بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان

بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر به بلغارستان را دارند پیش از نقل مکان به این کشور مورد بررسی و مطالعه قرار دهند تا بتوانند از خدمات درمانی که در این کشور در دسترس مردم قرار گرفت است بهترین انتخاب و استفاده را نمایند.

این مطلب با تلاش گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) برای آشنایی شما عزیزان با بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان تهیه شده است.

بلغارستان یکی از کشورهای جنوب شرق اروپا است که از لحاظ سیستم بهداشت و درمان در میان کشورهای پیشرفته با خدمات مناسب اروپا و جهان جای نمی گیرد و همواره از تعداد مرگ و میر بالایی در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا برخوردار بوده است.

طبق آماری که از سوی وزارت بهداشت این کشور اعلام شده است عمده ترین علل طبیعی مرگ و میر در این کشور شامل بیماری های قلبی عروقی  ، سرطان و بیماری های تنفسی بوده است.

فهرست مطالب

بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان از طریق سیستم بیمه درمانی اجباری که توسط صندوق بیمه درمانی بلغارستان (BHIF) اداره می شود ، تامین می گردد؛ این صندوق با جمع آوری حق عضویت از مشاغل و کارگران و به نمایندگی از افراد سالمند ، وابسته ، بیمار و غیره برای درمان کشور هزینه می نماید ، البته توصیه می کنیم برای شناخت بیش تر حتما مقاله مهاجرت به بلغارستان در سایت موسسه رجبی را مطالعه فرمایید.

بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان

شرایط بهداشت و درمان در بلغارستان

جالب است بدانید که در بلغارستان پزشکان و متخصصان پزشکی ماهر و فوق العاده باتجربه بسیار وجود دارد اما به دلیل کمبود و ضعفی که در زیرساخت ها و بودجه برای تامین هزینه های درمانی در این کشور وجود دارد؛ امکانات و شرایط پزشکی و درمانی در آن ضعیف تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد که این موضوع معمولا مهاجران را با مشکل مواجه می سازد.

البته شرایط بهداشت و درمان در بلغارستان در بخش های خصوصی مناسب تر و با امکانات بهتری در دسترس قرار دارد ولی اکثر مردم این کشور قادر به پوشش هزینه ها در بخش خصوصی نیستند و این قسمت از بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان بیش تر مورد توجه مهاجران و قشر ثروتمند این کشور قرار می گیرد.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان محدودیت هایی دارد که ممکن است مهاجران نیاز به تعدیل آن داشته باشند  ، مانند امکانات ضعیف  ، کم کاری و کمبود بودجه و اکثر مهاجران تمایل دارند که مراکز خصوصی کارآمدتر  ، قابل اعتمادتر و مترقی تر را انتخاب کنند.

البته بهترین راه حل برای مهاجران به این کشور استفاده از بیمه های خصوصی بین المللی می باشد که امکان درمان و بستری در این کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا را نیز برای آنان فراهم آورد ، در رابطه با این موضوع با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید و از تجربه و راهنمایی آنان بهره مند شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آخرین تغییرات در شیوه های مهاجرت را از مشاوران خبره و به روز رجبی بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بخش خصوصی در بهداشت و درمان عمومی بلغارستان

همانطور که انتظار می رود  ، بخش خصوصی در بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان بسیار پیشرفته تر و مجهز تر از معادل بخش دولتی این کشور می باشد و هزینه های تشخیص و درمان در آن نسبت به بسیای از کشورهای اروپایی بزرگ و آمریکا ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد؛ به طوری که طی یک دهه گذشته این کشور به عنوان مقصدی برای گردشگری پزشکی که شامل اقدامات زیبایی و دندان است؛ بسیار مورد استقبال و توجه شهروندان خارجی قرار گرفته است.

از دیگر مزایای بخش خصوصی بهداشت و درمان بلغارستان می توان به دو زبانه بودن پزشکان آن اشاره کرد و بیماران در اکثر مراجعات خود قادر هستند تا به راحتی با پزشک معالج خود به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و بهتر روند تشخیص و درمان بیماری خود را پیش ببرند.

 به طور کلی کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما عزیزان توصیه دارند که با توجه به بالا بودن هزینه ها در بخش خصوصی درمان این کشور؛ در صورتی که قصد کار در بلغارستان و کسب درآمد در این کشور را دارید؛ یقینا پرداخت هزینه ها مشکل خواهد بود ، پس بهتر است که نسبت به انتخاب بیمه درمانی بین المللی جامع پیش از عظیمت به این کشور اقدام نمایید تا هزینه های درمانی شما درمقابل استفاده از بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان پوشش داده شود ، برای شناخت موقیت های شغلی ، مقاله لینک شده را بخوانید.

بخش خصوصی در بهداشت و درمان عمومی بلغارستان

کارت بیمه سلامت اروپا در بلغارستان

یکی از مزیت هایی که سیستم بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان برای مهاجرین خارجی در نظر گرفته است ، این که شهروندان اتحادیه اروپا و EEA هزینه های درمانی بسیاری کمتر و شاید رایگانی برای استفاده از خدمات پزشکی در این کشور پرداخت خواهند کرد و به طور کلی کارت بیمه سلامت اروپا در بلغارستان معتبر بوده و در تمامی مراکز و بیمارستان های دولتی و برخی از مراکز خصوصی خاص قابل استفاده می باشد.

ساکنان اتحادیه اروپا و EEA خوشحال خواهند شد که بدانند کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) آنها در بلغارستان معتبر است ، به این معنی که دارندگان این حق را دارند که در بیمارستان های دولتی که با صندوق بیمه سلامت ملی بلغارستان (NHIF) قرارداد دارند ، خدمات پزشکی رایگان دریافت کنند ، برای استفاده از این خدمات یک کارت دیجیتال که اطلاعات هر فرد را ذخیره می کند به شکل یک اپلیکیشن موبایل در دسترس است.

داروخانه ها در بلغارستان

داروخانه ها در بلغارستان

داروخانه ها در بلغارستان توسط داروسازان واجد شرایط که دارای مجوز از دولت هستند ، تنظیم و اداره می شوند ، آن ها به طور کلی در مراکز شهری به راحتی یافت می شوند ، در حالی که بیمارستان ها اغلب داروخانه های متصل به خود را دارند؛ برخی از شهرهای بزرگ و مهم بلغارستان دارای داروخانه های 24 ساعته هستند که در تمامی روزها و ساعت های هفته به مراجعین خدمات رسانی می نمایند.

مقررات مربوط به نسخه های پزشکی ممکن است در بلغارستان کمی انعطاف پذیرتر از کشورهای همسایه و یا کشورهای دیگر اروپا باشد؛ از سوی دیگر ، گاهی اوقات مهاجران متوجه می شوند که داروهایی که بدون نسخه در خانه در دسترس هستند ، فقط در این کشور تجویز می شوند.

یکی از موارد مهمی که در سیستم بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان در هنگام استفاده از نسخه های پزشکی و یا برای تهیه دارو از داروخانه های باید مورد توجه قرار گیرد؛ این است که برخی از داروهای عمومی و داروهای مزمن در این کشور با نام های تجاری متفوتی عرضه می شود؛ پس حتما اگر دارویی مصرف می کنید پیش از سفر به این کشور از نام آن در بلغارستان مطلع شوید.

مراقبت های اورژانسی در بلغارستان

مراقبت های اورژانسی در بلغارستان در موقعیت های تهدید کننده زندگی رایگان است و اتاق های اورژانس برای درمان هر بیمار لازم و در دسترس است ، اما اگر در شرایطی باشند که جان آنان در خطر نباشند ، مهاجران ملزم به پرداخت هزینه آمبولانس و درمان خواهند بود ، زمان پاسخ دهی اورژانس اضطراری در بلغارستان هنوز در حال بهبود است و بسته به منطقه های مختلف ، ممکن است استفاده از وسائل نقلیه شخصی برای انتقال بیمار بهتر و سریع تر از اورژانس باشد.

در صورت نیاز به استفاده از خدمات اورژانس و اضطراری در بلغارستان ، مهاجران و مسافران خارجی می توانند با تماس با شماره 112 از خدمات اورژانس استفاده کنند؛ خوشبختانه این خدمات اورژانس دارای اوپراتورهای انگلیسی زبان هستند که مهاجران را در مواقع اضطراری به خدمات آمبولانس یا به نزدیکترین بیمارستان راهنمایی می کنند.

در سیستم بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان استفاده از خدمات اورژانس برای مواردی چون مراقبت های اضطراری؛ معاینات زنان و زایمان و مراقبت های پزشکی برای زایمان برای زنان بدون بیمه؛ مراقبت های روانی بستری و برخی موارد خاص دیگر حتی بدون بیمه درمانی نیز رایگان است.

اگر قصد نهایی شما از عزیمت به بلغارستان تحصیل است باید با بیمه های دانشجویی در این کشور و شرایط تحصیل در آن هم آشنا باشید ؛ در همین راستا دعوت می کنیم مقاله تحصیل در بلغارستان را بخوانید.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

درمان رایگان در بلغارستان

باید مستحضر باشید که بیمه درمانی برای شهروندان بلغارستانی و شهروندان کشورهای دیگر که به طور دائم در بلغارستان اقامت دارند و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیمه درمانی ندارند ، اجباری است ، اما برخی از افراد و شرایط بدون داشتن بیمه درمانی اجباری این کشور می توانند تحت پوشش قرار گرفته و نیازی به پرداخت هزینه درمان نداشته باشند.

درمان رایگان در بلغارستان شامل کودکان زیر 16 سال شده و مراقبت های پزشکی تحت پوشش بودجه دولت است ، همچنین دانش آموزان زیر 26 سال که در یک فرم آموزشی عادی ثبت نام کرده اند از طریق بودجه بیمه می شوند ، در صورت عدم وجود درمان موثر در کشور ، صندوق بیمه سلامت برای درمان کودکان در خارج از کشور کمک مالی و سازمانی می کند.

اگر شهروند یا مقیم بلغارستان هستید اما خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید ، باید اظهارنامه ای ارائه دهید مبنی بر اینکه حداقل سالیانه 183 روز را در خارج از بلغارستان می گذرانید این کار شما را از مسئولیت پرداخت بیمه درمانی در بلغارستان خلاص می کند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای جنوب شرق اروپا است که از لحاظ سیستم بهداشت و درمان در میان کشورهای پیشرفته با خدمات مناسب اروپا و جهان جای نمی گیرد و همواره از تعداد مرگ و میر بالایی در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا برخوردار بوده است.

طبق آماری که از سوی وزارت بهداشت این کشور اعلام شده است عمده ترین علل طبیعی مرگ و میر در این کشور شامل بیماری های قلبی عروقی  ، سرطان و بیماری های تنفسی بوده است.

یکی از مزیت هایی که سیستم بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان برای مهاجرین خارجی در نظر گرفته است ، این که شهروندان اتحادیه اروپا و EEA هزینه های درمانی بسیاری کمتر و شاید رایگانی برای استفاده از خدمات پزشکی در این کشور پرداخت خواهند کرد و به طور کلی کارت بیمه سلامت اروپا در بلغارستان معتبر بوده و در تمامی مراکز و بیمارستان های دولتی و برخی از مراکز خصوصی خاص قابل استفاده می باشد.

داروخانه ها در بلغارستان توسط داروسازان واجد شرایط که دارای مجوز از دولت هستند ، تنظیم و اداره می شوند ، آن ها به طور کلی در مراکز شهری به راحتی یافت می شوند ، در حالی که بیمارستان ها اغلب داروخانه های متصل به خود را دارند.

مراقبت های اورژانسی در بلغارستان در موقعیت های تهدید کننده زندگی رایگان است و اتاق های اورژانس برای درمان هر بیمار لازم و در دسترس است ، اما اگر در شرایطی باشند که جان آنان در خطر نباشند ، مهاجران ملزم به پرداخت هزینه آمبولانس و درمان خواهند بود.

این مطلب جهت آشنایی شما عزیزان با بهداشت و درمان عمومی در بلغارستان توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تهیه و تنظیم شده است ، اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید با مشاورین ما در دفاتر شیراز و تهران تماس حاصل فرمایید ، در ضمن مقاله بهترین شهر های بلغارستان برای تحصیل را نیز بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه هم کامل کنید.

برای انتخاب برترین مقاصد مهاجرتی با اهداف متفاوت مقالات زیر را ارائه کرده ایم ، مطالعه این مقالات به همه توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه