یافتن شغل و کاریابی در چک

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
یافتن شغل و کاریابی در چک
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

جمهوری چک یکی از کشور های اروپایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قدرت صنعتی خود به یکی از کشور های جذب نیروی کار از سراسر جهان تبدیل شده است . البته باید توجه داشت که در این کشور مانند دیگر کشور های جهان اولویت با نیروی کار ماهر چکی است و در صورتی که هیچ نیروی کاری از این کشور نتواند موقعیت شغلی موجود را پر کند ، کارفرما می تواند از دیگر کشور های جهان نیروی کار استخدام کند . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی یافتن شغل و کاریابی در چک را مورد بررسی قرار داده و فرصت های شغلی موجود برای مهاجرت به چک را بیان خواهند کرد .

بررسی یافتن شغل و کاریابی در چک

از آنجا که جمهوری چک یک عضو نسبتا جدید اتحادیه اروپا است ، اخیرا بسیاری از فرصت ها برای شرکت های بین المللی در این کشور به وجود آمده است .

از آنجا که موقعیت جغرافیایی جمهوری چک ، درست در مرکز اروپا قرار دارد ، جذابیت آن برای بسیاری از شرکت ها ، به ویژه شرکت ها و موسسات مشاوره ای در امور بانکی و مدیریت نیز افزایش می یابد . فرصت های زیادی برای یافتن شغل و کاریابی در چک وجود دارد .

یافتن کار و موقعیت شغلی مناسب پیش از ورود به جمهوری چک و مهاجرت به اروپا آسان است . البته باید توجه داشت برای یافتن شغل مناسب و اشتغال در این کشور تسلط به زبان چکی بسیار مهم است و فرصت های شغلی بیشتری برای افراد خارجی مسلط به زبان چکی در این کشور وجود دارد . اگر فرد توانایی صحبت کردن به زبان چکی ندارد ، صنعت گردشگری می تواند موقعیت شغلی مناسبی برای او باشد .

نحوه یافتن شغل و کاریابی در چک

خدمات اشتغال عمومی : خدمات ارائه شده توسط آژانس های اشتغال دولتی رایگان هستند . آنها توسط وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری چک اداره می شوند .

این دفاتر در تمام 77 ناحیه جمهوری چک یافت می شوند . آنها لیستی از شغل های موجود در کل کشور را ارائه می دهند و همچنین به فرد در یافتن شغل و کاریابی در چک کمک می کنند .

مشاغل در روزنامه ها : تبلیغات در روزنامه ها هنوز هم یک روش بسیار محبوب برای ارتقاء موقعیت ها و یک روش بسیار رایج برای پیدا کردن کار در جمهوری چک است .

چندین روزنامه در بخش های تبلیغاتی خود مشغول به کار هستند . Hospodarske Noviny دارای یک بخش هفتگی به نام Kariera است . Lidovky و Mlada Fronta DNES همچنین مشاغل مورد نیاز را ارائه می دهند .

روزنامه های دیگر مانند پست پراگ ، که به زبان انگلیسی منتشر می شود ، فرصت های شغلی موجود در این کشور را برای مهاجران ارائه می کند . مقاله پراگ ارزان ترین شهر چک برای کار و زندگی را در همین وبسایت بخوانید .

نحوه یافتن شغل و کاریابی در چک

وب سایت های کاریابی : پورتال های شغلی به یک وسیله بسیار محبوب و کارآمد برای به دست آوردن دید کلی از موقعیت های شغلی موجود در جمهوری چک تبدیل شده اند .

آنها همچنین به خارجی ها کمک می کنند تا قبل از ورود به کشور ، یافتن شغل و کاریابی در چک را پیگیری کنند . اکثر وب سایت های کاری شغلی به زبان چکی ارائه می شوند ، اما برخی از پورتال های کاری که در سطح بین المللی نیز موجود هستند به زبان انگلیسی ارائه می شوند .

آژانس های کاریابی : بسیاری از سازمان های کاریابی بین المللی در پراگ دفاتر دارند . گاهی اوقات آنها ممکن است در سایر شهر های بزرگ دیگر نیز در دسترس باشند . این آژانس ها فهرستی از مشاغل موجود را ارائه می دهند .

فرصت های شغلی یافتن شغل و کاریابی در چک

توانایی صحبت کردن به زبان چکی برای پیدا کردن کار در جمهوری چک بسیار مهم است . اگر چه بخش هایی در این کشور وجود دارند که نیاز به صحبت در زبانهای دیگر ( اغلب انگلیسی ) دارند . با این حال ، آموزش زبان انگلیسی فرصتی عالی برای مهاجران برای کار در جمهوری چک است .

به خصوص در پراگ ، که در آن بسیاری از مدارس زبان وجود دارد که سالانه برای سال تحصیلی جدید معلم مسلط به زبان انگلیسی استخدام می کنند . آوریل زمان مناسب برای درخواست شغل های آموزشی است .

البته افرادی که به زبان چکی تسلط ندارند می توانند در صنعت گردشگری مشغول به کار شوند . یکی دیگر از بخش های صنعتی فعال در جمهوری چک صنعت خودرو سازی است .

بسیاری از موقعیت های مربوط به کار تخصصی در این بخش نمی تواند توسط نیروی کار چکی پر شود بنابراین ، شانس زیادی در این بخش برای نیروی کار متخصص خارجی وجود دارد .

ساعات کار و تعطیلات در جمهوری چک

متوسط ساعات کار در جمهوری چک در حدود 39 ساعت در هفته است . افراد زیر 18 سال ممکن است بیش از 30 ساعت در هفته کار نکنند و شیفت های کاری آنها نباید بیش از 6 ساعت در روز باشد . استاندارد تعطیلات در این کشور 20 روز در سال است .

به کارمندان در ادارات دولتی ، سازمان های دولتی مستقل و سازمان های متعهد مرخصی پنج هفته ای اعطا می شود. معلمان و کارکنان دانشگاهی 8 هفته مرخصی خواهند داشت . افراد بعد از کار کردن به مدت 60 روز متوالی مجاز به دریافت مرخصی هستند .

نرخ مالیات در جمهوری چک

مالیات بر درآمد چک برای افراد یک نرخ ثابت 15 درصد است . نرخ برای افراد دارای دستمزد و افراد خود اشتغال یکسان است . اگر فرد یک شهروند چک باشد یا اقامت دائم در جمهوری چک دارد ، باید مالیات درآمد خود در داخل جمهوری چک و خارج از کشور را پرداخت کند. اگر یک فرد خارجی در جمهوری چک مشغول به کار باشد ، فقط باید مالیات بر درآمدی که در جمهوری چک کسب کرده پرداخت کند .

میانگین درآمد در جمهوری چک

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپاست . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور پراگ نام دارد ، دیگر شهر های پرجمعیت این کشور برنو ، استراوا ، پلزن ، لیبرتس ، اولوموتوس ،اوستی ناد لابم می باشند . جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر ده میلیون نفر است .

میانگین درآمد در جمهوری چک

مردم این کشور نسبت به دین و مذهب بی اعتنا هستند و و تنها حدود بیست درصد از ساکنین این کشور به دین اعتقاد دارند . این کشور به دلیل وجود نیروی کار فوق العاده ماهر یکی قدرت های صنعتی اروپای مرکزی به شمار می آید . گردشگری یکی از منابع اقتصادی این کشور است و سالانه جمعیت بسیاری را جذب خود می کند . زبان رسمی مردم این کشور زبان چکی و واحد پول آن کرونا چک نام دارد .

به منظور یافتن شغل و کاریابی در چک بهتر است بدانید که میانگین دستمزد در جمهوری چک نزدیک به 32000 کرونا است .

آموزش و پرورش ، مراقبت های بهداشتی و مشاغل دولتی بالاترین نرخ درآمد را به خود اختصاص می دهند . بالاترین نرخ دستمزد در منطقه پراگ 39688 کرونا چک و کمترین نرخ درآمد در منطفه کرلوویواری 27741 کرونا چک است .

در مقاله ای که مورد مطالعه قرار گرفت ، مشاورین مجرب موسسه مهر آفرین رجبی به بررسی روش یافتن شغل و کاریابی در چک پرداخته و فرصت های شغلی برای مهاجران ، ساعات کار و تعطیلات ، نرخ مالیات در جمهوری چک و میانگین درآمد در این کشور را بیان کردند . برای کسب اطلاعاتی بیشتر می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه مهاجرتی به چک در شیراز و تهران گفت و گو کنید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه