اجاره و خرید ملک در آذربایجان

اجاره و خرید ملک در آذربایجان می تواند یک سرمایه گذاری موفق و سود آور برای افراد خارجی باشد که از ریسک و خطر بسیار پایینی در ضرر یا از دست رفتن اموال برخوردار است. در حال حاضر بازار املاک در آذربایجان نیز بسیار پر رونق بوده و مشتریان داخلی و خارجی بسیاری در حال خرید ملک در این کشور می باشند که این اقدام را عاقلانه می کند.

اجاره و خرید ملک در آذربایجان

مشاور مهاجرتی

  • عدم وجود محودیت یا شرایط خاص برای خریداران خارجی ملک
  • بازار پر رونق و بسیار مناسب در حال حاضر
  • امکان اجاره ملک خریداری شده و کسب درآمد از آن
  • امکان اجاره بسیار سریع و با قیمت های مناسب و با صرفه
  • نرخ رشد قیمت بالا و بسیار عالی بازار املاک در آذربایجان
  • عدم پرداخت مالیات خرید ملک
  • هزینه های خرید پایین و مناسب ملک در این کشور
  • باکو 336.31 دلار
  • گنجه 225.49 دلار
  • سومقاییت 117.65 دلار
  • نخجوان 147.06 دلار
  • یولاخ 117.65 دلار
  • باکو 1608.12 دلار
  • گنجه 1098.36 دلار
  • سومقاییت 1176.47 دلار
  • نخجوان 632.35 دلار
  • یولاخ 294.62 دلار

بله شما با خرید ملک در این کشور می توانید به اقامت دائم آذربایجان برسید.

هزینه اجاره در آذربایجان ارزان و مناسب است ، به طوری که اجاره ماهانه در باکو نسبت به استانبول 40 تا 50 درصد و نسبت به تهران 1 درصد ارزان تر می باشد.

اگر شما از جمله افرادی هستید که قصد مهاجرت به این کشور را دارید ؛ علاوه بر این موضوع باید در جوانب و مطالب بسیاری آذربایجان را بررسی و مورد تحقیق قرار دهید که کارشناسان موسسه رجبی در مقاله کار در آذربایجان تمامی موارد مهم و مورد احتیاج جهت انجام این هدف را تهیه و به رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

آیا اخذ اقامت دائم با خرید ملک در آذربایجان امکان پذیر است؟

بسیاری از متقاضیان اجاره و خرید ملک در آذربایجان با این سوال مواجه هستند که آیا اخذ اقامت دائم با خرید ملک در آذربایجان امکان پذیر است؟ در جواب باید بگوییم که بله شما با خرید ملک در این کشور می توانید به اقامت دائم آذربایجان برسید ؛ البته در این بین توجه به برخی شرایط لازم است:

  1. حداقل ارزش ملک خریداری شده نباید کمتر از 100 هزار منات باشد.
  2. در آذربایجان هنگامی که شهروندان خارجی یک ملک را خریداری می کنند فقط آن خانه به شخص خارجی فروخته می شود و زمینی که آن ملک روی آن قرار گرفته است به فروش نمی رسد بلکه به اجاره بلند مدت شخص خارجی قرار خواهد گرفت.
  3. در ابتدا یک اقامت موقت 1 ساله صادر می شود که در صورت نفروختن ملک تا 5 سال قابل تمدید است.
  4. در نهایت پس از 5 سال شخص قادر به دریافت اقامت دائم و پس از 7 سال قادر به دریافت تابعیت و پاسپورت آذربایجانی است. البته آذربایجان دو تابعیت را نمی پذیرد و برای این کار باید تابعیت اولیه خود را باطل نمایید.
آیا اخذ اقامت دائم با خرید ملک در آذربایجان امکان پذیر است؟

چگونه در آذربایجان ملک مناسب خود را بیابیم؟ 

 جستجوی ملک در کشور آذربایجان بستگی به شرایط شما و دسترسی شما به این کشور و همچنین علاقه شما به چگونگی یافتن ملک در این کشور دارد ، چنانچه قصد دارید برای اجاره و خرید ملک در آذربایجان به این کشور بروید و حضوری کار را پیش ببرید ؛ مراجعه به مشاورین املاک فعال در مناطق مختلف هر شهر این کشور یکی از بهترین گزینه های در دسترس شما می باشد.

همچنین در صورت حضور در این کشور حتما روزنامه های محلی و کشوری را هم مورد بررسی قرار دهید و بخش آگهی املاک آن را جستجو کنید ، اما یکی دیگر از روش های خیلی مناسب درخواست از دوستان و آشنایان خود در این کشور برای جستجو و سپردن به سایر افراد برای گزینه مناسب است که می تواند نتایج بسیار ایده آلی را برایتان به ارمغان آورد.

اما اگر قصد دارید از داخل کشورمان به این کار بپردازید مراجعه به موسسات مهاجرتی باتجربه و معتبر و بررسی سایت های آنلاین آگهی ملک در این کشور از بهترین روش های موجود می باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

دعوت می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آذربایجان را بخوانید و با انواع دیگر سرمایه گذاری در این کشور هم آشنا شوید.

چگونه در آذربایجان ملک مناسب خود را بیابیم؟

موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در آذربایجان

یکی از روش های مناسب جستجو جهت اجاره و خرید ملک در آذربایجان را باید استفاده از موسسات مهاجرتی معتبر و با سابقه بیان کرد که می تواند بسیار کار را برای شما آسوده کرده و مزایای بسیای را برایتان به همراه داشته باشد ، شما با استفاده از موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در آذربایجان یقینا در وقت خود صرفه جویی بسیاری خواهید کرد که یکی از مزیت های مهم این روش است.

همچنین شما می توانید علاوه بر سپردن جستجوی ملک طبق شرایطتان به این موسسات از تجارب و مشورت های آنان نیز استفاده کرده و بهتر و بیشتر این کشور را بشناسید و در نهایت ایده آل ترین گزینه را طبق شرایط خود تهیه نمایید که در اکثر روش های دیگر این مزیت بزرگ وجود ندارد.

کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال ها تجربه در اجاره و خرید ملک در خارج از کشور به خصوص کشور آذربایجان می توانند به عنوان بهترین مشاور و همراه از ابتدای یافتن ملک مناسب تا انتها و دریافت کلید و سند ملک در این کشور شما عزیزان را راهنمایی و همراهی نمایند.

در پروسه خرید و اجاره ملک در آذربایجان، خوب است با شهرهای این کشور هم آشنا باشید، دعوت می کنیم مقاله معرفی شهرهای کشور آذربایجان را مطالعه کنید.

موسسات مهاجرتی برای جستجوی ملک در آذربایجان
جستجوی آنلاین ملک در آذربایجان

جستجوی آنلاین ملک در آذربایجان

اما یکی از روش های پر طرفداری که امروزه نه تنها در آذربایجان بلکه در تمامی کشورهای جهان مورد استقبال خریداران و مستاجران ملک قرار گرفته است ؛ استفاده از سایت ها و بنگاه های آنلاین املاک است ، این بنگاه های املاک رونق بسیاری پیدا کرده اند که عمده ترین دلیل آن نیز سادگی در استفاده و عدم نیاز به جابه جایی های فراوان جهت دیدن کردن از گزینه های مختلف است.

پس اگر شما هم قصد اجاره و خرید ملک در آذربایجان را دارید ؛ این روش نیز می تواند کارآمد باشد ، اما باید دقت داشته باشد که این مورد اکثرا مناسب کسانی است که حداقل یکبار به این کار اقدام کرده اند و از شرایط املاک در این کشور مطلع و مناطق مختلف آن را می شناسند و نیاز به راهنمایی چندانی ندارند.

 البته جستجوی آنلاین ملک در آذربایجان فقط مختص افراد ساکن در خارج از این کشور نسیت و بسیاری از افراد آذربایجانی نیز از این طریق جهت دستیابی به هدف خود اقدام می کنند.

مراحل انجام معاملات ملکی در آذربایجان

مراحل انجام معاملات ملکی در آذربایجان

همانطور که در بالا گفتیم شرایط اجاره و خرید ملک در آذربایجان برای شهروندان خارجی سخت نیست و به راحتی می توانید ملک مناسب و مورد علاقه خود را در این کشور بیابید ، اما در ابتدا شما باید از طریق یکی از روش های یاد شده ملک مناسب و مد نظر خود را بیابید تا جهت دیگر مراحل خرید اقدام کنید.

شما پس از یافتن ملک مناسب به همراه مالک در یکی از مشاورین املاک در این کشور حاضر شده و جهت بستن قولنامه و قرارداد اقدام خواهید کرد که باعث رسمی و قانونی شدن خرید شما خواهد شد.

شما باید یک قولنامه را تنظیم و در آن تمامی تعهدات طرفین به طور کامل و مبلغ پیش پرداخت ( 10 تا 20% ) را قید نمایید و به امضای طرفین و مشار املاک برسانید ، دقت کنید که تنظیم قرداد خارج از مشاور املاک و بدون مهر معتبر ارزش قانونی در این کشور نخواهد داشت.

در ادامه مراحل انجام معاملات ملکی در آذربایجان ، شما یکی از روزهای بعد به همراه مدارک هویتی ، پاسپورت ، قولنامه و مالک به همراه سند ملک و مدارک هویتی خود به همراه نماینده مشاور املاک در یکی از دفاتر دولتی ثبت سند کشور چک حاضر شده و درخواست خود را جهت انتقال سند و مالکیت ملک به ثبت خواهید رساند و درنهایت با پرداخت مابقی مبلغ مانده ملک مراحل انتقال سند و مالکیت را به اتمام می رسانید.

قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مختلف آذربایجان

یکی از اطلاعات مهم در اجاره و خرید ملک در آذربایجان را می توان اطلاع داشتن از قیمت خرید آپارتمان در شهرهای مختلف آذربایجان بیان کرد که مانع از کلاهبرداری و هزینه کرد بیش از حد معمول توسط خریدار می شود ، باید دقت کنید که شهرهای مهم و اصلی این کشور از قیمت بالاتری برای املاک خود بهره می برند و همواره میزان تقاضا در این شهرها بیش تر از سایر مناطق می باشد.

همچنین در اکثر مناطق و شهرهای آذربایجان بازهم قیمت خانه و آپارتمان در مراکز شهر و مناطق نزدیک به ادارات و قسمت های تجاری گران تر است و برای بهره مندی از مناطق ارزان به حومه های شهر رفت و یا برخی از مناطق خاص که کیفیت زندگی در آن ها پایین تر از کل شهر است.

البته دیگر عواملی چون اندازه ساختمان ، عمر ساختمان ، طبقه آپارتمان ، تعداد اتاق خواب و برخی موارد دیگر نیز باعث تغیر قیمت در یک منطقه نیز خواهند شد ، که میزان بودجه بر روی انتخاب و شرایط این موارد تاثیر گذار است ، در ادامه قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در چند شهر آذربایجان را مشاهده خواهید کرد:

شهر مترمربع آپارتمان مرکز شهر مترمربع آپارتمان حوم شهر 
باکو 1608.12 دلار 746.12 دلار 
گنجه 1098.36 دلار 598.04 دلار 
سومقاییت 1176.47 دلار 470.05 دلار 
نخجوان 632.35 دلار 460.78 دلار 
یولاخ 294.62 دلار 176.47 دلار 

قیمت اجاره آپارتمان در آذربایجان

قیمت اجاره آپارتمان در آذربایجان معمولا برای دانشجویان و افرادی که قصد کار در آذربایجان را دارند بسیار مهم است و با اطلاع از آن می توانند به یک جمع بندی مناسب از هزینه های خود در این کشور برسند ، البته توصیه داریم مقاله کار در این کشور در سایت ما را حتما مطالعه کرده تا از دیگر جوانب و شرایط لازم جهت این امر اطلاعات لازم را کسب کنید.

البته هزینه اجاره در آذربایجان ارزان و مناسب است ، به طوری که اجاره ماهانه در باکو نسبت به استانبول 40 تا 50 درصد و نسبت به تهران 1 درصد ارزان تر می باشد ، همچنین دقت داشته باشید که شهرهای دیگر این کشور به مراتب و به نسبت قابل توجهی اجاره های ارزان تری نسبت به باکو دارند.

همچنین بازهم باید بگوییم که در مراکز شهر در این کشور و مناطق تجاری شهرها قیمت اجاره های منزل گران تر از حومه های شهر می باشد ، در جدول زیر اجاره ماهانه آپارتمان را در چند شهر مهم آذربایجان مشاهده می کنید.

شهر آپارتمان 1 خواب مرکز شهر آپارتمان 1 خواب حومه شهر آپارتمان 3 خواب مرکز شهر آپارتمان 3 خواب حومه شهر 
باکو 336.31 دلار 188.15 دلار 660.29 دلار 350.55 دلار 
گنجه 225.49 دلار 125.00 دلار 372.55 دلار 215.69 دلار 
سومقاییت 117.65 دلار 147.06 دلار 250.00 دلار 235.29 دلار 
نخجوان 147.06 دلار 98.08 دلار 270.59 دلار 198.06 دلار 
یولاخ 117.65 دلار 58.52 دلار 176.47 دلار 117.65 دلار 
مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک در آذربایجان

مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک در آذربایجان

باید توجه داشه باشید که هنگام اجاره و خرید ملک در آذربایجان علاوه بر مبلغ ارزش ملک یا مبلغ اجاره شما نیاز به پرداخت هزینه های دیگری نیز دارید که مقدار آن ها در هر صورت قابل توجه می باشد ، در رابطه با مالیات و هزینه های وارد بر خرید ملک در آذربایجان باید بگوییم که طبق قوانین جمهوری آذربایجان هنگام خرید نیاز به پرداخت هیچ گونه مالیاتی نیست.

اما سایر هزینه هایی وجود دارد که هنگام خرید ملک باید پرداخت شود ، این هزینه ها به شرح زیر هستند:

  • ثبت سند در باکو حدودا 200 منات
  • ثبت سند در دیگر شهر های آذربایجان حدود 80 منات
  • هزینه بیمه اجباری دولت در آذربایجان حدودا 50 منات در سال
  • نسبت به مساحت ساختمان برای دریافت گواهی فنی و قبض باید حداقل 80 منات آذربایجان پرداخت کنید.
  • مزد مشاور املاک در صورت بهره مندی حداکثر 5 درصد ارزش ملک
  • مزد مشاور یا کارشناس خرید به صورت قراردادی

مزایای خرید ملک در آذربایجان

با توجه به اقتصاد کشور آذربایجان و رشدی که طی چندین سال گذشته داشته و پیش بینی که در آینده برای آن شده است ؛ باید بگوییم که اجاره و خرید ملک در آذربایجان می تواند یکی از امن ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور باشد که شما را از سود مناسبی نیز در آینده ای نه چندان دور بهره مند خواهد کرد ، البته اگر با اقتصاد این کشور آشنا نیستید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید تا صحت این موضوع را بهتر مشاهده نمایید.

در حال حاضر مزایای خرید ملک در آذربایجان را باید بسیار در نظر بگیریم ؛ البته این موضوع به شرایط و هدف شخص و عوامل دیگر نیز بستگی بسیاری دارد ، اما چیزی که طی چندین سال گذشته دیده شده این بوده که هر شخصی با خرید ملک در این کشور کم و بیش به هدف خود دست یافته است.

مزایای خرید ملک در آذربایجان

مزایا

  • عدم وجود محودیت یا شرایط خاص برای خریداران خارجی ملک
  • بازار پر رونق و بسیار مناسب در حال حاضر
  • امکان اجاره ملک خریداری شده و کسب درآمد از آن
  • امکان اجاره بسیار سریع و با قیمت های مناسب و با صرفه
  • نرخ رشد قیمت بالا و بسیار عالی بازار املاک در آذربایجان
  • عدم پرداخت مالیات خرید ملک
  • هزینه های خرید پایین و مناسب ملک در این کشور
  • امکان کسب سود کافی در بلند مدت و حتی کوتاه مدت
  • امکان جستجوی ملک به روش های مختلف و ساده
  • امنیت بالا در سرمایه گذاری و احتمال متضرر شدن نزدیک به صفر درصد

جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با اجاره و خرید ملک در آذربایجان می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر شیراز  و تهران تماس حاصل کرده و یا حضوری از راهنمایی و مشاوره های آنان بهره مند گردید ، توصیه می کنیم حتما سری به مقاله مهاجرت به آذربایجان هم بزنید و با تمامی روش های قانونی و امن مهاجرت به این کشور به خوبی آشنا شوید.

هزینه خرید و اجاره ملک در کشورهای نزدیک به آذربایجان را مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه