بهداشت و درمان عمومی در ترکیه

بهداشت و درمان عمومی در ترکیه به چه صورت است؟ سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه شامل ساختار پیچیده‌ای است و وزارت بهداشت (MOH) ، دانشگاه ها و بخش خصوصی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سیستم بهداشت ترکیه می باشند.

اطلاعات بیش تر در خصوص بهداشت و درمان عمومی در ترکیه و نیز روش های مهاجرت به این کشور را می توانید از طریق ارتباط با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) کسب نمایید ؛ همچنین ، در مقاله مهاجرت به ترکیه شرایط مهاجرت به این کشور بررسی شده است.

وزارت بهداشت ترکیه در سال 1920 تاسیس شده و پایه های سیستم بهداشت عمومی فعلی ترکیه در دوره ای بین سالهای 1923 و 1946 بنا نهاده شده است ؛ در سال 1946 ، سازمان بیمه اجتماعی بنام Sosyal Sigortalar Kurumu یا SSK برای ارائه به کارکنان بخش خصوصی و بخش عمومی یقه آبی ایجاد شد.

در سال 1950 صندوق بازنشستگی کارکنان دولت (RF) به نام Emekli Sandigi نیز معرفی شد ؛ همچنین ، سیستم بیمه همگانی سلامت (UHI) در سال 1963 ، توسط دولت در اولین برامه پنج ساله توسعه معرفی و سپس در سیاست ملی سلامت (1990) مجددا بیان شد ، اما به دلیل تغییر در دولت ، بحران اقتصادی و همچنین ، عدم سرمایه‌گذاری امکان اعمال آن وجود نداشت.

وزارت بهداشت ترکیه در سال 1920 و با تولد جمهوری ترکیه تاسیس و سپس این بخش به ارائه خدمات خود جهت بهبود بهداشت و درمان عمومی در ترکیه ادامه داده است.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در ترکیه

تاریخچه نظام بهداشتی و درمانی در ترکیه

تاریخچه بهداشت و درمان عمومی در ترکیه به چه سال هایی باز می گردد؟ در سال 1992 برنامه گرین کارت به عنوان یک راه حل موقت تا تصویب UHI معرفی شد که هدف از آن ارائه خدمات درمانی رایگان به افراد فقیر و فاقد بیمه بود ؛ با این وجود ، تا پایان سال 2007 تقریبا 9 میلیون شهروند از سیستم گرین کارت استفاده کردند.

در سال 2003 ، تعدادی طرح های تامین اجتماعی برای مثال سازمان بیمه اجتماعی (SSK) ، صندوق بازنشستگی کارکنان دولت (Emekli-Sandigi) ، Bağ-Kur و گرین کارت (Yesil Kart) در ترکیه وجود داشت ؛ بیمه شدگان بر طبق خدمات تامین اجتماعی مجاز به استفاده از امکانات و داروخانه های مختلف شدند ؛ مکانیسم های پرداخت در صندوق های بیمه سلامت نیز متفاوت بود.

سوالاتتان را در خصوص سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور می توانید در مقاله سرمایه گذاری در ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه بیابید.

تاریخچه نظام بهداشتی و درمانی در ترکیه

بهداشت و درمان عمومی در ترکیه برای دانشجویان دانشگاه های این کشور موضوعی بسیار مهم است ، برای آگاهی بیشتر در خصوص سایر مسایل مربوط به تحصیل در ترکیه مقاله لینک شده را بخوانید ، هزینه تحصیل و همچنین راه های اقامت پس از تحصیل در کشور ترکیه را هم در همان مقاله خواهید خواند.

برنامه تحول سلامت در ترکیه​

Health Transformation Program Turkey

برنامه تحول سلامت در ترکیه

در سال 2003 برنامه تحول سلامت در ترکیه (HTP) توسط وزارت بهداشت در جهت ارائه پوشش بهداشت همگانی برای همه و نیز تقویت خدمات مراقبت های اولیه و گسترش ظرفیت بیمارستان ها راه اندازی شد که روند الحاق به اتحادیه اروپا ، شتاب بیش تری را جهت اجرای یک سیستم مراقبت بهداشتی کارآمدتر در ترکیه فراهم آورد و در نهایت UHI کلیه شهروندان بیمه شده (Bag-kur ، SSK ، Emekli Sandigi و دارندگان Green Card) را زیر چتر یک بیمه گرد آورد.

همچنین ، یک سیستم اطلاعات بهداشتی جدید که با استفاده از شماره شناسنامه بیماران به راحتی به پرونده بیماران دسترسی داشت ، پیاده سازی شد ؛ علاوه بر این ، برنامه ای جهت صدور کارت های تامین اجتماعی به مانند کارت اعتباری برای کارمندان وجود دارد که به راحتی می توان با کشیدن آن ، جزئیات بیمه خود را به بیمارستان ها و داروخانه ها ارائه کرد.

پس از معرفی HTP ، پزشکی خانواده در برخی از شهرها پذیرفته شد و یک سسیستم پرداخت تکمیلی مبتنی بر عملکرد نیز در نظر گرفته شد ؛ روش های مراقبت های پیشگیرانه نیز به عنوان معیارهای عملکرد تایید شدند.

لذا ، درصد جمعیت ترکیه که تحت پوشش بیمه درمانی دولتی قرار داشتند از سال 2013 تقریبا 27 درصد افزایش یافت و تا سال 2019 به 98.8 درصد رسید ؛ در حال حاضر بیمه سلامت برای تمامی افراد تحت طرح بیمه سلامت عمومی ترکیه Genel Sağlık Sigortası, GSS)) اجباری می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت ارزان ترین بیمه درمانی دوران دانشجویی با مشورت کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

در زیر اطلاعاتی که هر دانشجو پیش از شروع تحصیل در ترکیه باید بدانید را می خوانید ؛ اطلاعاتی به روز و کامل.

وزارت بهداشت و درمان عمومی در ترکیه

وزارت بهداشت و درمان عمومی در ترکیه چه وظایفی دارد؟ وزرات بهداشت ترکیه مسئول پیشنهاد و اجرای سیاست های دولتی در زمینه بهداشت ، برنامه ریزی ، ارائه مراقبت های بهداشتی ، محافظت از بیماران و نیز مراقبت از معلولین است ؛ همچنین این وزارت ، فرایند حفاظت و بهبود سلامت عمومی ، پیشگیری از بیماری ها و اپیدمی ها را علاوه بر خدمات تشخیصی و توانبخشی برعهده دارد.

وزارت بهداشت کشور ترکیه و خدمات بهداشت و درمان عمومی در ترکیه که با تولد جمهوری ترکیه در سال 1920 تاسیس شده و از آن زمان تا به حال به ارائه خدمات خود جهت بهبود سلامت عمومی و سیستم بهداشتی ترکیه ادامه داده است.

بودجه وزارت بهداشت ترکیه در سال 2021 در حدود 78 میلیارد لیره ترکیه بوده که نسبت به سال قبل از آن 31 درصد افزایش داشته است ؛ نشان وزارت بهداشت ترکیه شامل 16 ستاره که نشان دهنده امپراتوری های ترکیه است و یک مار به عنوان نماد پزشکی است ؛ وزارت بهداشت ترکیه توسط اداره بهداشت Sağlık Müdürlüğü نمایندگی می شود.

وزارت بهداشت و درمان عمومی در ترکیه
نقش بیمارستان ها در نظام درمان عمومی ترکیه

نقش بیمارستان ها در نظام درمان عمومی ترکیه

نقش بیمارستان ها در بهداشت و درمان عمومی  ترکیه چگونه است؟ حمایت از ایجاد بیمارستان ها و کلینیکهای تخصصی ، بخشی از برنامه های دولت ترکیه برای بهبود کیفیت بهداشت و درمان عمومی در ترکیه است.

در سراسر ترکیه چندین نوع بیمارستان وجود دارد که شامل بیمارستانهای دولتی ، بیمارستان های خصوصی بسیا ماهر و نیز بیمارستانهای دانشگاهی که دارای بالاترین استاندارد مراقبت در بین هر سه نوع بیمارستان است ، می باشد.

با اینکه تنها درصد کمی از شهروندان ترکیه می توانند از خدمات بهداشتی خصوصی استفاده نمایند ، ولی باز هم در مقایسه با انتظارات غربی و همتراز با استانداردهای غربی خدمات بهداشتی خصوصی در ترکیه مقرون به صرفه هستند ؛ لذا ، در سالهای اخیر تعداد افرادی که بعنوان گردشگری پزشکی به کشور ترکیه سفر می کنند تا از این اختلاف هزینه استفاده کنند ، افزایش چشمگیری داشته است.

امروزه بهداشت و درمان عمومی در ترکیه و نیز مراقبت های بهداشتی در این کشور در مقایسه با گذشته به ویژه در بیمارستانهای دولتی شهرهای کوچک ، بسیار توسعه یافته است ؛ همچنین ، بیمارستانهای خصوصی با بالا بردن سطح کیفیت ، استفاده از تجهیزات پیشرفته و بهره از پزشکان متخصص توانسته بهتر عمل کنند.

اما ، اکثر بیمارستانها و پزشکان در شهرهای بزرگ متمرکز شده اند ؛ این در حالیست که متاسفانه خدمات بهداشتی در روستاها و مناطق روستایی ضعیف است ؛ علاوه بر بخش دولتی و خصوصی ، دانشگاهها و وزارت دفاع نیز بیمارستانهایی را در کشور ایجاد و راه اندازی می کنند.

همچنین ، وزرات بهداشت ترکیه برای رفع نیازهای پزشکی ، بیش از 6000 کلینیک ایجاد کرده است ؛ بر طبق طرحی که وزارت بهداشت ترکیه ارائه داده ، حداقل یک کلینیک عمومی در تمامی مناطق با جمعیت 10 هزار نفر ایجاد شده است.

بیمارستان ها در ترکیه

بیمارستان ها در ترکیه چه خدماتی ارائه می دهند؟ به طور کلی ، در ترکیه 1191 بیمارستان وجود دارد که تعداد بیمارستان های خصوصی ترکیه در سال 2003 ، 142 بیمارستان بوده است ؛ اما در حال حاضر این تعداد به بیش از دو برابر ، یعنی به 550 بیمارستان رسیده است ؛ این در حالی است که 75 درصد خدمات درمانی توسط دولت و 23 تا 25 درصد این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می شود ؛ لذا ، سیستم بهداشت و درمان عمومی در ترکیه ، یکی از بهترین های جهان است.

بهداشت و درمان عمومی سایر کشور ها را هم مطالعه کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Turkish pharmacies

داروخانه های ترکیه

پزشکان عمومی (GPs) و متخصصین (پزشکان ارشدی که سطح بالاتری از آموزش تخصصی را طی کرده اند) اجازه دارند تا دارو را تجویز کنند و داروی تجویز شده تنها از طریق داروخانه های ترکیه ثبت شده و یا بیمارستانی در دسترس می باشند ، افراد شاغل و اعضای خانواده تحت تکفل 10 درصد از قیمت دارو را پرداخت می کنند و بیمارستان های دانشگاهی درصدی را برای سایر شهروندان در نظر گرفته اند.
شرکت مهاجرتی رجبی با کارشناسان و متخصصینی مجرب ، همیشه سعی داشته تا با ارائه اطلاعاتی مفید ، همیشه همراه با متقاضیان مهاجرت باشد.

داروخانه های ترکیه​
دانشگاه های برتر ارائه دهنده بهداشت عمومی​

دانشگاه های برتر ارائه دهنده بهداشت عمومی​

دانشگاه های برتر ارائه دهنده بهداشت عمومی کدامند؟ از جمله دانشگاه های برتر برای بهداشت و درمان عمومی در ترکیه شامل موارد زیر هستند:

دانشگاه Hacettepe که مدرک کارشناسی ارشد را در بهداشت عمومی ارائه می دهد ، دانشگاه یدیتپه (Yeditepe) که آموزش های حرفه ای در زمینه های بهداشت عمومی مانند اپیدمیولوژی و آمار زیستی ارائه می دهد ، دانشگاه Ege یکی از بهترین موسسات برای سلامت عمومی در ترکیه است و چندین موسسه تحقیقاتی را توسعه داده است.

دانشگاه کوکورووا (Cukurova) دارای برنامه های بهداشت عمومی است و هدف از آن آموزش مهارت ها و دانش برای کمک به متخصصین در ارائه برنامه های بهداشت عمومی می باشد ؛ همچنین ، دانشگاه Dokuz Eylül ، شامل یک برنامه بهداشت عمومی در سطح جهانی است.

اگر قصد تحصیل در کشور زیبای ترکیه را دارید ، می توانید با مشاوران هلدینگ مهاجرتی رجبی در تماس باشید ؛ البته در مقاله تحصیل در ترکیه نیز به اطلاعات مفیدی در خصوص تحصیل در این کشور خواهید رسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت معتبرترین شرکت های بیمه سلامت در ترکیه با راهنمایی مشاوران رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراقبت های اورژانسی در ترکیه

مراقبت های اورژانسی در ترکیه برای شهروندان این کشور از جمله کسانی که بیمه درمانی دولتی ندارند ، رایگان می باشد ؛ بخش مراقبت های اورژانسی در ترکیه ، بدون وقفه در تمامی طول سال باز هستند و تا سال 2008 تمامی آمبولانس هایی که در این بخش مورد استفاده قرار می گرفتند ، مطابق با استانداردهای اروپایی بوده اند.

خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی در ترکیه​

Dental , ophthalmological  Turkey

خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی در ترکیه

خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی در ترکیه چگونه است؟ خدمات دندانپزشکی در ترکیه شامل استانداردهای بالایی است ؛ دندانپزشکان دارای امکاناتی هستند که استانداردهای غربی را فراهم می آورد و عمدتا خصوصی می باشند ؛ لذا ، هزینه های درمانی ثابتی ندارند ، همچنین ، ترکیه برای جراحی لیزر شهرت دارد ، تا جایی که بعضی از جراحان لیزیک ترکیه در حال حاضر در سایر کشورها ، چشم پزشکی را آموزش می دهند ؛ لذا بسیاری از خارجی ها برای انجام عمل های چشم پزشکی به کشور ترکیه مراجعه می کنند.

سیستم بیمه درمانی در ترکیه

سیستم بیمه درمانی در ترکیه شامل بیمه های ملی و خصوصی می باشد و جالب است بدانید که دولت بیش از 80 درصد هزینه های مربوط به داروها را می پردازد ؛ سیستم مراقبت های بهداشتی در ترکیه مشابه سیستم مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده است ؛ برای مثال ، پزشکان حق دارند هر دارویی را به هر میزانی تجویز کنند ؛ اما این امر از تجویز سوم به بعد اعمال می شود و هیچ محدودیتی برای پزشکان و ارائه دهندگان خدمات در این زمینه وجود ندارد که این خود یک چالش در کشور است.

ادغام سازمان های مختلف بیمه اجتماعی اعم از بیمه کارگران و سازمان های صنفی جهت ارائه بیمه های درمانی خصوصی و استفاده از بیمارستان های دانشگاهی و خصوصی از طریق بیمه کارگران و اتحادیه ها جهت اجرای طرح های بیمه سلامت عمومی برای افراد نیازمند ، یکی از فعالیت هایی است که توسط مقامات بهداشتی دولت ترکیه به منظور بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی در سال های اخیر انجام شده است.

به طور کلی ، در سیستم بهداشت و درمان عمومی در ترکیه و یا سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه می بایست به بیمه خود و نوع آن توجه نمود.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در ترکیه

وزرات بهداشت ترکیه مسئول پیشنهاد و اجرای سیاست های دولتی در زمینه بهداشت ، برنامه ریزی ، ارائه مراقبت های بهداشتی ، محافظت از بیماران و نیز مراقبت از معلولین است ؛ همچنین این وزارت ، فرایند حفاظت و بهبود سلامت عمومی ، پیشگیری از بیماری ها و اپیدمی ها را علاوه بر خدمات تشخیصی و توانبخشی برعهده دارد.

در سراسر ترکیه چندین نوع بیمارستان وجود دارد : بیمارستانهای دولتی ،  بیمارستان های خصوصی و بیمارستانهای دانشگاهی که دارای بالاترین استاندارد هستند.

75 درصد خدمات درمانی توسط بیمارستان های دولتی و 23 تا 25 درصد این خدمات توسط بیمارستان های خصوصی ارائه می شود.

دانشگاه Hacettepe ، دانشگاه یدیتپه (Yeditepe) ، دانشگاه Ege ، دانشگاه کوکورووا (Cukurova) و دانشگاه Dokuz Eylül

ترکیه درجراحی لیزر شهرت دارد ،  بعضی از جراحان لیزیک ترکیه در سایر کشورها ، چشم پزشکی را آموزش می دهند.

اگر شما هم قصد کار یا سفر به ترکیه را دارید ، یکی از موضوعات مهم اطلاع از سیستم بهداشت و درمان عمومی در ترکیه است ؛ در مقاله کار در ترکیه شرایط کار در این کشور بررسی شده ، همچنین کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی رجبی راهنمای شما در مسیر مهاجرت خواهند بود ، کافیست با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (75 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه