بیمه دانشجویی در اسپانیا

بیمه دانشجویی در اسپانیا مناسب افرادی است که برای تحصیل در یکی از مراکز علمی این کشور به اسپانیا مهاجرت می کنند و به واسطه آن می توانند از خدمات درمانی تحت پوشش بخش خصوصی و یا دولتی بهره مند می شوند که در نتیجه آن هزینه های ویزیت ، دارو و درمان بسیار کاهش یافته و در اکثر مواقع رایگان می شود.

بر خلاف تصور ، سیستم بهداشت و درمان اسپانیا یکی از بهترین سیستم های درمانی در کل اروپا و جهان می باشد و پزشکان ، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی بسیار خوبی در سراسر این کشور در حال فعالیت هستند که این امر درمان را برای شهروندان و مقیمان قانونی بسیار راحت و مقرون به صرفه ساخته است.

بیمه دانشجویی در اسپانیا برای مهاجرت به این کشور جز اولین و مهم ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی از سفارت است و در صورت نیاز جهت تمدید ویزا نیز باید بیمه دانشجویی خود را به مدت مناسب تمدید کرده باشید تا بتوانید ویزای خود را تمدید نمایید .

چنان چه جهت تحصیل در اسپانیا قصد مهاجرت به این کشور را دارید ، ضمن مطالعه مطالب جمع آوری شده توسط کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی ، تا انتهای این عنوان نیز با ما همراه باشید و شرایط بیمه دانشجویی در اسپانیا را به عنوان یکی از الزامات اصلی به خوبی بشناسید.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در اسپانیا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های اسپانیا را دارید ، بیمه دانشجویی در اسپانیا هم موضوع مهمی خواهد بود ، در همین رابطه همکار ما از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ویدئو و پادکست ارائه شده با شما گفتگو می کند ، مدت این ویدئو کمی بیشتر از یک دقیقه است اما مهمترین موضوعات این مقاله را در بردارد.

پادکست بیمه دانشجویی در اسپانیا​

انواع بیمه های دانشجویی در اسپانیا

برای دانشجویان خارجی انواع مختلفی از بیمه دانشجویی در اسپانیا در دسترس است که می توان آنها را به دو دسته بیمه های دولتی و خصوصی تقسیم بندی نمود ، شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اسپانیا می توانید از EHC یا کارت بهداشتی اروپا بهره مند شوید که مختص افراد تحت پوشش بیمه عمومی بهداشت و درمان در اسپانیا می باشد.

با داشتن این کارت می توانید تمام هزینه های بهداشت و درمان در اسپانیا خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهید و حتی گاهی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نداشته باشید اما به طور کلی این کارت 60 درصد هزینه های درمانی را پوشش داده و مابقی را باید خود شما پرداخت نمایید . همچنین گفتنی است که گرچه بیشتر خدمات پزشکی با این کارت در اسپانیا پوشش داده می شود اما خدمات دندان پزشکی شامل آن نخواهد شد.

اما نوع دیگری از بیمه دانشجویی در اسپانیا ، بیمه خصوصی است که دانشجویانی که قصد به دست آوردن پوشش بیشتر یا بهتر برای نیازهای درمانی خود را دارند ، می توانند از شرکت های بیمه خصوصی مجاز که در این کشور فعالیت می کنند ، بیمه درمانی خود را دریافت نمایند . هنگام انتخاب بیمه درمانی خصوصی ضروری است که همیشه بهترین و مقرون به صرفه ترین بیمه را با توجه به خدمات آن انتخاب کنید.

در میان انواع بیمه های دانشجویی در اسپانیا بیمه های خصوصی مزیت های بسیاری دارند از جمله : امکان انتخاب از میان پزشکان و بیمارستان های بزرگتر و نیز زمان انتظار کوتاهتر برای مراقبت های بهداشتی و موارد دیگر.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا در یک قدمی شما با کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی اسپانیا

همانطور که مستحضر هستید برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا ، متقاضیان باید پیش از وقت مصاحبه سفارت ، نسبت به خرید بیمه مسافرتی و بیمه دانشجویی در اسپانیا اقدام کرده باشند که از جمله پیش نیازهای دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد . اما لازم است که به برخی از تفاوت های بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی اسپانیا اشاره ای کنیم تا متوجه شوید که این دو مورد کاملا مجزای از هم و مستقل هستند.

بیمه مسافرتی اسپانیا مسئول پرداخت خسارات و عواقب اتفاقات ، حوادث و یا بیماری های دانشجویان در حین سفر از کشورمان تا رسیدن به مقصد می باشد و هیچ گونه مسئولیتی پس از رسیدن به مقصد و اتمام سفر را برعهده نمی گیرد .

به نوعی بیمه مسافرتی مسئول هزینه‌های پزشکی در حین سفر ، هزینه های دندان پزشکی اورژانسی در حین سفر ، هزینه داروهای ضروری مسافر در صورت مفقود شدن ، هزینه مسائل حقوقی ، هزینه بازگشت جسد و تهیه تابوت برای حمل و نقل بین‌المللی در صورت فوت مسافر ، هزینه ناشی از تاخیر در حرکت و دیگر اتفاقات در حین مسافرت را برعهده می گیرد.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی اسپانیا

اما بیمه دانشجویی در اسپانیا هزینه های پزشکی ، بستری و درمان دانشجویان را در مدت زمان اقامت و تحصیل در این کشور به عهده می گیرد و مسئولیتی در رابطه با هزینه های حوادث در حین مسافرت دانشجویان را عهده پذیر نمی باشد . باید توجه کنید که هیچ یک از این موارد را نمی توان جایگزین دیگری نمود و هریک را باید جداگانه خریداری کرد.

برخی از شرکت های بیمه در اسپانیا

در حال حاضر علاوه بر بیمه دولتی درمانی اسپانیا ، 207 شرکت بیمه در این کشور در حال فعالیت هستند که اکثر آن ها نسبت به ارائه بیمه درمانی دانشجویی خصوصی به دانشجویان فعالیت می نمایند و هریک با توجه به خدماتی که ارائه می دهند بسته های قیمتی خاصی را مد نظر قرار داده اند . پس بهتر است با توجه به بودجه خود جستجو کرده و بهترین شرکت و نوع بیمه را برای خود انتحاب نمایید.

باید بگوییم با توجه به بالا بودن برخی از خدمات پزشکی خاص مانند دندان پزشکی در اسپانیا و برخی دیگر از خدمات پزشکی خاص ، برخی از افراد بیمه دانشجویی در اسپانیا را به صورت خصوصی انتخاب می نمایند و با پرداخت هزینه ای بیش تر از خدماتی کامل تر بهره می برند ، که تمامی این ها بستگی به شرایط سلامتی شخص و میزان بودجه وی خواهد داشت.

در ادامه نام برخی از شرکت های بیمه در اسپانیا را مشاهده خواهید کرد که بهترین نوع خدمات خصوصی را در این کشور ارائه می نمایند و دانشجویان اکثرا این شرکت ها را مد نظر خود قرار می دهند:

  •  Allianzcare
  •  Cignaglobal
  • Segurcaixaadeslas
  • Sanitas
  • Asisa
  • IMQ
شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اسپانیا

Spanish Insurance Conditions

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اسپانیا

یقینا پیش از خرید بیمه دانشجویی در اسپانیا باید از شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت اسپانیا اطلاع کامل را کسب نمایید تا پس از خرید و ارائه به اداره مهاجرت و سفارت با عدم پذیرش مواجه نشوید و بیمه خریداری شده توسط شما از اعتبار و ارزش کافی جهت دریافت ویزای تحصیلی برخوردار باشد . بیمه تهیه شده باید تمام شرایط بیمه درمانی ملی را پوشش دهد و باید در تمام دوران اجازه اقامت معتبر بوده و فاقد انواع شرکت در پرداخت هزینه درمان باشد.

یقینا بیمه دولتی و یا همان بیمه بهداشت و درمان اسپانیا ، از جمله بیمه های مورد تایید اداره مهاجرت این کشور است ، اما اگر شما بیمه خصوصی خریداری کرده باشید که از تمامی شرایط مورد تایید اداره مهاجرت پشتیبانی کرده و حداقل خدمات مورد درخواست را تحت پوشش قرار دهد از امتیاز بالاتری برای دریافت ویزا و عدم مواجه شدن با مشکلی خاص بهره مند خواهید شد.

دقت داشته باشید که بیمه خصوصی تهیه شده از طرف شما باید تمام شرایط بیمه درمانی ملی را پوشش دهد و از لیست پزشکان طرف قرارداد برخوردار باشد ، همچنین باید شرایط بازگشت به وطن به احتمال بیماری یا فوت را نیز پوشش دهد و حق بیمه پرداختی با مدت زمان اقامت شما در اسپانیا برابری کند ، خوب است بگوییم که اداره مهاجرت و سفارت اسپانیا از بیمه های خصوصی بیش تر استقبال می نمایند ، اما استفاده از بیمه بهداشت و درمان اسپانیا نیز مشکل خاصی را به وجود نخواهد آورد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در اسپانیا

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در اسپانیا

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در اسپانیا است که هریک از این بیمه ها برای هدف خاصی طراحی شده و خدمات متفاوتی را به افراد تحت پوشش خود ارائه می دهند ، همانطور که گفتیم بیمه دانشجویی در اسپانیا مختص دانشجویان خارجی است که جهت تحصیل و دریافت مدرک به اسپانیا مهاجرت کرده اند و این بیمه فقط مخارج و هزینه های ویزیت ، بستری و دارویی آنان را پوشش می دهد.

اما کسانی که برای کار در یکی از شهرهای اسپانیا به این کشور سفر کرده اند ، باید خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند که علاوه بر هزینه های درمانی ، بازنشستگی را هم برای آنان در برگیرد . البته مبلغ پرداختی این گونه افراد بیش تر از بیمه دانشجویی است و به نوعی بیمه دانشجویی در اسپانیا یکی از ارزان ترین و به صرفه ترن نوع بیمه ها در این کشور است که هزینه های خدمات درمانی دانشجویان را پوشش می دهد.

همچنین بیمه عمر نیز در اسپانیا نیاز به پرداخت بسیار بیش تری دارد و مناسب دانشجویان خارجی نیست و برای شهروندان اسپانیا که اقامت دائمی این کشور را دارند مناسب است ، دریافت ویزای کار در این کشور می تواند یکی از بهترین مسیرها برای رسیدن به اقامت پس از تحصیل می باشد که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در عنوان کار در اسپانیا به صورت دقیق به آن پرداخته اند ، حتما سری به آن بزنید.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در اسپانیا

بله ، بیمه دانشجویی یکی از الزامات اصلی دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا به شمار می رود.

بله ، دانشجویان می تواند در این کشور کارت دریافت بهداشت عمومی را گرفته و از خدمات کلی آن بهره مند گردند.

بیمه دانشجویی خصوصی را می توان گزینه بهتری یافت ، چرا که خدمات بیشتری همچون مدت انتظار کمتر و پوشش درمانی بالاتری دارند.

خیر ، داشجویان بین المللی جهت پوشش هزینه های دندانپزشکی خود باید بیمه خصوصی را انتخاب کنند.

این بیمه درمانی تنها در طول اعتبار ویزای دانشجویی اعتبار داشته و پس از آن باید از طریق یکی دیگر از انواع ویزاها تمدید گردد.

اگر قصد دارید از تفاوت بیمه دانشجویی در اسپانیا با دیگر بیمه ها اطلاع کسب کنید می توانید با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز ما حضور یافته و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید ، روش های مهاجرت به اسپانیا بسیار متنوع هستند و مسیرهای درخشانی را پیش رویتان قرار می دهد ، مطالعه محتوای آن را در سایت ما از دست ندهید.

با مطالعه عنوان های زیر با بیمه دانشجویی در سایر کشورهای محبوب دانشجویان نیز آشنا شوید.

در انتها نظر دوستانی که با ما نتیجه ای مثبت و موفق را تجربه کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد
نمایش ویدیو درباره حیدری
نمایش ویدیو درباره فاطمه غلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه