تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند

مشاور روش های مهاجرتی
مشاور روش های مهاجرتی
تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند شانس تحصیل و زندگی در یکی از کشورهای پیشرفته و بسیار با فرهنگ جهان را برای شما به ارمغان خواهد آورد و آینده ای درخشان را برای شما رقم خواهد زد ، در ادامه این مطلب با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا به طور خلاصه و دقیق با شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند بیشتر آشنا شوید.

در کنار این محتوا ، می توانید مقاله تحصیل در هلند را نیز بخوانید و با شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور آشنا شوید.

هم اکنون 15 دانشگاه از مراکز آموزش عالی هلند در بین 200 دانشگاه برتر جهان دسته ‌بندی شده‌اند که این امر خود گواهی بر کیفیت و اعتبار آنان می باشد ، حال این که ، دانشجویان با تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند با دانش فنی و تجربی لازم برای حل و انجام چالش های ساخت و ساز و عمرانی آشنا می شوند و هرآنچه که یک متخصص و مهندس عمران برای طراحی ، اجرا و ساخت و ساز یک پروژه عمرانی از یک پل گرفته تا بلندترین آسمان خراش ها را به طوری کامل و بسیار دقیق آموزش می بینند.

علاوه بر این مدارک اعطایی از سوی مراکز آموزش عالی این کشور آنقدر اعتبار و ارزش خوب و بالایی دارند که با ارائه آن در هر کشوری از اروپا و یا در جهان می توانید مشاغل مناسب با درآمدهای خوبی را برای خود دست و پا کنید.

تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند

زبان تحصیل مهندسی عمران در هلند

زبان رسمی مردم هلند و زبانی که دروس در مدارس و دانشگاه های این کشور تدریس می شوند زبان هلندی می باشد و شما می توانید رشته عمران را به زبان هلندی در دانشگاه های این کشور اموزش ببینید ، اما خوشبختانه زبان تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند علاوه بر زبان هلندی زبان انگلیسی نیز می باشد ، که امتیاز و مزیت بسیار بزرگی برای دانشجویان متقاضی از کشورمان می باشد.

اما توجه داشته باشید که برای تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند باید مدرک زبانی معتبر را به دانشگاه مورد نظرتان ارائه نمایید و معمولا هر دانشگاه برای هر مقطع از این رشته نمره خاصی را برای هر مدرک مورد قبول خود در نظر گرفته است.

اگر قصد تحصیل با زبان هلندی را دارید حتما با مکاتبه با دانشگاه از مدرک و حداقل نمره قابل قبول آنان مطلع شوید و اگر هم قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید مدارک تافل ، آیلتس و Cambridge Assessment English مورد قبول دانشگاه های این کشور است.

افراد که در زمینه زبان خارجه مشکل دارند و یا قصد دارند که از تسلط بیشتری برخوردار شوند ، می توانند با شرکت در دوره های زبان انگلیسی یا هلندی که در کالج ها و موسسات آموزش زبان این کشور برگزار می شود شرکت نمایند و در نهایت مدرک معتبری نیز دریافت نمایند ، اما توجه داشته باشید که هزینه های این دوره ها در این کشور بسیار گران می باشد.

اگر به دنبال تحصیل ارزان در اروپا هستید ، کشور لهستان به عنوان ارزان ترین کشور اروپایی برای تحصیل را به شما معرفی می کنیم ؛ مقاله تحصیل در لهستان را بخوانید.

مدارک پذیرش رشته مهندسی عمران در هلند

متقاضیان خارجی برای رسیدن به تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند باید مدارکی را که دانشگاه مورد نظر آنان طلب می کند را تهیه نموده و به دانشگاه ارائه کنندکه بعضی از این مدارک ممکن است مختص دانشگاهی خاص باشد و هر مرکز بر اساس قوانین و ضوابط خود مدارک خاصی را از دانشجویان درخواست نماید.

مدارک پذیرش رشته مهندسی عمران در هلند

معمولا چند مورد از این مدارک همواره مورد درخواست تمامی مراکز آموزشی می باشد و شاید در تعداد محدودی تفاوت وجود داشته باشد که این موارد را هم باید حتما با مکاتبه با دانشگاه اطلاع دقیقی به دست آورد ، چون ارسال اشتباه یا ناقص مدارک می تواند حتی عواقب جبران ناپذیری به جای بگذارد و کل درخواست را کنسل نماید.

ثبت نام و پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند مراحل خاصی دارد که توصیه می کنیم حتما از یک مشاور یا کارشناس ماهر و با تجربه در این حین در کنار خود استفاده نمایید ، تا با کاهش هزینه و سرعت بالاتری به نتیجه دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که در ابتدا و درهنگام ارسال درخواست پذیرش به صورت اینترنتی به دانشگاه ، باید مدارک خواسته شده را نیز اسکن شده برای آنان ارسال نمایید ، اما این پایان کار نیست و در صورت قبولی درخواست باز هم باید در هنگام ثبت نام حضوری نیز تمام اصل مدارک را به دانشگاه دوباره ارائه نمایید.

در ادامه مهم ترین مدارک پذیرش رشته مهندسی عمران در هلند را که مورد درخواست تمامی دانشگاه ها می باشد را مشاهده خواهیم کرد.

مدارک مورد درخواست و مشترک رشته عمران

  • ارائه گواهی دیپلم پایان دوره دبیرستان در رشته ریاضیات یا تجربی با ترجمه به انگلیسی یا هلندی
  • ارائه کارنامه و ریز نمرات سال های دبیرستان با ترجمه کامل
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی یا هلندی
  • ارائه انگیزه نامه و هدف از تحصیل این رشته در هلند
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه افتخارات ( مقالات ، پژوهش ، جوایز )

بهترین دانشگاه های مهندسی عمران هلند

شاید یکی از ساده ترین موارد مورد نیاز برای تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند یافتن دانشگاه مناسب باشد ، زیرا تمامی مراکز ارائه دهنده این رشته دارای اعتبار و جایگاهی مناسب در اروپا و جهان می باشند و دریافت مدرک از هرکدام یک از این مراکز می تواند آینده شغلی را تضمین نماید اما در این میان باز هم تفاوت هایی میان این مراکز وجود دارد که برای هر فرد متقاضی مهم است که بتواند بهترین دانشگاه مهندسی عمران هلند را با توجه به رزومه و شرایط خود یافته و در آن به تحصیل مشغول شود.

بهترین دانشگاه های مهندسی عمران هلند

دانشگاه های این کشور علاوه بر سطح علمی و کیفیت تدریس بالا ، امکانات و تجهیزات مناسب و کاملی را نیز برای تدریس و اقامت دانشجویان نیز فراهم آورده اند ، البته قطعا تفاوت هایی میان مراکز در این خدمات وجود دارد ولی سطح کیفی همه دانشگاه ها را می توان مناسب در نظر گرفت ، همچنین میزان شهریه ها نیز نسبت به سطح و اعتبار هر موسسه با هم متفاوت است که در ادامه به این موضوع به طور کامل خواهیم پرداخت.

در ادامه این قسمت چندی از بهترین مراکز آموزشی رشته عمران در هلند را به شما معرفی خواهیم نمود.

دانشگاه صنعتی آیندهوون

دانشگاه صنعتی آیندهوون یکی از مراکز آموزشی برتر در ارائه رشته مهندسی عمران در هلند بوده که از سال 1956 در حال فعالیت در این کشور می باشد و همکاری و رابطه ای حرفه ای با چندین دانشگاه در آمریکا ، چین و استرالیا دارد ، این دانشگاه همواره از دانشجویان ممتاز و مشتاق که دارای سطح علمی مناسب و قابل قبولی در رشته عمران باشند حمایت های مناسبی را به عمل می آورد و بورسیه هایی را برای آنان در نظر می گیرد.

در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته عمران قادر به تحصیل خواهید بود و خوشبختانه هردوی این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و هرکدام به ترتیب نیازمند 3 سال و 2 سال زمان برای دریافت مدرک می باشند و یکی از معتبرترین مدارک مهندسی عمران هلند را برای شما فراهم می آورند.

رشته عمران در این دانشگاه با یک دید کاملا مدرن و آینده نگرانه ای مورد تدریس قرار می گیرد و دانشجویان را در رابطه با اصول ، طرح ها و ساختار اجرایی در شهر سازی و ساخت سازهای آینده به چالش می کشد وآنان را وادار به تحقیق و پژوهش هایی در زمینه رشته عمران و اساس سازه ها و ساختمان ها در 50 سال آینده می نماید.

می توان گفت که با تحصیل رشته مهندسی عمران در این دانشگاه نه تنها خود به یک متخصص در این زمینه تبدیل خواهید شد بلکه می توانید در پیشرفت این علم هم تاثیر گذار باشید.

دانشگاه صنعتی دلفت

در دانشگاه صنعتی دلفت شما رشته مهندسی عمران را با کیفیتی فوق العاده بالا آموزش خواهید دید و به دلیل توازنی که میان علوم تئوری و عملی این رشته در دلفت وجود دارد ، در همین دانشگاه از یک تجربه بسیار بالا برخوردار خواهید شد و مهارت های تجربی بسیاری را فرا خواهید گرفت ، مهارتی که به سادگی و راحتی در هیچ جای دیگر نمی توانید به دست آورید.

تحصیل در مقطع کارشناسی عمران این دانشگاه از نظر فنی همه کاره و از نظر اجتماعی مرتبط و چالش برانگیز است ، شما می توانید با آموزشی که در این دانشگاه می بیند در هرکشوری و با هر نوع سبک معماری و ساخت و سازی مشغول به فعالیت شوید و دانشی را که فرا گرفتید به رخ همگان بکشید ، این دوره 3 سال به طول می انجامد و به زبان هلندی برگزار می گردد.

همچنین با ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه علاوه بر تکمیل دانش خود در زمینه ساخت و ساز و سازه های عمرانی از دانش لازم برای یافتن راه حل های پایدار برای مشکلات واقعی مانند تغییرات آب و هوا ، افزایش سطح آب دریا ، کاهش منابع ، رشد جمعیت و شهرنشینی و پیری زیرساخت ها برخوردار خواهید شد ، این دوره 2 سال به طول خواهد انجامید و به زبان انگلیسی مورد تدریس قرار خواهد گرفت.

دانشگاه توئنته

دانشگاه توئنته به عنوان یک دانشگاه پیشرو در زمینه عرضه برنامه‌های آموزشی مدرن ، استاندارد و با کیفیت جهانی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا بشمار می‌آید و هم اکنون از دیدگاه موسسه Qs در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است ، پردیس اصلی این دانشگاه در شهر انسخده واقع شده است.

دوره کارشناسی مهندسی عمران در توئنته سه ساله بوده و به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دانشجویان با انواع دوره‌های آموزشی و کارآموزی در زمینه طراحی ، ساخت و ساز و مدیریت مهندسی مجتمع‌ها و ساختمان‌ها به عنوان مهندس عمران آشنا می‌شوند تا پس از پایان تحصیلات خود علاوه بر دانشی که در این دوره فراگرفته اند تجربه کافی را هم برای شروع فعالیت خود در رمینه های مختلف دارا باشند.

برنامه کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی و در دو گرایش مهندسی عمران و مدیریت و گرایش مدیریت و مهندسی ساخت و ساز ارائه می شود و زبان تدریس این دو رشته زبان انگلیسی می باشد.

هدف از این دوره تربیت متخصصانی است که از توانایی و دانش کافی در جهت برنامه ریزی ، کنترل و مدیریت پروژه ها برخوردار باشند و قادر باشند علاوه بر آموزش و یا پژوهش در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ، در مدیریت و اجرای تمام پروژه های عمرانی نیز فعالیت نمایند.

دیگر دانشگاه های عمران

علاوه بر این 3 دانشگاهی که به معرفی آنان پرداختیم ، مراکز آموزش عالی زیر نیز این رشته را به متقاضیان ارائه می نمایند :

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لایدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه خرونینگن
  • دانشگاه آمستردام

کشور اتریش هم دارای دانشگاه هایی نامی در رشته مهندسی عمران است ، برخی از دانشگاه های اتریش در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند و رنک بالایی را به خود اختصاص داده اند ؛ مقاله تحصیل رشته مهندسی عمران در اتریش را بخوانید.

هزینه تحصیل مهندسی عمران در هلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند از کشورهایی نظیر امریکا و انگلستان بسیار پایین تر است و در کنار مزایای بسیاری که برای دانشجویان تحصیل در این کشور دارا می باشد می تواند گزینه مناسبی در نظر گرفته شود ، شهریه دانشگاه های این کشور همواره زیر نظر دولت تعیین می گردد و به همین خاطر می توان گفت که از پراکندگی کمتری برخوردار بوده و هرساله میزان تورم بر میزان شهریه ها تاثیر می گذارد.

هزینه تحصیل مهندسی عمران در هلند

به یقین دانشگاه های خصوصی و کالج ها در این کشور از شهریه بیشتری برخوردار هستند و میزان شهریه دانشگاه های دولتی کمتر و مناسب تر می باشد ، همانطور که می دانید تحصیل رشته عمران در هلند علاوه بر شهریه دانشگاه ها هزینه ای دیگر جهت اقامت و زندگی در این کشور را هم در بر می گیرد که این مورد به طور بسیار کامل و دقیق در مقاله تحصیل درهلند برای شما عزیزان گردآوری شده و می توانید میزان هزینه های یک دانشجو در این کشور را به طور دقیق مشاهده نمایید.

اما در ادامه این قسمت شهریه برخی از دانشگاه های مهم و برتر را برای تحصیل رشته عمران در هلند به شما ارائه خواهیم نمود ، خوب است بدانید دانشگاه های گرجستان هم دارای هزینه هایی کاملا مقرون به صرفه در رشته مهندسی عمران هستند ؛ مقاله تحصیل رشته مهندسی عمران در گرجستان را حتما بخوانید.

شهریه دانشگاه های ارائه دهنده رشته عمران

  • دانشگاه صنعتی آیندهوون سالانه برای مقطع کارشناسی عمران 10،316 یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد عمران سالانه 15،316 یورو شهریه تعیین کرده است.
  • دانشگاه صنعتی دلفت سالانه برای دوره کارشناسی این رشته 15200 یورو و برای دوره کارشناسی ارشد 19600 یورو شهریه اعلام نموده است.
  • دانشگاه توئنته سالانه برای دوره کارشناسی 10870 یورو و برای دوره کارشناسی ارشد 16500 یورو شهریه تعیین کرده است.
  • دانشگاه واخنینگن سالانه در دوره کارشناسی 15700 یورو و در دوره کارشناسی ارشد 18700 یورو شهریه دریافت می نماید.
  • دانشگاه اوترخت سالانه برای ارائه دوره کارشناسی 11000 یورو و برای دوره کارشناسی ارشد 17500 یورو شهریه دریافت می نماید.

چارت درسی مهندسی عمران در دانشگاه های هلند

به طور کلی می توان کفت که تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند ، در واقع به کاربرد علم برای عمران و سازندگی مربوط است و هر چیزی که به ساخت وساز مربوط شود مثل سد ، فرودگاه ‌، جاده ‌، برج‌، تونل ‌، دکل‌های‌ مخابرات‌ ، ساختمان‌های‌ مقاوم‌ در مقابل‌ زلزله ‌، سیل‌ و آتش ‌، نیروگاه‌های‌ برق‌ و مصالح‌ سبک‌ ، ارزان‌ و با کیفیت‌ مناسب‌ برای‌ ساخت‌ و ساز ، در دایره فعالیت های مهندسی عمران قرار می گیرد.

حال این که انجام این فعالیت ها نیاز به دانش و علم خاص خود را دارد که مجموع این علوم رشته مهندسی عمران را تشکیل می دهد و دانشجویان با آموزش و یادگیری این دروس به صورت تئوری و عملی ، دانش لازم برای طراحی ، اجرا و ساخت و ساز پروژه های عمرانی را به دست می آورند.

چارت درسی مهندسی عمران در دانشگاه های هلند تشابه زیادی به دیگر دانشگاه های اروپا دارد و چون همگی از سیستم بولونیا پیروی می کنند بسیار به هم نزدیک می باشند ، شما می توانید با مراجعه به مقاله های تحصیل رشته مهندسی عمران در اتریش و یا تحصیل رشته مهندسی عمران در ایتالیا از شرایط تحصیل این رشته در دیگر کشورهای اروپا نیر مطلع شوید ، در ادامه این قسمت چارت درسی مهندسی عمران در دانشگاه های هلند را برای شما تهیه کرده ایم.

دروس اصلی و تخصصی رشته مهندسی عمران

چارت درسی مهندسی عمران در دانشگاه های هلند از دروس عمومی تا دروس پایه در این رشته را در بر می گیرد که با توجه به گرایش ها و تخصصهای متفاوت در رشته عمران در بعضی از دروس تخصصی با یکدیگر تفاوت هایی را دارا می باشند ، اما پایه و اساس این رشته یکسان و در اشتراک با یکدیگر است.

  • مقدمه ای بر مهندسی عمران
  • مدیریت آب
  • ترافیک و حمل و نقل
  • طراحی ساخت و ساز
  • هیدرولوژی‌ مهندسی‌
  • ایمنی و خطرات در دلتاها
  • مهندسی عمران پایدار
  • سازه‌های‌ فولادی‌
  • نقشه‌برداری‌ زیرزمینی‌
  • سازه‌های بتنی
  • مهندسی پی
  • مهندسی سیستم
  • توسعه منطقه
  • مدلسازی و تحلیل خیابان

هزینه خرید ابزار مهندسی عمران در هلند

تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند را می توان در دسته رشته های تئوری – عملی قرار دارد ، با این که این رشته قطعا از رشته معماری نیاز به تجهیزات و ابزار کمتری دارد اما قطعا باید برای گذراندن بعضی از دروس و حتی در هنگام اشتغال برای طراحی ها و دیگر امور نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی می باشد که باید آنان را تهیه نمود.

هزینه تحصیل مهندسی عمران در هلند

قطعا در کشوری مانند هلند که یک کشور پیشرفته و سطح اول جهان می باشد تهیه ابزاری چنین ساده برای تحصیل رشته عمران امری بسیار پیش پا افتاده است ، همانطور که در داخل کشورمان هم شاهد هستید از هر نوع وسیله و یا ابزار ، قیمت ها ، برندها و کیفیت های متفاوتی موجود می باشد که افراد با توجه به نیاز و یا بودجه خود نسبت به تهیه آنان اقدام خواهند کرد.

حال قطعا در کشوری مانند هلند با برندهای بیش تر و کیفیت های متفاوت تری نیز مواجه خواهیم بود که این یک مزیت مناسب است ، در ادامه این قسمت هزینه خرید ابزار مهندسی عمران در هلند را به طور خلاصه برای لوازم و تجهیزات اساسی و بیش تر مورد نیاز مشاهده خواهید کرد.

قیمت اجناس مورد نیاز در مهندسی عمران

  • پرگار مهندسی 3 یورو
  • مداد و خودکار 1 تا 3 یورو
  • قطب نما 10 تا 50 یورو
  • گونیا 3 تا 30 یورو
  • نقاله 2 یورو
  • کیف ابزار 25 تا 100 یورو
  • دفتر طراحی 5 تا 50 یورو
  • خط کش تی 3 تا 20 یورو
  • خط کش مهندسی 10 یورو
  • خط کش فلزی 3 تا 20 یورو
  • ماژیک 12 رنگ 20 یورو
  • ماژیک 24 رنگ 30 یورو
  • تخته ترسیم 10 تا 100 یورو

گرایش های رشته مهندسی عمران در هلند

مهندسان عمران در سطح بین‌المللی بر روی پروژه‌ های بزرگ و کوچک فراوانی‌ کار می‌کنند که همه آن ها شاید روزی برای انسان حتی در سال نه چندان دور نیز یک تخیل به نظر می آمده ، از بلندترین ساختمان جهان در دبی و سد طوفان در نزدیکی نیواورلئان تا خط متروی شمال – جنوب در آمستردام ، تمامی این پروژه ها نشان از 3 رشته اصلی تحصیلی شامل آب ، حمل و نقل و ساخت و ساز در مهندسی عمران دارند.

گرایش های رشته مهندسی عمران در هلند

تمام گرایش های رشته مهندسی عمران در هلند بر اساس این سه رشته اصلی پایه گذاری شده اند و دانشجویان بر اساس علاقه خود قادر خواهند بود تا در یکی از این گرایش ها در دوره کارشناسی خود به تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند بپردازند ، در ادامه و در تحصیلات تکمیلی این رشته به گرایش های تخصصی تری در حوزه عمران تقسیم می شوند که در ادامه به انان اشاره خواهیم کرد.

همچنین بسیاری از دانشگاه های این کشور با گذراندن دوره های کارآموزی این رشته در دیگر کشورهای اروپایی در صورت مقدور بودن شرایط آن موافقت بسیاری دارند و این موضوع را یک تجربه مفید ، مناسب و متنوع برای دانشجویان می دانند که باعث بالارفتن قدرت فنی و تجربی آنان می گردد.

همچنین شما می توانید برای اطلاع دقیق از گرایش های این رشته در هر دانشگاه با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

گرایش های مهندسی عمران در تحصیلات تکمیلی

  • مهندسی عمران و محیط زیست
  • مهندسی علوم کاربردی زمین
  • مهندسی زیرساخت حمل و نقل و لجستیک
  • مهندسی فیزیک ساختمان و خدمات
  • مهندسی دریا و سازه های دریایی و لایروبی
  • مهندسی و مدیریت منابع آب
  • شهرسازی و علوم ساختمان
  • مهندسی عمران و مدیریت
  • مدیریت و مهندسی ساخت و ساز

تحصیل دکترا مهندسی عمران در هلند

تحصیل دکترای مهندسی عمران در هلند در ادامه دوره کارشناسی ارشد این رشته می باشد و در این دوره دانشجویان به فعالیت های آموزشی و پژوهشی در زمینه های طراحی ، محاسباتی و تخصصی می پردازند ، هدف این رشته تربیت نیروهای متخصصی است که توانایی ارائه راه حل مناسب و بهینه را با استفاده از آموخته های آموزشی و پژوهشی داشته باشند.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در هلند در دوره دکتری نیازمند ارائه رزومه ای قوی و سابقه ای با کیفیت می باشد ، همچنین باید یک توصیه از 2 استاد دوران تحصیل کارشناسی ارشد خود نیز در دست داشته باشید و با ارائه دیگر مدارک مورد نیاز برای اساتید دکتری این رشته در دانشگاه های مختلف ، یکی از آنان را ترغیب به پذیرش همراهی خود و استاد راهنمایی پروژه دکترای خود نمایید.

مدت زمان تحصیل در این دوره 4 تا 5 سال به طول خواهد انجامید و حتما در هنگام ارسال درخواست خود جهت بورسیه تحصیلی نیز درخواستی را ارسال کنید زیرا در صورت موفقیت در پذیرش دوره دکترا احتمال پذیرش درخواست بورسیه نیز بسیار زیاد می باشد.

توجه داشته باشید که در دوره دکترا رقابت سخت تر از دیگر مقاطع بوده و دانشجویان از تمام نقاط جهان آماده رقابت با شما می باشند.

پس سعی در بالا بردن سوابق تحصیلی خود و همچنین ارائه یک پروپوزال مناسب و قوی نمایید تا قادر به جلب نظر اساتید و دانشگاه های این کشور باشید.

برای تحصیل در مقطع دکترا می توانید کشور ایتالیا را انتخاب کنید ، بورسیه های جذاب ، هزینه های کم و موقعیت های کاری مناسب ، می تواند شما را به سمت دانشگاه های ایتالیا جذب کند ؛ مقاله تحصیل در ایتالیا را بخوانید.

عوامل تاثیر گذار در پذیرش دکترای عمران در هلند

هریک از مدارک و سوابقی که به عنوان رزومه برای استاد یا دانشگاه مورد نظرتان ارسال می نمایید از امتیاز خاصی برخوردار خواهد بود و در نهایت بر اساس کیفیت رزومه خود به مجموعه امتیاز خاصی دست پیدا خواهد کرد که این امتیاز باید از حداقل مقدار مورد درخواست دانشگاه بالاتر باشد ، موارد زیر می تواند باعث بالا رفتن هرچه بیش تر امتیازات شما شود.

  • نمره قبولی آزمون ( در صورت برگزاری آزمون توسط دانشگاه )
  • مقالات و پژوهش های علمی ( داخلی و خارجی )
  • نمره و کیفیت پایان نامه دوره کارشناسی ارشد
  • معدل و نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • طول مدت زمان تحصیل در دوره های کارشناس و کارشناسی ارشد
  • دانشگاه محل تحصیل در هر دو دوره
  • مدرک زبان و نمره کسب شده در آن
  • طرح پیشنهادی برای پروژه دکتری

مزایا و معایب تحصیل مهندسی عمران در هلند

تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند برای دانشجویان خارجی مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت که برخی از این مزایا مانند دانشگاه هایی با این سطح کیفیت و اعتبار را در چند کشور محدود دیگر در جهان بیش تر نمی توان یافت ، پس پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور خود یک موفقیت بزرگ محسوب می شود که در برگیرنده موفقیت های بسیاری در اینده خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل مهندسی عمران در هلند

اما باید در نظر داشته باشید که تحصیل رشته مهندسی عمران درهلند نیز مانند تحصیل در تمام کشورهای جهان ممکن است معایبی را هم به همراه داشته باشد ، با این که قطعا تعداد مزایای آن بسیار بیشتر به معایب آن بوده و معایب ان به هر شدت و سختی هم که باشد باز در مقابل محاسن و مزایای آن قابل حل و یا چشم پوشی می باشد ، با این که می توان گفت همه معایب را با کمی تلاش و کمک می توان حل کرد و پشت سر گذاشت.

در ادامه این قسمت مزایا و معایب تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند را برای شما جمع آوری نموده ایم تا با شرایط تحصیل دراین کشور بهتر آشنا گردید.

مزایا

  • اعتبار بالای مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور در اروپا و جهان
  • حضور چندین دانشگاه ارائه کننده این رشته در میان 200 دانشگاه برتر جهان
  • بهره گیری از اساتید و کادر تحصیلی مجرب و بسیار با تجربه و با دانش
  • اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط
  • آب و هوا و طبیعتی فوق العاده مناسب ، زیبا و آرام
  • امکانات و خدمات موجود برای دانشجویان خارجی از سوی دانشگاه ها
  • زندگی در یکی از مدرن ترین و با فرهنگ ترین کشورهای جهان
  • امنیت بالای مهاجران و دانشجویان خارجی
  • بهره مندی از زندگی و تحصیلات بسیار عالی در مقابل هزینه های تحصیل و اقامت
  • تحصیل این رشته به زبان انگلیسی
  • دسترسی به کشورهای شنگن برای زندگی و تحصیل
  • وجود فرصت های زیاد شغلی پس از پایان تحصیلات
  • آشنایی اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی

معایب

  • هزینه بالای خرید و اجاره مسکن در این کشور
  • نیاز به یادگیری زبان هلندی برای اقامت دائم و یا بلند مدت
  • پذیرش و تحصیل نسبت به برخی کشورهای اروپایی سخت است.

می خواهید ارزان ترین شهر های هلند را بشناسید ؟ مقاله ارزان ترین شهر هلند برای کار و زندگی را مرور کنید.

بازار کار هلند پس از تحصیل رشته مهندسی عمران

هلند یکی از کشورهای برتر اروپا در زمینه اقتصادی و بازار کار به شمار می آید و از نرخ بیکاری پایینی نیز برخوردار بوده که نشان از وجود فرصت های شغلی زیاد در این کشور برای مهندسین از جمله مهندسین عمران می باشد ، فارغ التحصیلان در این کشور در تمام پروژه های عمرانی و ساخت ساز در سازمان های خصوصی و دولتی قادر به فعالیت خواهند بود.

بازارکار هلند پس از تحصیل رشته مهندسی عمران را می توان قابل قبول براورد کرد و با گذشت زمان و کسب تجربه بیش تر در این زمینه قطعا می توان به فرصت های شغلی بهتر با درآمد بالاتر رسید ، البته میزان تحصیلات را نباید فراموش کرد و هرچه که میزان تحصیلات بالاتر یقینا میزان درآمد بالاتر و مشاغل مناسب تر خواهند بود.

یک مهندس عمران با توجه به سابقه کاری و تجربه خود در این کشور می تواند درآمد متفاوتی داشته باشد ، اما به طور متوسط درآمد یک مهندس عمران ماهانه در این کشور 4700 یورو می باشد که این مقدار می تواند از حداقل ماهانه 2400 یورو یا حداکثر 7200 یورو بر اساس تجربه و تحصیلات متغیر باشد.

برای کار در هلند باید با نیازمندی های کاری این کشور آشنا باشید ؛ در مقاله کار در هلند ، پردرآمد ترین مشاغل در هلند و لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه داده ایم.

سوالات پر تکرار تحصیل مهندسی عمران در هلند

زبان تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند چیست؟

زبان رسمی مردم هلند و زبانی که دروس در مدارس و دانشگاه های این کشور تدریس می شوند زبان هلندی می باشد و شما می توانید رشته عمران را به زبان هلندی در دانشگاه های این کشور اموزش ببینید ، اما خوشبختانه زبان تحصیل مهندسی عمران در هلند علاوه بر زبان هلندی زبان انگلیسی نیز می باشد ، که امتیاز و مزیت بسیار بزرگی برای دانشجویان متقاضی از کشورمان می باشد.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند چیست؟

دانشگاه صنعتی آیندهوون یکی از مراکز آموزشی برتر در ارائه رشته مهندسی عمران در هلند بوده که از سال 1956 در حال فعالیت در این کشور می باشد و همکاری و رابطه ای حرفه ای با چندین دانشگاه در آمریکا ، چین و استرالیا دارد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند چقدر است؟

دانشگاه صنعتی آیندهوون سالانه برای مقطع کارشناسی عمران 10،316 یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد عمران سالانه 15،316 یورو شهریه تعیین کرده است.
دانشگاه صنعتی دلفت سالانه برای دوره کارشناسی این رشته 15200 یورو و برای دوره کارشناسی ارشد 19600 یورو شهریه اعلام نموده است.
دانشگاه توئنته سالانه برای دوره کارشناسی 10870 یورو و برای دوره کارشناسی ارشد 16500 یورو شهریه تعیین کرده است.

گرایش های رشته مهندسی عمران در هلند را معرفی کنید.

3 رشته اصلی تحصیلی شامل آب ، حمل و نقل و ساخت و ساز در مهندسی عمران هلند ، ارائه می شود که تمام گرایش های رشته مهندسی عمران در هلند بر اساس این سه رشته اصلی پایه گذاری شده اند.

درآمد یک مهندس عمران در هلند چقدر است؟

یک مهندس عمران با توجه به سابقه کاری و تجربه خود در این کشور می تواند درآمد متفاوتی داشته باشد ، اما به طور متوسط درآمد یک مهندس عمران ماهانه در این کشور 4700 یورو می باشد که این مقدار می تواند از حداقل ماهانه 2400 یورو یا حداکثر 7200 یورو بر اساس تجربه و تحصیلات متغیر باشد.

تحصیل رشته مهندسی عمران در هلند یک گزینه بسیار عالی برای دانشجویانی می باشد که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی مقرون به صرفه و بسیار با کیفیت را دارند ، برای دریافت اطلاعات تکمیلی و سنجیدن شرایط خودتان با موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین با مطالعه مقاله مهاجرت به هلند با بسیاری از مزایا و معایب این انتخاب و راه های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه