ورزش در دانمارک

ورزش در دانمارک از تنوع بسیاری برخوردار می باشد و از جمله مواردی است که آگاهی از آن به شما کمک می کند تا بتوانید بعد از مهاجرت به این کشور ارتباط بهتری با مردم بومی برقرار کنید.

مانند بسیاری از کشورها ، مردم دانمارک عاشق ورزش هستند؛ به طوری که در حدود نیمی از جمعیت دانمارک در یک یا چند ورزش فعالیت دارند.

متخصصین ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها سابقه درخشان در امر مهاجرت به خوبی به روش های مهاجرتی به این کشور مسلط هستند و تمامی متقاضیان را بسته به شرایطشان راهنمایی می کنند؛ همچنین در مقاله مهاجرت به دانمارک می توانید روش های مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار دهید و تصمیم آگاهانه ای را اتخاذ نمایید.

در تمام نقاط دانمارک باشگاه های تیراندازی ، ژیمناستیک و دیگر ورزش ها تاسیس شده است ؛ همچنین قایقرانی در سطح ملی در اوایل سال 1886 سازماندهی شده و فوتبال توسط مهندسان بریتانیایی که برای طراحی سیستم راه آهن در دهه 1870 آمده بودند ، به دانمارک معرفی شد ؛ فوتبال با تأسیس باشگاه توپ کپنهاگ (Copenhagen Ball Club) در سال 1876 به یک ورزش سازمان یافته در این کشور تبدیل شد و همچنان یک ورزش ملی بسیار محبوب در دانمارک است.

کشور دانمارک در تمام بازی های المپیک به جز بازی های 1904 در سنت لوئیس ایالت میزوری ایالات متحده شرکت کرده است و ورزشکاران دانمارکی مدال های طلای المپیک را در مسابقاتی از جمله قایقرانی، تیراندازی، شنا، دوچرخه سواری و هندبال کسب نموده اند.

فهرست مطالب
ورزش در دانمارک

وضعیت ورزش در دانمارک

وضعیت ورزش در دانمارک به گونه ای است که مردم این کشور عاشق فوتبال هستند و در این رشته ورزشی دارای موفقیتهایی نیز بوده ‌اند؛ همچنین باشگاهها و امکانات مختلفی در خصوص این رشته ورزشی در اختیار دانمارکی ‌ها قرار گرفته است.

هندبال از دیگر ورزشهایی است که ورزشکاران دانمارکی در آن خیلی خوب عمل کرده ‌اند؛ تیم هندبال زنان دانمارک در سال 1990 دو موفقیت بدست آورد و تیم ملی هندبال مردان این کشور نیز بیش از هر تیم دیگری در تاریخ قهرمانی هندبال اروپا مدالهایی را به مردمش هدیه داده است.

همچنین در طول بازی‌ های 1936، اینگه سورنسن (Inge Sørensen) 12 ساله، با کسب مدال برنز در مسابقات 200 متر قورباغه، جوانترین ورزشکاری بود که در رشته انفرادی مدال المپیک را کسب نمود و پل الوستروم (رشته قایقرانی) بخاطر کسب مدالهای طلای المپیک در چهار بازی متوالی (1948–1960)، شناخته شده است.

علاوه بر این دانمارکی ‌ها و گردشگران خارجی که به دلایل مختلف از جمله گردشگری، سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت وارد این کشور شده ‌اند، معمولا از پارکها، جنگلها و سواحل دانمارک بازدید می ‌کنند و  استراحتگاههای دریای بالتیک در Bornholm که ترکیبی پر جنب و جوش از فعالیت های تفریحی از جمله دوچرخه سواری و کایاک سواری است، نگاهی اجمالی به گذشته دانمارک را ارائه می دهد.

از ورزشهای قابل توجه در دانمارک می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فوتبال
  • فوتبال آمریکایی
  • هاکی روی یخ
  • دوچرخه سواری
  • هندبال
  • بسکتبال
  • ورزش های موتوری
  • تنیس
  • ورزش های رزمی
  • قایقرانی
  • کریکت
  • شنا
  • بدمینتون
  • گلف
  • هاکی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با درج شماره تماس در این بخش.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فوتبال پربیننده ترین ورزش در دانمارک

فوتبال ، پربیننده ترین ورزش در دانمارک است ؛ همچنین ، این ورزش با بیش از 313000 بازیکن در بیش از 1600 باشگاه ، محبوب ترین ورزش در دانمارک محسوب می شود.

تیم ملی فوتبال دانمارک توانسته به نتایج قابل توجهی از جمله شش بار متوالی صعود به مسابقات قهرمانی اروپا (1984 – 2004) و قهرمانی یوفا در سال 1992 دست یابد ؛ از دیگر دستاوردهای مهم این ورزش می توان به قهرمانی در جام کنفدراسیون ها در سال 1995 و رسیدن به یک چهارم نهایی جام جهانی 1998 اشاره کرد.

تیم ملی فوتبال دانمارک در مه 1997 به رتبه 3 در رده بندی فیفا و رتبه 1 در سیستم رتبه بندی جهانی فوتبال Elo (1912-1920) رسید.

پیتر اشمایکل دروازه بان دانمارکی دو بار (1992 و 1993) به عنوان بهترین دروازه بان جهان انتخاب شده و هر کسی که در دانمارک در مورد فوتبال اطلاعاتی دارد ، میکل لادروپ ، فوتبالیست بازنشسته دانمارکی را می شناسد.

فوتبال پربیننده ترین ورزش در دانمارک

فوتبال آمریکایی در کشور دانمارک

علیرغم تلاش های چند دهه اخیر NFL برای ایجاد علاقه به ورزش فوتبال آمریکایی ، باز هم این ورزش ، یک ورزش بسیار کوچک در سطح اروپا است ؛ اما هنوز هم می توان فوتبال آمریکایی را در دانمارک یافت.

در حقیقت ، یک فدراسیون رسمی ورزشی به نام فدراسیون فوتبال آمریکایی دانمارک وجود دارد که تیم ملی دانمارک ، تالار افتخار و لیگ ملی دانمارک را اداره می کند ؛ این لیگ در قالبی مشابه با NFL با یک فصل عادی و پلی آف فعالیت می کند ؛ معادل دانمارکی Super Bowl ،Mermaid Bowl  نامیده می شود و معمولا هر ماه اکتبر بازی ها انجام می شود.

هیئت حاکمه فدراسیون فوتبال آمریکایی دانمارک در سال 1988 تشکیل شده و تیم های ملی اعم از جوانان و بزرگسالان فوتبال آمریکایی را در مسابقات قهرمانی اروپا دنبال می کنند.

اگر به فکر رفتن به دانمارک هستید ، مشاوره با متخصصین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می تواند مسیر مهاجرت را برای شما آسان تر کند ، توصیه می کنیم مقاله کار در دانمارک را نیز بخوانید چراکه با هر روشی به این کشور مهاجرت کنید باید با قوانین کار و تخصص های مورد نیاز آن آشنا باشید.

هاکی روی یخ بهترین ورزش زمستانی در دانمارک

هاکی روی یخ بهترین ورزش زمستانی در دانمارک

از آن جا که زمستان های دانمارک می تواند بسیار سرد باشد و مانند مردم دیگر کشورهای دارای این نوع آب و هوا ، دانمارکی ها هم عاشق هاکی روی یخ هستند ؛ لذا می توان گفت که هاکی روی یخ ، بهترین ورزش زمستانی در دانمارک است.

بزرگ ترین لیگ حرفه ای هاکی روی یخ دانمارک در حال حاضر با عنوان Metal Ligaen شناخته می شود که این لیگ به بزرگی لیگ هایی مانند HockeyAllsvenskan سوئد ، لیگ هاکی کنتیننتال و لیگNHL  آمریکا نمی باشد ، اما باز هم لیگ دانمارک بسیار رقابتی است و استعدادهای بزرگی را در خود جای داده است.

و در نهایت بسیاری از بازیکنان این لیگ به لیگ های بزرگ تری چون NHL و KHL راه می یابند که از جمله این بازیکنان می توان به پیتر رجین و نیکلاس جنسن اشاره نمود.

مسابقات  NHL،Metal Liagen  و یا سایر مسابقات را می توان از طریقViasat  و TV2 دانمارک دنبال نمود.

ورزش دوچرخه سواری در دانمارک

در ادامه معرفی ورزش در دانمارک به ورزش دوچرخه سواری می رسیم که دارای طرفداران زیادی است و شهرهای دانمارک برای ایمنی و آسان تر شدن دوچرخه سواری ، شامل مسیرهای دوچرخه سواری مجزا هستند که دوچرخه سواران را می تواند از خودروها و عابران پیاده دور کند.

برای نشان دادن تحسین و علاقمندی دانمارکی ها به ورزش دوچرخه سواری ، فقط کافی است که از ایستگاه مرکزی قطار کپنهاگ خارج شوید و ببینید که محوطه اطراف ورودی اصلی آن از انبوهی از دوچرخه ها پوشیده شده است.

تیم ساکسو بانک (Saxo Bank) موفق ترین تیم دوچرخه سواری در این کشور بوده و ورزش دوچرخه سواری در دانمارک را می توان از طریق تلویزیون تماشا نمود ؛ از جمله تور دو فرانس که توسط TV2 دانمارک و یورو اسپورت پخش می شود.

دوچرخه سواران معروف دانمارکی

اما دوچرخه سواران معروف دانمارکی چه کسانی هستند؟ با علاقه بسیاری که دانمارکی ها به ورزش دوچرخه سواری دارند ، جای تعجب نمی ماند که این کشور بتواند دوچرخه سواران حرفه ای و موفقی را پرورش دهد.

به طوری که ، توروالد الگارد (Thorvald Ellegaard) که به عنوان موفق ترین نام دانمارکی در رشته دوچرخه سواری شناخته می شود ، موفق به کسب 24 عنوان قهرمانی در دانمارک ، سه عنوان قهرمانی در اروپا و نیز عنوان قهرمانی حرفه ای سرعت جهانی در 6 نوبت شده است ؛ وی در طی دوران حرفه ای خود ، در 925 مسابقه از 1560 مسابقه ای که شرکت کرده ، پیروز بوده است.

در سال های اخیر ، دانمارک به عنوان یک کشور قوی در زمینه دوچرخه سواری ظاهر شده است و بیارن لیکگارد رییس (Bjarne Lykkegård Riis ) برنده تور دو فرانس در سال 1996 شد و مایکل راسموسن در تورهای 2005 و 2006 به مقام پادشاهی کوه ها دست یافت.

از دیگر دوچرخه سواران معروف دانمارکی می توان به ماتی برشل (Matti Breschel) ، نیکی سورنسن (Matti Breschel) ، بو همبرگر (Bo Hamburger) ، جسپر اسکیبی (Jesper Skibby) ، یاکوب فوگلسانگ (Jakob Fuglsang) و لارس مایکلسن (Lars Michaelsen) اشاره نمود.

دوچرخه سواران معروف دانمارکی

انتخاب یک کشور ، از جنبه های مختلف قابل ارزیابی است ؛ مقالات زیر را برای شناخت دانمارک بخوانید.

ورزش هندبال در دانمارک

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در خصوص ورزش در دانمارک هستید باید بدانید که هندبال در این کشور دارای سابقه ای طولانی است و این ورزش ریشه در دانمارک دارد ؛ لذا می توان گفت که ورزش هندبال در دانمارک بسیار محبوب است ؛ به طوری که ، در این کشور در حدود 150000 بازیکن دارای مجوز وجود دارد.

تیم ملی هندبال زنان دانمارک موفق به کسب سه مدال طلای بازی های المپیک شده است ؛ همچنین ، تیم هندبال مردان نیز در المپیک 2016 ریودوژانیرو مدال طلا کسب کرد ؛ علاوه بر موفقیت های دانمارک در زمینه ورزش هندبال در المپیک ، به طور کلی این کشور با مجموع 104 مدال ، موفق ترین کشور جهان در این رشته ورزشی می باشد.

هندبال یک ورزش تیمی است که در آن بازیکنان سعی می کنند توپ را به دروازه حریف وارد کنند ؛ همچنین ، هندبال ساحلی نیز نسخه ای از هندبال است که تابستان ها بسیار محبوب می باشد ؛ فوتبال ساحلی نوعی تلاقی بین بسکتبال و فوتبال است.

لذا ، اگر می خواهید در کنار کار و یا تحصیل در این کشور به ورزش هندبال نیز بپردازید ، باشگاه های محلی زیادی در دانمارک وجود دارند که آماتورها می توانند هندبال را از آن جا شروع کنند ؛ همچنین اگر به تماشای هندبال حرفه ای علاقمندید ، این ورزش را می توانید از طریق شبکه های تلویزیونی دانمارک دنبال نمایید.

ورزشگاه های دانمارک

ورزشگاه های دانمارک نسبت به سایر کشورهای اروپایی معمولا ظرفیت نسبتا کمی دارند و ظرفیت اکثر باشگاه ها در حدود 10000 نفر می باشد ؛ باشگاه F.C. کپنهاگ بیش از 38000 نفر ظرفیت دارد و متوسط حضور در مسابقات آن 12500 نفر است ؛ بلیط مسابقات نیز از قیمت مناسبی برخوردار است و حدودا بین 80 تا 250 کرون که معادل 11 تا 34 یورو و 12 تا 39 دلار می باشد ، هزینه دارند همچنین ، لیگ برتر فوتبال دانمارک، سوپرلیگا نام دارد و از بازیکنان مشهور سوپرلیگا می توان به پر نیلسن ، جیمی نیلسن ، مایکل هانسن ، موگنس کروگ ، دانیل آگر و جسپر گرونکجر اشاره نمود ؛ همچنین باشگاهF.C  کپنهاگ با مجموع 13 عنوان از زمان تأسیس لیگ در سال 1991 تاکنون موفق ترین باشگاه بوده است ؛ استادیوم ملی فوتبال ، استادیوم پارکن (Parken) می باشد.

ورزشگاه های دانمارک ​

فوتبال زنان در دانمارک

مدارس مشوق ورزش در دانمارک هستند و امروزه زنان دانمارکی هر چه بیش تر وارد ورزش فوتبال می شوند و لیگ برتر فوتبال زنان در دانمارک Elitedivisionen می باشد که اخیرا قهرمانی در دست باشگاه Fortuna Hjørring  قرار گرفته است و HEI Aarhus با داشتن 10 عنوان موفق ترین تیم می باشد.

جام زنان دانمارک سه بار متوالی توسط Brøndby IF و در مجموع هفت بار توسط Fortuna Hjørring  برنده شده است.

به طور کلی ، اگر می خواهید خودتان ورزش فوتبال را دنبال کنید ، ورزشگاه های زیادی برای این ورزش در دانمارک وجود دارند که می توانید از آن طریق وارد دنیای فوتبال شوید ؛ همچنین ، اکثر لیگ های داخلی و بین المللی از طریق تلویزیون دانمارک پوشش داده می شوند و این کشور دارای کانال اختصاصی برای فوتبال است.

هزینه های ورزش در دانمارک

هزینه های ورزش در دانمارک

حال این سوال مطرح می شود که هزینه های ورزش در دانمارک چگونه است؟

در کشور دانمارک مانند بسیاری از کشورهای دیگر یا ورزش ها به صورت حرفه ای و برای شرکت در مسابقات دنبال می شوند و یا این که افراد از روی علاقه و سرگرمی و یا داشتن تناسب اندام به ورزش روی می آورند.

اما به طور کلی ، برای ورزش در دانمارک می بایست هزینه هایی را در نظر گرفت ؛ به طوری که ،  یک ساعت ورزش در زمین تنیس در آخر هفته ها با قیمت 25.26 دلار شروع می شود ؛ در حالی که هزینه رفتن به یک باشگاه تناسب اندام بسیار ارزان تر خواهد بود و فقط 35.44 دلار در هر اشتراک ماهانه هزینه خواهد داشت.

هیچ کمبودی در زمینه ورزش در دانمارک وجود ندارد و دانمارکی ‌ها مانند اکثر مردم دنیا ورزش دوست هستند ؛ به همین خاطر اکثر مردم یا خودشان در بسیاری از ورزشها شرکت می‌ کنند و یا اینکه به تماشای ورزش مورد علاقه خود می ‌نشینند.

سوالات پر تکرار ورزش در دانمارک

کشور دانمارک در تمام بازی های المپیک به جز بازی های 1904 در سنت لوئیس ایالت میزوری ایالات متحده شرکت کرده است و ورزشکاران دانمارکی مدال های طلای المپیک را در مسابقاتی از جمله قایقرانی، تیراندازی، شنا، دوچرخه سواری و هندبال کسب نموده اند.

تیم ملی فوتبال دانمارک توانسته به نتایج قابل توجهی از جمله شش بار متوالی صعود به مسابقات قهرمانی اروپا (1984 – 2004) و قهرمانی یوفا در سال 1992 دست یابد ؛ از دیگر دستاوردهای مهم این ورزش می توان به قهرمانی در جام کنفدراسیون ها در سال 1995 و رسیدن به یک چهارم نهایی جام جهانی 1998 اشاره کرد.

  • فوتبال
  • فوتبال آمریکایی
  • هاکی روی یخ
  • دوچرخه سواری
  • هندبال
  • بدمینتون

از آن جا که زمستان های دانمارک می تواند بسیار سرد باشد و مانند مردم دیگر کشورهای دارای این نوع آب و هوا ، دانمارکی ها هم عاشق هاکی روی یخ هستند ؛ لذا می توان گفت که هاکی روی یخ ، بهترین ورزش زمستانی در دانمارک است.

ورزشگاه های دانمارک نسبت به سایر کشورهای اروپایی معمولا ظرفیت نسبتا کمی دارند و ظرفیت اکثر باشگاه ها در حدود 10000 نفر می باشد ؛ باشگاه F.C. کپنهاگ بیش از 38000 نفر ظرفیت دارد و متوسط حضور در مسابقات آن 12500 نفر است.

اگر در خصوص ورزش در دانمارک و یا مسائل مهاجرتی دیگر سوالی دارید ، کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند ، همچنین توصیه میکنیم مقاله هزینه های زندگی در دانمارک را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

با مطالعه مقالات زیر وضعیت ورزش در دانمارک را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه