فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا بسیار متنوع است و مهاجرت به این کشور طی سالیان مختلف همواره انجام می شده است ؛ لذا ، استرالیا کشوری فوق العاده با جامعه ای شگفت انگیز می باشد.

ترکیب قومیتی در استرالیا شامل قفقازی 90 درصد ، آسیایی 7 درصد و بومی و سایر 3 درصد می باشد ؛ اگر در مورد مسائل مهاجرتی سوالی دارید ، می توانید با مشاوران متخصص شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ارتباط باشید ، همچنین می توانید مقاله مهاجرت به استرالیا را مرور کرده و با تمام شیوه های مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

انزوای استرالیا بعنوان یک قاره جزیره‌ای کمک زیادی به شکل دادن و مهار فرهنگ آن کرده است ؛ بومیان در طول حداقل 40000 سال سازگاری خود را با محیط زیست توسعه داده‌اند و در این مدت ارتباط کمی با دنیای خارج داشته‌اند.

بطور کلی فرهنگ استرالیا در درجه نخست فرهنگی غربی است که از بریتانیا نشات گرفته ؛ اما این فرهنگ تحت تأثیر جغرافیای منحصر به فرد استرالیا و فرهنگ بومیان ، جزیره نشینان تنگه تورس و دیگر مردم استرالیا نیز قرار گرفته است ؛ در سال 1788 استعمار بریتانیا در استرالیا شروع و در پی آن موج مهاجرت چند قومیتی آغاز شد.

استرالیایی دارای نگرشی راحت و دوستانه هستند و غذا ، رویدادها ، هنر و تاریخ بخش‌های حیاتی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا هستند.

فهرست مطالب

چیزی که واقعاً یک استرالیایی را متمایز می‌کند ، نگاه آرام او به زندگی است که این روش زندگی را در ملاقات های حضوری با استرالیایی ها درک خواهید کرد ؛ به همین دلیل کلماتی چون نگران نباش رفیق ، را زیاد خواهید شنید.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا

استرالیا جامعه‌ای چند فرهنگی

استرالیا جامعه‌ای چند فرهنگی با ترکیبی از گروههای بومی ، افراد با ریشه‌های تاریخی اروپایی و ترکیبی متنوع از جمعیتهای مهاجر است ؛ اجماع استرالیا در سال 2016 نشان می‌دهد که تقریباً 25 درصد از شهروندان استرالیایی در خارج از کشور متولد شده‌اند و تقریباً حداقل یکی از والدین نیمی از جمعیت استرالیا خارجی بوده‌اند.

پیش از استعمار مردم بومی استرالیا بیش از 65000 سال در سرزمینهای استرالیا ساکن بوده‌اند ؛ این گروه‌های بومی که شامل بومیان و جزیره‌نشینان تنگه تورس هستند ، دارای فرهنگها و تاریخهای غنی و باستانی بوده و دین اصلی بعنوان Dreamtime شناخته می‌شد ؛ شواهد آثار هنری Dreamtime به حداقل 30000 سال قبل بازمی‌گردد.

پس از استعمار استرالیا جمعیت استرالیا ترکیبی از بومیان و مردم بریتانیایی و ایرلندی تبار شد ؛ با گذشت زمان گروههای بومی از زمینهای خود محروم و به حاشیه رانده شده و شیوه‌های فرهنگی اروپایی به جریان اصلی تبدیل شدند ؛ سپس در پاسخ به سیاست استرالیا مبنی بر جذب فعالانه مهاجرین جهت افزایش جمعیت و نیروی کار در استرالیا ، مهاجرت شدیدی از اروپا و به‌ویژه یونان ، ایتالیا ، آلمان ، هلند و یوگسلاوی ، لبنان و ترکیه صورت گرفت.

در مقیاسی بزرگتر مهاجرت به این سرزمین از شمال اروپا در دهه 1950 ، جنوب اروپا در دهه 1960 و ویتنام در دهه 1970 انجام شد ؛ در سی سال گذشته استرالیا سیاست مهاجرتی خود را آزاد و مرزهایش را برروی آسیای جنوب‌شرقی باز کرده بود ، اما اکنون مهاجرت به این منطقه برای ساکنان جنوب‌شرق آسیا دشوار است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا شما شرایط مهاجرت به کشور استرالیا را دارید؟ شماره خود را درج کرده و همین سوال را بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا

زبان در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا چه نقشی دارد؟ با این که انگلیسی زبان اصلی مردم استرالیا است ، اما استرالیایی‌ها روشهای منحصر به فرد خود را برای صحبت کردن دارند که شامل زبان رنگارنگ است که لهجه‌ای با مشخصه صدای بلند ، سیستم آوایی منحصر به فرد و زبان عامیانه (Strine) می باشد.

در سال 1788 ، در حدود 250 زبان بومی جداگانه به اضافه لهجه هایی در استرالیا وجود داشته اند که امروزه تنها دو سوم از این زبان‌ها باقی مانده‌اند و تنها 20 مورد از آن‌ها (هشت درصد از 250 زبان اصلی) به قدری قوی ظاهر شده اند که شانس زنده ماندن در این قرن را داشته باشد.

زبان‌هایی که زنده مانده‌اند در دورافتاده‌ترین و منزوی‌ترین مناطق متمرکز شده‌اند و تلاش‌هایی برای احیا و ترویج یادگیری زبانها انجام می شود ؛ به طور کلی ، انگلیسی زبان غالب در استرالیا است و 73 درصد از مردم به این زبان صحبت می کنند.

زبان های دیگر که منعکس کننده الگوهای مهاجرت هستند ، شامل موارد زیر خواهند بود:

در سرشماری سال 2016 استرالیا مشخص شد که بیش از 20 درصد از مردم در خانه به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند که باز هم ترکیبی از زبانها و تعداد زیاد گویشوران دو زبانه در استرالیا حاکی از ساختار چندفرهنگی جامعه استرالیا می‌باشد.

زبان درصد گویشوران
ماندارین 3 درصد
کانتونی 1 درصد
ویتنامی 1 درصد
ایتالیایی 1 درصد
یونانی 1 درصد
عربی 1 درصد
هندی 1 درصد
پنجابی 1 درصد
سایر زبان ها 13 درصد

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا در مورد ملاقات ها

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا در مورد ملاقات ها چگونه است؟ فرهنگ استرالیایی خیلی رسمی نیست و معمولاً احوالپرسی در استرالیا به شکل معمولی انجام می‌شود ؛ لذا یک دست دادن ، لبخند و گفتن سلام ، خوبی در احوالپرسی‌ها کفایت می‌کند ؛ اما اگر یکی از شرکت کنندگان در یک مهمانی یا یک رویداد غیررسمی مشابه باشید ، دست دادن با یک تبریک ساده می تواند جایگزین شود.

از جمله نخستین چیزهایی که در استرالیا خواهید شنید ،G’day’  یا  ‘G’day, mate’که همان سلام یا روز به خیر است ، می باشد ؛ لذا یک استرالیایی ممکن است از این موارد استفاده کند ، اما استفاده آن ها از جانب یک خارجی ممکن است تحقیقر آمیز به نظر آید.

استرالیایی‌ها ترجیح می‌دهند از نام های کوچک حتی در جلسات اول استفاده کنند ؛ بدین ترتیب در نخستین ملاقاتها از بکارگیری عنوان خودداری کنید و به جای آن ، خود را با نام کوچک معرفی نمایید ؛ در صورتی که به عنوان یک ویزیتور در استرالیا حضور دارید و قرار است با همتایی استرالیایی در یک رویداد شرکت کنید ، لازمست تا خود را به دیگران معرفی نمایید.

همچنین دوستان نزدیک در زمان احوالپرسی ها ممکن است گونه های یکدیگر را ببوسند یا دست به شانه یکدیگر بزنند و یا یکدیگر را در آغوش بگیرند ؛ با این حال ، شما باید از در آغوش گرفتن ، بوسیدن یا به شانه زدن دیگران خودداری کنید ، مگر اینکه او را به خوبی و در یک محیط اجتماعی بشناسید.

جامعه و فرهنگ مردم استرالیا

جامعه و فرهنگ مردم استرالیا

جامعه و فرهنگ مردم استرالیا چگونه است؟ فروتنی و اصالت از ارزشهای قوی در فرهنگ استرالیا می‌باشد ؛ بدین ترتیب ، استرالیایی ها بسیار متواضع هستند و برای صداقت ، شوخ طبعی ، خودمانی بودن ارزش قائل اند ، در حالی که از خودنمایی متنفرند.

لذا ، استرالیایی ها تمایل دارند تا با افرادی متواضع ، فروتن و شوخ طبع رابطه خوبی برقرار کنند ؛ همچنین اگر شما از فرهنگی باشید که در آن به چهره به شدت اهمیت می دهند ، پس باید این موضوع را کنار بگذارید و توهین نکنید.

استرالیایی‌ها معمولاً تمایل ندارند توجه‌ها را به دستاوردهای تحصیلی یا سایر دستاوردهایشان جلب ‌کنند و به افرادیکه چنین می‌کنند بی‌اعتماد هستند ؛ حتی آنها موفقیتهای خود را کم اهمیت جلوه می‌دهند ، تنها برای اینکه مطمئن شوند که دستاوردگرا شناخته نمی‌شوند ؛ این رفتار مردم استرالیا ممکن است چالشی برای افرادی باشد که از فرهنگ هایی آمده اند که عناوین ، دستاوردها و اعتبارنامه ها برایشان بسیار مورد احترام بوده و آشکارا آن را تبلیغ می کنند.

استرالیایی‌ها برای روابط ارزش زیادی قائلند و در رابطه با دوستیها بسیار وفادار هستند تا جایی که حتی ممکن است در مواقع ضروری بجای اعضای خانواده خود به دوستان خود مراجعه کنند.

در روابط سعی می‌شود به ثروت ، جنسیت و یا پیشینه تأکید نشود ؛ بدین ترتیب ، مردم استرالیا بیشتر با افرادی که اصیل ، متواضع و راحت هستند ، روابط برقرار می‌کنند و معمولاً مهاجرین به سرعت با استرالیایی‌های محلی روابطی از روی اعتماد برقرار خواهند کرد.

شاید در کنار شناخت فرهنگ استرالیا بخواهید با خط و زبان مردم این کشور هم بیشتر آشنا شوید ؛ پس به مقاله خط و زبان مردم استرالیا مراجعه کرده و اطلاعات خود  را به روز کنید.

آداب هدیه دادن در استرالیا

اگر قصد هدیه دادن به یک شخص استرالیایی را دارید باید آداب هدیه دادن در استرالیا را بدانید ؛ معمولاً در استرالیا هدایای کوچک در بین اعضای خانواده ، دوستان نزدیک و همسایه ها رد و بدل می شود تا بدین گونه رویدادهای خاصی مثل تولد ، نامزدی یا کریسمس را گرامی دارند.

  • در صورت دعوت شدن برای شام به خانه شخصی ، در نظر گرفتن یک جعبه شکلات ، یک بطری شراب یا گل به عنوان هدیه برای میزبان بسیار مودبانه است.
  • یک بطری شراب با کیفیت خوب همیشه ارزشمند خواهد بود و هدیه خوبی است.
  • با توجه به ارزشی که استرالیایی ها برای فروتنی و برابری قائل شده اند ، مهم است که هدایا متواضعانه و نه چندان گران قیمت باشند.
  • هر چند که دادن هدایایی گران قیمت به افرادی که با آن ها نزدیک هستید قابل قبول است ، اما دادن هدایای با ارزش به دیگر افراد ممکن است باعث خجالت شما شود و ممکن است این گونه تصور شود که ثروت خود را به رخ می کشید.
  • هدیه دادن پول نقد به استرالیایی ها به ندرت ایده خوبی است.
  • هدایا در این کشور معمولاً هنگام دریافت باز می شوند.
آداب هدیه دادن در استرالیا

آداب غذاخوردن در استرالیا

آداب غذاخوردن در استرالیا چگونه است؟ باربی استرالیایی (BBQ) بخش مهمی از فرهنگ اجتماعی استرالیا است و رایجترین دعوت نامه‌های اجتماعی برای باربیکیو است ؛ لذا در صورتیکه به یک باربیکیو دعوت شده‌اید ، رسم بر اینست که معمولاً مهمانان باربیکیو برای مصرف شخصی با خود شراب یا آبجو می‌آورند ؛ در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که گوشت را نیز به همراه بیاورید.

مردم دوست دارند در باربیکیوها راحت لباس بپوشند ؛ لذا در صورتیکه به شام ​​دعوت شده‌اید ، ممکن است لازم باشد از قبل نحوه پوشش را بررسی کنید ؛ همچنین در صورت دعوت به شام حتما سعی کنید ​​به موقع برسید ؛ اگر به یک باربیکیو یا یک مهمانی بزرگ دعوت شده‌اید ، بیشتر از 15 دقیقه تاخیر نداشته باشید و با زودتر رسیدن افراد را نرنجانید.

از قبل ، از میزبانان سوال کنید که آیا چیزی برای آوردن وجود دارد که شما بیاورید ؛ کمک و همکاری با میزبانان در آماده‌سازی یا بعد از صرف غذا بسیار مودبانه است ؛ در صورتیکه برای صرف غذا در رستوران دعوت شده‌اید ، معمول است که هر شخص هزینه نوشیدنی و غذای خود را محاسبه کند.

در زمان غذا خوردن چنگال را در دست چپ و چاقو را در سمت راست بگیرید ؛ با قرار دادن چاقو و چنگال بصورت موازی برروی بشقاب و دسته‌ها رو به سمت راست ، نشان دهید که غذاخوردن به اتمام رسیده است ؛ همچنین هنگام غذا خوردن آرنج خود را از روی میز و دستان خود را بالاتر از میز نگه‌دارید.

اینکه شما توان غذا خوردن در رستوران را دارید یا خیر به درآمد شما بستگی دارد ، در مقاله هزینه های زندگی در استرالیا با جزئیات کامل این هزینه های شرح داده ایم.

استرالیا را از طریق مطالعه مقالات زیر و سایر مقالات ارائه شده در سایت بیشتر بشناسید.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا در تجارت

اگر قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در استرالیا را دارید می‌بایست با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا در تجارت آشنا باشید ، در استرالیا قبل از تجارت با مردم ، نیازی به روابط شخصی طولانی‌مدت نیست ؛ استرالیایی‌ها در نحوه برقراری ارتباط بسیار رک و صریح هستند و غالباً ویژگی شوخ‌طبعی در گفتار آنها وجود دارد ؛ استرالیایی‌ها اغلب از زبان رنگارنگ استفاده می‌کنند که در کشورهای دیگر غیرقابل تصور است.

وقت‌شناسی در موقعیتهای تجاری مهم است و بهتر است چند دقیقه زودتر به قرار ملاقاتها رسید ؛ جلسات عموماً به آرامی برگزار می‌شوند ؛ با این حال ، قرارهای کاری رویدادهایی جدی هستند ؛ اگر یک استرالیایی چیزی را که شما می‌گویید رد کند ، دلیل را به شما خواهد گفت ، در صورتیکه ارائه‌ای حاضر نموده اید ، باید از هیاهو و ادعاهای اغراق‌آمیز اجتناب کنید ؛ پرونده کسب و کار خود را با آمار و ارقام ارائه دهید و عواطف و احساسات در فضای کسب و کار استرالیا مهم نیستند.

استرالیایی‌ها با حداقل صحبتها به سرعت وارد کار می‌شوند ، آنها کاملاً صادق هستند و همین را نیز از دیگران انتظار دارند ؛ همچنین استرالیایی‌ها به کوتاه‌گویی تمایل دارند و جزئیات بیش از حد آنها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد ؛ در استرالیا معمولا مذاکرات به سرعت پیش می روند و چانه زنی مرسوم نیست.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا در تجارت

نوع پوشش تجاری

نوع پوشش تجاری در ملبورن و سیدنی محافظه کارانه است و مردان باید کت و شلوار تجاری محافظه کارانه ای به رنگ تیره بپوشند ؛ زنان نیز می بایست یک لباس هوشمندانه یا کت و شلوار تجاری را برای پوشش انتخاب کنند.

در بریزبن (Brisbane) و یا سایر مناطق گرمسیری ، بسته به عملکرد شغلی و فرهنگ شرکت ، مردان ممکن است پیراهن ، کراوات و شلوار کوتاه تا زیر زانو بپوشند.

با هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید تا اطلاعاتی کامل در خصوص مسائل مهاجرتی کسب نمایید.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا

ترکیب قومیتی در استرالیا شامل قفقازی 90 درصد ، آسیایی 7 درصد و بومی و سایر 3 درصد می باشد.

بطور کلی فرهنگ استرالیا در درجه نخست فرهنگی غربی است که از بریتانیا نشات گرفته ؛ اما این فرهنگ تحت تأثیر جغرافیای منحصر به فرد استرالیا و فرهنگ بومیان ، جزیره نشینان تنگه تورس و دیگر مردم استرالیا نیز قرار گرفته است.

تقریباً 25 درصد از شهروندان استرالیایی در خارج از کشور متولد شده‌اند و تقریباً حداقل یکی از والدین نیمی از جمعیت استرالیا خارجی  هستند.

با این که انگلیسی زبان اصلی مردم استرالیا است ، اما استرالیایی‌ها روشهای منحصر به فرد خود را برای صحبت کردن دارند که شامل زبان رنگارنگ است که لهجه‌ای با مشخصه صدای بلند ، سیستم آوایی منحصر به فرد و زبان عامیانه (Strine) می باشد.

فروتنی و اصالت از ارزشهای قوی در فرهنگ استرالیا می‌باشد ؛ بدین ترتیب ، استرالیایی ها بسیار متواضع هستند و برای صداقت ، شوخ طبعی ، خودمانی بودن ارزش قائل اند ، در حالی که از خودنمایی متنفرند ، لذا ، استرالیایی ها تمایل دارند تا با افرادی متواضع ، فروتن و شوخ طبع رابطه خوبی برقرار کنند ؛ همچنین اگر شما از فرهنگی باشید که در آن به چهره به شدت اهمیت می دهند ، پس باید این موضوع را کنار بگذارید و توهین نکنید.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استرالیا را در روابط اجتماعی و مهمانی های آنها می توان به وضوح مشاهده نمود ؛ لذا اگر از جمله کسانی هستید که می خواهید برای تحصیل در استرالیا اقدام نمایید ، باید بدانید که با جامعه ای چند فرهنگی روبرو هستید ؛ اطلاعات بیشتر در این خصوص را از کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز دریافت نمایید.

شناخت فرهنگ و رسوم مردم دنیا بسیار جذاب و دوست داشتنی است ، با آداب و رسوم مردم برخی از کشورهای جهان بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه