اجاره و خرید ملک در شیلی

اجاره و خرید ملک در شیلی مستلزم آشنایی با روند و شرایط خرید و اجاره ملک در این کشور است؛ مهم نیست که از چه طریقی قصد مهاجرت به این کشور را دارید، آشنایی با روند خرید و یا اجاره ملک به شما کمک کرده تا در دام افراد کلاه بردار نیوفتاده و از معامله خود بیشترین سود را به دست آورید.

دولت کشور شیلی به جز املاک نزد به مرز، هیچگونه محدودیتی برای اتباع خارجی به منظور خرید خانه اعمال نکرده؛ به همین طبق افراد می توانند ملک مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در کم ترین زمان خریداری کنند؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط خرید مک در این کشور، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

در دنیای امروزه خرید خانه راهی مطمئن و بدون دغدغه برای سرمایه گذاری و کسب سود در آینده می باشد، در چند دهه اخیر بازار مسکن در این کشور و به خصوص در پایتخت آن رو به رونق بوده و آن را به یکی از پرسودترین بازارهای املاک و مستغلات در آمریکای لاتین تبدیل کرده است؛ به همین طبق بسیاری از افراد علاوه بر خرید خانه برای استفاده شخصی، به دلیل سرمایه گذاری و کسب سود، خانه خریداری می کنند؛ برای اطلاع از شیوه های قانونی مهاجرت به شیلی مقاله لینک شده را با دقت بخوانید.

بعد از مطالعه این مقاله می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح کنید ، کارشناسان ما د اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود ، همچنین می توانید با تکمیل فرم های درخواست مشاوره در باکس های کرم رنگ در لیست مشاوران ما برای دریافت مشاوره رایگان قرار بگیرید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در شیلی

خرید ملک در شیلی

برای خرید ملک در شیلی نیازی به داشتن اقامت این کشور نداشته و می توانید بدون محدودیت خرید خود را انجام دهید، تنها یکی از موارد قابل ذکر دریافت کارت  RUN(شناسه مالیاتی) بوده که برای پروسه مالیات ضروری می باشد.

طبق شرایط اجاره و خرید ملک در شیلی خرید ملک در این کشور بیشتر برای افرادی توصیه شده که می خواهند برای مدت زمان طولانی در شیلی اقامت داشته باشند؛ با خرید ملک می توانید خانه رویایی خود را داشته و علاوه بر این سرمایه گذاری ای عالی در این کشور داشته باشید.

امروزه گزینه های مسکن در این کشور بسیار متنوع بوده و خریداران می توانند از انواع آپارتمان ها، خانه های ویلایی، خانه های نوساز و یا قدیمی تر، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنند؛ امروزه روند خرید ملک در کشور شیلی حدود 20 تا 40 روز به طول می انجامد.

به طور کلی سیستم املاک در شیلی توسط بوروکراسی اداره شده و فرآیند یافتن خانه نیز باتوجه به شرایط مختلف، حدود 2 تا 6 ماه طول می کشد؛ برای اطلاع از نحوه خرید خانه در این کشور و اطلاع از شرایط مهاجرتی، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید؛ این افراد به شما کمک کرده تا در زمینه خرید ملک بهترین تصمیم را بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با کارشناسان خبره رجبی در خصوص انتخاب برترین شیوه های مهاجرتی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین شهرها در شیلی برای خرید ملک

کشور شیلی دارای شهرهای مختلفی بوده که هر کدام از این موارد دارای شرایط و ویژگی های خاص خود بوده؛ اجاره و خرید ملک در شیلی در برخی از شهر ها سودآورتر بوده و همچنین املاک در برخی از شهرهای این کشور ارزان تر هستند؛ بهترین شهرها در شیلی برای خرید ملک شامل موارد زیر می شوند.

  • سانتیاگو: یکی از بهترین شهرها در آمریکای جنوبی و پایتخت کشور شیلی بوده که ادغامی از معماری مدرن و کلاسیک است.
  • والپارایسو: این شهر پایتخت فرهنگی شیلی بوده و به دلیل صنعت ماهیگیری و اتصال شیلی به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام شناخته شده است.
  • ناحیه دریاچه شیلی: این منطقه با زیبایی وحشی و فضاهای باز و به ظاهر بی پایان خود این حس را القا می کند که در بهشت زندگی می کنید؛ این مکان با طبیعتی فوق العاده شما را از استرس و تنش های روزانه آزاد می کند.
  • پورتو واراس: شهر کوچک تفریحی پورتو واراس یک شهر محبوب برای استراحت و گذراندن تعطیلات بوده که هر ساله مهاجران را جذب می کند؛ حدود 30 درصد از جمعیت این شهر را، عمدتاً مهاجرین کشورهای آلمان و ایالات متحده تشکیل می دهند.

قیمت خرید ملک در شیلی

به صورت کلی قیمت خرید ملک در شیلی مناسب بوده و بر خلاف سایر کشورها، برای خرید ملک در این کشور نیازی به داشتن اقامت ندارید؛ از آنجایی که اکثر مردم شهرها را برای خرید انتخاب می کنند، قیمت ملک در شهرهای این کشور بالاتر است.

آپارتمان قیمت به دلار
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2,291.40
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 2,039.81

علاوه بر هزینه اجاره و خرید ملک در شیلی ، هزینه های دیگری نیز برای خرید ملک در این کشور وجود داشته و این هزینه ها حدود 5 درصد از قیمت خانه است؛ این هزینه ها شامل نمایندگی، حق تمبر و هزینه های دفتر اسناد رسمی شده؛ پس از پرداخت تمامی هزینه ها تاریخ دریافت خانه تعیین شده و پس از آن خانه به صورت رسمی به شما تعلق می گیرد.

املاک در سانتیاگو

بیش از یک سوم جمعیت این کشور در پایتخت آن، سانتیاگو ساکن هستند؛ زندگی در این شهر راهی عالی برای دسترسی به تمامی امکانات مدرن روز است؛ قیمت املاک در سانتیاگو به طور کلی بسیار مناسب بوده و میانگین قیمت هر متر مربع، 2300 دلار آمریکا می باشد؛ همچنین بسته به موقعیت ملک و اندازه خانه، می ‌تواند تا 1600 دلار کاهش یابد و به 3000 دلار برسد، به صورت کلی یک خانه بزرگ در سانتیاگو حدود 255000 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

املاک در مناطق روستایی

طبق اجاره و خرید ملک در شیلی در مناطق کوچک تر و روستایی قیمت ها می تواند کمی پایین تر باشد؛ به صورت کلی قیمت املاک در مناطق روستایی بسیار متفاوت بوده و ارزان ترین آنها حدود 150000 دلار است؛ هرچند برخی از املاک بزرگ در جنوب شیلی تا 1 میلیون دلار قیمت دارند.

املاک در والپارایسو

والپارایسو یکی دیگر از شهرهای بزرگ این کشور بوده که با فضای کمی آرام تر از سانتیاگو، یک مکان محبوب برای خارجی ها برای خرید ملک است؛ املاک در والپارایسو در اینجا کمتر از سانتیاگو بوده و خانه های بزرگ حدود 200000 دلار قیمت دارند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه در شیلی

در سال های اخیر برخی از عوامل مختلف دست به دست هم داده و باعث شده تا قیمت ملک در هر نقطه دنیا دارای برخی تفاوت ها باشد؛ شناخت این فاکتورها بسیار مهم بوده و با در نظر گرفتن هر عامل می توانید بهترین و مناسب ترین ملک را برای خودتان خریداری کنید؛ عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه شامل موارد زیر می شوند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه در شیلی
  • مکان: این موضوع که ملک مورد نظرتان در چه شهر و چه منطقه ای قرار داشته، قیمت خانه را تغییر می دهد؛ به همین طبق معمولا خانه هایی که در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی آسان تری به امکانات دارند، نسبت به خانه هایی که در مناطق دور افتاده واقع شده اند، قیمت بالاتری دارند.
  • قدیمی یا جدید بودن خانه: معمولا خانه های قدیمی ساز قیمت کم تری داشته و حتی فروش این خانه ها نیز دشوار تر بوده؛ این خانه ها از جهتی ارزان تر بوده که برای باید پس از خرید آنها را بازسازی کنید.
  • گذشته خانه: یکی دیگر از گزینه های تاثیر گذار بر قیمتط گذشته ی خانه بوده که معمولا در شیلی نیز این گزینه برای افراد بسیار مهم است؛ اطلاع از جرم جنابت در خانه برای برخی از افراد اهمیت زیادی داشته و دیده می شود که برخی خانه ها به دلیل وجود قتل یا برخی دیگر از موارد بسیار ارزان تر فروخته می شوند.
  • اندازه خانه: اندازه خانه و تعداد اتاق خواب ها، متراژ، دوبلکس بودن و حتی مبله بودن خانه همگی بر قیمت نهایی تاثیر می گذارند.

نحوه یافتن ملک در شیلی

حدود 90 درصد از جمعیت شیلی در شهرهای بزرگ زندگی کرده و سانتیاگو و والپارایسو دو گزینه محبوب برای مهاجران هستند؛ مردم شیلی معمولاً زندگی در آپارتمان را به خانه ترجیح داده و از همین رو تقاضا برای خرید و اجاره آپارتمان ها در شهرهای بزرگ زیاد است؛ هنگامی که در مورد منطقه ای که می خواهید در آن زندگی کنید تصمیم گرفتید؛ یافتن ملک تقریبا آسان است.

نحوه یافتن ملک در شیلی تقریبا به ترجیحات هر فرد بستگی داشته اما افراد می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی به راحتی ملک مورد نظرشان را در شیلی پیدا کنند، با توجه به پیشرفت علم، می توانید حتی بدون سفر به شیلی انتخاب ملک را در کشور خودتان انجام دهید، تنها مشکل این بوده که تعداد افراد سودجو و کلاه بردار در این زمینه زیاد شده، لذا به هیچ عنوان قبل از بستن قرار داد و مشورت با مشاوری آگاه، هیچ گونه پولی برای خانه پرداخت نکنید.

نمایندگان املاک نیز گزینه دیگری برای اجاره و خرید ملک در شیلی بوده؛ اگر با زبان اسپانیایی آشنایی ندارید، این گزینه برای شما مناسب بوده، اما در هنگام یافتن مشاوره املاک نیز بهتر است کسی را انتخاب کنید که توسط دوستان و یا آشنایانتان تایید شده باشد زیر به صورت کلی دلالی املاک و مستغلات یک فعالیت غیرقانونی در شیلی بوده و هیچ مدرک یا مجوز خاصی برای فعالیت به عنوان دلال مورد نیاز نیست؛ از همین رو مهم است فردی را انتخاب کنید که معتبر باشد.

مالیات بر املاک در شیلی

مالیات بر املاک در شیلی

طبق شرایط اجاره و خرید ملک در شیلی یکی از هزینه هایی که باید هنگام خرید خانه بپردازید، مالیات بر ارزش افزوده بوده که نرخی حدود 19 درصد دارد؛ علاوه بر این سالانه باید مقداری مالیات بر املاک و مستغلات پرداخت کنید که مقدار این مالیات با توجه به متراژ خانه تعیین می شود.

مالیات بر املاک در شیلی برای املاک شهری 1.2 درصد و برای املاک روستایی 1 درصد بوده و در این کشور  اگر ملک کمتر از 140 متر مربع باشد، مالیاتی برای درآمد اجاره دریافت نشده و برای املاک با مساحت بیش از 140 مترمربع مالیات تنها در صورتی دریافت می شود که سودآوری آن بیش از 11 درصد در سال باشد.

مالیات املاک و مستغلات متناسب با ارزش ملک بوده و با نرخ 0% و 1% ارزش بسته به منطقه و نوع ملک پرداخت می شود؛ برای اکثر املاک مسکونی واقع در محدوده شهر، میزان مالیات 1٪ در سال از ارزش بوده و برای مناطق کشاورزی تا 1 هکتار مالیات بر دارایی پرداخت نمی شود.

روند خرید ملک در شیلی

روند خرید ملک در شیلی به پنج مرحله اصلی تقصیسم شده که باید برای خرید ملک طی کنید؛ اولین مرحله تماس با یک مشاور املاک مطمئن و قابل اعتماد بوده؛ میانگین کارمزد برای یک مشاور املاک حدود 2 درصد ارزش ملک به اضافه مبلغی معادل مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

طبق شرایط اجاره و خرید ملک در شیلی پس از خانه مورد نظرتان را پیدا کردید، شما و فروشنده باید یک قرارداد خرید امضا کنید، قراردادها مبلغ فروش و خرید ملک و همچنین مجازات هایی را که در صورت تخلف یکی از طرفین از وظایف خود اعمال می شود، شرح می دهد.

یکی از مهم ترین موارد هنگام امضای قرارداد خرید ملک در شیلی ثبت قرارداد در دفتر اسناد رسمی بوده و به صورت کلی قرارداد ها به هیچ گونه دیگری مانند نامه، ایمیل و یا قرارداد دست نویس باطل است؛ وکیل شما باید پیش از خرید خانه و پرداخت پول سابقه ملک را بررسی کرده و اطمینان حاصل می کند که ممنوعیتی در مورد ملک وجود نداشته و هیچ بدهی مالیاتی وجود ندارد و فروش آن مشخص است؛ در این مرحله پرداخت وجه ملک به صورت چک پیشخوان بانکی نزد دفاتر اسناد رسمی واریز می شود.

مرحله چهارم تحویل قرارداد خرید به یکی دفتر اسناد رسمی محلی بوده و در این صورت قرارداد شما قانونی شده و پس از امضا و قانونی شدن قرارداد خرید در آخرین مرحله، باید قرارداد را در نگهبان املاک شیلی ثبت کنید؛ هزینه این فرآیند به ارزش ملک بستگی دارد.

با اجاره و خرید ملک در اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

اجاره ملک در شیلی

اجاره ملک در شیلی نسبتا آسان بوده و انواع آپارتمان های مبله و غیر مبله در این کشور در دسترس هستند؛ قراردادهای اجاره معمولاً 12 ماهه است، اگرچه دوره های کوتاه تری نیز قابل مذاکره است؛ مهاجران ممکن است برای تضمین قرارداد اجاره به یک ضامن شیلیایی نیاز داشته باشند و در بیشتر موارد، این کار توسط کارفرمای متقاضی انجام می شود؛ اگر در یافتن ضامن مشکل دارید، می توانید با بالا بردن مبلغ سپرده این مشکل را حل کنید.

در صورتی که می خواهید با شرایط کاری و نحوه یافتن کارفرما در این کشور آشنا شوید، توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان کار در شیلی را مطالعه فرمایید؛ این مقاله با استفاده از آخرین اطلاعات روز دنیا در مورد شرایط کاری در این کشور نوشته شده است.  

طبق قانون اجاره و خرید ملک در شیلی به صورت کلی مواردی مانند خدمات شهری و قبوض بر روی اجاره خانه گنجانده نشده و به خاطر داشته باشید که املاک در این کشور به ندرت عایق بندی خوبی داشته و از همین رو گرمایش ممکن است در زمستان گران باشد.

گزینه ها اجاره ملک در شهرهای مختلف شیلی بسیار متنوع بوده و هر فرد با توجه به ترجیحات، مکان یا میزان مبلغ پرداختی، می تواند خانه خود را انتخاب کند؛ آپارتمان، ویلا، مستغلات و… در این کشور وجود داشته و گزینه های متنوع از یک خواب تا چند خواب در دسترس می باشد.

اجاره ملک در شیلی

سپرده برای اجاره ملک در شیلی

سپرده برای اجاره ملک در شیلی به میزان پولی گفته شده که برای اجاره ملک در این کشور باید پرداخت کنید؛ این ودیعه در ابتدا گرفته شده و در پایان قرارداد اجاره به شما پس داده می شود؛ این مبلغ به منظور حفظ تعهدات اجاره، تا زمان انعقاد قرارداد نزد موجر نگهداری می شود؛ تنها زمانی که مستاجر به ملک آسیب رسانده باشد، مالک می تواند تمام یا بخشی از سپرده را نگه دارد.

با توجه به شرایط اجاره و خرید ملک در شیلی مبلغ ودیعه بین یک تا سه ماه اجاره بوده و با توجه به عوامل مختلف این هزینه می تواند متفاوت باشد؛ استاندارد اقامتگاه های غیر مبله اجاره یک ماهه بوده و در برخی شرایط مانند نبود ضامن معتبر شیلایی، باید مبلغ بیشتری برای سپرده پرداخت کنید.

بهتر است برای مقابله با کلاه برداری ودیعه اجاره ملک در کشور شیلی را فقط در زمان امضای قرارداد پرداخت کنید، این ودیعه را نمی توان به اجاره پرداخت نشده منتسب کرد، با این حال در عمل، این ودیعه معمولاً به اجاره ماه گذشته تبدیل شده و در این زمان مستاجر باید محل را تخلیه کند.

قیمت اجاره ملک در شیلی

قیمت اجاره ملک در شیلی، مانند خرید خانه به عواملی چون شهر، اندازه خانه و نوع خانه بستگی دارد؛ به صورت کلی اجاره یک آپارتمان کوچک و یک خوابه در مرکز شهر سانتیاگو تا 400 دلار در ماه هزینه دارد، در حالی که آپارتمان های بزرگتر ممکن است تا 750 دلار قیمت داشته باشند؛ همچنین در اطرف شهر نیز می توانید یک آپارتمان کوچک با حدود 350 دلار در ماه اجاره کنید.

اجاره یک اتاق خواب کوچک در مرکز شهر تا 370 دلار در ماه هزینه داشته، در حالی که اگر شهرهای دیگر را در نظر بگیرید می توانید یک آپارتمان کامل را با همان قیمت دریافت کنید؛ طبق اجاره و خرید ملک در شیلی آپارتمان های سه خوابه بیش از 600 دلار در ماه هزینه دارند.

نوع آپارتمان قیمت به دلار
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 478.98
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 418.47
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 852.81
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 750.02

هزینه مشاوره املاک در این کشور بین مستاجر و صاحبخانه تقسیم شده و شما باید 50 درصد را بپردازید و مالک نیز 50 درصد را پرداخت می کند در شیلی طبق قانون، اجاره املاک و مستغلات شامل هزینه های خدمات نشده و به این معنی که بیش از بودجه اجاره خود باید هزینه های آب، برق، گاز، اینترنت و تلفن را در نظر بگیرید.

قراردادهای اجاره ملک در شیلی

قراردادهای اجاره ملک در شیلی شامل تمامی اطلاعاتی بوده که با صاحبخانه به نتیجه رسیده اید؛ همچنین این قرارداد اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی، جزئیات پرداخت مالیات، مبلغ سپرده و جزئیات ضامن شما را شرح می دهد؛ به صورت کلی طبق قوانین اجاره و خرید ملک در شیلی سه نوع قرارداد در این کشور وجود داشته که شامل موارد زیر می شود.

قراردادهای اجاره ملک در شیلی
  • قراردادهای ماهانه و بدون مدت معین: موجر فقط می تواند این قراردادها را از طریق تخلیه قضایی یا از طریق تخلیه ای که شخصاً از طریق دفتر اسناد رسمی به مستاجر اعلام می کند، فسخ کند؛ صاحبخانه برای فسخ قرارداد نیازی به به ذکر دلیل نداشته و قانون دو ماه را به عنوان حداقل مهلت تخلیه مستاجر در نظر گرفته است.
  • قراردادهای با مدت زمان معین اما بیش از یک سال: در این نوع قراردادها خانه به راحتی تخلیه نشده و تخلیه فقط از طریق قضایی انجام می‌شود و در این صورت مستاجر برای تخلیه محل دو ماه مهلت دارد؛ اجاره باید تا زمان استرداد پرداخت شود، اگر مستاجر بخواهد قبل از انقضای مهلت توافق شده، محل را تخلیه کند، می تواند بدون پرداخت اجاره بهای بقیه زمان توافق شده این کار را انجام دهد.
  • قراردادهای با محدودیت زمانی یکسال یا بیشتر: مستاجر حق دارد قرارداد را در هر زمان معین، بدون اخطار، و بدون نیاز به پرداخت اجاره فسخ کند، که در غیر این صورت در صورت تکمیل مدت قرارداد قابل پرداخت خواهد بود؛ همچنین صاحبخانه نمی تواند تقریباً آزادانه قرارداد را فسخ کند.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پیش از خرید و اجاره ملک در خارج از کشور با مشاوران به روز رجبی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روند اجاره ملک در شیلی

در صورتی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنید، اجاره ملک در کشور شیلی یکی از بهترین روش ها برای اسکان است؛ برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور و همچنین اطلاع از روند مهاجرت تحصیلی؛ حتما عنوان تحصیل در شیلی را مطالعه فرمایید؛ به صورت کلی روند اجاره ملک در شیلی آسان بوده و عموما شامل مراحل زیر می شود؛

  • ابتدا یافتن خانه مورد نظر و توافق در مورد قیمت و زمان تحویل با فروشنده
  • استفاده از مشاوره املاک و ارزیابی خانه توسط این افراد
  • انعقاد قرارداد اجاره
  • پرداخت سپرده

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در شیلی

بله امروزه هیچ محدودیتی برای اجاره و خرید ملک در شیلی برای افراد خارجی وجود ندارد.

از بهترین شهرهای این کشور برای خرید ملک می توان به سانتیاگو، والپارایسو و پورتو واراس اشاره کرد.

عواملی مانند اندازه خانه، مکان و قدیمی ساز یا مدرن بودن خانه در قیممت خانه تاثیر زیادی دارد.

به صورت کلی میزان سپرده با توجه به مبلغ خانه تعیین شده و در بیشتر موارد بین یک تا سه ماه اجاره می باشد.

طبق شرایط اجاره و خرید ملک در شیلی میزان اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر حدود 478.98 دلار می باشد.

در صورتی که قصد اجاره و خرید ملک در شیلی را داشته اما با شرایط و نحوه خرید ملک در این کشور آشنایی نداشته یا اینکه نمی دانید بهترین راه مهاجرت به این کشور چیست، توصیه می کنیم از طریق تلفن های تماس با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس بوده و یا به صورت حضوری به دو شعبه مرکز و غرب تهران و شیراز مراجعه کنید؛ توصیه می کنیم مقاله نرخ مالیات در شیلی را بخوانید و با این مقوله هم که نیاز اجاره و خرید ملک و حتی زندگی در شیلی است آشنا شوید.

قیمت خانه در کشورهای مختلف جهان چند ؟ مقالات زیر را با دید مقایسه مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه