هزینه های زندگی در آذربایجان

هزینه های زندگی در آذربایجان از جمله مزیت های مناسب اقامت در این کشور می باشد زیرا آذربایجان یکی از کشورهای ارزان دنیا شناخته می شود که هزینه ها و مخارج در آن بسیار مقرون به صرفه بوده و همین موضوع یکی از جنبه های مورد علاقه اکثر مهاجران خارجی می باشد.

اطلاع از هزینه های زندگی در آذربایجان می تواند در امر مهاجرت بسیار کارآمد باشد که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) در ادامه به آن می پردازند.

هزینه های زندگی در آذربایجان شامل بخش های مختلفی می شود که برای هر فرد یا خانواده دارایی تفاوت و اهمیتی خاص است ؛ به همین خاطر نمی توان مبلغ دقیقی را در این باره به طور قطع برای همه به طور یکسان اعلام کرد ، اما به طور کلی می توان یک بازه یا یک مقدار متوسط را برای آن ها در نظر گرفت که به عنوان شاخص مورد توجه همه افراد قرار بگیرد.

 یقینا هزینه های زندگی در آذربایجان یکی از جنبه های مورد نیاز افراد برای مهاجرت به این کشور است، برای اطلاع دقیق از تمامی موارد و شرایط لازم جهت این امر توصیه می کنیم که مقاله مهاجرت به آذربایجان را در سایت موسسه رجبی مطالعه فرمایید و از اطلاعات کاملا به روز و مدارک مورد نیاز جهت انجام این امر مطلع شوید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در آذربایجان

هزینه اجاره مسکن در آذربایجان

هزینه اجاره مسکن در آذربایجان نیز خوشبختانه با توجه به درآمد در این کشور کاملا معقولانه و مقرون به صرفه می باشد ، اما بازهم به مانند اکثر کشورهای دنیا بخش عمده ای از مخارج و هزینه های ماهانه افراد را به خود اختصاص می دهد. ضمن اینکه فاکتورهای مختلفی همچون ، شهر ، محله ، اندازه و ابعاد ملک ، طبقه آپارتمان در قیمت اجاره تاثیر گذار هستند.

نام شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر
باکو 336 یورو 188 یورو 661 یورو 351 یورو
گنجه 225 یورو 125 یورو 372 یورو 215 یورو
سامگاییت 118 یورو 147 یوورو 250 یورو 235 یورو

باید بگوییم که قیمت اجاره خانه در آذربایجان در شهرهای مهم و بزرگ گران ترین است که شامل شهرهای باکو و گنجه می شود و به همین ترتیب با کاهش جمعیت و کوچکتر شدن شهرها و کاهش خدمات و فرصت های شغلی ؛ میزان اجاره نیز در شهرها کاهش می یابد. اما هنوز هم اجاره خانه در آذربایجان نسبت به کشورهای همسایه مناسب تر است. مثلا اجاره آپارتمان در باکو 40 تا 50 درصد از استانبول ارزان تر می باشد ، مقاله اجاره و خرید ملک در آذربایجان را نیز بخوانید.

پس اجاره را به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در هزینه های زندگی در آذربایجان باید به حساب آورید ؛ در ادامه هزینه اجاره در چند شهر مهم این کشور را مشاهده خواهید کرد:

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هزینه زندگی در هر کشوری را می خواهید بدانید کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خرید مسکن در آذربایجان

در این میان برخی از مهاجران به جای اجاره علاقمند به خرید ملک در این کشور می باشند که نوعی سرمایه گذاری نیز کرده باشند. البته باید بگوییم که خرید ملک در این کشور در حال یک سرمایه گذاری مناسب شناخته می شود که سرمایه گذاران خارجی بسیاری به سمت آن روانه شده اند.

پس بهتر است که از هزینه خرید مسکن در آذربایجان نیز مطلع باشید که در صورت تصمیم به خرید خانه یا آپارتمان شناختی نسبی از بازار املاک و بازه قیمتی ملک در این کشور داشته باشید. توصیه ما این است که در این راستا مقاله اقتصاد کشور آذربایجان را نیز مطالعه نمایید تا با سایر ابعاد خرید ملک و به طور کلی سرمایه گذاری در این کشور بیش تر و بهتر آشنا شوید.

در ادامه مطلب هزینه های زندگی در آذربایجان در جدول زیر آخرین قیمت خرید آپارتمان را در این کشور مشاهده می نمایید:

نام شهر مترمربع ملک مرکز شهر مترمربع ملک حومه شهر
باکو 1511 یورو 701 یورو
گنجه 1031 یورو 562 یورو
سامگاییت 1105 یورو 442 یورو

هزینه خوراک و مواد غذایی در آذربایجان

در ادامه توضیح هزینه های زندگی در آذربایجان باید به یکی دیگر از شاخص های تاثیر گذار بر این موضع بپردازیم که میزان آن بستگی زیادی به سلیقه و نحوه زندگی اشخاص دارد . هزینه خوراک و مواد غذایی در آذربایجان دیگر عامل مهم است که هر شخص با توجه به نوع مواد و رژیم غذایی خود ماهانه مبلغی خاص را باید برای تهیه خوراک خود هزینه نماید.

هزینه مواد خوراکی در آذربایجان مقرون به صرفه و از اکثر کشورهای همسایه ارزان تر است ، همچنین قیمت مواد غذایی در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد اما تفاوت ها چشمگیر نیست ولی شما می توانید با خرید از برخی فروشگاه های همواره تخفیف در شهرهای این کشور مواد غذایی خود را ارزان تر تهیه کرده و ماهانه مبلغ کمتری را برای خوراک خود بپردازید.

یک دانشجو در این کشور ماهانه هزینه ای ما بین 30 یورو تا 50 یورو را باید برای هزینه خوراک خود در نظر بگیرد . در ادامه قیمت برخی از مواد غذایی در آذربایجان را مشاهده خواهید نمود.

مواد غذایی قیمت مواد غذایی قیمت
1 کیلوگرم پنیر 3.76 یورو 1 کیلوگرم فیله مرغ 3.64 یورو
1 لیتر شیر 1.09 یورو 1 کیلوگرم برنج سفید 1.60 یورو
1 کیلوگرم سیب زمینی 0.58 یورو 1 کیلوگرم گوجه 1.20 یورو
12 عدد تخم مرغ 1.22 یورو 1 کیلوگرم گوشت قرمز 6.66 یورو

هزینه غذا خوردن در بیرون منزل

در شهرهای مختلف آذربایجان به خصوص شهرهای بزرگ و مهم رستوران ها ، کافه ها و فست فود های مختلف و متفاوتی در حال فعالیت هستند و غذاهای گوناگونی با کیفیت و قیمت های مختلف به مشتریان خود عرضه می نمایند. این قیمت ها از بازه ارزان تا گران و لاکچری را شامل می شود ؛ اما نکته قابل توجه این که هزینه غذا خوردن در بیرون منزل یقینا گران تر از تهیه غذا در خانه است.

به همین خاطر در این کشور نیز اکثریت مردم با تهیه مواد اولیه همواره غذای خود را در منزل تهیه می نمایند و فقط در زمان های خاص جهت جلسات ، مهمانی ، جشن و تفریح به رستوران ها و به طور کل صرف غذا در خارج از منزل اقدام می کنند. البته لازم به ذکر است که در این کشور بازهم نسبت به کشورهای همسایه قیمت غذا در خارج از خانه مناسب تر و ارزان تر است. هزینه یک وعده غذا در رستوران در آذربایجان به شرح جدول است:

غذا قیمت
غذا در یک رستوران با کیفیت متوسط 5.53 یورو
غذای دو نفر در رستوران با کیفیت متوسط 22.11 یورو
غذا در فست فود مک دونالد 5.53 یورو
قهوه در کافی شاپ 2.56 یورو

هزینه حمل و نقل در آذربایجان

امروزه حمل و نقل بخش مهم و اصلی در زندگی آدم ها دارد و در طول روز برای انجام کارهای مختلف و دسترسی به خدمات مختلف به خصوص در شهرهای بزرگ و پر جمعیت ؛ افراد نیاز به جابه جایی های مختلفی دارند. سیستم حمل و نقل در آذربایجان فقط در چند شهر بزرگ و اصلی مناسب و با کیفیت است و در شهرهای کوچک چندان از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد.

وسیله نقلیه قیمت
بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی 0.17 یورو
مجوز ماهانه حمل و نقل محلی 11.06 یورو
قیمت شروع تاکسی 0.88 یورو
تاکسی 1 کیلومتر 0.55 یورو
تاکسی 1 ساعت انتظار 3.32 یورو
1 لیتر بنزین 0.57 یورو

اما دولت در حال سرمایه گذاری در این بخش بوده و طی سالیان گذشته رشد قابل توجهی را نیز تجربه کرده است. ضمن اینکه هزینه حمل و نقل در آذربایجان نیز مانند سایر هزینه ها در این کشور بسیار مناسب و ارزان تر از اکثر کشورهای آسیایی است و این موضوع در کنار نظم قابل قبول باعث میل مردم به استفاده از این وسائل به جای اتومبیل شخصی شده است . 

در جدول نرخ مبالغ وسائل نقلیه عمومی را می بینید.

آذربایجان را چقدر می شناسید ؟ مقالات زیر برای شناخت بهتر این کشور ارائه شده است.

هزینه پوشاک در آذربایجان

از دیگر موارد مهم و تشکیل دهنده هزینه های زندگی در آذربایجان که تمامی افراد بدون استثنا باید آن را در لیست مخارج خود قرار دهند ؛ هزینه پوشاک در آذربایجان است. این بخش از هزینه ها نیز به سبک زندگی افراد بستگی بسیاری دارد و هر فرد با توجه به سلیقه و نوع پوشش خود ماهانه یا سالانه مبلغی خاص را برای تهیه پوشاک خود خرج می کند.

خوشبختانه در آذربایجان انواع پوشاک از قیمت های مناسب و ارزان وجود دارد تا مارک ها برندهای گران و خاص که می تواند تمام سلیقه ها افراد مختلف را ارضا نماید. پس تعیین میزان هزینه مربوط به پوشاک هر شخصی بستگی به خود او دارد. در جدول زیر چند نوع از پوشاک اصلی مورد استفاده عموم مردم را با قیمت های آنان در این کشور مشاهده می نمایید:

نوع پوشاک قیمت
1 عدد شلوار جین معمولی 36.57 یورو
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای 36.30 یورو
1 جفت کفش ورزشی معمولی 87.02 یورو
1 جفت کفش چرم مردانه 61.52 یورو

هزینه خدمات در آذربایجان

یکی از مخارجی که شاید در وهله اول به ذهن شما نرسد و یا حتی تا زمانی که نیاز به پرداخت آن داشته باشید ؛ توجه خاصی به آن نکنید ؛ هزینه خدماتی است که با اقامت و زندگی در این کشور از دولت یا سایر ارگان ها و سازمان های دولتی دریافت می کنید. این هزینه ها شامل هزینه قبوض آب ، برق ، گاز و غیره می باشد.

البته خوشبختانه آذربایجان نیز مانند اکثر کشورهای نفت خیز چندان وابسته به مالیات نیست و مالیات های سنگین و بزرگی برای شهروندان آن در نظر گرفته نشده است ؛ با اینکه اقامت و زندگی در کشورهای اروپایی به طور قطع مالیات های زیادی برای مقیمان و شهروندان آنان در پی دارد.

هزینه خدمات در آذربایجان را نمی توان از گزینه های بسیار مهم در هزینه های زندگی در آذربایجان در نظر گرفت ، اما بالاخره این موضوع همواره مقداری از درآمد را به خود اختصاص می دهد  ، پس نیاز است که آن را بشناسید.

قبوض قیمت
هزینه قبوض برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله برای آپارتمان 85 متر مربعی 46.72 یورو
1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.04 یورو
اینترنت خانگی adsl 15.53 یورو

هزینه تفریحات و سرگرمی در آذربایجان

مردم آذربایجان مردمی شاد هستند که همواره به تفریح و خوشگذرانی اهمیت می دهند ، به همین خاطر همیشه در برنامه های هفتگی خود آخر هفته را به تفریح و سرگرمی اختصاص می دهند و سعی می کنند که خستگی یک هفته کاری را از خود رانده و با یک سرگرمی خوب خود را برای هفته جدید آماده کنند.

همچنین در آذربایجان اهمیت زیادی به جشن و سنت های قدیمی داده می شود و در تقویم این کشور روزهای بسیاری برای انواع جشن ها ، به خصوص جشن های باستانی ایرانی در نظر گرفته شده است. شرکت در این جشن ها و یا تدارک آن ها نیاز به هزینه کرد خاص دارد. اما در این قسمت ما به برخی از تفریحات عامی که امروزه در جهان مورد توجه قرار می گیرد اشاره خواهیم کرد.

شما هم اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است که اوقات تعطیلی خود در آذربایجان را به تفریح و سرگرمی در سینما ، استادیوم ، ورزش کردن و غیره بپردازید تا با مردم و زندگی در این کشور نیز بهتر آشنا شوید.

خوشبختانه هزینه تفریحات و سرگرمی در آذربایجان گران نیست و همه اقشار جامعه قادر به انجام آن هستند ، در ادامه نرخ برخی از سرگرمی هایی که در میان عموم مردم رایج است را مشاهده می نمایید.

نوع سرگرمی قیمت
هزینه ماهانه بر عضویت در باشگاه بدنسازی 28.09 یورو
هزینه ماهانه بر عضویت در باشگاه بدنسازی 28.09 یورو
بلیت سینما برای اکران فیلم به روز 4.15 یورو
هزینه اجاره 1 ساعت زمین تنیس 17.40 یورو

میانگین هزینه های زندگی در آذربایجان

در انتهای مطلب به طور کلی باید عرض کنیم که هزینه های زندگی در آذربایجان را باید یکی از ارزان ترین کشورها در مقایسه با کشورهای هم جوار و هم تراز در نظر بگیریم که این موضوع در کنار رشد اقتصادی مناسب طی سال های گذشته باعث جذب مهاجران بسیاری جهت کار در آذربایجان شده است. توصیه می کنیم مقاله مربوط به کار را مطالعه نمایید تا بهتر با این موضوع آشنا شوید.

همچنین این کشور جهت تحصیل نیز بسیار مناسب بوده و دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است. با توجه به هزینه های مقرون به صرفه در این کشور و همچنین امکان کار دانشجویی در آذربایجان ؛ دانشجویان به راحتی می توانند به تحصیل مشغول شوند و مخارج خود را نیز پوشش دهند و هیچگونه استرس مالی نداشته باشند.

در حال حاضر میانگین هزینه های زندگی در آذربایجان بدون هزینه اجاره برای یک شخص مجرد به طور متوسط 392 یورو ماهانه و برای یک خانواده 4 نفره 1407 یورو در ماه هزینه دارد که با توجه به درآمد در این کشور مناسب و معقولانه می باشد.

میانگین هزینه های زندگی در آذربایجان

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در آذربایجان

اجاره خانه در آذربایجان نسبت به کشورهای همسایه مناسب تر است. مثلا اجاره آپارتمان در باکو 40 تا 50 درصد از استانبول ارزان تر می باشد.

  • باکو 1511 یورو
  • گنجه 1031 یورو
  • سامگاییت 1105 یورو
  • قیمت شروع تاکسی 0.88 یورو
  • تاکسی 1 کیلومتر 0.55 یورو
  • تاکسی 1 ساعت انتظار 3.32 یورو

هزینه قبوض برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله برای آپارتمان 85 متر مربعی 46.72 یورو

در حال حاضر میانگین هزینه های زندگی در آذربایجان بدون هزینه اجاره برای یک شخص مجرد به طور متوسط 392 یورو ماهانه و برای یک خانواده 4 نفره 1407 یورو در ماه هزینه دارد که با توجه به درآمد در این کشور مناسب و معقولانه می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا جزئیات دقیق تر در رابطه با هزینه های زندگی در آذربایجان با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و یا به صورت حضوری از مشاوره های رایگان مشاوران ما بهره مند شوید.

چقدر دیدتان نسبت به هزینه های زندگی در کشورهای نزدیک به ایران به واقعیت نزدیک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه