مهاجرت به مالزی

مهاجرت به مالزی نه تنها فقط به عنوان یک مقصد توریستی محبوبیت دارد ، بلکه یک مکان عالی برای اقامت است ، آنچه در این صفحه می خوانید راهنمایی برای مهاجرت به کشور زیبای مالزی است که توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده شده است.

هر ساله صدها نفر از سراسر جهان به مالزی مهاجرت می کنند و دلایل مختلفی وجود دارد که افراد مالزی را برای مهاجرت انتخاب می کنند؛ مالزی از نظر سیاسی کشوری با ثبات با جمعیتی از نژادهای مختلف است و اکثر مردم انگلیسی را روان صحبت می کنند ، این امر باعث می شود که مهاجران به راحتی با جمعیت بومی ترکیب شوند.

علاوه بر این ، مالزی ارتباط خوبی با کشورهای دیگر داشته و اقتصاد خوبی دارد و در مقایسه با سنگاپور یا هنگ کنگ هزینه زندگی در مالزی پایین تر است.

مالزی در واقع بزرگترین کشور پذیرنده مهاجر است ، در آسیای جنوب شرقی کارگران مهاجر از اندونزی ، بنگلادش ، نپال ، میانمار و سایر کشورهای آسیایی در تعداد کمتری از جمله هند ، کامبوج و PDR لائوس هستند.

مشاوران رجبی در این مقاله فرصت آشنایی علاقه مندان مهاجرت به مالزی را فراهم کرده اند ، همچنین مقالات جامع تری برای هر کدام از روش های مهاجرت قانونی مالزی وجود دارد که می توانید در طول متن از طریق لینک داده شده آن ها را مطالعه کنید ، پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در مالزی را در همین ابتدا بخوانید تا دید بهتری در این خصوص پیدا کنید.

فهرست مطالب
مهاجرت به مالزی

روش های قانونی مهاجرت به مالزی

در حالی که مالزی کشوری بسیار توریست پسند است اما بسیاری از مردم مهاجرت دائمی به این کشور را انتخاب می کنند ، در چنین مواردی ، ویزای دانشجویی ، ویزای کار و ویزای خانواده بیشترین اهمیت را دارند.

توجه داشته باشید که ازدواج با یک شهروند مالزیایی به طور خودکار به شما مجوز رایگان برای اخذ اقامت دائم مالزی را نمی دهد ، خرید ملک هم همینطور است.

به طور کلی مالزی دارای 4 دسته اصلی مهاجر است:

  • مهاجران مربوط به شهروندان مالزیایی
  • کارگران ماهر
  • افراد تجاری
  • مهاجرانی که به دلایل بشردوستانه در مالزی زندگی می کنند و پناهندگان.

منابع و موقعیت استراتژیک مالزی ، مالزی را به کشور مقصد اصلی برای مهاجران از آسیای جنوب شرقی ، جنوب آسیا ، خاورمیانه و کشورهای آفریقایی تبدیل کرده است.

افرادی که روش های قانونی مهاجرت به مالزی را پیگیری می کنند ، اغلب به دلیل فرصت های اقتصادی و یا وضعیت خوب دانشگاهی و علمی مالزی است ، این در حالی که تعداد قابل توجهی از مهاجران غیرقانونی و آسیب پذیر هم به مالزی می آیند تا از خشونت ، آزار و اذیت و تخلف در کشور خود محافظت کنند.

همچنین باید متذکر شویم که مالزی همچنین به عنوان یک مقصد و یک کشور ترانزیت برای قاچاق انسان و قاچاق مهاجر شناخته شده است ، به طوری که مهاجران اغلب طعمه استخدام کنندگان بی پروا می شوند که آنها را سرگردان و بدون اسناد می گذارند ، در ادامه می توانید با مطالعه مقاله روش های قانونی مهاجرت ، با شیوه های امن و قانونی مهاجرت به سراسر دنیا آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات صحیح و به روز مهاجرتی با درج شماره تماس در فرم مشاوره!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بررسی شرایط پناهندگی در مالزی

بین سال‌های 2018 تا 2020 ، دولت مالزی رسماً تخمین زد که این کشور میزبان تقریباً 1.4 تا 2 میلیون مهاجر ثبت شده و تخمین‌های غیررسمی از 1.2 تا 3.5 میلیون مهاجر اضافی (طبق گزارش بانک جهانی) بوده است ، طبق بررسی شرایط پناهندگی در مالزی تا دسامبر 2021 ، در مجموع 180440 پناهجو و پناهنده توسط UNHCR ثبت شده است ، اکثریت قریب به اتفاق یعنی حدود 86 درصد ، اهل میانمار هستند که شامل روهینگیا ، چین و سایر اقوام هستند.

گروه روهینگیا 57 درصد یا 103380 نفر از کل جمعیت پناهجویان در مالزی را تشکیل می دهد ، پناهندگان باقی مانده از کشورهایی از جمله پاکستان ، یمن ، سوریه ، سومالی ، افغانستان ، عراق و سریلانکا و غیره هستند ، این مهاجرها در صنایعی از جمله تولیدی ، کشت زار ، کشاورزی ، خدمات و مشاغل خانگی مشغول می شوند ، بنابراین ، اگر قصد داشته اید تا کنون مهاجرت به مالزی با روش پناهندگی را به کشور خودمان ترجیح دهید ، کاملا اشتباه فکر می کنید ، این یک اشتباه محض و غیر قابل جبران خواهد بود!

اخذ اقامت مالزی از طریق تحصیل

اخذ اقامت مالزی از طریق تحصیل

اخذ اقامت مالزی از طریق تحصیل یکی بهترین و رایج ترین راه ها برای ورود به مالزی است ، شما تا زمانی که در مالزی تحصیل می کنید ، می توانید ویزای تحصیلی دریافت کنید که به این نوع اقامت ، اقامت دانشجویی می گویند و اعتبار آن 1 سال است ، این اقامت ممکن است به شرطی تمدید شود که دانشجو 80% وقت خود را در مالزی حضور داشته باشد و CGPA حداقل 2.0 داشته باشد.

اما حتما می خواهید بدانید که اخذ اقامت مالزی پس از تحصیل چگونه است؟ اگر شما بعد از فارغ التحصیلی بتوانید کار پیدا کنید ، ویزای کار مالزی به شما تعلق می گیرد و تا زمانی که به کار ادامه دهید ، این ویزای کاری هر سال تمدید می شود ، به این نکته توجه داشته باشید که کاریابی شهروندان مالزیایی قطعا نسبت به خارجی های فارغ التحصیل ارجحیت دارد و بنابراین این کار خیلی ساده ای نخواهد بود ، روند اقامت پس از تحصیل در مالزی بر این منوال است که شما پس از اخذ مدرک از دانشگاه های مالزی ، باید به کارفرمایان درخواست کار بدهید و دعوت نامه مستقیم از آنها دریافت کنید ، تنها در اینصورت اقامت دانشجویی شما به اقامت کاری تغییر می یابد و می توانید برای ادامه زندگی در مالزی باشید.

اگر مقاله تحصیل در مالزی را مطالعه کنید ، از همه شرایط پذیرش در دانشگاه های مالزی و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مالزی آگاهی کامل پیدا خواهید کرد.

مهاجرت به مالزی از طریق کار

اتباع خارجی که مایل به استخدام و اخذ اقامت مالزی از طریق کار هستند باید ویزای کار مالزی را دریافت کنند ، اصطلاح “ویزای کار” شامل کل فرآیند اخذ مجوز برای کار در کشور مالزی است.

مهاجرت به مالزی از طریق کار با شناخت انواع مجوزهای کار مالزی آسان می شود ، این مجوزها بر اساس حرفه و مدت زمان متفاوت هستند ، یک نوع مجوز تحت عنوان کارت استخدام برای اتباع خارجی صادر می شود که در یک شرکت مالزیایی در موقعیت های بسیار ماهر مانند موقعیت فنی یا مدیریتی کار خواهند کرد ، این نوع مجوز کار مالزی بسته به مورد خاص یا مدت زمان کار برای 1 تا 5 سال صادر می شود و قابل تمدید می باشد.

مجوز استخدام موقت نیز برای مدت استخدام حداکثر دو سال صادر می شود و فقط اتباع کشورهای مورد تایید می توانند این نوع پاس را دریافت کنند.

کارت ویزیت حرفه ای مالزی هم نوعی از ویزا است که شما فقط می توانید برای یک دوره زمانی خاص با آن کار کنید و باید در یک سازمان غیرمالزیایی استخدام شوید.

مهاجرت به مالزی از طریق کار

اما چگونه ویزای کار مالزی بگیریم؟ در واقع این کارفرمای شماست که باید از طرف شما برای مجوز کار مالزی درخواست دهد ، آنها باید درخواست خود را به اداره مهاجرت مالزی ارسال کنند ، هنگامی که اداره مهاجرت درخواست را تأیید کرد ، می توانید به مالزی سفر کنید.

اگر کارفرمای شما می خواهد شما را با مجوز استخدام موقت استخدام کند ، باید برای تایید سهمیه اقدام کند.

اقامت دائم مالزی از طریق کار

کار حرفه ای در مالزی ، یک روش خوب برای درخواست اقامت دائم مالزی از طریق کار است ، برای این روش، اداره مهاجرت مالزی بیان می کند که باید یک حرفه ای با مهارت های برجسته در هر زمینه ای باشید ، شما حداقل پس از 5 سال کار کردن بی وقفه در یک شرکت معتبر در مالزی ، می توانید از شرکت خود بخواهید که شما را برای روابط عمومی مالزیایی معرفی کند.

علاوه بر این ، شما همچنین به گواهی رفتار خوب از کشور مبدا خود نیاز دارید که می توانید آن را از کمیسیون عالی مالزی یا وزارت امور خارجه کشورتان دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی پیدا کردن کار در کشور مالزی و شرایط آن ، پیشنهاد می شود که حتما مقاله کار در مالزی را مطالعه نمایید ، این یک مقاله جامع است که با تلاش مشاوران رجبی نگارش شده و در وب سایت موسسه قرار داره شده است.

محتوای این مقاله به جزییات جالبی پیرامون نحوه پیدا کردن کار در کشور مالزی و واجد شرایط بودن برای آن اشاره دارد و در آن درباره انواع حرفه ها ، مشاغل پردرآمد ، میزان حقوق و بسیاری موارد دیگر صحبت شده است.

اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری

اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری

اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری ، یکی از روش های قانونی برای مهاجرت به مالزی و دریافت اقامت دائم است ، بسیاری از کشورها برای جذب سرمایه گذاری و کمک به توسعه کشور برنامه های سرمایه گذار مهاجر ارائه می دهند و در مقابل ، این سرمایه گذاران با اقامت دائم یا حتی شهروندی کشور مقصد پاداش می گیرند ، مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست ، اقتصاد کشور مالزی به دلیل تداوم رشد صنعتی و ثبات سیاسی ، یکی از پویاترین اقتصادهای آسیا است ، مالزی پس از کسب استقلال ، به کشورهای مشترک المنافع بریتانیا پیوست ، این کشور یکی از اعضای سازمان ملل متحد و APEC ، همچنین یکی از اعضای موسس آسه آن (یعنی بازار اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا) است ، بنابراین سرمایه گذاری در چنین کشوری می تواند سودآوری خوبی را برای سرمایه گذار فراهم کند.

بازارهای رایج برای اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری

آنچه در موفقیت یک سرمایه گذار برای اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری اهمیت دارد ، اطلاع کافی از حوزه های سرمایه گذاری و خطرات احتمالی ناشی از آنها است ، یعنی از ابتدا شما باید بدانید چه مقدار پول را در کجا می خواهید سرمایه گذاری کنید.

یکی از بازار های رایج برای اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری ، بازار بورس و سهام است ، بازار اوراق قرضه هم گزینه ای دیگر برای سرمایه گذاری محسوب می شود اما ریسک آن بالاتر از سهام است.

نوع دیگری از سرمایه گذاری در کشور مالزی سپرده بانکی با حداقل مبلغ سرمایه گذاری 135000 دلار است ، همچنین سرمایه گذاران می توانند در بازار املاک و مستغلات مالزی هم سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و خرید ملک در مالزی در عناوین جداگانه در این مقاله بررسی شده است ، فراموش نکنید که هر کدام از این روش ها اگر بدون مشاوره و راهنمایی باشد می تواند ریسک و خطرات خاص خود را در پی داشته باشد.

بدون شک انتخاب یک کشور، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود، مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

برنامه اقامتی ویزای طلایی مالزی

برنامه اقامتی ویزای طلایی در مالزی یک سرمایه گذاری اقامتی (و نه تابعیت) است که یک سپرده نسبتاً متوسط ​​بانکی برای تضمین حقوق اقامت برای شما و خانواده تان محسوب می شود.

ویزای طلایی به متقاضی اصلی این امکان را می دهد که همسر و فرزندان زیر 21 سال تحت تکفل خود را بدون نیاز به سپرده اضافی در درخواست خود بگنجانند ، این یک ویزای 10 ساله و چند بار ورود برای سرمایه گذاران و خانواده های آنها ارائه می دهد که معادل عملی اجازه اقامت غیردائم در مالزی است ، معیارها کاملاً ساده هستند:

شما باید مبلغ مشخصی را در یک بانک مالزیایی سپرده گذاری کنید ، مدرکی دال بر دارایی و درآمد سالانه ارائه دهید ، بیمه درمانی بخرید و تحت یک بررسی اولیه سلامت قرار بگیرید.

پس از 1 سال ، سرمایه گذار اجازه دارد یک سوم مبلغ را برداشت و صرف خرید خانه ، تحصیل یا مراقبت های پزشکی کند ، در حالی که مابقی سپرده باید تا پایان اقامت شما حفظ شود.

اخذ اقامت مالزی با ثبت شرکت

اقامت مالزی با ثبت شرکت ، در ابتدا یک اقامت دوساله است که می توانید از طریق آن خانواده خود را هم به مالزی ببرید ، از این لحاظ که کشور مالزی از نظر سهولت تجارت در رتبه 12 جهان قرار دارد ، بنابراین می توان به آینده خوب فعالیت تاسیس شرکت و تجارت در این کشور امیدوار بود.

کمیسیون شرکت های مالزی (SSM) بر روند تاسیس شرکت در مالزی نظارت دارد و کارآفرین ها اغلب از روند اداری و هزینه های جاری فعالیت های تجاری خود در این کشور احساس رضایت دارند ، اما آیا می توان همه نوع شرکت ها را در مالزی تاسیس کرد؟

خارجی ها در کشور مالزی با محدودیت خاصی برای تاسیس شرکت و مشارکت سهام خارجی مواجه نیستند ، به این معنا که یک شغل در مالزی می تواند 100 درصد متعلق به کارآفرین خارجی باشد.

جالب است بدانید که دولت مالزی بر خلاف بسیاری از کشورها به خارجی ها فرصت های زیادی برای تاسیس شرکت و تجارت می دهد ، مزیت عالی دیگر که برای ثبت شرکت در مالزی می توان از آن تمجید کرد ثبات سیاسی حاکم بر این کشور است.

اخذ اقامت مالزی با ثبت شرکت

اقامت مالزی با خرید ملک

اقامت مالزی با خرید ملک به تنهایی امکانپذیر نیست اما خرید ملک می تواند بخشی از روند سرمایه گذاری از طریق برنامه “مالزی خانه دوم من ” یا برنامه MM2H باشد ، هر فردی که در برنامه MM2H شرکت می کند ، مجاز به خرید ملک در مالزی است ، برنامه “مالزی خانه دوم من” (MM2H)  مسلماً یکی از محبوب ترین برنامه های ویزای سرمایه گذار در جهان است و از زمان راه اندازی آن در سال 2002 ، بیش از 35000 مورد تایید شده است.

شرکت در طرح MM2H برای شهروندان همه کشورها آزاد است و هر متقاضی باید حداقل موجودی 150,000 رینگیت را به عنوان سپرده بانکی در صورتی که 50 سال به بالا داشته باشد یا 300,000 رینگیت را در صورت سن زیر 50 سال واریز کند ، ارتباط این روش سرمایه گذاری با خرید ملک در این است که یکسال پس از سرمایه گذاری ، سرمایه گذاران می توانند بخشی از پول را به خرید ملک اختصاص دهند.

برای خرید ملک در مالزی حداقل مقدار سرمایه گذاری وجود دارد و این مقدار بر اساس شهر و منطقه متفاوت است ، به عنوان مثال کوالالامپور مشمول حداقل سرمایه گذاری 1 میلیون MYR است ، متقاضیان می توانند هر تعداد ملک بالاتر از حداقل مبلغ سرمایه گذاری خریداری کنند.

مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مقاله ای درباره اجاره و خرید ملک در مالزی دارند که با مراجعه به آن اطلاعات جامع و کاملتری پیرامون مهاجرت به مالزی از طریق خرید ملک کسب خواهید کرد.

وکیل مهاجرت به مالزی

وکیل مهاجرت به مالزی

قطعا برای بهره مندی از یک مهاجرت خوب ضرورت دارد که با یک مشاور یا وکیل مهاجرت به مالزی مشورت کنید ، یک وکیل مهاجرت خوب خدمات صادقانه ارائه می دهد ، خدمات صادقانه این است که شما اطمینان حاصل کنید که مواردی را که به شما قول داده می شود ، به کامل ترین روش و در سریع ترین زمان انجام می دهیم.

علاوه بر این ، از همان ابتدای مشاوره مهاجرت ، می توانید نسبت به تضمینی بودن خدمات احساس خوبی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که مشاور و وکیلی که برای مهاجرت به مالزی استخدام کرده اید ، با حسن نیت پیگیر درخواست ویزا ، مهاجرت یا شهروندی شما خواهد بود.

وکیل مهاجرت که سودای دروغگویی و کلاهبرداری در سر نداشته باشد ، کاملا صادقانه کار می کند و از همان ابتدا از شما درخواست پول نمی کند و حتی در جلسه های اول مشاوره رایگان ارائه می دهد ، مشاوره اولیه مهاجرت به این معنی است که اگر وکلای مهاجرت ما احساس کنند که می توانند درخواست شما را با موفقیت به پایان برسانند ، با شما قراراد می نویسند.

اگر شما هم چالش ها و دغدغه هایی در خصوص مهاجرت دارید که برایتان بدون راه حل باقی مانده می توانید با دیدن وبینار ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اطلاعات و آگاهی خود را برای رفع این چالش ها بالا ببرید.

مدت زمان این وبینار یک ساعت و چهل و سه دقیقه است.

نمایش ویدیو درباره وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخگوی تمام پرسش های مهاجرتی شما هستیم ، کافیست شماره خود را درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موسسه مهاجرتی به مالزی

حال که از شرایط کار وکلای مهاجرتی واقعی آگاهی پیدا کردید ، برای پیشبرد دقیق کارهای مهاجرت به مالزی از شما انتظار می رود که درخواست را از طریق یک موسسه مهاجرتی به مالزی که کاملا معتبر بوده و به صورت کاملا قانونی در شهرهای تهران و شیراز فعالیت می کنید ، ادامه دهید.

موسسه مهاجرتی رجبی ، یک شرکت حقوقی-مهاجرتی با سابقه کاری بالا در ایران است که در تمامی زمینه های مهاجرت از جمله تحصیل و اعزام دانشجو ، کار ، کارآفرینی و سرمایه گذاری فعالیت می کند.

اگرچه ما همه نتایج را تضمین نمی کنیم ، اما اطمینان می دهیم که اگر مشاوره رایگان مهاجرت را انتخاب کنید ، مایلیم گزینه بدون هزینه را برای این سرویس ارائه دهیم ، شما در صورت عدم موفقیت ما مسئول بازپس گیری هزینه های درخواست خود خواهید بود.

مقاله مفید موسسه مهاجرتی در تهران را بخوانید و با نحوه ارائه خدمات ما بهتر آشنا شوید.

سوالات پر تکرار مهاجرت به مالزی

  • مهاجران مربوط به شهروندان مالزیایی
  • کارگران ماهر
  • افراد تجاری
  • مهاجرانی که به دلایل بشردوستانه در مالزی زندگی می کنند و پناهندگان.

اگر شما بعد از فارغ التحصیلی بتوانید کار پیدا کنید ، ویزای کار مالزی به شما تعلق می گیرد و تا زمانی که به کار ادامه دهید ، این ویزای کاری هر سال تمدید می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که کاریابی شهروندان مالزیایی قطعا نسبت به خارجی های فارغ التحصیل ارجحیت دارد و بنابراین این کار خیلی ساده ای نخواهد بود.

کار حرفه ای در مالزی ، یک روش خوب برای درخواست اقامت دائم مالزی از طریق کار است ، برای این روش، اداره مهاجرت مالزی بیان می کند که باید یک حرفه ای با مهارت های برجسته در هر زمینه ای باشید ، شما حداقل پس از 5 سال کار کردن بی وقفه در یک شرکت معتبر در مالزی ، می توانید از شرکت خود بخواهید که شما را برای روابط عمومی مالزیایی معرفی کند.

اقامت مالزی با خرید ملک به تنهایی امکانپذیر نیست اما خرید ملک می تواند بخشی از روند سرمایه گذاری از طریق برنامه “مالزی خانه دوم من ” یا برنامه MM2H باشد ، هر فردی که در برنامه MM2H شرکت می کند ، مجاز به خرید ملک در مالزی است.

با شیوه های مهاجرت به مالزی آشنا شدید ، آیا می خواهید مطمئن شوید که تمام جنبه های مربوط به ویزا ، مهاجرت یا ملیت شما پوشش داده شده است؟ پس برای مشاوره کامل با وکلای متخصص مهاجرت ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای آسیایی را نیز بخوانید و با مزایای این انتخاب از جمله هزینه های بسیار کم تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی و امریکایی آشنا شوید.

مهاجرت به برخی کشورها را در مقالات زیر بررسی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه