مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کرواسی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کاندید پیوستن به حوزه شینگن است که با داشتن اقتصادی رو به رشد توانسته سرمایه های زیادی را به خود جذب کند . کرواسی نیز مانند تمامی کشورهای دنیا از هرگونه سرمایه گذاری و ورود تجارت های جدید استقبال می نماید اما همراه با مزایای سرمایه گذاری ، تمامی کشورها مشکلات و معایب خاص خود را نیز به همراه دارند که در ادامه به برخی از آنها برای کسانی که می خواهند مهاجرت به کرواسی داشته باشند ، اشاره خواهیم نمود . موسسه حقوقی مهرآفرین رجبی در این مقاله نگاهی به مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی داشته است .

اخذ اقامت کشور کرواسی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که هر یک مسیری متفاوت و پیش نیازهای جداگانه ای را می طلبد . یکی از اصلی ترین این روش ها از طریق انتقال سرمایه و ثبت شرکت است که پر ریسک بوده در صورت کوچکترین اشتباه می تواند منجر به از دست رفتن زمان و سرمایه شخص مورد نظر گردد . البته ثبت شرکت در اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کم هزینه تر بوده و نیازی به سرمایه گذاری های کلان ندارد .

بررسی مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی

در ابتدا باید بدانید که ثبت شرکت در کرواسی به چه معناست و کسانی که می خواهند در این کشور به تجارت بپردازند باید چه هدفی را دنبال نموده و با شناخت نقاط ضعف از هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری نمایند . تجارت در کرواسی باید به نحوی صورت پذیرد که فرد با کمترین میزان سرمایه گذاری به بیشترین سود ممکن رسیده و بتواند تجارت خود به سایر شهرها و کشورها گسترش دهد .

محبوب ترین روش سرمایه گذاری برای افراد خارجی ثبت شرکت به روش های مختلف است که به شیوه های متنوع امکان پذیر می باشد . ثبت شرکت در اسلواکی می تواند نهایتا فرد را به اقامت رسانده و برای اعضای خانواده نیز ویزا به همراه داشته باشد . اما دانستن مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی به همراه مزایای آن مهم ترین فاکتور در موفقیت تجارت در کشورهای اروپایی ست .

صحبت به زبان کرواسی

دقت داشته باشید که اولین نیاز یک فرد تاجر توانایی برقراری ارتباط با افراد جامعه می باشد . کسانی که اقدام به ثبت شرکت تجاری در کرواسی می نمایند باید زبان رایج را به خوبی یاد گرفته و به آن مسلط شوند .

یادگیری زبان کروات دشواری های خاص خود را داشته و برخی ممکن است نسبت به فراگیری آن دچار زحمت شوند ، که این نیز یکی دیگر از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی می باشد . 

صحبت به زبان کرواسی

جمعیت کشور کرواسی 

شاید بتوان جمعیت کم کشور کرواسی را که در حدود چهار میلیون نفر است از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی دانست . کسانی که به دنبال ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستند می توانند شرکتی کوچک را تاسیس نموده و تجارت خوبی را در این کشور داشته باشند . اما این میزان جمعیت برای تجارت های بزرگ با سرمایه های عظیم مناسب نبوده و فرد را مجبور به ورود به بازار کار کشور های اروپایی می نماید .

هر فرد سرمایه گذار باید به دقت نبض بازار و تجارت این کشور را با توجه به پیش زمینه های اقتصادی که وجود دارد گرفته و بداند که آیا این کشور برای فعالیت در حوزه مورد نظر مناسب است یا خیر . به عنوان مثال کرواسی در صنعت توریسم بسیار موفق بوده و کسانی که بتوانند در این زمینه فعالیت کنند در مدت زمانی کوتاه قادر خواهند بود تا سرمایه و تجارت خود را گسترش دهند .

شرایط اقتصادی دشوار کرواسی 

اگرچه کشور کرواسی در سال های گذشته اقتصادی رو به رشد داشته اما همچنان نتوانسته میزان بیکاری را کاهش داده و نوسان های متعددی را تجربه نموده است . اصولا راه اندازی یک کسب و کار جدید در کرواسی نیازمند تلاش و پشتکار فراوانی است که به وسیله آن فرد بتواند از ابتدایی ترین قدم ها شرکت خود را در بازار این کشور معرفی و توسعه دهد . ورود به بازار تجاری یک کشور اروپایی که به واسطه آن می توان به کل اروپا متصل گردید نیازمند یک فرد با تجربه و سابقه کاری بالا می باشد .

هزینه های زندگی در مقایسه با ایران بالاتر بوده و مهم ترین بخش آن به اجاره و یا خرید مسکن تعلق دارد . البته هزینه های اقامتی تا حد زیادی به شهر محل سکونت تعلق دارد و زاگرب شهر پایتخت گران ترین آنها به شمار می رود ، ولی شهر های اطراف آن جزء ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی هستند . 

تفاوت فرهنگی در کرواسی 

از مهم ترین عواملی که می توان از آن به عنوان یکی از مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی یاد نمود تفاوت فرهنگی است که هر شخص هنگام مهاجرت و آغاز زندگی در این کشور با آن مواجه می گردد .

اگرچه کرواسی دارای مردمانی مهربان و خونگرم است که به خوبی افراد مهاجر را در میان خود می پذیرند اما تفاوت های فرهنگی در ابتدا باعث ایجاد مشکلاتی شده که تنها از طریق گذر زمان و آشنایی با آداب و رسوم مردم می توان آن را حل نمود .

کرواسی از جمله کشورهایی ست که در هنگام ثبت شرکت از فرد سرمایه گذار درخواست می کند تا تعدادی کارمند و نیرو را از میان اتباع این کشور انتخاب نماید . در واقع با توجه به شرکت مورد نظر مدیر باید حداقل سه نفر از مردم این کشور را به کار گرفته و موجب اشتغال زایی برای مردم گردد . تعداد کارمندان با توجه به سرمایه اولیه و نوع شرکت مشخص می گردد .

افتتاح حساب بانکی در کرواسی 

ثبت شرکت انواع مختلفی را شامل می شود اما در تمامی آنها فرد سرمایه گذار باید با افتتاح یک حساب بانکی مبلغ مشخص شده از سوی دولت این کشور را به حساب واریز نموده و تا مدت مشخص در حساب نگه دارد .

هدف شرکت و فعالیتی که قرار است به واسطه آن در کرواسی انجام دهید باید به صورت کامل برای دولت این کشور روشن گردیده و تمامی جزئیات ارائه گردد . در ضمن دقت داشته باشید که شرکت ثبت شده در این کشور حتما باید فعالیت داشته باشد و در زمینه ارائه شده به کار و تجارت بپردازد .

تمامی کسانی که به دنبال ثبت شرکت در کشور کرواسی هستند باید علاوه بر فراهم نمودن شرایط و هزینه های لازم جهت ثبت شرکت بتوانند بدون هیچ گونه وابستگی هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور را برای شش ماه نخست تامین سازند . دولت کرواسی تنها در صورتی که بتوانید مخارج خود و خوانده تان را در این کشور تامین نمایید با ثبت شرکت موافقت نموده و اجازه ثبت شرکت را به فرد متقاضی می دهد .

نگاهی به کرواسی

نگاهی به کرواسی

کرواسی کشوری در منطقه بالکان است که از شمال با اسلوونی و مجارستان ، از شمال شرق با صربستان ، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته نگرو و دریای آدریاتیک هم مرز است . شاخص توسعه انسانی در این کشور بسیار بالا بوده و بیش از 20% از درآمد کشور از راه توریسم به دست می آید .

مذهب رایج کشور مسیحیت کاتولیک است و زبان رسمی مردم زبان کرواتی نام دارد . کرواسی به 20 استان تقسیم می شود که هر ساتان شامل بخش های مختلف و شهرهای جداگانه هستند .

سرمایه گذاری و ثبت شرکت تنها یکی از روش های قانونی مهاجرت و ورود به کشور کرواسی می باشد و علاقه مندان می توانند از روش هایی همچون تحصیلی ، کار ، ازدواج و غیره نیز به این کشور وارد شوند . در صورت نیاز به دریافت اطلاعات در رابطه با مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی و یا هر یک از روش های مهاجرتی به این کشور با مراجعه به کارشناسان و مشاورین دفاتر همکارموسسه مهر آفرین رجبی در شیراز و تهران تمامی پاسخ های خود را دریافت کنید . 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه