تحصیل رشته حسابداری در ترکیه

تحصیل رشته حسابداری در ترکیه یکی از مناسب ترین فرصت های تحصیل این رشته برای ایرانیان در خارج از کشور می باشد که روز به روز به تعداد متقاضیان و علاقمندان آن نیز افزاوده می شود. باتوجه به دانشگاه های معتبری که رشته حسابداری را در ترکیه ارائه می دهند، تحصیل در آن ها و اخذ مدارک از آنان می تواند فرصت اشتغال در هر کجای اروپا را فراهم آورد.

تحصیل رشته حسابداری در ترکیه

اگر به تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه علاقه مندید، توصیه ما به شما، مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه خواهد بود. بر ساس آخرین تغییرات و جدیدترین اطلاعات، شرایط اخذ پذیرش، آزمون های ورودی و بهترین دانشگاه های ترکیه را می توانید در مقاله مربوطه مطالعه نموده و از آن ها مطلع گردید.

شما با تحصیل رشته حسابداری در ترکیه می توانید در هر بیزنسی استخدام شوید، چون امروزه اکثر بیزنس ها نیازمند حسبدار هستند و این امر در کنار بازار کار بیش تر و مناسب تر این کشور از جمله دلایل علاقمندی دانشجویان ایرانی به تحصیل رشته حسابداری در ترکیه است.

البته جهت دستیابی به این امر شما باید مدارک مورد درخواست دانشگاه انتخابی خود را فراهم آورده و به آنان ارائه نمایید تا قادر به پذیرش و ثبت نام شوید. بسیار مهم است بدانید که هر دانشگاه شرایط و مدارک مختص به خود را دارد، به همین خاطر باید حتما این امر را از هر دانشگاه جداگانه استعلام کنید. در ادامه بامشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

فهرست مطالب

پذیرش رشته حسابداری در ترکیه 

تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد و در مقاطع کارشناسی ( 4 سال )، کارشناسی ارشد ( 2 سال ) و دکترا ( 4 سال ) به دانشجویان ارائه و تدریس می شوند. جهت پذیرش دوره کارشناسی ارائه مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان الزامی است.

به طورکلی برای پذیرش در هر مقطع ارائه مدرک معتبر دوره قبل مورد نیاز است. البته باتوجه به تفاوت سیستم های آموزشی کشورمان و ترکیه امکان معادل سازی کامل و دقیق مدرک دیپلم وجود ندارد. به همین خاطر متقاضیان باید پیش از شروع تحصیل در دانشگاه یک دوره آمادگی پیش از دانشگاه را نیز پشت سر بگذارند، تا دروس پایه و زبان ترکی را فرا گرفته و آماده تحصیل در دانشگاه های ترکیه شوند.

دقت داشته باشید که جهت پذیرش رشته حسابداری در ترکیه باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور نیز شرکت نمایید. این آزمون ها شامل آزمون SAT،  YOSو GMAT می شوند که هر دانشگاه می تواند یکی یا چند مورد از این آزمون ها را معتبر دانسته و شرکت در آن ها و کسب نمره قبولی را از متقاضیان تحصیل خود درخواست نمایند.

دقت داشته باشید که جهت پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی داشتن رزومه قوی نظیر مقاله، پژوهش، تحقیق و غیره نیز در پذیرش دانشجویان تاثیر بسیاری دارد. اما برای مقطع کارشناسی معدل دیپلم به همراه نمرات دروس اصلی این رشته در دوره دیپلم و نتیجه آزمون نقش اصلی را برای پذیرش ایفا می نمایند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه در اسرع وقت با دریافت مشاوره صحیح و به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشکده های معروف حسابداری در ترکیه

شناخت دانشکده های معروف حسابداری در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و هر دانشجو پیش از اقدام جهت ارسال مدارک و پذیرش در دانشگاه های این کشور بهتر است تمامی مراکز ارائه دهنده این رشته تحصیلی را به طور کامل بررسی کرده و با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی نیز مشورت نموده و با در نظر گرفتن شرایط خود برای پذیرش بهترین گزینه ممکن اقدام نماید.

دانشگاه های ترکیه هرکدام دارای شرایط، کیفیت آموزشی و رتبه متفاوتی هستند و اعتبار مدارک آن ها نیز بایکدیگر تفاوت دارد. ضمنا اینکه تعدادی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم کشورمان نیز قرار گرفته اند که تحصیل در آن ها امکان معادل سازی مدرک در ایران را میسر می سازد.

با اینکه دانشگاه های جهت تحصیل رشته حسابداری در ترکیه  همگی در دنیا معتبر و شناخته شده هستند و اخذ مدرک از هرکدام یک آن ها بسیار خوب می باشد؛ اما بازهم هرچه شما بتوانید در دانشگاهی معتبرتر و با درجه کیفی بالاتر در این کشور پذیرفته شوید و مدرک خود را دریافت نمایید؛ یقینا آینده ای بسیار موفق تر را پیش رو خواهید داشت.

جهت تحصیل رشته حسابداری در ترکیه  می توانید به سراغ برترین دانشگاه های آن بروید:

نام دانشگاه رتبه جهانی از موسسه تایمز
حسابداری دانشگاه چانکایا 401-500
حسابداری دانشگاه کوچ 401-500
حسابداری دانشگاه سابانجی 401-500
حسابداری دانشگاه باهچه شهیر 601-800
حسابداری دانشگاه حاجت تپه 601-800
حسابداری دانشگاه فنی استانبول 601-800
حسابداری دانشگاه بغازچی 801-1000
حسابداری دانشگاه فیرات 801-1000

شهریه دانشکده های حسابداری در ترکیه

قطعا می دانید که به طور کلی تحصیل رشته حسابداری در ترکیه رایگان نیست، چه در دانشگاه خصوصی و چه در دولتی. اما می توان گفت که ترکیه یکی از کشورهای ارزان و بسیار مناسبی است که می توانید آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود برگزینید و مدرک خود را دریافت کنید.

دقت داشته باشید که علاوه بر شهریه دانشکده های حسابداری در ترکیه شما باید مخارج اقامت و زندگیتان را نیز در نظر بگیرید که برای یک دانشجو ماهانه از 1 تا 2 هزینه را در بر می گیرد. ضمنا شهریه دانشگاه های خصوصی گران تر از مراکز دولتی می باشد و در برخی موارد تفاوت بسیار است.

به طور کلی در نظر داشته باشید که شهریه دانشگاه شما جهت تحصیل رشته حسابداری در ترکیه می تواند از 2 تا 8 هزار یورو را در بربگیرد که باتوجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل متفاوت می باشد. خوشبختانه در مقایسه با کشورهای اروپایی، حتی دانشگاه های خصوصی ترکیه هم شهریه های بسیار مناسب تری را دارا هستند.

در ادامه شهریه سالانه تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در چند دانشگاه را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه بیلگی استانبول 6950 دلار
دانشگاه آنکارا 6600 لیر
دانشگاه دولتی عثمان قاضی 7500 لیر
دانشگاه بغازچی 14200 لیر
دانشگاه دوملوپینار 852 لیر

چارت تدریسی حسابداری در ترکیه 

همانطور که گفتیم تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در دانشگاه های مختلف و معتبری امکان پذیر می باشد که هریک از این مراکز دارای قوانین و ضوابط خود هستند. این موضوع تا حدی نیز در رابطه با چارت تدریسی حسابداری در ترکیه نیز صدق می کند و ممکن است که دانشگاه های با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند.

قطعا هریک از این مراکز آموزش عالی چارت و دروس مختص به خود را تهیه نموده و به دانشجویان ارائه می دهد، اما بسیاری از این دروس مشترک بوده و همه دانشجویان رشته حسابداری آن ها را می آموزند. با شروع تحصیل رشته حسابداری در ترکیه شما نحوه نوشتن ترازنامه، گزارش های فصلی، صورت های مالی سالانه و اعلامیه های مربوط به موفقیت مالی یک شرکت را فرا می گیرید.

پس از آن شما بعد از فراگیری مسائل عمومی حسابداری وارد بخش های تخصصی و حرفه ای آن خواهید شد که نیازمند شرکت در سخنرانی های برنامه ریزی و مدیریت خواهید بود تا  هر آنچه را که در مورد تئوری های مختلف مدیریت و همچنین تکنیک های رشد و بین المللی شدن نیاز دارید، را بیاموزید.

اضلی ترین دروسی که تمامی علاقمندان به تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در دانشگاه ها آن را فرا می گیرند بدین شرح است:

  • ریاضیات حرفه ای
  • قانون تجارت
  • حسابداری عمومی
  • ریاضیات کسب و کار
  • اصول آتاتورک و تاریخچه او
  • قانون مالیات
  • حسابداری هزینه
  • سیستم های مدیریت کیفیت
  • معاملات تجارت خارجی
  • حسابداری شرکت
  • صورت های مالی و تجزیه و تحلیل
  • قانون کار و امنیت اجتماعی

حتما در بین دوستان و آشنایان شما هم افرادی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه اقدام کرده اند و به شما اطلاعاتی داده اند.

ابهامات و سوالات شما درباره تحصیل در دانشگاه های ترکیه و سوالات بسیاری که از تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این خصوص پرسیده می شود باعث شد تا وبینار کاملی در این زمینه را ارائه دهیم و به تمام پرسش های شما در قالب وبینار پاسخ دهیم.

اگر می خواهید باورهای شما درباره تحصیل رشته های مختلف در ترکیه صحیح باشد وبینار ارائه شده را ببینیدو بشنوید.

مشاوران ما هم در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کدام دانشگاه ترکیه معتبر و کدام نا معتبر است؟ از مشاوران رجبی همین سوال را بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل رشته حسابداری در ترکیه

آیا برای تحصیل رشته حسابداری در ترکیه  نیاز به مدرک زبان است؟ باید بدانید که زبان رسمی آموزش در ترکیه زبان ترکی می باشد و کل دانشگاه ها رشته حسابداری را به این زبان ارائه می نمایند؛ پس داشتن تسلط کافی به این زبان برای تحصیل رشته حسابداری در ترکیه  لازم است و باید مدرک معتبری حداقل در سطح B به دانشگاه ها ارائه نمایید.

زبان تحصیل رشته حسابداری در ترکیه

اما جای خوشحالی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، زیرا این رشته را می توانید به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه های کشور ترکیه پشت سر گذاشته و تحصیل نمایید. این امر یکی از دلایل مهم در جذب دانشجویان خارجی بر شمرده می شود. برای این امر باید مدرک آیلتس 6 یا تافل 80 را برای دوره کارشناسی به دانشگاه ارائه دهید.

البته توجه داشته باشید که در مقاطع بالاتر شاید سطوح بالاتری از زبان نیز از سوی دانشگاه ها درخواست شود. در اینجا باید بدانید که مدرک زبان تومر در ترکیه معتبرترین مدرک زبان ترکی می باشد و باید آن را مانند آیلتس و تافل انگلیسی در نظر بگیریم. شرکت در دوره های این آزمون و شرکت در آن و اخذ مدرک تومر با سطح بالا می تواند بسیار بر پذیرش دانشجویان تاثیر مثبت بگذارد.

ضمنا زبان انگلیسی اکثرا در مراکز خصوصی ارائه می شود. همچنین مقطع کارشناسی در اکثر رشته ها به زبان ترکی می باشد و دوره های تحصیلات تکمیلی بیش تر به زبان انگلیسی ارائه می گردد؛ به خصوص دوره دکترا که در هرصورت نیازمند تسلط به انگلیسی است.

گرایش های رشته حسابداری در ترکیه 

رشته حسابداری را باید از آن جا مهم دانست که این رشته مستقیما با حوزه های امور مالی و معامله های خرد و کلان مرتبط می شود. 

حال حسابداری خبره و کاربلد خواهد بود که بر روی به تمامی حوزه های مختلف معاملات مالی، عملکرد مالی شرکت، سیستم های حسابداری، جریان وجوه نقدی و غیرنقدی و غیره تسلط داشته باشد. به همین خاطر است که که دروسی که در این رشته ارائه می شود با تکیه بر این اصول تخصصی برنامه ریزی شده اند.

حال باید بدانید که رشته حسابداری خود دارای شاخه ها و گرایش های مختلفی بوده که باتوجه به کاربرد آن در زندگی به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده و اصول و دانش آن آموزش داده می شود. دقت داشته باشید که در ابتدای دوره کارشناسی معمولا شما با عمومیت و کلیات این رشته آشنا می شوید و در اواخر آن به تحصیل تخصصی تر گرایش انتخابی خود خواهید پرداخت.

اما تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا کاملا تخصصی بوده و فرد به یک متخصص و حتی یک صاحب نظر در حوزه تخصصی خود مبدل خواهد شد. به طورکلی گرایش های رشته حسابداری در ترکیه به شرح زیر هستند:

  • حسابداری مالی
  • حسابداری دولتی
  • حسابداری صنعتی
  • حسابداری مدیریت
  • حسابداری منابع انسانی

ضمنا تمامی گرایش ها و شاخه های این رشته در یک دانشگاه ارائه نمی شود و هر دانشگاه باتوجه به اساتید و ضوابط خود برخی را ارائه می کند که باید آن را بررسی نمایید.

مقطع دکترا حسابداری در ترکیه 

آخرین مقطع تحصیل رشته حسابداری در ترکیه مقطع دکترا است که مدت زمان تحصیل در این مقطع نیز 4 سال می باشد و با ارائه و دفاع از پایان نامه به پایان می رسد. برای تحصیل مقطع دکترا حسابداری در ترکیه 

اتمام دوره کارشناسی و پس از آن کارشناسی ارشد در رشته حسابداری یا یکی از رشته های مرتبط با آن ضروری است.

علاقمندان تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در مقطع دکترا بایستی موضوع پایان نامه خود را انتخاب نموده و پس از نگارش پرپوزال خود آن را به استاد راهنما مورد نظر ایمیل نمایند. در صورت پذیرش استاد راهنما دانشجو می تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام کند.

 لازم به ذکر است که استاد راهنما بایستی یکی از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه مورد نظر برای تحصیل دانشجو باشد.

مقطع دکترا حسابداری در ترکیه

در طول تحصیل حسابداری در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه مطالعات در زمینه های مختلف مانند مدیریت بازرگانی، ارتباطات بازاریابی، جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد، ارتباطات سیاسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحقیق، آمار، مطالعات فرهنگی، هنر و زیبایی شناسی و ارائه پیشنهادات متناسب با برنامه دکتری ادغام شود.

هزینه تحصیل رشته حسابداری در ترکیه در مقطع دکترا معمولا ما بین 5 هزار تا 7 هزار دلار است. البته توجه داشته باشید که دوره دکترا در ترکیه در مقایسه با سایر مقاطع دارای بورسیه های بیش تری بوده و دانشجویان معمولا تلاش می کنند که علاوه بر پذیرش به بورسیه تحصیلی مناسبی نیز دست پیدا کنند.

تاثیر مدرک تحصیلی به تنهایی بر درآمد حسابداران به لیر ترکیه

No Data Found

بازار کار رشته حسابداری در ترکیه

اگر علاقمند به تحصیل رشته حسابداری در ترکیه هستید، می توانیم این مژده را به شما بدهیم که حوزه حسابداری در مقابل سایر مشاغل در این کشور دارای بازار کاری بسیار خوبی می باشد. همچنین باتوجه به رشد اقتصادی و راه اندازی صنایع و شرکت های جدید در این کشور روز به روز بازار کار رشته حسابداری در ترکیه بهتر از قبل می شود.

باید بدانید که همواره به نیروی فارغ التحصیل در حوزه مدیر امور مالی و حسابداری در کشور ترکیه نیاز خواهد بود. دانشجویان پس از اخذ مدرک خود می توانند در ترکیه شاغل شده و ویزای کاری این کشور را اخذ کنند و پس از گذشت مدت زمانی معلوم برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

علاوه بر بازار کار فراهم و مناسب میزان درآمد حسابداران در ترکیه نیز مناسب و کافی است، البته میزان تحصیلات و تجربه و سابقه کار تاثیر بسیار زیادی بر میزان درآمد دارد. اما طبق آخرین آمار حسابداران ماهانه در ترکیه می توانند از 3260 لیر تا 16200 درآمد داشته باشند. البته به طور متوسط درآمدی در حدود 8130 برای بیش تر این افراد قابل تصور می باشد.

اما میزان تحصیلات و سابقه را نمی توان نادیده گرفت، در ادامه خواهیم دید که تحصیلات چه مقداری بر میزان درآمد افراد تاثیر گذار هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته حسابداری در ترکیه

 برای تحصیل رشته حسابداری در ترکیه باید شهریه خود را کامل پرداخت کنید و این امر به طور کلی رایگان نیست.

تحصیل رشته حسابداری در ترکیه را به زبان های ترکی و انگلیسی می توان تجربه کرد.

بازار کار برای افراد تحصیل کرده در رشته حسابداری در ترکیه مناسب است و درآمد آنان نیز مناسب و قابل قبول است.

هزینه تحصیل رشته حسابداری در ترکیه به عوامل چون دانشگاه، مقطع و زبان تحصیلل بستگی داشته و از 2 تا 7 هزار دلار را شامل می شود.

گرایش های رشته حسابداری در ترکیه شامل حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی، حسابداری مدیریت و حسابداری منابع انسانی می گردد.

جهت اطلاع بیش تر درباره تحصیل رشته حسابداری در ترکیه می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و دفتر معالی آباد شیراز به صورت تلفنی و حضوری ارتباط برقرار نمایید. توصیه می کنیم مقاله بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی را نیز بخوانید و مقصد دقیق مهاجرتی خود را بهتر انتخاب کنید.

4.8/5 - (75 امتیاز)
منو
خانه