بورسیه های تحصیلی در سوئد

بورسیه های تحصیلی سوئد ، در انواع مختلفی ارائه می شود و ممکن است شما واجد شرایط یکی باشید ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، در این مقاله خواسته اند که شما با انواع بورسیه های تحصیلی کشور سوئد آشنا شوید و در صورت واجد شرایط بودن بتوانید از آنها استفاده کنید.

سوئد تا سال 2010 ، یکی از معدود کشورهای اروپایی بوده است که امکان تحصیل رایگان در آن فراهم بوده است ، پس از آن دولت سوئد قانونی را تصویب کرد که شهریه و هزینه های درخواست را برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA که توسط برنامه های بورسیه تحصیلی سوئد تکمیل می شود ، را پرداخت کند.

تعداد قابل توجهی از دانشگاه های سوئد هنوز بورسیه هایی را در قالب معافیت از شهریه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و بورسیه هایی که برای دانشجویان بین المللی اختصاص داده می شود معمولا برای هر سه مقطع تحصیلی وجود دارد اما بیشتر موارد به مقاطع فوق لیسانس و دکترا تخصیص می یابند.

در ادامه با مشاوران رجبی همراه باشید تا از نکات مهم درباره بورسیه های تحصیلی در سوئد آگاهی پیدا کنید ، همچنین توصیه میکنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در سوئد را نیز بخوانید تا با هزینه ها  ، آزمون های ورودی و سیستم آموزشی سوئد بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی در سوئد

انواع بورسیه ها در سوئد

انواع بورسیه ها در سوئد شامل بورسیه های دولتی سوئد ، بورسیه های دانشگاهی و بورسیه برخی موسسات تحقیق و پژوهشی است که در زیر می بینید.

بورسیه های دولتی سوئد برای دانشجویان بین المللی​

Swedish Government Scholarships

بورسیه های دولتی سوئد برای دانشجویان بین المللی

در زیر دو نمونه از بورسیه های دولتی سوئد برای دانشجویان بین المللی را می بینید:

بورسیه های موسسه سوئد برای حرفه ای های جهانی؛ بورسیه های جهانی انستیتوی سوئدی ، که با نام SISGP نیز شناخته می شود ، یک بورسیه تحصیلی کامل است که توسط دولت سوئد برای ساکنان 42 کشور در سراسر جهان ارائه می شود و برای تحصیل در سطح کارشناسی ارشد تمام وقت در سوئد اعطا می شود ، این موسسه هزینه های تحصیل ، هزینه های زندگی و بیمه و حتی هزینه های سفر تا 15000 کرون را پوشش می دهد.

بورسیه های برنامه Visby؛ برنامه Visby تعدادی بورسیه تحصیلی کامل برای برنامه های کارشناسی ارشد در سوئد به دانشجویان ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، گرجستان ، مولداوی ، روسیه و اوکراین ارائه می دهد ، این بورسیه هزینه تحصیل ، هزینه های زندگی 9000 کرون در ماه ، بیمه و کمک هزینه سفر یکباره 5000 کرون را پوشش می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از لحظه درج شماره تماستان ، تحصیل با بورسیه تحصیلی در خارج از کشور ، دیگر یک رویا نیست!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های دانشگاهی در سوئد برای دانشجویان بین المللی

تحصیل در سوئد در چند سال اخیر به دلایل مختلف مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است ، سوئد دارای بیش از 50 دانشگاه است که بیش از 100 رشته در مقطع کارشناسی و بیش از 900 برنامه تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند ، در اینجا اسامی مهم ترین دسته های بورسیه های دانشگاهی در سوئد برای دانشجویان بین المللی که در ادامه درباره آنها صحبت شده است را می بینید:

  • برنامه بورسیه موسسه فناوری بلنکینگ
  •  معافیت از شهریه دانشگاه بوراس
  • بورسیه های IPOET چالمرز
  •  بورسیه های IPOET برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا
  • بورسیه تحصیلی آلدربرت
  •  بورسیه های دانشگاه هالمستاد
  • برنامه بورسیه جهانی دانشگاه کارلستاد
  • بورسیه کارشناسی ارشد جهانی موسسه کارولینسکا
  • بورسیه های دانشگاه کریستیانستاد
  • معافیت از شهریه موسسه سلطنتی فناوری KTH
  •  بورسیه های دانشگاه لینائوس
  • بورسیه های بین المللی لینکوپینگ
  • برنامه بورسیه جهانی دانشگاه لوند
بورسیه های دانشگاهی در سوئد برای دانشجویان بین المللی

برنامه بورسیه موسسه فناوری بلنکینگ

برنامه بورسیه تحصیلی موسسه فناوری بلنکینگ (BTH) برای دانشجویان آینده نگر برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA که ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه سوئد هستند در دسترس است ، این برنامه بورسیه هایی را ارائه می دهد که هزینه های تحصیل را تا 50٪ را پوشش می دهد.

بورسیه معافیت از شهریه دانشگاه بوراس

بورسیه معافیت از دانشگاه بوراس در واقع معافیت از هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بسیار واجد شرایط در برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهد ، این بورسیه ها برای پوشش شهریه تقریباً 50 درصد در نظر گرفته شده اند ، آنها برای پوشش هزینه های زندگی طراحی نشده اند.

بورسیه های IPOET چالمرز

بورسیه های IPOET چالمرز برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا اختصاص می یابد و این بورسیه برای برنامه های کارشناسی ارشد در هر زمینه تحصیلی اعطا می شود و به کاهش 75 درصدی شهریه کمک می کند.

در ادامه می توانید شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در برخی از کشور ها را با هم مقایسه کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

بورسیه های دانشگاه هالمستاد

دانشگاه هالمستاد هر ساله تعدادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط از خارج از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس ارائه می دهد که ملزم به پرداخت شهریه هستند ، این بورسیه ها برای برنامه های کارشناسی ارشد در هر رشته تحصیلی ارائه شده در دانشگاه است ، بورسیه های دانشگاه هالمستاد 25 درصد یا 50 درصد از شهریه را پوشش می دهد و از شهریه کسر می شود.

برنامه بورسیه جهانی دانشگاه کارلستاد

برنامه بورسیه جهانی دانشگاه کارلستاد با هدف جذب دانشجویان برتر دانشگاهی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (EEA) و سوئیس است که ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل هستند ، بورسیه های تحصیلی 25% ، 50% ، 75% یا 100% شهریه را پوشش می دهد.

بورسیه های دانشگاه کریستیانستاد

بورسیه های دانشگاه کریستیانستاد ، برای شهروندان یک کشور خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا اعطا می شود و شامل کاهش کامل یا جزئی شهریه می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در هر مقطع تحصیلی که هستید با راهنمایی مشاوران حرفه ای رجبی بورسیه تحصیلی بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه معافیت از شهریه موسسه سلطنتی فناوری KTH

بورسیه معافیت از شهریه موسسه سلطنتی فناوری KTH شامل تعداد محدودی از معافیت‌های شهریه برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا/EEA/EFTA است و برای برنامه کارشناسی ارشد در KTH در دسترس خواهد بود ، در صورت اعطای این بورسیه هزینه تحصیل برای کل دوره برنامه حذف می شود.

بورسیه های دانشگاه Jonkoping

بورسیه تحصیلی دانشگاه Jonkoping به دانشجویان بین المللی از طرف دولت سوئد ، شما تنها در صورتی واجد شرایط دریافت این بورسیه خواهید بود که دانشگاه Jonkoping اولین انتخاب موسسه شما باشد.

دانشجویانی که در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس در Jonkoping پذیرفته شده اند ، می توانند برای بورسیه JU درخواست دهند ، این بورسیه شامل 350 مورد است که 30 درصد شهریه را پوشش می دهد.

برنامه بورسیه جهانی دانشگاه لوند

برنامه بورسیه جهانی دانشگاه لوند برای دانشجویان برتر دانشگاهی که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) هستند هدف گذاری شده و بخشی از هزینه ها را پوشش می دهد.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی سوئد

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی سوئد

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی سوئد ، با توجه به نوع دانشگاه و ملیت دانشجو تفاوت خواهد داشت ، در زیر به شرایط چند مورد از آنها اشاره می شود.

بورسیه دانشگاه هالمستاد برای کارشناسی ارشد بدون محدودیت در رشته تحصیلی بورسیه می دهد و دریافت کنندگان بر اساس شایستگی شامل معدل ، رتبه موسسه قبلی و مهارت زبان انگلیسی انتخاب می شوند ،  انتخاب بورس تحصیلی Chalmers IPOET بر اساس سوابق تحصیلی ، رتبه بندی موسسه قبلی و اولویت برنامه در چالمرز است ، متقاضیانی که دارای سوابق تحصیلی برجسته هستند و در سال اول تحصیل به برتری خود ادامه می دهند ، ممکن است واجد شرایط کاهش 85 درصدی شهریه هم باشند.

معیار انتخاب برنامه بورسیه جهانی دانشگاه کارلستاد بر اساس عملکرد تحصیلی متقاضیان است و برای دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا با سوابق تحصیلی استثنایی و تعهد به تحصیل در کارلستاد در نظر گرفته شده است ، معیارهای انتخاب بورسیه دانشگاه لینائوس بر اساس CGPA ، رتبه موسسه قبلی و مهارت زبان انگلیسی داوطلب است و هنگامی که یک دانشجو پیشرفت رضایت بخشی داشته باشد ، بورس تحصیلی به طور خودکار برای مدت زمان برنامه تمدید می شود.

Undergraduate scholarships Sweden

بورسیه های لیسانس در سوئد

بورسیه های تحصیلی در سوئد عموما برای هر سه مقطع ارائه می شود ، اما نکته این است که بورسیه های لیسانس در سوئد ممکن است برای دانشجویان از اتحادیه اروپا تعلق بگیرد ، طبق تحقیقات مشاوران رجبی ، آن دسته از بورسیه های مهم که برای دانشجویان از کشورهای غیراتحادیه اروپا تعلق می گیرد و در مباحث بالا هم درباره آنها صحبت شد ، اکثریت برای سطح کارشناسی ارشد بوده و تنها بورسیه تحت عنوان بورسیه های دانشگاه Jonkoping هم برای مقطع لیسانس و هم برای مقطع فوق لیسانس ارائه می شود ، همچنین بورسیه دانشگاه لینئوس هم برای همه مقاطع اعم از کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا و پست دکترا در دسترس می باشد.

بورسیه های لیسانس در سوئد​

بورسیه های مقطع ارشد سوئد

برای بورسیه های مقطع ارشد سوئد ، صحبت زیاد است زیرا تمامی بورسیه های مهم برای این مقطع ارائه می شوند و مدت زمان 2 تا 3 سال هزینه های کامل یا بخشی از آنها را پوشش می دهند ، این یک فرصت خوب برای دانشجویان مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد است که بخواهند شانس خود را جهت بهره مندی از یک مورد از این بورسیه ها امتحان کنند.

در ادامه مبحث برخی از انواع بورسیه هایی که به مقطع کارشناسی ارشد در سوئد تعلق می گیرد ، معرفی شده است:

  • برنامه بورس تحصیلی BTH ؛ کارشناسی ارشد با تامین مالی 50% شهریه
  •  بورسیه های دانشگاه چالمرز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد؛ پیشنهاد بورس تحصیلی شامل کاهش هزینه تحصیل برای حداکثر 120 واحد (hp) در برنامه کارشناسی ارشد است که در اطلاعیه بورسیه تاکید شده است.
  • بورسیه دانشگاه دالارنا ؛
  • بورسیه دانشگاه هالمستاد؛ این بورسیه هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد و هیچ کمک هزینه ای برای اعضای خانواده وجود ندارد.
  •  بورسیه های جهانی دانشگاه کارلستاد
  • بورسیه های دانشگاه کریستیانستاد
بورسیه موسسه کارولینسکا 2022​

Karolinska Institute Scholarship 

بورسیه موسسه کارولینسکا 2022

بورسیه مؤسسه کارولینسکا 2022 شامل تعداد انگشت شماری بورسیه برای دانشجویان ممتاز است که در یکی از برنامه های کارشناسی ارشد جهانی خود از شروع هر ترم پاییز پذیرفته شده اند ، تعداد بورسیه ها از سالی به سال دیگر متفاوت است ، اما حداکثر 10 بورس تحصیلی در سال وجود دارد که به همه برنامه های جهانی Master تقسیم می شود.

بورسیه های بین المللی لینکوپینگ

بورسیه بین المللی لینکوپینگ (LiU) با هدف حمایت از دانشجویان بین المللی با پتانسیل علمی قابل توجه از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا EEA و سوئیس است که ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل هستند ، با بورسیه های بین المللی LiU ، هزینه های تحصیل 25٪ ، 50٪ یا 75٪ کاهش می یابد.

بورسیه کارشناسی ارشد دانشگاه لینائوس

دانشگاه لینائوس در حال حاضر دو برنامه بورسیه تحصیلی متفاوت برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد ارائه می دهد ، بورس تحصیلی دانشگاه لینائوس و بورس تحصیلی دانشگاه لینائوس برای دانشجویان فعلی.

این بورسیه ها معمولاً 75 درصد از شهریه را پوشش می دهند ، اما برخی از بورسیه های تحصیلی از آکادمی علوم و تجارت 100 درصد شهریه را پوشش می دهند.

بورسیه های بین المللی لینکوپینگ
بورسیه های دکترا در سوئد

بورسیه های دکترا در سوئد

برنامه های دکترا در سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نیست اما اگر قصد مهاجرت به سوئد از طریق برنامه های دکترا را دارید ، همیشه راه هایی برای کاهش هزینه ها وجود دارد.

  •  بورسیه های دانشگاه لینائوس 2022
  •  برنامه های بورسیه بنیاد مارک سندرز در زمینه فلسفه با تامین مالی جزئی برای همه ملیت ها باز است.
  •  بورسیه های دکتری Boehringer Ingelheim Fonds 2022: تامین مالی جزئی در زمینه تحقیقات زیست پزشکی برای همه ملیت ها باز است.
  •  بورسیه بین المللی Richard A. Freund با تامین مالی جزئی در زمینه تئوری و کاربرد کنترل کیفیت ، تضمین کیفیت ، بهبود کیفیت و مدیریت کیفیت جامع و مبانی مهندسی ، آماری ، مدیریتی و رفتاری آن حوزه ها را پوشش می دهد و برای متقاضیان بین المللی باز است.
  • برنامه های بورسیه کمیسیون اروپا با تامین مالی کامل برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای همه ملیت ها باز است.

بالغ بر 111 بورسیه دکتری و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در سوئد در دسترس می باشد که برخی از آنها مختص یک یا چند ملیت خاص است ، در مقاله تحصیل دکترا در سوئد می توانید اطلاعات مفید و به روزی در زمینه روش های تحصیل دکترا در سوئد ، حقوق و دستمزد دانشجویان مقطع دکترا و چگونگی کار و اقامت بعد از تحصیل را مطرح کرده ایم ، چنانچه قصد تحصیل دکترا در کشور سوئد را دارید ، توصیه میکنیم مقاله لینک شده را حتما بخوانید.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی سوئد در هزینه ها

توجه داشته باشید که همه بورسیه های تحصیلی سوئد ، به عنوان حقوق محسوب نمی شوند و حتی برخی از آنها هیچ وجه نقدی را به حساب منتقل نمی کند ، بلکه اینها در قالب کاهش یا معافیت کامل شهریه ها ارائه می شوند.

بورسیه ای مانند بورسیه چارلمز ، فقط یکسال اول معافیت شهریه دارد و پس از آن بر اساس امتیاز تحصیلی دانشجو تصمیم می گیرند که بورسیه را ادامه دهند یا خیر.
تعدادی از این بورسیه ها یک پوشش کامل از هزینه های تحصیل ، هزینه های بیمه و خدمات درمانی و حتی هزینه های مسافرت را پرداخت می کنند اما برخی از آنها فقط باعث کاهش شهریه می شوند ، بنابراین نوع بورسیه در اهمیت دارد ، و شما باید پوشش دهی بورسیه های تحصیلی سوئد در هزینه ها را بدانید.

اگر به دنبال بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور هستید ، توصیه می کنیم مقاله بورسیه های تحصیلی در اروپا را نیز بخوانید تا با کشورها و شرایط آن ها برای ارائه بورسیه تحصیلی آشنا شوید ؛ در آن مقاله ده کشور اروپایی از نظر بورسیه تحصیلی با هم مقایسه شده اند.

در برخی از کشو ها می توانید تحصیل رایگان را تجربه کنید تا نیازی به اخذ بورسیه تحصیلی نداشته باشید! مقالات زیر را بخوانید.

نکاتی پیرامون اصطلاحات بورسیه های تحصیلی

دقت کنید که در جریان درخواست و دریافت بورسیه های تحصیلی ، نکاتی پیرامون اصطلاحات بورسیه های تحصیلی وجود دارد که حتما لازم است معانی کامل آنها را بدانید؛ به عنوان مثال scholarship و studentship ؛ برخی از موارد studentship هایی وجود دارند که اشتباها به عنوان scholarship نامگذاری می شوند!

این در حالی است که scholarship مقدار مشخصی از بودجه را برای تکمیل کل مدرک دکترا مشخص می کند اما studentship فقط بودجه برای تکمیل یک پروژه خاص را تعیین می کند (که ممکن است زود تمام شود و شاید هم در تمام طول دوره دکترا ادامه داشته باشد).

«full fund» هم یک اصطلاح دیگر است که به معنای یک بسته بودجه از سوی دانشگاه است که شامل بخشودگی کامل شهریه و کمک هزینه سالانه برای هزینه‌های زندگی برای چهار تا شش سال در مقطع دکتری است ، این روش حتی برای ادامه کار در سوئد پس از فارغ التحصیلی نیز بسیار کارآمد است.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی سوئد

بله بورسیه های دولتی در دانشگاه های دولتی سوئد ارائه می شوند ؛ دو نمونه از برترین آن ها شامل : بورسیه های برنامه Visby و SISGP  است که تمام هزینه های تحصیل را پوشش میدهد.

بله در دانشگاه های سوئد بیش از 100 رشته در مقطع کارشناسی و بیش از 900 برنامه تحصیلات تکمیلی بورسیه می شوند.

شرایط دریافت بورسیه در سوئد با توجه به نوع دانشگاه و ملیت دانشجو تفاوت دارد اما معمولا دانشگاه ها به شایستگی های علمی ، سطح زبان ، معدل ، رتبه موسسه قبلی و تعهد به تحصیل بها می دهند. 

بورسیه بین المللی لینکوپینگ (LiU) با هدف حمایت از دانشجویان بین المللی با پتانسیل علمی قابل توجه از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا EEA و سوئیس ارائه شده که ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل خواهند بود ، با بورسیه های بین المللی LiU ، هزینه های تحصیل 25٪ ، 50٪ یا 75٪ کاهش خواهد یافت.

خیر همیشه بورسیه به صورت حقوق نیست ؛ بسته به دانشگاه این کمک هزینه به صورت های محتلفی در اختیار دانشجو است ، بورسیه ای مانند بورسیه چارلمز ، فقط یکسال اول معافیت شهریه دارد و بعد برای سالهای بعدی بسته به نمرات دانشجو ،تصمیم خواهند گرفت ،  برخی از بورسیه ها هم شامل تمام هزینه های تحصیل ، هزینه های بیمه و خدمات درمانی و حتی هزینه های مسافرت را پرداخت می کنند و برخی دیگر هم تخفیفاتی در شهریه به شما خواهند داد.

برای اطلاع کامل از جزییات نیاز است که حتما با یک مشاور مهاجرت تحصیلی مشورت کنید و چه مشاورانی بهتر از مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی؟ مشاوران موسسه رجبی اطلاعاات کاملی از تمامی انواع بورسیه های تحصیلی سوئد دارند و می توانند مشاوره تخصصی ارائه دهند ، کافیست با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و یا شماره تماس خود را در باکس کرم رنگ ثبت کنید تا ما با شما تماس بگیریم ، همچنین توصیه میکنیم مقاله مهاجرت به سوئد را حتما بخوانید تا با انواع دیگری از روش های مهاجرت به جز مهاجرت تحصیلی هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه