اقتصاد کشور استرالیا

اقتصاد کشور استرالیا در حال حاضر در میان 15 اقتصاد برتر جهان قرار دارد که عوامل مختلفی همچون وجود منابع طبیعی غنی ، صنایع و کارخانجات مدرن و صنعت گردشگری رو به پیشرفت از جمله مهم ترین آنها هستند که این کشور را به این جایگاه رسانده اند ، به گونه ای که همواره در میان 25 کشور صادر کننده جهان قرار می گیرد.

شرایط سیاسی و روابط دوستانه و کم مخاطره این کشور با اکثر کشورهای جهان و همچنین عدم وجود درگیری های داخلی و روند رو به استقلال آرام و با صلح ، همه و همه باعث شده که اقتصاد کشور استرالیا طی سی سال گذشته دستخوش تغییرات و اتفاقات ناگهانی و ناخوشایند نشده و همواره به رشد و پیشرفت خود ادامه داده و در حال حاضر به رتبه سیزدهمین اقتصاد موفق جهان دست پیدا کند.

البته همه گیری ویروس کرونا در جهان پس از سه دهه اقتصاد کشور استرالیا را با رکود مواجه ساخت و باعث شد که در سال 2020 تولید ناخالص داخلی این کشور  7 درصد کاهش پیدا کند ، اما با شروع سال 2022 و اتمام همه گیری این بیماری روند رو رشد اقتصاد کشور استرالیا از سر گرفته شده است.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب شما را با اقتصاد کشور استرالیا در سال 2022 بیشتر آشنا خواهند کرد و چنانچه به دنبال آگاهی از روش های مهاجرت به این کشور هستید ، آخرین شرایط اعلام شده در مقاله مهاجرت به استرالیا ما را از دست ندهید.

فهرست مطالب
اقتصاد کشور استرالیا
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به روزترین اطلاعات اقتصادی کشور استرالیا را از کارشناسان رجبی جویا شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آماری از تجارت استرالیا

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول ، استرالیا قرار است در سال 2023 به دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود و تولید ناخالص داخلی اسمی آن 2.5 تریلیون دلار استرالیا ( 1.8 تریلیون دلار آمریکا ) برسد ، جالب است بدانید که استرالیا تنها 0.3 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اما 1.7 درصد از اقتصاد جهانی را از آن خود نموده است.

بر اساس آخرین آمار در سال 2020 و پیش از همه گیری بیماری کرونا که اقتصاد جهانی و در پی آن اقتصاد کشور استرالیا را با رکود مواجه ساخت ، استرالیا توانسته بود تا مبلغ 266377 میلیون دلار آمریکا صادرات و 221481 میلیون دلار آمریکا واردات را در این سال تجربه نماید که این کشور را به 24 امین واردکننده و 22 امین صادر کننده برتر در جهان نموده بود ، استرالیا در این سال بالغ بر 4188 محصول را به 211 کشور جهان صادر و 4317 محصول از 216 کشور جهان را به خاک خود وارد کرده است.

با پایان همه گیری بیماری کرونا ، موتور اقتصاد کشور استرالیا نیز دوباره روشن شده و پیش بینی می شود که بتواند با همان سرعت قبل و شاید در برخی جهات همچون صادرات منابع خام با سرعت بیش تری نیز به حرکت خود ادامه دهد که این موضوع بستگی به اقتصاد شرکای بزرگ تجاری این کشور نیز دارد.

5 کشور برتر وارد کننده از استرالیا

استرالیا در حال حاضر با کشورهای بسیاری در جهان در حال داد و ستد است که برخی از آن ها نقش بسیار پر رنگ تری را به خود اختصاص می دهند و از شریکان تجاری اصلی این کشور محسوب می شوند ، چین را باید اصلی ترین شریک تجاری استرالیا نامید که حجم وارادات و صادرات بسیاری از استرالیا را پوشش می دهد . اما به طور کلی 5 کشور برتر وارد کننده از استرالیا و سهمی که از این تبادل دارند به شرح زیر می باشد:

کشور وارد کننده مبلغ واردات به این کشورها به دلار آمریکا سهم از کل صادارات استرالیا
چین 102996 میلیون دلار 36.67%
ژاپن 39455 میلیون دلار 14.81%
کره جنوبی 17464 میلیون دلار 6.56%
انگلستان 10570 میلیون دلار 3.97%
آمریکا 10171 میلیون دلار 3.82%

5 کشور برتر صادر کننده به استرالیا

همانطور که گفتیم چین در میان صادرکنندگان به استرالیا نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است و بیش ترین سهم مبادلات را همه ساله با این کشور به انجام می رساند و هر اتفاق تجاری به طور واضح بر اقتصاد کشور استرالیا نیز تاثیر می گذارد ، در لیست زیر ما به 5 کشور برتر صادر کننده به استرالیا با میزان تجارت و سهمی که از مجموع واردات به این کشور دارند را گردآوری کرده ایم:

کشورصادرکننده مبلغ واردات به استرالیا به دلار آمریکا سهم از کل واردات به استرالیا
چین 56947 میلیون دلار 25.71%
آمریکا 26226 میلیون دلار 11.84%
ژاپن 15472 میلیون دلار 6.99%
تایلند 10667 میلیون دلار 4.82%
آلمان 10528 میلیون دلار 4.75%
مشاغل پردرآمد در استرالیا

 profitable jobs in Australia

مشاغل پر رونق و پر درآمد در استرالیا

ما فهرستی از پردرآمدترین مشاغل در استرالیا را که بر اساس اظهارنامه مالیاتی بیش از 14 میلیون استرالیایی در سال 2021 توسط اداره مالیات این کشور اعلام شده است ، گردآوری کرده ایم و طبق آن جراحان مغز و اعصاب بالاترین حقوق سالانه را در استرالیا با بیش از 600 هزار دلار دریافت می کنند.

 کار در استرالیا مقوله جالبی است که نحوه ورود به آن و  کسب درآمد نیاز به استفاده از تخصص و تجربه افراد ماهر دارد که مقاله فوق در سایت ما اطلاعات بسیار کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد ، البته مشاغل پررونق و پردرآمد در استرالیا کم نیست و همچنین افراد خاص بسیاری هستند که بیش تر از متوسط سطح درآمد شغل و حرفه خود در این کشور درآمد کسب می کنند ، اما ما در ادامه به صورت کلی سطح متوسط درآمد را مد نظر قرار دادیم.

در لیست زیر شما 10 شغلی که در استرالیا پس از حیطه تخصصی جراحان مغز و اعصاب از بیش ترین درآمد و بالاترین فرصت شغلی بهره هستند را به همراه متوسط درآمد سالانه  مشاهده خواهید کرد:

  • جراحان 395000 دلار
  • متخصص بیهوشی 386000 دلار
  • متخصص داخلی 305000 دلار
  • مشاورین و متخصصین حوزه فروش 275000 دلار
  • روانپزشک 235000 دلار
  • سایر گروه های پزشکی 223000 دلار
  • قضات 189000 دلار
  • مهندسین معدن 184000 دلار
  • مدیران عامل 165000 دلار
  • مدیریت مهندسی 160000 دلار

برترین صادرات و واردات کشور استرالیا

همانطور که تا این قسمت از مطلب اقتصاد کشور استرالیا با برترین شرکای تجاری این کشور و سهم آن ها آشنا شدید ، بهتر است که برترین صادرات و واردات کشور استرالیا را هم در سال 2020 و قبل از شروع همه گیری بیماری کرونا بشناسید ، باید توجه کنید که هنوز مدت چندانی از پایان همه گیری کرونا نگذشته و معتبرترین آمار و داده ها مربوط به قبل از شروع این بیماری می باشد.

البته اگر شما قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در استرالیا را داشته باشید ، باید از قوانین و شرایط بسیار دیگری در این کشور مطلع شوید تا بتوانید کسب و کاری پر رونق را راه اندازی نموده و با شکست مواجه نشوید که در مقاله های مربوطه تمامی اطلاعات مورد نیاز شما کاملا به روز و دقیق جمع آوری و در اختیار شما قرار داده شده است.

در دو جدول زیر بیش ترین کالا ها و موادی که به استرالیا واردو یا از این کشور به سایر نقاط جهان صادر شده را به همراه مبلغی که هر کدام به خود اختصاص داده اند را مشاهده می کنید:

کالای وارداتی مبلغ واردات کالای صادراتی مبلغ صادرات
خودرو 13.7 میلیارد دلار سنگ آهن 79.6 میلیارد دلار
نفت تصفیه شده 10.8 میلیارد دلار بریکت زغال سنگ 36.4 میلیارد دلار
طلا 6.49 میلیارد دلار گاز و نفت 26.8 میلیارد دلار
تجهیزات پخش 6.38 میلیارد دلار طلا 17.7 میلیارد دلار
رایانه 5.76 میلیارد دلار گوشت منجمد گاو 4 میلیارد دلار

بدون شک مطالعه اقتصاد سایر کشورها می تواند در تصمیم گیری هرچه بهتر به شما کمک نماید.

شرکت های مطرح در اقتصاد استرالیا

اگر بخواهیم از شرکت های مطرح در اقتصاد کشور استرالیا صحبت کنیم باید بگوییم که شرکت های استخراج و صادرات مواد خام در استرالیا درآمد بالایی دارند و تاثیر بسزایی بر بازار کار این کشور می گذارند و قابل درک است که استرالیا به عنوان دهمین کشور پر منابع جهان ، شرکت ها و افراد بسیاری را به این حوزه جذب نموده باشد.

در لیست زیر می توانید 10 شرکت برتر استرالیا را که بر اساس میزان درآمد در سال 2021 طبقه بندی شده اند ، به همراه درآمد میزان آن ها در این سال مشاهده کنید ، کل درآمد حاصل از این 10 شرکت های مطرح در اقتصاد استرالیا برتر حدود 280 میلیارد دلار است که تاثیر بسیاری بر اقتصاد کشور استرالیا داشته و باعث شده بازار کار بسیاری برای شهروندان این کشور فراهم آورده شود.

  • BHP Group ، 46 میلیارد دلار
  • Woolworths ، 43 میلیارد دلار
  • بانک مشترک المنافع 27 میلیارد دلار
  • گروه بانداری وست پک 26 میلیارد دلار
  • خرده فروش های کولز 26 میلیارد دلار
  • بانک ANZ ، 24 میلیارد دلار
  • بانک ملی استرالیا 21 میلیارد دلار
  • تعاونی کشاورزان Wesfarmers ، 20 میلیارد دلار
  • شرکت مخابراتی Telstra ، 17 میلیارد دلار
  • شرکت ارائه خرده فروشی AMP ، 15 میلیارد دلار
حداقل دستمزد و نرخ بهره بانکی در استرالیا

حداقل دستمزد و نرخ بهره بانکی در استرالیا

استرالیا نیز مانند کشورمان دارای حداقل دستمزد اجباری توسط دولت است و هیچ کارگری در این کشور نمی تواند از این حداقل نرخ اجباری دستمزد کمتری دریافت کند ، کارفرمایانی که حداقل دستمزد را پرداخت نکنند ، توسط دولت مجازات خواهند که میزان و شدت آن بستگی به  شرایط تخطی آنان دارد ، به تازگی حداقل دستمزدها در استرالیا بازنگری شده و از ابتدای 2022 اعمال شده اند که حداقل دستمزد ملی از 20.33 دلار به 21.38 دلار در ساعت و از 772.60 دلار به 812.44 دلار در هفته افزایش یافته است.

در مقابل بهره وام بانکی در این کشور نیز در سال 2022 به طور رسمی 1.85% اعلام شده است که با توجه به شرایط تورم و سطح درآمد فشار بالایی را به شهروندان وارد نمی سازد ، به طوری که مردم استرالیا طی یک دهه گذشته جز 5 مردم ثروتمند در جهان بوده اند و از اوضاع اقتصادی و رفاهی خود رضایت قابل قبول و بالایی را اعلام داشته اند.

نرخ بیکاری و فرصت های شغلی در استرالیا

یقینا کشوری که از اقتصاد قوی برخوردار باشد ، می تواند فرصت های شغلی بیش تری را برای شهروندان خود به وجود آورد و به همین ترتیب با رشد اقتصادی ، نرخ بیکاری پایین آمده ، رفاه و رضایت مردم بیش تر شده و خدمات و امکانات بیش تری در دسترس عموم قرار می گیرد ، نرخ بیکاری و فرصت های شغلی در استرالیا همواره مورد توجه تمامی دولت ها بوده و  اکثر  آنها برای مساعد ساختن شرایط تلاش کرده اند.

در سال 2021 نرخ بیکاری در استرالیا 5.4 درصد اعلام شده است که با توجه به آمار در نیم قرن اخیر مساعد می باشد و 4.2 درصد کم ترین مقدار و 17.1 درصد بیش ترین مقدار اعلام شده بوده است ، پیش بینی می شود که با همه گیری بیماری کرونا که در جهان اتفاق افتاد و باعث تعطیلی و آسیب به مشاغل زیادی شد ، طی 5 سال آینده این درصد کمی افزایش را هم تجربه کند که البته طبق نظر کارشناسان به بالای 7 درصد نخواهد رسید.

اما با ثبات دوباره شرایط و رونق بیزنس ها این مقدار از سال 2027 رو به کاهش رفته و حتی تا سال 2030 به کمتر از 5 درصد نیز برسد . توصیه می کنیم برای اطلاع بیش تر از شرایط اقتصاد کشور استرالیا و همچنین شرایط تحصیلی این کشور در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مقاله  تحصیل در استرالیا را نیز مطالعه کرده و اطلاعات بسیار کامل تری را کسب کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تمام سوالات خود در زمینه اقتصاد استرالیا را هنگام تماس و یا در جلسات مشاوره با کارشناسان ما بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقتصاد کشور استرالیا یکی از اقتصادهای برتر جهان شناخته می شود که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مطلب سعی داشتند بهترین اطلاعات را راجع به آن برای شما تهیه و ارائه کنند ، چنان چه سوال و یا ابهامی در این زمینه دارید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید ، کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بتوانید در مزینه ورود به اقتصاد این کشور از طریق کار در استرالیا به مهم ترین اطلاعات دست یابید.

سوالات پر تکرار اقتصاد استرالیا

کشور چین را می توان بزرگترین شریک تجاری استرالیا دانست که همواره در حال گسترش حوزه اقتصادی خود می باشد.

خودرو در صدر فهرست بیشترین کالای وارداتی به استرالیا قرار گرفته است.

در این فهرست جراحان ، متخصصان بیهوشی ، متخصصان داخلی و مشاورین و متخصصین حوزه فروش در صدر فهرست قرار گرفته اند.

حداقل دستمزد ملی در سال 2022 در این کشور به 21.38 رسیده است.

استخراج و صادرات مواد اولیه را می توان از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد این کشور دانست.

آیا از اقتصاد سایر کشورهای اروپا اطلاعی دارید ؟! مقالات زیر برای بالا بردن اطلاعات شما قرار داده شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه