بهترین شهر های اسلواکی برای تحصیل

بهترین شهر های اسلواکی برای تحصیل یکی از مهمترین نکاتی است که باید هنگام انتخاب اسلواکی به عنوان مقصد تحصیلی به آن توجه کنید.

یکی از کلید های مطالعه موثر یافتن یک مکان خوب است ، درس خواندن در اتاقی پر از حواس پرتی دشوار است ، با این حال ، مکان ایده آل برای شما ممکن است محل مطالعه ایده آل برای شخص دیگری نباشد ، اما ملاک های مختلفی وجود دارد که به شناسایی بهترین ها کمک می کند ، برای آشنایی با جزئیات مهاجرت به کشور اسلواکی با دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

اولین معیار ایمنی است ، اگرچه این ممکن است بدیهی به نظر برسد اما ایمنی اغلب به عنوان یک نگرانی مطرح می شود  به ویژه در بین دانشجویان بین المللی که آماده سفر دور از خانه هستند ؛ دومین معیار که باید مورد توجه قرار گیرد مقرو.ن به صرفه بودن هزینه ها در شهر مورد نظر است ، اغلب دانشجویان بین المللی با صرف هزینه بالا برای زندگی و تحصیل مشکل دارند ؛ مهمان نوازی و اشتغال پذیری هم دو عامل مهم برای انتخایب شهر مقصد برای تحصیل هستند.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در اسلواکی را هم بخوانید تا بدانید تحصیل در این کشور چه سیستمی دارد و در مقاطع مختلف چگونه می توانید شرکت کنید.

فهرست مطالب
بهترین شهر های اسلواکی برای تحصیل

براتیسلاوا پایتخت اسلواکی

براتیسلاوا پایتخت اسلواکی است و حدود 450000 نفر جمعیت دارد ، این شهر تنها پایتخت جهان است که با 2 کشور مستقل ( اتریش و مجارستان ) هم مرز است ، همچنین براتیسلاوا و وین دو پایتخت نزدیک دنیا هستند ، به عنوان یک مرکز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ، مهم ترین نهاد ها در براتیسلاوا واقع شده اند ؛ مقر رئیس جمهور اسلواکی ، پارلمان یا مهم ترین نهاد های اجرایی اسلواکی می باشد ، علاوه بر این، می‌توانید از گالری ‌ها، موزه‌ ها یا تئاترهای مختلف و همچنین قلعه براتیسلاوا ، قلعه دوین ، کلیسای معروف آبی یا کلیسای جامع سنت مارتین گوتیک دیدن کنید.

دانشگاه ها و کالج های شهر براتیسلاوا شامل دانشگاه کمنیوس ، دانشگاه اقتصاد ، دانشگاه پزشکی اسلواکی ، دانشکده حقوق براتیسلاوا ، دانشکده بین المللی هنر های لیبرال براتیسلاوا ، کالج مدیریت و اقتصاد مدیریت دولتی ، کالج بهداشت و مددکاری اجتماعی سنت الیزابت می باشد.

 هزینه زندگی در شهر براتیسلاوا حدود 600 یورو برای هر ماه است ، از آن جا که این شهر مرکز اقتصادی اسلواکی است فرصت های شغلی متعددی برای بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها برای دانشجویان برای کار در کشور اسلواکی وجود دارد ، در همین زمینه مقاله کار در اسلواکی می تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما بگذارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهر ها از نظر هزینه زندگی و اعتبار دانشگاه با کمک مشاوارن با تجربه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بانسکا بیستریکا ششمین شهر بزرگ اسلواکی

بانسکا بیستریکا ششمین شهر بزرگ اسلواکی شهری در مرکز اسلواکی است که در ساحل رودخانه Hron قرار دارد و توسط رشته کوه های Low Tatra ، Big Tatra و کوه های Kremnica احاطه شده است.

این شهر که توسط مهاجران آلمانی تأسیس شد با 76000 نفر جمعیت به ششمین شهر بزرگ اسلواکی تبدیل شد ؛ به دلیل نزدیکی به طبیعت و کوه ها ، بانسکا بیستریکا مقصد بسیاری از کوهنوردان یا گردشگران است ، بانسکا بیستریکا خانه موزه قیام ملی اسلواکی ، خانه ماتیاس ، موزه کلیسای مقدس و تعداد زیادی تئاتر یا گالری است.

 بانسکا بیستریکا دارای دانشگاه ها و کالج های مختلفی مانند آکادمی هنر، دانشگاه متیج بل می باشد ، هزینه زندگی برای هر دانشجو در این شهر حدود 500 یورو برای هر ماه محاسبه شده است.

بانسکا بیستریکا به دلیل وجود معادن مس ،گردشگری ، چوب و صنایع مکانیکی یکی از بهترین نقاط اسلواکی برای اشتغال است و چندین کارخانه بزرگ این کشور در این شهر قرار دارند.

بانسکا بیستریکا ششمین شهر بزرگ اسلواکی

کوشیسه پایتخت فرهنگی اروپا

کوشیسه پایتخت فرهنگی اروپا دومین شهر بزرگ در شرق اسلواکی است ، در سال 2013، عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به دست آورد ، در سال 2016 به عنوان پایتخت ورزش اروپا شناخته شد ، کوشیسه حدود 240000 نفر جمعیت دارد که اقلیت هایی مانند مجارستانی یا اوکراینی دارند ؛ دفاتر مهم زیادی در این شهر قرار دارند که شامل دادگاه قانون اساسی اسلواکی ، مؤسسات شهرداری کوشیسه و سایرین می باشد ؛ علاوه بر این، هنگام تحصیل در کوشیتس می توانید از تئاتر ملی اسلواکی، گالری ها یا موزه ها دیدن کنید.

کوشیسه یکی از مکان های جذاب برای تحصیل در اسلواکی است چرا که دانشگاه های مختلفی مانند دانشگاه دامپزشکی ، دانشگاه پاول جوزف شافاریک ، دانشگاه فنی کوشیتس در این شهر قرار دارند ، هزینه زندگی تقریبی برای هر دانشجو 550 یورو برای هر ماه می باشد.

کوشیسه قطب اقتصادی شرق اسلواکی است و حدود 9 درصد از تولید ناخالص داخلی اسلواکی را تشکیل می دهد وتعدادی از بزرگترین شرکت های اسلواکی در این شهر قرار دارند که فرصت های شغلی متعددی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان فراهم می کند.

اگر قصدتان تحصیل در کشور اسلواکی است و در حال تحقیق و تصمیم گیری هستید ، توصیه ما مطالعه مقالات به روز زیر است.

نیترا شهر قدیمی اسلواکی​

Nitra , old city / Slovakia

نیترا شهر قدیمی اسلواکی

نیترا شهر قدیمی اسلواکی​ شهری در غرب اسلواکی است که در کنار کوه های زوبور واقع شده است ، این یکی از قدیمی ترین شهرها در قلمرو مدرن اسلواکی و مرکز سیاسی شاهزاده نیترا است ، مکان‌های مهم برای بازدید عبارتند از نیترا کتل، کلیسای جامع سنت اِمرام ، کلیسای پیاریستی سنت لادیسلاس و صومعه ؛ دانشجویان علاقمند به مسائل فرهنگی می توانند این شهر را انتخاب کرده و از مؤسساتی مانند تئاتر آندری باگار، تئاتر قدیمی کارول اسپیشاک یا گالری نیترا بازدید کنند ؛ دانشگاه های کنستانتینوس فیلسوف و دانشگاه کشاورزی اسلواکی در این شهر قرار دارند که هر ساله پذیرای دانشجویان از سراسر هستند ، رایج ترین صنایع در شهر نیترا صنایع الکترونیک و قطعات خودرو هستند که در پارک تجاری جدید متمرکز شده اند.

پرشوف سومین شهر پر جمعیت اسلواکی

پرشوف سومین شهر پر جمعیت اسلواکی مرکز منطقه ساریس و مقر شهرداری پرشوف شهری در شرق اسلواکی با بیش از 90000 نفر جمعیت است ، شهرت به خاطر رقابت با کوشیتسه ، دومین شهر بزرگ اسلواکی و همچنین تیم های ورزشی موفقش – تیم هندبال مردان در سطح بین المللی و همچنین لیگ مجارستان با نتایج عالی رقابت می کند.

این شهر دارای پارک های صنعتی متعددی است که شرکت ها و کارخانه های زیادی را در خود جای داده است دانشگاه پرشوف و کالج بین المللی بازرگانی ISM اسلواکی دانشگاه های این شهر هستند که نقش به سزایی در آموزش دانشجویان ایفا می کنند ، هزینه زندگی در این شهر 450 یورو برای هر دانشجو در ماه می باشد.

ترنچین شهری مرزی با چک

ترنچین شهری مرزی با چک است که در غرب اسلواکی واقع شده است ، این محل مقر شهرداری و منطقه ترنچین است و به ‌ویژه به خاطر قلعه ‌اش معروف است دقیقاً قلعه ترنچین ، که بر روی صخره بالای شهر قرار دارد.

احتمالاً مشهورترین رویداد فرهنگی ، جشنواره پوهودا (ترجمه شده به عنوان سرد کننده) ، دارای بیش از 20 سال سنت و ده ها هزار بازدید کننده در هر سال است .

گروه‌ های موسیقی از سراسر جهان به ترنچین می‌آیند تا مهارت ‌های موسیقی خود را به نمایش بگذارند ، علاوه بر این ترنچین به یکی از قوی ترین تیم های فوتبال در اسلواکی تبدیل شده است ، زیرا آنها قهرمان اسلواکی برای 2 سال متوالی شدند. 

دانشگاه های الکساندر دوبچک و کالج مدیریت که در میان دانشگاه های مطرح اسلواکی قرار دارند در این شهر واقع شده اند ؛ هزینه زندگی در این شهر 500 یورو می باشد.

ترنچین شهری مرزی با چک

کومارنو شهر فرهنگی و تاریخی در اسلواکی

کومارنو شهر فرهنگی و تاریخی در اسلواکی است که پس از جنگ جهانی اول به دو قسمت تقسیم شد ، پس از جدایی ، قسمت اسلواکی نام کومارنو و مجارستانی نام قطعه کومارون دارد ، از آنجایی که اسلواکی و مجارستان هر دو عضو منطقه شینگن هستند ، امروزه مرز کمابیش نمادین است ؛ هر زمان و هر کجا که بخواهد می‌توان از مرز عبور کرد ؛ محبوب ترین موسسات فرهنگی واقع در شهر عبارتند از : تئاتر جوکای ، کلیسای سنت اوندرج ، کلیسای اصلاح شده یا موزه پودونایسکه ؛ رویدادهای فرهنگی زیادی در کومارنو به زبان اسلواکی یا مجارستانی برگزار می شود.

این شهر دارای یک دانشگاه یعنی دانشگاه سیل لاجوس هست که برنامه های تحصیلی خود را تنها به زبان مجارستانی ارائه می دهد.

زولن شهر پر قدمت در اسلواکی

زولن شهر پر قدمت در اسلواکی در مرکز کشور واقع در رودخانه Hron با تاریخ بسیار طولانی است ، زیرا این منطقه از قرن نهم مسکونی بوده است ، زوولن در سال 1230 از سوی پادشاه بلا چهارم به عنوان یکی از اولین شهر های پادشاهی مجارستان امتیازات شهری اعطا شد ؛ شهر نقش مهمی در قیام ملی اسلواکی در سال 1944 ایفا می کند ، پس از جنگ جهانی دوم ، به یک راه آهن مهم ، قطب جاده و مکانی که بسیاری از کارخانه های چوب در آن قرار دارند ، تبدیل شده است ، دانشگاه فنی زولن تنها دانشگاه شهر زولن است ، هزینه زندگی در این شهر 500 یورو در ماه می باشد.

سوالات پر تکرار بهترین شهر های اسلواکی برای تحصیل

دانشگاه ها و کالج های شهر براتیسلاوا شامل دانشگاه کمنیوس ، دانشگاه اقتصاد ، دانشگاه پزشکی اسلواکی ، دانشکده حقوق براتیسلاوا ، دانشکده بین المللی هنر های لیبرال براتیسلاوا ، کالج مدیریت و اقتصاد مدیریت دولتی ، کالج بهداشت و مددکاری اجتماعی سنت الیزابت می باشد.

از نظر اشتغال این شهر یکی از بهترین هاست ؛ بانسکا بیستریکا به دلیل وجود معادن مس ،گردشگری ، چوب و صنایع مکانیکی یکی از بهترین نقاط اسلواکی برای اشتغال است و چندین کارخانه بزرگ این کشور در این شهر قرار دارند.

دانشگاه های مختلفی مانند دانشگاه دامپزشکی ، دانشگاه پاول جوزف شافاریک ، دانشگاه فنی کوشیتس در این شهر قرار دارند ، هزینه زندگی تقریبی برای هر دانشجو 550 یورو برای هر ماه می باشد.

این شهر دارای پارک های صنعتی متعددی است که شرکت ها و کارخانه های زیادی را در خود جای داده است دانشگاه پرشوف و کالج بین المللی بازرگانی ISM اسلواکی دانشگاه های این شهر هستند که نقش به سزایی در آموزش دانشجویان ایفا می کنند ، هزینه زندگی در این شهر 450 یورو برای هر دانشجو در ماه می باشد.

این شهر دارای یک دانشگاه یعنی دانشگاه سیل لاجوس هست که برنامه های تحصیلی خود را تنها به زبان مجارستانی ارائه می دهد.

در این مقاله مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، بهترین شهر های اسلواکی برای تحصیل را بررسی و معرفی کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اسلواکی با تمامی روش های قانونی که می توان وارد این کشور شد و به اقامت دارئم رسید آشنا شوید.

بهترین شهر های برخی از کشور های اروپایی را از طریق مطالعه مقالات زیر با هم مقایسه کنید ؛ هدف ما ارائه اطلاعات صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه