تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا

تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا یک انتخاب محبوب در بین دانشجویان بی المللی است ، ورود به رشته مهندسی به این معنی است که از یک شغل پردرآمد و رضایت بخش لذت خواهید برد.

مهندسان به ‌عنوان حل ‌کننده ‌های مشکل در جهان شناخته می‌شوند ، زیرا باید مهارت ‌های علمی و ریاضی خود را برای ایجاد راه ‌حل برای طیف وسیعی از مسائل فنی به کار گیرند این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نوشته شده است به تمامی موارد هنگام تحصیل در اسپانیا و در رشته مهندسی اشاره می کند.

به عنوان یک دانشجوی مهندسی مهارت هایی مانند تفکر تحلیلی ، مدیریت پروژه ، تفکر منطقی ، کار تیمی ، ظرفیت جزئیات ، توانایی های سازمانی را آموزش خواهید دید همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه محصولاتی را برای استفاده عموم طراحی و توسعه دهید و سیستم ها را بهتر کار کنند همه این مهارت ها به شما کمک می کند راحت تر شغل مورد نظرتان را پیدا کنید.

تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و شما می توانید برای دانشگاه ها و مقاطع مختلف درخواست دهید.

فهرست مطالب

حقوق یک مهندس در اسپانیا از 10500 یورو (12465 دلار) تا 56300 یورو (66836 دلار) متغیر است ، در اسپانیا ، برخی از پرتقاضاترین رشته های مهندسی شامل مدیران لجستیک ، مهندسان فرآیند ، مدیران فنی و مدیران زیرساخت های مخابراتی است در ادامه به برخی از دلایل برای تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا اشاره می کنیم.

تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا

مقرون به صرفه بودن و کیفیت

دانشگاه های اسپانیا نه تنها از نظر مهندسی و فناوری در رتبه های برتر قرار دارند ، بلکه گزینه ای مقرون به صرفه برای تحصیل با کیفیت هستند ، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا و دانشگاه پلی تکنیک مادرید در بین 100 دانشگاه برتر مهندسی و فناوری در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021 رتبه بندی می شوند ، علاوه بر این ، دولت هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا را تنظیم می کند ، بنابراین شهریه دانشگاه های اسپانیا تا حد زیادی برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است.

مقطع نوع دانشگاه هزینه
لیسانس دولتی 1000 تا 3000 یورو
لیسانس خصوصی 5000 تا 7000 یورو
فوق لیسانس دولتی 1000 تا 3000 یورو
فوق لیسانس خصوصی بین 5000 تا 10000 یورو
دکترا دولتی زیر 2000 یورو

فرصت های عالی برای پیشرفت

تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا فرصت های بسیار خوبی برای پیشرفت در مهندسی برای شما فراهم می کنند ، چه دانش نظری باشد و چه مهارت های عملی،  شما بهترین ها را دریافت خواهید کرد ، دانشجویان بین المللی در مشاغل حرفه ای خود پیشرفت خواهند کرد و فرصت های انگشت شماری برای یادگیری یک زبان جدید ، آشنایی با بازار کار از طریق کار پاره وقت و کارآموزی و ایجاد ارتباطات جدید فراوان خواهند داشت.

فرهنگ برجسته و آفتاب فراوان

جهان اسپانیا را به دلیل فرهنگ برجسته و 300 روز آفتابی در سال (به طور متوسط) می شناسد ، نکته مهم در مورد تحصیل در رشته مهندسی در کشوری که فرهنگ در آن رشد می کند این است که هرگز خسته نمی شوید ، در اوقات فراغت چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد ، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه مهاجرت به اسپانیا و تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا در این کشور را برای شما لذت بخش می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های مهندسی جهان با دریافت مشاوره های تخصصی و حتی غیر حضوری!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

رشته های مهندسی در لیسانس اسپانیا

اولین قدم برای شروع تحصیلات عالی گرفتن مدرک لیسانس می باشد ، برای ورود به دانشگاه های مهندسی اسپانیا باید دوره دبیرستان خود را از کالج یا مدرسه معتبر بگذرانید ، قبولی در دانشگاه های مختلف اسپانیا می تواند بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد ، اما باید گفت در بیشتر دانشگاه ها معدل بالا و داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی و یا اسپانیا مد نظر است.

هر چند برای قبولی در برخی رشته ها مانند خلبانی و یا تربیت بدنی ممکن است شرایط خاص فیزیکی مورد نظر دانشگاه است.

به صورت کلی تحصیل رشته های مهندسی در لیسانس اسپانیا حدود 3 تا 4 سال طول می کشد ، در زمینه تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا دو نوع دانشگاه وجود دارد.

  1. دانشگاه های فنی
  2. دانشگاه های علوم کاربردی
رشته های مهندسی در لیسانس اسپانیا
  • اگر می خواهید که پس از گرفتن مدرک لیسانس شروع به کار کنید و مدرک شما به عنوان مدرک مهندسی استفاده شود باید در دانشگاه های فنی تحصیل خود را به پایان برسانید.
  • اگر تحصیلات خود را در دانشگاه های علوم کاربردی بگذارانید مدرک کارشناسی را کسب خواهید کرد.
  • در طول تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا در مدارس فناوری ، دانشجویان یاد می گیرند که چگونه مسائل مهندسی را با استفاده از علومی مانند ریاضیات ، اصول علمی و همچنین روش ها و فن آوری های جدید حل کنند.
  • در طول تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا شما مهارت های حل مسئله یک رویکرد تحلیلی را توسعه می دهید و چگونگی انجام تحقیقات مناسب را کشف می کنید ، برای فارغ التحصیل شدن ، دانشجویان باید یک مقاله تحقیقاتی مهندسی در طول سال تحصیلی آخر بنویسند.

اگر می خواهید در اسپانیا در رشته های مهندسی تحصیل کنید ، حتما مقالات زیر را مطالعه نمایید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد اسپانیا

یکی از مهم ترین شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد اسپانیا داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر است ، کارشناسی ارشد و یا فوق لیسانس مهندسی یک مدرک فوق تخصصی است که برای تحصیل در یکی از علوم مهندسی به دست می آید ، مدت زمان تحصیل ارشد مهندسی در اسپانیا و گرفتن مدرک ارائه شده توسط یک دانشکده مهندسی معمولا بین 1-2 سال است.

مراحل تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد شامل دوره ها و تکالیف نظری است ، اما این مراحل عمدتاً بر توسعه مهارت ها و دانش بسیار تخصصی مورد نیاز برای دانش آموزان برای تبدیل شدن به مهندسان حرفه ای در رشته انتخابی خود تمرکز می کنند.

بسیاری از رشته های مهندسی همچنین مستلزم آن هستند که دانشجویان زمانی را در مشاغل صنعتی بگذرند ، جایی که تجربیات عملی کسب کنند و یاد بگیرند که کار در صنعت مهندسی چگونه است ، برای فارغ التحصیلی ، دانشجویان باید یک پروژه نهایی را تکمیل کنند ، که شامل حل یک مشکل پیچیده مهندسی با استفاده از تمام تجربه و دانش جمع آوری شده در طول تحصیل است.

برای کسب موفقیت آمیز مدرک کارشناسی ارشد ، باید تعدادی واحد را با گذراندن واحدهای جداگانه کسب کنید ، اکثر کارشناسی ارشد دارای تعدادی ماژول اصلی هستند که شما باید آنها را بگذرانید تا صلاحیت کسب کنید ، ارزیابی کارشناسی ارشد تحقیقاتی تقریباً همیشه به طور کامل توسط یک ماژول یا پروژه پایان نامه انجام می شود.

دکترا رشته های مهندسی در اسپانیا

برای تحصیل دکترا رشته های مهندسی در اسپانیا دانشجو باید قبلاً مدرک کارشناسی ارشد ار از دانشگاهی معتبر کسب کرده باشد ، علاوه بر این ، پایان نامه یا پایان نامه ای که عمدتاً شامل تحقیقات آکادمیک اصلی است باید برای دانشگاه ارسال شود ، در برخی کشورها حتی ممکن است نیاز به دفاع از این اثر در مقابل یک هیئت داشته باشد.

دکترا رشته های مهندسی در اسپانیا

برای قبولی در برخی از دانشگاه ها باید معدل بالاتری داشته باشید و همچنین مصاحبه از متقاضی صورت می گیرد.

به طور کلی ، تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا شامل گرفتن شواهد تجربی ، ریاضیات و دانش سیستم های جهانی و استفاده از آنها برای ایجاد و نگهداری همه چیز از ساختارها گرفته تا اجزای منفرد و کل فرآیندها است ، با این حال ، بسیاری از تخصص ها نیز در این رشته وجود دارد.

دوره دکترا در اسپانیا حدود 3 تا 5 سال به طول می انجامد ، دوره 5 ساله Phd معمولا برای افرادی است که به کار در اسپانیا مشغول هستند و به صورت پاره وقت به تحصیل می پردازند.

هنگام تحصیل دکتری باید حتما استاد راهنما داشته باشید و فردی به عنوان سوپروایزر بر تحصصیلات شما نطارت داشته باشید.

اگر می خواهید که بیشتر با شرایط تحصیل در کشور اسپانیا آشنا شوید می توانید دیگر مقالاتی که توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی نوشته شده است را مطالعه کنید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی اسپانیا

بسیاری از دانشگاه ‌های اسپانیا برنامه‌های مدرک مهندسی را ارائه می‌دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند ، همچنین می توانید در برنامه های تحصیلی ثبت نام کنید که زبان آموزشی آنها اسپانیایی است ، اما چند کلاس به زبان انگلیسی هستند.

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند ، اکثر برنامه‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های اسپانیا از زبان اسپانیایی به عنوان رسانه آموزشی استفاده می‌کنند ، به عنوان مثال ، برترین دانشگاه مهندسی اسپانیا ، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا ، برنامه های کارشناسی در رشته های مهندسی عمران ، مهندسی صنایع و مهندسی انفورماتیک را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

برای تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی باید حتما مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته باشید ، نمره آیلتس در کارشناسی ارشد 7 است و در دکترا باید حتما به صورت کامل به یکی از زبان های اسپانیایی یا انگلیسی تسلط کامل داشته باشید.

در نهایت زبان تحصیل رشته های مهندسی اسپانیا کاملا بستگی به دانشگاهی دارد که در آن قصد تحصیل دارید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی اسپانیا

بهترین دانشگاه های مهندسی اسپانیا

همانطور که می دانید در کشور اسپانیا دانشگاه های مختلفی وجود دارد ، ما در ادامه این مطلب به معرفی 4 مورد از بهترین دانشگاه های مهندسی اسپانیا می پردازیم اگر شما نیز به فکر  تحصیل در رشته های مهندسی اسپانیا هستید در ادامه این مطلب با گروه مشاورین موسسه مهارجرتی رجبی همراه باشید ، همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های قانونی مهاجرت به کشور زیبای اسپانیا ما را در شبکه های مجازی همراهی کنید.

بهترین دانشگاه های مهندسی اسپانیا

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (UPC)

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا برترین دانشگاه اسپانیایی در زمینه مهندسی و فناوری است ، UPC یک موسسه آموزش عالی تحقیق و آموزش در مهندسی ، معماری ، علم و فناوری است ، سالانه بیش از 6000 دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند ، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا با حدود 28208 دانش آموز در 18 دانشگاه خود ، به دلیل برتری مهندسی خود مشهور است.

این دانشگاه دارای 9 پردیس است که در بارسلونا و شهرهای اطراف از جمله  Castelldefels،  Manresa، Terrassa و Vilanova i la Geltrú واقع شده‌اند.

دانشگاه پلی تکنیک مادرید

دانشگاه پلی تکنیک مادرید نیز در میان بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا قرار دارد ، اگرچه دانشگاه نسبتاً مدرنی است ، اما بیشتر ساختمان آن بیش از یک قرن قدمت دارند و قدمت آن به قرن 19 باز می گردد ، این دانشگاه ها برای ایجاد چیزی که اکنون به عنوان دانشگاه پلی تکنیک مادرید می شناسیم ، در کنار هم قرار گرفتند.

اولین دانشگاهی که در قرن نوزدهم تأسیس شد ، دانشکده مهندسی عمران (تاسیس در سال 1802) و بعداً دانشکده مهندسی صنایع در سال 1850 بود ، امروزه این دانشگاه مدارک تحصیلی را در زمینه های دیگری مانند مهندسی شیمی ، مکانیک و برق ارائه می دهد.

اگر می خواهید از دانشگاهی معتبر و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در خارج از کشور مدرک بگیرید و یا آینده خود را در کشوری خاص ترسیم کنید ، با مشاوران و کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید تا به پذیرش سریع برسید.

در ویدئو تصاویری از برخی از پذیرشهایی که در شرکت رجبی برای مراجعین عزیز اخذ شده است را میبینید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر شرایط خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسپانیا بسنجید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا تمرکز استثنایی بر علم و فناوری دارد و به همین دلیل یکی از بهترین دانشگاه های تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا است ، هزاران دانشجو ، ملی و بین المللی ، هر ساله دانشگاه پلی تکنیک والنسیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

هدف این دانشگاه کمک به دانشجویان برای افزایش مهارت های خود از طریق تحقیق و دانش است تا به توسعه فنی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه کمک کند ، دانشکده های مهندسی آن در تخصص خود برجسته هستند و دانش آموزان با مهارت های قابل توجهی فارغ التحصیل می شوند تا راه خود را به هر حرفه مهندسی باز کنند.

دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا یکی از بزرگترین دانشگاه های اسپانیا و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کاتالونیا است که در سال 1450 تأسیس شده است ، در حال حاضر بیش از 63000 دانشجو در این دانشگاه در یکی از 16 دانشکده آن مشغول به تحصیل هستند ، این دانشگاه یکی از بالاترین نرخ های ورود به بازار کار را دارد و در تولید علمی رتبه 55 جهان را به خود اختصاص داده است ، رسالت این دانشگاه همواره ارائه بالاترین سطح کیفی آموزشی از طریق آموزش ، پژوهش و انتقال دانش بوده است ، هر ساله بیش از چهارده هزار دانشجو تصمیم می گیرند در رشته های مختلف از علوم در مهندسی گرفته تا علوم اجتماعی و انسانی تحصیلات خود را در UB دنبال کنند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا

، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا و دانشگاه پلی تکنیک مادرید در بین 100 دانشگاه برتر مهندسی و فناوری در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021 رتبه بندی می شوند.

  • لیسانس دولتی 1000 تا 3000 یورو
  • لیسانس خصوصی 5000 تا 7000 یورو

 

به صورت کلی تحصیل رشته های مهندسی در لیسانس اسپانیا حدود 3 تا 4 سال طول می کشد ، در زمینه تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا دو نوع دانشگاه وجود دارد.
1. دانشگاه های فنی
2. دانشگاه های علوم کاربردی

بسیاری از دانشگاه ‌های اسپانیا برنامه‌های مدرک مهندسی را ارائه می‌دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند ، همچنین می توانید در برنامه های تحصیلی ثبت نام کنید که زبان آموزشی آنها اسپانیایی است ، اما چند کلاس به زبان انگلیسی هستند.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا برترین دانشگاه اسپانیایی در زمینه مهندسی و فناوری است ، UPC یک موسسه آموزش عالی تحقیق و آموزش در مهندسی ، معماری ، علم و فناوری است ، سالانه بیش از 6000 دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند ، دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا با حدود 28208 دانش آموز در 18 دانشگاه خود ، به دلیل برتری مهندسی خود مشهور است.

در این مقاله با تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا آشنا شدیم ، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته مهندسی اسپانیا را دارید می توانید از طریق دفاتر مرکز و غرب تهران و دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید ، این افراد با سابقه و تخصص خود در زمینه مهاجرت به شما کمک می کنند ، ضمنا شما می توانید با مطالعه مقاله اطلاعات کشور اسپانیا با این کشور بهتر و بیشتر آشنا شوید.

برای مقایسه تحصیل رشته های مهندسی در برخی کشور های اروپایی مقالات زیر را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه