ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی را باید شهری در نظر گرفت که در مجموع هزینه های زندگی خانوار اعم از مسکن، خوراک، پوشاک، قبوض ، حمل و نقل و غیره بتواند کمترین مخارج را شامل شود.

به طور معمول روستاهای کوچک در این کشور از هزینه های ارزانی بهرمند هستند؛ اما ملاک ما در این مطلب شهرهای نسبتا بزرگ می باشد که در ادامه توسط مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) مورد بررسی قرار می گیرند.

نکته مهمی که باید در این مطلب مد نطر قرار داد؛ اینکه کشور اتریش به طور کلی در زمره کشورهای گران اروپا جا می گیرد و هزینه های زندگی در آن جز کشورهای گران محسوب می شود؛ پس نباید توقع مخارج و هزینه های ارزانی را در آن داشت. همچنین اتریش کشوری کوچک است که شهرهای مهم و اصلی آن تعداد محدودی هستند و در این مطلب ما این شهرها را به ترتیب اولویت ارزانی برای شما قرار داده و بررسی خواهیم کرد.

دقت داشته باشید که ملاک انتخاب یک شهر به عنوان ارزان یا گران مجموع مخارج و هزینه های موجود در آن است؛ با اینکه ممکن است شهری در برخی جزئیات از دیگری گران تر باشد؛ اما در مجموع شهری ارزان تر تلقی شود، یا به طور بلعکس. اگر علاقمند به اتریش و زندگی در آن هستید؛ مقاله مهاجرت به اتریش را حتما مطالعه نموده و با روش های ممکن و مزایا و ویژگی های هر کدام آشنا شوید.

فهرست مطالب
ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی

فیلاخ ارزان ترین شهر مهم اتریش

فیلاخ ارزان ترین شهر مهم اتریش می باشد که هفتمین شهر بزرگ این کشور و دومین شهر بزرگ در ایالت فدرال کارنتیا شناخته می شود. این شهر نزدیک به 62 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. فیلاخ همراه با سایر شهرهای آلپ در انجمن شهر سال آلپ برای اجرای کنوانسیون آلپ برای دستیابی به توسعه پایدار در قوس آلپ شرکت می کند. در سال 1997، فیلاخ اولین شهری بود که جایزه شهر آلپاین سال را دریافت کرد.

این شهر به عنوان یک بازار منطقه ای و مرکز خدماتی برای مناطق بزرگ روستایی عمل می کند. همچنین در آن صنایع سلولز، محصولات چوبی، ماشین آلات، محصولات الکترونیکی و الکتریکی، و مواد شیمیایی، کارخانه های آبجوسازی و فرآوری مواد غذایی نیز فعالیت دارند. اما در رابطه با هزینه ها لازم است بدانید که هزینه های ماهانه یک شخص مجرد بدون هزینه مسکن در آن 1,086.1 یورو و یک خانواده 4 نفره 3,650.6 یورو می باشد. ضمن اینکه برخی از مخارج اصلی نیز در این شهر به شرح زیر است:

هزینه کرد مبلغ
قیمت شروع تاکسی 3.60 یورو
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 325 یورو ماهانه
هزینه مهدکودک خصوصی 270 یورو ماهیانه
هزینه دبیرستان بین المللی 5,559.80 یورو سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 601.11 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,181.25 یورو ماهانه
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 3,652.94 یورو
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 3,320.59 یورو

کلاگنفورت شهری با هزینه های دانشجویی

شاید یکی از دلایل اصلی که شهر کلاگنفورت به عنوان یکی از ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی شناخته می شود، وجود دانشگاه های بزرگ آن می باشد. در اتریش کلاگنفورت شهری با هزینه های دانشجویی شناخته می شود چون تعداد دانشجویان ساکن در این شهر به نسبت جمعیت آن بالا می باشد و به طور معمول شهرهای دانشجویی از هزینه های مقرون به صرفه ای بهره می برند.

حضور تعداد بالای دانشجویان علاوه بر هزینه ها احساس شادی و شادابی بسیاری به شهر بخشیده است. این شهر یک شهر توریستی نیز شناخته می شود که از مناظر و طبیعتی بکر و بسیار چشم نواز بهره می برد که لذت زندگی و اقامت در آن را چندین برابر می کند. اگر علاقمند به ورزش های زمستانی نیز هستید این شهر در زمستان مکانی ایده آل برای لذت بردن از ورزش های زمستانی می باشد.

اما این شهر دومین شهر ارزان اتریش است که مجموع هزینه های یک شخص مجرد بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن در آن ماهانه 1,084.5یورو و یک خانواده 4 نفره 3,659.2 یورو می باشد. سایر هزینه ها نیز به شرح زیر می باشند:

هزینه کرد مبلغ
قیمت شروع تاکسی 3.60 یورو
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 320 یورو ماهانه
هزینه مهدکودک خصوصی 350 یورو ماهانه
هزینه دبیرستان بین المللی 5,500.00 یورو سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 651.67 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,197.00 یورو ماهانه
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 3,984.32 یورو
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 3,810.19 یورو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهای اروپایی با اطلاع از قیمت ها و هزینه ها ؛ مشاوره رایگان دریافت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لینتز خانه کمپانی های مهم

لینتز یکی از شهرهای اصلی اتریش می باشد که بیش از 200 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. لینتز خانه کمپانی های مهم در اتریش است که همواره یکی از 3 شهر مورد توجه مهاجرین خارجی و داخلی قرار گرفته است. همین امر باعث رشد نسبی قیمت ها در بخش املاک نسبت به دو شهری قبلی شده است.

لینتز از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است که همین امر همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این منطقه دعوت می کند. این شهر از معماری غنی برخوردار بوده و معماری رومی را می توان در نقطه نقطه این شهر مشاهده کرد؛ لینتز یکی از مهم ترین مراکز یادگیری هنرهای تجسمی در جهان به حساب می آید و دانشگاه های این شهر سابقه درخشانی در این امر دارند.

در این شهر یک شخص تنها باید ماهانه 918.6 یورو و یک خانواده 4 نفره 3,199.8 یورو را بابت هزینه های خود در نظر بگیرند؛ البته این بدون هزینه مسکن است. سایر هزینه ها در این شهر به قرار زیر می باشد:

هزینه کرد مبلغ
قیمت شروع تاکسی 5.45 یورو
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 320.94 یورو ماهانه
هزینه مهدکودک خصوصی 377.50 یورو ماهانه
هزینه دبیرستان بین المللی 9,833.33 یورو سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 697.40 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,393.75 یورو ماهانه
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 4,218.75 یورو
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 3,662.50 یورو

گراتس شهری بین المللی        

در مقابل بسیاری از شهرهای اتریش، گراتس شهری بین المللی و مطرح است که همواره در آن حضور گردشگران و توریست ها حس و مشاهده می شود. این شهر همچنین دومین شهر بزرگ و مهم اتریش می باشد، اما از لحاظ هزینه ها شهرهای گران دیگری نیز وجود دارند که از این شهر گران تر هستند؛ با اینکه شهری کوچک تر می باشند.

این شهر مرکز فناوری اطلاعات کشور و خانه بسیاری از استارت آپ ها است، به همین خاطر فرصت های شغلی بسیاری در این شهر وجود دارد. این شهر از پایتخت ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و جالب است بدانید که گراتس به عنوان یک شهر قدیمی جزو میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

گراتس در زمره ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی جایگاه مناسبی دارد؛ چون هم هزینه ها در آن مناسب هستند و هم خدمات و امکانات شهر مناسب و در حد خوب و بالایی قرار دارند. اگر به دنبال هزینه های این شهر هستید یک شخص تنها ماهانه 960.9 یورو و یک خانواده ایده آل 4 نفره نیز 3,292.5 یورو بدون هزینه مسکن باید صرف مخارج خود کنند. جزئیات برخی از مخارج در گراتس به شرح زیر می باشد:

هزینه کرد مبلغ
قیمت شروع تاکسی 5.00 یورو
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 377.28 یورو ماهانه
هزینه مهدکودک خصوصی 352.83 یورو ماهانه
هزینه دبیرستان بین المللی 8,745.50 یورو سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 689.00 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,391.00 یورو ماهانه
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 6,000.00 یورو
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 4,325.00 یورو

اطلاعات خود را درباره اتریش به روز و تکمیل کنید.

وین پایتخت زیبا و مشهور اتریش

وین پایتخت زیبا و مشهور اتریش به دلیل کیفیت بالای زندگی همواره در میان برترین و محبوب ترین شهرهای دنیا  و همچنین به دلیل قیمت های مناسب در سطح بین المللی به عنوان یکی از گزینه های اصلی در میان ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی قرار می گیرد. وین با یانکه مهم ترین و بزرگترین شهر اتریش است؛ اما بر خلاف تصور گران ترین شهر این کشور نیست.

وین محبوب ترین شهر این کشور است که همین باعث شده جمعیت آن به بیش از 2 میلیون نفر برسد. اما با وجود این جمعیت و حضور شرکت ها، موسسات و فرصت های شغلی بسیار قیمت ها در این شهر هنوز از ایسنبروک و سالزبورگ مناسب تر است که این خود یک هنر مدیریتی می باشد.

هزینه های زندگی در این شهر بر خلاف تصور کمتر از اکثر شهرها است؛ اما هزینه های مسکن در آن بالا می باشد. بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن یک شخص مجرد ماهانه 831.9 یورو و یک خانواده 4 نفره 2,982.2 یورو هزینه زندگی دارند. سایر مخارج مهمی را نیز مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما سری به مقاله هزینه های زندگی در اتریش بزنید.

هزینه کرد مبلغ
قیمت شروع تاکسی 4.08 یورو
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 298 یورو ماهانه
هزینه مهدکودک خصوصی 258.18 یورو ماهانه
هزینه دبیرستان بین المللی 11,987.50 یورو سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 837.75 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,491.51 یورو ماهانه
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 7,767.21 یورو
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 4,678.12 یورو

اینسبروک شهری در دره کوه های آلپ

اینسبروک شهری در دره کوه های آلپ، که به عنوان یک مرکز ورزش های زمستانی در جهان نیز شناخته می شود و تاکنون میزبان المپیک زمستانی نیز بوده است؛ یکی از دو گزینه آخر در ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی می باشد. علاوه بر این اینسبروک یک شهر دانشجویی نیز می باشد که شاید همین دانشجویی بودن آن مقدار قابل توجهی بر کنترل قیمت ها در این شهر تاثیر گذاشته است.

شهروندان این شهر تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند و این شهر نسبت به شهرهای دیگر اتریش برای کسانی که تسلط کمتری به زبان آلمانی دارند؛ می تواند گزینه بهتری شناخته شود. این شهر نیز در مقابل شهرهایی که تا به اینجا آن ها را معرفی کرده ایم؛ از هزینه های بالاتری در بخش املاک برخوردار است. اگر به فکر سرمایه گذاری در این بخش در اتریش هستید؛ این شهر سود مناسبی را برای شما فراهم می کند.

اما لازم به ذکر است که ماهانه یک شخص تنها باید مبلغ 983.7 یورو و یک خانواده 4 نفره باید 3,336.4 یورو را به طور متوسط برای مخارج خود بدون هزینه مسکن در نظر بگیرند. ضمن اینکه برخی از هزینه ها نیز به شرح زیر هستند:

اینسبروک شهری در دره کوه های آلپ

سالزبورگ شهر موتسارت بزرگ

سالزبورگ شهر موتسارت بزرگ در این مطلب ما به عنوان آخرین مورد از در ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی قرار می گیرد؛ که شاید یکی از دلایل اصلی بالاتر بودن هزینه ها در آن را باید فوق توریستی بودن آن در نظر بگیریم، چون این شهر همواره در لیست اکثریت گردشگران به عنوان اولین شهر در اتریش انتخاب می شود و هیچ توریستی آن را از دست نمی دهد.

شهروندان این شهر نیز از تسلط بالایی به زبان انگلیسی برخوردار هستند و کمپانی های مطرح و بزرگی در این شهر قرار گرفته و فعالیت می کنند. تمامی این موارد این شهر را به سمت بالاترین هزینه ها نزدیک کرده است. اما تمامی این موارد بازهم هیچ از آرامش و نشاط این شهر کم نکرده است. اما در رابطه با مخارج بایدگفت یک دانشجو ماهانه 1,021.1 یورو و یک خانواده 3,489.8 یورو بدون هزینه مسکن باید هزینه در نظر بگیرند. ضمنا سایر مخارج اینگونه می باشد:

هزینه کرد مبلغ
قیمت شروع تاکسی 5.40 یورو
قبوض ( آب، برق، گاز، تلفن ، شارژ ) 329.32 یورو ماهانه
هزینه مهدکودک خصوصی 555.33 یورو ماهانه
هزینه دبیرستان بین المللی 18,333.33 یورو سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 972.31 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,653.08 یورو ماهانه
هزینه خرید آپارتمان مترمربع مرکز شهر 7,714.29 یورو
هزینه خرید آپارتمان مترمربع حومه شهر 6,842.20 یورو

وبینار حاضر در خصوص شیوه مهاجرت به روش بازنشستگی و تمکن مالی ارائه شده است ، اگر می خواهید باقی عمر را در آرامش و امنیت زندگی کنید و توان مالی خوبی دارید ، این وبینار از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی دقیقا برای شماست.

همچنین اگر نمیدانید شرایط شما برای کدام شیوه مهاجرت قانونی مناسب است حتما شماره تماس خود را در باکس زیر درج کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید تا شرایط شما را رایگان بررسی کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هدف شما از مهاجرت چیست؟ شرایط سنی ، مالی و تمکن شما چگونه است؟ شماره خود را درج کرده و مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی

طبق محاسبات و آمارها در سال 2023 شهر فیلاخ می تواند ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی لقب بگیرد.

 هزینه زندگی در شهر وین برای یک شخص مجرد و تنها ماهانه 831.9 یورو و برای یک خانواده 4 نفره 2,982.2 یورو محاسبه می شود.

شاید تعجب آور باشد، اما هزینه زندگی در وین پایتخت اتریش از سالزبورگ ارزان تر می باشد.

در حال حاضر سالزبورگ را می توان به عنوان گران ترین شهر اتریش برای زندگی معرفی کرد.

شهر اینسبروک دارای بالاترین قیمت ها در اجاره و خرید خانه در اتریش است که پس از آن سالزبورگ و وین دارای بالاترین قیمت ها در بخش املاک می باشد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره در رابطه با ارزان ترین شهر اتریش برای کار و زندگی به شما عزیزان می باشند ، توصیه می کنیم مقاله بهترین کشورها برای زندگی را بخوانید و کشورهای معرفی شده را با هم مقایسه کنید.

هزینه زندگی در شهرهای اتریش را با سایر شهر ها در اروپا قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه