درآمد پزشکان در دانمارک

درآمد پزشکان در دانمارک اصولاً با توجه به عوامل مختلفی تعیین شده اما به طور کلی پزشکی در این کشور جزو مشاغل بسیار پردرآمد و پولساز طبقه بندی شده و پزشکان در این کشور می توانند پاداش و مزایای بسیار خوبی به دست آورند. لذا جای تعجب نیست که هر ساله دانمارک جزو کشور های تاپ جهت مهاجرت پزشکان شناخته می شود.

هر چند انتخاب صحیح کشور برای زندگی تأثیری گسترده و عمیق بر میزان درآمدهای شما خواهد داشت، اما باید گفت عوامل دیگری نظیر انتخاب بخش عمومی یا خصوصی، میزان تجربه کاری، تحصیلات، تخصص، شهر، جنسیت و… نیز جزو عوامل بسیار مهم و تأثیر گذار بر درآمد پزشکان در دانمارک می باشد.

توصیه می کنیم برای آشنایی با درآمد و دستمزد پزشکان در این کشور، در ادامه مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

سیستم مراقبت های بهداشتی در دانمارک، سیستمی مدرن و کار آمد تلقی شده که دسترسی رایگان به خدمات بهداشتی را برای تمامی مردم فراهم می کند. پزشکان متخصص و با تجربه در این کشور می توانند به راحتی در سیستم مراقبت های بهداشتی آن مشغول به کار شده و از درآمد، پاداش و امنیت شغلی بهرمند شوند.

با توجه به اینکه اشتغال یکی از بهترین و آسان ترین روش های مهاجرتی به این کشور است، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات، شرایط و روش های قانونی مهاجرت از طریق اشتغال، به مقاله کار در دانمارک مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
درآمد پزشکان در دانمارک

میانگین درآمد پزشکان در دانمارک

میانگین درآمد پزشکان در دانمارک بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، 1,196,300 کرون دانمارک در هر سال می باشد. لازم به ذکر است که میانگین درآمد در واقع به این اشاره دارد که تقریبا 50% از جمعیت بیشتر از این مقدار درآمد به دست آورده و 50% جمعیت نیز دارای درآمدی کم تر از مقدار تعیین شده هستند.

در حال حاضر درآمد پزشکان در دانمارک می تواند از کم ترین میانگین درآمد، 575,100 تا بالاترین درآمد 1,835,700 کرون دانمارک در سال تغییر باشد. این میزان تفاوت اصولاً با توجه به مهارت و تجربیات کار پزشکان متفاوت است و پزشکانی با تجربه و مهارت بیشتر می توانند درآمدی نزدیک تر به بالاترین میانگین داشته باشند.

از طرفی اگر بخواهیم درآمد پزشکان را در هر ماه مقایسه کنیم باید گفت که متوسط ​​درآمد یک پزشک در دانمارک 97,733 کرون در ماه است که این محدوده درآمد از 47925 کرون دانمارک کمترین میانگین تا 152975 کرون، بالاترین میانگین واقعی، متغیر است و این میزان درآمد شامل مزایی مانند مسکن و حمل و نقل می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب مقصد با شما، مهیا کردن مسیر و مدارک شما در کوتاه ترین زمان ممکن با ما! مهاجرت موفق

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی دانمارک

در حال حاضر پزشکان در کشور دانمارک می توانند در بخش خصوصی یا عمومی مشغول به کار شوند و در هر کدام از این بخش ها به کسب درآمد بپردازند. بخش عمومی مراقبت های خصوصی دانمارک به صورت گسترده توسط دولت اداره شده و یکی از بهترین زمینه ها برای اشتغال در دانمارک به شمار می رود.

استخدام در بخش عمومی مراقبت های بهداشتی بسیار سخت و دشوار است با این حال شما می توانید با اشتغال در این بخش از امنیت شغلی بسیار خوبی بهرمند شوید.

در کنار این مورد نیز بخش خصوصی مراقبت های بهداشتی قرار گرفته که گرفته که اصولا شامل اشتغال در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی می شود. علاوه بر این در صورت اخذ مجوز های لازم شما می توانید به عنوان یک پزشک مستقل در این کشور به اشتغال پرداخته و مطب خصوصی خود را داشته باشید.

امروزه طبق اطلاعات به دست آمده از مقایسه درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی دانمارک متوجه شدیم که کارمندان بخش دولتی در دانمارک بیشتر از کارمندان در بخش خصوصی در همان شغل و تخصص درآمد دارند.

امروزه درآمد پزشکان در دانمارک در بخش عمومی حدوداً 502200 کورون در نظر گرفته شده، در حالی که یک پزشک مشغول به کار در بخش خصوصی با شرایط یکسان 472,100 کورون درآمد به دست می آورد. لذا هر چند استخدام در بخش مراقبت های بهداشتی عمومی دانمارک سخت تر است، اما شما می توانید با استخدام در این بخش درآمد بیشتری به دست آورید.

مقایسه درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی دانمارک

درآمد پزشکان بر اساس تجربه در دانمارک

یکی دیگر از فاکتورهایی که تأثیر بسیار گسترده ای بر میزان درآمد پزشکان در دانمارک دارد، میزان تجربه و تعداد سال هایی است که در این زمینه شغلی مشغول به کار بودید. منطقی است که با توجه به افزایش سابقه کاری و تجربه افراد در یک شغل، میزان مهارت ها افزایش یافته و دقت آن ها در انجام شغل افزایش می یابد.

این موضوع در حرفه های تخصصی مانند پزشکی مهم تر است و این گونه در نظر گرفته شده که پزشکان با تجربه بالاتر، دارای صلاحیت بیشتری برای درمان بیماری ها مختلف هستند و لذا درآمد پزشکان بر اساس تجربه در دانمارک، افزایش می یابد. در دانمارک پزشکانی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند یا حداقل دو سال سابقه کاری دارند، 681500 کرون دانمارک درآمد به دست می آورند.

هنگامی که این سابقه کاری به دو تا پنج سال برسد، درآمد پزشکان دانمارکی به 874900 کرون افزایش پیدا می کند. روند افزایش درآمد بر اساس تجربه ادامه پیدا کرده و پزشکان با میزان تجربه کاری پنج تا ده سال، می توانند از میانگین درآمد 1,212,800 کرون بهرمند شوند.

در نهایت باید گفت تجربه کاری بیش از ده سال در این کشور باعث افزایش درآمد قابل توجه پزشکان می شود. شما می توانید میزان درآمد پزشکان با بیش از ده سال سابقه را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • پزشکان با 10 تا 15 سال سابقه کاری: 1,500,800
  • پزشکان با 15 تا 20 سال سابقه کاری: ​​1,606,100
  • پزشکان با بیش از 20 سال سابقه کاری: 1,716,600

درآمد پزشکان بر اساس تخصص در دانمارک

مهم ترین و اساسی ترین فاکتور در درآمد پزشکان در دانمارک نوع تخصص و زمینه شغلی می باشد. امروزه پزشکی جزو مشاغل بسیار پویا در نظر گرفته می شود که دارای شاخه های مختلفی است. هر کدام از تخصص های پزشکی به صورت خاص بر درمان و پیشگیری از یک نوع بیماری می پردازند.

شما می توانید در کشور دانمارک به عنوان پزشک عمومی، جراح، متخصص اطفال، متخصص قلب، چشم، مغز و اعصاب و… مشغول به کار شوید. هر کدام از این تخصص ها و زمینه های شغلی در این کشور نیازمند دانش، اطلاعات و مهارت های مختلفی هستند و دارای سختی کار متفاوتی می باشند، لذا میزان درآمدها در هر زمینه شغلی متفاوت می باشد.

متخصصین قلب در کشور دانمارک دارای بیشترین درآمد هستند و این افراد می توانند تا بیش از 162000 کرون درآمد داشته باشند. پس از این زمینه شغلی تخصص بیهوشی با میانگین درآمد 144,000 کرون دانمارک قرار دارد. شما می توانید درآمد پزشکان بر اساس تخصص در دانمارک را در جدول زیر مشاهده فرمایید. 

درآمد پزشکان دانمارکی در تخصص های مختلف (کرون دانمارک)

پزشک میزان درآمد پزشک میزان درآمد
متخصص قلب و عروق 162000 پزشک عمومی 74300
پرفیوژنیست قلب و عروق 99100 پزشک داخلی 121000
روانشناس بالینی 124000 متخصص مغز و اعصاب 119000
متخصص پوست 117000 متخصص نوروفیزیولوژی 34700
متخصص تغذیه 77500 عصب شناس 117000
پزشک بخش اورژانس 90000 چشم پزشک 89100
مشاور ژنتیک 68100 متخصص زنان و زایمان 108000
متخصص اطفال 98400 فیزیوتراپیست 66000
پزشک بیهوشی 144000 پزشک خانواده 78400
پزشک ایمونولوژی 123000 پزشک گوش و حلق و بینی 75600

درآمد پزشکان بر اساس سطح تحصیلات در دانمارک

میزان تحصیلات نیز یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین درآمد پزشکان در دانمارک می باشد. واضح است که پزشکی جزو مشاغل نیازمند به تحصیلات بالاست اما با این حال داشتن تحصیلات بالاتر از دانشگاه های معتبر جهان به شما کمک کرده که از درآمدهایی بیشتری بهرمند شوید.

درآمد پزشکان بر اساس سطح تحصیلات در دانمارک

اصولاً با توجه به اینکه حین مطالعه بیشتر در یک زمینه شغلی و اخذ آموزش های بیشتر، میزان دانش و مهارت های فرد در مورد شغل افزایش می یابد، درآمد پزشکان بر اساس سطح تحصیلات در دانمارک افزایش یافته و پزشکان با حداقل تحصیلات لیسانس یا فوق لیسانس نسبت به پزشکانی که مدرک دکترای خود را اخذ کرده اند درآمد کم تری به دست می آورند.

مدرک لیسانس اولین گام برای ورود به دنیای پزشکی در دانمارک است، هر چند این مدرک تحصیلی برای اشتغال به عنوان پزشک در دانمارک کافی نیست اما در مجموع پزشکان با مدرک لیسانس موفق می شوند که 25%، بیشتر از کسانی که تنها مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند درآمد به دست آورند.

از طرفی درآمد پزشکان در دانمارک با دریافت مدرک کارشناسی ارشد حدوداً 30% بیشتر از افرادی است که تنها مدرک لیسانس را از دانشگاه اخذ کرده اند. در نهایت باید گفت که اخذ مدرک دکترا می تواند درآمد شما در این کشور را تا بیش از 22% افزایش دهد. توصیه می کنیم برای آشنایی با روش ها و الزامات اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور مطالعه مقاله تحصیل در دانمارک را از دست ندهید.

مقالات زیر به شما کمک می کند تا کشور دانمارک را بیشتر بشناسید

درآمد پزشکان بر اساس جنسیت در دانمارک

سالیان سال است که جنسیت نقش عمده ای بر میزان درآمد پزشکان در دانمارک دارد. در اکثریت کشورهای دنیا شکاف های عمیقی بین درآمد مردان و زنان وجود دارد و اصولا در بازار کار مردان از درآمدهای بیشتری بهرمند می شوند. با این حال در سال های اخیر و با توجه به اهمیت برابری بین زنان و مردان میزان تفاوت های درآمدی رو به کاهش است.

کشور دانمارک یکی از کشورهای توسعه یافته و مدرن دنیا می باشد و در این کشور فعالیت های زیادی در جهت کاهش تفاوت درآمد بر اساس جنسیت انجام شده است. تا جایی که امروزه این کشور جزو کشورهای است که حقوق زنان را به رسمیت شناخته و در بازار کار خود نیز تفاوت بسیار کمی بین درآمد مردان و زنان قائل می شود. هدف اصلی دولت این کشور این است که افراد نه تنها بر اساس نوع جنسیت بلکه بر اساس میزان مهارت ها و استعدادهای خود به کسب درآمد بپردازند.

در حال حاضر میزان تفاوت درآمد پزشکان بر اساس جنسیت در دانمارک تقریباً 4% می باشد و در این کشور دستمزد مردان برای انجام یک شغل با شرایط یکسان  4% نسبت به زنان بیشتر می باشد. به بیانی دیگر در حال حاضر میانگین درآمد یک پزشک مرد در کشور دانمارک حدود 1،196،300 است، در حالی که یک پزشک زن با شرایط یکسان می تواند 1،147،600 کرون دانمارک درآمد به دست آورد.                    

درآمد پزشکان در دانمارک بر اساس شهر

درآمد پزشکان در دانمارک بر اساس شهر

علاوه بر این که انتخاب شهر در حین مهاجرت کاری اهمیت بسیار زیادی دارد و تأثیر عمیقی بر درآمدهای افراد در این کشور دارد، انتخاب صحیح شهر نیز جزو موارد بسیار مهم می باشد. کشور دانمارک شهرهای بسیار زیادی را در خود جای داده است که هر کدام از این شهرها دارای فرصت های شغلی فراوانی هستند.

با توجه به این که شرایط اقتصادی و شغلی در هر شهر متفاوت است جای تعجب نیست که درآمدها نیز در هر شهر متفاوت باشد. درآمد پزشکان در دانمارک بر اساس شهر تعیین شده و افراد در برخی شهرها می توانند از درآمدهای بیشتری بهرمند شوند.

در بین شهرهای این کشور کپنهاگ بیشترین درآمد را برای پزشکان به ارمغان آورده و امروزه افراد در این شهر می توانند تا بیش از 1,357,900 کرون درآمد به دست آورند.

پس از کپنهاگ شهر زیبای آرهوس قرار دارد که یکی دیگر از شهرهای عالی برای اشتغال به عنوان پزشک در این کشور می باشد. در حال حاضر درآمد پزشکان در دانمارک در این شهر 897,304 کرون دانمارک می باشد.

در نهایت یکی دیگر از شهرهای بسیار محبوب بین پزشکان شهر آسوشیتدپرس دانمارک می باشد. امروزه هر فرد می تواند با اشتغال در شهر تا بیش از 1,283,198 کرون در سال درآمد به دست آورند. در کنار درآمدها، اطلاع از هزینه ها نیز به شما کمک کرده تا دیدی وسیع تر از زندگی در این شهر به دست آورید. پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین شهرهای دانمارک برای کار را مطالعه کرده و آمارها را بر اساس داده های واقعی مقایسه کنید.

افزایش درآمد پزشکان در دانمارک

پزشکی نیز مانند دیگر مشاغل دنیا هر ساله افزایش درآمد را تجربه می کند و هر سال میزان درآمد پزشکان در این کشور رو به افزایش است.

جالب است بدانید افزایش درآمد پزشکان در دانمارک دقیقا به صورت سالانه اتفاق نیوفتاده و پزشکان در این کشور هر 14 ماه یک بار افزایش درآمد را تجربه می کنند.

افزایش درآمد پزشکان در دانمارک 13% هر 14 ماه انجام می شود که این میزان در مقایسه با میانگین افزایش سالانه کشوری بسیار بیشتر می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده در میانگین افزایش درآمد سالانه کشوری برای اکثریت مشاغل مجموعاً 9 درصد افزایش درآمد به کارکنان هر 15 ماه اعطا می شود.

با این حال افزایش درآمد 13% تنها به شغل پزشکی اشاره دارد و در سال گذشته دیگر مشاغل مربوط به بخش مراقبت های بهداشتی در این کشور افزایش درآمد 7% را تجربه کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار پزشکی و مدارک دانشگاهی این کشور حتما مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک را مطالعه کنید.

صنعت نرخ رشد
بانکداری 4%
انرژی 8%
فناوری اطلاعات 3%
مراقبت های بهداشتی 7%
ساخت و ساز 6%
گردشگری 2%
آموزش 1%

درآمد پزشکان در دیگر کشورها چقدر است؟ عناوین زیر را برای پاسخ به این سوال مطالعه کنید

پاداش و مزایای پزشکان در دانمارک

یکی از مزایای مهم اشتغال در کشور دانمارک بهرمندی از پاداش های مختلف در طول سال می باشد. به طور کلی پزشکان در این کشور علاوه بر دریافت درآمدهای بالا از پاداش و مزایای بسیار زیادی نیز بهرمند می شوند. این پاداش و مزایا اصولاً بر اساس عملکرد در راستای اهداف و فعالیت ها به پزشکان اهدا می شود.

طبق اطلاعات به دست آمده در سال گذشته حدود 85% از پزشکان حداقل یک پاداش را در سال دریافت کرده اند. درحالی که تنها 15% در محیط شغلی خود از هیچ گونه پاداش و مزایایی بهرمند نشدند. پاداش و مزایای پزشکان در دانمارک معمولاً بین 5 تا 9% از درآمد افراد می باشد. با این حال اصولاً این مزایا دارای انواع مختلفی است و با توجه به نوع، قیمت ها متفاوت می باشد.  

شما می توانید در این کشور از پاداش های عملکرد فردی یا پاداش های عملکرد بیمارستان بهرمند شوید. مهم نیست که در کدام بخش مراقبت های بهداشتی این کشور مشغول به کار هستید، چنانچه کار خود را به بهترین نحو انجام دهید، می توانید از درآمدها و پاداش های بسیار زیادی بهرمند شوید.

سوالات پر تکرار درآمد پزشکان در دانمارک

در حال حاضر درآمد پزشکان در دانمارک می تواند از کم ترین میانگین درآمد، 575,100 تا بالاترین درآمد 1,835,700 کرون دانمارک در سال متغییر باشد.

امروزه پزشکان با میزان تجربه کاری پنج تا ده سال، می توانند از میانگین درآمد 1,212,800 کرون بهرمند شوند.

بله، در این کشور دستمزد مردان برای انجام یک شغل با شرایط یکسان 4% نسبت به زنان بیشتر می باشد.

در بین شهرهای این کشور کپنهاگ بیشترین درآمد را برای پزشکان به ارمغان آورده و امروزه افراد در این شهر می توانند تا بیش از 1,357,900 کرون درآمد به دست آورند.

متخصصین قلب در کشور دانمارک دارای بیشترین درآمد هستند و این افراد می توانند تا بیش از 162000 کرون درآمد داشته باشند.

اکنون که با بخش های مختلف درآمد پزشکان در دانمارک آشنا شده اید، توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های مهاجرتی به این کشور حتماً از طریق دفاتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید تمامی اطلاعات لازم در مورد دانمارک و شرایط مهاجرت به این کشور اروپایی را در مقاله به روز و جدید مهاجرت به دانمارک مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.1/5 - (12 امتیاز)
منو
خانه