تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی

تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی ، توسط موسسه حقوقی رجبی در این مقاله مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا علاقمندان به تحصیل مهندسی با شرایط و موارد لازم در این کشور آشنا شوند.

همچنین ما در مقاله ای دیگر به بررسی موارد کلی و اساسی تحصیل در این کشور عضو حوزه شنگن پرداخته ایم و توصیه می کنیم مقاله آماده شده در مورد تحصیل در اسلواکی را نیز در کنار این مقاله مطالعه فرمایید.

تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی در مقاطع مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا امکانپذیر است ، البته هر کدام از این مقاطع دارای شرایط و قوانینی هستند که در ادامه به توضیح هر یک از آنها خواهیم پرداخت ؛ مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با اطلاع از آخرین اخبار مهاجرتی ، بهترین کشورها را برای تحصیل مخاطبان در نظر گرفته و با تهیه مقاله ای به شرح جزئیات آن می پردازند.

طبق بررسی هایی که مشاوران و وکلای رجبی انجام داده اند ، کشور اسلواکی یکی از بهترین گزینه ها برای علاقمندان به رشته های مهندسی است.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی

برای تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی ​نیاز به کسب اطلاعات دقیق و به روز دارید در ویدئو و پادکست ارائه شده از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، می توانید اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

پادکست تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی ​

نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی

رشته های مهندسی در لیسانس اسلواکی

اسلواکی یک کشور صنعتی است و دارای کارخانجات صنعتی و شرکت های خودروسازی گوناگونی مانند کیا و فولکس واگن می باشد ؛ بنابراین به نیروهای متخصص فنی زیادی در این زمینه ها نیازمند است ؛ به عنوان مثال ، مهندسان مکانیک پس از اتمام تحصیلات در اسلواکی با بازار کار مناسبی روبرو خواهند شد ؛ همچنین هزینه تحصیل در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها پایین تر است.

متقاضیانی که قصد ورود به مقطع لیسانس و تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی را دارند ، باید ابتدا از یکی از دانشگاه های اسلواکی دعوت نامه پذیرش دریافت کنند.

برای ورود به دانشگاه های اسلواکی در مقطع کارشناسی نباید سن تان کمتر از ۱۸ یا بیشتر از ۲۴ سال باشد ؛ جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی ، باید فرم مربوط به ثبت نام دانشگاه را تکمیل کنید ؛ همچنین ریزنمرات و مدرک دیپلم 12 ساله خود را همراه با ترجمه آن به زبان انگلیسی یا اسلواک ارائه دهید ، به علاوه ، شما باید دارای مدرک زبان مورد تایید دانشگاه باشید ؛ البته برای ورود به دانشگاه‌ های اسلواکی نیازی نیست از همان ابتدا مدرک زبان خود را ارائه دهید و اگر مدرک مورد نیاز دانشگاه را ندارید ، می توانید در کلاسهای آموزشی زبان شرکت کنید.

رشته های مهندسی در لیسانس اسلواکی

از دیگر مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی می توان به دو قطعه عکس ، پاسپورت معتبر ، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ، مدرکی دال بر داشتن محل اقامت مناسب در اسلواکی ، انگیزه نامه و گواهی تمکن مالی اشاره نمود.

تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 3 تا 4 سال طول می کشد و بصورت دو ترم ارائه می شود ؛ متقاضیان می توانند با شروع ترم جدید وارد دانشگاه های مهندسی اسلواکی شده و مشغول به تحصیل شوند ؛ هزینه سالانه تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی بین 1000 تا 5000 یورو ، بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پذیرش آسان در رشته های مهندسی دانشگاه های اسلواکی با اقدامات به موقع کارشناسان زبده رجبی! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل رشته مهندسی معماری ، خلبانی و تربیت بدنی در دوره کارشناسی

شرایط تحصیل در برخی از رشته ها مانند رشته خلبانی یا مهندسی هوافضا ، مهندسی معماری یا تربیت بدنی کمی فرق می کند و متقاضیان این رشته ها باید شرایط ورود به دانشگاه مورد نظر خود را داشته باشند ؛ به عنوان مثال ، متقاضی برای تحصیل در رشته خلبانی اسلواکی باید دارای سلامت جسمی و روحی خوبی بوده و ترس از ارتفاع نداشته باشد ؛ متقاضیان می توانند در دوره های مدارس خلبانی ، کلاس های خلبان کارآموز شرکت های هواپیمایی و … شرکت نموده و پس از یادگیری موارد اولیه به دریافت مدرک دانشگاهی فکر کنند.

همچنین برای تحصیل در رشته مهندسی معماری که یکی از رشته های پر طرفدار در کشور اسلواکی به شمار می رود ، متقاضی باید دارای ذوق و هنر باشد ؛ دانشجویان معماری در اسلواکی از نزدیک بناهای بسیار زیبای شهر براتیسلاوا را مشاهده نموده و با معماری بی نظیر آن که شبیه معماری شهر وین اتریش است ، آشنا می شوند ؛ متقاضیان رشته تربیت بدنی در اسلواکی نیز باید دارای توانایی جسمی بالا بوده و با کلیات ورزشی آشنا باشند.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد اسلواکی​

Engineering  Slovakia master's degree

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد اسلواکی

برای تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی ، در مقطع فوق لیسانس نباید بیشتر از ۳۰ سال داشته باشید ؛ شما برای تحصیل در این مقطع می توانید در یکی از رشته های مرتبط با مدرک لیسانس خود ثبت نام کنید ؛ برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس ، نیاز به ریزنمرات و مدرک لیسانس معتبر دارید ؛ همچنین باید دارای مدرک زبان معتبر باشید ؛ شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد مانند دانشجویان اسلواکی و اتحادیه اروپا می باشد.

از دیگر مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی در مقطع فوق لیسانس عبارتند از :

  1. ریزنمرات دبیرستان و مدرک دیپلم 12 ساله
  2.  عکس پاسپورتی
  3.  مدارک شناسایی
  4.  پاسپورت معتبر
  5.  گواهی تمکن مالی
  6.  مدارک رزرو خوابگاه یا اجاره نامه
  7. انگیزه نامه : دانشجو باید دلایل و اهداف خود را برای تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی توضیح دهد.
  8. توصیه نامه از یکی از اساتید دانشگاه برای تایید دانشجو

شرایط پذیرش از دانشگاه های اسلواکی با یکدیگر متفاوت است و ممکن است هر دانشگاهی شرایط خاص خود را داشته باشد ؛ بنابراین بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد مدارک مورد نیاز پذیرش ، به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایید ؛ مدت تحصیل در این مقطع حدود 2 الی 3 سال است و هزینه آن بسته به رشته تحصیلی و… بین 2000 تا 12000 یورو در سال می باشد.

در ادامه ، برخی از مقالات مربوط به رشته های مختلف مهندسی در کشورهای اروپایی را می خوانید.

تحصیل رشته مهندسی معماری ، خلبانی و تربیت بدنی در دوره کارشناسی ارشد

برای تحصیل برخی از رشته ها مانند مهندسی معماری ، مهندسی هوافضا یا خلبانی ، تربیت بدنی و … باید دارای شرایط خاصی باشید تا بتوانید از دانشگاه پذیرش دریافت کنید ؛ انتظار می رود ، دانشجویان رشته های معماری ، خلبانی ، تربیت بدنی و… پس از اخذ مدرک لیسانس در این رشته ها دارای توانایی های مشخصی باشند.

به عنوان مثال ، دانشجویان معماری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی در مقطع فوق لیسانس باید دارای پورتفولیو یا آلبوم آثار خود باشند ؛ زیرا دانشگاه های مهندسی اسلواکی قبل از پذیرش شما آلبوم آثارتان را بررسی می کنند تا توانایی طراحی شما را بسنجند ؛ بنابراین سعی کنید در دوران تحصیل خود در مقطع کارشناسی یک پورتفولیوی مناسب و قوی تهیه کنید ، این آلبوم توانایی های حرفه ای شما را برای ورود به مقطع بالاتر نشان می دهد.

فارغ التحصیلان رشته های خلبانی یا تربیت بدنی نیز برای ورود به مقطع فوق لیسانس باید دارای توانایی های منحصر به فرد و متناسب با رشته تحصیلی خود بوده ، همچنین از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشند ؛ زیرا دانشگاه های اسلواکی معمولا از متقاضیان این رشته ها آزمون عملی می گیرند تا متوجه میزان توانایی های آنها شوند ؛ وکلای موسسه مهاجرتی رجبی در سایر وب سایت ها و پیچ اینستاگرام نیز فعالیت می کنند ، شما می توانید برای کسب آخرین اطلاعات در مورد تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی از پیج اینستاگرام ما نیز دیدن کنید.

دکترا رشته های مهندسی در اسلواکی

برخلاف مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که شرط سنی مطرح است ، برای تحصیل در مقطع دکترای اسلواکی شرط سنی خاصی وجود ندارد ؛ اما گرفتن پذیرش در این مقطع کار راحتی نیست ؛ برای اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های اسلواکی باید دارای شرایط ویژه ای باشید تا بتوانید تاییدیه یکی از دانشگاه ها را کسب کنید.

جهت تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی باید دارای مدرک فوق لیسانس معتبر باشید ؛ همچنین هر چه معدل شما بالاتر باشد ، شانس پذیرش تان افزایش می یابد ؛ برای تحصیل در این مقطع ، باید نظر یکی از استادان اسلواکی را جلب نمایید و مورد تایید او واقع شوید ؛ برای این کار باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشید ، زیرا تمامی مقالات علمی ، پژوهشی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد ؛ همچنین باید در آزمون ورودی تخصصی و مصاحبه حضوری شرکت کنید.

دانشجویان برای اخذ پذیرش در مقطع PhD باید کلیه مدارک تحصیلی قبلی ( دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و ریزنمرات آنها ) را ارائه داده ، همچنین دارای مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه خود باشند ؛ مدارک شناسایی ، انگیزه نامه ، توصیه نامه ، عکس و پاسپورت معتبر ، پیش پرداخت شهریه دانشگاه ، داشتن مقالات علمی ، پژوهشی نیز از مدارک مورد نیاز پذیرش در این مقطع می باشد ؛ داشتن سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی نیز شانس پذیرش تان را برای ورود به مقطع دکترا بیشتر می کند.

دکترا رشته های مهندسی در اسلواکی
زبان تحصیل رشته های مهندسی اسلواکی

زبان تحصیل رشته های مهندسی اسلواکی

متقاضیانی که قصد تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی را دارند ، باید بدانند که تحصیل به زبان اسلواک در دانشگاه‌های دولتی این کشور در تمامی مقاطع معمولا رایگان می باشد و دانشجویان می توانند برای یادگیری این زبان ، قبل از ورود به دانشگاه در کلاس های آموزش زبان اسلواک شرکت کنند ؛ هزینه این کلاس ها حدود 6 تا 7 هزار یورو در سال برآورد شده است.

بطور کلی ، تحصیل در دانشگاه های اسلواکی در مقطع لیسانس معمولا به زبان اسلواکی است ؛ اما در این مقطع نیز برخی از رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند ؛ در مقطع فوق لیسانس و به خصوص دکترا دانشجویان می توانند زبان اسلواکی و یا زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب کنند ؛ البته هزینه تحصیل به زبان انگلیسی گرانتر است.

دقت داشته باشید ، برای دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل را دارند ، یادگیری زبان اسلواک لازم است ، زیرا برای یافتن کار باید به زبان رسمی کشور اسلواکی تسلط داشته باشید.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس دانشجو باید مدرک آیلتس ۵٫۵ یا 6 داشته باشد ؛ مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و در مقطع دکترا آیلتس 7 است ؛ البته افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند ، نیز می توانند در کلاسهای زبان انگلیسی که در این کشور برگزار می شود ، شرکت نمایند ؛ دقت داشته باشید ، برای دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل را دارند ، یادگیری زبان اسلواک لازم است ، زیرا برای یافتن کار باید به زبان رسمی کشور اسلواکی تسلط داشته باشید.

با بهترین و ارزان ترین دانشگاه ها برای تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های مهندسی اسلواکی

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از بهترین روشها برای ورود به خاک این کشور می باشد ؛ البته راه های دیگری نیز برای رفتن به اسلواکی وجود دارد که ما در مقاله ای با نام مهاجرت به اسلواکی تمامی آنها را بررسی نموده و به روشهای قانونی و غیر قانونی ورود به این کشور پرداخته ایم.

دانشگاه های کشور اسلواکی دارای رنکینگ بالایی در میان کشورهای اروپایی هستند ؛ مدرسان این دانشگاه ها از اساتید بسیار حرفه ای و مجرب انتخاب می شوند ؛ اعتبار این دانشگاه ها آنقدر بالاست که شما با ورود به یکی از دانشگاههای برتر اسلواکی می توانید درخواست انتقالی به سایر دانشگاه های اروپا را بدهید ؛ دانشگاه فنی و صنعتی براتیسلاوا یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی می باشد ؛ در ادامه به توضیح مختصری از این دانشگاه خواهیم پرداخت.

دانشگاه فنی و صنعتی براتیسلاوا

این دانشگاه که به نامSlovak University of Technology in Bratislava می باشد و به اختصار STU نامیده می شود ، یکی از بهترین دانشگاه های اسلواکی در شهر براتیسلاوا است که در سال 1937 تاسیس شد ؛ دانشگاه STU در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور اسلواکی مدرن‌تر می باشد.

مزیت بسیار مهمی که این دانشگاه را در لیست دانشگاه های برتر اسلواکی قرار داده ، این است که امکان کار را برای اکثر فارغ‌التحصیلان خود تضمین می‌کند ؛ زیرا مدرک این دانشگاه در اسلواکی و بسیاری از کشورهای دیگر معتبر است و کارفرمایان زیادی به دنبال فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشند.

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه فنی و صنعتی براتیسلاوا 801
دانشگاه فنی کوشیتسه 1001
دانشگاه ژیلینا 1700
دانشگاه کشاورزی نیترا 2100
دانشگاه فنی زوولن 2800

برنامه های تحصیلی دانشگاه فنی و صنعتی اسلواکی به زبان اسلواک و برخی از آنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند ؛ همچنین این دانشگاه هر سال حدود 17000 دانشجو در تمامی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می پذیرد ؛ رشته هایی که دانشگاه فناوری اسلواکی به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، عبارتند از : مهندسی عمران ، مهندسی برق ، مکانیک ، شیمی ، فناوری مواد غذایی و معماری و…

به جز دانشگاه فنی و صنعتی در براتیسلاوا ، دانشگاه های دیگری نیز برای تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی وجود دارند که می توان از دانشگاه فنی کوشیتسه ، دانشگاه ژیلینا ، دانشگاه کشاورزی نیترا ، دانشگاه فنی زوولن نام برد ؛ این دانشگاه ها بسیاری از شاخه های مهندسی را ارائه می دهند و دارای رنکینگ جهانی می باشند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی

بله ، در مقطع کارشناسی نباید سن تان کمتر از ۱۸ یا بیشتر از ۲۴ سال باشد.

خیر ، برای ورود به دانشگاه‌ های اسلواکی در مقطع کارشناسی نیازی نیست همان اول مدرک زبان داشته باشید ،  می توانید در کلاسهای آموزشی زبان شرکت کرده و مدرک زبان بگیرید.

هزینه سالانه مقطع کارشناسی بین 1000 تا 5000 یورو ، بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی خواهد بود.

مدت تحصیل در مقطع ارشد در اسلواکی 2 الی 3 سال و هزینه آن بسته به رشته تحصیلی  بین 2000 تا 12000 یورو در سال است.

برخلاف مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، برای تحصیل در مقطع دکترای اسلواکی شرط سنی خاصی وجود ندارد ، این مقطع بین 3 تا 4 سال طول می کشد و شما باید دارای مدرک فوق لیسانس معتبر باشید.

در این مقاله از سایت موسسه مهاجرتی رجبی به شرایط و قوانین تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی پرداختیم ، امیدواریم مورد توجه علاقمندان به تحصیل در این کشور قرار گرفته باشد ؛ وکلای مجرب موسسه مهاجرتی رجبی در امر گرفتن انواع ویزا تجربه ای درخشان دارند ، بنابراین جوابگوی هر گونه سوالی که در ذهن تان به وجود آمده ، خواهند بود ؛ شما با مشورت گرفتن از وکلای زبده ما می توانید با خیالی آسوده به مهاجرت فکر کنید ؛ پس همین حالا یکی از راه های ارتباطی ما را انتخاب نموده و با وکلای ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه