کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

کی و کجا مهاجرت کنیم

طبق شرایط و پارامترهای مختلف، کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، انگلستان، آمریکا بهترین مقاصد مهاجرتی برای انواع روش ها و اهداف می باشند.

 کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، استرالیا، انگلستان، فرانسه، چین، ترکیه، مجارستان، روسیه و اتریش برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان بهترین مقاصد هستند.

بله، این کشور اقتصادی بزرگ و بسیار قوی دارد و کارآفرینی در آن می تواند موفیت آمیز باشد. همچنین دولت حمایت هایی نیز از سرمایه گذاران خارجی خواهد کرد.

معمولا برای تحصیل، سن 18 تا حداکثر 28 سال و برای کار از 22 سال تا 35 سال زمان های مناسبی برای مهاجرت هستند.

خیر، بر أساس شرایط و عوامل تاثیرگذار و همچنین اهداف و شرایط شخصی هر متقاضی، مقصد مناسب جهت مهاجرت برای هر فرد و خانواده می تواند متفاوت باشد.

کی و به کجا مهاجرت کنیم؟ بهترین مقصد مهاجرت برای هر فرد و یا خانواده می تواند متفاوت باشد و انتخاب آن باید بر اساس بررسی عوامل و پارامترهای مختلفی انجام پذیرد. اما بازهم در دنیای امروز برخی از کشورها در مقایسه با سایرین، در پارامترهای مختلف کیفیت زندگی، تحصیل و کار دارای شرایط بسیار بهتر و مناسب تری هستند که می توانند برای بسیاری از مهاجران به عنوان مقصدی ایده آل در نظر گرفته شوند.

علاوه بر این هر فرد باید بداند که چه زمانی می تواند برای وی، زمان مناسبی برای مهاجرت باشد. معمولا برای تحصیل، سن 18 تا حداکثر 28 سال و برای کار از 22 سال تا 35 سال زمان های مناسبی برای مهاجرت هستند. البته بازهم باید برای افراد و شرایط آن ها بررسی دقیقی انجام شود. کارشناسان موسسه رجبی در این مطلب بهترین زمان مهاجرت و بهترین مقاصد مهاجرتی را برای شما بررسی خواهند کرد.

چه موقع برای مهاجرت اقدام کنیم؟

زمان مناسب برای مهاجرت به عوامل متعددی بستگی دارد که به شرایط شخصی شما و اولویت هایتان بستگی دارد. در این جا چند مورد کلیدی که باید در نظر بگیرید، آورده شده است:

  • اهداف شما از مهاجرت: به دنبال چه فرصت هایی در کشور مقصدتان هستید؟ (مثلاً شغل، تحصیل، کیفیت زندگی) و یا این که می‌خواهید به خانواده یا دوستان نزدیک تان بپیوندید و یا این که به دنبال فرار از شرایط نامطلوب در کشور خود هستید؟
  • شرایط شما: باید به وضعیت مال خود توجه کنید و ببینید آیا به اندازه کافی برای تأمین هزینه های مهاجرت و زندگی در کشور جدید پس‌انداز دارید؟ مهارت ها و تحصیلات لازم برای یافتن شغل در کشور مقصد را دارید؟ همچنین باید وضعیت سلامتی تان را بررسی کنید که آیا قادر به مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر هستید.
  • شرایط در کشور مقصد: باید شرایط اقتصادی و بازار کار کشور مقصد را بررسی کرده و اطلاعات دقیقی از آن داشته باشید. از هزینه ها و مخارج در آن جا مطلع باشید و فرهنگ و جامعه در آن جا را بررسی کنید که آیاقادر به زندگی در آن جا هستید؟همچنین باید شرایط و قوانین لازم برای اخذ ویزا در کشور مقصد را بدانید.
  • زمان مناسب از نظر سال: برخی از زمان ها در سال برای مهاجرت به دلیل شرایط آب و هوایی یا تعطیلات مدرسه مناسب تر هستند که می توانند در مهاجرت شما تاثیر گذار باشند.
  • موارد غیرقابل پیش‌بینی: همواره باید برای رویدادهای غیرمنتظره ای که می توانند بر برنامه های مهاجرت شما تأثیر بگذارند، آماده باشید، مانند بلایای طبیعی یا تغییرات سیاسی.

در نهایت، بهترین زمان برای مهاجرت زمانی است که احساس کنید، برای انجام این کار آماده هستید و تمام عوامل را به دقت سنجیده‌اید و می توانید به اهداف و برنامه های خود از این طریق دست پیدا کنید. البته موارد زیر نیز می تواند به شما در تصمیم گیری تان کمک کند:

  • با یک مشاور مهاجرت صحبت کنید، چون یک مشاور مهاجرت می تواند به شما در ارزیابی گزینه هایتان و تهیه یک برنامه مهاجرتی متناسب با نیازهایتان کمک نماید.
  • تحقیق در مورد کشور مقصد قبل از مهاجرت بسیار پر اهمیت است. تا حد امکان در مورد کشور مقصد، از جمله فرهنگ، جامعه، اقتصاد و بازار کار، تحقیق کنید.
  • با مهاجران دیگر صحبت کنید و از تجارب آنان بهره مند شوید. صحبت با افرادی که قبلاً به کشور مقصد مهاجرت کرده اند می تواند به شما در درک چالش ها و فرصت های پیش رو کمک کند.

به کجا مهاجرت کنیم؟ بهترین مقصد برای مهاجرت

همانطور که گفتیم بهترین مقاصد برای مهاجرت در سال 2024 به عوامل مختلفی از جمله اهداف مهاجرت، شرایط شخصی و شرایط در کشور مقصد بستگی دارد. با این حال، برخی از کشورها به دلیل داشتن شرایط تحصیلی، کاری و کیفیت زندگی بالا و بسیار مناسب به طور مداوم در بین مهاجران محبوب هستند و برای اغلب اهداف می توانند مقصد خوبی برای مهاجرت شناخته شوند.

این کشورها معمولا در بررسی شاخص های کیفیت زندگی، به امتیاز و رتبه های بالایی دست پیدا می کنند که امروزه آنان را از سوی مهاجران به مقاصدی بسیار پر توجه مبدل ساخته است. بهترین کشورها برای مهاجرت در سال 2024 را می توان کشورهای زیر معرفی کرد.

بهترین کشور برای زندگی بر اساس عوامل مختلف در سال 2023 را در مقاله لینک شده معرفی کرده ایم؛ مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

کانادا

کانادا به دلایل متعددی، مقصدی محبوب برای مهاجران، به خصوص مهاجران ایرانی شناخته می شود که سالانه افراد و خانواده های بسیاری از کشورمان به مقصد این کشور مهاجرت می کنند. کانادا دارای اقتصاد قوی و متنوع با فرصت های شغلی فراوان در طیف گسترده ای از صنایع است. این کشور همچنین نرخ بیکاری پایینی دارد و دستمزدها به طور کلی بالاست و این شرایط زندگی را آسان تر می کند.

همچنین هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته نسبتا مقرون به صرفه است. به خصوص در مقایسه با همسایه جنوبی خود، آمریکا، هزینه مسکن، غذا و حمل و نقل به طور کلی ارزان تر است. این کشور از نظر کیفیت زندگی نیز در رتبه های برتر جهان قرار دارد. این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی عالی، سیستم آموزشی با کیفیت بالا و زیرساخت های توسعه یافته است و همچنین دارای تعدادی از امن ترین و پاک ترین شهرهای جهان است.

کانادا سابقه طولانی در استقبال از مهاجران از سراسر جهان دارد که این کشور را به یک جامعه چند فرهنگی با جمعیتی متنوع مبدل ساخته است. اضافه بر این، این کشور دارای تعدادی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی با رتبه برتر در جهان است و همچنین طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

مهاجرت به این جا شما را به یکی از امن ترین کشورهای جهان می رساند که نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است و مردم به طور کلی احساس امنیت می کنند.

دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به کانادا را بخوانید.

کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

آلمان

آلمان دیگر مقصد بسیار پرطرفدار در بین مهاجران ایرانی است که طی سال های گذشته تعداد ورود مهاجران از کشورمان به آن جا روز به روز افزایش پیدا کرده است. قطعا از بسیاری جهات می توان آلمان را یک مقصد بسیار مناسب برای مهاجرت دانست، به خصوص که این کشور برترین کشور در اتحادیه اروپا تلقی می شود.

بزرگ ترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، جایگاه این کشور است و به دلیل ثبات اقتصادی، بازار کار قوی و نرخ بیکاری پایین شناخته شده است. فرصت های شغلی زیادی در طیف گسترده ای از صنایع، از جمله تولید، مهندسی، فناوری اطلاعات و مراقبت‌های بهداشتی در آلمان وجود دارد.

آلمان دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا در سطوح دانشگاهی و حرفه ای است و بسیاری از دانشگاه های آن در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شوند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حتی دانشجویان بین المللی رایگان است و شهریه دانشگاه های خصوصی نیز نسبت به کشورهای برتر اروپایی مقرون به صرفه است.

آلمان از نظر کیفیت زندگی نیز در رتبه های برتر قرار دارد. این کشور دارای سیستم آموزشی عالی، سیستم مراقبت های بهداشتی فراگیر، زیرساخت های توسعه یافته و طیف گسترده ای از فعالیت های فرهنگی و تفریحی است. شهرهای این کشور به طور مداوم در بین قابل سکونت ترین شهرهای جهان قرار می گیرند.

برای آشنایی با تمام شیوه های مهاجرت قانونی به این کشور، مقاله مهاجرت به آلمان را بخوانید.

آلمان

استرالیا

استرالیا کشوری در فاصله دور از دیگر کشورهای جهان، امروز به یکی از توسعه یافته ترین و مرفه ترین کشورهای جهان مبدل شده که نظر مهاجران بسیاری را به خود جلب می کند. این کشور طی سال های گذشته بر أساس سیاست های مهاجرپذیری خود، نسبت به جذب مهاجران اقدام کرده است. البته استرالیا تلاش می کند بهترین ها را به کشور خود راه دهد.

استرالیا از نظر کیفیت زندگی در رتبه های برتر جهان قرار دارد و دارای استانداردهای زندگی بالایی از جمله مراقبت های بهداشتی عالی، آموزش و زیرساخت ها است استرالیا همچنین دارای آب و هوای گرم و مناظر زیبا است و فرصت های زیادی برای فعالیت های تفریحی در فضای باز ارائه می دهد.

همچنین این کشور دارای اقتصاد قوی و متنوعی است که فرصت های شغلی زیادی را در طیف وسیعی از صنایع ارائه می دهد. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و دستمزدها به طور کلی بالا است و دولت نیز متعهد به جذب مهاجران ماهر بوده و تعدادی برنامه ویزا برای کمک به آن ها در یافتن شغل در این کشور ارائه کرده است.

استرالیا کشوری امن با نرخ جرم و جنایت پایین است که دارای جامعه ای چند فرهنگی با جمعیتی از مردم از سراسر جهان می باشد. استرالیایی ها به پذیرایی از مهاجران معروف هستند و تنوع را ارزشمند می دانند. این کشور همچنین دارای سیستم آموزشی با کیفیت بالا است. تعدادی از دانشگاه های برتر جهان در این جا جای گرفته و طیف گسترده ای از گزینه های آموزشی را برای دانش آموزان در تمام سنین ارائه می کند.

البته، مانند هر کشوری، استرالیا نیز چالش های خاص خود را دارد. مثلا هزینه زندگی در برخی از شهرهای بزرگ استرالیا می تواند بالا باشد و ممکن است پیدا کردن شغل در برخی از صنایع دشوار باشد. همچنین ممکن است برای برخی از مهاجران، سازگاری با فرهنگ و شیوه زندگی استرالیایی دشوار باشد.

استرالیا

انگلستان

انگلستان یکی دیگر از مقاصد بسیار مناسب برای مهاجرت در دنیای امروز است که شرایط و کیفیت زندگی در آن بسیار مناسب و بالا است. این کشور از برترین مقاصد مهاجرتی اروپا است که عدم نیاز به یادگیری زبانی جز انگلیسی، یک مزیت بسیار بزرگ برای مهاجران در آن شناخته می شود. البته این تنها مزیت و ویژگی زندگی در انگلستان نیست.

انگلستان یک نظام آموزشی بسیار معتبر و با کیفیت دارد و چندی از برترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است و به طورکلی دانشگاه های آن اعتبار و رتبه های بسیار بالایی در دنیای امروز دارند. همچنین نرخ جرم و جنایت در آن پائین است و مهاجران از امنیت مالی، جانی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

اقتصاد انگلستان نیز از برترین های جهان است و فرصت های شغلی در آن مناسب و متعدد هستند و افراد با تخصص های مختلف به راحتی قادر به اشتغال و کسب درآمد خواهند بود. شاخص های کیفیت زندگی نیز در اغلب موارد در اینجا بالا است و شهروندان دارای رفاه و امکانات بسیار مناسب و کافی هستند.

البته باید بدانید که علاوه بر این کشورهایی که نام بردیم، مقاصد مناسب و بسیار خوب دیگری نیز برای مهاجرت وجود دارند که به طور خلاصه در ادامه آنان را مشاهده می کنید:

کشور

شرایط مناسب برای مهاجرت

آمریکا

دانشگاه های بسیار معتبر، کیفیت زندگی و امکانات بالا، مشاغل بسیار، اقتصاد قوی، امنیت بالا

سنگاپور

رفاه بالا، اقتصاد قوی، امنیت مثال زدنی، سطح درآمد بالا

نیوزلند

دانشگاه های معتبر، کیفیت زندگی بالا، بازار کار متنوع

امارات

اقتصاد قوی، مهاجرپذیر، سطح درآمد بالا، رفاه زیاد

نروژ

امنیت بسیار بالا، رفاه و آسایش مثال زدنی، سطح درآمد مناسب،

ایسلند

رفاه زیاد، بازار کار فراهم، درآمد مناسب،

لهستان

اقتصادی مناسب سرمایه گذاری، مهاجرت اسان، اقتصاد قوی، بازار کار رو به رشد

کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

مقاصد مناسب برای مهاجرت و سرمایه گذاری

مکان های زیادی در سراسر جهان وجود دارد که هم برای مهاجرت و هم برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند. این کشورها دارای اقتصاد بسیار قوی بوده و فعالیت و کارآفرینی در آن ها ساده تر و امکان پذیر تر از از سایر کشورها است. همچنین در برخی از این کشورها ممکن است، حمایت هایی نیز از سوی دولت انجام پذیرد و امتیازاتی نظیر اقامت دائم نیز به سرمایه گذاران اعطا شود.

مقاله بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را بخوانید و با جزئیات بیشتری درباره سرمایه گذاری در خارج از کشور آشنا شوید.

در حال حاضر بهترین مقاصد برای مهاجرت و سرمایه گذاری در جهان را می توان شامل کشورهای زیر دانست:

  1. آمریکا
  2. کانادا
  3. سنگاپور
  4. آلمان
  5. استرالیا
  6. مجارستان
  7. لهستان
  8. قبرس شمالی
کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

مقاصد مناسب برای مهاجرت و کار

سالانه افراد بسیاری در سراسر جهان برای یافتن شغل مناسب و فراهم آوردن زندگی خوب برای خود و یا خانواده شان به دیگر کشورها مهاجرت می کنند. مهاجرت کاری یکی از پر متقاضی ترین روش های مهاجرتی در کشورمان و سایر کشورها است و همواره کشورهای دارای اقتصاد قوی به عنوان مقصد در نظر گرفته می شوند.

بهترین مقاصد برای مهاجرت و کار در سال 2024 را می توان کشورهای زیر در نظر گرفت:

  1. آلمان
  2. کانادا
  3. آمریکا
  4. انگلستان
  5. امارات
  6. قطر
  7. ترکیه
  8. فرانسه
  9. اسپانیا
  10. ژاپن
کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

مقاصد مناسب برای مهاجرت و تحصیل

اما پر متقاضی ترین و پر طرفدارترین روش مهاجرتی در دنیای امروز، مهاجرت برای تحصیل است که در ایران نیز سالانه افراد بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورها، از کشورمان مهاجرت می کنند. برای مهاجرت و تحصیل در خارج از ایران باید عوامل مختلفی نظیر هزینه های تحصی، هزینه های زندگی، اعتبار دانشگاه، بازار کار و غیره را مد نظر قرار دهید.

با بررسی دقیق تمامی این عوامل در کنار یکدیگر می توان کشورهای زیر را به عنوان بهترین مقاصد برای مهاجرت و تحصیل در سال 2024 معرفی کرد:

  1. کانادا
  2. آمریکا
  3. آلمان
  4. استرالیا
  5. انگلستان
  6. فرانسه
  7. چین
  8. ترکیه
  9. مجارستان
  10. روسیه
  11. اتریش
  12. ایتالیا
  13. اسپانیا
  14. نروژ
  15. لهستان
کی و به کجا مهاجرت کنیم؟

برای شناخت دقیق شرایط و راه های مناسب مهاجرت به هریک از کشورهای جهان و همچنین انتخاب بهترین روش و مقصد مهاجرت طبق شرایط خودتان، می توانید با مشاورین موسسه رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شهر شیراز در تماس بوده و زمان مشاوره خود را تعیین کنید. همچنین اگر می خواهید بدانید بهترین سن برای مهاجرت چه سنی است؟ حتما مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *