کار دانشجویی در سوئد

کار دانشجویی در سوئد می تواند هنگام تحصیل در این کشور بسیار سودمند باشد ، مهم نیست که در حال تحصیل چه مقطعی در سوئد هستید با داشتن کار دانشجویی در سوئد می توانید کمی از هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت کنید.

مهاجرت به کشور سوئد از گذشته های دور جزو بهترین موارد بوده است و افراد از سراسر دنیا علاقمند به تحصیل در این کشور می باشند ، همچنین نرخ بیکاری در کشور سوئد رو به کاهش است به همین دلیل حتی بعد از تحصیل می توانید به راحتی در این کشور کار کنید.

خبر خوب دیگر این است که هنگام تحصیل در این کشور می توانید تجربه کار در سوئد را نیز به دست آورید برای کسب اطلاعات بیشتر  مقاله لینک شده را بخوانید.

کار دانشجویی در سوئد می تواند چشم انداز خوبی برای آینده شغلی در این کشور را در اختیارتان قرار دهد ؛ با کار دانشجویی در سوئد و زندگی در این کشور امن و زیبا به زندگی ای که همیشه آرزویش را داشتید برسید.

نکته : عناوین اصلی این مقاله در بخش فهرست مطالب به صورت لینک شده در اختیار شماست ، با انتخاب هر یک مطلب موبوطه برای شما به نمایش در می آید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در سوئد

چند نکته برای یافتن کار دانشجویی در سوئد

  1. سوئدی را بیاموزید: این موضوع بسیار مهم است ، دانش حتی مکالمات اولیه در زبان بسیار مفید است ، اگرچه بسیاری از موسسات بسیار انگلیسی پسند هستند ، اما با کار بر روی مهارت های سوئدی صحبت کردنتان درهای بسیاری می توانند به روی شما باز شوند و شما را یک قدم جلوتر نگه دارند.
  2. هر چقدر هم که کوچک باشد شروع کنید: مشاغل پاره وقت زیادی در سوئد وجود دارد ، به عنوان مثال ، تقاضای زیادی برای معلمان پیش دبستانی وجود دارد تسلط به زبان انگلیسی معمولا تنها شرط لازم برای این پیش دبستانی های بین المللی است.
  3. آخر هفته‌ها ، تابستان‌ها و تعطیلات معمولاً بهترین زمان برای پیدا کردن کار نیمه وقت است ، کارفرمایان در این دوره‌ها به‌طور فعال به دنبال کارگران هستند و کارها بسیار آسان است.

از آنجا که سوئد یکی از برترین کشورها برای تحصیل رشته های مهندسی است می توانید کارهای دانشجویی در زمینه مهندسی را هم با کمک مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بیابید ؛ همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته های مهندسی در سوئد را نیز مطالعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

معرفی برترین کارفرماهای سوئدی برای کار دانشجویی با دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اجازه کار حین تحصیل در سوئد

برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، در صورت داشتن مجوز اقامت (ویزای دانشجویی) اجازه کار حین تحصیل در سوئد را دارید ، اگر از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستید ، حتی می توانید پس از اتمام برنامه تحصیلی خود برای کار در کشور سوئد بمانید ؛ با داشتن کار دانشجویی در سوئد می توانید از طریق کارآموزی تجربه کاری ارزشمندی کسب کنید یا پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور به دنبال شغل بگردید.

اگرچه هیچ محدودیت رسمی برای میزان ساعاتی که می‌توانید در طول تحصیلتان کار کنید وجود ندارد ، مهم است که به خاطر داشته باشید که انتظار می‌رود حدوداً چهل ساعت در هفته را برای شرکت در سخنرانی‌ها ، مطالعه و کار بر روی تکالیف صرف کنید ، در غیر این صورت ، باید با اداره مهاجرت تماس بگیرید ، که می تواند به شما کمک کند برای تمدید ویزای خود درخواست دهید و اطلاعات دیگری را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار دهد.

بسیاری از دانشجویان بین المللی می گویند که یافتن شغل پاره وقت در سوئد دشوار است ، اول ، به این دلیل که اکثر مشاغل پاره وقت باید به صحبت سوئدی آشنایی داشته باشید ،  این مورد برای هر شغلی صدق نمی کند ، اما قطعاً در مورد اکثر مشاغل صادق است ، اگر به فکر کار دانشجویی در سوئد هستید ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم پس از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید

اجازه کار حین تحصیل در سوئد
میزان درآمد کار دانشجویی سوئد

میزان درآمد کار دانشجویی سوئد

میزان درآمد کار دانشجویی سوئد برای مشاغل اساسی در سوپرمارکت ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها و بسیاری از مشاغل خدمات خانگی از 20000 کرون تا 30000 کرون است ، حداقل نرخ هر ساعت در سوئد 125 کرون در ساعت است.

مشاغل خدمات حرفه ای در شرکت ها ، بیمارستان ها ، مدارس ، بانک ها از 35000 تا 100000 کرون درآمد دارند ؛ همانطور می دانید ، مالیات ها در سوئد بسیار بالا است و تقریباً 30٪ مالیات بر درآمد برای افراد در گروه های مالیاتی مختلف است ، به طوری که هرچه گروه مالیاتی شما بالاتر باشد به این معنی است که در گروه مالیاتی بالاتری قرار دارید.

امروزه ، با افزایش رسانه های اجتماعی ، مردم به راحتی مهارت ها و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند ؛ اکنون در سوئد می‌توانید از علایق و سرگرمی‌های خود (مثلاً شیرینی‌پزی ، عکاسی ، آرایشگری) برای کسب سود بسیار خوب استفاده کنید.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار سوئد

همانطور که می دانید امروزه مشاغل پاره وقت زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که برای دانشجویان مناسب می باشد ؛ در کشور سوئد نیز می توانید در حوزه های مختلف شغل مناسب خودتان را جستجو کنید.

سعی کنید که شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید تا در آینده بتوانید این شغل را در رزومه سوابق شغلی خود داشته باشید و همچنین از تجربه های این شغل در آینده استفاده کنید.

به صورت کلی انواع کارهای دانشجویی در بازار کار سوئد بسیار گسترده می باشند اما ما به برخی از مهم ترین موارد اشاره می کنیم.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار سوئد
  • تدریس : تدریس مقاطع پایین تر به صورت خصوصی یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد است ، می توانید با تسلط به زبان انگلیسی و یا سوئدی به راحتی این شغل را انجام دهید.
  • فروشنده و صندوق دار : این شغل دارای ساعت کاری قابل انعطافی است اما نکته مهم این است که از تعامل با مردم لذت ببرید و همچنین به زبان سوئدی تسلط داشته باشید.
  • گارسون : این شغل برای کسانی مناسب است که به محیط های شلوغ علاقمند هستند و همچنین می خواهند در کوتاه ترین مدت زمان به کسب درآمد برسند.
  • بلاگری : در هنگام تحصیل در کشور سوئد می توانید روزمرگی های خود را با مردم دنیا در شبکه مجازی به اشتراک بگذارید و از طریق تبلیغات و دیگر موارد به درآمد برسید.
  • دستیار کتابخانه : اگر کتاب ها مورد علاقه شما هستند کار کردن در یک کتابخانه و محیط فرهنگی می تواند تجربه ای شیرین باشد.
کارفرماهای محبوب دانشجویان در سوئد

کارفرماهای محبوب دانشجویان در سوئد

یکی از مهم ترین دلایل علاقه دانشجویان به تحصیل و داشتن کار دانشجویی در سوئد ، برتری آن در تحقیق و نوآوری است ؛ در نتیجه ، بسیاری از غول های بزرگ صنعت دنیا در این کشور وجود دارند ، برخی از بزرگترین شرکت‌هایی که جزو کارفرماهای محبوب دانشجویان در سوئد می باشند موارد زیر هستند.

  • اسکایپ
  • H&M
  • Spotify
  • اریکسون
  • الکترولوکس
  • AstraZeneca

دانشجویان هنگام پیدا کردن کار باید حتما این برندها را در نظر بگیرید زیرا احتمال استخدام شدن دانشجویان بین المللی در برندهای ذکر شده بالا است.

انتخاب کشور سوئد برای تحصیل بسیار هوشمندانه است ؛ دلایل آن را در مقالات زیر بخوانید!

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید شغل مورد نظرتان را در کشور سوئد پیدا کنید با ما در موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید ؛ امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی می توانید از طریق راه های مختلف شغل مورد علاقیتان را پیدا کنید.

ما در ادامه به نحوه پیدا کردن کار دانشجویی بازار کار سوئد اشاره می کنیم.

  1. روزنامه ها : در  بخش آگهی ها استخدام روزنامه و مجلات می توانید مشاغل زیادی را پیدا کنید.
  1. شبکه های مجازی : امروزه می توانید از طریق سایت شرکت های معتبر و یا سایت های مربوط به کاریابی مشاغل مختلف را مشاهده کنید و سپس به صورت آنلاین رزومه خود را ارسال کنید.
  1. دوستان و اطرافیان : در دانشگاه و یا محل زندگی خود به دوستان و آشنایان بگویید که به دنبال کار دانشجویی در سوئد هستید شاید آنها گزینه مناسبی را برای شما بشناسند.

برای دوستابی نیاز دارید فرهنگ مردم سوئد را بشناسید ؛ مراجعه کنید به مقاله فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئد 

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

شهر های مناسب کار دانشجویی در سوئد

سوئد یک مقصد تحصیلی محبوب در سراسر جهان است ، این کشور به طور گسترده ای به دلیل تاریخ و فرهنگ، غذای خوب ، طراحی ، استقبال از مردم ، تجارت جهانی و فرصت های آکادمیک در سطح جهانی شناخته شده است ، بسیاری از دانشگاه های سوئد به طور منظم در بین 100 دانشگاه برتر QS بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار می گیرند.

در بین شهر مختلف سوئد برخی از بهترین شهر ها برای دانشجویان وجود دارد ، این شهر ها در کنار داشتن بهترین دانشگاه ها با سطح علمی بالا مشاغل زیادی را نیز برای کار دانشجویی در سوئد به شما ارائه می دهند ، با ما در بررسی شهر های سوئد مناسب کار دانشجویی همراه باشید.

همچنین می توانید با مطالعه مقاله شهرها و ایالت های سوئد با تک تک شهر های مهم این کشور بخوبی آشنا شوید.

استکهلم

این شهر به عنوان پایتخت فرصت ها شناخته می شود ، استکهلم پایتخت کشور سوئد است ؛ این کشور با داشتن بیشترین جمعیت در سوئد ، تعدادی از بهترین دانشگاه را در خود جای داده اس ،. اکثر دانشجویان از بین چهار دانشگاه محبوب انتخاب می کنند.

استکهلم همچنین تجربیات فرهنگی مختلفی را ارائه می دهد که ممکن است انتظار داشته باشید در یک شهر بزرگ اروپایی پیدا کنید ، این شهر با داشتن جمعیتی که نزدیک به یک چهارم دانشجویان را در بر می‌گیرد ، از همه لحاظ مشهور ، جذاب و سرزنده است ؛ استکهلم با داشتن اقتصاد خوب و پویا گزینه خوبی برای کار دانشجویی در سوئد است.

لوند

لوند یکی از قدیمی ترین شهرهای سوئد است که در قسمت جنوبی آن واقع شده است ؛ این شهر از نظر مساحت، شهری کوچک است ، با این حال ، شرکت های بسیاری با فناوری پیشرفته را در خود جای داده است.

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های سوئد دانشگاه لوند است که پذیرش در آن بسیار سخت است.. بیش اگر می خواهید یک موضوع یا دوره خاص را مطالعه کنید ، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آن ها را در دانشگاه لوند پیدا کنید ، این شهر تقریباً یک ساعت با دانمارک و کپنهاگ فاصله دارد در حالی که دو و چهار ساعت سواری تا گوتنبرگ و استکهلم فاصله دارد.

شهر های مناسب کار دانشجویی در سوئد

گوتنبرگ

در مقایسه با سایر شهرهای دانشجویی در سوئد ، گوتنبرگ بسیار مقرون به صرفه است ، این شهر مکان های زیادی برای گشت و گذار دارد ؛ مردم اینجا بسیار دوستانه و بسیار دانشجو دوست هستند ،گوتنبرگ مهاجران را از سراسر اروپا جذب کرده است.

جمعیت آن از مردم هلندی ، آلمانی و اسکاتلندی تشکیل شده است ، گوتنبرگ با فرهنگ‌های ترکیبی و فرهنگ سوئدی در پایه‌اش ، احساس گرما را به شما القا می‌کند.

گوتنبرگ همچنین بسیاری از مشاغل برتر را به خود جذب می کند زیرا یکی از بزرگترین شهرهای بندری است ، طیف وسیعی از دوره های کارآموزی در صنعت خودرو و داروسازی وجود دارد.

اومئو

اگر از طرفداران شفق شمالی هستید ، این گزینه شهر رویایی شما می باشد ؛ Umea خانه دو تا از بهترین دانشگاه هایی است که از نظر تحصیل در خارج از کشور دامنه وسیعی دارند ، به طور خاص در علوم کشاورزی دانشگاه Umea و دانشگاه سوئد سالانه حدود 40000 دانشجو را از سراسر جهان به Umea می آورند.

به دلیل مساحت کوچک و جمعیت دانشجویی زیاد ، اومیا به عنوان “شهر دانشگاهی” نیز نامیده می شود. همچنین به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا تاج گذاری شد ؛ برای سفر به استکهلم و برای کاوش در بقیه سوئد، گزینه های پروازی کم هزینه زیادی دارد ، دانش آموزان از تجربه فرهنگ سوئدی در Umea لذت می برند.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

اگر برای تحصیل در دانشگاه های سوئد نگران یادگیری زبان سوئدی هستید و این به یکی از دغدغه ها و چالش های شما برای قدم گذاشتن در این راه تبدیل شده می توانید به روش هایی که در آن ها بدون مدرک زبان ، تحصیل در دانشگاه های خارجی را ادامه می دهید فکر کنید ، اگر این راه ها را نمیشناسید وبینار ارائه شده توسط زهرا اشتیاقی ، از همکاران مجرب ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ؛ قطعاً شیوه هایی که معرفی شده می تواند برای شما جذاب و کاربردی باشد.

همچنین با ثبت شماره تماس در باکس مشاوره رایگان ، فرصت دریافت اطلاعات مهاجرتی به روز را خواهید داشت!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های سوئد با صرف کمترین هزینه و زمان ؛ شماره خود را درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای انجام کار دانشجویی

زندگی یک دانشجو شلوغ و دیوانه کننده است ، برنامه‌های مطالعه ، سخنرانی‌ها ، کلاس‌ها ، تکالیف ، شهریه‌ها ، شما آن را نام ببرید و در حال انجام آن هستید ، سپس اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود این است که “آیا می توانم یک شغل پاره وقت را نیز مدیریت کنم؟”

خوب، پاسخ یک بله بزرگ است ، شما می توانید آن را انجام دهید ، مدیریت یک زندگی دانشجویی پرمشغله در حین حضور در یک شغل پاره وقت امکان پذیر است ، با برنامه ریزی موثر ، مدیریت زمان واقعی و سازماندهی مناسب می توان به آن دست یافت.

اگرچه ایجاد تعادل بین یک برنامه شلوغ دانشجویی و یک شغل پاره وقت ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد ، اما ارزش این همه تلاش را دارد.

مزایای انجام کار دانشجویی برای دانشجویان بیش از معایب آن است که در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل اشاره می کنیم.

کسب درآمد

مشاغل پاره وقت به خاطر دستمزدهای سنگین یا بسته های حقوقی هنگفتی که از خانه می گیرند شناخته نمی شوند ؛ از آنجایی که این مشاغل پاره وقت هستند ، مشاغل پردرآمدی نیستند.

با این حال ، یکی از مزایای کار پاره وقت برای دانشجویان این است که درآمد حاصل از یک شغل پاره وقت معمولاً به اندازه ای است که برای شما مناسب باشد ، به طور کلی ، یک شغل پاره وقت معمولاً می تواند هزینه های روزانه غذا یا اجاره خوابگاه شما را تامین کند.

اعتماد به نفس را بهبود می بخشد

یکی از مزایای کار دانشجویی در سوئد برای دانش آموزان این است که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود ، کار کردن شما را با دنیای کاملا جدیدی آشنا می کند ، دانش آموزان نسبت به نحوه مواجهه با یک فضای کاری مطمئن می شوند.

تا کنون دانشجویانی فقط در معرض یک جو کلاسی بسته بودند ؛ با مشاغل پاره وقت ، برای رویارویی با دنیای واقعی اعتماد به نفس پیدا می کنند.

مزایای انجام کار دانشجویی

مهارت های مدیریت پول را بیاموزید

کسب درآمد از یک کار دانشجویی در سوئد به شما می آموزد که خیلی زود در زندگی مدیریت کنید ، پول نقد در دست دانشجو می تواند بسیار جذاب باشد ، خرج کردن پول نقد آسان است.

شما می دانید که چگونه بین شرکت در کلاس ها ، مطالعه و در عین حال کار پاره وقت تلاش کرده اید ، شما می دانید سختی پولی که به سختی به دست آورده اید ، این به طور خودکار به شما یاد می دهد که پول را به خوبی مدیریت کنید.

دانشجویانی که از مشاغل پاره وقت درآمد کسب می کنند معمولاً درآمد خود را به خوبی خرج می کنند ، آنها معمولاً آن را پس انداز می کنند ، از آن برای بازپرداخت وام های دانشجویی استفاده می کنند یا آن را به خانه برای والدین خود می فرستند.

شبکه سازی با مردم

کار دانشجویی در سوئد شما را قادر می سازد تا شبکه ای قوی از آشنایان ایجاد کنید ، این آشنایی ها ممکن است در مرحله بعد برای هدف شما مفید باشد.

ایجاد یک شبکه قوی از همکاران مفید است ، این افراد حتی ممکن است بعد از دوره آکادمیک به شما شغل دائمی پیشنهاد دهند ، برخی از آنها ممکن است تا آخر عمر با شما دوست شوند.

هرچه افراد بیشتری با آنها ارتباط برقرار کنید در هر مرحله از زندگی به شما کمک می کند ، تعجب خواهید کرد که چگونه افراد نامحدودی که در زندگی خود ملاقات می کنید ، ممکن است در یک نقطه به شما کمک کنند.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در سوئد

خیر اما دانش حتی مکالمات اولیه در زبان بسیار مفید است ، اگرچه بسیاری از موسسات بسیار انگلیسی پسند هستند ، اما با کار بر روی مهارت های سوئدی صحبت کردنتان درهای بسیاری می توانند به روی شما باز شوند و شما را یک قدم جلوتر نگه دارند.

هیچ محدودیت رسمی برای میزان ساعاتی که می‌توانید در طول تحصیلتان کار کنید وجود ندارد ، مهم است که به خاطر داشته باشید که انتظار می‌رود حدوداً چهل ساعت در هفته را برای شرکت در سخنرانی‌ها ، مطالعه و کار بر روی تکالیف صرف کنید.

میزان درآمد کار دانشجویی سوئد برای مشاغل اساسی در سوپرمارکت ها ، فروشگاه ها ، رستوران ها و بسیاری از مشاغل خدمات خانگی از 20000 کرون تا 30000 کرون است ، حداقل نرخ هر ساعت در سوئد 125 کرون در ساعت است ، مشاغل خدمات حرفه ای در شرکت ها ، بیمارستان ها ، مدارس ، بانک ها از 35000 تا 100000 کرون درآمد دارند

  • تدریس
  • فروشنده و صندوق دار
  • گارسون
  • بلاگری
  • دستیار کتابخانه
  • اسکایپ
  • H&M
  • Spotify
  • اریکسون
  • الکترولوکس
  • AstraZeneca

اگر قصد مهاجرت به سوئد را دارید بهتر است این کار را به کمک افرادی با تجربه و ماهر انجام دهید ، گروه مشاوران مهاجرتی رجبی بهترین گزینه می باشند این افراد در شرکت مهاجرتی رجبی و در دو شعبه تهران و شیراز آماده کمک به شما عزیزان در زمینه کار دانشجویی در سوئد هستند ، مقاله لینک شده را هم بخوانید تا راه های بسیاری به جز تحصیل را برای مهاجرت به این کشور آرام و مرفه بشناسید.

کار دانشجویی در کشورهای منتخب دانشجویان ایرانی چه وضعیتی دارد؟ بقیه کشورها را با جستجو در سایت بیابید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه