ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی

ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی از مهمترین اطلاعاتی است که برای هر نوع مهاجرت نیاز دارید بدانید به همین دلیل ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بر آن شدیم تا با معرفی ارزان ترین کشور ها ، آگاهی شما را در این زمینه افزایش دهیم با ما همراه باشید.

زمانی که از هزینه زندگی صحبت می‌کنیم ، منظور مقدار پول مورد نیاز برای تامین رفاه نسبی و استاندارد سطح زندگی است ، هزینه‌های زندگی موارد زیادی از جمله مسکن ، خوراک ، پوشاک ، مالیات ، موارد سلامت و بهداشت و غیره را شامل می‌شود که هر یک می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش و یا افزایش مبلغ مورد نیاز شما داشته باشد.

حتما اطلاع دارید که هزینه زندگی در بعضی از کشورها مانند فرانسه ، آمریکا و در شهرهایی نظیر نیویورک ، پاریس بسیار بالا بوده و جزو گرانترین ها در جهان به شمار می روند ، اما در مقابل بعضی کشور ها هزینه زندگی کمتری دارند.

از شاخص های مهم و تاثیر گذار دیگر می توان هزینه های مصرفی برای خرید کالا، رفتن به رستوران ، خرید وسایل روزمره ، هزینه حمل و نقل و حتی هزینه هایی که بابت شهریه به سازمان های آموزشی داده می شود اشاره کرد.

در ادامه به معرفی چندکشور که زندگی ارزانی را برای شهروندان خود فراهم نموده اند اشاره می کنیم ، پیشتر در همین سایت بهترین کشورها برای زندگی را هم معرفی کرده ایم که معیارهای دیگری به جز هزینه زندگی را به چالش کشیده ایم ، مطالعه آن مقاله در کنار مقاله پیش رو توصیه می کنیم.

فهرست مطالب
ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی

اتریش، کشوری با بالاترین رفاه زندگی

در میان کشورهای ارزان قیمت شاید نام برخی از کشورهای جهان را به هیچ عنوان مشاهده نکنید ، اما به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی و میزان درآمد در شهرهای مختلف یک کشور متغیر است و شاید بتوان یک شهر کوچک در یک کشور مطرح و مرفه را گزینه ای ارزان برای مهاجرت یافت ؛ به عنوان مثال کشور اتریش به دلیل رفاه و سطح زندگی بالا ، جزو گزینه های ارزان قیمت قرار نمی گیرد ، اما برخی از شهرهای آن دارای هزینه های مناسبی برای زندگی هستند.

به عنوان مثال شهر ویلاج اتریش یک شهر کنار رودخانه جذاب با ترکیبی خیره کننده از طبیعت است که از طریق راه آهن به شهرهای مهم اروپا مانند رم ، بلگراد ، زوریخ و مونیخ دسترسی دارد ، علی رقم کوچک بودن این شهر تعداد زیادی شغل در آن وجود دارد و نرخ بیکاری کمتری (۴،۱٪) نسبت به میانگین اتریش (۴،۹٪) دارا می باشد.

هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره در حدود ۷۰۰ یورو و اجاره یک آپارتمان با یک اتاق خواب ۵۵۸ یورو است ، به صورت کلی می توان گفت که هزینه های کل برای یک نفر در ماه ۱،۲۵۸ یورو می باشد که برای زندگی در کشوری مانند اتریش بسیار ارزان و مناسب است  ؛ بهترین مکان برای زندگی در ویلاج نزدیک به مرکز شهر است و شما با انتخاب این شهر در یک رونق اقتصادی ایده آل کار کرده و تعطیلات آخر هفته خود را در ایتالیا یا اسلوونی ارزان تر و زیبا تر سپری کنید.

اتریش، کشوری با بالاترین رفاه زندگی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب ارزان ترین و امن ترین مقصد مهاجرت با تکیه بر تجربه و دانش متخصصان مجرب هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روسیه ، دارای شهرهایی با هزینه های کم

روسیه را می توان یکی از کشورهای مقرون به صرفه دنیا دانست به طوری که می تواند از مقاصد اول مهاجرت به شمار برود و چنانچه به دنبال یکی از ارزان ترین مقاصد در این کشور هستید ، بهتر است به دنبال زندگی در شهرهای نسبتا کوچک این کشور باشید ، در بیشتر موارد بیشترین هزینه ای که با آن در روسیه رو به رو هستید ، اجاره خانه و هزینه مواد غذایی است.

گرچه روسیه از لحاظ اقتصادی کشوری وابسته به نفت و گاز است اما هزینه های زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است ، هزینه اقامت و زندگی در این کشور حدودا ماهانه بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ دلار می باشد و هزینه تحصیل مانند بسیاری کشورها مستلزم پرداخت شهریه است ، اما هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها همچون انگلستان و آمریکا بسیار پایین تر است ، دولت این کشور برای تسهیل و کمک به دانشجویان راهکارهایی را ارائه می دهد که دانشجویان با استفاده از کارت دانشجویی می توانند از این موقعیت های ویژه بهره مند شوند.

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مسکو ۴۹۵ دلار در ماه است که قیمت مناسبی برای اجاره بها می باشد و روسیه را در زمره کشور های با قیمت مسکن ارزان قرار می دهد ، نووسیبیرسک و نووگورود دو شهر ارزان قیمت روسیه می باشند که فاصله چندانی با مسکو نداشته ولی از لحاظ قیمت مسکن و خوراک و پوشاک بسیار با صرفه تر از مسکو و سنت پترزبورگ می باشند.

در مقاله کار در روسیه ، مشاغل مورد نیاز این کشور و حقوق و دستمزد متوسط هر شغل را بررسی کرده ایم.

لهستان، ارزان با زلوتی

لهستان، ارزان با زلوتی

میانگین هزینه زندگی در لهستان حدود ۳۵۰ الی ۵۵۰ یورو در هر ماه است ، گرچه در حال حاضر میانگین حقوق مشاغل در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای غربی همانند آلمان ، انگلیس و لوکزامبورگ پایین تر است اما فراموش نکنید که در مقابل هزینه زندگی در این کشور نیز از این کشورها پایین تر می باشد ، لذا قدرت خرید در میان مردم این کشور در شرایط خوبی قرار دارد ، شرایط بازار کار این کشور با درصد نرخ بیکاری ٪۳،۴ جزء بهترین شرایط کاری در اروپا محسوب می شود.

قيمت خانه در لهستان در چندین سال گذشته مقداری تورم را پشت سر گذاشته اما هنوز هم میزان آن نسبت یه بقیه کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است ، قیمت ملک در این کشور به شهری که شما در آن زندگی می کنید ، مالیات شورای محلی و استفاده شما بستگی دارد ، همچنین هزینه اینترنت ، آب ، برق ، گاز و غیره را هم باید مدنظر داشته باشید.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در لهستان سالانه حدود ۲۰۰۰ یورو می باشد ، این کشور از لحاظ هزینه های تحصیل فوق العاده کشور مناسبی است و به این دلیل افراد این کشور را به عنوان یک گزینه ی خوب برای تحصیل و در نهایت اقامت می بینند ، سووپسک ، ترونی ، گدانسک ، کراکوف ارزان ترین شهرهای لهستان برای کار و زندگی هستند.

ترکیه، کشوری با هزینه های زندگی شبیه ایران

ترکیه هیچ وقت کشوری گران برای شهروندان خارجی محسوب نشده است و همیشه در لیست ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی وجود داشته ، ترکیه کشوری است که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳% آمار بیکاری ، اما در عین حال تولید ناخالص داخلی بالایی داشته است ، هزینه های تحصیل و زندگی نیز در این کشور پایین می باشد که باعث شده برای خیلی از افراد گزینه مناسبی برای زندگی و کار به شمار برود ، میزان هزینه های زندگی در این کشور ۵۵% کمتر از ایالت متحده آمریکا و ۱۰،۸۷% پایین تر از ایران است ، میزان بهای اجاره در ترکیه ۸۲% کمتر از ایالت متحده آمریکا و ۴۹،۲۵% ارزانتر از کشورمان است.

طبیعتاً هزینه‌های زندگی در هر جایی از دنیا بستگی به نوع زندگی آن شخص ، نوع خوراک ، پوشاک ، محل و منطقه زندگی و غیره دارد ، اما میانگین هزینه ماهانه زندگی در این کشور، حدوداً چیزی در بین ۳ تا ۴ هزار لیر برای یک نفر در ماه است ، هزینه خدمات شهری که شامل اینترنت ، آب ، برق ، گاز می شود نیز فوق العاده ارزان است.

همچنین این کشور از سیستم آموزش عالی و با کیفیتی بر خوردار است که می تواند بر آینده کودکان تاثیر بزرگی بگذارد ، سیستم آموزشی ترکیه را در مقاله تحصیل در ترکیه با جزئیات بالا شرح داده ایم ، در آن مقاله هزینه های زندگی یک دانشجو را به طور کامل تحلیل کرده ایم.

از ارزان ترین شهرهای ترکیه می توان به قونیه ، زو نگولداک ، آفری ، آماسیا و ارتوین اشاره کرد که نسبت به شهرهای انکارا ، آنتالیا ، استانبول و ازمیر از جمعیت کمتر ، مساحت کوچکتری و هزینه های پایین تری برای زندگی برخوردار هستند.

شما چند روش برای مهاجرت قانونی می شناسید؟ در مقالات زیر با تمامی شیوه های مهاجرت به کشورهایی با هزینه کم زندگی آشنا شوید.

مجارستان، کشوری توریستی با هزینه های کم

هزینه مناسب و کم زندگی و تحصیل در مجارستان را می توان یکی از علت های اصلی انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت دانست ، مجارستان هم در فهرست ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی قرار دارد ، عواملی چون امنیت ، رفاه اجتماعی و ثبات اقتصادی بالا نیز زندگی را در این کشور دلچسب تر می کند ، میزان قدرت خرید مردم بر اساس درآمد را در مجارستان ۲ برابر ایران می توان تخمین زد ، در حالی که متوسط درآمد در این کشور در حدود ۱۳۵۰ یورو در ماه است و نرخ بیکاری نیز ۳،۶ درصد اعلام شده است.

مجارستان کشوری ارزان قیمت است که البته هزینه زندگی علاوه بر کشور و شهر محل اقامت به سبک زندگی فرد نیز بستگی دارد اما زندگی در این کشور ماهیانه حدود ۸۰۰ يورو می باشد ؛ از نکات قابل توجه در رابطه با مجارستان شهریه های مقرون به صرفه تحصیلی در این کشور است که متوسط شهریه در آن برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال متغیر است.

در رابطه با هزینه زندگی نیز می توان گفت که اجاره یک ملک در اغلب شهرها حدود ۳۵۰ تا ۷۵۰ یورو در ماه است که نسبت به کشورهای همجوار همانند اتریش و نوروژ بسیار ارزان تر است ، اما میزان مالیات بر ارزش افزوده نیز معادل ۲۷ درصد میباشد که از بسیاری از کشور های اروپایی بالاتر است و باید این نکته را مدنظر داشته باشید ، با ذکر تمام این موارد مجارستان یک کشور فوق العاده مناسب از لحاظ قیمت و هزینه برای زندگی و اقامت در اروپاست.

مجارستان، کشوری توریستی با هزینه های کم

اسلواکی، زندگی مقرون به صرفه

در بررسی ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی به اسلواکی هم می رسیم ، البته گرچه اسلواکی کشوری با حداقل هزینه است اما در مقابل حقوق و دستمزد بالایی را نیز به شهروندان خود ارائه نمی دهد ، هزینه زندگی یک خانواده ۴ نفره به همراه اجاره خانه ، عددی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه است و یک کارمند درآمدی در حدود ۲۲۰۰ یورو در ماه دارد که در برخی مشاغل به مبلغ کمتری نیز می رسد.

سطح زندگی در اسلواکی مناسب است و نرخ بیکاری ۷،۴% می باشد ، یافتن کار در این کشور کار سختی نیست و تا حدودی برای انواع تخصص ها بازار کار وجود دارد ، قیمت مسکن همچنان در میان کمترین میزان در اتحادیه اروپا قرار گرفته و به جز قیمت مسکن ، قیمت غذا ، پوشاک و هزینه های درمان نیز بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است.

هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی را میتوان در حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه دانست که بیشترین بخش آن صرف هزینه سکونت می شود ، سوئیت های دانشجویی در اسلواکی حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه هزینه دارند.

آمار جرم و قتل بسیار پایین و امنیت در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد ، همین موارد باعث شده که سالانه تعداد زیادی مهاجر این کشور را انتخاب کنند ، براتیسلاوا ، ترناوا ، نیترا ، ترنچین ، بانسکا بیستریتسا مهم ترین و بهترین شهرهای شهر های اسلواکی برای زندگی هستند.

آلمان، قطب صنعتی با شهرهای ارزان

آلمان، قطب صنعتی با شهرهای ارزان

با انتخاب این کشور برای زندگی می توانید بهترین امکانات و رفاه را با هزینه های کم و بسیار ارزان برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید ، در حال حاضر اکثر دانشگاه ها در آلمان تقریبا رایگان هستند اما یک چیزی هم با عنوان هزینه ثبت نام هر نیم سال وجود دارد که برای همه دانشجویان اجباری و از ۲۵۰ یورو به بالا بسته به دانشگاه متغیر است.

قیمت خرید ملک در این کشور گران اما میزان اجاره بها ارزان است که باعث شده تنها ۱۵ درصد مردم این کشور در خانه های شخصی ساکن باشند ، متوسط نرخ تورم در آلمان ۲،۵ درصد است که موجب گشته جز بهترین کشور ها در جهان قرار گیرد ، همچنین نرخ بیکاری با شیوع بیماری کرونا به ۴،۵ درصد رسیده که هنوز هم آمار بسیار پایین و عالی می باشد ، میزان دریافت حقوق در کشور آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است و بر اساس گزارش های اعلام شده اداره آمار فدرال این کشور حداقل حقوق ماهیانه کار ۳۷۷۱ یورو بوده است.

یک واقعیت این است که هزینه زندگی در یک شهر کوچکی مثل لایپزیگ در مقایسه با شهرهای بزرگی مثل برلین و هامبورگ خیلی ارزان می باشد اما در مقابل شهرهای بزرگ امکانات بهتری را در اختیار افراد قرار می دهند ، شهر مونیخ گرانترنین شهر آلمان است و شهر های لایپزیگ ، بوخوم ، کیل ، سیگن ، جنا از ارزان ترین شهر های این کشور برای زندگی شناخته می شوند.

قزاقستان، منابع طبیعی گاز و نفت

قزاقستان دارای منابع طبیعی گاز و نفت بوده و در لیست کشورهای ثروتمند در دنیا قرار گرفته است ، هم اکنون نرخ بیکاری در کشور قزاقستان در حدود ۴،۴،۸% اعلام شده است که این رقم در ۴ سال گذشته در حدود ۹،۷% بوده و توانسته کاهش چشمگیری را به دست آورد اما قزاقستان هم همیشه در بین ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی بوده است.

وضعیت درآمدزایی در کشور قزاقستان متوسط است و نمی توان انتظار داشت که این کشور در زمینه درآمدی از کشورهای قدرتمند دنیا باشد و کار با حقوق بالا نیز بیشتر در شاخه های پزشکی و عمران دیده می شود ، اما با پیشرفت کاری و کسب تخصص در زمینه شغلی خود می توانید ترقی نموده و از پس هزینه های یک زندگی مناسب در این کشور برآیید.

خرید منزل در این کشور گران تر از ایران است اما اجاره بها و نرخ کرایه ها بسیار مناسب هستند ، مخصوصا که اگر منزل خود را از مرکز شهر کمی به سمت حومه انتقال دهید ، شهر آلماتی یکی از شهر های بزرگ و ارزان قزاقستان می باشد که شرایط بسیار کامل و ارزانی را به خصوص برای دانشجویان فراهم آورده است.

پرتغال کشوری کم هزینه در اروپایی

کشور پرتغال از کشورهای کم هزینه اروپایی محسوب می گردد که در سال ۲۰۰۸ دچار بحران اقتصادی شدیدی گردید اما با جذب سرمایه گذاران خارجی توانست شرایط خود را بهبود بخشیده و در یکی دو سال اخیر به شرایط مطلوبی در اکثر حوزه های اقتصادی برسد.

پرتغال را می توان از کشورهای کم هزینه در رابطه با زندگی دانست اما در این میان علی رغم پایین بودن هزینه ها نسبت به بقیه کشورهای اروپایی ، اجاره خانه در این کشور کمی گران است ، به همین دلیل مقدار زیادی از هزینه ها شامل اجاره مسکن می شود ، هزینه حمل و نقل در پرتغال نیز مقرون به صرفه است به طوری که با مترو در اکثر شهرها به اکثر نقاط می توان دسترسی داشت ، شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی نیز ۹۵۰ تا ۳۰۰۰ یورو است که میزان بسیار مناسبی در بین کشورهای درجه یک اروپایی می باشد.

بر طبق آمارهای موجود میانگین حقوق ماهیانه کار در پرتغال حدود ۴۹۰۰ یورو است و مشاغل پزشکی ، وکالت و مشاغل مربوط به فناوری بیش ترین درآمدها را در این کشور دارا هستند ، همچنین شهر های لیسبون ، پورتو ، فونچال بیشت رین بازار کار را در میان شهرهای این کشور به خود اختصاص داده اند ، حداقل مالیات بر درآمد در کشور پرتغال به صورت میانگین ۱۴،۵% و بالاترین آن ۵۰% است و افرادی که سن آن ها کمتر از ۱۸ سال یا بیشتر از ۶۵ سال می باشد ، می توانند از بیمه رایگان استفاده کنند.

پرتغال کشوری کم هزینه در اروپایی

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

شاید شما هم مدتهاست به فکر مهاجرت هستید ، حتی شرایط آن را هم دارید اما همیشه از ترس چالش های پیش رو ، اولین قدم را بر نمیدارید و یا سر درگم هستید!

محسن مهدوی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه وبیناری به مدت دو ساعت ، با شما در خصوص تک تک مواردی که نگران آن هستید صحبت می کند ، دیدن این ویدئو به شما کمک می کند با واقعیت های مهاجرت ملموس تر و واقعی تر آشنا شوید ؛  این ویدئو را از دست ندهید.

یونان مناسب برای زندگی

خوب است که در میان گزینه های ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی نگاهی به کشور یونان نیز داشته باشید ، هزینه زندگی در این کشور ۵۳،۴۸٪ بیشتر از ایران و اجاره نیز به طور متوسط ۲۷،۲۷٪ کمتر از کشورمان می باشد ، به‌طور میانگین هزینه زندگی را نیز می توان حدودا ۳۰% کمتر از دیگر کشورهای اروپایی دانست ، هزینه مسکن ، تحصیل ، درمان ، خورد و خوراک ، حمل ‌و نقل و غیره در یونان بسیار مناسب‌تر بقیه کشورهای شینگن می باشد.

به‌طور میانگین میزان حقوق ماهیانه افراد البته با احتساب مالیات نیز چیزی در حدود ۸۰۰ یورو می ‌باشد و هر چه تحصیلات شما بالاتر باشد به نسبت شغل بهتر و درآمد بالاتری را خواهید داشت.

در رابطه با هزینه زندگی نیز باید بگوییم که هزینه لازم برای مدیریت زندگی در یونان بین ۶۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو در ماه متغیر است که در مقایسه با میزان درآمد مبلغ بالاتری است ، البته خوب است بگوییم که تحصیلات در این کشور در همه سطوح رایگان است و دانشجویان و دانش آموزان بین المللی نیز هزینه اندکی پرداخت خواهند کرد ، طبق آمار سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در این کشور در حدود ۱۵،۴۷% بوده و هم اکنون متاسفانه بالاترین نرخ بیکاری را در میان تمام کشورهای اتحادیه اروپا گزارش می کند که یکی از معایب زندگی در یونان است ، بهترین و ارزان ترین شهر برای اقامت نیز شهر تسالونیکی می باشد که دومین شهر بزرگ یونان است.

سوالات پر تکرار ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی

هزینه های کل برای یک نفر در ماه 1،258 یورو می باشد که برای زندگی در کشوری مانند اتریش بسیار ارزان و مناسب است.

بله ، میانگین هزینه زندگی در لهستان حدود 350 الی 550 یورو در هر ماه است! ، سووپسک ، ترونی ، گدانسک ، کراکوف ارزان ترین شهرهای لهستان برای کار و زندگی هستند.

میزان هزینه های زندگی در این کشور 55% کمتر از ایالت متحده آمریکا و 10،87% پایین تر از ایران است ، میزان بهای اجاره در ترکیه 82% کمتر از ایالت متحده آمریکا و 49،25% ارزانتر از کشورمان است ، اما میانگین هزینه ماهانه زندگی در این کشور، حدوداً چیزی در بین 3 تا 4 هزار لیر برای یک نفر در ماه است.

مجارستان کشوری ارزان قیمت است ، هزینه زندگی علاوه بر کشور و شهر محل اقامت به سبک زندگی فرد نیز بستگی دارد اما زندگی در این کشور ماهیانه حدود 800 يورو می باشد.

هزینه زندگی در یک شهر کوچک مثل لایپزیگ در مقایسه با شهرهای بزرگی مثل برلین و هامبورگ خیلی ارزان می باشد اما در مقابل شهرهای بزرگ امکانات بهتری را در اختیار افراد قرار می دهند ، شهر مونیخ گرانترنین شهر آلمان است و شهر های لایپزیگ ، بوخوم ، کیل ، سیگن ، جنا از ارزان ترین شهر های این کشور برای زندگی شناخته می شوند.

میانگین حقوق ماهیانه کار در پرتغال حدود 4900 یورو است و مشاغل پزشکی ، وکالت و مشاغل مربوط به فناوری بیش ترین درآمدها را در این کشور دارا هستند ، همچنین شهر های لیسبون ، پورتو ، فونچال بیشت رین بازار کار را در میان شهرهای این کشور به خود اختصاص داده اند.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی شما را با ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی که می توان در کنار ارزان بودن در آن ها از مزایا و سطح زندگی خوبی نیز برخوردار بود آشنا کردیم ، مشاورین و کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی رجبی در دو شهر تهران و شیراز آماده هستند تا با ارائه بهترین مشاوره ها و اطلاعات لازم در زمینه اقامت در تمامی این کشورها شما را یاری نمایند ، همچنین مقالات دیگر سایت می تواند بهترین و صحیح ترین راهنما برای شما باشد ، خوب است بدانید مقاله های ما بصورت مداوم به روز می شوند و اعداد و ارقام ارائه شده در آن ها کاملا صحیح و به روز است ؛ پیشنهاد می کنیم مقاله 20 اقتصاد برتر جهان را نیز مطالعه کنید تا با کشورهای به نام دنیا که می توانند انتخاب هایی عالی برای مهاجرت باشند نیز آشنا شوید.

2 دیدگاه در “ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی

  1. ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی حسین گفت:

    ترکیه یه مسیرش دو هزار لیر کرایست چی میگی شبیه ایرانه

    1. ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه زندگی دانشجویی در برخی شهرها در ترکیه مشابه هزینه زندگی در شهرک غرب تهران است . ضمن اینکه بستگی به لایف استایل شخص هم دارد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه