربه ای کمی سخت و چالش زا باشد و با توجه به این مورد دولت این کشور برنامه هایی را تعبیه دیده است که طی آن دانشجویان می توانند به همراه خانواده و یا همسر خود در این کشور به تحصیل بپردازند.

طبق شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا تنها دانشجویانی که زیر نظر یک برنامه تحصیلی تمام وقت مشغول به کار هستند، امکان استفاده از این شرایط را دارند و از همین رو ویزای همراه، برای دانشجویان با برنامه تحصیلی نیمه وقت نمی باشد.

این ویزا تمامی اعضای خانواده را شامل نشده و تنها برخی از اعضای خانواده با شرایط خاص می توانند از ویزای همراه دانشجو بهرمند شوند. امروزه تنها همسر، والدین وابسته و یا کودکان زیر 18 سال امکان بهرمندی از این نوع ویزا را داشته و خواهر و برادر یا کودکان بالای 18 سال نمی توانند از این ویزا بهرمند شوند و باید برای ورود به کشور سنگاپور از دیگر روش های مهاجرتی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که تحت ویزای همراه دانشجویی عموماً امکان تحصیل و کار برای همسر متقاضی وجود نداشته و وی باید برای ورود به بازار کار این کشور مجوز های لازم را اخذ کند. از طرفی فرزندان زیر 18 سال می توانند از محیط آموزشی این کشور بهرمند شده و در مدارس به تحصیل بپردازند. با این حال این دوره تحصیلی تنها تا 18 سالگی و پیش از ورود به دانشگاه است و پس از آن فرزندان باید برای ویزای مناسب درخواست دهند.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا سنگاپور

یکی از مزایای مهم تحصیل دکترا در سنگاپور امکان اشتغال حین تحصیل می باشد. شما می توانید حین تحصیلتان در این کشور به اشتغال پرداخته و علاوه بر کسب درآمدهای بسیار مناسب و غنی سازی رزومه تحصیلتان، با فضای کاری سنگاپور نیز آشنا شوید.

در حال حاضر برخی مشاغل مانند دستیار آموزشی و دستیار تحقیقاتی از مشاغل بسیار محبوب و پردرآمد در کشور سنگاپور هستند که جزو بهترین گزینه ها برای اشتغال دانشجویان دکترا می باشد. میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا سنگاپور در واقع به نوع شغلی که در این کشور انتخاب می کنید بستگی دارد.

دستیار آموزشی یا TA در واقع به فردی گفته شده که در دانشگاه استخدام شده و در طول ترم در ازای انجام مسئولیت هایی مانند تهیه مطالب درسی، رسیدگی به وضعیت دانشجویان، کمک به استاد برای هدایت کلاس درسی و… حقوق دریافت می کند. در حال حاضر حقوق دستیاران آموزشی معمولاً حدود 64620 دلار سنگاپور در سال می باشد که این میزان از کمترین میانگین حقوق در حدود 32200 تا بالاترین میانگین حقوق 102620 دلار سنگاپور متغیر باشد.

از طرفی شغل دستیار پژوهشی یا RA قرار داشته که اصولاً دانشجویان در این زمینه شغلی به استاد در زمینه تحقیقات و همچنین پژوهش های مختلف کمک می کنند. امروزه متوسط ​​حقوق ماهانه برای مشاغل دستیار پژوهشی در سنگاپور از 3900 تا 4100 دلار متغیر است.

اگر به تحصیل در رشته های علوم پزشکی علاقه مندید و می خواهید بدانید وضعیت تحصیل و کار در این رشته ها در سنگاپور چگونه است سری بزنید به مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور .

کار و اقامت بعد از دکتری سنگاپور

هر چند تحصیل دکترا در سنگاپور تصمیم بسیار خوبی است و شما می توانید حین تحصیل در این کشور از مزایای بسیار زیادی بهرمند شوید، اما با اتمام دوره تحصیلی و اخذ مدرک، الزام برای بازگشت به کشور مبدا و ترک سنگاپور وجود دارد.

در این دوره بسیاری از افراد با یافتن کار مناسب به اقامت خود در این کشور ادامه داده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر می دهند. کار و اقامت بعد از دکتری سنگاپور به شما این امکان را داده تا با اشتغال در این کشور برای مدت زمان طولانی در سنگاپور بمانید و پس از آن اقامت موقت خود را به اقامت دائم تغییر دهید.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک تحصیلی باید شغلی مناسب پیدا کنند، با این حال یافتن شغل مناسب خیلی آسان نیست و از همین رو دولت این کشور کارت ویزیت طولانی مدت را تعبیه دیده است. این کارت به شما این اجازه را داده پس از اتمام تحصیلات تا 12 ماه به اقامت خود در سنگاپور ادامه داده و به جستجوی شغل بپردازید. برای آشنایی بیشتر با روش های یافتن شغل توصیه می کنیم مطالعه مقاله جذاب و به روز کار در سنگاپور را از دست ندهید.

کار و اقامت بعد از دکتری سنگاپور

پس از آن که شغل مورد نظرتان را با حداقل درآمد 4500 دلار سنگاپور، در این کشور پیدا کردید و با موفقیت در یک زمینه شغلی مشغول به کار شدید باید مراحل مربوط به اخذ ویزای کاری و تبدیل اقامت دانشجویی به شغلی را انجام دهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از سنگاپور

مزایای اخذ مدرک دکترا از سنگاپور بسیار زیاد است و تحصیل در این کشور می تواند به طور کلی آینده شغلی و حرفه ای افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در حال حاضر دو مورد از دانشگاه های کشور سنگاپور بین رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و این کشور به دلیل استانداردهای بالای آموزشی خود در سطح جهانی شهرت دارد. لذا جای تعجب نیست که مدرک دکترای دانشگاه های سنگاپوری در کشورهای مختلف معتبر می باشد.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم تحصیل دکترا در سنگاپور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. امروزه سیستم آموزشی این کشور بر زبان انگلیسی پایه گذاری شده و شما برای تحصیل در بهترین دانشگاه های سنگاپوری نیاز به یادگیری زبان جدید ندارید. از طرفی بورسیه های تحصیلی در این کشور فراوان هستند و اغلب این بورسیه ها هزینه های تحصیل و زندگی را به صورت کامل برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی عالی پوشش می دهند.

بسیار از مراجعین ما علاقه مند به تحصیل رشته های خاص مانند داروسازی در دانشگاه های خارج از کشور هستند ، اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید مقاله تحصیل رشته داروسازی در سنگاپور را بخوانید.

تحصیل دکترا در برخی کشورها را با کشور سنگاپور مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در سنگاپور

این هزینه امروزه حدود 40600 دلار سنگاپور (30020 دلار آمریکا) می باشد.

در حال حاضر دو مورد از دانشگاه های کشور سنگاپور بین رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و این کشور به دلیل استانداردهای بالای آموزشی خود در سطح جهانی شهرت دارد لذا با انتخاب سنگاپور امکان تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان را دارید.

اساسی ترین شرط برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور در واقع همان دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه تحصیلی مورد نظرتان می باشد. شما باید حتماً مقطع کارشناسی ارشد را با موفقیت پشت سر گذاشته و دارای مدرک تحصیلی معتبر باشید.

بهترین دانشگاه کشور سنگاپور برای تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) می باشد.

درآمدها با توجه به زمینه شغلی متفاوت است اما حقوق دستیاران آموزشی معمولاً حدود 64620 دلار سنگاپور در سال می باشد که این میزان از تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 32200 تا بالاترین میانگین حقوق 102620 دلار سنگاپور متغیر باشد.

حین تحصیل دکترا در سنگاپور امکان زندگی در یکی از تمیزترین و امن ترین کشورهای جهان را دارید و می توانید از مزایای زندگی در این کشور مانند دسترسی به فرصت های شغلی و سیستم بهداشت درمان عالی بهرمند شوید. توصیه می کنیم جهت شروع روند درخواست برای تحصیل دکترا در کشور سنگاپور از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید دیگر روش های مهاجرتی را در مقاله مهاجرت به سنگاپور مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه