کارت قرمز سفید قرمز اتریش (RWR) چیست؟

کارت قرمز سفید قرمز اتریش (RWR) چیست؟

 افرادی که بتوانند در یک حوزه مهارت و تخصص به همراه مدرک تحصیلی خوبی از خود ارائه داده و در نهایت با یک کارفرما به توافق برسند.

 با در دست داشتن این کارت می توانید به مدت دو سال در کشور اتریش اقامت داشته باشید و در صورت ادامه کار آن را به مدت سه سال دیگر تمدید نمایید.

 شیوه دریافت این کارت به روش های مختلفی امکان پذیر است و با توجه به روش انتخابی هر چه مدرک تحصیلی بالاتری ارائه دهید ، از امتیاز و شانس بالاتری برخوردار خواهید شد.

 امتیاز کل این کارت 100 بوده که باید حداقل امتیاز 30 را به دست آورید.

 بله از جمله فاکتورهای مهم این کارت باید به سن اشاره نمود که برای افراد بالای 40 سال امتیاز کاهش می یابد.

کارت قرمز سفید قرمز اتریش یک کارت اقامت دو ساله بوده که به اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا این فرصت را می دهد تا بتوانند برای یک کارفرمای مقیم این کشور کار کنند . کار در کشور اتریش نیازمند داشتن مجوز بوده و شما باید اجازه اقامت به همراه اجازه کار را داشته باشید تا بتوانید به خاک این کشور قدم بگذارید.

کارت قرمز سفید قرمز به شما فرصت می دهد تا با تداوم کار بتوانید اقامت خود را در این کشور تمدید نموده و در نهایت به شهروندی این کشور برسید. دقت داشته باشید که اتریش یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است که آمار بیکاری آن بسیار پایین بوده و آموزش در دانشگاه ها و یا تربیت نیروی ماهر با توجه به نیاز بازار صورت می گیرد.

به هر شیوه ای که به اتریش بروید ، هرگز بیکار نخواهید بود و می توانید حرفه ای متناسب با مهارت خود بیابید و در نهایت برای داشتن درآمدی بالاتر تلاش کنید . اقتصاد پر رونق این کشور فرصت های شغلی متعددی را ایجاد کرده که نیاز به هرنوع نیروی کار را واجب می سازد. مقاله اقتصاد کشور اتریش را برای دریافت اطلاعات بیشتر، مرور کنید.

البته دریافت این کارت دارای شرایط خاصی داشته و به هیچ عنوان نباید آن را آسان دانست و اقدام به شیوه صحیح همراه با حضور متخصص و مشاور را لازم رسیدن به هدف دانست . چنانچه تمایل دارید بدانید که با دریافت این کارت چگونه می توانید در نهایت پاسپورت اتریش را از آن خود کنید ، تا انتهای این عنوان با کارشناسان شرکت رجبی همراه باشید.

تعریف کارت قرمز سفید قرمز اتریش

کارت قرمز سفید قرمز اتریش یک نوع ویزای کاری بوده که تنها به شیوه استخدام از طریق یک کارفرما به شما فرصت حضور در این کشور را می دهد و هرگز ان را به عنوان یک ویزای سرمایه گذاری درنظر نگیرید . این مجوز که مانند یک کارت بانکی صادر می شود نوعی مجوز اقامت تلقی شده و شامل افراد ساکن در خارج از اتحادیه اروپا می می شود.

فردی که بتواند این کارت را دریافت نماید ، در صورتی که در دو سال کار خود را حفظ کند می تواند از طریق درخواست این کارت را سه سال دیگر تمدید نموده و در این کشور اقامت داشته باشد . خوب است بدانید که پس از 5 سال اقامت در اتریش این فرصت برایتان وجود دارد که اقامت دائم را دریافت نموده و با توجه به شرایط خود از سال ششم به بعد درخواست تابعیت این کشور را داشته باشید.

البته طبق قوانین اتریش اعطای تابعیت به این شیوه را  10 سال قرار داده است که با رعایت قوانین همچون کار ثابت ، پرداخت بیمه و مالیات و عدم سو، پیشینه می توانید این زمان را جلو بیاندازید.

مقاله مهاجرت به اتریش را بخوانید تا بدانید با چه شیوه های دیگری می توانید به اقامت دائم این کشور برسید.

افراد واجد شرایط کارت قرمز سفید قرمز اتریش

آیا تمامی افراد واجد شرایط دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش هستند ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر، درخواست این نوع ویزا گرچه برای افراد با مهارت و نیروی کار امکان پذیر است ، اما در این میان نیز همچنان برخی از افراد واجد شرایط درخواست این کارت هستند و صرفا داشتن مهارت در یک حوزه خاص کافی نیست.

همانطور که می دانید ، بازدید کنندگان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند تا 90 روز در اروپا اقامت داشته باشند اما در اینجا نمی توانند کار کنند . قانون کارت قرمز سفید قرمز اتریش در سال 2011 به تصویب رسیده است و به کارگران اجازه می دهد که نسبت به کشورهای غیر اتحادیه اروپا از معیارهای خاصی برای زندگی و کار در اتریش با هدف استقرار دائم در اینجا برخوردار باشند . فرایند دریافت کارت RWR به اندازه کافی ساده به نظر می رسد در حالیکه در برخی موارد شرایط سختی وجود خواهد داشت .

در ابتدا ، شما باید از بهترین شهرهای اتریش برای خارجی ها اطلاعاتی بدست آورید سپس ، شما نیاز به پیدا کردن کارفرمایی دارید که با کارکردن نیروهای خارجی در شرکتش موافق باشد .

همچنین کارفرما باید میزان حقوق و دستمزد شما را با توجه به بازار کار روز و به صورت کتبی و قانونی مشخص نماید . کارفرمایان معمولا میزان تجربه متقاضی را در نظر می گیرند و این که آیا این نوع موقعیت شغلی در لیست کمبودهای شغلی کشور اتریش قرار دارد یا نه . عامل دیگر این است که میزان تسلط شما به زبان رسمی کشور اتریش یعنی زبان آلمانی چقدر است.

به صورت کلی می توان گفت که افراد زیر واجد شرایط درخواست کارت قرمز سفید قرمز اتریش هستند:

نیروی کار متخصص

این شیوه خود نیز به دو روش امکان پذیر است .  ابتدا این که با ویزای جستجوی کار به اتریش وارد شده و سپس از طریق یافتن یک کافرما و قرارداد با وی کارت خود را دریافت کنید . در مسیری دیگر باید از یک شرکت و یا کارفرمای مقیم این کشور پیشنهاد کار داشته باشید و مستقیما با عقد قرارداد و استخدام به اتریش وارد شوید.

سیستم امتیاز بندی این کارت را می توان برای نیروی متخصص شامل موارد زیر دانست :

مهارت ویژه حداکثر امتیاز موردنیاز
مدارک و مهارت های ویژه 40 امتیاز
سابقه کار 20 امتیاز
مدرک زبان 10 امتیاز
سن 20 امتیاز
تحصیل در اتریش 10 امتیاز

هر یک از فاکتورهای درون جدول به بخش های متعددی تقسیم شده و شما با توجه به شرایط خود می توانید بخشی از آن را دریافت کنید . مجموع امتیازات موردنیاز جهت رسیدن به این کارت 100 امتیاز بوده و شما باید حداقل 70 امتیاز را به دست آوردید.

نیروی کار موردنیاز در برخی مشاغل

کشور اتریش همانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا در برخی از بخش های خود با کمبودهایی مواجه است که به دلیل نبود نیوری ماهر در آن زمینه در داخل کشور ، اقدام به استخدام افراد از سایر بخش ها می نماید . در صورتی که بتوانید مهارتی متناسب با نیاز این کشور داشته باشید ، درخواست شما سریع تر بررسی شده و در صورت کسب امتیاز لازم قادر به دریافت این کارت خواهید بود . در این شیوه نیز باید شرایط زیر را فراهم سازید:

  • ارائه مدرک دوره آموزشی در حرفه موردنظر
  • داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما
  • داشتن حداقل حقوق مشخص با قوانین کاری این کشور
  • کسب حداقل 55 امتیاز در جدول امتیاز بندی زیر
مهارت موردنیاز حداکثر امتیاز
صلاحیت کاری 30 امتیاز
تجربه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی 20 امتیاز
مهارت زبان آلمانی 15 امتیاز
مهارت زبان انگلیسی 10 امتیاز
سن 15 امتیاز

در این بخش مجموع امتیازات موردنیاز به 90 می رسد که هر چه امتیاز بالاتری به دست آورید ، از شانس بیش تری نیز برخوردار خواهید شد.

هر ساله اداره کار این کشور با تصویب وزیر کار ، فهرستی از مشاغل موردنیاز خود منتشر می کند که با توجه به بازار و وضعیت اقتصادی این کشور ، مشاغل موردنیاز خود را اعلام می نماید.

کارگران کلیدی

علاوه بر افرادی که دارای مدرک تحصیلی و تخصص و مهارت در حوزه های ویژه هستند ، تمامی بازارهای کار جهان از جمله اتریش نیز به برخی از کارگران جهت انجام اموری خاصی در برخی از حوزه ها نیازمند است . چنان چه تمایل به درخواست جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش را دارید باید شرایط زیر را فراهم سازید:

  • دریافت حقوق ناخالص ماهانه حداقل بالای 3400 یورو برای افراد بالای سی سال
  • دریافت حقوق ناخالص ماهانه حداقل بالای 2850 یورو برای افراد زیر سی سال

نیروی خود اشتغال

برخی از افراد نیز وجود دارند که با داشتن یک مهارت و حرفه ای که خود راه اندازی نموده اند ، می توانند برای بازار کار و اقتصاد یک کشور سودآور باشند . دولت اتریش به این گونه افراد اجازه می دهد تا با انتقال سرمایه و مهارت خود به این کشور به کار ، فعالیت اقتصادی را در بازار کار اتریش داشته باشند . چنان چه شرایط زیر را دارید ، می توانید برای کارت قرمز سفید قرمز اتریش اقدام نمایید:

  • انتقال حداقل 100 یورو به این کشور
  • ایجاد مشاغل و یا فرصت های شغلی جدید در اتریش
  • ارائه فناوری های جدید

البته می توان افراد صاحب بیزینس های نوپا را نیز در همین دسته جا داد که دارای یک طرح تجاری مشخصی برای کار خود بوده و به منظور ارائه خدمات و یا توسعه یک مهارت قصد فعالیت در کشوری بهتر را دارند . در این روش نیز باید حداقل 50 هزار یورو سرمایه را به اتریش انتقال دهید و مالک حداقل نیمی از این مبلغ خودتان باشید.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ اتریش 2024 را در همین سایت به تفصیل معرفی و بررسی کرده ایم.

فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش

یکی از فرصت های خوب ورود به کشور اتریش و اقامت در آن ، اقدام به شیوه تحصیل است . شما ضمن ورود به یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان ، می توانید پس از اتمام دوره تحصیل خود ، به مدت 12 ماه اجازه اقامت در این کشور را داشته و به جستجوی کار دلخواه خود بپردازید.

در صورتی که بتوانید در طی این دوره با یک کارفرمای قرارداد کاری امضا نمایید می توانید برای کارت قرمز سفید قرمز اتریش درخواست دهید . دقت داشته باشید که تایپ هر یک از ویزای درخواستی در این شیوه متفاوت بوده و باید بتوانید امتیاز و مدارک های لازم را فراهم سازید.

لازم به ذکر است که این افراد باید در یک شرکت بزرگ یا بین المللی با حداقل پانصد پرسنل استخدام شده باشند و همچنین درآمدشان باید بالاتر از 2000 یورو باشد .

 

افرادی که واجد این شرایط باشند می توانند این کارت را برای خود و خانواده شان درخواست داده و ظرف مدت بیست روز آن را تحویل بگیرند ( در حالت عادی حداقل 3 ماه برای اخذ کارت کارت لازم است ) .

برای آگاهی از شرایط تحصیل در اتریش و شناخت برترین دانشگاه ها و هزینه های تحصیل در هر کدام مقاله لینک شده را بخوانید.

کارت قرمز سفید قرمز اتریش (RWR) چیست؟

مدارک لازم ویزای کارت قرمز سفید قرمز اتریش

چنان چه بتوانید به امتیاز لازم جهت دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش برسید ، باید مدارک مشخصی را فراهم ساخته و به سفارت ارسال کنید که با توجه به روش اقدام متفاوت بوده و می تواند جزئیات زیادی را در برگیرد .  مهم ترین این مدارک عبارتند:

  • پاسپورت
  • عکس در ابعاد گذرنامه
  • عدم سوء سابقه کیفری
  • اثبات بیمه درمانی
  • مشخص نمودن محل اقامت
  • اثبات تمکن مالی ( با توجه به تعداد افراد خانواده باید ثابت کنید که توانایی تامین هزینه های موردنیاز خود را دارید )
  • ارائه سند ازدواج ، طلاق و یا فوت طرفین برای افراد متاهل
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • قرارداد کاری با کارفرما
  • ارائه سابقه کاری و تحصیلی در صورت وجود
  • بیمه درمانی
  • فیش حقوقی
کارت قرمز سفید قرمز پلاس

کارت قرمز سفید قرمز پلاس

شاید نام این کارت را با عنوان پلاس نیز شنیده باشید که به عنوان یک مرحله بالاتر از کارت عادی شناخته می شود . در این نوع کارت زمانی که بتوانید با داشتن کارت قرمز سفید قرمز اتریش اقامت خود را به مدت دو سال در این کشور تمدید سازید ، پس از آن می توانید به کارت پلاس آن دست یافته و مجوز خود را به مدت سه سال دیگر تمدید کنید.

این تمدید به شما کارت از نوع پلاس را اعطا نموده و اعضای خانواده تان نیز در صورت همراهی می توانند از همین شیوه کارت خود را تمدید نمایند . دقت داشته باشید که منظور از خانواده همسر با فرزندان زیر 18 سال است.

مراحل دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش

این کارت توسط اداره کار عمومی اتریش AMS و اداره مهاجرت اتریش ارزیابی شده و در نهایت پرونده شما باید توسط این سازمان به تایید برسد . ارائه درخواست به این سازمان نیازمند فراهم نمودن مراحل مشخصی است که باید به دقت فراهم گردد.

به عنوان مثال شما باید پس از به توافق رسیدن با کارفرمای خود محل سکونت را مشخص نموده و در زمان درخواست مشخص نمایید که قصد سکونت در کدام استان این کشور را دارید و مراحل خود را از طریق شعبه اداره مهاجرت همان منطقه پشت سر بگذارید.

پس حتما محل اقامت خود را به صورت دقیق مشخص کنید تا پس از ورود به این کشور مجبور به تغییر ادرس خود نشوید که پروسه وقت گیری و دشواری است.

پس از آن باید نوع و شرایط کاری خود را همراه با قرارداد به صورت دقیق و با میزان حقوق به صورت مکتوب ارائه دهید تا نشان دهد که از زمان ورود به این کشور دارای شغل بوده و با داشتن درامد هیچ گونه نیازی در این باره ندارید.

ویزاهای مرتبط با مجوز اقامت اتریش

ویزای ROT-WIESS-ROT که به زبان آلمانی به معنای همان قرمز سفید قرمز است ، به واجدین شرایط کارت قرمز سفید قرمز اتریش اعطا می شود.

به دارندگان RWR ، پس از طی 3 یا 4 سال ویزای نوع WEISS- BLAU داده می شود . ویزای WEISS-BLAU در واقع کارت سفید آبی اتریش را به متقاضی می دهد که اعتبار آن از ویزای RWR هم بیشتر است و با دریافت آن از حقوق و مزایای یک شهروند اتریشی برخوردار می شوند.

چنانچه شرکت صاحب کار شما ، در قبال ادامه کارتان ضمانت کتبی ارائه کند ، از همان ابتدا به شما کارت سفید آبی داده می شود.

مزایای دریافت کارت قرمز سفید قرمز اتریش

با دریافت این کارت شما قادر خواهید بود در یکی از پردرآمدترین کشورهای اروپایی به کار مشغول شده و بتوانید خانواده خود را به این کشور ببرید . آن ها نیز همراه با شما فرصت کار و تحصیل در این کشور را داشته و خدمات بیمه بهره مند می شوند.

مقاله کار در اتریش به بررسی تمام شرایط و ضوابط بازارهای کاری این کشور پرداخته ، مرور این مقاله را از دست ندهید.

خوب است مدنظر داشته باشید که کشور اتریش یکی از مطمئن ترین کشورهای جهان در رابطه با سرمایه گذاری بوده و شما می توانید با خیالی آسوده هر مبلغ را که بخواهید به این کشور انتقال دهید . با رسیدن به اقامت این کشور امکان سفر و زندگی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا را خواهید داشت و می توانید حتی به فرصت های شغلی بیشتری نیز برسید.

دقت داشته باشید که کسب امتیازات لازم در این زمینه تنها کافی نبوده و شما باید در رقابت با سایر افراد در این فهرست ، شرایط بهتری را کسب کرده باشید.

روش ثبت شرکت در اتریش علاوه بر اینکه یکی از بهترین و معتبرترین راه های مهاجرت به اتریش است ، همچنین می تواند شما را در کوتاه ترین زمان به اخذ موفقیت آمیز کارت قرمز سفید قرمز اتریش برساند . هدفمند بودن این طرح باید توسط اداره کار اتریش یا AMS بررسی و تایید شود.

مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اتریش را بخوانید اگر می خواهید بدانید حداقل سرمایه لازم برای انواع سرمایه گذاری ها در این کشور چقدر است!

کارت قرمز سفید قرمز اتریش (RWR) چیست؟

در این مقاله تلاش نموده ایم تا مهم ترین جزئیات در رابطه با کارت قرمز سفید قرمز اتریش را برای شما عزیزان شرح دهیم و دقت داشته باشید که با توجه به حساس بودن روند مهاجرت و تغییراتی که در این زمینه همواره در حال انجام است ، حتما جهت آخرین تغییرات با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر  تهران و  شیراز در ارتباط باشید.

Rate this post

2 پاسخ

  1. سلام روزتون بخیر،
    من برای RWR Card دارم اقدام میکنم. مدارکم تقریبا کامله اما برای گرفتن وقت سفارت به مشکل خوردم. در جواب ایمیلی که به سفارت زدم و وقت خواستم از من invitation letter خواستند. اما کارفرمای من میگن که برای RWR Card نباید نیازی به Invitation letter باشه. سفارت هم هر سری از من یه چیزی میخواد و بعد هم جواب درست نمیده. میخواستم یک راهنمایی کنید من چطور سریع تر یک وقت میتونم بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *