تحصیل در چک

تحصیل در چک یکی از فرصت های بسیار مناسبی است که این روزها در قاره اروپا پیش روی دانشجویان خارجی قرار گرفته است و می تواند آن ها را به اهداف و موفقیت های بزرگی برساند.

یکی از بزرگ ترین مزیت های تحصیل در چک این است که بیش از 90 درصد دانشجویان در این کشور پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در مشاغل مربوط به تخصص مشغول به کار شوند و از درآمدهای کافی و مناسبی برخوردار گردند.

کشور چک در همسایگی آلمان قرار داشته که این امر می تواند بسیاری از مزایای این کشور را نیز در دسترس دانشجویان چکی قرار دهد. علاوه بر این سیستم آموزشی و نظام تحصیلی این کشور دارای استاندارهای بسیار بالایی بوده و مدارک اعطایی از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی آن در تمامی کشورهای اروپایی و اکثر کشورهای جهان مورد قبول می باشد. همین به تنهایی می تواند دلیل بسیار خوبی برای جذب هزاران دانشجوی خارجی از تمامی نقاط جهان باشد.

علاوه بر این دانشگاه ها چک دارای رتبه و رنک بسیار بالایی در جهان بوده و هزینه های تحصیل در آن ها نیز مناسب و مقرون به صرفه می باشد. در ادامه این مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با شرایط و چگونگی تحصیل در چک آشنا خواهند ساخت. ضمنا عنوان مهاجرت به چک نیز اطلاعات بسیار مهم و ضروری در این حوزه را در اختیار شما می گذارد.

فهرست مطالب
تحصیل در چک

سیستم آموزشی جمهوری چک

به طور کلی سیستم آموزشی جمهوری چک شامل دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و تحصیلات آموزش عالی می شود که تحصیلات آموزش عالی در دانشگاه ها و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند. دوره پیش دبستانی در این کشور اختیاری می باشد، اما بیش از 90% افراد این دوره را می گذرانند و وارد مقطع ابتدایی می شوند.

دوره ابتدایی یک دوره 9 ساله بوده که از 6 سالگی آغاز و تا 15 سالگی به طول می انجامد. سیستم نمره دهی در این دوره از 1 تا 5 می باشد که 1 بالاترین نمره و 5 پائین ترین نمره می باشد. پس از آن دانش آموزان می توانند وارد دوره متوسطه شوند که این دوره نیز 4 سال به طول می انجامد. البته دانش آموزان می توانند این دوره را در دبیرستان ها یا در مدارس فنی حرفه ای پشت سر بگذارند.

دولت این کشور اهمیت بسیار بالایی به آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان می دهد و از هیچ گونه هزینه یا تلاشی در راستای بهبود و رشد آن دریغ نمی نماید. همچنین افرادی که علاقمند به ورود به دانشگاه های این کشور هستند باید معدل دیپلم خود را از 1 تا 3 به دست آورند. در این صورت می توانند به دانشگاه های دولتی این کشور باتوجه به نمرات خود وارد شوند. اما افرادی که نمرات 4 یا 5 را کسب می کنند واجد شرایط باری این امر شناخته نمی شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهای امن و مرفه اروپایی با امکانات بی نظیر، ارزان و در دسترس ! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیلات آموزش عالی در کشور چک

همانطور که اشاره کردیم دانش آموزان علاقمند پس از پایان دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم می توانند برای تحصیلات آموزش عالی در کشور چک اقدام نمایند. باید توجه داشته باشید که رزومه و سوابق تحصیلی افراد در کنار نمرات و معدل وی نقش اصلی را در انتخاب نوع رشته و دانشگاه وی خواهد داشت.

دانش آموزان می توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوند که به ترتیب هرکدام 6 سال و 5 سال به طول می انجامد. همچنین می توانند در رشته های غیر پزشکی به تحصیل مشغول شوند که به ترتیب دوره های کارشناسی 3 تا 4 سال، کارشناسی ارشد 1 تا 3 سال و دوره دکترا 3 تا 5 سال پیش روی آنان قرار می گیرد.

باید توجه داشته باشید که هریک از دانشگاه های چک دارای شرایط پذیرش و قوانین مختص به خود هستند و رشته های تحصیلی متفاوتی را به دانشجویان ارائه می دهند. حال هرچه دانشگاهی دارای رتبه بالاتر و اعتباری بیش تر باشد، پذیرش در آن نیازمند ارائه مدارک و سوابق تحصیلی قوی تر و درخشان تری دارد.

پیشنهاد می کنیم که پیش از انجام هر اقدامی در راستای تحصیل در چک حتما با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و از شرایط و مدارک مورد نیاز در دانشگاه انتخابی خود اطلاعات کافی را به دست آورد.

زبان تحصیل در کشور چک

برای تحصیل در چک قطعا نیاز به یادگیری زبان خارجه خواهید داشت که می تواند باتوجه به شرایط متفاوت باشد. به طورکلی زبان رسمی آموزش در سیستم آموزشی این کشور زبان چکی می باشد و تمامی مقاطع در مدارس این کشور به این زبان تدریس می شوند. البته مدارس بین المللی و دو زبانه نیز که علاوه بر زبان چکی به زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها مقاطع تحصیلی را ارائه می دهند، در این کشور فعالیت دارند.

معمولا جهت پذیرش در مدارس این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان نیست، اما داشتن یک مدرک زبان می تواند پذیرشی بهتر و همچنین تحصیلی ساده تر را برای دانش آموزان خارجی رقم بزند. اما در رابطه با زبان تحصیل در کشور چک در دانشگاه ها نیز امکان تحصیل به زبان چکی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

اما اگر دارای تسلط لازم به زبان خارجه موردنیاز نیستید، می توانید در دوره های زبان در موسسات آموزشی یا کالج های این کشور پیش از شروع تحصیل در دانشگاه  مشغول شده و علاوه بر یادگیری زبان مربوطه از مدرکی معتبر نیز برخوردار شده و آن را به دانشگاه انتخاب خود ارائه نمایید.

زبان تحصیل در کشور چک

همچنین دقت داشته باشید که شرایط تحصیل به زبان های مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد و باید حتما اطلاعات دقیق و به روزی در این باره داشته باشید. در ادامه این مطلب شرایط تحصیلی به زبان های در دسترس در دانشگاه های این کشور را ارائه خواهیم کرد.

مدرک زبان مورد تایید سفارت چک

دقت داشته باشید که ارائه مدرک زبان چکی به سفارت این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی الزامی نیست، اما ممکن است نیاز باشد تا پذیرش و شرکت در دوره های زبان چکی را به این سفارت ارائه نمایید. به نوعی این موضوع به شرایط دانشجو، رشته و دانشگاه وی بستگی دارد که باید حتما توسط کارشناسان موسسه مورد بررسی قرار بگیرد.

اما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرکی معتبر را به سفارت چک ارائه کنید تا صلاحیت خود برای تحصیل در این کشور به این زبان را اثبات نمایید. دقت داشته باشید که معمولا مدرک زبان مورد تایید سفارت چک همان مدرک مورد درخواست دانشگاه برای پذیرش می باشد؛ اما بازهم این موضوع نیز باید توسط کارشناسان موسسه رجبی مورد بررسی قرار بگیرد تا پذیرش و تحصیل در چک برای شما به خطر نیفتد.

تحصیل در جمهوری چک با مدرک دیپلم

تحصیل در جمهوری چک با مدرک دیپلم

شاید این سوال برای برخی وجود داشته باشد که شرایط پذیرش و تحصیل در جمهوری چک با مدرک دیپلم چگونه است؟ شروع تحصیل در چک با ارائه مدرک دیپلم، امکان پذیرش در دانشگاه های این کشور برای دوره تحصیلی لیسانس را فراهم می آورد که در دانشگاه و رشته شرایط خاصی را طلب می کنند.

باید توجه داشته باشید که جهت پذیرش در دوره کارشناسی در اکثر رشته ها در دانشگاه های کشور چک علاوه بر ارائه مدرک دیپلم باید در آزمون های ورودی مربوط به هر دانشگاه نیز شرکت کنید و موفق به اخذ نمره قبولی شوید. البته نباید از معدل مدرک دیپلم و همچنین نمرات دروس پایه و اصلی هر رشته تحصیلی نیز چشم پوشی کرد که تاثیر قابل توجهی در پذیرش شما خواهند داشت.

ضمنا باید در هنگام پذیرش مدرک دیپلم خود را نیز طبق نظام آموزشی این کشور معادل سازی کنید که طبق کشورهای مبدا دانشجویان، شرایط متفاوتی وجود خواهند داشت.در این جا متقاضیان خارجی به خصوص دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و قاره اروپا نظیر دانشجویان ایرانی به دلیل تفاوتی که در سیستم آموزشی و نظام تحصیلی این کشورها وجود دارد، قادر به معادل سازی مستقیم و دقیق دروس و مدرکشان وجود ندارد.

به همین خاطر این افراد باید دوره های پیش نیاز یا همان پیش از دانشگاه را پشت سر گذاشته و برخی دروس مهم را آموزش ببیند تا آماده شرکت در آزمون ورودی و همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور شوند که معمولا این دوره ها 1 سال به طول می انجامند.

برترین دانشگاه های کشور چک

در حال حاضر کشور چک تعدادی از دانشگاه های برتر و شناخته شده اروپا و جهان را در خود جای داده است، که تحصیل در هریک از آن ها به تنهایی یک موفقیت شناخته می شود. اما باید توجه داشته باشید که این مراکز در موارد مختلفی می توانند بایکدیگر دارای تفاوت باشند.

از جمله مهمترین تفاوت های میان این مراکز می توان به میزان شهریه، کیفیت آموزش، اساتید، هیئت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که هرکدام تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهند داشت. در ادامه اسامی و رتبه برترین دانشگاه های کشور چک را برایتان قرار داده ایم:

دانشگاه رتبه جهانی از موسسه QS
دانشگاه چارلز 248
دانشگاه ماساریک 400
دانشگاه فنی چک در پراگ 454
دانشگاه شیمی و فناوری پراگ 556
دانشگاه صنعتی برنو 620 – 611
دانشگاه پالاتسکی 640 – 631
دانشگاه علوم زیستی چک 710 – 701
دانشگاه مندل برنو 950 - 901
دانشگاه فنی و مهندسی لیبریک کشور چک 1200 - 1001

تحصیل به زبان انگلیسی در چک

همانطور که در بالا اشاره کردیم تحصیل در چک به زبان های چکی و انگلیسی امکان پذیر می باشد که باتوجه به مقاطع تحصیلی مختلف شرایط آن متفاوت خواهد بود. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در چک و در مدارس آن را دارید، باید به مدارس دو زبانه و بین المللی آن مراجعه کنید.

اما در رابطه با تحصیل در دانشگاه های این کشور باید بدانید که مقطع کارشناسی در اکثر مراکز به زبان چکی تدریس می شود و برخی دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم آورده اند که نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس در سطوح 5.5 تا 6 دارد.

ولی دوره های کارشناسی ارشد دارای فرصت های بسیار بیش تری به زبان انگلیسی می باشد و با مدرک آیلتس 6 تا 6.5 می توان در آن ها به تحصیل مشغول شد. اما این را بدانید که بیش ترین دوره های انگلیسی زبان در دانشگاه های چک در دوره های دکترا دیده می شوند که نیازمند ارائه مدرک آیلتس 6.5 یا 7 را به دانشگاه های این کشور دارد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر دانشگاه های خصوصی این کشور در مقایسه با دانشگاه های دولتی رشته های بیش تری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند که البته نیازمند پرداخت شهریه هایی گران تر را نیز دارد. پس می توان گفت که شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در چک گران تر از تحصیل به زبان چکی می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در چک

شرط معدل برای تحصیل در چک

قطعا یکی از پارامترهای تعیین کننده جهت پذیرش و تحصیل در چک میزان معدل آخرین مقطع تحصیلی متقاضیان می باشد. برای پذیرش در دوره کارشناسی دانشگاه های چک معدل دیپلم و نمرات اصلی هر رشته مورد توجه می باشد. البته باید توجه داشته باشید که آیا دانشگاه انتخابی شما حداقل شرط معدل را در نظر گرفته است یا نه!

معمولا دانشگاه های چک حداقل معدلی را اعلام نمی کنند، اما به طور عمومی داشتن حداقل معدل دیپلم 14 نیاز می باشد. ضمن اینکه برای پذیرش در رشته های پر متقاضی نظیر پزشکی و دندانپزشکی و همچنین پذیرش در دانشگاه های مطرح و سرشناس این کشور داشتن حداقل معدل کافی نمی باشد و شخص باید بتواند معدل بالایی را ارائه کند.

مثلا برای تحصیل رشته های پزشکی باید حداقل معدل 18 دیپلم را داشته باشید و نمرات دروس زیست شناسی، شیمی و ریاضی متقاضی نیز نمرات بالایی باشد. اما شرط معدل برای تحصیل در چک در مقاطع تحصیلات تکمیلی متفاوت می باشد و تاثیر آن کمتر از دوره کارشناسی می باشد.

پذیرش در دوره کارشناسی ارشد نیازمند داشتن سوابق تحصیلی و رزومه قوی نظیر مقالات و یا پژوهش های بین المللی در کنار معدل خوب و در صورت نیاز قبولی در آزمون دانشگاه می باشد. همچنین تاثیر معدل در پذیرش دوره دکترا کمتر می شود و ارائه مقالات بین المللی و یک موضوع پروپوزال قوی بیش ترین تاثیر را خواهد داشت.

امکان تحصیل رایگان در کشور چک

امکان تحصیل رایگان در کشور چک

معمولا این سوال وجود دارد که آیا تحصیل در چک رایگان است یا خیر؟ در رابطه با هزینه تحصیل در کشور چک باید بگوییم که شهریه تحصیل در دانشگاه های ین کشور باتوجه به شرایط تحصیل و شرایط دانشجویان می توان متفاوت باشد و در برخی موارد امکان تحصیل رایگان در کشور چک نیز وجود خواهد داشت.

باید بدانید که تحصیل در چک در دوره کارشناسی و به زبان چکی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد و شهریه ای از دانشجویان جهت تحصیل دریافت نمی شود. البته این امر فقط در رابطه با شهریه دانشگاه وجود خواهد داشت و دانشجویان باید هزینه های زندگی و اقامت خود را تامین نمایند.

پس اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، باید برای پرداخت شهریه های تحصیلی آن نیز آمادگی داشته باشید. همچنین باتوجه به اینکه مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می شوند، اکثر این دوره ها با پرداخت شهریه همراه هستند، مگر اینکه بتوانید بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی دریافت کنید.

بورسیه های تحصیلی متفاوتی از سوی دانشگاه ها و موسسات مختلف در این کشور به دانشجویان ارائه می شود که می تواند بخشی از شهریه دانشگاه تا حتی تمامی آن را پوشش دهد. حتی در بورسیه های فول فاند علاوه بر پوشش شهریه تحصیلی بطور کامل، مبلغی نیز به عنوان کمک هزینه مخارج زندگی به دانشجویان پرداخت می شود.

دوره های زبان در جمهوری چک 2024

قطعا تحصیل در خارج از کشورمان نیاز به یادگیری زبان خارجه ای دارد که باتوجه به کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود و همانطور که گفتیم برای تحصیل در چک نیاز به یادگیری زبان چکی یا انگلیسی خواهید داشت. ضمن اینکه باید دقت داشته باشید که حتی اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید، بازهم برای زندگی در این کشور باید تاحدی قابل قبولی زبان چکی را فرا بگیرید.

البته جای نگرانی نیست، در این کشور کالج های زبان مختلفی به صور مستقل و یا تحت نظارت دانشگاه های این کشور دوره های زبان چکی و انگلیسی را برگزار می کنند و شما می توانید پیش از اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور جهت پذیرش در این مراکز اقدام نموده و زبان مربوطه را فراگرفته و مدارک ضمن اینکه شما در طول گذراندن دوره های زبان در این کشور می توانید برای پذیرش در دانشگاه های چک نیز اقدام نمایید.

در عنوان دوره های زبان در کشور چک تمامی شرایط پذیرش، هزینه ها و جزئیات مربوط به این دوره های زبان و کالج ها در کشور چک را برای شما عزیزان تهیه و ارائه کرده ایم. ضمن اینکه شما در طول گذراندن دوره های زبان در این کشور می توانید برای پذیرش در دانشگاه های چک نیز اقدام نمایید.

در رابطه با شهریه های دوره های زبان نیز باتوجه به کالج و نوع دوره زبانی، شهریه ها می توانند متفاوت باشند. اما به طور کلی می توان شهریه دوره های زبان در جمهوری چک 2024 را نیز مبلغی در حدود 4 هزار تا 5 هزار یورو در نظر گرفت.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های چک

هزینه های تحصیل در دانشگاه های چک

همانطور که گفتیم شهریه تحصیل در چک در دانشگاه های دولتی و به زبان چکی برای دانشجویان رایگان می باشد. اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های چک فقط معطوف به شهریه دانشگاه نخواهد بود و شما باید هزینه های زندگی و اقامتی خود را نیز مد نظر قرار دهید که باتوجه به سبک زندگی و شهر محل تحصیل متفاوت خواهد بود.

یک دانشجوی خارجی ماهانه به طور متوسط 500 تا 900 یورو هزینه زندگی در این کشور خواهد داشت، که شرایط مختلفی در تعیین میزان آن موثر خواهند بود. در مقاله  هزینه های زندگی در چک کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تمامی جزئیات و بخش های مختلف هزینه های اقامتی در این کشور را برای شما تهیه کرده و شرح داده اند.

اما در ادامه بررسی شهریه دانشگاهی باید بدانید که با اینکه شهریه تحصیل به زبان چکی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد، اما باید مبلغی حدود 200 تا 450 یورو را بابت هزینه های ثبت نام و امورد دفتری اداری به دانشگاه پرداخت کنید، اما شهریه تحصیلی از شما دریافت نمی شود.

ولی تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارای شرایط متفاوتی خواهد بود و دانشجویان باید شهریه خود را کاملا پرداخت کنند که مبلغی گران تر از مراکز دولتی است، اما هنوز هم از بسیاری کشورهای اروپایی ارزان تر است. شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور چک باتوجه به رشته های مختلف و دانشگاه های گوناگون می تواند سالانه از 2500 یورو تا 15 هزار یورو متفاوت باشد.

موسسات اعزام دانشجو به جمهوری چک

در کنار موسسات مهاجرتی در کشورمان سال های بسیاری است انواع موسسات اعزام دانشجو به جمهوری چک نیز در حال فعالیت هستند که باید حتما از وزارت علوم کشورمان مجوز فعالیت دریافت کرده و یا آن را تمدید کرده باشند. متاسفانه تعداد قابل توجهی از این موسسات اعزام دانشجویی بدون مجوز و یا با اینکه اعتبارشان به پایان رسیده است، نیز همچنان در حال فعالیت در داخل کشور هستند.

جای ناراحتی است که با توجه به روادید محدود و دانشگاه های کمی که این موسسات با آن ها در ارتباط بوده و به طور کل اجازه روادید با آن ها را دارند؛ گستره انتخاب متقاضیان را برای دانشگاه های مختلف می بنند و همواره تلاش دارند تا به نحوی مدارک و شرایط شما را جوری جلوه دهند که در نهایت مناسب برای یکی از مراکز در دسترس آن ها می باشد. به همین خاطر انتخاب موسسات مشاوره اعزام دانشجو به چک بیش از حد تصور مهم و اساسی است.

از این رو با مراجعه به موسسات اعزام دانشجو به چک، به جای درنظر گرفتن شرایط فرد متقاضی و انتخاب بهترین گزینه ممکن برای او ، تلاش می شود تا فرد را به سمت مراکزی محدودی که این موسسات اجازه همکاری با آنها را دارندف سوق دهند.

به همین خاطر طی سال های گذشته از فعالیت بسیاری از این افراد و موسسات جلوگیری شده و همواره انتخاب موسسات مهاجرتی معتبر مانند موسسه مهاجرتی رجبی، مناسب تر و عاقلانه تر است.

با مطالعه مقالات زیر تحصیل در چک را بیشتر خواهید شناخت.

 پیدا کردن کار پس از تحصیل در چک و اقامت آن

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد علاقمند به تحصیل در چک یافتن شغل پس از اخذ مدرک می باشد. باید بگوییم که شرایط پیدا کردن کار پس از تحصیل در چک و اقامت آن کشور بسیار خوب و مناسب است و اکثر فارغ التحصیلان به راحتی می توانند شغل مناسب خود را یافته و به کار مشغول شوند. حتما مقاله کار در جمهوری چک را مطالعه کنید، تا با شرایط کاری و اخذ اقامت دائم از این طریق آشنا شوید.

به طور کلی دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیل در چک قادر هستند تا مازاد بر ویزای تحصیلی خود 9 ماه در این کشور مانده و به دنبال شغل مناسب بگردند، که باتوجه به نرخ پائین بیکاری و قدرت اقتصادی این کشور کاملا این امر ممکن می باشد. در نهایت پس از اشتغال ویزای شما به ویزای کاری مبدل خواهد شد و پس از 3 تا 5 سال کار و زندگی در این کشور می توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نمایید.

پس دقت کنید که اخذ اقامت دائم به طور مستقیم از طریق تحصیل در چک ممکن نیست و شما باید پس از اتمام تحصیلات در این کشور مشغول به کار شوید تا به این هدف دست پیدا کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در چک

 بله، در صورتی که موفق به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور و به زبان چکی شوید، می توانید تحصیل در چک را رایگان تجربه نمایید.

 بله، اگر پس از اتمام تحصیل در چک و دریافت مدرک موفق به اشتغال شوید، پس از 3 تا 5  سال زندگی در این کشور می توانید برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نمایید.

 دانشجویان خارجی می توانند به زبان های انگلیسی و چکی به تحصیل در چک مشغول شوند.

بله، دانشجویان می توانند در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز به تحصیل مشغول شوند که این فرصت در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار بیش تر از دوره کارشناسی می باشد.

هزینه اقامت و زندگی در کشور چک به عوامل مختلفی وابسته بوده و برای هر فرد متفاوت است، اما برای یک دانشجو می تواند ماهانه 500 تا 900 دلار هزینه داشته باشد.

بله، دانشجویان ایرانی باید حتما یک دوره آمادگی پیش از دانشگاه را پشت سر بگذارند.

شهریه تحصیل در چک در دانشگاه های دولتی و به زبان چکی رایگان بوده و در دانشگاه های خصوصی سالانه از 2500 یورو تا 15 هزار یورو باتوجه به رشته و دانشگاه متفاوت خواهد بود.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز همه روزه به صورت تلفنی و حضوری آماده ارائه مشاوره در زمینه تحصیل در چک به شما عزیزان می باشند. دعوت می کنیم مقاله تحصیل در اروپا را نیز بخوانید و با برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در اروپا هم آشنا شوید.

3.4/5 - (10 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه