هزینه های زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا یکی از اصلی ترین الزاماتی است که هر فرد علاقه مند به زندگی در این کشور باید قبل از هرگونه اقدامی به خوبی از آن مطلع شود.

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که این فرصت را به علاقه مندان می دهد تا هدف های خود را به راحتی در این کشور دنبال کنند ، اما اقامت در این کشور نیازمند درنظر گرفتن جنبه های مختلف زندگی می باشد که هزینه زندگی یکی از اساسی ترین آنها تلقی می شود.

از این رو کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این عنوان به هرآنچه که درباره هزینه های زندگی در کانادا نیاز دارید پرداخته اند و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه سوال و یا دریافت مشاوره با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

کشور کانادا همواره از سوی سازمان ملل از بهترین گزینه های زندگی در جهان است که شاخص های امید به زندگی ، تحصیلات و درآمد در آن در بالاترین حد ممکن قرار گرفته است و چنانچه از علاقه مندان به مهاجرت به این کشور هستید ، اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان ما در عنوان مهاجرت به کانادا را از دست ندهید تا از به روزترین شرایط مطلع شوید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در کانادا

چه تصوری از هزینه های زندگی در کانادا دارید؟ همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در فایل های ویدئویی و پادکست ارائه شده در این بخش در همین رابطه با شما صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را ارائه داده است ؛ مدت زمان این ویدئو تنها سه دقیقه است!

پادکست هزینه های زندگی در کانادا​

اصلی ترین شاخص های هزینه زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا به فاکتورهای مختلفی تقسیم شده و هر فرد درآمد خود را برای موارد مختلفی هزینه می کند ، اما در این میان برخی از هزینه ها باید بر سایرین اولویت داشته و به عنوان اصلی ترین ها درنظر گرفته شوند . اصلی ترین شاخص های زندگی در کانادا را می توان شامل موارد زیر دانست که در ادامه به صورت جداگانه به هر یک از آنها می پردازیم:

 

  • هزینه مسکن
  • هزینه خوراک
  • هزینه پوشاک
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه تفریحات
  • هزینه خدمات

خوب است این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که هزینه های زندگی در کانادا با توجه به ایالت محل سکونت ، تعداد اعضای خانواده و سبک زندگی می تواند متغیر باشد و مواردی که در ادامه گفته می شود به صورت تقریبی بوده و کارشناسان شرکت رجبی با توجه به شرایط شما دقیق ترین آمار را در اختیارتان قرار می دهند. هم چنین توصیه می کنیم تا پس از مطالعه این عنوان تا انتها حتما سری به معرفی معرفی شهرهای کشور کانادا بزنید تا بتوانید با درک بهتری از شهرهای این کشور هزینه های خود را برآورد کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هر آنچه که از زندگی در کانادا را می خواهید از کارشناسان ما جویا شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه اجاره مسکن در کانادا

مهاجرینی که اقامت در کانادا را انتخاب می کنند ، برای محل سکونت خود دو راه پیش رو دارند : یا در این کشور خانه خریده و یا ملک مناسبی را اجاره کنند . خرید خانه با اجاره کاملا متفاوت بوده و به سرمایه قابل توجهی نیازمند است ، در حالی که اجاره خانه را می توان با قیمت های بسیار مناسبی حتی برای دانشجویان یافت.

اجاره خانه در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان امکان پذیر می باشد که با زندگی در خوابگاه مبلغ کمی را بابت محل سکونت خود پرداخت می کنند و حتی با اجاره آپارتمان به صورت اشتراکی می توانند این هزینه را همچنان پایین نگه دارند ، اما چنانچه از طریق ویزای کار و یا سایر موارد به همراه خانواده به کانادا مهاجرت می کنید ، می توانید حدود قیمت زیر را برای هزینه اجاره مسکن در کانادا مدنظر داشته باشید:

نوع مسکن اجاره بها به صورت میانگین
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1269 دلار ( از 940 تا 2346 دلار )
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 1319 دلار 0 از 904 تا 2000 دلار )
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 2656 دلار ( از 1561 تا 4507 دلار )
آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 2221 دلار ( از 1492 تا 3200 دلار )

هزینه خرید مسکن در کانادا

چنانچه قصد خرید خانه در کشور کانادا را دارید می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی نسبت به خرید خانه دلخواهتان اقدام کنید ، اما خوب است که در این زمینه از کارشناسان خبره موسسه رجبی نیز مشاوره های لازم را دریافت کنید ، هزینه خرید مسکن در کانادا می تواند در این حدود باشد:

 

نوع مسکن هزینه خرید به صورت میانگین
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 8912 دلار ( از 4305 تا 15069 دلار )
قیمت هر متر مربع آپارتمان خارج از شهر 6466 دلار ( از 3125 تا 11431 دلار )

هر فردی با هر ملیتی می تواند با توجه به بودجه خود در کشور کانادا ملکی را که می خواهد بخرد که این روش یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود ، چنانچه از علاقه مندان به خرید ملک در این کشور هستید ، مطالب کارشناسان ما در عنوان اجاره و خرید ملک در کانادا را از دست ندهید.

هزینه خوراک و مواد غذایی در کانادا

پس از مسکن یکی از اصلی ترین مواردی که شما به عنوان فردی مهاجر باید مدنظر داشته باشید ، هزینه خوراک و مواد غذایی در کانادا می باشد . خورد و خوراک در این کشور گران نبوده و تمامی اقشار مردم می تواند خوراک خود را به شکل مناسبی تهیه کنند ، هزینه های زندگی در کانادا در بخش خوراک می تواند برای برخی از اقلام اصلی به شرح زیر باشد:

اقلام خوراکی قیمت ( دلار کانادا )
شیر ( یک لیتری ) 2.60
نان سفید ( 500 گرم ) 3.07
برنج سفید ( یک کیلوگرم ) 4.00
تخم مرغ ( 12 عدد ) 3.91
پنیر محلی ( یک کیلوگرم ) 14.39
سیب ( یک کیلوگرم ) 4.62
موز ( یک کیلوگرم ) 1.81
سیب زمینی ( یک کیلوگرم ) 3.01
پیاز ( یک کیلوگرم ) 2.92
گوجه ( یک کیلوگرم ) 4.66
آب معدنی ( یک لیتری ) 2.22

با مطالعه عناوین زیر می توانید به شناخت کامل تری از کشور کانادا برسید:

هزینه غذا در رستوران های کانادا

از جمله مواردی که در هنگام برآورد هزینه های زندگی در کانادا در بخش خوراک باید مدنظر داشته باشید ، هزینه غذا در رستوران های این کشور است .

شهروندان کشور کانادا وعده های زیادی را در خارج از منزل غذا می خورند و شما می توانید از غذاهای ارزان تا رستوران های گران را در تمامی شهرهای این کشور تجربه کنید . 

هزینه غذا در رستوران های کانادا به صورت میانگین در حدود جدلول می باشد که نباید میزان انعام را نیز مدنظر داشته باشید ، معمولا برابر با 20% از هزینه فاکتور را انعام پرداخت می کنند:

نوع غذا قیمت
غذا در رستوران ارزان قیمت 20 دلار
غذا برای دو نفر در رستوران میان وعده ( سه وعده ) 85 دلار
یک وعده غذا در مک دونالد 12 دلار
کاپوچینو ( معمولی ) 4.56 دلار
کوکاکولا/پپسی ( بطری 0.33 لیتری ) 2.39 دلار
آب ( بطری 0.33 لیتری ) 1.97 دلار
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

متناسب با شرایط خود در یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا ساکن شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه حمل و نقل در کانادا

از دیگر فاکتورهای مهم در زمینه هزینه های زندگی در کانادا که خوب است در هنگام برآورد مخارج آن را مدنظر داشته باشید ، هزینه حمل و نقل و جابه جایی در این کشور است .

شما برای رفتن سر کار ، گردش در شهر  ، رسیدن به کلاس های درس و غیره نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل دارید که می توانید با خرید ماشین نیز این هزینه را بابت اقساط و بنزین خرج کنید.

اما به صورت کلی هزینه حمل و نقل در کانادا برای استفاده از وسایل عمومی باید مبلغ های زیر را مدنظر داشته باشید:

برای خرید ماشین نیز گزینه های بی شماری پیش رویتان خواهید داشت و به عنوان مثال حدود قیمت برای تویوتا کرولا سدان یا خودروهای مشابه 25289 دلار کانادا می باشد.

وسیله نقلیه قیمت ( دلار کانادا )
بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی ) 3.25
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 100
شروع تاکسی ( تعرفه معمولی ) 4.00
تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 2.00
تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 34.00
بنزین ( 1 لیتر ) 2.10
نوع لباس قیمت ( دلار کانادا )
1 شلوار جین ( Levis 501 یا مشابه ) 67.40
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا، اچ اند ام، ... ) 46.63
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده ) 105.46
1 جفت کفش مردانه 102.04

هزینه پوشاک در کانادا

شما به عنوان فردی که انتخاب کرده است در کشور کانادا زندگی کند ، باید پوشاک و لباس های خود را نیز مدنظر داشته باشید ، بخصوص زمانی که در فروشگاه و پاساژها می توانید تنوع بی نظیری از برند و مدل را ببینید ، هزینه پوشاک در کانادا می تواند از لباس های ارزان شروع شده و تا مارک های گران جهانی برسد.

هزینه در این بخش کاملا به سلیقه و توانایی مالی تان بستگی داشته و این شما هستید که با مدیریت بودجه خود می توانید پوشاک دلخواهتان را تامین کنید ، در جدول هزینه پوشاک در کانادا آورده شده است:

هزینه خدمات در کانادا

هزینه خدمات در کانادا را می توان وابسته به عوامل مختلفی دانست که اصلی ترین آنها قبوض منزل به همراه اینترنت هستند . تمامی شهروندان کشور کانادا پرداخت قبض را یکی از بخش های اصلی هر ماه خود می دانند و براوردی از آن را همواره مدنظر دارند.

شما باید بابت استفاده از آب ، گار ، برق ، اینترنت و تلویزیون ماهیانه مبلغی را جزو فهرست هزینه های زندگی در کانادا مدنظر داشته باشید که در حدود زیر است:

عنوان خدمات هزینه ( دلار آمریکا )
هزینه قبوض برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله برای آپارتمان 85 متر مربعی 176.21
1 دقیقه تعرفه محلی تلفن همراه پیش پرداخت ( بدون تخفیف یا طرح ) 34 دلار
اینترنت ( 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر ، داده نامحدود با کابل/ADSL ) 82.38 دلار

هزینه تفریحات و سرگرمی در کانادا

خوب است که زندگی در کشور کانادا را همراه با هزینه های تفریحات و سرگرمی درنظر داشته باشید ، زیرا در اوقات فراغت خود شما به پارک ، سینما ، بار و سایر مکان ها می روید که نیاز به پرداخت بلیط و یا هزینه های دیگر دارد و یا در باشگاه ها ورزش کنید که می تواند بخشی از درآمد و یا پس اندازتان را شامل شود.

هزینه تفریحات و سرگرمی در کانادا بالا نبوده و می توانید با درنظر گرفتن مبلغی بسیار مناسب در ماه تفریحات خوبی را در شهر محل سکونت تان تجربه کنید ، هزینه های زندگی در کانادا در بخش تفریحات بدین شرح است:

ورزش و تفریحات قیمت
باشگاه بدنسازی ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 53.52 دلار کانادا
اجاره زمین تنیس ( 1 ساعت در آخر هفته ) 21.87 دلار کانادا
سینما اکران بین المللی ، 1 صندلی 14.95 دلار کانادا
مالیات بخشی از هزینه های زندگی در کانادا

Taxes in Canada

مالیات بخشی از هزینه های زندگی در کانادا

چنانچه در کشور کانادا خودتان شغلی را راه اندازی کرده و کارفرما باشید باید در پایان هر سال مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت کنید و اگر برای فرد دیگری مشغول به کار هستید ، بخشی از حقوق تان به عنوان مالیات کسر خواهد شد . از این رو مالیات بخشی از هزینه های زندگی در کانادا خواهد بود و شما باید آن را مدنظر داشته باشید ، رفتن به مسافرت و یا اتخاذ بیمه درمانی خصوصی نیز می تواند به مخارج شما بیافزاید که باید به صورت دقیق بررسی شود . به عنوان مثال هزینه رفت و آمد به کشورمان برای خانواده ها اهمیت زیادی دارد و نباید از برآورد آن غافل شوید. عنوان نرخ مالیانرخ مالیات در کانادا اطلاعات خوبی را در این رابطه در اختیارتان قرار می دهد.

میانگین هزینه های زندگی در کانادا

خوب است بدانید که با دانستن فاکتورهای بالا باید برآورد کلی از هزینه های زندگی در کانادا داشته باشید تا بتوانید برای شغل مناسبی برنامه ریزی کرده و یا در صورتی که در این کشور دانشجو هستید ، قادر به تامین مخارج خود باشید.

یک دانشجو برای تامین هزینه های خود می تواند ماهیانه از 800 تا 1200 دلار این کشور هزینه داشته باشد که در صورت زندگی در خوابگاه می تواند به طور قابل توجهی نیز کاهش یابد ، میانگین هزینه های زندگی در کانادا برای یک خانواده چهار نفره همراه با دو فرزند نیز می تواند در حدود 4310 دلار کانادا بدون اجاره بها باشد.

خوب است دقت داشته باشید که هر یک از فاکتورهای بالا می تواند در کاهش و یا افزایش میزان هزینه ها موثر باشد و سبک زندگی شما نیز در آن نقش اصلی دارد ، دانشجویان هزینه های کمتری دارند که در عنوان تحصیل در کانادا به صورت کامل به آن پرداخته ایم و توصیه می کنیم تا مطالعه ان را به هیچ عنوان از دست ندهید.

در این عنوان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نمودند تا تمامی جزئیات اصلی و لازم در باب هزینه های زندگی در کانادا را در اختیارتان قرار دهند و دقت داشته باشید که زندگی در کشوری همچون کانادا با زوایای پیدا و نهان زیادی همراه است که خوب است قبل از هرگونه اقدام از تمامی آنها مطلع شوید ، کار در کانادا نیز مسیرهایی است که می تواند شما عزیزان را به اقامت این کشور برساند که مطالعه عنوان آن جزئیات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد.

مشاورین ارشد ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و دفتر شیراز  آماده اند تا سوالات شما را در زمینه مهاجرت به تمامی کشورهای دنیا پاسخ داده و به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در کانادا

اصلی ترین بخش هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن به صورت اجاره و یا خرید می شود.

میانگین هزینه های زندگی در کانادا از 800 تا 4300 دلار با توجه به تعداد اعضای خانواده و سبک زندگی متفاوت خواهد بود.

بله ، مالیات به عنوان یکی از بخش های اصلی هزینه زندگی در کانادا از درآمد فرد توسط کارفرما و یا به صورت مستقیم کسر می گردد.

مقرون به صرفه ترین هزینه زندگی در کانادا مربوط به دانشجویان با سکونت در خوابگاه دانشگاه ها است.

برای خرید یک آپارتمان در مرکز یکی از شهرهای این کشور باید حدود 9000 دلار را به صورت میانگین درنظر داشته باشید.

با مطالعه مطالب زیر نیز می توانید هزینه زندگی در کشورهای برتر جهان را با کانادا مقایسه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه