قیمت خانه برای زندگی در کرواسی

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
قیمت خانه برای زندگی در کرواسی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از مهم ترین مراحل در مهاجرت به کرواسی ، خرید یا اجاره مسکن و تعیین مکانی برای اقامت در مدت زمان اقامت در کشور مقصد است ، پس لازم است قبل از هر گونه اقدامی از قیمت خانه و اجاره بها در کشور مورد نظر آگاهی یافت . با توجه به اهمیت این موضوع ، مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی به بررسی قیمت خانه برای زندگی در کرواسی می پردازند و پیش نیاز مهاجرت تحصیلی به کرواسی و پیدا کردن مکان اقامت را برای شما بیان می کنند .

کرواسی یکی از کشور های توسعه یافته جهان است با وجود سواحل و زیبایی های طبیعی خود یکی از کشور های توریستی دنیا به شمار می آید . البته علاوه بر گردشگران این کشور مقصد بسیاری از مهاجرین تحصیلی ، کاری و سرمایه گذاری می باشد .

بررسی قیمت خانه برای زندگی در کرواسی

کرواسی دارای یک اقتصاد در حال رشد است و پس از سپری کردن بحران کوتاه مدت خود به یک دولت با ثبات تر تبدیل شده است . بر اساس آمار اداره آمار کرواسی (CBS ) ، در سال 2017 ، همراه با رشد اقتصادی و خرید خانه توسط افراد خارجی در این کشور ، شاخص قیمت خانه برای زندگی در کرواسی به شدت تا 7،6 درصد افزایش داشته است .

اگرچه قیمت ها در مناطق ساحلی محبوب بیشتر افزایش یافته است . قیمت آپارتمان در پولا در سال 2018 بیشترین افزایش را در میان شهرهای بزرگ کرواسی به خود اختصاص داده است .

البته افزایش قیمت خانه برای زندگی در کرواسی تنها به شهر های ساحلی محدود نمی شود . قیمت خانه در زاگرب حدود 15 درصد افزایش یافته است . گران ترین املاک و مستغلات کرواسی در شهر های دوبرونیک ، اسپیلیت ، زادار ، رووینی قرار دارند .

قیمت خانه و املاک در شهر های مختلف کرواسی

قیمت خانه برای زندگی در کرواسی رو به افزایش است و به طور متوسط حدود 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است .

البته قیمت خانه در شهر های این کشور متفاوت است و در بعضی شهر ها مانند دوبرونیک قیمت خانه بسیار بالا است ، در این شهر قیمت خانه نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است . البته قیمت خانه و آپارتمان در شهر زاگرب در طول شش سال گذشته حدود 19 درصد کاهش داشته است .

متوسط قیمت خانه در زاگرب حدود 1207 یورو برای هر متر مربع می باشد . قیمت خانه در شهر رییکا حدود 1484 یورو برای هر متر مربع می باشد .

متوسط قیمت خانه در واراژدین حدود 789 یورو برای هر متر مربع و برای آپارتمان 1.139 یورو برای هر متر مربع می باشد . در دیگر شهر های این کشور متوسط قیمت برای خانه 636 یورو و برای آپارتمان 804 یورو برای هر متر مربع می باشد .

قیمت اجاره آپارتمان در کرواسی برای یک ماه

قیمت اجاره آپارتمان در کرواسی برای یک ماه

  • اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 2439.35 کونا
  • اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 1.775.42 کونا
  • اجاره بهای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 4.094.96 کونا
  • اجاره بهای یک آپارتمان سه خوابه در حومه شهر 2.939.11 کونا

قیمت خرید آپارتمان در کرواسی

  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 14.487.92 کونا
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در حومه شهر 10.211.83 کونا

گران ترین شهر های کرواسی برای خرید خانه

گران ترین خانه و املاک در کرواسی در شهر دوبرونیک با متوسط قیمت آپارتمان 3،374 یورو برای هر متر مربع و متوسط قیمت خانه 4،600 یورو برای هر متر مربع می باشد .

قیمت خانه برای زندگی در کرواسی در شهر اسپیلت نیز گران است و متوسط قیمت آپارتمان 2،563 یورو برای هر متر مربع و متوسط قیمت خانه 2799 برای هر متر مربع است .

دیگر شهر های گران قیمت کرواسی رووینی و زادار می باشند که متوسط قیمت آپارتمان در رووینی 2،488 یورو برای هر متر مربع و متوسط قیمت خانه 2،078 یورو برای هر مربع متر و متوسط قیمت آپارتمان در زادار 1،898 یورو برای هر متر مربع و متوسط قیمت خانه 1،482 برای هر متر مربع می باشد .

البته ناگفته نماند که برخی از این شهر ها به تنهایی لقب بهترین شهر کرواسی برای تحصیل را نیز به یدک می کشند که برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی موضوع مهمی است .

اهمیت مکان و عمر ساختمان در قیمت گذاری

مکان و موقعیت آپارتمان ها در تعیین قیمت آن تاثیر گذار است به گونه ای که آپارتمان های واقع در خیابان های مدرن ، مرکز شهر ، پایین شهر قیمت های مختلفی دارند .

به عنوان مثال، اگر فرد یک آپارتمان در حومه یا پایین شهر زاگرب پیدا کند قیمت آن نصف قیمت آپارتمان در مرکز این شهر می باشد .

همچنین اگر آپارتمان در یک ساختمان قدیمی تر قرار داشته باشد اغلب ارزان تر از ساختمان های نوساز است . همچنین اگر وسایل خانه کهنه باشند قیمت خانه کمتر از خانه هایی با مبلمان سالم و جدید می باشد .

بهترین زمان برای جستجوی خانه در کرواسی

رقابت برای جست و جوی خانه و آپارتمان در ماه های جولای و آگوست از ماه های دیگر بیشتر است ، چرا که دانشجویان محصل در شهر های بزرگ تر در این ماه های سال از شهر های خود به شهر های محل تحصیل خود سفر کرده و جویای خانه دانشجویی مناسب برای زندگی خود و هم خانه های خود هستند .

متوسط اجاره یک آپارتمان در کرواسی

اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در کرواسی بسته به شهر و محل آپارتمان متفاوت است ، به طور متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان حدود 150 تا 250 یورو برای هر ماه است .

البته هزینه آپارتمان های واقع در مرکز شهر بیشتر و گران تر است . قیمت آب ، برق و گاز در فصل تابستان در این کشور بسیار ارزان تر از فصل زمستان است . بدین گونه که هزینه آب ، برق ، گاز و غیره در فصل تابستان حدود 20 تا 30 یورو است و در زمستان به حدود 50 یورو می رسد .

نحوه یافتن خانه در کرواسی

نحوه یافتن خانه در کرواسی

هنگام پیدا کردن یک آپارتمان در کرواسی بهترین مکان برای شروع جستجوی وب سایت های تبلیغاتی است که فهرستی از املاک موجود برای اجاره یا فروش و ویژگی های آن ها را بیان می کنند .

علاوه بر وب سایت های تبلیغاتی آژانس های املاک و مسکن می توانند بهترین و مناسب ترین گزینه ها را با توجه به شرایط مالی و علایق فرد معرفی کند . یکی دیگر از روش های یافتن خانه و املاک در کرواسی استفاده از تبلیغات در صفحات نیازمندی های روزنامه ها و مجلات این کشور است .

پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور زاگرب نام دارد ، دیگر شهر های مهم این کشور دوبرونیک ، پولا ، اسپلیت ، واراژدین ، رییکا ، اوسییک می باشند . جمعیت کرواسی حدود چهار میلیون و صد و نود هزار نفر است که اکثر آن ها مسیحی کاتولیک هستند .

زبان رسمی مردم این کشور زبان کرواتی و واحد پول آن کونا نام دارد . این کشور در میان کشور های توسعه یافته دنیا قرار دارد . گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد در این کشور به شمار آید . کرواسی عضو اتحادیه اروپا و شورای امنیت ملل متحد می باشد .

هدف از نگارش مقاله فوق بررسی قیمت خانه برای زندگی در کرواسی و معرفی عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه در این کشور است . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه شیراز و تهران مهر آفرین رجبی تماس حاصل نمایید . متخصصین ما شرایط و ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی را به شما معرفی خواهند کرد .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه