دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی

دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی

بله ایرانیان نیز به مانند هر فرد خارجی دیگری با فراهم آوردن شرایط لازم می تواند برای راه اندازی کسب و کار خود و کارآفرینی در اتریش اقدام کند.

 بله با سرمایه گذاری و کارآفرینی در اتریش می توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

مقدار سرمایه را باید با توجه به نوع شرکت و حوزه فعالیت و دیگر پارامترها مشخص نمود، اما برای دریافت اقامت باید حداقل 50 هزار یورو سرمایه اولیه را سرمایه گذاری کنید.

متقاضیان خارجی برای کارآفرینی در کشور اتریش باید بتوانند از جدول معیارهایی که از سوی دولت در نظر گرفته شده است، حداقل 50 امتیاز از 85 امتیاز موجود را کسب کنند.

 متقاضیان در صورتی که 5 سال در اتریش زندگی کرده و بیزنس آنان پا برجا بوده و سود آور باشد، می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

اتریش به عنوان کشوری با اقتصاد قوی و موقعیت جغرافیایی مناسب در قلب اروپا، فرصت های جذابی را به کارآفرینان بین المللی ارائه می دهد. دولت اتریش از طریق برنامه های حمایتی مختلف، از جمله ویزای کارآفرینی، به دنبال جذب افراد خلاق و صاحب ایده برای راه اندازی کسب وکار در این کشور است تا اقتصاد خود را روز به روز قوی تر کند.

در حال حاضر زمینه های بسیاری برای کارآفرینی یا راه اندازی یک استارتاپ در اتریش وجود دارد که می تواند شما را به موفقیت رسانده و درآمد خوبی را عایدتان کند. پیشنهاد می کنیم حتما عنوانِ مشاغل مورد نیاز اتریش در سایت موسسه رجبی را مطالعه نمایید، تا با حوزه های مناسب سرمایه گذاری که با پیشرفت زیادی در این کشور مواجه هستند و نیازمند نیروی کار می باشد، در این کشور آشنا شوید.

شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی

شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی چیست؟ اتریش کشوری با اقتصاد مناسب و رو به رشد است که یکی از بهترین اقتصادهای حال حاضر اروپا شناخته می شود و در آن زیرساخت ها به بالاترین و بهترین کیفیت ممکن اجرا شده است که زمینه را برای شروع اکثر مشاغل و کارآفرینی در اغلب حوزه ها مناسب ساخته است. به همین خاطر در کنار دیگر مزایای موجود کارآفرینی در اتریش یکی از بهترین روش های مهاجرت به آن شناخته می شود.

برای کارآفرینی در این کشور شما به شرایطی عمومی نیاز خواهید داشت که اصلی ترین آن ارائه یک طرح تجاری نوین و جدید است. در کنار آن باید شرکت خود را نیز به ثبت برسانید که در بین انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور در حال حاضر، شرکت با مسئولیت محدود شناخته می شود. برای شناخت بهتر این امر عنوانِ سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش را حتما مطالعه نمایید.

علاوه بر این موارد داشتن شرایط زیر نیز برای دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی لازم می باشد:

  • داشتن ایده تجاری نوآورانه و قابل اجرا
  • توانایی مالی برای سرمایه‌گذاری در طرح تجاری (حداقل 50 هزار یورو سرمایه اولیه)
  • تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح قابل قبول
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه مدارک تحصیلی و رزومه مرتبط
  • کسب امتیاز لازم از معیارهای دولت اتریش (حداقل 50 امتیاز)

امتیاز لازم برای کارآفرینی در اتریش

برای دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی باید معیارهایی که دولت این کشور در نظر گرفته است را فراهم آورید. این معیارها دارای شرایط مشخصی هستند که دارنگان آن ها بر اساس ویژگی ها و تخصص های خود امتیازاتی را در سیستم امتیازبندی این کشور کسب می کنند و برای واجد شرایط شدن، باید حداقل 50 امتیاز از 85 امتیاز ممکن را به دست آورد.

معیارهای مهمشرایطامتیازات
صلاحیت و مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی حداکثر 30 امتیازتحصیلات یا آموزش حرفه ای کامل یا دانش یا مهارت های خاص در شغل آینده20 امتیاز
برنامه تکمیل شده با حداقل مدت سه سال در یک موسسه آموزش عالی20 امتیاز
دوره دیپلم یا دوره لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا یا آموزش و آموزش حرفه ای در اتریش30 امتیاز
سابقه کار حداکثر 10 امتیازهر نیم سال سابقه کار مرتبط1 امتیاز
تسلط به زبان خارج حداکثر 15 امتیاززبان آلمانی سطح A25 امتیاز
زبان آلمانی سطح B2 و B110 امتیاز
زبان آلمانی سطح C2 و C115 امتیاز
زبان انگلیسی سطح B210 امتیاز
زبان اسپانیایی سطح B15 امتیاز
زبان فرانسوی سطح B15 امتیاز
امتیازا مازاد یا جایزه حداکثر 30 امتیازاثبات داشتن سرمایه بیش از 50 هزار یورو10 امتیاز
سن تا 35 سال10 امتیاز
پذیرش در انکوباتور کسب و کار یا تامین مالی توسط یک آژانس تامین مالی استارت آپ در اتریش10 امتیاز
حداکثر امتیاز 85 امتیاز

شرایط دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در اتریش یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که می تواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه آورد. یکی از این مزایا امکان دریافت اقامت و ویزای حضور در این کشور می باشد که باید خاطرنشان کنیم، روش کارآفرینی یکی از روش های سریع برای دریافت ویزا و اقامت اتریش شناخته می شود.

در صورتی که طرح شما مورد تایید واقع شده و شما موفق به کارآفرینی و راه اندازی بیزنس خود در این کشور شوید، در ابتدا یک ویزای اقامت موقت 2 ساله برایتان صادر می شود. این اقامت قابل تمدید است، اما باید در زمان درخواست تمدید بیزنس شما همچنان پابرجا بوده و توانسته باشد به سوددهی و رشد مناسبی دست پیدا کرده باشد.

در این صورت شما همواره می توانید ویزای اقامت خود را تمدید نمایید و در نهایت پس از 5 سال اقامت و زندگی در کشور اتریش و پرداخت مالیات و فراهم آوردن دیگر شرایط لازم، می توانید برای دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی اقدام نمایید. 

مقاله شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش 2024 را حتما مرور کنید تا سیستم امتیاز بندی استارتاپ ها در اتریش را هم بدانید.

مدارک لازم برای کارآفرینی در اتریش

برای کارآفرینی و شروع بیزنس در اتریش متقاضیان باید مدارکی را فراهم آورده و مراجع قانونی مدنظر ارائه نمایند. دقت داشته باشید که شما برای کارآفرینی در اتریش باید شرکت خود را به ثبت برسانید و این یعنی شما باید مراحل و شرایط ثبت شرکت در این کشور را نیز دقیقا بشناسید و آن را مورد بررسی قرار داده باشید.

اما به طورکل مدارک زیر برای کارآفرینی در این کشور موردنیاز می باشند:

  • اصل و کپی تمامی مدارک هویتی متقاضی و شرکای احتمالی
  • اصل مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • اساسنامه شرکت
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی و شرکا
  • نمونه امضای اعضای شرکت
  • مدارک مربوط به مکان قرارگیری یا دفتر شرکت مثل اجاره نامه یا سند مالکیت
  • مدارک مربوط به پرداخت هزینه ثبت شرکت در اتریش
  • توافق نامه محضری اعضای شرکت
  • ارائه طرح اصلی تجاری و بیزنس پلن مربوطه
  • بیمه درمانی اخذ شده
  • معرفی سهامداران و مدیر عامل
  • مدارک حاکی از پرداخت سهم سرمایه اولیه توسط اعضا
مزایای اخذ اقامت اتریش از طریق کارآفرینی

مزایای دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی

دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی، مزایای متعددی را برای متقاضیان و خانواده آن ها به ارمغان می آورد که همین مزایا باعث جذب مهاجریت سرمایه گذاری خارجی بسیاری طی سال های گذشته به این کشور شده است. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای موجود را خواهیم گفت تا با انجام این برنامه بهتر آشنا شوید:

  • دسترسی به بازارهای اروپا: اتریش به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، از مزایای یک بازار واحد با بیش از 450 میلیون نفر جمعیت برخوردار است که این امر فرصت های گسترده ای را برای صادرات و تجارت برای کارآفرینان ایجاد می کند.
  • محیط کسب‌وکار پایدار: اتریش از ثبات اقتصادی و سیاسی بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از کشورهای با کم ترین نرخ تورم در اروپا شناخته می شود. این امر، بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب وکار فراهم می کند.
  • حمایت های دولتی: دولت اتریش برنامه های حمایتی مختلفی را برای کارآفرینان خارجی ارائه می دهد، از جمله وام های کم‌سود، معافیت های مالیاتی و کمک های مشاوره ای.
  • نیروی کار ماهر: اتریش دارای نظام آموزشی قوی و نیروی کار تحصیل‌کرده و ماهر است. این امر، یافتن نیروی کار مناسب برای راه اندازی کسب‌وکار را تسهیل می‌کند.
  • کیفیت بالای زندگی: اتریش از نظر شاخص‌های رفاه اجتماعی، مانند سطح درآمد، دسترسی به خدمات درمانی و آموزشی، و امنیت، در رتبه های برتر جهان قرار دارد.
  • محیط زیست سالم: اتریش به عنوان کشوری با مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای پاک، از جمله مقاصد برتر گردشگری در جهان به شمار می رود.
  • فرهنگ غنی: اتریش از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است و جاذبه های گردشگری متعددی را برای ساکنان و گردشگران ارائه می دهد.
  • امنیت: اتریش یکی از امن ترین کشورهای جهان با نرخ پایین جرم و جنایت است.
  • تحصیل رایگان: تحصیل در مدارس دولتی اتریش برای کودکان در سنین مدرسه رایگان است.
  • خدمات درمانی با کیفیت: اتریش از نظام مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا برخوردار است که به طور مساوی برای همه ساکنان در دسترس است.
  • امکان اخذ تابعیت: پس از گذشت سال ها اقامت در اتریش و رعایت شرایط لازم، می توان برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کرد.

در مجموع، دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی، فرصتی منحصر به فرد برای افراد خلاق و صاحب ایده است تا ضمن راه اندازی کسب وکار خود، از مزایای اقتصادی، اجتماعی و رفاهی متعددی در این کشور زیبا و پیشرفته بهره مند شوند.

دعوت می کنیم مقاله کار در اتریش را حتما مطالعه کرده و با بازارها و شرایط کاری این کشور بخوبی آشنا شوید.

اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش

کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور مدرن و آرامی نظیر اتریش، آنقدر که مزایا با خود به همراه دارد، معایبی را پیش روی شما نمی گذارد. شما با راه اندازی بیزنس خود در این کشور به راحتی می توانید به بازارهای سایر کشورهای اروپایی نیز دسترسی پیدا کرده و محصول یا خدمات را به فروش برسانید.

اما همانطور که گفتیم در صورت موفقیت در کارآفرینی در این کشور، اقامت 2 ساله ای به شما داده خواهد شد که این امر با اعطای کارت قرمز سفید قرمز به شما همراه است. کارت قرمز سفید قرمز اتریش یکی از بهترین و معتبرترین انواع اقامت هایی که افراد خارجی می توانند به آن دست پیدا کنند. برای این که کامل تر و دقیق تر بفهمید که کارت قرمز سفید قرمز اتریش (RWR) چیست؟ حتما مقاله مربوطه را در سایت ما مطالعه فرمایید.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر و بررسی تخصصی مدارکتان در رابطه با کارآفرینی در اتریش، با تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل کرده و زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

دریافت اقامت اتریش از طریق کارآفرینی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *