سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش در صنایعی مانند بانکداری ، تجارت و فناوری اطلاعات ، امروزه سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده و همین امر باعث رونق اقتصادی اتریش شده است ، در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) راه های سرمایه گذاری در این کشور را بیان خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی و عضو چندین سازمان بین المللی است ، از جمله بانک جهانی ، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، به این معنی که سرمایه گذاران می توانند در این کشور با تضمین بهترین استانداردهای بین المللی تجارت کنند.

اتریش رتبه ۲۲ را در بین ۱۸۱ کشور جهان از نظر آسانترین اقتصاد برای تجارت دارا است و در تجارت خارج از مرزها رتبه یک و در اجرای قراردادها رتبه شش را دارد و این فضای مطلوب تجارت با مشوق های صادراتی ، ثبات سیاسی و هزینه های پایین آن را مقصد مناسبی برای تاسیس و ثبت شرکت در اتحادیه اروپا ساخته است.

مالیات شرکتی ۲۵٪ ، وجود مالیات گروهی و قانون حمایت از سرمایه گذاران و شرکت های اتریش ، این کشور را به اهداف محبوب سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل کرده است.

اتریش دارای اقتصادی با ثبات و سازگار است و از نظر معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی کمک های مالی زیادی ارائه می دهد و علاوه بر این ، کسانی که سرمایه گذاری در این کشور را انتخاب می کنند می توانند از مسیر سریع شهروندی بهره مند شوند که بسیار جذاب است و خوشبختانه ، به استثنای حوزه امنیت عمومی ، هیچ محدودیتی طبق قوانین اتریش برای سرمایه گذاری توسط خارجی ها وجود ندارد.

در نتیجه افراد با توجه به توانایی های مالی خود ، می توانند انواع مختلفی از مشاغل حقوقی را در اتریش راه اندازی کنند و با توجه به سرمایه اولیه خود یک نوع شرکت در اتریش تاسیس کنند یا می توانند به دنبال شکل غیر شرکتی از مشاغل باشند و با هر مقدار که توانایی پرداخت آن را دارند سرمایه گذاری کنند.

پیشتر در همین سایت در مقاله کار در اتریش ، مشاغل مورد نیاز و در آمد هر یک از حرفه ها را بررسی کردیم که می تواند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص سرمایه گذاری بر روی مشاغل هم به شما بدهد ، توصیه می کنیم آن مقاله را نیز مطالعه کنید.

اقتصاد اتریش

اقتصاد اتریش توسط بخش خدمات ( تقریباً ۶۸٪ ) ، بخش صنعتی ( تقریباً ۳۰٪ ) و صنعت كشاورزی و جنگلداری ( تقریباً ۲٪ ) پیش می رود ، البته صنعت جهانگردی با درآمد سرانه تقریبی ۱۷۰۰ یورو برای اقتصاد کشور بسیار ارزشمند است.

بخشهای کلیدی در اقتصاد اتریش شامل صنایع غذایی و تغذیه ای لوکس ، صنعت مهندسی ماشین آلات و فولاد ، صنایع شیمیایی و اتومبیل سازی و صنایع کاغذ و کاغذ چوب است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی اتریش در مرکز اروپا ، سرمایه گذاری خارجی در این کشور همیشه قابل توجه بوده است و علاوه بر این ، به دلیل همجواری و پیوندهای تاریخی با اروپای مرکزی و شرقی ، این کشور همچنان قطب شرکت های بین المللی فعال در آن منطقه بوده و مقر اصلی بسیاری از آنها در اتریش است.

یکی از نوآورترین و نوظهورترین بخشهای اتریش ، بخش انرژیهای تجدیدپذیر است و با توجه به چندین معاهده بین المللی که پیش بینی کاهش متوالی مصرف انرژی و نیاز به تغییر از منابع انرژی سنتی به تجدیدپذیر است ، اتریش یک ساختار یارانه ای جامع ایجاد کرده است و از افزایش سرمایه گذاری در این بخش مطمئن است.

اتریش در حال تبدیل شدن به یک رهبر اروپایی در دنیای نوپا است و با افزایش حمایت مالی خود از شرکتهای نوپا و کاهش هزینه های بنیانگذاران ، تعداد شرکتهای تازه تاسیس در اتریش طی دو دهه گذشته تقریبا سه برابر شده است و این افزایش قابل توجه ایجاد شرکتهای نوپا همراه با معاملات تجاری در موفقیت اتریش نقش داشته است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش

انواع شرکت ها در اتریش

افتتاح شرکت در اتریش برای دارندگان گذرنامه از سوئیس و یا هر کشور اروپایی یا منطقه اقتصادی اروپا آسان تر است و شهروندان این کشور ها مجوز و ویزا برای ورود به اتریش نیاز نخواهند داشت.

انواع شرکت ها در اتریش

اما شهروندانی که از این کشور ها نیستند اجازه اقامت لازم دارند و علاوه بر این ، فرد نباید هیچ سابقه کیفری از کشور خود داشته باشد و باید ۱۸ سال به بالا سن داشته باشد ، با برآورده شدن این پیش شرط ها ، خارجی ها می توانند شرکتی راه اندازی کنند ، شرکتی را بخرند یا به عنوان مدیر شرکت یا مدیرعامل در اتریش فعالیت کنند.

در زیر به معرفی انواع شرکت ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش پرداخته شده است.

شرکت با مالکیت انفرادی

این نوع شرکت ساده ترین شکل برای انجام تجارت در اتریش است و فقط شهروندان اتریش واجد شرایط تاسیس این نوع شرکت هستند ، برای تاسیس این شرکت حداقل سرمایه سهام لازم نیست و با این وجود ، افراد نیاز به گرفتن مجوز تجارت و ثبت تجاری شرکت خود در اتریش دارند.

شرکت با مشارکت عمومی ( OG )

برای تاسیس این شرکت حداقل دو شخص حقیقی یا حقوقی می توانند برای ثبت شرکت در اتریش عضو شده و مشارکت کنند ، در این نوع شرکت همه اعضای شرکت سهامی عام مسئولیت کامل دارند و به عنوان شرکای عمومی در نظر گرفته می شوند و با این حال ، حداقل یک عضو باید صلاحیت خود را در زمینه فعالیتی که شرکت دارد اثبات کند.

شرکت با مشارکت محدود در اتریش ( KG )

این نوع شرکت می تواند حداقل توسط دو شخص حقیقی یا حقوقی نیز تنظیم شود و شرکا در کلیه امور نمایندگی شرکت مشارکت دارند ، ویژگی اصلی آن این است که حداقل یکی از شرکا باید مسئولیت کامل در قبال مدیریت ، حقوق و تعهدات شرکت داشته باشد و در عین حال ، حداقل یک شریک باید مسئولیت محدودی به میزان مشارکت خود داشته باشد.

شرکت با مشارکت صامت در اتریش ( stGes )

مشارکت های صامت در اتریش به این معنی است که یک عضو با مسئولیت کامل مالک است ، در حالی که سایر شرکایی که توافق نامه را امضا کرده اند سکوت می کنند و در نتیجه ، در مدیریت شرکت مشارکت نمی کنند ، لازم است بدانید که ثبت مشارکت های صامت برای ثبت تجارت در اتریش اجباری نیست.

شرکت مشارکت در قانون مدنی ( GesnbR )

این نوع مشارکت شخص حقوقی محسوب نمی شود و به همین دلیل ، فقط برای افراد یا شرکتهایی که می خواهند برای مدت زمان محدودی در یک پروژه شرکت کنند ، توصیه می شود ، روش ادغام ساده ترین روش برای ثبت این نوع شرکت است.

شرکت با مسئولیت محدود در اتریش ( LLC )

این شکل از نهاد برای کارآفرینانی که می خواهند در اتریش شروع به کار کنند ، بیشترین ارجحیت را دارد ، حداقل یک مدیر و یک سهامدار باید در این شرکت منصوب شوند و این افراد می توانند ساکن اتریش یا خارجی باشند ، در تاسیس این نوع شرکت آدرس ثبت شده قانونی برای اهداف ثبت در Commercial Register اجباری است.

شرکت با مسئولیت محدود در اتریش ( LLC )

برای سرمایه گذاری اولیه حداقل ۱۰ هزار یورو سرمایه لازم است که نیمی از آن باید قبل از شروع فرآیند ادغام به صورت نقدی پرداخت شود و از سال یازدهم فعالیت شرکت در اتریش ، یک سرمایه استاندارد به مبلغ۳۵۰۰۰ یورو نیاز است و شرکت های با گردش مالی سالانه بالای ۳۰،۰۰۰ یورو مشمول ثبت مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

شرکت سهامی ( AG )

این نوع شرکت برای کارآفرینانی که قصد دارند سرمایه خود را برای ورود به بازار بورس وین جمع کنند ، تأیید شده است و حداقل سرمایه سهام ۷۰،۰۰۰ یورویی برای ادغام با حداقل ۲۵٪ از مبلغ قابل پرداخت در ابتدای فرآیند ادغام مورد نیاز است ، در ثبت این شرکت یک سهامدار و مدیر باید منصوب شود و فرقی نمی کند که خارجی یا مقیم اتریش باشند.

مشابه LLC ، AG مسئول ثبت مالیات بر ارزش افزوده برای گردش مالی سالانه بالاتر از ۳۰،۰۰۰ یورو است.

دفتر شعبه اتریش ( نیدرلاسونگ )

راه اندازی دفتر شعبه گزینه خوبی برای شرکتهایی است که به دنبال نفوذ در بازار اتریش هستند و در این نوع شرکت ۱۰۰٪ مالکیت خارجی برای مشاغل خارج از منطقه اقتصادی اروپا ( EEA ) مجاز است ، با این حال نماینده مقیم برای شرکت های مستقر در خارج از EEA اجباری است و همچنین ، مشاغل مجاز به افتتاح و فعالیت یک حساب بانکی شرکتی هستند.

عملیات دفتر شعبه به شرکت مادر وابسته است ، به این معنی که کلیه تصمیمات از طرف شرکت مادر گرفته خواهد شد.

شرکت فرعی در اتریش

شرکت فرعی به عنوان نماینده در اتریش نیز شناخته می شود ، این نوع نهاد در مقابل دفتر شعبه مستقل است و معمولاً به عنوان LLC ثبت می شود ، برای موسسات خارج از EEA نماینده مقیم لازم است و علاوه بر این ، نهادهای تابعه از مزایای دفتر شعبه بهره مند می شوند.

بهترین سرمایه گذاری در اتریش

بخشهای مختلفی در سراسر کشور برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش وجود دارد و اکثر بخش ها کاملا سودآور بوده و بازگشت سرمایه های تضمین شده را ضمانت می کنند ، بسیاری از سرمایه گذاران می توانند حداکثر بازده را در بخشهای خاص کسب کنند ، در ادامه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به معرفی بخش های پر رونق برای سرمایه گذاری در اتریش پرداخته اند.

بهترین سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در ملک در اتریش

خرید هرگونه املاک و مستغلات در اتریش ، به ویژه در وین ، سرمایه گذاری بسیار خوبی محسوب می شود اما شهروندان کشور های غیر اروپایی فقط در صورت داشتن اجازه اقامت اتحادیه اروپا در اتریش حق مالکیت املاک را دارند ، اگرچه تعداد مناطقی که امکان خرید ملک وجود دارد به مناطق استیریا ، کارینتیا و حومه وین محدود است و این مناطق در بین گردشگران زیاد محبوب نیست اما در این مناطق می توان ملک تجاری خریداری کرد.

شهروندان کشور های ثالث که قصد خرید ملک در اتریش را دارند ابتدا باید برای تأیید کمیسیون زمین ( Grundverkehkommission ) اقدام کنند.

لازم به ذکر است ، حتی اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند برای خرید ملک در اتریش درخواست وام کنند ، خوشبختانه اتریش ۰٫۱۳٪ از املاک و مستغلات مالیات می گیرد که سومین نرخ پایین در اروپا است و این مربوط به همه ساکنان اتریش است.

به طور کلی ، املاک و مستغلات در اتریش در مقایسه با سایر مناطق اروپا مقرون به صرفه است و به طور معمول ، بازار املاک و مستغلات با بازده متوسط اما ثابت و نرخ بهره کم ثبات دارد.

راه اصلی برای درآمدزایی از املاک سرمایه گذاری از طریق اجاره است و هرچه محبوبیت ملک شما بیشتر باشد سریعتر می توانید سرمایه خود را استهلاک کنید و به همین دلیل ، سرمایه گذاران اغلب شهرهای بزرگ صنعتی را انتخاب می کنند.

در مورد اتریش ، شهرهایی مانند وین و گراتس به دلیل افزایش تعداد مشاغل و هجوم دانشجویان بهترین مکان برای خرید آپارتمان یا هتل برای درآمدزایی اضافی هستند.

یکی از کشور هایی که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در ملک به سود بهتر برسید ، کشور انگلستان است ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در انگلستان را مرور کنید.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در اتریش

اساسا سهام نشان دهنده مالکیت قانونی در یک شرکت است و فرد با خرید سهام از شرکت های سهامی که برای جمع آوری پول سهام منتشر می کنند ، به عضوی از شرکت در می آید.

در اتریش ، بورس اوراق بهادار اتریش ( ATX ) از ابتدای سال ۲۰۲۱ ، ۲۰۹ واحد یا ۷٫۵۳ درصد افزایش یافت و شاخص قیمت در ۱۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ ، ۲،۹۸۹٫۸۷ بود.

بورس اصلی سهام در اتریش Wiener B Wrse AG ( بورس سهام وین ) است و به این ترتیب ، معاملات در آن بزرگترین محل نگهداری سهام اتریش را ارائه می دهد.

سرمایه گذاری در بخش بانکی اتریش

یکی از پر جنب و جوش ترین بخشهایی که می تواند بازدهی بالای سرمایه در اتریش داشته باشد ، بخش بانکی است ، این بخش خاص بسیار به توسعه اقتصادی دولت کمک کرده است.

طبق داده های ارائه شده توسط دولت اتریش ، بیش از ۵۶٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور از بخش بانکی تأمین می شود و بنابراین ، این بخش یک پتانسیل عظیم سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی است که هنوز نمی دانند در کدام منطقه از کشور سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اتریش

کشاورزی و صنایع وابسته آن یکی دیگر از بخشهای برتر در اتریش است ، اتریش به دلیل محصولات لبنی ، گندم ، جو دوسر ، شکر ، جو و چاودار محبوب است.

این صنایع به سرعت در حال رشد می باشند و هنوز هم برای سرمایه گذاری مناسب هستند و اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در این بخش هستید ، تمرکز شما باید بر پرورش گاو ، فرآوری مواد غذایی ، بسته بندی و توزیع باشد.

سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل اتریش

بخش حمل و نقل اتریش یکی از بخش های پر رونق برای سرمایه گذاری است و باید یک منطقه تمرکز واقعی برای سرمایه گذارانی باشد که دفاتر متعددی در اروپا دارند.

سایر صنایع برتر برای سرمایه گذاری در اتریش در بخش های امور مالی ، بیمه ، تجارت ، داروسازی ، تولید ، خدمات حرفه ای و فنی و علمی است.

سرمایه گذاران خارجی که می پرسند چرا باید در اتریش شرکت باز کنند باید بدانند که این کشور از نظر صنایع سرمایه گذاری کاملا پیشرفته است و از جمله پرکارترین صنایعی که می توانند در آنها شرکت ثبت مرد عبارتند از :

  • فناوری اطلاعات که شامل زیرمجموعه هایی مانند فناوری امنیتی و مالی است.
  • بخش مالی که اکنون شامل ارزهای رمزپایه و فناوری بلاکچین است.
  • تجارت که یکی از بزرگترین عوامل در اقتصاد اتریش است.
  • املاک و مستغلات ، که در آن سرمایه گذاران می توانند شرکت های ساختمانی و آژانس های املاک و مستغلات را ایجاد کنند.
  • تولیدی که بهترین بخش اقتصادی در اتریش است.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در اتریش

قبل از جستجوی فرصت های شغلی به یاد داشته باشید که اگر به آنچه بهتر می دانید پایبند باشید شانس موفقیت بیشتر است و به هر حال رفتن به کشوری جدید و تلاش برای کاری که با آن آشنایی ندارید ، فایده ای ندارد ، از تجربه و تخصص خود بهره ببرید و کاری را ارائه دهید که می دانید می توانید به بهترین شکل انجام دهید.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در اتریش

اما قبل از تصمیم گیری و شروع هر کاری به خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش ، شما باید بدانید که برای شروع کار خود به چه مقدار سرمایه نیاز است و این یکی از مواردی است که باید قبل از شروع هر کاری ابتدا بدانید.

اگر قصد شما فعالیت در حوزه خرده فروشی و یا به علارتی گرفتن نمایندگی برند ها در حوزه پوشاک و خوراکی است باید بدانید که این حوزه یکی از پرکارترین صنایع اتریش است و سرمایه گذاران خارجی هنگام تصمیم به افتتاح شرکت های این صنعت در اینجا ، از قدرت خرید بالای مردم و همچنین از لحاظ جغرافیایی با آلمان بهره می برند.

اتریش هم از مناطق شهری و هم از راه دور روستایی تشکیل شده است ، که می تواند یک مزیت بزرگ برای کسانی باشد که تصمیم می گیرند در اینجا مغازه باز کنند و همچنین ، شهر پارندورف به عنوان پایتخت خرده فروشان لباس و کفش در این کشور شناخته می شود ، لذا برای کسب اطلاع از سرمایه لازم برای راه اندازی این مشاغل در اتریش با ما در موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

سرمایه لازم برای خرید ملک در اتریش

یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری های مالی در اتریش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است ، بازار املاک و مستغلات در اتریش برای پاسخگویی به نیازهای خریداران بین المللی به طور مطلوب توسعه یافته است و بر خلاف سایر کشورها ، اتریش بازار پایدار املاک و مستغلات را با افزایش خوب ارزش ، بازده اجاره ثابت و چارچوب قانونی قوی ارائه می دهد.

اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری در اتریش در املاک و مستغلات هستید ، مطمئنا می خواهید اطلاعات مربوط به قیمت خانه های اتریش را بدانید.

به عنوان مثال ، در وین ، یک خانه یا آپارتمان با مساحت ۱۶۹ متر مربع حدود ۷۱۰،۰۰۰ یورو ، در تیرول حدود ۶۴۰،۰۰۰ یورو هزینه دارد ، آپارتمانهای جدید با متراژ ۸۰ متر مربع حدود ۳۵۱،۰۰۰ یورو هزینه دارند.

اما مشکل اصلی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اتریش قیمت است و با این حال ، برای کسانی که توان مالی دارند ، می تواند یک سرمایه گذاری طولانی مدت و مطمئن باشد.

مقدار سرمایه لازم برای خرید اوراق قرضه در اتریش

برای خرید اوراق قرضه دولتی در اتریش ، به یک سپرده گذاری اوراق بهادار در بانک نیاز دارید ، روش معمول سرمایه گذاران خرد ، خرید اوراق قرضه فدرال در بازار ثانویه است ، یعنی در بورس سهام هر اوراق قرضه دولتی دارای یک شماره شناسایی امنیتی و یک ISIN است که می توانید از آن برای خرید اوراق قرضه از حساب اوراق بهادار خود استفاده کنید.

تنها شرط لازم برای خرید اوراق قرضه دولتی ، حساب اوراق بهادار نزد بانک یا بانک پس انداز است که می توانید از این طریق برای خرید یا فروش اوراق قرضه دولتی در بورس اوراق بهادار هر روز معاملات استفاده کنید.

تجارت اوراق قرضه دولتی هزینه هایی را متحمل می شود ، زیرا برخی از بانک ها حساب را به صورت رایگان ارائه می دهند ، اما ارائه دهندگان برای هر خرید یا فروش اوراق حق الزحمه می گیرند و با حجم سفارش ۱۰۰۰ یورو ، معمولا بین ۵ تا ۱۰ یورو است.

بنابراین ، اگر قصد دارید بسیار فعال باشید ، ارزش پرداخت یک نرخ ثابت را دارد ، علاوه بر این بورس اوراق بهادار هزینه می گیرد و هنگام معاملات خارج از منطقه یورو ، باید از مشکلات تبدیل ارز آگاه باشید ، برای اوراق قرضه دولتی غیر اروپایی هزینه های معامله نیز وجود دارد.

سرمایه مورد نیاز برای بازکردن فروشگاه و خدمات دیگر در اتریش

میزان سرمایه مورد نیاز برای باز کردن فروشگاه در اتریش به عواملی همچون اجاره ملک مورد نظر ، نوع فروشگاه و منطقه انتخابی بستگی دارد.

مزایای سرمایه گذاری در اتریش

از نظر اقتصادی ، اتریش یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان است و فضای کسب و کار در این کشور از بهترین شرایط در جهان برخوردار است.

مزایای سرمایه گذاری در اتریش

اتریش در رتبه بندی بانکی جهانی در انجام تجارت جهانی در سال ۲۰۲۱ به عنوان بیست و هفتمین کشور از بین ۱۹۰ کشور جهان قرار دارد و این کشور دارای اقتصادی بسیار پایدار ، موقعیت جغرافیایی مناسب ، نیروی کار مولد و سیاست های فوق العاده دوستانه برای سرمایه گذاران خارجی است.

اتریش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان تقاطع اروپای شرقی و غربی ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی زیادی را به خود جلب کرده است و تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار رسید.

اتریش در شاخص اطمینان FDI سال ۲۰۱۹ از جایگاه ۲۴ به ۲۱ ارتقا یافت و آلمان ، روسیه ، ایالات متحده آمریکا و هلند حدود ۶۰٪ سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی اتریش را در اختیار دارند در حالی که ایتالیا ، انگلستان ، سوئیس ، فرانسه ، لوکزامبورگ ، امارات و کانادا سرمایه گذاران عمده هستند.

بهترین شهرهای اتریش برای سرمایه گذاری

با توجه به ثروت قابل توجه این کشور ، سرمایه گذاری در اتریش یک پیشنهاد جذاب است و اگرچه اتریش دارای جمعیت کم و منابع طبیعی کمی است ، این کشور دارای یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی در جهان است و اتریشی ها از یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در اروپا برخوردار هستند و علاوه بر این ، اتریش دارای زیرساخت های بسیار پیشرفته ای است که برای عمل به عنوان پلی بین اروپای شرقی و غربی لازم است.

بهترین شهرهای اتریش برای سرمایه گذاری

این کشور در تجارت بین مرزها ( اول ) و اجرای قراردادها ( دهم ) رتبه خوبی را کسب کرده است ، با این حال در این رتبه بندی برای شروع کار ( ۱۲۷ ام ) و گرفتن اعتبار ( ۹۴ ام ) رتبه ضعیفی دارد.

به طور کلی ، اتریش به اندازه برخی دیگر از کشورها در برابر فناوری ها و خدمات جدید باز نیست و بنابراین ، اگر شرکت شما با محصولات بسیار نوآورانه سر و کار دارد ، ممکن است کار در این حوزه در اتریش چالش برانگیز باشد ، با این وجود اگر می خواهید در اتریش سرمایه گذاری کنید ، باید مطمئن شوید که مکان مناسب برای ثبت شرکت خود انتخاب کرده اید.

در زیر مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به معرفی بهترین شهرها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش پرداخته اند.

سرمایه گذاری در وین

وین قلب اقتصادی اتریش و محل حضور بیش از ۲۰۰ دفتر مرکزی شرکت های چند ملیتی است ، بیش از دو سوم کل فعالیت های بین المللی برای سالهای متمادی در پایتخت اتریش متمرکز بوده است ، به عنوان مثال Oesterreichische National Bank (OeNB) ، ارزش کل شرکت های خارجی در وین را ۷۵ میلیارد یورو و بیش از ۱۰۰۰۰۰ کارمند تخمین می زند.

وین دارای بالاترین کیفیت زندگی در جهان است و توسط سازمان ملل متحد به عنوان ” آبادترین شهر ” نام گرفته و بهره وری بالای آن ، وین را نیز در میان مناطق برتر اتحادیه اروپا قرار می دهد و بسیاری از شرکت ها از موقعیت مکانی این شهر به عنوان یک مرکز و نقطه دسترسی به بازارهای CEE قدردانی می کنند.

زیرساخت های آن ، به عنوان مثال فرودگاه بین المللی وین بسیار عالی است و حتی دارای نقطه مبادله اینترنت جهانی VIX است و حدود ۱۰۰۰ شرکت تحقیق و توسعه موقعیت وین را به عنوان مرکز تحقیقات اتریش انتخاب کرده اند و با نسبت تحقیقاتی ۳٫۵ درصدی ، وین بار دیگر یکی از مناطق پیشرو در اتحادیه اروپا است.

مراکز استارتاپی در همه پایتخت های مهم اروپا ، از لندن و برلین گرفته تا پاریس و آمستردام ، سر و صدا دارند و با این حال ، طبق تحقیقات جدید ، وین در حال حاضر بهترین مکان برای کارآفرینانی است که به دنبال راه اندازی یک تجارت جدید هستند.

سرمایه گذاری در گراتس

گراتس شهری با سطح زندگی بالا و یکی از مناطق با رشد سریع اتریش است و به عنوان اصلی ترین نیروی محرکه اقتصادی ایالت اشتایرمارک به ویژه از توسعه در بخشهای خاص اقتصادی پشتیبانی می کند.

اقتصاد قوی در گراتس از بسیاری جهات توسط مردم احساس می شود و ۸۵٪ از ساکنان از کار خود راضی هستندو موسسات متعددی برای علوم و تحقیقات در گراتس مستقر هستند.

اقتصاد در گراتس به طور پیوسته در حال تغییر است و این پویایی را فرصتی برای توسعه شهر خود و حرکت به جلو می دانند.

گراتس نه تنها یک مرکز دانشگاهی است ، بلکه یکی از مراکز تاریخی حفظ شده در اروپا است که آن را به یک کاندیدای عالی برای افتتاح یک تجارت در صنعت گردشگری تبدیل می کند ، گراتس با داشتن یکی از جوانترین و ماهرترین نیروهای کار در اتریش ، از سرمایه گذارانی که می خواهند در صنایعی مانند بیوتکنولوژی ، انرژی و فناوری محیط زیست ، الکترونیک ، مهندسی و حتی بخش خلاقیت سرمایه گذاری کنند ، استقبال می کند.

سرمایه گذاران خارجی که با شرکت های دیگر کشورهای اروپایی ارتباط دارند باید بدانند که گراتس در نزدیکی مرزهای اسلوونی و مجارستان واقع شده است و این شهر را به یک مرکز بزرگ تدارکاتی با دسترسی به بزرگراه ها و راه های شرق قاره تبدیل می کند.

جامعه بین المللی گراتس عمدتا افرادی از اسلوونی ، کرواسی و شمال ایتالیا را شامل می شود ، زیرا محل زندگی آنها بسیار نزدیک است و علاوه بر خارجیانی که برای جستجوی فرصت های شغلی به این شهر می روند ، سالانه صدها دانشجوی مبادله ای به ۶ دانشگاه مختلف وارد می شوند و به فضای چند فرهنگی آن می افزایند.

بیشتر اتریشی های گراتس انگلیسی صحبت می کنند ، اما می توانند به = ایتالیایی و اسلوونیایی نیز صحبت می کنند.

سرمایه گذاری در لینز

امروز لینز با بیش از ۶۲۰۰ بیزنس و ۲۰۵۰۰۰ شغل ، دومین منطقه تجاری و اقتصادی بزرگ اتریش است و این شهر در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد که دارای شغل بیشتری نسبت به ساکنان شهر است.

شغل به معنای درآمد مالیاتی برای جوامع محلی و شهرها است و و آمار مالیات محلی یک شاخص اقتصادی قوی برای تعیین قدرت یک موقعیت اقتصادی است و این تقریبا ۵۶ درصد یا ۲۲۳ یورو بیشتر از متوسط درآمد سرانه مالیات سایر شهرهای مشابه اتریش است ، همچنین لینز کمترین نرخ بیکاری را در کل پایتخت های ایالت های فدرال دارد.

فولاد ، کارخانه های صنعتی و ساخت ماشین آلات ستون اقتصادی منطقه اقتصادی لینز هستند و نمونه های برجسته آن شامل VA Technology ، Rosenbauer International ، Plasser & Theurer ، Inc. ، Voest Alpine Corporation و Austry Shipyard Corporation می باشند.

هزینه های ثبت شرکت در اتریش

کارآفرینانی که مایل به ثبت شرکت جدید در اتریش هستند ، با یک سری مراحل و هزینه های مرتبط با آن روبرو می شوند که برخی از هزینه های راه اندازی مشاغل در اتریش با توجه به نوع انتخاب شرکت متفاوت خواهد بود ، به عنوان مثال هزینه های ثبت شرکت برای یک تاجر تنها در مقایسه با یک شرکت سهامی کمتر خواهد بود.

هزینه های ثبت شرکت در اتریش

شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود خصوصی دو مورد از نهادهای تجاری پرکاربرد در اتریش هستند و حداقل سرمایه سهام هم برای شرکت های سهامی خاص و هم برای شرکت های سهامی عام الزامی است.

برای ثبت شرکت سهامی یا AG حداقل سرمایه ۷۰،۰۰۰ یورو نیاز است ، اگر موسسان تصمیم بگیرند با استفاده از یک پیشنهاد اولیه شرکت را باز کنند ، حداقل ۳۵۰۰۰ یورو سرمایه نیاز دارند و از حداقل سرمایه سهام ، ۱۷،۵۰۰ یورو باید هنگام تأسیس پرداخت شود ، حداقل سرمایه سهامی برای شرکت با مسئولیت محدود نیز کمتر است.

سایر هزینه های ثبت شرکت در اتریش

سرمایه گذارانی که شرکتی را در اتریش افتتاح می کنند تا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش را انجام دهند ، صرف نظر از حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز ، هزینه های دیگری را متحمل می شوند و این هزینه ها معمولا هزینه های اداری یا پردازشی است که با هزینه های دفتر اسناد رسمی ، هزینه های درخواست یا ترجمه های اداری همراه است ، برخی از این هزینه ها شامل موارد زیر است :

  • محضری کردن اساسنامه
  • ثبت شرکت در دادگاه تجاری محلی
  • ترجمه اسناد شرکت برای شعبات در اتریش

سایر هزینه های راه اندازی مشاغل شامل هزینه های خرید تجهیزات در صورت نیاز برای فعالیت های تجاری و اجاره یا خرید ملکی در اتریش است که به عنوان دفتر ثبت شده محلی خدمت می کند.
بنابراین به طور کلی سرمایه گذاران خارجی که مایل به راه اندازی شرکت در اتریش هستند باید هزینه های زیر را در نظر داشته باشند:

  • هزینه های اسناد رسمی : حداکثر ۲،۰۰۰ یورو
  • اخذ تأییدیه برای ثبت شرکت : بدون هزینه
  • واریز سرمایه سهام : بدونه هزینه
  • ثبت نام در دادگاه محلی : تقریبا ۳۰ یورو
  • ثبت مالیات : بدون هزینه
  • ثبت نام در سازمان تجارت : بدون هزینه
  • ثبت نام برای اهداف مالیاتی : بدون هزینه
  • ثبت نام در شهرداری : بدون هزینه

این هزینه ها فقط هزینه های کلی انجام شده است و به سرمایه گذاران توصیه می شود با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشند تا از سایر هزینه ها در یک حوزه خاص تجاری یا نوع شرکت مرتبط اطلاع یابند.

خوب است بدانید هزینه ثبت شرکت در کشورهای مختلف تفاوت چشمگیری با هم دارند برای مثال در ترکیه این عدد بسیار کم و تعجب برانگیز است در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه هزینه های ثبت شرکت را با جزییات شرح داده ایم.

مراحل ثبت شرکت در اتریش

روند تاسیس شرکت در اتریش فرایندی است که شامل چندین مرحله است و با انتخاب نوعی شخصیت حقوقی و نام برای شرکت آینده آغاز می شود ، سرمایه گذاران همچنین موظفند اساسنامه شرکت را تنظیم کنند ، وجه نقدی لازم را به سرمایه خود اختصاص دهند و شرکت را به ثبت برسانند.

مراحل ثبت شرکت در اتریش

سرمایه گذاران علاقه مند به افتتاح یک شرکت در اتریش می توانند خدمات کامل ارائه شده توسط نمایندگان ما در موسسه مهاجرتی رجبی را انتخاب کنند، متخصصان ما در قوانین و مقررات اتریش تخصص دارند و می توانند در مراحل لازم برای ثبت یک شرکت کمک کنند.

در زیر مراحل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش بیان شده است.

اخذ تاییدیه از اتاق بازرگانی

فرم NeuFö۲ ، که به صورت الکترونیکی در صفحه اصلی وزارت دارایی اتریش موجود است ، باید پر شود و توسط اتاق بازرگانی تأیید شود ، Neufö برای تشکیل شرکت و انتقال مشاغل اعمال می شود.
روش ۱ اختیاری است اما می تواند منجر به معافیت از پرداخت برخی از هزینه های عوارض عمومی و مالیات شود و در صورت برآورده شدن برخی الزامات ، از هزینه ها و مالیات های زیر صرف نظر می شود:

  • عوارض تمبر و برخی هزینه های اداری.
  • مالیات نقل و انتقال املاک و مستغلات.
  • هزینه های ثبت ورودی های جدید در ثبت تجاری.

به مدت ۱ سال ، هزینه های جانبی خاص دستمزد علاوه بر حق بیمه های اجتماعی که توسط کارفرما باید پرداخت شود نیز متحمل می شود.

محضری کردن اساسنامه شرکت

اساسنامه ( Gesellschaftsvertrag ) ، که باید توسط دفتر اسناد رسمی تنظیم شود ، باید شامل موارد زیر باشد : نام ، دامنه فعالیت ها ، سرمایه و کمک اولیه هر سهامدار.

طبق قانون فدرال تشکیل شرکت الکترونیکی در دفتر اسناد رسمی ، اکنون می توان از ابزارهای ارتباطی الکترونیکی برای محضری شدن اساسنامه استفاده کرد.

هزینه بستگی به سرمایه سهام مجاز دارد و منوط به مذاکره با دفتر اسناد رسمی است ، حدود ۲۰۰۰ یورو این مرحله هزینه دارد که به عنوان حداکثر مبلغ هزینه های اسناد رسمی در نظر گرفته می شود و هزینه های دفاتر اسناد رسمی معمولا قابل مذاکره است.

واریز حداقل سرمایه مورد نیاز

هزینه تأیید به بانک بستگی دارد و از ۰ یورو تا ۳۰ یورو متغیر است.

ثبت شرکت در دادگاه محلی ( Handelsgericht )

درخواست ثبت شرکت در اتریش باید با اسناد زیر همراه باشد:

  • اعلامیه محضر
  • مقالات انجمن
  • اظهارنامه ای ( همراه با تأیید یک بانکدار ) مبنی بر اینکه مبلغ سپرده اولیه خواسته شده برای پرداخت نقدی پرداخت شده است.
  • شواهدی مبنی بر اینکه استفاده از ودیعه اولیه ودیعه اولیه پرداخت شده توسط مدیران عامل توسط ادعاهای متقابل محدود نمی شود.
  • امضای نمونه مدیران عامل

اگر دادگاه در مورد نام شرکت شک داشته باشد ، می تواند از اتاق بازرگانی نظر بخواهد.

هزینه درخواست ثابت ( هزینه دادگاه ) ۳۴ یورو است و هزینه ورودی های جداگانه بسته به اطلاعات ثبت شده ( نام شرکت ، محل استقرار ، سرمایه مشترک و غیره ) قابل اعمال است ، این هزینه های ورودی می تواند در صورت اعطای معافیت روش ۱ به شرکت ، داده نشود.

دفاتر اسناد رسمی و حقوقدانان موظفند هرگونه دادخواست و همچنین اسناد و مدارک و غیره را به صورت الکترونیکی تنظیم کنند ، در غیر این صورت هزینه کاغذی ۵۲ یورو است.

از ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ ، همه اشخاص حقوقی اتریش ملزم به افشای اطلاعات در مورد صاحبان ذی نفع هستند ، اگر همه شرکا اشخاص حقیقی باشند ، شرکتهای با مسئولیت محدود از اخطار معاف می شوند و اگر هیچ سهامداری بیش از ۲۵٪ سهام در اختیار نداشته باشد.

مدیران عامل ثبت شده در ثبت تجاری توسط موسسه آمار فدرال اتریش به عنوان صاحبان سود ثبت می شوند و اگر شخص حقیقی دیگری نظارت مستقیم یا غیرمستقیم بر مدیریت شرکت با مسئولیت محدود اعمال کند ، شرکت با مسئولیت محدود باید آن را مطابق با قانون ثبت سودمند اتریش گزارش کند.

ثبت نام اداره مالیات ( دریافت شماره مالیات بر ارزش افزوده )

ثبت تجاری به طور خودکار مقامات مالیاتی را از ثبت شرکت های جدید مطلع می کند و به نوبه خود ، مقامات مالیاتی معمولا با درخواست از شرکت برای ثبت مالیات ، پاسخ می دهند ، ثبت نام بصورت آنلاین در دسترس نیست ، و از طریق پست چندین فرم باید چاپ ، پر و ارسال شود که این مدارک عبارتند از : اساسنامه ، ترازنامه افتتاحیه ، گزیده ای از ثبت شرکت ، کارت شناسایی مدیر عامل و برگه امضای نمونه نمایندگان.

شماره مالیات بر ارزش افزوده معمولا همزمان با شماره شناسنامه مالیاتی صادر می شود و مهلت قانونی برای دریافت شماره مالیات ۱ ماه است ، مقامات مالیاتی اغلب از آن دسته از شرکتهایی که قصد انجام فعالیتهای تجاری را دارند و واجد شرایط ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هستند ، بازدید مقدماتی می کنند.

شرکت های ثبت شده می توانند کلیه اظهارنامه های مالیاتی خود را از طریق وب سایت زیر به صورت آنلاین ارسال کنند:

ثبت تجاری

در برخی موارد دریافت مجوز اجباری است و بسته به شرایط و اختیارات مربوطه ، اتمام مراحل طولانی تر می شود ( به عنوان مثال ، تولید کالاهای خطرناک نیاز به اثبات شرایط خاص مدیریت و تأیید و کنترل سایت تولید دارد ) و شرکت ها می توانند به صورت حضوری ، از طریق پستی یا آنلاین ثبت نام کنند.

ثبت نام کارمندان برای تأمین اجتماعی

به محض ثبت نام در ثبت تجاری ، شرکتهایی که دارای کارمند هستند باید از طریق ELDA ، رابط انتقال داده های دفتر بیمه درمانی قانونی ، درخواست شماره حساب کارفرما را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

در عمل ، کارفرما باید قبل از اینکه کارمند جدیدی در دفتر بیمه درمانی قانونی ثبت نام کند ، از طریق ELDA درخواست شماره حساب جدید کند.

تا زمانی که شرکت صاحب رایانه نباشد ، کارمند باید از طریق ELDA ثبت نام کند و علاوه بر این ، کارفرما باید به طور خودکار بیمه درمانی اجباری را هنگام ورود تمدید کند ، با ثبت نام در دفتر بیمه درمانی قانونی ، کارمند به طور خودکار در بیمه حوادث و بیمه بازنشستگی ثبت می شود ، با انتقال داده ها کارمند بلافاصله در دفتر بیمه صلاحیت قانونی ( دفتر بیمه اجتماعی ) ثبت می شود و کارفرما فورا گزارش ” ارسال شده ” و تأیید ثبت نام را دریافت می کند.

ثبت نام در شهرداری

شهرداری ها از کلیه مشاغل مالیات جامعه را می گیرند و علاوه بر این ، فعالیت های خاص ( به عنوان مثال ، سازماندهی یک رویداد عمومی ) ممکن است باعث پرداخت سایر حقوق و مالیات جزئی شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اتریش

سرمایه گذاران خارجی و داخلی باید مجموعه اسناد زیر را برای ثبت شرکت در اتریش ارائه دهند:

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اتریش
  • گذرنامه یا شناسه هایی که بسته به ملیت سهامداران باید محضری شوند.
  • اسناد قانونی شرکت که توسط تفاهم نامه و اساسنامه ارائه می شود.
  • قرارداد اجاره ای که اثبات آدرس محلی شرکت در اتریش باشد.
  • اطلاعات مربوط به مدیران یا مدیران شرکت، مانند گذرنامه یا کپی شناسنامه
  • اطلاعات مربوط به سهم سهام هر سهامدار.

صاحبان مشاغل همچنین باید یک حساب بانکی افتتاح کنند که سرمایه اولیه در آن واریز شود.

اسناد ذکر شده در بالا برای دریافت گواهی ثبت شرکت باید در فهرست تجارت ثبت شود و سپس ، شرکت باید برای اهداف مالیات و مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کند ، اگر می خواهید در اتریش شغلی راه اندازی کنید می توانید برای اخذ راهنمایی در تهیه مدارک لازم به مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی اعتماد کنید.

جدول زمانی ثبت شرکت در اتریش

سرمایه گذاران خارجی که به دنبال راه اندازی شرکت در اتریش هستند ، معمولا علاقه دارند بدانند که این روند چقدر طول می کشد ، موسسه مهاجرتی رجبی با کمک مشاوران حقوقی خود در اتریش جدول زمانی تهیه کرده اند که زمان در نظر گرفتن هر روش را تخمین می زند.

این جدول زمانی حاکی از موارد زیر است:

  • رزرو نام تجاری چند ساعت طول می کشد و می تواند به صورت آنلاین انجام شود.
  • تنظیم و محضری سازی اسناد قانونی شرکت می تواند تا ۲ روز طول بکشد.
  • پردازش اسناد توسط ثبت تجارت می تواند تقریبا ۶ روز طول بکشد.
  • افتتاح حساب بانکی شرکت می تواند یک روز طول بکشد.
  • اخذ مجوز از اتاق بازرگانی یک روز طول خواهد کشید.
  • ثبت نام در مقامات مالیاتی می تواند تا دو هفته طول بکشد.
  • درخواست مجوز تجارت کمتر از یک روز طول می کشد.

مالیات شرکت ها در اتریش

اگر قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش را دارید باید حتما در خصوص مالیات در این کشور اطلاعات زیادی داشته باشید ، در اتریش همه اشخاص حقیقی باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند ، مالیات شرکت مالیات بر درآمدی است که توسط شخص حقوقی پرداخت می شود و مالیات شرکت از درآمدی که مطابق با قانون مالیات بر درآمد تعیین می شود محاسبه می شود و کلیه درآمد اشخاص حقوقی تحت حقوق خصوصی معمولا به عنوان درآمد حاصل از عملیات تجاری طبقه بندی می شود ، شرکت ها مستقل از حقوق و مشمول تعهداتی برخوردار هستند و شخصیت حقوقی خاص خود را دارند.

مالیات شرکت ها در اتریش

از زمان کاهش نرخ مالیات شرکت ها به ۲۵ درصد ، اتریش در رده های برتر دوستانه ترین کشورهای جهان قرار گرفته است ، در بهار سال ۲۰۱۹ دولت اعلام کرد که از سال ۲۰۲۱ به بعد گام به گام کاهش بیشتری را نشان می دهد.

در میان اتحادیه اروپا ، فقط چند کشور مقررات مالیاتی مطلوب تری را ارائه می دهند ، اما اتریش نیز در مقایسه با کشورهای عضو جدید اتحادیه اروپا که سرمایه گذاران را با کاهش عمده مالیات جذب می کند ، عملکرد بسیار خوبی دارد.

با مقایسه بار مالیاتی موثر که توسط مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا جمع آوری شده است ، نتیجه می گیریم که اتریش با وجود رقابت گسترده مالیاتی در اروپای شرقی ، همچنان به خاطر شرایط بسیار دوستانه تجارت در اتحادیه اروپا مقصد جذابی برای سرمایه گذاری است و با کل بار مالیاتی ۲۲٫۵ درصدی ، مالیات پرداخت شده در اتریش کمتر از لوکزامبورگ ( ۲۳٫۰٪ ) ، آلمان ( ۲۹٫۳٪ ) و فرانسه ( ۳۴٫۰٪ ) است.

مالیات بر درآمد شرکت ها در اتریش

سود یک شرکت در سطح شرکت با نرخ ثابت مالیات دریافت می شود ، و همانطور که گفته شد در اتریش از سال ۲۰۰۵ میزان مالیات بر درآمد شرکتها ۲۵ درصد است ( که قبلاً ۳۴ درصد بود ) ، بنابراین سطح مالیات بر درآمد شرکت ها در اتریش اکنون نسبتا پایین است.

سود یک شرکت اعم از اینکه سود به سهامداران منفرد پرداخت شود یا در شرکت حفظ شود ، مشمول مالیات می شود و سود سهام پرداختی به سهامداران منفرد از اول ژانویه ۲۰۱۶ مشمول مالیات نگهداری ۲۷٫۵٪ است ، ( بنابراین سود شرکت هایی که به سهامداران آنها پرداخت می شود در مجموع با نرخ ۴۵٫۶۳ درصد مشمول مالیات است ).

شرکت ها باید حداقل مالیات مربوط به حداقل سرمایه را پرداخت کنند که این مبلغ برای شرکت سهامی ۳۵۰۰ یورو است و برای شرکتهای موجود با مسئولیت محدود ۱۷۵۰ یورو است ، برای شرکت های با مسئولیت محدود که پس از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ تاسیس شده اند حداقل مالیات برای پنج سال اول ۵۰۰ یورو در سال و در طی پنج سال آینده ۱۰۰۰ یورو است و از سال یازدهم مالیات کامل باید پرداخت شود.

توجه داشته باشید که در اتریش حداقل مالیات بر درآمد شرکت باید پرداخت شود حتی اگر هیچ سودی حاصل نشود.

اقامت شرکت

یک شرکت در صورت داشتن صندلی قانونی (همانطور که در اساسنامه آن تعیین شده است) یا محل مدیریت موثر آن در اتریش ، مقیم اتریش است. شرکتی با اقامت در اتریش از درآمد جهانی خود مالیات می گیرد. یک شرکت بدون اقامت در اتریش از درآمد خود که از طریق فعالیت های یک موسسه دائمی در اتریش بدست آمده و درآمد آن از اموال غیر منقول مستقر در اتریش ، سود سرمایه حاصل از فروش سهام شرکت های مقیم (اگر حداقل سهام سهام بوده باشد) مالیات دریافت می شود. ۱٪ در هر زمان در ۵ سال گذشته) و حق امتیاز (زیر را ببینید).

مالیات های دیگر مربوط به شرکت ها در اتریش

سایر مالیات های مربوط به شرکت ها در اتریش عبارتند از :

مالیات نقل و انتقال سرمایه برای انتشار سهام در یک شرکت ( شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی ) ۱٪ است.

شرکتی با اقامت در اتریش با درآمد جهانی ( از جمله درآمد یک شعبه خارجی ) باید مالیات دهد ، شرکتی که اقامت اتریش را ندارد از درآمد حاصل از شعبه ای در اتریش مالیات پرداخت می کند ، البته اتریش طرف تعدادی از معاهدات مالیاتی برای جلوگیری از مالیات مضاعف است.

سود سرمایه حاصل از فروش دارایی های تجاری نیز به طور کلی در درآمد مشمول مالیات قرار دارد و با نرخ استاندارد مالیات دریافت می شود.

خرید شرکت آماده در اتریش

سرمایه گذاران خارجی که می خواهند وارد بازار اتریش شوند می توانند با خرید یک شرکت آماده که به آن شرکت صوری نیز گفته می شود ، این کار را انجام دهند.

خرید شرکت آماده در اتریش

شرکت آماده ثبت شده و ویژگی آن این است که می توان آن را تا زمان فروش بدون کارآرایی نگهداری کرد و بنابراین به یک سرمایه گذار اجازه می دهد پس از خرید تاریخچه شرکت خارجی را در آن بگنجاند.

متداول ترین انواع شرکت های آماده ای که می توان در اتریش خریداری کرد ، شرکت با مسئولیت محدود و سهامی عام است که معمولا به عنوان شرکت سهامی شناخته می شود ، خرید یک شرکت آماده در اتریش به معنای خرید سهام آن است ، فرایندی که با تهیه پیش نویس قرارداد خرید و فروش که در یک دفاتر اسناد رسمی امضا می شود ، تکمیل می شود.

هنگامی که شرکت خریداری شد و انتقال سهام انجام شد ، مالک جدید می تواند تغییرات زیادی همچون نام ، آدرس شرکت و مدیران در شرکت ایجاد کند.

سرمایه گذاران خارجی که شرکتهای آماده را خریداری می کنند ، به این دلیل این شرکت ها را ترجیح می دهند که زمان صرف شده برای ثبت شرکت در اتریش را کاهش می دهد.

ویژگی های شرکت های آماده در اتریش

همه شرکت های آماده در اتریش به صورت قانونی ثبت شده اند ، بنابراین پیش نویس و اساسنامه آنها تدوین می شود و پس از خرید شرکت ، مالک جدید باید این اسناد را اصلاح کند ، با توجه به اینکه این شرکت ها مدیرانی نیز دارند ، جایگزینی آنها باید به اداره ثبت تجارت اتریش گزارش شود ، این شرکت ها همچنین حساب های خاموش دارند و با این حال ، پس از خریداری ، شرکت آماده باید برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت شود.

مزایای خرید شرکت آماده در اتریش

همانطور که گفته شد دلیل اصلی خرید یک شرکت آماده در اتریش ، کاهش زمان صرف شده برای ثبت شرکت جدید است.

ثانیا ، می توان یک شرکت آماده را در هر شهر اتریش خریداری کرد و سومین دلیل مهم برای خرید یک شرکت آماده این است که در صورت لزوم ، شخص مجاز به درخواست وام است و از نظر تجاری ، ایجاد ارتباط با شرکا و مشتریان جدید از طریق یک شرکت آماده در اتریش آسانتر است.

معایب خرید شرکت آماده در اتریش

همانطور كه یكی از مزایای یك شركت آماده می تواند وجود قبلی آن باشد ، ضرر اصلی خرید یك شركت آماده نیز می تواند عدم اطمینان مربوط به گذشته آن باشد.

هنگامی که یک شرکت محدود از یک مالک به یک مالک دیگر منتقل می شود ، تنها اقلام اساسی که سهامداران هستند تغییر می کنند ، قانون حقوقی جداگانه این شرکت به این معنی است که تغییر در اشخاصی که مالک شرکت هستند به هیچ وجه بر وجود تجارت یا سابقه آن تأثیری ندارد.

خریداران بالقوه یک شرکت آماده ، باید بدانند دقیقا چه چیزی را می خرند ، یعنی اینکه این شرکت در گذشته چه کاری انجام داده است.

سهامداران با خرید واحد تجاری ، کلیه دارایی های موجود شرکت را از جمله وجه نقد ، دارایی های ثابت ، حساب های بانکی و امکان ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت ها را تصاحب می کنند.

خریداران همچنین مسئولیت مستقیم کلیه بدهی های شرکت آماده و بدهی های جاری و آتی هستند ، بدهی ها نیز شامل بدهی هایی است که هنگام خرید مشخص هستند و هم ممکن است هنگام انتقال سهام ناشناخته یا فاش نشده باشد ، اما ممکن است در آینده نمایان شوند و در نتیجه سهامداران فعلی هستند که متضرر می شوند و مالکان قبلی با هیچ یک از لایحه ها روبرو نخواهند شد حتی اگر این اشتباهات به طور کامل یا تا حدی در تمام مدت تصدی آنها در شرکت ایجاد شده باشد.

شما در آلمان هم می توانید شرکت بخرید ، شاید بخواهید بدانید بهترین سرمایه گذاری در آلمان چه نوع سرمایه گذاری است ؟ برای دریافت پاسخ این سوال مقاله بهترین سرمایه گذاری در آلمان را بخوانید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اتریش

اقتصاد اتریش یکی از پایدارترین اقتصاد اروپا محسوب می شود و این کشور به یک شبکه بسیار قوی از SME های صادرات محور ، استانداردهای عالی علمی و هزینه های قابل توجه برای تحقیق و توسعه متکی است ، مصرف عمومی و خصوصی احتمالا اقتصاد داخلی را با بهره مندی از خانوارهایی که از بازار کار فشرده و دستمزدهای بالاتر بهره مند می شوند ، تأمین خواهد کرد.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در اتریش

با این حال ، همه گیری کوید – ۱۹ و اقدامات مهار مربوط به آن ، اقتصاد اتریش را به شدت تحت تأثیر قرار داد و باعث شد این کشور یک شکست چشمگیر را تجربه کرد و رشد منفی ۶٫۶- درصدی را در سال ۲۰۲۰ به ثبت برساند ، براساس پیش بینی به روز شده صندوق بین المللی پول در آوریل ۲۰۲۱ ، انتظار می رود رشد تولید ناخالص داخلی اتریش به ۳٫۵ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۴ درصد در سال ۲۰۲۲ بازگردد.

به دلیل بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کویید – ۱۹ ، بدهی عمومی اتریش افزایش یافته است و طبق اطلاعات صندوق بین المللی پول در آوریل ۲۰۲۱ ، بدهی آن ۸۵٫۲٪ از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ ثبت شده و انتظار می رود در سال ۲۰۲۱ ( ۸۷٫۲ ٪ ) کمی افزایش یابد و در سال ۲۰۲۲ ( ۷/۸۵٪ ) مجددا کاهش یابد.

نرخ تورم در اتریش

اتریش با نرخ تورم متوسط ۱٫۸٪ از زمان معرفی یورو ، موفق شده است ثبات قیمت را مطابق با تعریف یوروسیستم ( ۱٫۵٪ در سال ۲۰۱۹ ) حفظ کند و اگرچه ، طبق آخرین چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول ( آوریل ۲۰۲۱ ) ، نرخ تورم در سال ۲۰۲۰ اندکی کاهش یافت و به ۱٫۴ درصد رسید ، در سال ۲۰۲۱ دوباره به ۱٫۶ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از شیوع بیماری ۱٫۸ درصد باز خواهد گردد.

اتریش سیاست هایی را برای نوآوری و تنوع تجاری در اقتصاد سبز و دیجیتال اعمال کرده است و به دنبال همه گیری کویید – ۱۹ ، دولت اقدامات مهمی را برای کمک به ثبات اقتصاد و حفظ پتانسیل تولید انجام داده است و در ماه ژوئن ، دولت بسته محرک مالی جدید را به رقم ۱۹ میلیارد یورو ( ۴٫۷٪ از تولید ناخالص داخلی اسمی ۲۰۱۹ ) اعلام کرد.

نرخ بیکاری در اتریش

اتریش در مقایسه با سایر کشورهای منطقه یورو و اتحادیه اروپا و همچنین مقایسه جهانی دارای درصد کم بیکاری است و طبق تخمین صندوق بین المللی پول در آوریل ۲۰۲۱ ، نرخ بیکاری در اتریش در ماه آوریل از ۹٫۴۰ درصد در مارس ۲۰۲۱ به ۸٫۷۰ درصد کاهش یافته است.

در آوریل ۲۰۲۱ ، حدود ۳۵۵،۰۰۰ بیکار طبق تعریف ملی در اتریش ثبت شدند و این میزان نسبت به ماه مشابه سال قبل و همچنین نسبت به ماه قبل به طور قابل توجهی کمتر بود.

بر اساس تعریف ملی ، متوسط تعداد بیکاران در اتریش در سال ۲۰۲۰ در برابر بیماری همه گیر کرونا تا حدود ۴۱۰،۰۰۰ نفر به طور قابل توجهی افزایش یافت و در مقایسه ایالت های فدرال ، وین با اختلاف زیاد در رتبه نخست قرار دارد.

سایر شاخص های مهم اقتصادی در اتریش

در جدول زیر شاخص های مهم اقتصادی اتریش برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش بیان شده است.

۲۰۲۲ (e)2021 (e)2020 (e)20192018شاخص های مهم
۵۱۴٫۹۶۴۸۱٫۸۰۴۲۸٫۶۲۴۴۵٫۱۳e455.72تولید ناخالص داخلی ( میلیارد دلار )
۴٫۰۳٫۵۶٫۶-۱٫۴e2.4تولید ناخالص داخلی ( قیمت ثابت ، درصد تغییر سالانه )
۵۷۵۳۴۸۵۰e51تولید ناخالص داخلی سرانه ( به دلار آمریکا )
۲٫۷-۴٫۸-۸٫۳-۰٫۷-۰٫۴-تراز عمومی دولت ( در درصد تولید ناخالص داخلی )
۸۵٫۷۸۷٫۲۸۵٫۲۷۰٫۵۷۴٫۰بدهی ناخالص عمومی دولت ( در درصد تولید ناخالص داخلی )
۱٫۸۱٫۶۱٫۴۱٫۵۲٫۱نرخ تورم( ٪ )
۵٫۳۵٫۵۵٫۳۴٫۵۴٫۹نرخ بیکاری ( درصد نیروی کار )
۱۲٫۷۲۱۱٫۶۲۱۰٫۰۴۱۲٫۶۵۱۰٫۶۲حساب جاری ( میلیارد دلار )
۲٫۵۲٫۴۲٫۳۲٫۸۲٫۳حساب جاری ( در درصد تولید ناخالص داخلی )

منبع : صندوق بین المللی پول – بانک اطلاعات چشم انداز اقتصادی جهان ، آوریل ۲۰۲۱

بهترین شهرهای اتریش برای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در اتریش عوامل مختلفی همچون نیروی کار ، پرداخت حقوق و هزینه اجاره را باید در نظر گرفت و از این منظر برای مثال حقوق در شهرهای بزرگتر مانند وین نسبت به شهرهای کوچک یا مناطق روستایی بیشتر است ، لذا بر اساس این ارزیابی ها بهترین شهر های اتریش برای ثبت شرکت وین ، لینز و گراتس هستند.

در این میان پایتخت اتریش از نظر شغل ، بهداشت ، درآمد ، دسترسی به خدمات عمومی ، تحصیلات ، ایمنی ، زیرساخت ها و مسکن بالاتر از همه شهرهای دیگر است.

وین به دلیل کیفیت زندگی و سطح بالای زندگی بهترین شهر در جهان است و محل انتخاب مدیران و شرکتهای بین المللی در اروپا است و بسیاری از شرکت ها در اروپای مرکزی و شرقی دفتر مرکزی خود را در وین تشکیل داده اند ، همچنین این شهر زیبا حتی به عنوان مقر سازمان ملل متحد به خود افتخار می کند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در اتریش

یک طرح تجاری خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب و کارتان راهنمایی می کند ، شما از طرح کسب و کار خود به عنوان یک نقشه راه برای چگونگی ساختار ، اداره و رشد تجارت جدید خود استفاده خواهید کرد و این راهی برای تفکر در مورد عناصر اصلی کسب و کار شما است.

بهترین سرمایه گذاری در اتریش

طرح های تجاری می توانند به شما کمک کنند بودجه دریافت کنید و یا شرکای تجاری جدیدی داشته باشید ، سرمایه گذاران می خواهند اطمینان داشته باشند که بازگشت سرمایه خود را مشاهده خواهند کرد و طرح تجاری شما ابزاری است برای اقناع سرمایه گذاران تا اطمینان داشته باشند که سرمایه گذاری در شرکت شما انتخاب هوشمندانه ای است.

قالب طرح تجاری مناسب

هیچ راهی درست یا غلط برای نوشتن یک طرح تجاری وجود ندارد و آنچه مهم است این است که برنامه شما نیازهای شما را برآورده کند.

در اتریش بیشتر برنامه های تجاری در یکی از دو دسته مشترک قرار می گیرند : استارت آپ سنتی یا نوپا.

برنامه های تجاری سنتی معمول تر هستند ، از یک ساختار استاندارد استفاده می کنند و شما را به جزئیات بیشتر در هر بخش تشویق می کنند و معمولا به کارهای بیشتری نیاز دارند و می توانند دهها صفحه باشند.

طرح های شغلی نوپا کمتر رایج است اما باز هم در نوشتن آن از ساختار استانداردی استفاده می شود و فقط به جمع بندی مهمترین نکات مهم در عناصر اصلی برنامه شما می پردازند ، ساخت آنها ممکن است در کمتر از یک ساعت طول بکشد و معمولا فقط یک صفحه هستند.

قالب طرح تجاری سنتی

اگر جزئیات زیادی را دنبال کنید و طرحی جامع داشته باشید یا برنامه ای برای درخواست تأمین مالی از منابع سنتی دارید ، قالب طرح تجاری سنتی بهتر است.

هنگامی که برنامه تجاری خود را می نویسید ، لازم نیست که به طرح کلی طرح کسب و کار پایبند باشید و در عوض ، از بخشهایی استفاده کنید که بیشترین حس را برای تجارت و نیازهای شما دارند ، در برنامه های تجاری سنتی از ترکیبی از ۹ بخش شرح داده شده در زیر استفاده می شود.

خلاصه اجرایی

به طور خلاصه به خواننده خود بگویید شرکت شما چیست و چرا موفق خواهد شد ، بیانیه مأموریت ، محصول یا خدمات خود و اطلاعات اولیه در مورد تیم رهبری شرکت ، کارمندان و موقعیت مکانی آن را وارد کنید و اگر قصد دارید بودجه بخواهید ، باید اطلاعات مالی و برنامه های رشد سطح بالا را نیز در آن بگنجانید.

توضیحات شرکت

برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد شرکت خود از توضیحات شرکت استفاده کنید و در مورد مشكلاتي كه مشاغل شما حل مي كند جزئيات را بيان كنيد و مشتریان ، سازمان یا مشاغل مورد نظر شرکت خود را لیست کنید.

در مورد مزایای رقابتی که باعث موفقیت در کسب و کار شما می شود توضیح دهید ، آیا متخصصانی در تیم شما حضور دارند ؟ آیا مکان مناسبی برای فروشگاه خود پیدا کرده اید ؟ توضیحات شرکت قسمتی برای افتخار به نقاط قوت آن است.

تحلیل بازار

شما به درک خوبی از چشم انداز صنعت و بازار هدف خود نیاز خواهید داشت ، تحقیقات رقابتی به شما نشان می دهد که سایر مشاغل چه کاری انجام می دهند و نقاط قوت آنها چیست ، در قسمت تحلیل بازار به دنبال روندها و مضامین باشید ، رقبای موفق چه کاری انجام می دهند ؟ آیا می توانید این کار را بهتر انجام دهید ؟ در این قسمت زمان پاسخگویی به این سوالات است.

سازمان و مدیریت

به خواننده خود بگویید که ساختار شرکت شما چگونه خواهد بود و چه کسی آن را اداره خواهد کرد.

ساختار حقوقی تجارت خود را شرح دهید و اعلام کنید که آیا شما به عنوان یک شرکت C یا S شرکت تجاری خود را در اختیار دارید ، یا می خواهید یک مشارکت عمومی یا محدود ایجاد کنید.

با استفاده از یک نمودار سازمانی مشخص کنید که چه کسی در شرکت شما مسئول است و نشان دهید که چگونه تجربه منحصر به فرد هر فرد در موفقیت در فعالیت شما نقش دارد ، رزومه و CV اعضای اصلی تیم خود را در نظر بگیرید.

خدمات یا خط تولید

در این قسمت باید آنچه را می فروشید یا خدماتی را ارائه می دهید ، توصیف کنید.

توضیح دهید که چه مزایای برایی مشتریان خود دارید = و چرخه عمر محصول چگونه است ، برنامه های خود را برای مالکیت معنوی مانند پرونده های حق چاپ یا ثبت اختراع به اشتراک بگذارید ، اگر برای خدمات یا محصول خود تحقیق و توسعه می کنید ، آن را با جزئیات توضیح دهید.

بازاریابی و فروش

هیچ راه واحدی برای دستیابی به استراتژی بازاریابی وجود ندارد ، استراتژی شما باید متناسب با نیازهای منحصر به فرد شما تکامل یافته و تغییر کند.

هدف شما در این بخش توصیف نحوه جذب و حفظ مشتری است ، همچنین توضیح دهید که چگونه فروش واقعا اتفاق خواهد افتاد ، بعد ها هنگام انجام پیش بینی های مالی به این بخش مراجعه خواهید کرد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که استراتژی های کامل بازاریابی و فروش خود را به طور کامل شرح دهید.

درخواست بودجه

اگر درخواست بودجه می کنید ، اینجاست که باید نیازهای مالی خود را مشخص کنید ، هدف شما این است که به روشنی توضیح دهید که پنج سال آینده به چه میزان بودجه نیاز دارید و برای چه چیزی استفاده خواهید کرد.

شرح مفصلی از نحوه استفاده از وجوه خود ارائه دهید و اگر برای خرید تجهیزات یا مواد ، پرداخت حقوق یا پرداخت صورتحساب خاص تا زمان افزایش درآمد به بودجه نیاز دارید ، همه این موارد را مشخص کنید و همیشه شرح برنامه های مالی استراتژیک آینده خود ، مانند پرداخت بدهی یا فروش کسب و کار خود را ذکر کنید.

پیش بینی های مالی

درخواست بودجه خود را با پیش بینی های مالی تکمیل کنید ، هدف شما این است که خواننده را متقاعد کنید که تجارت شما پایدار است و موفقیت مالی خواهد داشت.

اگر کسب و کار شما از قبل تأسیس شده است ، صورتهای درآمد ، ترازنامه و صورت جریانهای نقدی طی سه تا پنج سال گذشته را درج کنید و اگر وثیقه دیگری دارید که می توانید در مقابل وام قرار دهید ، حتما آن را لیست کنید.

چشم انداز مالی آینده را برای پنج سال آینده ارائه دهید و صورت های درآمد پیش بینی شده ، ترازنامه ها ، صورت جریان های نقدی و بودجه های هزینه سرمایه را درج کنید.

برای سال اول ، حتی بیشتر شفاف سازی کنید و از پیش بینی های سه ماهه – یا حتی ماهانه – استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که پیش بینی های خود را به روشنی توضیح داده اید و آنها را با درخواست های مالی خود مطابقت دهید.

این قسمت گزینه ای عالی برای استفاده از نمودارها و چارت برای بیان داستان مالی تجارت شما است.

ضمیمه

از ضمیمه خود برای تهیه اسناد پشتیبان یا سایر مواردی که به طور خاص درخواست شده است استفاده کنید ، موارد معمول شامل تاریخچه اعتبار ، رزومه ، تصاویر محصول ، مرجع نامه ، مجوزها یا حق ثبت اختراع ، اسناد حقوقی ، مجوزها و سایر قراردادها است.

طرح تجاری نو پا

اگر بخواهید سریع کار خود را توضیح دهید یا شروع به کار کنید ، شغل ساده ای را ترجیح می دهید ، کار شما نسبتا ساده است یا قصد دارید برنامه کاری خود را مرتبا تغییر داده و اصلاح کنید ، طرح تجاری نو پا مناسب تر است.

طرح تجاری نو پا

طرح تجاری نوپا نمودارهایی هستند که فقط تعداد اندکی از عناصر را برای توصیف ارزش پیشنهادی ، زیرساخت ها ، مشتریان و امور مالی شرکت استفاده می کند و همین عناصر برای تجسم معاملات و حقایق اساسی در مورد شرکت مفید هستند.

روش های مختلفی برای ایجاد یک طرح تجاری نوپا وجود دارد که در ادامه درباره ۹ مولفه یک طرح تجاری مدل بحث کرده ایم.

مشارکت های کلیدی

به سایر مشاغل یا خدماتی که برای اداره مشاغل خود با آنها کار خواهید کرد توجه داشته باشید و درباره تأمین کنندگان ، تولید کنندگان ، پیمانکاران فرعی و شرکای استراتژیک مشابه فکر کنید.

فعالیتهای کلیدی

روش هایی را که کسب و کار شما یک مزیت رقابتی بدست می آورد ، لیست کنید و مواردی مانند فروش مستقیم به مصرف کنندگان یا استفاده از فناوری برای استفاده از اقتصاد مشترک را برجسته کنید.

منابع مهم

منابعی را که برای ایجاد ارزش برای مشتری خود استفاده می کنید ، لیست کنید.

گزاره ارزش

درمورد ارزش بی نظیری که شرکت شما برای بازار به ارمغان می آورد ، یک جمله واضح و جذاب بیان کنید.

ارتباط با مشتری

نحوه تعامل مشتریان با مشاغل خود را شرح دهید ، برای مثال حضوری است یا آنلاین ؟ از ابتدا تا انتها به تجربه مشتری فکر کنید.

قسمت مشتریان

وقتی بازار هدف خود را نامگذاری می کنید خاص باشید ، کسب و کار شما برای همه مناسب نخواهد بود ، بنابراین داشتن درک واضح از اینکه به چه افرادی خدمت می رسانید مهم است.

کانال ها

مهمترین راههایی که با مشتریان خود صحبت خواهید کرد را لیست کنید ، بیشتر مشاغل از ترکیبی از کانال ها استفاده می کنند و با گذشت زمان آنها را بهینه می کنند.

ساختار هزینه

آیا شرکت شما بر کاهش هزینه یا به حداکثر رساندن ارزش تمرکز خواهد کرد ؟ استراتژی خود را مشخص کنید ، سپس مهمترین هزینه هایی را که با آن روبرو خواهید شد لیست کنید.

جریان های درآمد

توضیح دهید که شرکت شما در واقع چگونه درآمد کسب می کند ، برخی از این موارد فروش مستقیم ، هزینه عضویت و فروش فضای تبلیغاتی است و اگر شرکت شما چندین جریان درآمد دارد ، همه آنها را لیست کنید.

اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت به این کشور مزایای بسیاری دارد ، زیرا یکی از پربارترین کشورها در کل اتحادیه اروپا است و روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آن اتباع خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می توانند به اتریش مهاجرت کنند و قطعا گرفتن اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش یکی از جذاب ترین روش ها برای انجام این کار است.

اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

در زیر ، نمایندگان تشکیل شرکت ما در اتریش روش های اصلی مهاجرت یک شهروند خارجی به این کشور را بر اساس اقامت از طریق سرمایه گذاری توضیح داده اند و در این روش دو گزینه در دسترس است ، اگر می خواهید در این کشور شرکتی تاسیس کنید می توانید به ما اعتماد کنید.

گزینه های مهاجرت و اخذ اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

سه راه اصلی قانونی وجود دارد که از طریق آن فرد خارجی می تواند برای سرمایه گذاری در اتریش اجازه اقامت دریافت کند و این موارد عبارتند از :

  • ویزای سرمایه گذاری ؛
  • برنامه سرمایه گذار اقامت ؛
  • طرح اجازه اقامت و کار مدیر اصلی.

هر کدام از موارد بالا شرایط خاص خود را دارند و تحت هر سه شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند به اتریش نقل مکان کنند و با سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ اجازه اقامت بگیرند.

متخصصان موسسه مهاجرتی رجبی در اتریش می توانند به شما کمک کنند تا بهترین برنامه را برای خود انتخاب کنید.

ویزای سرمایه گذار اتریش

اتریش با الهام از تعداد زیادی از کشورهای اتحادیه اروپا که برنامه های ویزای طلایی را فعال کرده اند ، ویزای سرمایه گذار را ایجاد کرده است که تحت آن امکان انتقال به این کشور از طریق یک سرمایه گذاری فعال وجود دارد.

این برنامه شهروندان کشورهای مختلف جهان را قادر می سازد به اتریش بروند و با سرمایه گذاری اقامت خود را بدست آورند ، الزامات اصلی برای پیوستن به این برنامه عبارتند از :

  • سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی در یک تجارت محلی ؛
  • سرمایه گذاری ۳ میلیون یورویی در صندوق توسعه مورد تأیید دولت.

نوع اول سرمایه گذاری نیز نیاز به ایجاد شغل دارد.

آنچه در مورد این برنامه باید مورد توجه قرار گیرد این است که راهی مستقیم به شهروندی اتریش نیست بلکه فقط به اقامت دائم ختم می شود.

روش های دیگری نیز برای اخذ اقامت دائم در سال ۲۰۲۱ وجود دارد که از جمله آنها امکان افتتاح یک شرکت در اتریش است ، با این حال ، این روش شامل مراحل دیگری است ، از جمله راه اندازی یک تجارت.

برنامه سرمایه گذاران اقامت در اتریش در سال ۲۰۲۱

روش دیگر رفتن به اتریش و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ ، طرح سرمایه گذاران است ، در این روش الزامات سختگیرانه کمتری وجود دارد و از مزایای اجازه مهاجرت با اعضای نزدیک خانواده برخوردار است.

الزامات این برنامه به شرح زیر است :

  • حداقل سرمایه گذاری ۴۰،۰۰۰ یورو برای هر بزرگسال ؛
  • حداقل ۱۰ هزار یورو برای هر فرد زیر ۱۸ سال.

این وجوه باید در یک بانک اتریشی یا بین المللی واریز شود و همچنین ، قبل از شروع مراحل درخواست ، باید از بیمه سلامت کامل و یک محل اقامت دائم اطمینان حاصل کنید.

این روش یکی از ایمن ترین راه های انتقال به اتریش و اخذ اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری است ، به ویژه هنگامی که در نظر بگیرید متقاضی اصلی می تواند همسر و فرزندان زیر سن قانونی را در همان فرم شامل شود.

اگر برای مهاجرت به اتریش و یافتن مکانی برای اقامت که بخشی از مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری است ، نیاز به راهنمایی دارید ، می توانید اطلاعات بیشتری را از مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی بخواهید.

ما یادآوری می کنیم که ما در امور تشکیل شرکت در اتریش تخصص داریم و همچنین می توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

اقامت کشور اتریش به عنوان مدیر

حتی اگر این گزینه اخذ اقامت توسط گزینه های سرمایه گذاری نباشد ، بسیاری از شهروندان خارجی که واجد شرایط هستند می توانند در این برنامه به اتریش مهاجرت کنند ، به شرطی که با حداقل حقوق ۲۵۰۰ یورو در ماه در یک شرکت محلی نقش مدیریتی را بدست آورند.

این برنامه همچنین مهاجرت خانوادگی را امکان پذیر می کند و یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به اتریش است.

مدارک لازم اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

روش اخذ اجازه اقامت برای سرمایه گذاری در اتریش در سال ۲۰۲۱ با سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور متقاضی آغاز می شود و اسناد زیر باید تهیه شود:

  • گذرنامه معتبر همه افرادی که به اتریش نقل مکان می کنند.
  • اثبات سند ازدواج یا مشارکت مدنی ( در مورد افراد مطلقه ، گواهی طلاق لازم است )
  • شناسنامه کودکان
  • سند اجاره یا سند مالکیت برای اقامت در اتریش
  • بیمه سلامت
  • اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود
  • اثبات تسلط خوب به زبان آلمانی

پس از ارسال مدارک ، لازم به ذکر است که روند تأیید می تواند بین ۳ تا ۷ ماه طول بکشد.

اتریش بخشی از اتحادیه اروپا است و مهاجرت به این کشور با مزایای مختلفی همراه است ، از جمله سفر رایگان به کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن ، تابعیت اتریش را می توانید پس از ۱۰ سال زندگی در اتریش دریافت کنید.

اگر می خواهید به اتریش مهاجرت کرده و از طریق سرمایه گذاری برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنید ، در تماس با متخصصان موسسه مهاجرتی رجبی دریغ نکنید.

خوب است بدانید در سوئیس بعد از گذشت یک سال از فعالیت شرکت می توانید با ارائه گزارش اقدام به تمدید مجوز نمایید و پس از سه سال اقامت و فعالیت در این کشور برای اقامت دائم اقدام کنید اگر به سرمایه گذاری در سوئیس علاقه مندید ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئیس را حتما بخوانید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اتریش

اتریش به عنوان چهارمین کشور ثروتمند اتحادیه اروپا یکی از سودآورترین کشورها برای مشاغل بین المللی است , تا به امروز ، بیش از ۱۰۰۰ شرکت خارجی در اتریش ریشه دوانده اند و از فضای مناسب تجارت در این مقصد بهره مند شده اند. در زیر مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی بررسی دقیقی در ارتباط با مزایا و معایب ثبت شرکت در اتریش انجام داده اند.

مزایا و معایب ثبت شرکت در اتریش

موقعیت استراتژیک

اتریش با توجه به موقعیت مرکزی خود در قلب اروپای شرقی ، یک رابط تجاری ایده آل شرق و غرب را در بازارهای اتحادیه اروپا فراهم می کند ، و آن را به مکانی منتخب برای شرکت های خارجی تبدیل می کند که به دنبال تاسیس مقر خود در این قاره هستند.

ثبات سیاسی و اجتماعی

دولت اتریش به طور مداوم تلاش می کند تا از طریق سیاست های مختلف اجتماعی و اشتغال ، یک فضای تجاری بین المللی امن را حفظ کند.

به عنوان مثال ، اتریش دارای کمترین میزان اعتصاب در سراسر جهان به لطف مشارکت اقتصادی و اجتماعی بین مدیریت و نمایندگان کارگران همراه با سیاست مهار دستمزد است.

سیستم مالیاتی جذاب

اتریش که یک کشور دوستدار تجارت است ، دارای یک سیستم مالیاتی لیبرال است که به معنی سود بیشتر و خطرات سرمایه گذاری کمتر برای مشاغل بین المللی است.

همانطور که پیش از این هم اشاره شد مالیات بر درآمد شرکت ها در اتریش با نرخ استاندارد ۲۵٪ محاسبه می شود و علاوه بر این ، دولت اتریش مالیات تجاری یا ارزش خالص را وضع نمی کند.

اصلاحات اخیر مالیاتی از سال ۲۰۱۶ در اتریش شامل افزایش حق بیمه تحقیقاتی از ۱۰٪ به ۱۲٪ است که در آموزش ۲۰٪ کمک مالیاتی ارائه می دهد و این امر در مورد تحقیق و توسعه خود شرکت و همچنین تحقیقات قرارداد اعمال می شود.

طیف گسترده ای از مشوق ها

مشاغل خارجی همچنین می توانند از سبد مشوق های گسترده ای که شامل کمک های مالی و یارانه ای ارائه شده به شرکت های بین المللی است ، به عنوان مثال برای کمک به شرکت های کوچک و متوسط ، حمایت از تحقیق و توسعه و همچنین اقدامات سرمایه گذاری و ارتقا فناوری بهره مند شوند.

نیروی کار عالی

یکی از نقاط قوت مهم اتریش ، نیروی کار ماهر آن است که متشکل از کارمندان بسیار تحصیل کرده است ، اتریش نیز که به دلیل کارمندان با صلاحیت بالا به رشد متناسب بالایی در بهره وری دست یافته است ، یکی از معدود کشورهایی است که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد.

امکانات زیرساختی و تحقیق و توسعه

اتصال و همگرایی از مشخصه های سیستم زیرساخت عالی اتریش است که شامل موارد زیر است:

  • پیشرفته ترین سیستم های لجستیکی شامل پایانه های مدرن با امکانات ذخیره سازی بالا ، مناطق کافی برای حمل و نقل و اتصالات حمل و نقل خوب.
  • زیرساخت درجه یک مخابراتی شامل اتصالات باند پهن پرسرعت ، شبکه های تلفن همراه سراسری و سیستم های برجسته برای معاملات تجاری.
  • امکانات تحقیق و توسعه مترقی – حدود ۲۸۰۰ موسسه تحقیق و توسعه فناوری گرا و ۶۰ مرکز تعالی وجود در اتریش دارد.

کیفیت بالای زندگی

اتریش با جمعیت ۸٫۴۵ میلیون نفر ، از نظر کیفیت زندگی با توجه به سالنامه جهانی رقابت ، در رده دوم نسبت به سوئیس قرار دارد و میزان جرم و جنایت کم ، یک سیستم آموزش خوب ، سیستم مراقبت های بهداشتی قوی و همچنین زیرساخت های تفریحی عالی نشان دهنده میزان بالای کیفیت زندگی در اتریش است و علاوه بر این ، اتریشی ها بالاترین حقوق را در اروپا دارند که به قدرت خرید بالای متوسط آنها کمک می کند.

معایب ثبت شرکت در اتریش

یکی از معایب ثبت شرکت در اتریش بار مقررات زیاد آن است که اغلب بیشتر از حداقل استانداردهای اتحادیه اروپا است و از آنجا که فرآیندهای تجاری بسیار منظم هستند ، انتظار داشته باشید شرکای تجاری اتریش اطلاعات دقیق محصولات را درخواست کنند و از طرف دیگر ورود به بازار اتریش احتمالا طولانی تر از آن در بسیاری از کشورهای دیگر خواهد بود.

بیشتر اتریشی ها بسیار خطرپذیر هستند و این ویژگی می تواند معرفی محصولات جدید یا ارائه نوآوری های تجاری را دشوار کند و بهترین روش برای مبارزه با این تمایل ، کاهش ترس از شریک تجاری خود با تمرکز بر نتایج اثبات شده ، صرف زمان کافی برای برنامه ریزی دقیق برای موارد غیرمترقبه و انعطاف پذیری در حداقل نیازهای خرید است.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری در اتریش

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش کردیم اطلاعات کاملی در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش را در اختیار شما قرار دهیم برای ما در بخش دیدگاه بنویسید چقدر سرمایه دارید و یا در چه زمینه ای می خواهید سرمایه گذاری کنید تا بهترین کشور ها و موقعیت ها را به شما معرفی کنیم.

صنایع اصلی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش کدامند؟

اقتصاد اتریش توسط بخش خدمات ( تقریباً 68٪ ) ، بخش صنعتی ( تقریباً 30٪ ) و صنعت كشاورزی و جنگلداری ( تقریباً 2٪ ) پیش می رود ، البته صنعت جهانگردی با درآمد سرانه تقریبی 1700 یورو برای اقتصاد کشور بسیار ارزشمند است.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اتریش چقدر سرمایه لازم است؟

برای سرمایه گذاری اولیه حداقل 10 هزار یورو سرمایه لازم است که نیمی از آن باید قبل از شروع فرآیند ادغام به صورت نقدی پرداخت شود و از سال یازدهم فعالیت شرکت در اتریش ، یک سرمایه استاندارد به مبلغ35000 یورو نیاز است و شرکت های با گردش مالی سالانه بالای 30،000 یورو مشمول ثبت مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

آیا خرید ملک در اتریش سرمایه گذاری مناسبی به حساب می آید؟

خرید هرگونه املاک و مستغلات در اتریش ، به ویژه در وین ، سرمایه گذاری بسیار خوبی محسوب می شود اما شهروندان کشور های غیر اروپایی فقط در صورت داشتن اجازه اقامت اتحادیه اروپا در اتریش حق مالکیت املاک را دارند.

هزینه خرید ملک در اتریش چقدر است؟

در وین ، یک خانه یا آپارتمان با مساحت 169 متر مربع حدود 710،000 یورو ، در تیرول حدود 640،000 یورو هزینه دارد ، آپارتمانهای جدید با متراژ 80 متر مربع حدود 351،000 یورو هزینه دارند.

برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در اتریش چه شاخه هایی مناسب هستند؟

این صنایع به سرعت در حال رشد می باشد و هنوز هم برای سرمایه گذاری مناسب هستند و اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در این بخش هستید ، تمرکز شما باید بر پرورش گاو ، فرآوری مواد غذایی ، بسته بندی و توزیع باشد.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش کدام شهر است؟

وین دارای بالاترین کیفیت زندگی در جهان است و توسط سازمان ملل متحد به عنوان

آیا شرایط پرداخت مالیات در اتریش در مقایسه با سایر کشور ها مطلوب است؟

اتریش با وجود رقابت گسترده مالیاتی در اروپای شرقی ، همچنان به خاطر شرایط بسیار دوستانه تجارت در اتحادیه اروپا مقصد جذابی برای سرمایه گذاری است و با کل بار مالیاتی 22.5 درصدی ، مالیات پرداخت شده در اتریش کمتر از لوکزامبورگ ( 23.0٪ ) ، آلمان ( 29.3٪ ) و فرانسه ( 34.0٪ ) است.

آیا با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش می توان به اقامت دائم اتریش رسید؟

سه راه اصلی قانونی وجود دارد که از طریق آن فرد خارجی می تواند برای سرمایه گذاری در اتریش اجازه اقامت دریافت کند و این موارد عبارتند از : ویزای سرمایه گذاری ؛ برنامه سرمایه گذار اقامت ؛ طرح اجازه اقامت و کار مدیر اصلی.

چه مبلغی باید برای سرمایه گذاری داشته باشم تا بتوانم به اقامت برسم؟

سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی در یک تجارت محلی ؛ سرمایه گذاری 3 میلیون یورویی در صندوق توسعه مورد تأیید دولت. نوع اول سرمایه گذاری نیز نیاز به ایجاد شغل دارد.

اگر بخواهم از طرق برنامه سرمایه گذاران اقامت در اتریش اقدام کنم چه مبلغی نیاز است داشته باشم؟

حداقل سرمایه گذاری 40،000 یورو برای هر بزرگسال ؛ حداقل 10 هزار یورو برای هر فرد زیر 18 سال.

برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش هستند خلاصه ای از قوانین و شرایط را در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی بیان کردیم اما ناگفته های زیادی در این راه وجوددارد که می توانید با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز از آن ها مطلع شوید ، همچنین سایر مقالات سایت می تواند راهگشای شما در این زمینه باشد ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا است ، در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری فدرال کانادا شما و خانواده تان می توانید بسیار سریع به کانادا مهاجرت کنید ؛ مقاله را بخوانید.

Rate this post

4 دیدگاه در “سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش

  1. هانی گفت:

    با سلام و خسته نباشید،
    آیا برای ثبت شرکت مسولیت محدود یا gmbh نیاز به جذب کارمند اتریشی هست؟
    ممنون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حداقل یک نفر

      با تشکر از سوال شما

  2. zohreh گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    بابت مطالب خیلی خوبتون بی نهایت سپاسگزارم. تو هیچ سایت دیگه ای این اطلاعات نبود… عالیه.
    یه سوال دارم اگر یک تیم دو نفره با پنجاه هزار یورو باشیم. ایا میتونیم کسب و کاری راه بندازیم؟؟ منظورم هزینه واقعی برای شروع کاره، نه قانون برای ویزا شدن…

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      و تشکر از توجه شما
      بله امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه