درآمد پزشکان در دانمارک

درآمد پزشکان در دانمارک

در حال حاضر درآمد پزشکان در دانمارک می تواند از کم ترین میانگین درآمد، 575,100 تا بالاترین درآمد 1,835,700 کرون دانمارک در سال متغییر باشد.

پزشکان در دانمارک با 5 سال تجربه چه میزان درآمد به دست می آورند؟

بله، در این کشور دستمزد مردان برای انجام یک شغل با شرایط یکسان 4% نسبت به زنان بیشتر می باشد.

در بین شهرهای این کشور کپنهاگ بیشترین درآمد را برای پزشکان به ارمغان آورده و امروزه افراد در این شهر می توانند تا بیش از 1,357,900 کرون درآمد به دست آورند.

متخصصین قلب در کشور دانمارک دارای بیشترین درآمد هستند و این افراد می توانند تا بیش از 162000 کرون درآمد داشته باشند.

میانگین درآمد پزشکان در دانمارک

میانگین درآمد پزشکان در دانمارک بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، 1,196,300 کرون دانمارک در هر سال می باشد.

در حال حاضر درآمد پزشکان در دانمارک می تواند از کم ترین میانگین درآمد، 575,100 تا بالاترین درآمد 1,835,700 کرون دانمارک در سال متغییر باشد. این میزان تفاوت با توجه به مهارت و تجربیات کار پزشکان متفاوت است و پزشکانی با تجربه و مهارت بیشتر می توانند درآمدی نزدیک تر به بالاترین میانگین داشته باشند.

از طرفی اگر بخواهیم درآمد پزشکان را در هر ماه مقایسه کنیم باید گفت که متوسط درآمد یک پزشک در دانمارک 97,733 کرون در ماه است.

مقایسه درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی دانمارک

در حال حاضر پزشکان در کشور دانمارک می توانند در بخش خصوصی یا عمومی مشغول به کار شوند. بخش عمومی مراقبت های خصوصی دانمارک به صورت گسترده توسط دولت اداره شده و یکی از بهترین زمینه ها برای اشتغال در دانمارک به شمار می رود.

استخدام در بخش عمومی مراقبت های بهداشتی بسیار سخت و دشوار است با این حال شما می توانید با اشتغال در این بخش از امنیت شغلی بسیار خوبی بهرمند شوید.

در کنار این مورد نیز بخش خصوصی مراقبت های بهداشتی قرار گرفته که شامل اشتغال در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی می شود. علاوه بر این در صورت اخذ مجوز های لازم شما می توانید به عنوان یک پزشک مستقل در این کشور به اشتغال پرداخته و مطب خصوصی خود را داشته باشید.

امروزه درآمد پزشکان در دانمارک در بخش عمومی حدوداً 502200 کورون در نظر گرفته شده، در حالی که یک پزشک مشغول به کار در بخش خصوصی با شرایط یکسان 472,100 کورون درآمد به دست می آورد. لذا هر چند استخدام در بخش مراقبت های بهداشتی عمومی دانمارک سخت تر است، اما شما می توانید با استخدام در این بخش درآمد بیشتری به دست آورید.

مقایسه درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی دانمارک

درآمد پزشکان بر اساس تجربه در دانمارک

 منطقی است که با توجه به افزایش سابقه کاری و تجربه افراد در یک شغل، میزان مهارت ها افزایش یافته و دقت آن ها در انجام شغل افزایش می یابد.

در دانمارک پزشکانی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند یا حداقل دو سال سابقه کاری دارند، 681500 کرون دانمارک درآمد به دست می آورند.

هنگامی که این سابقه کاری به دو تا پنج سال برسد، درآمد پزشکان دانمارکی به 874900 کرون افزایش پیدا می کند. روند افزایش درآمد بر اساس تجربه ادامه پیدا کرده و پزشکان با میزان تجربه کاری پنج تا ده سال، می توانند از میانگین درآمد 1,212,800 کرون بهرمند شوند.

در نهایت باید گفت تجربه کاری بیش از ده سال در این کشور باعث افزایش درآمد قابل توجه پزشکان می شود. شما می توانید میزان درآمد پزشکان با بیش از ده سال سابقه را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • پزشکان با 10 تا 15 سال سابقه کاری: 1,500,800
  • پزشکان با 15 تا 20 سال سابقه کاری: 1,606,100
  • پزشکان با بیش از 20 سال سابقه کاری: 1,716,600

درآمد پزشکان بر اساس تخصص در دانمارک

مهم ترین و اساسی ترین فاکتور در درآمد پزشکان در دانمارک نوع تخصص و زمینه شغلی می باشد. 

متخصصین قلب در کشور دانمارک دارای بیشترین درآمد هستند و این افراد می توانند تا بیش از 162000 کرون درآمد داشته باشند. پس از این زمینه شغلی تخصص بیهوشی با میانگین درآمد 144,000 کرون دانمارک قرار دارد. شما می توانید درآمد پزشکان بر اساس تخصص در دانمارک را در جدول زیر مشاهده فرمایید. 

درآمد پزشکان بر اساس سطح تحصیلات در دانمارک

مدرک لیسانس اولین گام برای ورود به دنیای پزشکی در دانمارک است، هر چند این مدرک تحصیلی برای اشتغال به عنوان پزشک در دانمارک کافی نیست اما در مجموع پزشکان با مدرک لیسانس موفق می شوند که 25%، بیشتر از کسانی که تنها مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند درآمد به دست آورند.

از طرفی درآمد پزشکان در دانمارک با دریافت مدرک کارشناسی ارشد حدوداً 30% بیشتر از افرادی است که تنها مدرک لیسانس را از دانشگاه اخذ کرده اند. در نهایت باید گفت که اخذ مدرک دکترا می تواند درآمد شما در این کشور را تا بیش از 22% افزایش دهد. حال اگر با تحصیل در دانمارک  شما به مدارک معتبری دست یافتید، قطعا بر روی دستمزدتان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

درآمد پزشکان بر اساس جنسیت در دانمارک

در اکثر کشورهای دنیا شکاف های عمیقی بین درآمد مردان و زنان وجود دارد و اصولا در بازار کار مردان از درآمدهای بیشتری بهرمند می شوند. با این حال در سال های اخیر و با توجه به اهمیت برابری بین زنان و مردان میزان تفاوت های درآمدی رو به کاهش است.

در حال حاضر میزان تفاوت درآمد پزشکان بر اساس جنسیت در دانمارک تقریباً 4% می باشد و در این کشور دستمزد مردان برای انجام یک شغل با شرایط یکسان  4% نسبت به زنان بیشتر می باشد. به بیانی دیگر در حال حاضر میانگین درآمد یک پزشک مرد در کشور دانمارک حدود 1،196،300 است، در حالی که یک پزشک زن با شرایط یکسان می تواند 1،147،600 کرون دانمارک درآمد به دست آورد.

درآمد پزشکان در دانمارک بر اساس شهر

درآمد پزشکان در دانمارک بر اساس شهر

با توجه به این که شرایط اقتصادی و شغلی در هر شهر دانمارک متفاوت است جای تعجب نیست که درآمدها نیز در هر شهر متفاوت باشد. درآمد پزشکان در دانمارک بر اساس شهر تعیین شده و افراد در برخی شهرها می توانند از درآمدهای بیشتری بهرمند شوند.

در بین شهرهای این کشور کپنهاگ بیشترین درآمد را برای پزشکان به ارمغان آورده و امروزه افراد در این شهر می توانند تا بیش از 1,357,900 کرون درآمد به دست آورند.

بهترین شهرهای دانمارک برای کار پزشکی کپنهاگ و آرهوس هستند؛ آرهوس یکی دیگر از شهرهای عالی برای اشتغال به عنوان پزشک در این کشور می باشد. در حال حاضر درآمد پزشکان در دانمارک در این شهر 897,304 کرون دانمارک می باشد.

در نهایت یکی دیگر از شهرهای بسیار محبوب بین پزشکان شهر آسوشیتدپرس دانمارک می باشد. امروزه هر فرد می تواند با اشتغال در شهر تا بیش از 1,283,198 کرون در سال درآمد به دست آورند. در کنار درآمدها، اطلاع از هزینه ها نیز به شما کمک کرده تا دیدی وسیع تر از زندگی در این شهر به دست آورید.

افزایش درآمد پزشکان در دانمارک

پزشکی نیز مانند دیگر مشاغل دنیا هر ساله افزایش درآمد را تجربه می کند و هر سال میزان درآمد پزشکان در این کشور رو به افزایش است.

جالب است بدانید افزایش درآمد پزشکان در دانمارک دقیقا به صورت سالانه اتفاق نیوفتاده و پزشکان در این کشور هر 14 ماه یک بار افزایش درآمد را تجربه می کنند.

افزایش درآمد پزشکان در دانمارک 13% هر 14 ماه انجام می شود که این میزان در مقایسه با میانگین افزایش سالانه کشوری بسیار بیشتر می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده در میانگین افزایش درآمد سالانه کشوری برای اکثریت مشاغل مجموعاً 9 درصد افزایش درآمد به کارکنان هر 15 ماه اعطا می شود.

با این حال افزایش درآمد 13% تنها به شغل پزشکی اشاره دارد و در سال گذشته دیگر مشاغل مربوط به بخش مراقبت های بهداشتی در این کشور افزایش درآمد 7% را تجربه کرده اند. 

پاداش و مزایای پزشکان در دانمارک

یکی از مزایای مهم کار در دانمارک بهرمندی از پاداش های مختلف در طول سال می باشد. به طور کلی پزشکان در این کشور علاوه بر دریافت درآمدهای بالا از پاداش و مزایای بسیار زیادی نیز بهرمند می شوند. این پاداش و مزایا اصولاً بر اساس عملکرد در راستای اهداف و فعالیت ها به پزشکان اهدا می شود.

طبق اطلاعات به دست آمده در سال گذشته حدود 85% از پزشکان حداقل یک پاداش را در سال دریافت کرده اند. درحالی که تنها 15% در محیط شغلی خود از هیچ گونه پاداش و مزایایی بهرمند نشدند. پاداش و مزایای پزشکان در دانمارک معمولاً بین 5 تا 9% از درآمد افراد می باشد. با این حال اصولاً این مزایا دارای انواع مختلفی است و با توجه به نوع، قیمت ها متفاوت می باشد.  

شما می توانید در این کشور از پاداش های عملکرد فردی یا پاداش های عملکرد بیمارستان بهرمند شوید. مهم نیست که در کدام بخش مراقبت های بهداشتی این کشور مشغول به کار هستید، چنانچه کار خود را به بهترین نحو انجام دهید، می توانید از درآمدها و پاداش های بسیار زیادی بهرمند شوید.

4.1/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *