خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

خوابگاه های دانشجویی اسلواکی یکی از مواردی است که می‌تواند ذهن اکثر کسانی را که قصد تحصیل در این کشور را دارند به خود مشغول کند ؛ بطوریکه 90% از افرادیکه به تحصیل در خارج از کشور تمایل دارند ، درمورد محل اقامتشان  اظهار نگرانی می‌کنند.

اگر شما هم قصد تحصیل در دانشگاههای اسلواکی را دارید  توصیه می کنیم مقاله تحصیل در اسلواکی را بخوانید تا با سیستم اموزش این کشور و هزینه های تحصیل و همچنین بورسیه های تحصیلی آشنا شوید ؛  همچنین مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در کنار شما هستند تا بهترین کشور ها و دانشگاه ها را به شما معرفی کنند.

خوابگاه های دانشجویی اسلواکی یکی از گزینه های اقامتی مقرون به صرفه در اسلواکی است و هزینه این خوابگاه ها بسیار کم تر از اجاره اقامتگاه های خصوصی می باشد ؛ لذا دانشجویان بین المللی برای کاهش هزینه ها معمولا به دنبال گزینه ای برای اسکان در یکی از خوابگاه های دانشجویی اسلواکی هستند.

همچنین ، اقامتگاه هایی که در شهرهای بزرگتر هستند ، هزینه های بالاتری را خواهند داشت ؛ البته برای یافتن اقامتگاهی مناسب ، دانشجو می تواند از طرق مختلف اقدام نماید ؛ در ادامه خوابگاه های دانشجویی اسلواکی را بیشتر بررسی خواهیم نمود.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های اسلواکی را دارید و در حال تحقیق در خصوص خوابگاه های دانشجویی اسلواکی هستید ، توصیه می کنیم حتما فایل ویدئویی و پادکست ارائه شده از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی رادر این بخش ببینید در دو دقیقه اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه کسب خواهید کرد ، فایل پادکست قابل دانلود است تا در زمان های دیگر هم بتوانید از آن استفاده کنید.

پادکست خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

نمایش ویدیو درباره خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اسلواکی

همه می دانیم که وارد شدن به کشوری غریب ، می تواند چه احساسی را در شخص القا کند و اطلاع از وضعیت کشور مورد نظر همیشه در دسترس نیست ؛ به همین دلیل قبل از عزیمت به کشور مقصد جهت تحصیل بهتر است در ابتدا در خصوص شرایط آن کشور از جمله اقامتگاه های آن اطلاعات کافی به دست آورد.

به طور کلی ، دانشجوی متقاضی تحصیل در کشور اسلواکی ، جهت اسکان با انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اسلواکی مواجه خواهد شد ؛ در کشور اسلواکی دو نوع مسکن متداول است که عبارتند از اقامتگاه های محوطه دانشگاه (خوابگاه های دانشگاه) و اقامتگاه های خصوصی.

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اسلواکی

خوابگاه های محوطه دانشگاه

معمولا دانشگاه های کشور اسلواکی برای اکثر دانشجویان اقامت در محوطه دانشگاه را ارائه می دهند ؛ با این که دستورالعمل ها و امکانات هر یک از این خوابگاه های محوطه دانشگاه ممکن است متفاوت باشد ، اما این خوابگاه ها می توانند شرایط مناسبی را برای دانشجویان بین المللی در محوطه دانشگاه فراهم سازند.

اقامتگاه های خصوصی اسلواکی

علاوه بر خوابگاه های دانشجویی اسلواکی ، اقامتگاه های خصوصی اسلواکی یکی دیگر از گزینه های اقامتی است ؛ لذا افرادی که به اقامت در خوابگاه های محوطه دانشگاه علاقه ای ندارند ، می توانند اقامتگاه های خصوصی اسلواکی را انتخاب نمایند ؛ اقامتگاه های خصوصی اسلواکی شامل اقامت در هتل ها و آپارتمان ها می باشد که عملی ترین گزینه برای مسکن ، اجاره آپارتمانی به صورت خصوصی در خارج از محوطه دانشگاه می باشد.

در چنین مواردی می بایست قرارداد اجاره امضا شود تا شرایط اجاره آپارتمان به طور واضح مشخص شود ؛ از آن جا که در گزینه اقامت در آپارتمان ، حریم خصوصی حفظ می شود و شخص احساس راحتی بیشتری دارد ، لذا اکثر دانشجویان بین المللی این گزینه اقامتی را انتخاب می کنند.

البته برای کاهش هزینه های اجاره آپارتمان معمولا دو یا چند دانشجو با هم آپارتمانی را اجاره می کنند که در این صورت هزینه ها به صورت مساوی بین دانشجویان تقسیم خواهد شد.

آپارتمان ها در اسلواکی به صورت مبله در اختیار دانشجویان قرار می گیرند و دارای امکاناتی چون یخچال ، مایکروویو ، تخت خواب ، تلویزیون ، ظروف آشپزخانه ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، تهویه مطبوع و دیگر موارد نیز می باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دغدغه گرفتن خوابگاه هنگام مهاجرت تحصیلی را با راهنمایی مشاوران خبره رجبی به حداقل برسانید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هتل ها

هتل ها جهت اقامت های کوتاه مدت برای دانشجویان جدید الورودی که به تازگی به کشور اسلواکی وارد شده اند ، می تواند گزینه مناسبی باشد ؛ در اسلواکی هتل های زیادی با امکانات متفاوت وجود دارند که می توانند میزبان موقت دانشجویان بین المللی و نیز همراهان آن ها از جمله والدینشان باشند.

اما بهتر است هتلی را برای اقامت انتخاب نمایید که به دانشگاه نزدیک باشد که در این صورت جابجایی ها آسان تر شده و از هزینه های حمل و نقل کاسته می شود.

اگر قصد اجاره خوابگاه های دانشجویی اسلواکی را دارید ، اما از شرایط آن مطلع نیستید ، مشاوران مهاجرتی رجبی  اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

اتاق های خوابگاه های دانشجویی اسلواکی معمولا دو تا چهار تخته بوده ، اما خوابگاه های خصوصی یک تخته نیز در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت ؛ اتاق های خوابگاه های دانشجویی اسلواکی معمولا دارای تخت های راحت ، میز مطالعه و کمد بوده و حمام ها برای هر دو اتاق در یک طبقه به صورت اشتراکی در دسترس خواهد بود و یا ممکن است یک حمام برای کل طبقات وجود داشته باشد.

شرایط خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

همچنین ، کافه تریا با خدمات بوفه نیز در اقامتگاه ها در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت که بدین طریق دانشجویان بین المللی می توانند از خدمات و قیمت های مقرون به صرفه وعده های غذایی استفاده کنند ؛ هزینه ناهار یا شام در این مکان ها حدود 1.60 یورو است .

علاوه بر این ، تعدادی کمی از اقامتگاه های دانشجویی اسلواکی مجهز به سالن بدنسازی ، استخر ، محل هایی برای استراحت و سایر امکانات هستند ؛ اتصال به اینترنت بی سیم یکی از امکاناتی است که تمام اتاق ها به آن مجهز شده اند.

به طور کلی ، خدمات نظافت و همچنین اتاق های خشکشویی خودگردان در خوابگاه های اسلواکی ارائه می شوند ؛ لذا دانشجویان علاقمند به اقامت در پردیس های دانشگاه ، می بایست سریعا پذیرش خود را به دانشگاه اطلاع دهند تا پیش از ورود به دانشگاه هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

برای اطلاعات بیش تر از شرایط خوابگاه های دانشجویی اسلواکی می توانید با هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نیاز به اطلاعات دقیق و به روز دارید ؛ مقالات زیر را بخوانید و دانسته های خود را تکمیل کنید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در اسلواکی

هزینه های خوابگاه و اقامت در اسلواکی می توانند متفاوت باشند ؛ به طور کلی ، شرایطی چون موقعیت اقامتگاه ، نزدیکی به مرکز شهر ، متراژ ، امکانات و غیره می تواند بر هزینه های اقامت در اسلواکی تاثیر بگذارد.

از جمله به صرفه ترین نوع اقامتگاه ها ، خوابگاه های دانشجویی اسلواکی که در محوطه دانشگاه ها واقع شده اند می باشد ؛ البته باز هم هزینه اقامت از دانشگاهی به دانشگاه دیگر ممکن است متفاوت باشد ؛ اما معمولا هزینه ها از 67 یورور در هر ماه شروع خواهد شد.

قیمت آپارتمان ها نیز عمدتا به مکان ، ترجیحات شخصی یا بودجه شخص بستگی دارد ؛ البته دقت داشته باشید که قبوض مصرفی مثل آب ، برق و گرمایش شامل اجاره نمی شوند و لازم است تا به طور جداگانه پرداخت شوند ؛ به طور کلی ، اجاره آپارتمان ها می تواند در حدود 300 – 800 یورو در هر ماه باشد.

هتل ها از جمله اقامتگاه های راحت و بسیار قابل اعتماد در اسلواکی به حساب می آیند و هزینه اقامت در هتل ها نیز به لوکس بودن و نزدیکی آن به مرکز شهر بستگی دارد ؛ اما قیمت ها معمولا بین 20 – 90 یورو برای هر شب می تواند متغیر باشد.

هزینه های خوابگاه و اقامت در اسلواکی

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اسلواکی

پیدا کردن اقامتگاه های دانشجویی در اسلواکی چگونه است؟ از آنجا که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در اسلواکی محدود است و هر کسی سریعتر اقدام کند ، موفق به اجاره می‌شود ، لذا ، در صورتیکه دانشجو قصد اقامت در یکی از اتاقهای خوابگاههای دانشجویی را داشته باشد ، می بایست سریعا پس از پذیرش ، اقدامات لازم را برای رزرو اتاق در یکی از خوابگاه های دانشجویی اسلواکی انجام دهد.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اسلواکی

 همچنین دقت داشته باشید که خوابگاه هر دانشگاهی منحصرا متعلق به دانشجویان همان دانشگاه می‌باشد.

بنابراین لازمست تا درخواست خود را مبنی بر اجاره اتاقی در خوابگاه دانشجویی به خوابگاه دانشگاه مورد پذیرش ارسال نمایید ؛ البته می‌توانید درخواستتان را به سایر خوابگاه ها نیز ارسال نمایید.

اقامت در خوابگاهی که مختص دانشگاه شما نیست ، بسیار استثنائی است و بهتر است این مورد را در نظر نگیرید ؛ لذا می‌توان گفت که برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی اسلواکی نامه اشتغال به تحصیل یا نامه رسمی پذیرش در دانشگاه ضروری می‌باشد.

حال برای پیدا کردن یک آپارتمان مناسب در اسلواکی چه باید کرد؟ برای یافتن یک آپارتمان مناسب جهت اقامت می‌توان از طریق آژانسها و بنگاه های املاک و آگهی ها اقدام نمود و یا این که به سایتهایی که اطلاعاتی راجع به اقامتگاه ها بارگزاری می کنند ، مراجعه نمود.

در این سایتها عموما انواع اقامتگاهها را با شرایط مختلف می توان یافت که دانشجو با مشاهده و مقایسه آن ها می تواند بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب نماید.

سایت های معتبر برای یافتن مسکن در اسلواکی

از جمله سایت های معتبر برای یافتن مسکن در اسلواکی می توان به Reakity ، Byty ، Top Reality ، Nehnutelnosti ، و Classifieds and Estate Agentsو Novostavby اشاره نمود.

همچنین ، وبسایت هایی چون Bedrooms ، Spolubyvajuci و Spolubyvanie برای اجاره اتاق مناسب هستند.

Remax ، سایت بزرگ املاک و مستغلات می باشد که می توانید آن را بررسی نمایید ؛ در سایت تریپ ادوایزر  (Trip Advisor) نیز  اطلاعاتی در خصوص رستوران ها ، هتل ها ، اقامتگاه های مختلف و به طورکلی هر چیزی که با سفر در ارتباط است می توان یافت ، همچنین ، در این سایت نظرات کاربران نیز قابل مشاهده است.

Vrbo نیز یک بازار آنلاین بسیار بزرگ است که صاحبان املاک می توانند اطلاعات مسکن خود در سراسر جهان به نمایش بگذارند.

Airbnb دارای ویژگی هایی است که برای بیش از 185 کشور به نمایش گذاشته خواهد شد و اغلب از طریق این سایت می توانید معاملات بسیار خوبی را برای اجاره های کوتاه مدت داشت.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اسلواکی

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اسلواکی می‌تواند به تفاوت در پرداختها ، نوع قراردادها و غیره اشاره داشته باشد ؛ بطور کلی ، برای اجاره مسکن یا خانه باید نکاتی را رعایت نمود:

  • برای اجاره مسکن نباید از طریق مشاوران املاک خصوصی غیرقانونی اقدام نمود که در صورت مشکل هیچگونه مسئولیتی را نمی‌پذیرند.
  • سطح زبان اسلواکی جهت برقراری ارتباط با صاحبخانه و یا نماینده آن باید کافی باشد ، زیرا لازم است که شرایط قرارداد را بخوانید و نیازهای صاحب ملک را درک و نیازهای خود را توضیح دهید ؛ لذ در صورت نیاز بهتر ایت به فکر مترجم باشید.
  • در قرارداد ممکن است شرایطی چون حق افزایش اجاره بها ، حق نگه داری از حیوان خانگی ، جریمه‌های مربوط به خسارات منزل و لوازم آن و … ذکر شده باشد.
  • بطور معمول نیاز است تا یک ودیعه تضمینی معادل اجاره یک ماه به همراه اجاره یک ماه را پیش پرداخت نمایید.
  • اگر ملک را از مشاور املاک تهیه کرده باشید ، باید کارمزدی معادل اجاره یک ماه را به آنها بپردازید.
  • همیشه احتیاط کنید که صاحب ملک دارای گواهی مالکیت و یا وکالتنامه باشد ؛ در صورتی که یک مستاجر ملک را اجاره می دهد ، باید مدارکی دال بر قرارداد اجاره فرعی یا نوعی اجازه کتبی از صاحبخانه را مطالبه نمایید.
  • باید بررسی شود که آیا اجاره شامل خدمات آب و برق می شود یا خیر ؛ قرائت کنتورها معمولا یکبار در سال در اسلواکی انجام می شود و مصرف به صورت سالیانه محاسبه خواهند شد.
تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اسلواکی
امکان زندگی با خانواده اسلواکی​

امکان زندگی با خانواده اسلواکی

امکان زندگی با خانواده اسلواکی باعث می شود تا از دلتنگی هایتان به نسبتی کاسته شود ؛ این گزینه اقامتی ، بودن در محیطی خانوادگی را برای دانشجو مهیا می سازد ؛ لذا ، یکی از روش های مناسب جهت تجربه فرهنگی جدید است ؛ زندگی با خانواده ای محلی باعث می شود تا مهارت های زبانی دانشجو تقویت شود و فرصت چشیدن غذاهای محلی برای وی فراهم خواهد آمد.

در این روش اقامتی معمولا یک اتاق در اختیار دانشجو قرار می گیرد ، اما مواردی چون حمام و آشپزخانه ممکن است به صورت مشترک استفاده شوند ؛ با وجود این که زندگی با یک خانواده اسلواکی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد ؛ اما اکثر این خانواده ها دور از مرکز شهر و دانشگاه مستقر هستند ، بنابراین هزینه های رفت و آمد را می بایست در نظر گرفت. 

محله های مناسب اسکان دانشجویی در براتیسلاوا

محله های مناسب اسکان دانشجویی در براتیسلاوا کدامند؟ براتیسلاوا از دو بخش جدید و قدیم تشکیل شده و دانشجویان متقاضی مسکن دانشجویی مناسب در براتیسلاوا ، می توانند در مناطق قدیمی شهر که معماری های قرون وسطایی فوق العاده ای دارند و یا در مناطق مدرن شهر به دنبال خانه باشند.

براتیسلاوا مکانی نسبتا آرام برای اقامت است ، لذا برای کسانی که از شلوغی ها فراری هستند ، می تواند مکان مناسبی باشد ؛ همچنین ، نیازهای مسکن دانشجویان را برآورده ساخته و آپارتمان های مبله دانشجویی را در اختیار آن ها گذاشته است ؛ آپارتمان ها استودیویی و خوابگاه های دانشجویی از دیگر مواردی است که براتیسلاوا برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته است.

اجاره ماهانه در خوابگاه های دانشجویی در براتیسلاوا به صرفه است و اکثر این اقامتگاه ها ، وایفای ، قبوض برق و آب و امکانات خشکشویی را پوشش می دهند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در براتیسلاوا کدامند؟

محله های مناسب اسکان دانشجویی در براتیسلاوا کدامند؟ به طور کلی ، اتاق های دانشجویی ارزان براتیسلاوا را در اطراف Záhorská Bystrica و Devínska Nová Ves می توان یافت ؛ چرا که این مناطق از مرکز شهر دور هستند ؛ از طرفی هم Karlova Ves دارای چند محل اقامت دانشجویی می باشد ؛ لذا می توان گفت که محل خوبی برای دانشجویان خواهد بود.

از دیگر مناطق مقرون به صرفه در براتیسلاوا جهت اجاره آپارتمان می توان به Ruzinov ، Petržalka ، Rusovce ،  Dúbravka،  Kramáre،  Palisadyو Podunajské Biskupice اشاره نمود. 

نوع اقامت در براتیسلاوا هزینه شرایط
خوابگاه های دانشگاه صنعتی اسلواکی 60 – 100 یورو (ماهانه) 1- 2 تخته ، حمام مشترک دارای فیتنس و سایر خدمات
خوابگاه خصوصی 150 – 200 یورو (ماهانه) 1 – 2 تخته ، مبله و بازسازی شده
آپارتمان 150 – 250 یورو (ماهانه) با توجه به موقعیت هزینه ها متفاوت خواهد بود.
هاستل 15 یورو 1 تخت در اتاقی مشترک در مرکز شهر

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اسلواکی

 اگر می خواهید تجربه شیرین یک زندگی دانشجویی را درک نمایید و در عین حال متحمل هزینه های کمتری نیز شوید ، اجاره اتاقی در یکی از خوابگاه های دانشجویی اسلواکی بهترین گزینه خواهند بود.

علاوه بر این ، مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اسلواکی شامل موارد متعددی است که برخی از آن ها شامل موارد زیر خواهند بود:

  • آشنایی با فرهنگ و زبان سایر کشورها
  • ایجاد رقابت های علمی
  • مراوردات اجتماعی بیش تر و افزایش گستره دوستان بین المللی
  • کاهش هزینه های حمل و نقل

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی اسلواکی

اقامتگاه های خصوصی اسلواکی شامل اقامت در هتل ها و آپارتمان ها می باشد که عملی ترین گزینه برای مسکن ، اجاره آپارتمانی به صورت خصوصی در خارج از محوطه دانشگاه می باشد.

اتاق های خوابگاه های دانشجویی اسلواکی معمولا دو تا چهار تخته بوده و دارای تخت های راحت ، میز مطالعه و کمد هستند ، حمام ها برای هر دو اتاق در یک طبقه به صورت اشتراکی در ارائه شده و یا ممکن است یک حمام برای کل طبقات وجود داشته باشد ، کافه تریا با خدمات بوفه نیز در اقامتگاه ها در اختیار دانشجویان قرار دارد.

معمولا هزینه ها از 67 یورور در هر ماه شروع خواهد شد.

از جمله سایت های معتبر برای یافتن مسکن در اسلواکی می توان به Reakity ، Byty ، Top Reality ، Nehnutelnosti ، و Classifieds and Estate Agentsو Novostavby اشاره نمود.

همچنین ، وبسایت هایی چون Bedrooms ، Spolubyvajuci و Spolubyvanie برای اجاره اتاق مناسب هستند.

خوابگاه های دانشگاه صنعتی اسلواکی 60 – 100 یورو (ماهانه)
خوابگاه خصوصی 150 – 200 یورو (ماهانه)
آپارتمان 150 – 250 یورو (ماهانه)
هاستل 15 یورو

خوابگاه های دانشجویی اسلواکی که در نزدیکی یا در محوطه دانشگاه ها واقع شده اند ، گزینه ای مناسب مخصوصا برای دانشجویان جدید الورود به دانشگاه های اسلواکی می باشد ، برای اطلاعات بیش تر در خصوص خوابگاه های دانشجویی اسلواکی می توانید با موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ؛ همچنین ، در مقاله مهاجرت به اسلواکی می توانید شرایطو راه های مهاجرت قانونی به این کشور را مورد بررسی قرار دهید.

خوابگاه های کشورهای مختلف از نظر امکانات و هزینه چه تفاوت هایی با هم دارند؟ برای آگاهی بیشتر مقالت زیر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه