تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

 تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی یکی از بهترین موقعیت های تحصیلی در خارج از کشور محسوب می شود ، زیرا دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا (STU) به عنوان یک موسسه آموزشی و علمی مدرن  در جهان شناخته می شود.

از زمان تأسیس این دانشگاه  در سال ۱۹۳۷ ، بیش از ۱۲۵۰۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند‌.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله سایر اطلاعات مهم در مورد تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی را در اختیارتان قرار خواهد داد‌ ، در حال حاضر ، دانشگاه فناوری براتیسلاوا متشکل از هفت دانشکده است که کلیه این هفت دانشکده ، برنامه های معتبر آموزشی خود را در مقاطع  کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی ، آینده ای درخشان را برای کلیه دانشجویان ایرانی که قصد دارند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند در پی دارد.

چنانچه شما نیز یکی از همین افرادی هستید که قصد دارید برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنید و به اطلاعات دقیقی در مورد آن نیاز دارید ، کارشناسان مجرب ما پیشنهاد می کنند مقاله تحصیل در اسلواکی را در کنار این محتوا بخوانید تا با سیستم آموزشی این کشور ، هزینه ها و بورسیه های تحصیلی دانشگاه های آن آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

دانشکده های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

بدیهی است قبل از هر چیز به منظور تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی باید با دانشکده های این دانشگاه آشنا شوید ، بنابراین در همین ابتدا ، مقاله را با معرفی دانشکده های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی آغاز خواهیم کرد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم ، دانشگاه فناوری براتیسلاوا دارای ۷ دانشکده در حوزه های مختلف است ، به طور کلی این دانشگاه بیش از ۲۰۹ برنامه آموزشی در سال را به دانشجویان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد.

در جدول دانشکده های این دانشگاه را معرفی کرده ایم.

دانشکده های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی شرح
دانشکده مهندسی مکانیک ارائه دوره های آموزشی به زبان انگلیسی و اسلواکی
دانشکده مهندسی عمران ارائه دوره های آموزشی عمر ان و معماری
دانشکده مهندسی الکتر ونیک ارائه دوره های آموزشی به زبان انگلیسی و اسلواکی
دانشکده مهندسی مواد غذایی ارائه دوره های آموزشی مرتبط با صنایع مواد غذایی
داشکده علوم مواد و فناوری ارائه دوره های آموزشی در حوزه مدیریت
دانشکده کشاورزی ارائه دوره های آموزشی سایر رشته های مرتبط با کشاورزی
دانشکده انفاورماتیک و فناوری اطلاعات ارائه دوره های آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات

زبان تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا

هنگامی که صحبت از تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی به میان می آید ، مهمترین عامل در مورد تحصیل در این کشور بررسی زبان تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا می باشد ، به طور کلی تحصیل در این دانشگاه به دو زبان اسلواکی و انگلیسی امکان پذیر است.

اغلب دانشکده های این دانشگاه ، برنامه های آموزشی خود را به این دو زبان به کلیه دانشجویان ارائه می دهند ، چنانچه به زبان اسلواکی تسلط دارید می توانید با ارائه مدرک زبان این کشور به تحصیلات خود در این دانشگاه ادامه دهید، اما در صورتی که تمایلی به ادامه تحصیل به زبان اسلواکی ندارید یا این زبان را به خوبی نمی دانید ، نگران نباشید زیرا می توانید به زبان انگلیسی نیز در این کشور تحصیل کنید.

اغلب دانشجویان ایرانی تمایل دارند دوره های آموزشی خود را در این دانشگاه به زبان انگلیسی پشت سر بگذارند، دانشجویان‌ ایرانی نیز مانند سایر دانشجویان بین المللی که قصد دارند دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی در اسلواکی بگذرانند ملزم به ارائه یکی از دو‌ مدارک زبان آیلتس یا تافل هستند.

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام انتخاب رشته و دانشکده این دانشگاه باید در نظر بگیرید ، بررسی زبان برنامه آموزشی ارائه شده است ، بدین معنی که دانشجو باید هنگام انتخاب رشته خود بررسی کند که دوره آموزشی انتخابی به کدام یک از دو زبان اسلواکی و انگلیسی ارائه می شود.‌

انتخاب یک کشور برای تحصیل جنبه های مختلفی دارد ، مهمترین مسایل تحصیل در دانشگاه های اسلواکی را در مقالات زیر بخوانید.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه فناوری براتیسلاوا

بورسیه های تحصیلی دانشگاه فناوری براتیسلاوا

یکی از مهمترین سوالات دانشجویان ایرانی که مایل به تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی هستند دریافت بورسیه های تحصیلی دانشگاه فناوری براتیسلاوا 
است ، در این کشور انواع بورسیه های دانشگاهی و‌ دولتی به دانشجویان‌ اعطا می شود.

بورسیه های دولتی اسلواکی یکی از محبوب ترین بورسیه ها محسوب می شوند ، بورسیه دولتی این کشور ، نوعی بورسیه تحصیلی متمایز است که بخشی از کمک های رسمی توسعه یافته دولت اسلواکی به حساب می آید ، این کمک هزینه های تحصیلی خود نیز برگرفته از یک برنامه و پروژه متعلق به وزارت امور خارجه این کشور و اتحادیه اروپا در جامعه بین المللی است.

بورسیه های دولتی اسلواکی با بودجه کامل در صورتی به دانشجویان بین المللی اعطا می شود که در یکی از دانشگاه های این کشور در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا ثبت نام‌ کنند ، این بورسیه ها تنها به دانشجویانی تعلق می گیرد که به زبان اسلواکی مسلط هستند و تحصیلات خود را به این زبان در این کشور ادامه می دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه

بدیهی است برای دریافت بورسیه و تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی باید مدارکی را ارائه دهید ، مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه این کشور عبارتند از :

  • ارائه بالاترین نمرات در دروس اعلام‌ شده در هر رشته
  • ارائه گواهی پایان دوره دبیرستان یا ارائه ریز نمرات تحصیلات دانشگاهی
  • ارائه نامه پذیرش در صورتی که به درخواست تحصیل در دانشگاه پیوست شود.
  • ارائه اصل شناسنامه
  • ارائه یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴ سانتی متر که صورت فرد کاملا مشخص باشد ، بدون عینک یا لنزهای تیره
  • ارائه کپی صفحات گذرنامه (سند مسافرتی) حاوی مشخصات فرد دارنده گذرنامه
  • ارائه رزومه امضا شده

شرایط دریافت بورسیه از دانشگاه های اسلواکی

به طور کلی قوانین اعطای بورسیه در اغلب کشورهای جهان مشابه است ، شرایط دریافت بورسیه از دانشگاه های اسلواکی مانند سایر کشورها به عواملی نظیر کسب نمرات بالا ، سابقه درخشان تحصیلی و درآمد پایین دانشجو یا سرپرست او بستگی دارد ، بنابراین چنانچه مایل به اخذ بورسیه دانشگاهی یا دولتی این کشور هستید ، باید نمرات بالایی را در دروس تعیین شده برای هر رشته کسب کنید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با اطلاع از شرایط تحصیل در هر دانشگاه و چگونگی اخذ پذیرش از آن ها درکنار شماییم تا به اهداف مهاجرت تحصیلی خود برسید ؛ تصاویر ارائه شده گویای موفقیت ما در این زمینه است.

شما هم می توانید با درج نام و شماره تماستان در باکس مشاوره رایگان در نوبت تماس مشاوران ما قرار بگیرید ، خیلی زود با شما تماس میگریم!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ ویزای تحصیلی از برترین دانشگاه های اسلواکی با دریافت مشاوره از کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی یک فرصت بسیار خوب برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور است ، به طور کلی دانشجویان‌ ایرانی که مایل به تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه فناوری براتیسلاوا  اسلواکی هستند لازم است بدانند که تحصیل در این مقطع در یکی از هفت دانشکده این دانشگاه به طور پیوسته ۳ سال به طول می انجامد ، این در حالی است که تحصیل در مقطع دکترا به صورت ناپیوسته در این دانشگاه ۵ سال طول می کشد.

دانشجویان این مقطع برای دریافت مدرک دکترای خود در پایان دوره آموزشی باید در ارائه پایان نامه و دفاع از آن نمره قبولی را اخذ کنند.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فناوری براتیسلاوا

اغلب دانشجویان‌ ایرانی که به رشته های مهندسی علاقمند هستند ، می توانند تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه  فناوری براتیسلاوا  را انتخاب کنند ، این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپایی محسوب می شود و دارای رنکینگ بالایی در میان سایر دانشگاه های بین المللی است ، بنابراین تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی یک موقعیت تحصیلی بسیار مناسب را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

اغلب رشته های مهندسی که این دانشگاه به دانشجویان ارائه می دهد عبارتند از :  مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و فناوری اطلاعات ، مهندسی فناوری مواد غذایی ، مهندسی علوم کامپیوتر ، مهندسی فناوری مواد و بسیاری رشته های مهندسی دیگر.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فناوری براتیسلاوا ​

تحصیل در رشته الکترونیک در دانشگاه فناوری براتیسلاوا

یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته الکترونیک تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی‌ است ، این دانشگاه سرآمد کلیه دانشکده های مهندسی الکترونیک در اسلواکی می باشد ، تحصیل در رشته الکترونیک در دانشگاه فناوری براتیسلاوا که در میان دانشگاه های فنی در جهان رتبه ۷۵۱ را به خود اختصاص داده است ، مزایای بسیاری برای دانشجویان ایرانی در پی  خواهد داشت،  زیرا نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد.

بنابراین این امر می تواند برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از پایان دوره تحصیلی خود به ایران بازگردند از اهمیت بسزایی برخورداراست ، اما دانشجویان‌ ایرانی که قصد ندارند بعد از ادامه تحصیل به ایران بازگردند نیز با توجه به رتبه بالای این دانشگاه در میان دانشگاه های بین المللی ، می توانند در اغلب کشورهای جهان زندگی و‌ کار کنند.

چنانچه برای ادامه تحصیل در رشته الکترونیک یا هر رشته دیگری قصد دارید در این دانشگاه ثبت نام کنید ، باید پس از ثبت نام‌ از وزارت این کشور درخواست ویزای تحصیلی کنید ، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره ، کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی شما را به خواندن مقاله تحصیل در اسلواکی دعوت می کنند ، لینک مقاله در ابتدای همین مقاله ارائه شده است.

خوابگاه های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

خوابگاه های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

یکی از مهمترین سوالات افرادی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی‌ هستند این است که آیا دانشگاه فناوری براتیسلاوا خوابگاه هایی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد یا خیر ، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم خوابگاه های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی در این کشور است.

به طور معمول هر‌ یک از اتاق های خوابگاه این دانشگاه به دو تا سه نفر واگذار می شود و هر دو تا سه اتاق دارای یک‌ حمام‌ می باشد ، این خوابگاه از امکاناتی نظیر سالن ورزشی و استخر نیز برخورداراست.

باید خاطر نشان کرد که هیچ‌ گونه تضمینی برای واگذاری اتاق در این خوابگاه به دانشجویان داده نمی شود و گاهی ممکن است دانشجویان‌ ناگزیر شوند مکانی را برای اقامت خود در این شهر اجاره کنند.

بنابراین با توجه به تعداد بالای متقاضیان دریافت اتاق خوابگاه ها ، بهتر است هر چه سریع تر برای دریافت اتاق خوابگاه این دانشگاه اقدام‌ کنید.‌

شهریه رشته های مختلف دانشگاه فناوری براتیسلاوا

یکی از نکاتی که دانشجویان ایرانی که تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی‌ را انتخاب می کنند ، باید بدانند این است که در صورتی که دانشجو به زبان اسلواکی در این دانشگاه تحصیل کند شهریه رشته های مختلف دانشگاه فناوری براتیسلاوا برای او صفر خواهد شد و می‌ تواند به صورت کاملا رایگان در این دانشگاه تحصیل کند.

بنابراین چنانچه مایل باشید در این دانشگاه به طور رایگان تحصیل کنید ، کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی پیشنهاد می کنند مهارت های زبان اسلواکی خود را تقویت کنید ، زیرا علاوه بر اینکه یک زبان دیگر را به خوبی می آموزید تحصیلات شما در این کشور به صورت رایگان خواهد بود.

فراگیری زبان اسلواکی و تحصیل در این کشور به این زبان مزایای دیگری نیز برای شما به همراه خواهد داشت ، زیرا دانشجویانی که به زبان اسلواکی در این کشور تحصیل می کنند ، می‌ توانند به راحتی پس از پایان تحصیلات خود جذب بازار کار شوند و به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.

اما چنانچه به هر دلیلی قصد ندارید به زبان اسلواکی در این دانشگاه تحصیل کنید و زبان انگلیسی را ترجیح می دهید باید شهریه ای معادل با ۳۵۰۰ یورو در سال پرداخت‌ کنید ، بنابراین تحصیل در هریک از دو زبان اسلواکی و انگلیسی بر هزینه های تحصیلی شما تاثیر خواهد گذاشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین دانشگاه ها با کمترین هزینه ممکن به کمک راهنمایی مشاوران آگاه و با تجربه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موقعیت مکانی دانشگاه فناوری براتیسلاوا در اسلواکی

در مورد موقعیت مکانی دانشگاه فناوری براتیسلاوا در اسلواکی باید گفت که این دانشگاه در یکی از مهمترین خیابان های براتیسلاوا به نام وازوووا قرار دارد ، دسترسی به این خیابان بسیار راحت است ، اغلب دانشجویان‌ می توانند از وسایل حمل و‌نقل عمومی نظیر تاکسی ، اتوبوس ، قطار درون شهری یا تراموا استفاده کنند.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

یکی از عواملی مهمی که هنگام رسیدن به مقصد تحصیلی خود باید بدانید دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی است ، هنگامی که قصد دارید برای تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی‌ به این شهر سفر کنید باید نسبت به حمل و نقل عمومی در شهر آگاه باشید ، آگاهی از این موارد مهم ، باعث می شود هرگز برای رسیدن به مقصد خود سردرگم نشوید و بدانید کدام اتوبوس ، قطار یا کدام مسیر را برای رسیدن به دانشگاه و‌ محل اقامت خود باید انتخاب کنید.

خوشبختانه همانطور که اشاره کردیم این دانشگاه در خیابان وازوووا شهر براتیسلاوا قرار دارد ، این خیابان یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر است که به کلیه وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی ، اتوبوس ، قطار شهری و تراموا دسترسی دارد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت حمل و نقل عمومی این شهر مراجعه کنید و برنامه حرکت و مسیرهای وسایل نقلیه عمومی را مطالعه نمایید.

فرودگاه براتیسلاوا میلان راستیسلاو استفانیک ( تنها فرودگاه براتیسلاوا ) در ۷ کیلومتری مرکز براتیسلاوا قرار دارد ، برای دسترسی به خیابان به وازوووا از فرودگاه این شهر از اتوبوس شماره ۶۱ در جهت ایستگاه اصلی راه آهن که هر ۲۰ دقیقه حرکت می کند، استفاده کنید.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

سوالات پر تکرار تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده مهندسی الکتر ونیک
  • دانشکده مهندسی مواد غذایی
  • داشکده علوم مواد و فناوری
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده انفاورماتیک و فناوری اطلاعات

تحصیل در این دانشگاه به دو زبان اسلواکی و انگلیسی امکان پذیر است.

کسب نمرات بالا ، سابقه درخشان تحصیلی و درآمد پایین دانشجو یا سرپرست او

بله ، خوابگاه های دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی در این کشور است، هر‌ یک از اتاق های خوابگاه این دانشگاه به دو تا سه نفر واگذار می شود و هر دو تا سه اتاق دارای یک‌ حمام‌ می باشد ، این خوابگاه از امکاناتی نظیر سالن ورزشی و استخر نیز برخورداراست.

تحصیل به زبان اسلواکی در این دانشگاه رایگان است اما اگر زبان انگلیسی را ترجیح می دهید باید شهریه ای معادل با ۳۵۰۰ یورو در سال پرداخت‌ کنید.

موسسه مهاجرتی رجبی این مقاله را به بررسی تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی اختصاص داد و اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان ایرانی قرار داد که قصد دارند برای تحصیل به این کشور سفر کنند ، توصیه می کنیم برای شناخت تمامی راه های مهاجرت قانونی به اسلواکی مقاله مهاجرت به اسلواکی را بخوانید و سپس با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

با برخی از دانشگاههای محبوب خارج از کشور با مطالعه مقالات زیر آشنا شوید ؛ نام دانشگاه مورد نظر خود را برایمان بنویسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه