مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین را چگونه می بینید؟ آیا می توان در اوکراین که از بزرگترین و پر جمعیت ترین کشورهای اروپایی است یک زندگی خوب و آرام داشت؟ کشور اوکراین در عین حال که از لحاظ جمعیت در لیست کشورهای پرجمعیت (و البته فقیر) اروپایی قرار دارد اما از نظر رشد جمعیت با نرخ رشد منفی مواجه شده است و بنابراین سیاست های جذب مهاجر را در برنامه های خود قرار داده است.

اوکراین در زمینه هایی که از دیدگاه مهاجرت حائز اهمیت است رشد عالی داشته است؛ به عنوان مثال این کشور دارای رشد اقتصادی عالی است زیرا اوکراین دارای ذخایر ارزشمندی از فلزات می باشد، همچنین اوکراین صنعت جهانگردی پیشرفته ای دارد.

علاوه بر این ، مهمترین قضیه کم بودن هزینه های زندگی است. مخارج زندگی و اجاره بها در اوکراین به مراتب از دیگر کشورهای اروپایی کمتر بوده و همچنین این کشور توانسته است در زمینه بیمه و خدمات شهروندی گام های خوبی بردارد. به این دلایل ، تعداد زیادی از مهاجران اوکراین را برای مهاجرت انتخاب می کنند، اگر شما هم از این دسته متقاضیان هستید این مقاله برای اطلاعات بیشتر شما به نگارش درآمده است ، پس در مطالعه آن با همراه شوید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با تهیه این مقاله سعی دارند که به پرسش های شما در مورد شرایط ایده آل کشور اوکراین و یا عدم مهاجرت به این کشور پاسخ دهند. اما خوب است همین ابتدا بدانید که بسیاری از دانشجویان ایرانی ، اوکراین را برای تحصیل انتخاب می کنند، دانشگاه های معتبر اوکراین و رشته های هر یک را در مقاله تحصیل در اوکراین بخوانید.

فهرست مطالب
مهاجرت به اوکراین

روش های قانونی مهاجرت به اوکراین

از آن جهت که متقاضیان زیادی خواستار ورود به اوکراین و حتی زندگی در این کشور بوده اند ، مدیر عاملان و دولت مردان اوکران در صدد برنامه ریزی و اجرا سیاست هایی برآمده اند که در راستا آن افراد می توانند در طی رعایت شرایط و ضوابطی وارد اوکران شده و در این کشور اقامت داشته اند.

روش های قانونی مهاجرت به اوکراین زیاد هستند و تنها لازمه آن آگاهی است تا بتوانید بر اساس شرایط خود بهترین روش را انتخاب کنید؛ شما می توانید با روش هایی نظیر تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت و حتی ازدواج می توانید به صورت قانونی وارد اوکراین شوید و از زندگی در این کشور لذت ببرید.

قابل توجه است که در میان این همه راه قانونی و معتبر ، افرادی اقدام به جذب مهاجران می کنند و با وعده های واهی درباره پناهندگی آنها را فریب می دهند و شاید بسیار شنیده باشید که ادعا می کنند ساده ترین راه برای اقامت در یک کشور از طریق پناهندگی است!

خاطر نشان می شویم که پناهندگی آن هم در کشوری مانند اوکراین، از بدترین شیوه های مهاجرت محسوب می شود و باید به طور کلی آن را از ذهن تان خارج کنید؛ زیرا پناهندگان از شرایط زندگی بسیار بدی برخوردار هستند و کمپ های اختصاص یافته به آن ها در شرایط چندان مطلوبی نیست و از همه مهم تر هیچ تضمینی بر دریافت اقامت و تابعیت شما وجود ندارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به شما تضمین می دهیم که می توانیم در تصمیم گیری قطعی به شما کمک کنیم.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اخذ اقامت اوکراین از طریق تحصیل

اخذ اقامت اوکراین از طریق تحصیل ، یکی از روش های قانونی خوب برای مهاجرت به اوکراین می باشد و قابل توجه است که بیشترین متقاضیان ایران در رشته های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین مشغول به تحصیل هستند.

اوکراین از جمله کشورهایی است که به شما اجازه می دهد تا پس از اتمام دوران تحصیل تان ، مدتی را برای جستجو و پیدا کردن شغل در این کشور بمانید.

برای اینکه بتوانید در اوکراین کار کنید باید مجوز کار داشته باشید اما متقاعد کردن کارفرما برای استخدام رسمی و دریافت مجوز کار برای شما بسیار دشوار است.

اما اگر قبلاً در اوکراین تحصیل می کرده اید و اجازه اقامت موقت آن را دارید ، می توانید به عنوان کارآفرین خصوصی ثبت نام کنید و از این طریق پیدا کردن کار برای شما بسیار آسان خواهد بود زیرا در این مورد قانون حداقل دستمزد برای شما اعمال نمی شود.

اخذ اقامت اوکراین از طریق تحصیل

اقامتی که شما از طریق کار پس از تحصیل در اوکراین دریافت می کنید ، ابتدا یک اقامت یکساله است و پس از آن تمدید می شود. اگر جمعا 4 تا 5 سال در اوکراین کار کرده باشید ، می توانید درخواست اقامت دائم و در نهایت درخواست تابعیت اوکراین را بدهید. به یاد داشته باشید در تمامی این مراحل تسلط به زبان اوکراینی از امتیازات ویژه برای شما محسوب می شود.

اخذ اقامت اوکراین از طریق کار

آیا اخذ اقامت اوکراین از طریق کار ممکن است؟ و چگونه می توان مجوز کار در اوکراین را دریافت کرد؟ مشاوران شرکت رجبی در زیر به طور مختصر و مفید به این پرسش ها پاسخ داده اند.

در قانون کار اوکراین قید شده است که ساکنان و پناهندگان خارجی تنها پس از دریافت مجوزی که توسط سرویس اشتغال دولتی اوکراین اعطا می شود، می توانند مشغول به کار شوند. کارگرانی که دارای مجوز اقامت دائم هستند برای استخدام نیازی به مجوز کار ندارند.

مجوز کار در اوکراین می تواند برای یک دوره 3 ساله اعطا شود و کارفرما باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهد و هزینه ها را نیز بپردازد، مجوز برای شرکت صادر می شود زیرا مجوز کار برای استخدام در یک سازمان خاص ضروری است. بنابراین اگر مجوز کار دریافت کنید ، فقط در یک سازمان خاص مجاز به کار خواهید بود.

مجوز کار به یک خارجی اجازه زندگی در اوکراین را نمی دهد و گرفتن آن یکی از موارد ضروری برای دریافت مجوز اقامت در کشور است ؛ شایان ذکر است که مطابق با قوانین اوکراین ، کار از سن 16 سالگی مجاز است و هر ساکنی بدون توجه به ملیت می تواند درخواست مجوز کار کند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص کار در اوکراین و شرایط آن ، به مقاله تخصصی نگارش یافته ما در این زمینه مراجعه کنید که روی عنوان لینک شده و سپس در صورت تمایل ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

اخذ اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری

اوکراین از نظر شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری در لیست 190 کشور برتر دنیا جایگاه 64 را به خود اختصاص می دهد ، بازار سرمایه گذاری اوکراین خالی از رقیب بوده و در واقع مسیری باز پیش روی شما قرار دارد.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در اوکراین می توان به این اشاره داشت که اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری به همه خارجی ها و خانواده های آنها (همسر و فرزندان زیر 18 سال) ارائه می شود و به فرد حق می دهد از همان حقوقی که یک مقیم دارد- به جز حق رای- برخوردار شود ، اما روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در اوکراین چیست؟

سرمایه گذاری در اوکراین از طرق مختلف قابل انجام است اما همه روش ها منجر به اقامت این کشور نمی شوند؛ به عنوان مثال شما می توانید در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید اما اقامت نمی گیرید، در حال حاضر روش هایی به اقامت منتهی می شود که مانند راه اندازی یک تجارت ، خرید سهام ، تاسیس شرکت و یا شعبه باشد.

اخذ اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری

شرایط صدور مجوز اقامت موقت با سرمایه گذاری در اوکراین

مطابق ماده 4 قانون اوکراین در مورد وضعیت حقوقی اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت ، مجوز اقامت موقت برای موارد زیر صادر می شود.

  • فرد خارجی یا بدون تابعیتی که به منظور شرکت در فعالیت شعب ، بخش ها ، دفاتر نمایندگی و سایر واحدهای ساختاری سازمان های جامعه مدنی ( غیر دولتی ) وارد اوکراین شده است که طبق روال تعیین شده ثبت شده است.
  • فرد خارجی یا بدون تابعیت که به منظور استخدام در دفاتر نمایندگی نهادهای تجاری خارجی در اوکراین وارد این کشور شده است که طبق روال تعیین شده ثبت شده است.
  • یک فرد خارجی یا بدون تابعیت که موسس یا شرکت کننده یا مالک ذینفع است و سهم مالکیت او در سرمایه مجاز یک شخص حقوقی اوکراینی کمتر از 100 هزار یورو نیست.

چه میزان سرمایه گذاری برای اقامت در اوکراین لازم است؟

طبق قانون مهاجرت اوکراین ، حق دریافت مجوز مهاجرت به افرادی اعطا می شود که سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد اوکراین به هر ارز خارجی ( دلار آمریکا، یورو ، پوند استرلینگ ، دلار کانادا و غیره ) به مبلغ 100/000 دلار یا بیشتر انجام داده اند. سرمایه گذاری باید با ارز قابل تبدیل خارجی به مبلغ حداقل 100/000 دلار مطابق با نرخ ارز رسمی NBU انجام شود. برای اطلاعات بیشتر درخصوص اقامت و سرمایه گذاری در اوکراین ، ابتدا مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اوکراین را بخوانید و سپس با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمائید.

وکیل مهاجرت به اوکراین

اقامت اوکراین با ثبت شرکت

دولت اوکراین در سال های اخیر با بحران های مالی دست و پنجه نرم کرده است و بنابراین راه را برای سرمایه گذاران خارجی مایل به ثبت شرکت در اوکراین باز گذاشته است و در حد توان از ثبت کنندگان شرکت با فعالیت های نوآورانه حمایت به عمل می آورد.

در اوکراین نیز همانند بسیاری کشورهای دیگر ، قوانینی برای مجوز ثبت شرکت افراد خارجی نگاشته شده است که متقاضیان ملزم به رعایت آنها هستند؛ به عنوان مثال متقاضیان ابتدا باید مجوز کار رسمی در اوکراین را دریافت کنند و سپس شروع به کار و افتتاح شرکت کنند.

نکته قابل توجه این است که دریافت مجوز کار رسمی فقط از طریق یک شهروند اوکراینی قابل دریافت است، بنابراین برای پی بردن به چگونگی انجام این، نیاز است که حتما با یک مشاور برجسته مانند مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی صحبت کنید تا شما را از چگونگی کار آگاه کنند.

شرایط اولیه برای ثبت شرکت در اوکراین

افراد حقیقی و حقوقی هر دو قادر به ثبت شرکت در اوکراین هستند اما مدارکی که هر کدام ارائه می کنند ، متفاوت است.

اطلاعات هویتی موسسین شرکت به علاوه توضیحات کتبی از اهداف اقتصادی و میزان سهام هر کدام از اعضای شرکت، اطلاعات کلی مربوط به قراردادها و امضای هر کدام از اعضا، باید به مقامات اوکراین ارائه شود. همچنین قبل از شروع کار شرکت ، شما باید یک شماره شناسایی مالیاتی داشته باشید ، این قانون کار اوکراین است.

در مورد حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک شرکت در اوکراین که بتواند شما را اقامت این کشور برساند ، گفته می شود 100/000 دلار آمریکا کفایت می کند. فراموش نکنید که ثبت شرکت از بهترین روش های سرمایه گذاری است که می تواند اقامت اوکراین را سریعا به خانواده شما هم برساند.

افزایش اطلاعات مهاجرتی درباره اوکراین با مطالعه مقالات زیر به شما کمک خواهد کرد

اقامت اوکراین از طریق ازدواج

بسیاری از خارجی‌ها به دنبال راه‌هایی برای مهاجرت به اوکراین هستند ، برخی از آنها با زنان و مردان در اوکراین ملاقات می‌کنند ، با هم ارتباط برقرار می‌کنند و تشکیل خانواده می‌دهند و البته این سریع ترین راه برای به دست آوردن شهروندی اوکراین ازدواج است.

طبق قانون کشور اوکراین یک خارجی باید حداقل ۵ سال متوالی در خاک اوکراین زندگی کند تا بتواند تقاضای شهروندی دهد اما در صورت ازدواج با شهروند اوکراین و زندگی با او در خاک اوکراین این زمان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

برای دریافت شهروندی باید حداقل 5 سال بدون شکاف بیش از 180 روز در سال زندگی کرد و علاوه بر این ، چنین مهاجری که قصد دارد برای شهروندی اوکراین درخواست دهد ، باید زبان اوکراینی را یاد بگیرد و گواهی رسمی مطابق با آن را برای اثبات دانش زبان دریافت کند.

اقامت اوکراین از طریق ازدواج

چگونه با خارجی ها در اوکراین ازدواج کنیم؟

ثبت ازدواج هم در خاک اوکراین ، هم در سفارت یا کنسولگری اوکراین و هم در مراجع ذیصلاح دولتی در خارج از کشور امکان پذیر است. با این حال ازدواج ثبت شده در خارج از کشور باید توسط مقامات ذیصلاح هر دو کشور قانونی شود تا در اوکراین استفاده شود.

برای ثبت ازدواج در اوکراین ، عروس و داماد باید در بخش ثبت احکام مدنی شرکت کنند و خود را در یک پرس و جو قرار دهند که می تواند تا 30 روز طول بکشد. بنابراین ، با دریافت ویزای کوتاه مدت به اوکراین که اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز سفر کنید، لازم است بلافاصله روند ازدواج را بدون تاخیر غیر ضروری برنامه ریزی کنید.

لازم به ذکر است که حتی پس از پایان مراسم، همسر خارجی نمی تواند به اقامت خود در اوکراین ادامه دهد و برای تمدید اقامت یا اجازه اقامت در اوکراین اقدام کند. در اکثر موارد لازم است که با ویزای بلند مدت نوع D-14 بر اساس ازدواج مجدداً وارد اوکراین شوید، تنها در چند مورد خاص، یک همسر خارجی می تواند اقامت خود را در اوکراین بدون ورود مجدد به اوکراین تمدید کند.

اسناد مورد نیاز برای ازدواج در اوکراین

برای ازدواج با یک خارجی باید درخواست و لیستی از اسناد خاص را در اداره ثبت، ثبت کنید. تمام اسنادی که به زبان اوکراینی نیستند باید به اوکراینی ترجمه شوند. اساساً لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج به شرح زیر است (البته بسته به شرایط فردی می تواند استثنا باشد):  بیانیه قصد ازدواج – مدرک گذرنامه فرد خارجی

توجه داشته باشید که اگر زن و شوهر طلاق بگیرند ، همسر سابق خارجی اقامت در اوکراین را از دست می دهد و اجازه اقامت موقت او ظرف 5 روز کاری پس از طلاق لغو می شود و باید ظرف 7 روز خاک اوکراین را ترک کند. مشاوران ما می توانند در زمینه مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج و کمک حقوقی حرفه ای ، مشاوره های لازم را برای شما ارائه بدهند.

آنچه در این وبینار می بینید بررسی شرایط مهاجرت و چالش های پیش رو در مسیر مهاجرت است که توسط کارشناس مهاجرتی شرکت رجبی بررسی شده است.

شما عزیزان متقاضی مهاجرت به اوکراین می توانید با بررسی دیگر  مقالات مهاجرت وبسایت رجبی و وبینار چالش های پیش رو شما در مهاجرت، به نتایجی برسید که تصمیمتان را برای مهاجرت به خارج از کشور قطعی خواهد کرد.

پخش ویدیو

اقامت اوکراین با خرید ملک

دریافت اقامت اوکراین از طریق خرید ملک امکانپذیر نیست و چنانچه ملک در اوکراین برای مصارف شخصی خریداری شود، اقامت به آن تعلق نمی گیرد. برای خرید ملک در اوکراین شما با هیچ محدودیتی مواجه نیستید و اگر تاکید شما بر اقامت اوکراین نباشد، راحت تر می توانید یک ملک را خریداری کنید و سند مالکیت آن را به نام شما ثبت کنند.

برای واجد شرایط بودن جهت خرید ملک در اوکراین ، شما باید گواهی سوء پیشینه تان را به سفارت نشان دهید تا از گذشته شما آگاه باشند و همچنین باید گواهی پزشکی داشته باشید. اما اگر مایل به خرید ملک در اوکراین هستید ، مشاوران شرکت رجبی می توانند به شما کمک کنند تا سرمایه گذاری بهتری در این زمینه داشته باشید. در واقع خرید ملک در اوکراین صرفا می تواند پیش زمینه ای برای سرمایه گذاری های دیگری مانند ثبت شرکت ، تاسیس شعبه و غیره باشد.

اگر شما مبلغ 100/000 دلار در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید به گونه ای که از طریق یک شرکت ثبت شده اقدام به خرید ملک در اوکراین نمایید، در اینصورت مالک ملک ، شرکت ثبت شده است اما بعدها همین شرکت می تواند ملک را به نام شخص انتقال دهد.

شرایط مهاجرت به دیگر کشور های مطرح را در عناوین زیر بخوانید و اطلاعات مفید کسب کنید

وکیل مهاجرت به اوکراین

اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید ، شاید بتوانید کارهای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش را خودتان انجام دهید اما اگر هدف شما جستجوی کار، ورخواست ویزای کار و بویژه سرمایه گذاری و یا ازدواج باشد، حتما نیاز به راهنمایی های بیشتری پیدا می کنید.

توجه داشته باشید که کشور اوکراین از نظر امنیت سرمایه گذاری، کشور امنی نیست و شما برای هر نوع سرمایه گذاری که برای مهاجرت به اوکراین طراحی کرده باشید ، نیاز دارید که یا در ایران و یا در اوکراین از طریق یک وکیل یا مشاور خبره پیش بروید.

به عنوان مثال چنانچه برنامه ریزی درستی داشته باشید حتی می توانید خرید ملک در اوکراین را به اقامت این کشور منتهی کنید و برای این کار هم نیاز دارید که حتما با یک وکیل کارآزموده مشاوره نمایید. اما دقت داشته باشید که وکلای ملک و املاک ، وکلای مهاجرت و دیگر عناوینی که در بازار داغ مهاجرت اینروزها می شنوید، شما را فریب ندهد! ما در محدوده فعالیتی وکلای ایران متخصص های اینچنینی نداریم و این عناوین فقط برای برخی از کشورهای خارجی صدق می کند.

در کشور اوکراین هم چنین طیف وسیعی از تخصص برای وکلا وجود ندارد و بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید ، از همان ابتدای کار به دنبال یک وکیل صادق ، باتجربه و کارآزموده باشید.

وکیل مهاجرت به اوکراین

موسسه مهاجرتی به اوکراین

همزمان با اینکه به دنبال وکلای کاردان و صادق هستید، بهتر است به موسساتی که تیم های متفاوتی از وکلا را در خود جای داده اند ، نیز دقت کافی را داشته باشید. موسسات مهاجرتی هم دو نوع هستند؛ برخی از آنها صرفا موسسه اعزام دانشجو هستند که چنانچه خیلی کارآزموده باشند ، صرفا به امور اعزام دانشجو می پردازند اما دسته ای دیگر موسسات حقوقی مهاجرتی هستند که طیف فعالیتی آنها از موسسات اعزام دانشجو متفاوت است و در زمینه های زیادی مشاوره و وکالت بر عهده می گیرند.

موسسه مهاجرتی به اوکراین که بتواند شما را با خیالی آسوده و برای ساختن یک زندگی ایده آل راهی کشور اوکراین کند ، موسسه ای نیست جز شرکت مهاجرتی رجبی! در ادامه پر تکرارترین سوالات در زمینه مهاجرت به اوکراین را برای شما لیست کرده ایم که می تواند به شما کمک کند.

سوالات پر تکرار مهاجرت به اوکراین

دریافت اقامت اوکراین از طریق خرید ملک امکانپذیر نیست و چنانچه ملک در اوکراین برای مصارف شخصی خریداری شود ، اقامت به آن تعلق نمی گیرد.

 

طبق قانون کشور اوکراین یک خارجی باید حداقل ۵ سال متوالی در خاک اوکراین زندگی کند تا بتواند تقاضای شهروندی دهد اما در صورت ازدواج با شهروند اوکراین و زندگی با او در خاک اوکراین این زمان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

در مورد حداقل سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک شرکت در اوکراین که بتواند شما را اقامت این کشور برساند ، گفته می شود 100000 دلار آمریکا کفایت می کند ، فراموش نکنید که ثبت شرکت از بهترین روش های سرمایه گذاری است که می تواند اقامت اوکراین را سریعا به خانواده شما هم برساند.

اوکراین از نظر شاخص های اقتصادی سرمایه گذاری در لیست 190 کشور برتر دنیا جایگاه 64 را به خود اختصاص می دهد ، بازار سرمایه گذاری اوکراین خالی از رقیب بوده و در واقع مسیری باز پیش روی شما قرار دارد.

شرکت مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه کار دارای پرونده های موفقی از انواع مهاجرت ها به کشورهای خارجی است، بنابراین برای مهاجرت به اوکراین کشوری پرخطر از لحاظ ریسک مالی و امنیت سرمایه گذاری به گونه ای با شما همکاری خواهند کرد که در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ ضرری به هدف خود برسید. با ما از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین با مطالعه سایر مقالات سایت، اطلاعات خود را بالا برده و تصمیم بهتری اتخاذ کنید. مثلا پیشنهاد می کنیم مقاله ارزان ترین شهر اوکراین برای کار و زندگی را بخوانید و مقصد خود را آگاهانه انتخاب کنید.

در این قسمت دیدگاه مشتریان ما با پرونده های موفق ویزا را مشاهده می کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه