تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا می تواند به توسعه کسب و کار شما بسیار کمک نموده و این فرصت را به شما بدهد تا در کشوری با اقتصاد پیشرفته به رشد قابل توجهی برسید.

برای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا نیازی به داشتن شهروندی و یا اقامت کانادا نیز ندارید و می توانید با راه اندازی کسب و کار خود مقیم این کشور شوید.

از انجا ک کانادا کشوری مدرن با پیشرفته ترین امکانات می باشد به تمامی کسب و کارها این فرصت را می دهد تا بتوانند بیزینس دلخواهشان را در هر شهر و ایالتی که بخواهند شروع کنند.

اما خوب است که از ابتدای اقدام یک وکیل و یا مشاوره خبره را همراه با خود داشته باشید تا تمامی شرایط را به دقت بررسی کرده و از هرگونه ضرر برای شما جلوگیری نماید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این عنوان تاسیس شبعه و نمایندگی در کانادا را مطابق با اخرین تغییرات برای شما بررسی کرده اند و در صورتی که دارای کسب و کار خوبی در داخل کشورمان هستید و تمایل دارید آن را به سایر کشورهای خارجی از جمله کانادا گسترش دهید ، حتما تا آخر این عنوان با ما باشید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا را نیز بخوانید.

فهرست مطالب
تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

تاسیس شعبه در کانادا چیست؟

زمانی که شرکت های خارجی می خواهند در بازار کانادا تجارت کنند ، مسیر تاسیس یک نهاد تجاری در کانادا را در قالب یک شعبه در پیش می گیرند ، دفاتر شعب فقط یک توسعه دهنده شرکت مادر خارجی در حوزه قضایی کانادا هستند و نمی توانند فعالیت هایی خارج از برنامه شرکت مادر داشته باشند.

در واقع شعبه از نظر قانونی از شرکت اصلی متمایز نیست و شرکت مادر باید در معرض بدهی ها و تعهدات شعبه قرار گیرد و به همین دلیل است که شعبه و یا نمایندگی ها یک شخصیت حقوقی جداگانه محسوب نمی شوند. به دلیل مزایای مالیاتی که توسط دولت کانادا به دفاتر شعب بین المللی ارائه می دهد ف این کشور گزینه ای محبوب برای تجارت های خارجی می باشد.

دقت داشته باشید که شعبه و یا نمایندگی کاملا هم نام با شرکت مادر بوده و مالیات بر دفتر شعبه نیز باید از درآمد حاصل از شعبه در کانادا اخذ شود ، گرچه تاسیس شعبه و یا دفتر نمایندگی در کانادا از یک شرکت خارجی مادر پیروی می کنند اما باید قوانین کسب و کار در کشور کانادا را به صورت کامل رعایت کنند.

اصلی ترین ویژگی های تاسیس شعبه در کانادا چیست؟

  • شخصیت حقوقی یکسان با شرکت مادر
  • فعالیت مشابه با شرکت مادر
  • تامین بودجه به صورت کامل از سوی شرکت مادر
  • داشتن یک نماینده قانونی از سوی شرکت مادر
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سرمایه گذاری و گسترش فعالیت های تجاری در کانادا با راهنمایی دقیق متخصصان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل افتتاح شعبه در کانادا

یک شرکت خارجی پس از اخذ مجوزهای لازم و ثبت نام در حوزه قضایی که شرکت مادر مایل به انجام تجارت است ، می تواند از طریق تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا کسب و کار خود را آغاز کند ، اگر شرکت مادر بخواهد در حوزه های متعددی فعالیت کند ، باید در هر استان شعبه خود را ثبت کند.

جهت مراحل افتتاح شعبه در کانادا باید الزامات زیر را فراهم سازید:

دفتر ثبت و اسناد : هر شرکت کانادایی به یک دفتر ثبت شده و یک دفتر ثبت نیاز دارد و آدرس باید یک مکان فیزیکی در استان محل سکونت باشد و صندوق پستی قابل قبول نیست ، این دفتر به سه دلیل حائز اهمیت است:

  • اگر از یک شرکت شکایت شود ، اسناد دادرسی که به دفتر ثبت شده تحویل داده می شود به شرکت ارائه می شود.
  • تمامی مدارک لازم به این آدرس ارسال می شود.
  • دفتر اسناد مکانی است که شرکت ملزم به نگهداری سوابق شرکت خود است ، دفتر باید برای مشاهده عموم اطلاعات مورد نیاز بین ساعات کاری باز باشد.

شعب در مقابل شرکت های تابعه : یک شعبه توسعه تجارت شرکت های مادر است ، در حالی که یک شرکت تابعه یک شرکت جداگانه است که توسط شرکت مادر کنترل می شود.

مراحل افتتاح شعبه در کانادا

محدوده فعالیت های شعبه در کانادا

با در نظر گرفتن این واقعیت که شعبه فقط یک توسعه دهنده شرکت مادر در کانادا است ، باید فقط فعالیت هایی را انجام دهد که شرکت مادر در کشور خود انجام می دهد ، به همین دلیل است که اکثر دفاتر شعب در کانادا در بخش مالی ، به طور دقیق از لحاظ مالی مورد بررسی قرار می گیرند ، با این حال نباید به عنوان یک محدودیت در نظر گرفته شود.

یک شعبه می تواند به تعدادی از فعالیت های دیگر وارد شود ، مشروط بر اینکه شرکت مادر مجاز به انجام این نوع فعالیت ها باشد.

مدارک موردنیاز تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

در زیر برخی از مدارک مهمی که برای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا باید تشکیل شود ، آورده شده است:

  • گواهی تاسیس شرکت اصلی خارجی و مشخصات شرکت اصلی
  • اسناد تاسیس شعبه
  • اعلامیه همراه با علائم و اسامی مدیران شعبه
  • اطلاعات مربوط به نماینده محلی شرکت مادر در شعبه
  • اطلاعات مربوط به شرکت مادر مانند آدرس ثبت شده آن در کشور مبدا
  • شماره ثبت اختصاص داده شده به شعبه توسط مقامات کانادایی
  • افتتاح حساب بانکی و اثبات تمکن مالی

نام شرکت مادر باید در تمام مدارک لازم توسط شعبه کانادا منعکس شود و شرکت مادر این امکان را دارد که یک نماینده محلی استخدام کند یا از خدمات متخصصان در ثبت دفاتر شعبه در کانادا استفاده کند ، لازم به یادآوری است که مدارک موردنیاز تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا باید توسط یک دفتر اسناد رسمی در کانادا امضا و تایید شود تا برای افتتاح شعبه در کانادا پذیرفته شود.

برای تاسیس شعبه و گسترش تجارت خود در کانادا نیاز دارید اطلاعات خود را به روز و کامل کنید ، مقالات زیر با همین هدف ارائه شده.

مزایای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

  • یک شرکت حقوقی و تعهداتی برابر با یک شخص حقیقی بر اساس قوانین کانادا دارد.
  • مسئولیت محدود سهامداران موجب می شود تا آنها مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت نداشته باشند.
  • نرخ مالیات شرکت ها به طور کلی کمتر از نرخ مالیات فردی است.
  • دسترسی بیشتر به سرمایه
  • امکان دریافت وام های بیشتر با نرخ‌ های کمتری نسبت به سایر کسب‌وکارها پول
  • وجود مستمر: شرکت تضامنی یا مالکیت انفرادی پس از فوت مالک یا صاحبان آن از بین می‌رود ، یک شرکت حتی در صورت فوت سهامدار و مدیر آن به حیات خود ادامه می‌دهد.

قوانین متفاوت هر ایالت کانادا در تاسیس شعبه

اگر قصد تاسیس شعبه یا نمایندگی در کانادا را به عنوان فردی غیر مقیم دارید ، راهنمایی یک وکیل با تجربه مهاجرت به کانادا می تواند بسیار مفید باشد.

قوانین متفاوت هر ایالت کانادا در تاسیس شعبه از اهمیت بالایی برخوردار است ، به عنوان مثال استان های مختلف شرایط متفاوتی برای افتتاح یک کسب و کار دارندو نرخ های مالیاتی متفاوت:

  • انتاریو نیاز دارد که 25٪ از مدیران کانادایی باشند تا بتوانند شرکت کنند ، در این ایالت سود توزیع شده از یک شرکت کانادایی بین سهامداران غیر مقیم مشمول مالیات تکلیفی است که می تواند از 5٪ تا 25٪ باشد.
  • در بریتیش کلمبیا اگر 51 درصد از سهامداران یک شرکت کانادایی غیر مقیم کانادا باشند ، کسر مالیات مشاغل کوچک را از دست خواهید داد و نرخ مالیات شرکت شما به جای 15 درصد به 26.5 درصد افزایش می یابد.
قوانین متفاوت هر ایالت کانادا در تاسیس شعبه

هزینه افتتاح شعبه در کانادا

هزینه افتتاح شعبه در کانادا بسیار پایین است که آن را به گزینه ای مناسب برای آن دسته از مشاغلی که سرمایه گذاری زیادی برای پروژه ندارند تبدیل می کند ، دفتر نمایندگی نیز گزینه ای برای ایجاد حضور است ، اما ایرادی که دفاتر نمایندگی دارند این است که آنها مجاز به خرید و فروش نیستند و به همین دلیل است که بیش از 5 هزار شعبه در کانادا فعالیت می کنند.

یکی از اصلی ترین هزینه هایی که کارفرما برای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا باید بپردازد ، هزینه جذب نیروی خارجی است ک برای هر نفر می تواند از 150 تا 220 دلار متفاوت باشد ، از آنجا که شعبه نیز از سوی شرکت مادر تامین مالی می شود ، در همان ابتدا باید مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه گردد.

در حالت کلی برای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا باید حداقل 100 هزار دلار را فراهم کنید که البته با توجه به نوع فعالیت می تواند تا 250 هزار دلار نیز برسد ، گواهی تمکن مالی وسط بانک تایید می شود و شما باید سرمایه اولیه را برای مواردی همچون اجاره دفتر ، خرید و فروش لوازم ، استخدام و پرداخت حقوق نیرو صرف کنید.

نوع اقامت از طریق تاسیس شعبه در کانادا

یکی از موارد مهم در رابطه با تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا رسیدن به اقامت کشور کانادا می باشد ، نوع اقامتی که بدین شیوه شما موفق به دریافت آن می شوید ، اقامت موقت می باشد ، در این نوع اقامت شما به مدت مشخصی اجازه ماندن و کار در کشور کانادا را دارید و در صورتی که بتوانید شعبه و یا نمایندگی تان را به خوبی مدیریت کرده و مالیات لازم را بپردازید ، می توانید آن را تمدید کنید.

می توان گفت که نوع اقامت از طریق تاسیس شعبه در کانادا در ابتدا یک ساله به فرد متقاضی اعطا می شود و می توانید به مدت دو سال دیگر نیز آن را به عنوان اقامت کاری تمدید کنید و خانواده تان نیز به همراه شما اجازه اقامت در این کشور را داشته باشند.

نوع اقامت از طریق تاسیس شعبه در کانادا​

اقامت دائم کانادا با ثبت شرکت

در ابتدای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا شما موفق به دریافت اقامت موقت می شوید ، اما امکان تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد که در نهایت شما را به یک شهروند کانادا مبدل می سازد ، با تقویت مهارت زبانی خود و آماده سازی تمامی مدارک موردنیاز می توانید ویزای اولیه کار را به اقامت دائم مبدل  سازید.

استخدام افراد کانادایی به همرا فعال نگه داشتن بیزینس موردنظر از شروط اصلی رسیدن به اقامت دائم کانادا با ثبت شرکت است.

سوالات پر تکرار تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

در ابتدای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا شما موفق به دریافت اقامت موقت می شوید ، اما امکان تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد که در نهایت شما را به یک شهروند کانادا مبدل می سازد ، با تقویت مهارت زبانی خود و آماده سازی تمامی مدارک موردنیاز می توانید ویزای اولیه کار را به اقامت دائم مبدل  سازید.

استخدام افراد کانادایی به همرا فعال نگه داشتن بیزینس موردنظر از شروط اصلی رسیدن به اقامت دائم کانادا با ثبت شرکت است.

اقامت موقت کاری که در صورت موفقیت می توانید آنرا تمدید کنید.

در حالت کلی برای تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا باید حداقل 100 هزار دلار را فراهم کنید که البته با توجه به نوع فعالیت می تواند تا 250 هزار دلار نیز برسد ، گواهی تمکن مالی وسط بانک تایید می شود و شما باید سرمایه اولیه را برای مواردی همچون اجاره دفتر ، خرید و فروش لوازم ، استخدام و پرداخت حقوق نیرو صرف کنید.

  • انتاریو نیاز دارد که 25٪ از مدیران کانادایی باشند.
  • در بریتیش کلمبیا اگر 51 درصد از سهامداران یک شرکت کانادایی غیر مقیم کانادا باشند ، کسر مالیات مشاغل کوچک را از دست خواهید داد.

شعبه فقط فعالیت هایی را می تواند انجام دهد که شرکت مادر در کشور خود انجام می دهد یا مجوز انجام آن را دارد.

مزایا و شرایط تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا را خواندید ؛ در صورتی که به دنبال سایر روش های مهاجرت به کانادا هستید ، حتما عناوین مرتبط در سایت ما را مطالعه نموده و یا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید ، کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا از به روزترین اطلاعات در زمینه مهاجرت مطلع شوید.

شرایط تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا را با برخی دیگر از کشورها قیاس کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

3 دیدگاه در “تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا

  1. تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا Ark گفت:

    آیا در زمینه بررسی بازار برای فروش محصول در کانادا میتوان از شما مشاوره گرفت.
    در مورد ارسال ، گمرک ، اسناد لازم جهت ترخیص، استاندارد های کانادا ….
    صاحب یک شرکت تولید کننده هستم و قصد مهاجرت به روش ایجاد نمایندگی در کانادا را دارم.
    طوری که محصول تولیدی در ایران را در کانادا بفروش برسانم.

    1. تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      سلام

      با عرض پوزش در این زمینه خدمات نداریم .

      با تشکر از سوال شما

  2. تاسیس شعبه و نمایندگی در کانادا کیانوش مالک گفت:

    سلام .. بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه