بورسیه های تحصیلی اسلواکی

بورسیه های تحصیلی اسلواکی یکی از بهترین اقداماتی است که دولت این کشور برای دانشجویان تمامی مقاطع درنظر گرفته است تا بتوانند با حداقل هزینه و یا به صورت رایگان تحصیلات خود را در رشته دلخواهشان پشت سر بگذارند.

نکته قابل توجه در رابطه با بورسیه های تحصیلی اسلواکی اختصاص ویژه آن به دانشجویان بین المللی است که به آنها فرصت می دهد تا بتوانند بدون پرداخت هزینه های بالا به یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی در سطح اروپا دست یابند.

تحصیل در دانشگاه های اسلواکی را می توان یکی از بالاترین سطوح ممکن در اروپا دانست ، این کشور با عضویت در حوزه یورو و فرآیند بولونیا هرآنچه را که شما برای رسیدن به آینده تحصیلی و موفق نیاز دارید را پیش رویتان قرار می دهد.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با داشتن سابقه درخشان در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا به شما علاقه مندان کمک می نماید تا بتوانید ضمن پذیرش در بهترین دانشگاه ها ، از بورسیه تحصیلی خوبی نیز بهره مند شوید.

در همین راستا پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در اسلواکی را نیز در کنار این محتوا حتما بخوانید تا با سیستم آموزشی ، نحوه اخذ پذیرش ، هزینه ها و بورسیه ها بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی اسلواکی

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی اسلواکی

بورسیه های تحصیلی اسلواکی به شما فرصت می دهد تا طعم تحصیل رایگان در اروپا را تجربه کنید ، اما به دست آوردن این تجربه نیازمند فراهم نمودن شرایط مشخصی است که تنها با فراهم نمودن آنها درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد ، از اصلی ترین شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی اسلواکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معدل تحصیلی بالا در آخرین مقطع
  • فعالیت های کشوری و یا جهانی مرتبط با رشته
  • وضعیت مالی شما
  • شرایط زبانی
  • کشور مقصد
  • نمره آزمونی خاص با توجه به رشته انتخابی تان
  • مقطع درخواستی ( دکترا بیشترین فرصت )
  • محدودیت سنی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی اسلواکی

اگرچه برخی از بورسیه ها فقط یکی از الزامات فوق را مشخص می کنند اما اکثریت شامل ترکیبی از مجموعه شرایط بالا است ، برخی از بورسیه ها دارای الزامات آکادمیک و یا شایستگی هستند و در برخی دیگر شرایط تحصیلی برای ورود مورد ارزیابی قرار می گیرند.

بسیاری از بورسیه ها هم دستاوردهای علمی و هم شایستگی را در نظر می گیرند ، خوب است دقت ویژه داته باشید که مقطع تحصیلی از عوامل بسیار مهم در اختصاص بورسیه های تحصیلی اسلواکی به دانشجویان است ، زیرا نحوه درخواست و دریافت بورسیه برای دانشجویان مقطع دکترا و کارشناسی متفاوت بوده و در دوره دکترا مصاحبه بخش مهمی از دریافت این شانس است.

انواع بورسیه ها در اسلواکی

شرایط تحصیلی نقش اصلی را در دریافت بورسیه و حمایت از سوی سازمان های مختلف دارند و با توجه به انواع بورسیه ها در اسلواکی شما باید تمامی نیازهای مشخص شده از سوی دانشگاه را فراهم سازید ،

انواع بوسیه های اسلواکی

بورسیه های دولتی اسلواکی

دولت اسلواکی از طریق وزارت آموزش ، ورزش و فرهنگ خود یک طرح بورسیه تحصیلی برای همه دانشجویان بین المللی ایجاد کرده است که به تمامی دانشجویان خارجی جدید و موجود در اسلواکی می تواند تعلق گیرد ، این برنامه همچنین در زمینه ها و سطوح مختلف ( لیسانس ، کارشناسی ارشد ، و دکترا ) می باشد و همه ملیت ها می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست دهند.

بیش از 48 برنامه در این بورسیه وجود دارند که برخی از آنها تنها به شهروندان کشورهای خاص تعلق دارند ، به عنوان مثال 8 بورسیه فقط به متقاضیان از کشور افغانستان تعلق دارد.

شرایط اعطای بورسیه های دولتی اسلواکی توسط قانون شماره تنظیم می شود اما در اغلب موارد زبان اسلواکی را شرط اصلی خود می داند و می تواند تمامی هزینه های دانشگاه و زندگی شما را پوشش دهد.

بورسیه های دانشگاهی اسلواکی

چندین مؤسسه عالی دولتی و خصوصی در اسلواکی دارای تنوع بورسیه برای دانشجویان بین المللی هستند که از معافیت های شهریه گرفته تا تخفیف های ویژه و حتی کمک هزینه تحصیلی کامل را شامل می شوند ، جالب توجه است که اکثر موسسات اسلواکی حداقل 25٪ کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهند ، سایر فرصت های بورس تحصیلی عبارتند از:

  • برنامه فولبرایت : کمیسیون تبادل آموزشی فولبرایت در جمهوری اسلواکی
  • بورسیه Erasmus اتحادیه اروپا برای آموزش جوانان و ورزش
  • فعالیت های ژان مونه
  • صندوق بین المللی ویسگراد

برنامه بورسیه ملی

برنامه بورسیه ملی یک طرح با بودجه دولتی است که به دانشجویان بین المللی استثنایی که در هر موسسه عالی اسلواکی تحصیل می کنند ، تعلق می گیرد ، این بورسیه به طور کامل با مزایای ماهانه تأمین می شود و نیازی به نمره اضافی آیلتس یا تافل ندارد ، برنامه های تحصیلی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس ، دکترا ، برنامه های تبادلی و حتی برنامه های تحقیقاتی برای این بودجه پذیرفته شده و در نظر گرفته می شود.

بورسیه تحصیلی اسلواکی اتحادیه اروپا

این طرح بورسیه برای پاداش دادن به دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه طراحی شده که به هر طریقی برای تکمیل تحصیلات خود نیاز به حمایت دارند ، این بورسیه به طور کامل دانشجویان را تامین می کند و دانشجویان از کشورهای واجد شرایط می توانند در تمام طول سال درخواست خود را ارائه دهند ، بورسیه تحصیلی اسلواکی اتحادیه اروپا همچنین نیازی به درخواست اولیه یا هزینه پردازش ندارد و شهریه و کمک هزینه ماهانه دانشجو را پوشش می دهد.

اگر قصدتان تحصیل در دانشگاه های اسلوکی است ، مطالعه مقالات زیر اطلاعات بسیار خوبی به شما خواهد داد.

بورسیه های لیسانس در اسلواکی

بورسیه های لیسانس در اسلواکی

از آنجا که دوره کارشناسی اولین مقطع تحصیلات دانشگاهی فرد به شمار می رود و هیچ گونه پشتوانه و یا زمینه علمی در رابطه با رشته درخواستی وجود ندارد.

رسیدن به بورسیه های تحصیلی اسلواکی دشوار به نظر می رسد ، اما همچنان فرصت های زیادی برای رسیدن به بورسیه های لیسانس در اسلواکی وجود دارد که برخی از دانشگاه ها ارائه می دهند.

مهاجرت به اسواکی از طریق پذیرش در مقطع کارشناسی بدین صورت ممکن می شود که شما برای یادگیری دوره های زبان اسلواک درخواست داده و یا متقاضی یادگیری علوم پایه جهت ورود به برخی از رشته ها مانند پزشکی و یا دندانپزشکی باشید .

می توانید با گذراندن دوره زبان اسلواک در کشورمان یک نقطه قوت در رزومه خود فراهم کرده و سپس درخواست دهید.

معدل خوب از اصلی ترین فاکتورهایی است که برای داوطلبان دوره کارشناسی مدنظر قرار می گیرد.

مدیران و مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همیشه در تلاشند با ارائه بهترین پیشنهادات مهاجرتی شما را به هدف تان نزدیک و نزدیک تر کنند ؛ پیگیری های مداوم و دقیق کارشناسان ما در سالهای اخیر سبب شده نام موسسه رجبی به عنوان یکی از برترین موسسات مهاجرتی ایران شناخته شده و معتبر باشد ؛ شما هم پس از تحقیق و اعتماد می توانید با ما به اهداف مهاجرتی خود دست یابید.

در ویدئوی ارائه شده تصاویر برخی از ویزای های دریافتی توسط موسسه رجبی را میبینید.

شما هم می توانید با درج نام و شماره تماس خود در نوبت دریافت مشاوره رایگان ما قرار بگیرید ؛ همکاران ما با هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت و تمام سوالات مهاجرتی شما را پاسخ خواهند داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تجربه تحصیل رایگان در خارج از کشور با دریافت مشاوره رایگان از هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های مقطع ارشد اسلواکی

بورسیه های مقطع ارشد اسلواکی

دریافت بورسیه های مقطع ارشد اسلواکی به مراتب آسانتر از دوره کارشناسی است و شما می توانید با ارائه مدرک دوره کارشناسی خود درخواست حمایت مالی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشید.

البته بسیاری از دوره های کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دارای هم پوشانی هستند و شما باید به کمک یک مشاور به درستی درخواست خود را ارائه دهید.

خوب است که در این مقطع مدرک دو زبان اسلواک و انگلیسی خود را ارائه داده و در یک انگیزه نامه هدف خود را از ادامه تحصیل به نحوه ترغیب کننده ای ارائه دهید ، بورسیه های مقطع ارشد در صورتی که بتوانید کارنامه تحصیلی خوبی از خود به جای بگذارید ، می تواند در دوره دکترا نیز ادامه داشته باشد.

معمولا در برخی از موارد بورسیه های تحصیلی اسلواکی در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی را شامل می شود و معمولا دانشجویان رده سنی زیر سی سال بیشترین شانس را دارند.

بورسیه های دکترا در اسلواکی

بورسیه های دکترا در اسلواکی بسیار متنوع هستند و این مقطع را می توان بهترین دوره برای رسیدن به بورس دانست ، به عنوان مثال برنامه ملی بورسیه تحصیلی جمهوری اسلواکی ( NSP ) برای حمایت از دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا ، اساتید دانشگاه ، محققان و هنرمندان ارائه می شود که کلیه هزینه های فرد را تامین می سازد.

در این بورسیه علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه ماهانه 580 یورو به عنوان کمک هزینه اقامت و زندگی برای دانشجویان درنظر گرفته است ، علاوه بر این ، برخی از دانشجویان واجد شرایط می تواننند کمک هزینه سفر نیز دریافت کنند ، به طور مثال برخی از بورسیه ها کمک هزینه ای معادل 250 یورو تا 1000 هزار یورو را برای دانشجویان که محل اقامتشان بیش از 350 کیلومتر با دانشگاه محل تحصیل فاصله دارد ، اختصاص داده اند.

بورسیه های دکترا در اسلواکی فقط توسط دولت به دانشجویان اعطا نمی شود ، بلکه دانشگاه ها و برخی از موسسات منبع اصلی آنها هستند و می توانند به عنوان کار در اسلواکی برایتان درآمد مازاد نیز به همراه داشته باشند ، رشته تحصیلی تان را به کارشناسان شرکت رجبی بگویید تا از بهترین بورسیه ممکن مطلع شوید.

بورسیه های دکترا در اسلواکی
پوشش دهی بورسیه های تحصیلی اسلواکی در هزینه ها

 پوشش دهی بورسیه های تحصیلی اسلواکی در هزینه ها

همانطور که تا کنون متوجه شده اید شرایط اعطای کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی اسلواکی با توجه به مقطع تحصیلی ، دانشگاه و رشته ، نوع بورسیه با یکدیگر تفاوت های بسیاری خواهند داشت که باید در هنگام درخواست به خوبی مرود بررسی قرار گیرند.

به طور مثال اکثر بورسیه ها در مقاطع دکترا علاوه بر هزینه و شهریه دانشگاه مقداری از هزینه های زندگی و اقامت در اسلواکی و حتی گاها تمامی آن را برای دانشجویان پوشش خواهند داد که نحوه عملکرد در مصاحبه نیز می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد ، اما اغلب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، بورس های تحصیلی معمولا فقط شهریه های دانشگاه را پوشش خواهند داد.

البته این فرصت نیز وجود دارد که در برخی از رشته های خاص و یا وجود دانشجویان ممتاز و برتر ، مرکز اعطا کننده بورسیه علاوه بر تضمین خوابگاه و محل اقامت ، مبلغی را نیز به طور متوسط جهت هزینه های زندگی و اقامتی دانشجو به او اعطا نماید که این می تواند در تعیین مسیر زندگی دانشجو نقش مهمی را ایفا کند ؛ پس بهتر است بگوییم که پوشش دهی بورسیه های تحصیلی اسلواکی در هزینه ها بستگی به عوامل مختلفی دارد که باید با توجه به شرایط افراد ، گزینه های موجود مورد بررسی قرار گیرند.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی اسلواکی

برای اعطای بورسیه های دولتی اسلواکی در اغلب موارد دانستن زبان اسلواکی شرط اصلی است و این نوع بورسیه می تواند تمامی هزینه های دانشگاه و زندگی شما را پوشش دهد.

  • معدل تحصیلی بالا در آخرین مقطع
  • فعالیت های کشوری و یا جهانی مرتبط با رشته
  • وضعیت مالی شما
  • شرایط زبانی
  • کشور مقصد
  • نمره آزمونی خاص با توجه به رشته انتخابی تان
  • مقطع درخواستی ( دکترا بیشترین فرصت )
  • محدودیت سنی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

معمولا در برخی از موارد بورسیه های تحصیلی اسلواکی در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی را شامل می شود و معمولا دانشجویان رده سنی زیر سی سال بیشترین شانس را دارند.

در این بورسیه علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه ماهانه 580 یورو به عنوان کمک هزینه اقامت و زندگی برای دانشجویان درنظر گرفته است ، علاوه بر این ، برخی از دانشجویان واجد شرایط می تواننند کمک هزینه سفر نیز دریافت کنند ، به طور مثال برخی از بورسیه ها کمک هزینه ای معادل 250 یورو تا 1000 هزار یورو را برای دانشجویان که محل اقامتشان بیش از 350 کیلومتر با دانشگاه محل تحصیل فاصله دارد ، اختصاص داده اند.

اکثر بورسیه ها در مقاطع دکترا علاوه بر هزینه و شهریه دانشگاه مقداری از هزینه های زندگی و اقامت در اسلواکی و حتی گاها تمامی آن را برای دانشجویان پوشش خواهند داد که نحوه عملکرد در مصاحبه نیز می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد ، اما اغلب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، بورس های تحصیلی معمولا فقط شهریه های دانشگاه را پوشش خواهند داد.

در این مطلب به طور خلاصه و مفید با بورسیه های تحصیلی اسلواکی آشنا شدیم ، جهت کسب اطلاعات دقیق تر و کامل با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین اگر در سن تحصیل نیستید یا می خواهید راه های دیگر مهاجرت قانونی را بشناسید مقاله مهاجرت به اسلواکی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

با برخی از کشور های ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی و شرایط دریافت و پوشش این بورسیه های در مقالات زیر آشنا شوید.

2 دیدگاه در “بورسیه های تحصیلی اسلواکی

  1. بورسیه های تحصیلی اسلواکی حیات الله گفت:

    آیا مصاحبه بورسیه بورسیه سلواکی به زبان انگلیسی می است؟
    کسی که به این بورسیه ثبت نام کند باید به انگلیسی بلدیت داشته باشد؟

    1. بورسیه های تحصیلی اسلواکی مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بستگی به دانشگاه ، رشته و مقطع تحصیلی دارد . به طور کلی برای دریافت بورسیه مدرک زبان یکی از آیتم های خیلی مهم می باشد .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه