بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل

بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل محیطی پویا و بین المللی را برای دانشجویان فراهم کرده و فرصت های تحصیلی و آموزشی بسیار باکیفیتی را ارائه می دهند.

امروزه این کشور مقر شهرهای دانشجویی مختلف مانند بلگراد، نووی ساد، نووی پازار، کراگویواچ، نیس و… است و به دلیل تنوع گزینه های تحصیلی انتخاب بهترین مکان جهت تحصیل در کشور صربستان، برای دانشجویان بین المللی گیچ کننده و دشوار می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین شهرهای دانشجویی صربستان وجود دانشگاه های معتبر است که برنامه ها و مدارک تحصیلی را ارائه می دهند. همچنین این شهرها دارای محیطی امن و مطمئن هستند که از حقوق و آزادی دانشجوها و خانواده آن ها حمایت می کند. بدین ترتیب حتی اگر قصد دارید به تنهایی در بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل زندگی کنید، نیازی به نگرانی در مورد امنیت ندارید. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با این شهرها در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

شهرهای دانشجویی صربستان اقتصادی پویا داشته و فرصت های شغلی، کار آفرینی و نوآوری خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. دانشجویان می توانند با انتخاب این شهر ها در کوتاه ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. با توجه به اهمیت آشنایی با قوانین و شرایط تحصیلی مشاورین ما در مقاله کار در صربستان تمامی اطلاعات لازم جهت کار در این کشور را مورد بررسی قرار داده اند؛ لذا مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل

بلگراد پایتخت و بهترین شهر صربستان  برای تحصیل

بلگراد پایتخت و بهترین شهر صربستان  برای تحصیل است که مقر برخی از بهترین دانشگاه های کشور می باشد. بلگراد امروزه دارای موسسات آموزشی متنوعی است که برنامه های تحصیلی باکیفیت بالا را از پیش دبستانی تا سطوح آموزش عالی ارائه می دهند.

این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صربستان است و بدین ترتیب جای تعجب نیست که به عنوان بهترین شهر برای تحصیل، اشتغال و زندگی در نظر گرفته شود. این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل به عنوان بزرگترین شهر دانشگاهی کشور، دارای 2 دانشگاه دولتی و چندین دانشگاه خصوصی است.

یکی از مهم ترین دانشگاه های موجود دانشگاه بلگراد است که در واقع بهترین دانشگاه موجود در کشور، و یکی از 400 دانشگاه برتر جهان می باشد. از طرفی دانشگاه های برتری مانند سینگیدونوم، متروپولیتن و دانشگاه هنر بلگراد نیز در این شهر واقع شده اند.

با توجه به امکانات بسیار خوب بلگراد، هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر شهرهای کشور گران تر است و امروزه یک فرد دانشجو برای زندگی در این شهر به 187270 دینار صربستان نیاز دارد. خوشبختانه یافتن گزینه های مسکن در شهر بلگراد خیلی دشوار نیست و دانشجویان می توانند از بین گزینه های اقامتی مختلف مانند خوابگاه ها، خانه های یک خوابه و… گزینه مد نظر خود را پیدا کنند. در نهایت باید گفت بازار کار بلگراد برای دانشجویان متنوع و پویا است و فرصت های شغلی پاره وقت و تمام وقت مختلفی برای دانشجویان وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما در موسسه رجبی برترین مقاصد مهاجرتی را با توجه به شرایط شما پیشنهاد می دهیم ، فرم را تکیمل نمایید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نووی ساد پایتخت جوانان صربستان

نووی ساد دومین شهر بزرگ صربستان و مرکز استان خودمختار وویودینا می باشد که به عنوان یک مرکز تجاری، فرهنگی، و آموزشی شناخته می شود. جالب است بدانید جمعیت دانشجویی موجود در این شهر بسیار زیاد است و کل شهر  فضایی مدرن، جوان و مترقی دارد. از همین رو نووی ساد پایتخت جوانان صربستان نام گذاری شده و به عنوان یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در این کشور شناخته می شود.

شهر نووی ساد دارای چندین دانشگاه و کالج بر است و آموزش باکیفیت بالا، زندگی دانشجویی شگفت انگیز و فرصت های شغلی بسیار عالی را به دانشجویان ارائه می دهد. امروزه بیش از 33 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این شهر وجود داشته که توسط برخی از بهترین دانشگاه های کشور ارائه می شوند. دانشگاه نووی ساد بهترین دانشگاه موجود در این شهر است که یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های کشور می باشد.

هزینه های زندگی در این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی ارزان تر می باشد و امروزه هزینه زندگی یک دانشجو بدون اجاره 609.6 دلار (67652.5 دینار) تخمین زده شده که این میزان حدودا 60.6 درصد ارزان تر از نیویورک می باشد.

نووی ساد پایتخت جوانان صربستان

از طرفی کیفیت زندگی نیز در نووی ساد بالا است و این شهر فرصت های زیادی را برای اوقات فراغت و فعالیت های فرهنگی به دانشجویان ارائه می دهد. این شهر هر ساله میزبان چندین جشنواره و رویداد مانند جشنواره موسیقی EXIT، جشنواره فیلم شهر، جشنواره تئاتر و… می باشد.

شهر نووی پازار میزبان بهترین دانشگاه های صربستانی

نووی پازار یکی دیگر از بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل است که به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی این کشور نیز شناخته می شود. تحصیل در نووی پازار برای دانشجویانی که قصد دارند با تاریخ و فرهنگ صربستان آشنا شوند گزینه ی بسیار مناسبی است. این شهر هزینه های زندگی مقرون به صرفه ای دارد و میزان هزینه زندگی در آن 504.83 دلار می باشد.

شهر نووی پازار میزبان بهترین دانشگاه های صربستانی مانند دانشگاه بین المللی نووی پازار و دانشگاه دولتی نووی پازار می باشد. دانشگاه نووی پازار یکی از بهترین دانشگاه های موجود در کشور به شمار رفته و دارای دانشکده های اقتصاد، حقوق، مهندسی، علوم انسانی، آموزش و پرورش و علوم بهداشتی است و دانشجویان می توانند از بین گزینه های تحصیلی مختلف برنامه تحصیلی مد نظر خود را انتخاب کنند. از بهترین دوره ها برای انتخاب در این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدیریت بازرگانی: در این دوره دانشجویان دانش مورد نیاز برای راه ‌اندازی یا اجرای یک کسب ‌و کار را در بخش ‌ها و زمینه ‌های مختلف می آموزند.
  • مطالعات اسلامی: این دوره به بررسی تاریخ، فرهنگ، عقاید و اعمال اسلام و مسلمانان در سراسر جهان می پردازد و دانشجویان با شرکت در آن می توانند درک عمیق تری از تنوع و پیچیدگی سنت های اسلامی و ارتباط آنها با مسائل معاصر به دست آورند.
  • علوم کامپیوتر: در این دوره دانشجویان به یادگیری نحوه طراحی، توسعه، تجزیه و تحلیل سیستم ها و برنامه های نرم افزاری می پردازند.
شهر دانشجویی کراگویواچ در صربستان

شهر دانشجویی کراگویواچ در صربستان

شهر دانشجویی کراگویواچ در صربستان چهارمین شهر بزرگ در این کشور و مرکز صنعتی، فرهنگی و آموزشی در این کشور می باشد. این شهر مقر دانشگاه کراگویواچ اولین دانشگاه مدرن در صربستان است که دارای 12 دانشکده می باشد و برنامه های تحصیلی مختلف در زمینه های علمی و هنری را پوشش می دهد.

اگر به دنبال فضایی آرام، دنج و جذاب برای تحصیل در این کشور هستید، شهر کراگویواچ می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای شما باشد. دانشگاه این شهر برنامه های تحصیلی متنوع در زمینه های مهندسی، پزشکی، حقوق، اقتصاد، هنر و علوم ارائه داده و امکانات و تجهیزات بسیار خوب مانند مراکز ورزشی، خوابگاه و کافه تریا، باشگاه، انجمن ها، رویدادها و.. را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

 این شهر علاوه بر دانشگاه های باکیفیت فضای طبیعی و چشم انداز بسیار زیبا را به دانشجویان ارائه داده و باعث شده تا حین تحصیل در این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل، از فرصت های تفریحی و طبیعت زیبای شهر نیز بهرمند شوید.

شهرکراگویواچ هزینه هایی زندگی بسیار مقرون به صرفه دارد و در مقایسه با شهرهای بلگراد و نووی ساد بسیار ارزان تر است و هزینه های زندگی برای یک نفر بدون اجاره 557.2 دلار (61828.5 دینار) تخمین زده می شود. بازار کار این کشور برای دانشجویان به اندازه شهر بلگراد نیست اما فرصت های خوبی برای کارآموزی یا موقعیت های پاره وقت در زمینه های، مالی، بازاریابی و مهمان نوازی وجود دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های صربستان مقالات زیر را هم مرور کنید.

شهر نیس مرکز علمی صربستان

نیس سومین شهر بزرگ صربستان و یکی دیگر از مراکز مهم فرهنگی و آموزشی این کشور می باشد. شهر نیس مرکز علمی صربستان و دارای جمعیت دانشجویی قابل توجهی می باشد تا جایی که امروزه یک دهم جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می دهند.

این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل مقر برخی از دانشگاه ها و کالج های برتر مانند دانشگاه نیس، دانشکده پزشکی و دانشکده مهندسی الکترونیک می باشند که رشته های تحصیلی متنوع در زمینه های پزشکی، مهندسی، حقوق، اقتصاد، هنر و علوم انسانی را ارائه می دهند. دانشگاه نیس که در این شهر قرار دارد یکی از بهترین دانشگاه های موجود در کشور است که در زمینه های ریاضیات و مهندسی در اروپا و جهان، دارای رتبه های بسیار بالا می باشد.

این شهر گزینه ای عالی جهت تحصیل در رشته های پزشکی به شمار رفته و هر ساله یکی از مهم ترین مقاصد دانشجویی برای دانشجویان بین المللی می باشد. همچنین این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل به عنوان مرکز اداری ناحیه نیشاوا شناخته شده و فرصت های شغلی بسیار زیادی را به دانشجویان ارائه می دهد.

شما می توانید در زمینه های مهندسی، طراحی محصول، توسعه دهنده نرم افزار و… فرصت های شغلی خوبی در این شهر پیدا کنید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که نیس یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای صربستان است و هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 530.7 دلار (59114.8 دین) تخمین زده می شود.

شهر پویای کرالیوو در صربستان

شهر پویای کرالیوو در صربستان

شهر پویای کرالیوو در صربستان ششمین جایگاه از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل را به دست آورده است. تحصیل در کرالیوو می تواند محیطی آکادمیک متنوع و هیجان انگیزی را با چندین دانشکده و موسسه آموزش عالی به شما هدیه دهد.

شهر کرالیوو چندین مؤسسه آموزشی مانند دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده گردشگری و هتلداری و دانشکده فیلولوژی دارد و برنامه های تحصیلی متنوع در زمینه های مهندسی، اقتصاد، حقوق، کشاورزی، پزشکی و هنر را به دانشجویان ارائه می دهند. دانشگاه های این شهر همچنین برخی برنامه های همکاری و تبادل بین المللی با سایر دانشگاه های اروپا و خارج از کشور را ارائه داده و فرصت های تحقیقاتی بسیار باکیفیتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

شهر کرالیوو صربستان دارای یک فضای اجتماعی و فرهنگی پر جنب و جوش با کافه ها، رستوران ها، کلوپ ها، سینماها، تئاترها و پارک ها را به دانشجویان می باشد و فرصت های تفریحی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می دهد.

هزینه های زندگی در این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل در مقایسه با شهرهای دیگر صربستان و منطقه نسبتاً پایین است و دانشجویان می توانند با تحصیل درآن اقامتگاه، حمل و نقل، غذا و گزینه های تفریحی مقرون به صرفه را پیدا کنند. شما می توانید با زندگی در این شهر از فرصت های تحصیلی بی نظیر استفاده کنید. در این راه مطالعه مقاله تحصیل در صربستان می تواند گامی کوچک جهت آشنایی با شرایط تحصیل و نحوه ورود به دانشگاه های این کشور باشد.

شهر سوبوتیکا قلب فرهنگ و تاریخ صربستان

شهر سوبوتیکا قلب فرهنگ و تاریخ صربستان است که پنجمین شهر بزرگ این کشور نیز می باشد. این شهر مرکز اداری ناحیه شمالی صربستان است و سوبوتیکا دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی می باشد که فرصت های تفریحی و آموزشی بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.  

امروزه شهر سوبوتیکا دارای چندین موسسه آموزشی و شبکه ای از مدارس ابتدایی و متوسطه و همچنین مدارس حرفه ای و زبان است و دانشجویان می توانند با زندگی در این شهر از فرصت ها و برنامه های تحصیلی استفاده کنند. از مهم ترین دانشگاه های این شهر می توان به دانشکده علوم کاربردی سوبوتیکا و آکادمی هنر اشاره کرد.

همچنین شهر سوبوتیکا فرصت های مختلفی مانند بورسیه تحصیلی، کارآموزی، برنامه های تبادل و فعالیت های فوق برنامه را به دانشجویان ارائه داده و دارای یک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش با تعداد زیادی از باشگاه ها، انجمن ها، امکانات ورزشی، و مکان های تفریحی می باشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل شهری امن، دوستانه، با میزان جرم و جنایت پایین و کیفیت زندگی بالا است که دارای سیستم حمل و نقل عمومی خوب و همچنین خطوط دوچرخه و مناطق عابر پیاده می باشد.

سامبور شهری امن برای تحصیل در صربستان

سامبور شهری امن برای تحصیل در صربستان است که فرصت های تحصیلی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می دهد. تحصیل در سامبور می تواند برای دانشجویان تجربه ای بسیار مفید و خاص باشد و این شهر بهترین گزینه برای دانشجویان علاقمند به یادگیری در مورد منطقه بالکان، زبان ها، فرهنگ ها و سنت های آن می باشد.

شهر سامبور از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل مقر چندین مؤسسه آموزشی از جمله یک دانشگاه، یک آکادمی موسیقی و یک کالج تربیت معلم می باشد. با این حال لازم به ذکر است که فرصت های تحصیلی ارائه شده در این شهر به اندازه شهرهای بزرگ مانند بلگراد، نیس یا نووی ساد نیست.

بازار کار شهر سامبور برای دانشجویان بین المللی متنوع است و فرصت های مختلفی را در زمینه های مختلف مانند IT، مالی، بازاریابی، مهمان نوازی، بازاریابی دیجیتال، داوطلبانه و تدریس ارائه می دهد. شما می توانید از طریق روش های آنلاین یا حضوری حین تحصیل در این شهر فرصت های شغلی مختلف را بررسی کرده و گزینه مد نظر خود را پیدا کنید.

سامبور شهری امن برای تحصیل در صربستان

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که سامبور به اندازه شهرهای بزرگ این کشور محیطی بین المللی و بزرگی ندارد و بدین ترتیب ممکن است دانشجویان در زمینه های یافتن محل اقامت، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی یا سایر خدمات با مشکلاتی مواجه شوند. همچنین مردم این شهر به اندازه شهرهای بزرگ به زبان انگلیسی مسلط نیستند و ممکن است با مشکلات زبانی نیز رو به رو شوند.

شهر فرهنگی پیروت صربستان

شهر فرهنگی پیروت صربستان نهمین گزینه از لیست امروزه ما می باشد که جمعیتی حدود 20000 نفر داشته و بیشتر به خاطر میراث تاریخی و فرهنگی به ویژه معماری باروک و جشنواره سالانه باله خود شهرت دارد. این شهر همچنین مقر دانشگاه پیروت است که برنامه های مختلفی در زمینه هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی ارائه می دهد.

دانشجویان با تحصیل در این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل می توانند در مورد فرهنگ و زبان این کشور بیشتر بیاموزند و مهارت های هنری خود را توسعه بخشند. با این حال زندگی در شهر پیروت ممکن است برای دانشجویان بین المللی برخی مشکلات و چالش ها را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال هزینه های تحصیلی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای منطقه بالاتر است و دانشجویان ممکن است نیاز به بودجه بندی دقیق داشته باشند و به دنبال کمک هزینه تحصیلی یا سایر گزینه های کمک مالی باشند.

همچنین آب و هوا در این شهر می تواند بسیار سرد شود و در زمستان ها هوا به منفی صفر درجه برسد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که سیستم حمل و نقل این شهر نیز محدود و غیر قابل اعتماد است و دانشجویان ممکن است برای حمل و نقل خود مجبور شوند از تاکسی، دوچرخه یا پیاده روی استفاده کنند.

برخی از شهرهای دانشجویی برتر صربستان بر اساس شاخص زیست پذیری
بلگراد 70 والیوو 45
نووی ساد 65 میتروویکا 44
نیس 57 سوبوتیکا 43
کراگویواچ 45 نووی پازار 43

پوزارواچ مقرون به صرفه ترین شهر صربستان برای تحصیل

پوزارواچ مقرون به صرفه ترین شهر صربستان برای تحصیل و در واقع شهری کوچک است که محیطی آرام را برای تحصیل دانشجویان فراهم می کند. یکی از مهم ترین مزیت های زندگی و تحصیل در این شهر هزینه های زندگی مقرون به صرفه می باشد.

هر چند هزینه های زندگی در این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل به عوامل مختلفی مانند نوع اقامت، غذا، حمل و نقل، تفریح ​​و هزینه های شخصی بستگی دارد اما امروزه این شهر فرصت های مسکن بسیار مقرون به صرفه و عالی را ارائه می دهد و طبق اطلاعات به دست آمده متوسط ​​اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در پوزارواچ 17500 دینار صربستان می باشد.

از طرفی شهر پوزارواچ مقر تعداد محدودی مؤسسه آموزش عالی است که عمدتا بر رشته های کشاورزی، مهندسی و اقتصاد متمرکز هستند. دانشجویانی که قصد تحصیل در محیطی مقرون به صرفه و آرام را دارند می توانند از فرصت های تحصیلی موجود در این شهر استفاده کنند.

بهترین شهر های کشورهای همسایه صربستان برای تحصیل را نیز بشناسید.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل

از بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل می توان به بلگراد، نووی ساد، نووی پازار، کراگویواچ، نیس و… اشاره کرد.

یکی از مهم ترین دانشگاه های موجود در این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل دانشگاه بلگراد است که بهترین دانشگاه موجود در کشور، و یکی از 400 دانشگاه برتر جهان می باشد. از طرفی دانشگاه های برتری مانند سینگیدونوم، متروپولیتن و دانشگاه هنر بلگراد نیز در این شهر واقع شده اند.

این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل هزینه های زندگی مقرون به صرفه ای دارد و میزان هزینه زندگی در آن 504.83 دلار می باشد.

این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل مقر برخی از دانشگاه ها و کالج های برتر مانند دانشگاه نیس، دانشکده پزشکی و دانشکده مهندسی الکترونیک می باشند که رشته های تحصیلی متنوع در زمینه های پزشکی، مهندسی، حقوق، اقتصاد، هنر و علوم انسانی را ارائه می دهند.

این شهر از لیست بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل امکانات و تجهیزات بسیار خوب مانند مراکز ورزشی، خوابگاه و کافه تریا، باشگاه، انجمن ها، رویدادها و.. را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

در این مقاله تا حد امکان بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل را مورد ارزیابی قرار دادیم با توجه به عمق و گسترده این موضوع توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر را از طریق مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به دست آورید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان، روش های قانونی مهاجرت به این کشور را در مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه