تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

بسیاری از دانشگاه ها در ونزوئلا پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و بعضی از هزینه های تحصیل و اقامت این دانشجویان را تامین می کنند . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی به بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا پرداخته ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا و شرایط تحصیل در ونزوئلا را بیان خواهند نمود .

ونزوئلا دارای یک سیستم دانشگاه عالی است . البته علاوه بر آموزش عالی دانشگاه ها و کیفیت عالی تحصیل و زندگی در این کشور ، ونزوئلا یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین کشورهای جهان است ، که بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در خارج از کشور علاقمند به تجربه زندگی و تحصیل در این کشور هستند .

بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا

ونزوئلا دارای بیش از 90 موسسه آموزش عالی است که حدود 860000 دانشجو در دانشگاه های این کشور در حال تحصیل هستند . موسسات آموزش عالی ونزوئلا به دو بخش مدارس فنی و دانشگاه ها تقسیم می شوند .

به دانشجویان محصل در مدارس فنی بعد از تکمیل دوره سه ساله تحصیل خود در این موسسات مدرک تکنسین عالی اعطا می شود . اولین دوره تحصیل در دانشگاه های این کشور دوره کارشناسی است که در اغلب موارد پنج ساله است .

البته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های ونزوئلا از سیستم آموزش عالی آمریکا پیروی می کند و شامل دوره دو ساله کارشناسی ارشد و سه تا چهار ساله دکتری تخصصی می باشد .

برای تحصیل در ونزوئلا و ورود به دانشگاه های این کشور قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها الزامی است . نمره حاصل از این آزمون نقش تعیین کننده ای در انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل فرد ایفا می کند .

مدارک اخذ ویزای تحصیلی ونزوئلا

ویزای دانشجویی ونزوئلا برای افرادی صادر می شود که مایل به تحصیل در این کشور هستند . برای دریافت این ویزا فرد باید به کنسولگری یا سفارت محلی ونزوئلا در کشور خود یا نزدیکترین سفارت این کشور مراجعه نماید . و از روش های قانونی مهاجرت کسب اطلاع کنید . دریافت ویزای تحصیلی دارای الزامات و مدارک ویژه ای است

  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ونزوئلا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی بیمه پزشکی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر

امنیت در ونزوئلا

یکی از مسائل که هنگام تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا اهمیت دارد ، مسئله امنیت است . دانشجویان باید قبل از انتخاب مکان تحصیل خود از آن آگاهی یابند میزان امنیت کشور و شهر انتخابی است .

دانشجویانی که قصد تحصیل در ونزوئلا را دارند ، باید از نزدیک بودن کشور به برخی از بزرگترین حلقه های قاچاق مواد مخدر در جهان، به ویژه در غرب کشور که در کلمبیا قرار دارد ، آگاه باشند .

دفتر بین المللی امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع بریتانیا به دلیل خطرات احتمالی ناشی از قاچاقچیان مواد مخدر و گروه های مسلح ، خطرات آدم ربایی ، به مسافران و دانشجویان توصیه می کند قبل از ورود به ایالت های زولیا ، تاچیرا و آپر با دفتر امور خارجه کشور خود تماس حاصل نمایند . در حالی که این خطرات ایمنی عمدتا خاص مناطق محدود است و در بعضی از شهر ها بیشتر می باشد .

امنیت در ونزوئلا

پذیرش از دانشگاه های ونزوئلا

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • کپی شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • پرداخت هزینه درخواست
  • گواهی سلامت پزشکی

دانشگاه های ونزوئلا

ونزوئلا دارای 9 دانشگاه است که در رتبه بندی دانشگاه QS آمریکای لاتین در سال 2018 قرار دارند . دو دانشگاه کاتولیک آندرس بلو در رتبه 65 و دانشگاه آندس در 75 دانشگاه های برتر آمریکای لاتین بر اساس رتبه بندی QS قرار دارد .

البته دانشگاه های زولیا ، متروپولیتن و کاربابو در بین 200 دانشگاه برتر آمریکای لاتین می باشند . لازم به ذکر است که اغلب این موسسات آموزش عالی دولتی هستند و تنها دانشگاه متروپولیتن و کاتولیک آندرس بلو دانشگاه های غیر دولتی هستند .

تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا هر ساله بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد . بنابراین باید بر اساس علایق خود دانشگاهی انتخاب کنید که با شرایط و علایق شما هم خوانی داشته باشد .

معرفی دانشگاه های برتر ونزوئلا

  • دانشگاه آندس : این دانشگاه در سال 1810 یک موسسه آموزش عالی دولتی در منطقه شهری مریدا تاسیس شد . در حال حاضر حدود 44000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند . برای پذیرش در این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی و نمرات دبیرستان فرد متقاضی ضروری است . این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی ، کسب و کار و علوم اجتماعی ، بهداشتی عمومی و پزشکی ، مهندسی ، علوم و فناوری می باشد . این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر آمریکا لاتین QS در رتبه 75 قرار دارد .
  • دانشگاه مرکزی ونزوئلا : این موسسه آموزش عالی دولتی در سال 1721 در شهر کاراکاس تاسیس شد . در حال حاضر بیش از 45000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند . برای ورود به این موسسه آموزش عالی قبولی در آزمون ورودی ضروری است . این دانشگاه در رشته های هنر ، علوم اجتماعی ، کسب و کار ، زبان ، پزشکی ، مهندسی ، علوم و فناوری در تمامی مقاطع تحصیلی فعالیت دارند . این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر آمریکای لاتین در رتبه 28 قرار دارد . همچنین این دانشگاه اولویت بسیاری از افراد برای تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا است .
  • دانشگاه سیمون بولیوار : این موسسه آموزش عالی دولتی در سال 1967 در شهر کاراکاس تاسیس شد . در حال حاضر حدود 15000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند . این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های آمریکای لاتین در جایگاه 39 قرار دارد .

مسائل مالی هنگام تحصیل در ونزوئلا

مسائل مالی هنگام تحصیل در ونزوئلا

تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا را بررسی می کنیم . اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ونزوئلا دولتی هستند . هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار کمتر است هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی است .

شهریه های دانشگاه توسط هر دانشگاه تعیین می شوند و بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشند به طور متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بین 2500 تا 5000 دلار آمریکا برای هر سال تحصیلی است .

شرایط اقتصادی کشور ونزوئلا سبب دشواری کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی محصل در این کشور می شود ، البته باید توجه داشت که یافتن شغل دانشجویی در ونزوئلا غیر ممکن نیست و نیازمند تسلط کافی به زبان اسپانیایی است .

بنابراین بهترین پیشنهاد است که دانشجویانی که قصد تحصیل در ونزوئلا را دارند ، باید از تمکن مالی برای گذران هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور برخوردار باشند .

در این مقاله مشاورین مجرب موسسه مهر آفرین رجبی به منظور معرفی یکی از کشور های محبوب جهت ادامه تحصیل به بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به ونزوئلا پرداختند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ونزوئلا رواج بسیار دارد . برای آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه ها و مهاجرت به این کشور با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه