قیمت خانه برای زندگی در چک

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
قیمت خانه برای زندگی در چک
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از مهمترین نکات اساسی در مورد مهاجرت ، تعیین مکان اقامت در کشور مقصد است . به همین منظور مشاورین مجرب موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مقاله ، قیمت خانه برای زندگی در چک را بررسی نموده و نحوه یافتن خانه را بیان خواهند کرد .

پیش از مهاجرت به هر کشوری یکی از مهمترین چالش هایی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله مسکن است . جمهوری چک یکی از کشور های توسعه یافته است که به واسطه وجود فرصت های شغلی متعدد ، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جمهوری چک ، و امکان ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در این کشور و یا دیگر روش های قانونی مهاجرت ، مقصد بسیاری از مهاجرین از سراسر دنیا می باشد .

بررسی قیمت خانه برای زندگی در چک

قیمت خانه برای زندگی در چک یک چالش بزرگ است که نباید دست کم گرفته شود . روند یافتن می تواند خسته کننده و پر از شگفتی های پنهان باشد . یافتن یک خانه برای اجاره و اقامت در این کشور می تواند استرس زا ترین بخش اقامت در جمهوری چک باشد .

بنابراین افزایش آگاهی و حفظ انگیزه مهم است . بازار اجاره مسکن در جمهوری چک قوانین یا مقرراتی ندارد . آپارتمان ها می توانند در هر شرایط و وضعیتی باشند . تجهیزات مانند اجاق گاز ، یخچال و حتی دستشویی ممکن است کار نکند و یا حتی آپارتمان ها مبله و مجهز نباشند .

این که آیا این آپارتمان تمیز است ، دیوار ها نقاشی شده و یا حتی قابل سکونت است نکاتی است که مربوط به صاحب ملک است و نمی توان از طریق قانونی در مورد اختلافات و مشکلات مسکن بحث کرد . متوسط اجاره بهای آپارتمان ها در جمهوری چک در چند سال گذشته تا 11.87 درصد افزایش داشته است .

یافتن آپارتمان در جمهوری چک

یافتن یک آپارتمان و یا یک سوئیت در جمهوری چک به واسطه کنترل اجاره مسکن کار ساده ای نیست . بسیاری از آپارتمان ها هرگز در وب سایت ها و یا روزنامه ها نشان داده نشده اند ، اما با قیمت کمتر به اعضا خانواده یا دوستان خود اجاره داده شده اند .

در این بخش به معرفی روش های یافتن خانه و آپارتمان در جمهوری چک می پردازیم :

  • اینترنت : آپارتمان هایی که می توانند در اینترنت مشاهده شوند ، احتمالا آپارتمان هایی هستند که تحت کنترل نیستند . اغلب هیچ گونه اطلاعاتی در مورد وضعیت ساخت و ساز آن ها ارائه نمی شود . این وب سایت ها اغلب برای معرفی خانه ها و آپارتمان های پراگ طراحی شده اند و دیگر شهر های این کشور به ندرت از اینترنت برای اجاره خانه های خود استفاده می کنند .
  • روزنامه ها : تقریبا تمام روزنامه های مهم ملی و محلی در جمهوری چک در بخش های تبلیغاتی خود پیشنهاداتی برای اجاره مسکن ارائه می دهند . خوابگاه های کنترل شده اجاره ای نیز در این روزنامه ها یافت می شود .
  • افرادی که می شناسید : از آنجایی که بسیاری از ملک های اجاره ای که به صورت خصوصی اجاره داده می شوند ، تبلیغ نمی کنند و آگهی منتشر نمی کنند ، فرد جویای مسکن در چک باید به افرادی که با آن ها در ارتباط است بگوید که در جست و جوی یک آپارتمان یا خانه برای اجاره می باشد . این روش فرصت بهتری فراهم می کند تا یک آپارتمان با قیمت منصفانه تر از نوسانات قیمت خانه برای زندگی در چک اجاره شود .
  • کارفرما : اگر فرد به منظور اشتغال در این کشور وارد جمهوری چک شده است می تواند از کارفرما خود برای اجاره یک آپارتمان و یا یک سوئیت مناسب کمک بگیرد .

یافتن آپارتمان در جمهوری چک

کمبود آپارتمان و سوئیت برای افراد خارجی در جمهوری چک

در بعضی از نقاط در جمهوری چک ، یافتن مکان های مناسب برای اجاره به قیمت های مقرون به صرفه دشوار است .

پراگ تا به امروز بزرگترین انتخاب در میان شهر های جمهوری چک است ، اما حتی یافتن یک آپارتمان و یا سوئیت مناسب با قیمت خوب در پراگ هم آسان نیست .

با این حال ، در مقایسه با بقیه شهر های جمهوری چک مردم پراگ تجربه زیادی با افراد خارجی داشته اند و اکثر اوقات انگلیسی صحبت می کنند .

اگر قصد زندگی در شهر دیگری از جمهوری چک را دارید دو ماه قبل از ورود خود به آن شهر رفته و بررسی های لازم برای محل سکونت و زندگی خود داشته باشید تا بتوانید مکانی مناسب برای زندگی اجاره نمایید .

همانند دیگر نقاط جهان هزینه های اجاره در سراسر جمهوری چک بسته به منطقه ، محل و کیفیت اقامت متفاوت می باشد . اغلب تفاوت های زیادی بین اجاره بها برای آپارتمان های مشابه در محله های مشابه وجود دارد .

یک قیمت معمول برای یک آپارتمان یک اتاق کوچک در یک شهر یا روستای کوچک حدود 5000 کرونا در ماه است . در شهرهای بزرگتر مانند برنو ، استراوا و اولوموتس هزینه اجاره مسکن بع 7.500 کرونا می رسد .

هزینه اجاره مسکن در پراگ حدود 10،000 تا 12،000 کرونا می باشد . با این حال، بسیاری از آپارتمان ها مبلغی بسیار بالاتر از آن اجاره داده می شوند و قیمت خانه برای زندگی در چک در نقاط مختلف ، متفاوت می شود .

قیمت اجاره و خرید مسکن در جمهوری چک

قیمت خانه برای زندگی در چک را بررسی می کنیم . اکنون می خواهیم قیمت اجاره بها و یا خرید ملک در جمهوری چک را با جزئیات بیان کنیم .

  • اجاره بهای یک آپارتمان یک اتاق در مرکز شهر 14236 کرونا چک
  • اجاره بهای یک آپارتمان یک اتاق در خارج از مرکز شهر 10944 کرونا چک
  • اجاره بهای یک آپارتمان سه اتاق در مرکز شهر 22916 کرونا چک
  • اجاره بهای یک آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 16767 کرونا چک
  • قیمت خرید هر متر مربع از یک آپارتمان در مرکز شهر 84814 کرونا چک
  • قیمت خرید هر متر مربع از یک آپارتمان در خارج از مرکز شهر 58062 کرونا چک

هنگام تحصیل در چک باید به این نکته توجه کنیم که هزینه مسکن به هزینه های دانشگاه و هزینه های زندگی اضافه می شود . در ادامه این هزینه ها را بررسی می کنیم .

قیمت اجاره و خرید مسکن در جمهوری چک

هزینه زندگی در جمهوری چک

هزینه زندگی در جمهوری چک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمتر است . هزینه زندگی در این کشور حدود 50 درصد بیشتر از ایران است ، البته هزینه اجاره مسکن در جمهوری چک که جداگانه محاسبه شده 28 درصد بیشتر از ایران می باشد .

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و عضو اتحادیه اروپا است . مساحت این کشور بالغ بر هفتاد و هشت هزار کیلومتر مربع و جمعیت ساکنین آن بیش از 10 میلیون نفر می باشد .

مردم این کشور به عنوان بی اعتنا به مذهب شناخته شده اند و اغلب آن ها بی دین هستند . جمهوری چک در میان کشور های توسعه یافته قرار دارد و دارای بالاترین شاخص توسعه انسانی در اروپای مرکزی و اروپای شرقی می باشد .

پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور پراگ نام دارد ، بعد از پراگ ، شهر های برنو ، پلزن ، استراوا و لیبه رتس از شهر های مهم این کشور می باشند . این کشور دارای تابستان های خنک و زمستان های سرد و مرطوب می باشد .

متوسط هزینه های زندگی هر فرد در این کشور حدود 350 تا 750 یورو در هر ماه است . البته هزینه زندگی بسته به سبک و عادات خرج کردن فرد متفاوت است .

در مقاله فوق ، مشاورین ارشد موسسه حقوقی مهر آفرین رجبی قیمت خانه برای زندگی در چک را بررسی کرده ، نحوه یافتن خانه را بیان نمودند . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نموده ، از مشاوره رایگان آن ها در تمامی مراحل مهاجرت بهره مند شوید . همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط پذیرش دانشگاه های چک با مشاورین ما تماس بگیرید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه