هزینه های زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی در دانمارک می تواند برای افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند یک موضوع مهم و اساسی باشد ، از این رو ، شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) این مقاله را به شرح هزینه های زندگی در این کشور اختصاص داده است.

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی است که شهروندان آن از سطح رفاه بسیار مطلوبی برخوردارند و مهاجرت به این کشور می تواند یک تصمیم بسیار هوشمندانه باشد ، زیرا این کشور میزبان یکی از شادترین مردم در جهان است.

در مقاله مهاجرت به دانمارک به طور مفصل درباره شرایط زندگی در این کشور صحبت کردیم‌ که می توانید با مطالعه آن از تمامی جزئیات مطلع شوید ، اگرچه هزینه های زندگی در دانمارک کمی گران است ، اما می توانید با آگاهی و کمی درایت هزینه های خود را مدیریت کنید.

به منظور یک مهاجرت آسان و برنامه ریزی شده باید قبل از انجام هر کاری کلیه شرایط و موقعیت خود و کشوری که قصد دارید به آن مهاجرت کنید را کاملا ارزیابی نمایید و اطلاعات‌ دقیقی در مورد آن کشور بدست آورید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر بگیرید هزینه های زندگی است ، در ادامه هزینه های زندگی در دانمارک را به طور کامل شرح خواهیم داد و مهاجرت به این کشور را برای شما راحت تر خواهیم کرد.

نکته : هزینه های زندگی در دانمارک به صورت جداگانه در این مطلب ارائه شده اند با انتخاب هر یک از هزینه ها از بخش فهرست مطالب ، مستقیما به همان مطلب هدایت خواهید شد.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در دانمارک

مهمترین و اساسی ترین هزینه های زندگی در دانمارک

یکی از عواملی که در مهمترین و اساسی ترین هزینه های زندگی در دانمارک تاثیر دارد ، سبک زندگی و عادات افراد است ، به طور کلی افراد مختلف عادات مختلفی دارند ، برخی از آنها از هزینه کردن نمی هراسند و به راحتی لوازم مورد نیاز خود را خریداری می کنند در حالی که برخی دیگر با برنامه ریزی و مطابق با اهداف خود اقدام به خرج کردن بودجه خود می کنند ، با این حال در دانمارک نیز مهمترین و اساسی ترین هزینه های زندگی عبارتند از :

  • هزینه های مسکن
  • هزینه های مواد غذایی
  • هزینه های خدمات آب و برق
  • هزینه های پوشاک‌
  • هزینه رستوران ها
  • هزینه های حمل و نقل

 بدیهی است‌ که هزینه های زندگی در دانمارک ، گران است اما برای اینکه بتوانید این هزینه ها را پوشش دهید ، باید هزینه های ماهانه خود را با برنامه ریزی و دقت بودجه بندی کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات دقیق در خصوص هزینه های زندگی با دریافت مشاوره رایگان از هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های مسکن در دانمارک

اغلب مهاجران تقریباً ۳۶ درصد از کل هزینه های ماهانه خود را در این کشور به هزینه های مسکن در دانمارک اختصاص می دهند ، احتمالا در کپنهاگ ، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه برای تامین هزینه های مسکن نیاز دارید ، در حالی که حداکثر هزینه اجاره مسکن در این شهر به ۸۰۰ یورو می رسد ، با این حال هزینه های اجاره مسکن در دانمارک مانند سایر کشورها به منطقه و امکانات خانه یا آپارتمان مورد اجاره بستگی دارد.

چنانچه تصمیم داشته باشید در خارج از شهر زندگی کنید می توانید خانه هایی با ۲۰۰ یورو‌ در ماه پیدا کنید ، در جدول زیر برخی از هزینه های مسکن در دانمارک آورده شده است.

هزینه اجاره مسکن در پایتخت اسلواکی قیمت به یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج شهر 5.253
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 35.046
اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از شهر 9.784
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 12.778
خرید هر متر آپارتمان در مرکز شهر 35.046
خرید هر متر آپارتمان خارج از شهر 25.141
مواد غذایی به ازای هر یک کیلوگرم قیمت به یورو مواد غذایی به ازای هر یک کیلوگرم قیمت به یورو
برنج سفید 15.8 فیله مرغ 69.85
گوشت گاو 101.32 یک قرص نان سفید 19
شیر 10.90 تخم مرغ 27.36
پمیر محلس 79.79 پیاز 10.90
گوجه فرنگی 26.5 سیب زمینی 12.96
کاهو 12.58 موز 20.17
سیب 19.98 پرتقال 20.22
یک بطری یک و نیم لیتری آب 9.25 یک بطری شراب 60
یک بطری آبجو وارداتی 15.86 یک بطری آبجو تولید داخل 12

هزینه های مواد غذایی در دانمارک

به طور کلی هزینه های مواد غذایی در دانمارک گران است ، شاید به محض رسیدن به فرودگاه این کشور با دیدن قیمت یک هات داگ ساده شگفت زده شوید.

به یاد داشته باشید مواد غذایی در اغلب فرودگاه های سراسر جهان قیمت های بسیار بالایی دارند ، با این حال ، حتی در خارج از فرودگاه های دانمارک با مواد غذایی مواجه خواهید شد که قیمت های بسیار زیادی دارند.

برای صرفه‌ جویی در هزینه های زندگی در دانمارک بهتر است از فروشگاه هایی خرید کنید که مواد غذایی ارزان تری در اختیار خریداران قرار می دهند ، به طور کلی ارزان ترین مکان برای خرید غذا و نوشیدنی در دانمارک ، سوپرمارکت های زنجیره ای مقرون به صرفه مانند فروشگاه زنجیره ای لیدول ( Lidl ) است.

 یکی دیگر از فروشگاه های مقرون به صرفه در دانمارک فروشگاه تو گود تو گو است ، در جدول برخی از قیمت های مهمترین مواد غذایی در دانمارک آورده شده است.

هزینه های رستوران ها در دانمارک

با توجه به قیمت های بالای مواد غذایی در این کشور ، بدیهی است که هزینه های رستوران ها در دانمارک  نیز بسیار گران می باشد ، در حالی که قیمت وعده های غذایی در دانمارک می تواند متفاوت باشد ، متوسط ​​هزینه غذا در دانمارک تقریبا ۳۱۱ کرون در روز است ، البته این هزینه ها بر اساس عادات غذایی و عادات خرج کردن افراد می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

به طور میانگین در هزینه های زندگی در دانمارک هنگام صرف غذا در دانمارک باید حدود ۱۲۴ کرون را برای هر نفر در نظر بگیرید ،  قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزان تر از ناهار یا شام است ، برای آگاهی از قیمت های رستوران ها در دانمارک به جدول زیر مراجعه کنید.

هزینه رستوران های دانمارک قیمت به یورو
یک وعده غذا در رستوران عادی 130
یک وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران متوسط 600
یک وعده غذا در رستوران مک دونالد 80
آبجو تولید داخل نیم لیتری 50
کاپوچینو 37.1
کوکاکولا یا پپسی 23.8
آب 0.33 لیتری 19.47
هزینه حمل و نقل قیمت به یورو قیمت به یورو
بلیط حمل و نقل یک سره قطار شهری 24
شروع تاکسی 50
تاکسی هر کیلومتر 15
تاکسی هر یک ساعت 450
بلیط ماهیانه قطار شهری 500
هزینه گازوئیل 14.96
کرایه ولوکس واگن 278.995
کرایه تویوتا کرولا 273.810

هزینه های حمل و نقل در دانمارک

در کنار هزینه های غذا و هزینه های مسکن ، هزینه های حمل و نقل در دانمارک بخش بزرگی از هزینه های زندگی در این کشور به حساب می آیند ، در حقیقت ، زندگی در خارج از مناطق مرکزی شهر ، هزینه حمل و نقل بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد.

احتمالاً برای کاهش هزینه های زندگی در دانمارک تصمیم دارید در خارج از شهرها زندگی کنید ، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که هرچه کمتر برای اجاره مسکن خود هزینه کنید ، احتمالاً باید هزینه بیشتری را برای حمل و نقل خود در نظر بگیرید ، بنابراین در صورتی که قصد دارید در این کشور در خارج از شهر زندگی کنید بهتر است یک اتومبیل شخصی تهیه کنید ، استفاده از اتومبیل شخصی به صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل شما کمک خواهد کرد.

در جدول به برخی از هزینه های حمل و نقل در دانمارک اشاره کرده ایم.

با ارزان ترین ، بهترین و امن ترین کشورها برای مهاجرت آشنا شوید ، مقالات زیر اطلاعات کاملی به شما می دهند.

هزینه های آب و برق در دانمارک

اگرچه هزینه های آب و برق در دانمارک گران است ، این هزینه در مقایسه با میزان دستمزدی که شهروندان دانمارک دریافت می کنند مبلغ زیادی نمی باشد ، با این وجود هزینه های خدمات آب و برق  در فهرست مهمترین هزینه های زندگی در دانمارک قرار دارند.

بنابراین مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی براساس سال ها تجربه در امر مهاجرت توصیه می کنند برای تخمین هزینه های زندگی خود در این کشور حتما این هزینه ها را در فهرست مهمترین هزینه های زندگی خود قرار دهید و برای تامین هزینه های مهم زندگی در این کشور یک برنامه هدفمند طراحی کنید.

هزینه خدمات آب و برق و تلفن قیمت به یورو
هزینه های عمومی برق و آب 1.322
خدمات تلفن همراه به ازای 1 دقیقه 0.87
خدمات اینترنت به ازای 60 مگابایت بر ثانیه 237
هزینه خدمات آب و برق و تلفن قیمت به یورو
شلوار جین بزرگسال 690
لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای 300
یک جفت کفش مردانه چرمی 985
یک جفت کفش اسپورت برند نایک 703

هزینه های پوشاک‌ در دانمارک

یکی دیگر از مهمترین هزینه های زندگی در دانمارک هزینه های پوشاک در این کشور است ، به طور کلی هزینه های پوشاک در دانمارک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی گران تر است ، این کشور در فهرست دومین کشورهای گران قیمت برای خرید پوشاک قرار دارد ، این رده بندی براساس داده های مورد استفاده توسط آژانس اروپا تهیه شده که از نتایج برگرفته از یک ارزیابی در مورد قیمت های بررسی شده بیش از ۲۴۰۰ کالا و خدمات مصرفی در سراسر اروپا استفاده شده است.

برای آگاهی از هزینه های پوشاک اولیه در دانمارک جدول زیر را مشاهده کنید.

هزینه های سرگرمی در دانمارک

هزینه های بعدی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت هزینه های سرگرمی در دانمارک است ، گاهی اوقات در زندگی باید کمی از وقت خود را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهید ، به ویژه افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند باید برای اینکه بتوانند بهتر با جامعه آن کشور ادغام شوند از مراکز تفریحی و گردشگری نیز بازدید کنند ، بنابراین در فهرست هزینه های زندگی در دانمارک این هزینه ها را هم اضافه کنید.

برای اطلاع شما از هزینه های سرگرمی در دانمارک جدول زیر را تهیه کرده ایم.

هزینه های سرگرمی در دانمارک قیمت به یورو
عضویت در باشگاه ورزشی بزرگسالان 248.79
شرکت در کلوپ تنیس 166.88
تماشای فیلم در سینما 110

سایر هزینه های زندگی در دانمارک

برخی از هزینه های زندگی در هر کشوری به هزینه های بهداشت‌ و‌ درمان اختصاص دارد ، اگرچه این هزینه ها در فهرست مهمترین و اساسی ترین هزینه های زندگی قرار ندارند ، اما نباید اهمیت آنها را نادیده گرفت ، سایر هزینه های زندگی در دانمارک مانند هر کشور دیگری مربوط به هزینه های بهداشت و درمان است.

از آنجا که انسان هیچ اطلاعی از آینده خود ندارد و‌ ممکن است در معرض حوادث یا بیماری قرار بگیرد ، بنابراین بهتر است بخشی از درآمد و بودجه خود را برای این قبیل احتمالات کنار بگذارد ، بنابراین چنانچه برای هزینه های اساسی و مهم زندگی در این کشور برنامه ریزی می کنید ، برای تامین هزینه های بهداشت و درمان خود نیز تدابیری اتخاذ کنید ، در جدول زیر به برخی از این هزینه ها اشاره شده است.

  • بیمه درمانی ماهیانه برای بزرگسالان 130 کرون

میزان بودجه لازم‌ جهت هزینه های زندگی در دانمارک

برآورد میزان بودجه لازم برای تامین هزینه های زندگی در دانمارک برای مدیریت هزینه های خود در این کشور کمک بسیار شایانی به شما می کند ، تخمین تقریبی هزینه های زندگی در دانمارک به صورت ماهیانه بین ۷۵۹ تا ۹۰۰ یورو در ماه خواهد بود ، به طور کلی زندگی در کپنهاگ گرانتر از شهرهای کوچکتر است و هزینه های ماهانه آن به ۱۲۰۰ یورو می رسد ، در صورتی که قصد دارید در یک شهر کوچکتر اقامت کنید ، ممکن است بتوانید هزینه های خود را تا حدود ۶۵۹ یورو در ماه کاهش دهید.

متوسط درآمد شهروندان در دانمارک

متوسط درآمد شهروندان در دانمارک

در حالی که هزینه زندگی در دانمارک بسیار گران می باشد ، اما خبر خوب این است که اغلب شهروندان این کشور از درآمد بالایی برخوردارند ، اقتصاد قدرتمند این کشور باعث رونق بازار کار در دانمارک شده است ، اغلب شهروندان دانمارک از زندگی و درآمد خود خشنود هستند ، متوسط درآمد شهروندان در دانمارک بسیار منصفانه است و اغلب آنها دستمزدهای متوسط و رو به بالایی دریافت می کنند که برای یک زندگی ایده آل کافی است.

با توجه به بازار کار پررونق این کشور ، موسسه مهاجرتی رجبی پیشنهاد می کند برای راحتی بیشتر در امر مهاجرت از طریق یافتن کار در دانمارک ویزای این کشور را دریافت کنید ، در صورتی که از توان مالی بسیار خوبی برخوردارید می توانید از طریق سرمایه‌ گذاری در دانمارک نیز به این کشور مهاجرت کنید ، زیرا با توجه به مطالبی که بیان کردیم این کشور بستر بسیار خوبی را برای مهاجرانی فراهم‌کرده است که به منظور کار و سرمایه گذاری دانمارک را انتخاب می کنند.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در دانمارک

اغلب مهاجران تقریباً ۳۶ درصد از کل هزینه های ماهانه خود را در این کشور به هزینه های مسکن در دانمارک اختصاص می دهند ، احتمالا در کپنهاگ ، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه برای تامین هزینه های مسکن نیاز دارید.

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج شهر 5.253
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 35.046
  • یک وعده غذا در رستوران عادی 130
  • یک وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران متوسط 600
  • یک وعده غذا در رستوران مک دونالد 80
  • هزینه های عمومی برق و آب 1.322
  • خدمات تلفن همراه به ازای 1 دقیقه 0.87
  • خدمات اینترنت به ازای 60 مگابایت بر ثانیه 237

تخمین تقریبی هزینه های زندگی در دانمارک به صورت ماهیانه بین ۷۵۹ تا ۹۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم با اینکه هزینه های زندگی در دانمارک گران است اما به دلیل درآمد خوب شهروندان ، این کشور یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی در اروپا محسوب می شود ، چنانچه قصد دارید به دانمارک مهاجرت کنید و یا به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در دانمارک را نیز بخوانید و با سطح درامد و برترین مشاغل این کشور هم آشنا شوید.

هزینه زندگی در دانمارک را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید. کدام کشور ارزان تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه