بهداشت و درمان عمومی در فنلاند

بهداشت و درمان عمومی در فنلاند توسط تیم حرفه ای موسسه مهاجرتی رجبی مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت تا اگر قصد مهاجرت به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا را دارید با سیستم بهداشتی و درمانی آن بیشتر آَشنا شوید.

فنلاند کشوری مهاجرپذیر است و هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند.

روشهای مختلفی برای زندگی در این کشور مرفه و توسعه یافته وجود دارد که در مقاله کاربردی مهاجرت به فنلاند از تمامی آنها را شرح داده ایم ، این مقاله توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شما تقدیم شده است.

همه شهروندان و افرادی که اقامت دائم و تابعیت این کشور را دارند ، می توانند از تمامی خدمات درمانی فنلاند استفاده کنند ؛ حتی اگر شهروند فنلاند نیز نباشید ، اجازه دارید تا در مواقع اضطراری از خدمات درمانی عمومی این کشور بهره ببرید.

همچنین اگر فردی حق استفاده از خدمات درمانی عمومی را نداشته باشد ، می تواند به مراکز درمانی خصوصی مراجعه نموده و توسط پزشکان خصوصی ویزیت شود.

فهرست مطالب

پزشکان کشور فنلاند معمولا به زبانهای فنلاندی ، سوئدی و انگلیسی مسلط هستند و شما در صورت تسلط به یکی از این زبان ها مشکلی برای دریافت خدمات درمانی نخواهید داشت ؛ البته برخی از پزشکان به زبان انگلیسی تسلط زیادی ندارند ، بنابراین لازم است تا شما با زبان فنلاندی آَشنایی نسبی داشته باشید و یا از مترجم استفاده کنید.

بهداشت و درمان عمومی در فنلاند

خدمات درمان عمومی در فنلاند

درمانگاه ها ، پلی کلینیک ها و بیمارستان ها از مراکز خدمات درمان عمومی در فنلاند هستند ؛ برای گرفتن وقت از پزشکان باید ابتدا با درمانگاه تماس گرفته یا از طریق سیستم نوبت دهی آنلاین نوبت خود را رزرو کنید ؛ بهداشت و درمان عمومی در فنلاند برای بیماران نسبتا ارزان است ؛ زیرا بودجه این نوع خدمات از طریق منابع مالیاتی تامین می شود.

البته بیمارستان ها و درمانگاه های عمومی فنلاند به دلیل ارزانی ، شلوغتر از بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی هستند ؛ بنابراین لازم است تا مدت طولانی تری منتظر دکتر بمانید ؛ در هنگام مراجعه به درمانگاه ، بیماری شما ابتدا توسط پرستار بررسی می شود تا مشخص گردد که آیا واقعا به درمان پزشک نیاز دارید یا خیر ؛ در فنلاند پرستاران به گونه ای آموزش می بینند که قادرند بسیاری از بیماری ها را تشخیص داده و درمان کنند.

همچنین اگر نیاز به پزشک متخصص داشته باشید ، ابتدا باید از پزشک عمومی نوبت بگیرید و در صورت تشخیص او به یک متخصص مراجعه نمایید ؛ برخی از مراکز و درمانگاه های عمومی دارای پزشکان متخصص نیز می باشند ؛ این بیمارستان ها و مراکز درمانی عمومی وابسته به دانشگاه ها هستند ؛ فراموش نکنید که اگر از پزشک نوبت گرفته اید ، باید به موقع حضور یابید ؛ در صورت عدم حضور ، حتما وقت خود را حداقل یک روز قبل کنسل کنید ؛ زیرا اگر این کار را نکنید ، مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت تمام جنبه های کشور مقصد شما با دریافت مشاوره های حضوری و غیر حضوری از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خدمات درمانی شبانه روزی در فنلاند

درمانگاه های عمومی فنلاند معمولاً در شب ها و تعطیلات آخرهفته تعطیل می باشند ؛ اما در این درمانگاه ها یک بخش شبانه روزی وجود دارد که به بیماران اورژانسی ، خدمات درمانی ارائه می دهند ؛ بخش شبانه روزی درمانگاه ها معمولا در داخل بیمارستان ها تعبیه شده و از دو بخش بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان تشکیل شده اند ؛ بیمارانی که نیاز به درمان اورژانسی ندارند ، لازم است به مراکز درمانی روزانه مراجعه نمایند.

از مشاغل مورد نیاز فنلاند می توان به مراقب بهداشت و پرستار اشاره نمود ؛ این کشور به افراد ماهر و حرفه ای در برخی از شغل های دیگر مانند حسابداری ، آشپزی و… نیز نیازمند است ؛ اگر شما نیز مایلید تا در این کشور اروپایی و آرام کار کنید ، کافی ست تا مقاله کار در فنلاند را بخوانید ؛ همچنین می توانید از وکلای باتجربه هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات درمانی خصوصی

در بحث بهداشت و درمان عمومی در فنلاند به بخش خدمات درمانی خصوصی می رسیم ؛ اطلاعات تماس یا نوبت دهی آنلاین بیمارستان ها و مراکز خصوصی فنلاند را می توانید از اینترنت پیدا کنید ؛ به احتمال زیاد دریافت وقت برا درمانگاه خصوصی در مقایسه با درمانگاه عمومی، سریعتر می باشد ؛ اگر به دنبال یک پزشک خانوادگی می گردید تا در خانه تان خدمات درمانی دریافت کنید ، می توانید از برخی از مراکز خصوصی پزشک در خواست کنید ؛ البته هزینه پزشک خانوادگی بسیار زیاد است و باید دارای تمکن مالی مناسبی باشید.

هزینه خدمات درمانی خصوصی ممکن است بسیار بیشتر از هزینه خدمات درمانی عمومی باشد ، اما نوبت دهی آن سریع تر خواهد بود ؛ در مراکز درمانی خصوصی از پزشکان متخصص و مختلفی استفاده می شود ؛ این مراکز خدمات گوناگونی را ارائه می دهند و تمامی شهروندان و حتی افرادی که شهروند فنلاند نمی باشند ، نیز قادرند از خدمات درمانی خصوصی بهره ببرند.

خدمات بیمه درمانی در فنلاند

خدمات بیمه درمانی در فنلاند

خدمات بیمه درمانی در فنلاند توسعه یافته و متمرکز هستند ؛ سیستم بهداشت و درمان عمومی در فنلاند بسیارگسترده بوده و شامل بیمه‌های تکمیلی خصوصی و شغلی است ؛ دولتمردان فنلاند وظیفه دارند تا خدمات بهداشتی و درمانی تمامی شهروندان خود را تضمین کرده ، سلامت و کیفیت زندگی آنها را ارتقا دهند.

بطور کلی ، بیمه در فنلاند به دو صورت انجام می شود ؛ بیمه عمومی که به آن بیمه غیر زندگی یا بیمه غیر عمر نیز می گویند ؛ بیمه عمر که شامل بیمه حوادث ، بیمه بازنشستگی و بیمه های درمانی می شود ؛ شرکت های بیمه عمر و بیمه غیرعمر باید بصورت سالانه چهار بار ، گزارشات خود را که ملزم به انجام آن ها هستند ، به سازمان نظارت مالی فنلاند ارائه دهند.

اگر چه بیمه بازنشستگی در سایر کشورهای اروپایی در مقایسه با بیمه های دیگر ضعیف تر است ، اما در این کشور بسیار به آن اهمیت داده شده ، اکثر فنلاندی ها بیمه های خصوصی را خریداری می کنند ، زیرا با داشتن بیمه خصوصی دسترسی بهتر و راحت تری به امکانات بهداشتی دارند ؛ فنلاند پاین ترین نرخ مرگ و میر نوزادان در جهان را دارد ؛ در فنلاند به ازای هر 1000 بیمار حدود 4 پزشک وجود دارد.

بیمه عمومی

طبق آنچه از بهداشت و درمان عمومی در فنلاند می دانیم ؛ بیمه عمومی در فنلاند شامل بیمه وسایل نقلیه ، بیمه خانه ، بیمه خانواده ، بیمه دریایی ، بیمه مسافرتی و بیمه هایی در برابر خطرات جسمی یا مالی است ؛ بیمه خانه شامل بیمه آتش سوزی ، بیمه دزدی و بیمه آّب می باشد ؛ بیمه وسایل نقلیه نیز شامل بیمه اتومبیل ، بیمه تصادف و… می شود.

بیمه مسکن از جمله بیمه هایی است که می تواند بسیار مفید باشد ؛ به عنوان مثال ، خساراتی که به لوازم خانگی شما وارد می شود را جبران می کند ؛ همچنین بیمه ای بنام بیمه ترکیبی در فنلاند وجود دارد که شامل انواع مختلفی از پوشش بیمه می شود ؛ در بیمه ترکیبی بیماری ها و موارد خاص افراد ، انواع ریسک تحت پوشش ، زمان شروع و پایان پرداخت شما مشخص می شود.

بیمه وسایل نقلیه موتوری در فنلاند

اگر دارای هر نوع وسیله نقلیه موتوری هستید ، می توانید از این نوع بیمه استفاده نمایید ؛ بیمه وسایل نقلیه موتوری در فنلاند آسیب های جسمانی و خسارات ناشی از وسایل نقلیه را جبران می کند ؛ توجه داشته باشید که پس از خرید ماشین باید تا حداکثر 7 روز خودرو را به نام خودتان ثبت نموده و آن را بیمه کنید ؛ این بیمه به عواملی همچون نوع و مدل ، ویژگی های ایمنی ماشین بستگی دارد.

موسسه مهاجرتی حقوقی رجبی در صدد است تا بهترین خدمات و اطلاعات مهاجرتی را در اختیار مخاطبان فهمیم خود قرار دارد ؛ بدین منظور در مورد موضوعات مختلفی در چندین سایت و پیچ اینستاگرام نیز بحث نموده و نکات مهم آنها را موشکافی می کند ؛ بهداشت و درمان عمومی در فنلاند یکی از این موضوعات می باشد ؛ قطعا این مطلب برای تمامی هموطنانی که قصد زندگی یا تحصیل در فنلاند را دارند ، بسیار مهم و حیاتی است.

بیمه وسایل نقلیه موتوری در فنلاند​

بیمه عمر

بیمه عمر شامل بیمه بازنشستگی فردی ، بیمه بیماری و بیمه حوادث می باشد ؛ موسساتی که بیمه عمر انجام می دهند ، ممکن است انواع مختلفی از بیمه های مرتبط با ریسک را ارائه دهند ؛ به عنوان مثال ، بیمه فوت ، بیمه بیکاری ، بیمه پس انداز و… ؛ در واقع ، دارندگان بیمه عمر می توانند بیمه نامه های اضافه تری را به بیمه عمر خود اضافه کنند ؛ مثلا ، افراد مسن می توانند به بیمه بازنشستگی خود ، بیمه پس انداز نیز اضافه کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی بهداشت و درمان عمومی در فنلاند ، برای تهیه بیمه شخصی از شرکت های بیمه فنلاندی ، نیاز به کارت کلای دارید ؛ بیمه شخصی شامل بیمه عمر ، بیمه حوادث و بیمه درمان بیماریها می شود ؛ بیمه عمر می تواند تا زمان خاصی مثلاً برای ده سال معتبر باشد ؛ این بیمه باید بطور مداوم پرداخت شود ؛ در واقع ، بیمه شونده باید مبلغ یکنواختی را در طول دوره پوشش بیمه پرداخت کند.

در کشور فنلاند معمولا برای مهاجرین تازه وارد جلساتی برگزار می شود که در آن خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی توضیح داده می شود ؛ مهاجران تازه وارد می توانند از بیمه درمانی ملی استفاده کنند ، این بیمه بخشی از هزینه های درمان و دندانپزشکی را تامین می کند.

بهترین کشورهای اروپایی برای کار کدامند؟ قطعا فنلاند هم در این لیست قرار دارد اما مقاله لینک شده را بخوانید تا پاسخ این شوال را دقیق تر متوجه شوید.

هنگام مهاجرت باید اطلاعات زیادی در خصوص کشورمقصد داشته باشید ، در مقالات زیر فنلاند را بیشتر معرفی کرده ایم.

داروخانه ها در فنلاند

در بحث بهداشت و درمان عمومی در فنلاند ، به وضعیت داروخانه های این کشور می رسیم ؛ در فنلاند برخی از داروها مانند داروهای مسکن را می توانید بدون داشتن نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کنید ؛ اما برای خرید بسیاری از داروهای دیگر مانند آنتی بیوتیک نیاز به نسخه پزشک دارید ؛ برخی از پرستاران نیز می توانند برای بیماران نسخه بنویسند.

امروزه ، پزشکان فنلاند بیشتر نسخه های الکترونیکی می نویسند و بیماران می توانند داروهای خود را بدون داشتن نسخه کاغذی از داروخانه تهیه نمایند ؛ افرادی که دارای بیماری مزمن و دراز مدت هستند ، بهتر است در هنگام مراجعه به پزشک نسخه های قبلی خود را نیز همراه داشته باشند تا پزشک با توجه به آنها دارو تجویز کند.

نسخه هایی که پزشکان خارجی بجز پزشکان اروپایی نوشته اند ، در داروخانه ها در فنلاند فاقد اعتبار می باشند ؛ تاریخ اعتبار نسخه در کشور فنلاند دو سال می باشد ؛ در هنگام مصرف دارو به تاریخ انقضای آن توجه کنید ؛ داروهای کهنه را می توانید به داروخانه های فنلاند تحویل دهید ؛ بسیاری از داروخانه ها در شهرهای بزرگ فنلاند شبانه روزی هستند ؛ شما می توانید در سایت اتحادیه داروسازان فنلاند ، اطلاعات لازم در مورد داروخانه های محل زندگی خود را جستجو کنید.

داروخانه ها در فنلاند

هزینه درمان و دارو در فنلاند

هزینه درمان و دارو در فنلاند چقدر است؟ افرادی که دارای اقامت فنلاند هستند ، می توانند از خدمات درمانی دولتی این کشور استفاده کنند ؛ هزینه دریافت خدمات درمانی فنلاند بسته به شهری که در آن زندگی می کنید ، متفاوت است ؛ مبلغ ویزیت پزشک در درمانگاه حدود 20 یورو و در پلی کلینیک حدود 40 یورو برآورد شده است ؛ خدمات بهداشت و درمان عمومی در فنلاند برای افراد مسن و جوانان زیر 18 سال معمولا رایگان می باشد ؛ همچنین خدمات مشاوره ، بهداشت مادران و کودکان برای مراجعه کنندگان رایگان است.

هزینه داروهای خریداری شده در فنلاند معمولا به عهده خود بیمار است ؛ اما برای خرید بسیاری از داروها می توان مبلغ جبرانی دریافت نمود ؛ این مبلغ جبرانی از طریق منابع مالیاتی پرداخت می شود ؛ به علاوه ، ممکن است داروساز به شما دارویی مشابه با داروی تجویز شده پیشنهاد دهد ، این دارو اثر یکسانی با داروی تجویز شده پزشک دارد ، اما قیمت آن ارزانتر است.

شما می توانید بخشی از هزینه های داروی خود را از طریق بیمه جبران کنید ؛ البته توجه داشته باشید که به داروهای بدون نسخه بیمه تعلق نمی گیرد ؛ اگر شما بیش از 50 یورو دارو ( با نسخه ) خریداری کنید ، می توانید از کمک هزینه جبرانی استفاده کنید ؛ همچنین اگر در طول سال بیش از 600 یورو دارو خریداری کنید ، سایر داروها را می توانید با مبلغ بسیار کمی تهیه نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا می دانید سنجش شرایط اولیه شما برای مهاجرت در شرکت رجبی رایگان است؟ شماره خود را درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روند درمان بیماران در فنلاند

روند درمان بیماران در فنلاند چگونه است؟ بهداشت و درمان عمومی در فنلاند از باب درمان بیماری های خاص نیز موفق بوده است ؛ فنلاند یکی از بهترین کشورهای اروپایی در زمینه درمان بیماران سرطانی است ؛ در واقع ، فنلاند به عنوان سومین کشور برتر اروپا در درمان سرطان پروستات ، سینه و مغز شناخته شده است.

این کشور در زمینه ارتوپدی و تروماتولوژی نیز بسیار پیشرفته عمل کرده است ؛ جراحان ارتوپدی و تروماتولوژی فنلاند بسیار حرفه ای هستند ؛ بطوری که نتایج جراحی تعویض مفصل در فنلاند مورد توجه و تحسین رسانه های معروف بین المللی همچون نیویورک تایمز و مجله فوربس قرار گرفته است ؛ فنلاند در زمینه تحقیق و انتشار مجلات بین المللی ارتوپدی از آلمان و ایالات متحده نیز پیشی گرفته است ؛ به همین دلیل اغلب ورزشکاران بین المللی برای درمان آسیب های ارتوپدی به فنلاند سفر می کنند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در فنلاند

همه شهروندان و افرادی که اقامت دائم و تابعیت این کشور را دارند ، می توانند از تمامی خدمات درمانی فنلاند استفاده کنند ؛ حتی اگر شهروند فنلاند نیز نباشید ، اجازه دارید تا در مواقع اضطراری از خدمات درمانی عمومی این کشور بهره ببرید.

پزشکان کشور فنلاند معمولا به زبانهای فنلاندی ، سوئدی و انگلیسی مسلط هستند و شما در صورت تسلط به یکی از این زبان ها مشکلی برای دریافت خدمات درمانی نخواهید داشت.

بهداشت و درمان عمومی در فنلاند برای بیماران نسبتا ارزان است ؛ زیرا بودجه این نوع خدمات از طریق منابع مالیاتی تامین می شود البته بیمارستان ها و درمانگاه های عمومی فنلاند به دلیل ارزانی ، شلوغتر از بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی هستند.

بیمه در فنلاند به دو صورت انجام می شود ؛ بیمه عمومی که به آن بیمه غیر زندگی یا بیمه غیر عمر نیز می گویند ؛ بیمه عمر که شامل بیمه حوادث ، بیمه بازنشستگی و بیمه های درمانی می شود.

بله ، در فنلاند به ازای هر 1000 بیمار حدود 4 پزشک وجود دارد.

؛ مبلغ ویزیت پزشک در درمانگاه حدود 20 یورو و در پلی کلینیک حدود 40 یورو برآورد شده است ؛ خدمات بهداشت و درمان عمومی در فنلاند برای افراد مسن و جوانان زیر 18 سال معمولا رایگان می باشد ؛ همچنین خدمات مشاوره ، بهداشت مادران و کودکان برای مراجعه کنندگان رایگان است.

در این مقاله به بررسی موضوع بهداشت و درمان عمومی در فنلاند پرداختیم ؛ وکلای مجرب و زبده موسسه مهاجرتی رجبی این کشور را بخوبی شناخته و می توانند در مورد انواع روشهای مهاجرتی به شما مشاوره ای تخصصی ارائه دهند ؛ اگر بدنبال کسب سود و زندگی در یک کشور پیشرفته اروپایی هستید ، پس از خواندن مقاله مربوطه با مشاوران  رجبی در دفاتر تهران و شیراز  مشورت نمایید ؛ همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز بخوانید و با روش های امن مهاجرت به کشورهای مرفه اروپایی آشنا شوید.

بهداشت و درمان عمومی در فنلاند را با برخی دیگر از کشور های اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه