مهاجرت پرستاران به فنلاند

مهاجرت پرستاران به فنلاند

مدرک لیسانس پرستاری معتبر، مجوز کار، مهارت زبان فنلاندی در سطح B2 یا بالاتر و experience تجربه کاری مرتبط.

متوسط ​​حقوق سالانه 35,300 یورو (حدود 2,942 یورو در ماه).

بررسی شرایط، جمع آوری مدارک، یافتن شغل، درخواست ویزا، نقل مکان به فنلاند.

حقوق و مزایای رقابتی، فرصت‌های شغلی خوب، کیفیت زندگی بالا، امکان پیوستن اعضای خانواده.

یادگیری زبان فنلاندی، سازگاری با فرهنگ جدید، یافتن دوستان جدید

بررسی مهاجرت پرستاران به فنلاند

خدمات بهداشتی و پزشکی در فنلاند شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی می شود . کیفیت خدمات و مراقبت پزشکی در این کشور خوب است و این کشور جز پنج کشور برتر جهان در میزان رضایت شهروندان خود می باشد.

خدمات بهداشتی در بیمارستان های دولتی این کشور کم هزینه است . استخدام پرستار و نیروی کار بخش سلامت و مراقبت پزشکی یک راه حل برای کم کردن کمبود نیرو در این بخش است.

در حالی که شمار افرادی که در باز کار فنلاند مشغول به کار هستند در طول سال ها به تدریج افزایش یافته است تعداد مهاجران در زمینه های بهداشت و مراقبت های پزشکی هنوز نسبتا کم است.

هنگام مهاجرت، پرستاران به فنلاند باید به یکی از دو زبان رسمی این کشور یعنی زبان فنلاندی و یا سوئدی تسلط داشته باشند و مدرک تحصیلی آنها مورد تایید موسسه نظارت بر رفاه و بهداشت فنلاند باشد.

مراحل مهاجرت پرستاران به فنلاند

افراد متقاضی کار در فنلاند به عنوان یک مهاجر باید قبل از ورود به این کشور کار مورد نظر خود را بیابند. برای یافتن کار به عنوان یک پرستار در این کشور فرد باید دارای مدرک تحصیلی پرستاری در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد.

در اولین مرحله از مهاجرت به عنوان یک پرستار به فنلاند فرد متقاضی مهاجرت باید با مؤسسه نظارت بر رفاه و بهداشت تماس حاصل نموده و برای کار به عنوان پرستار در این کشور اقدام کند.

برای اطلاع از ظرفیت خالی پرستار در بیمارستان های این کشور باید با یکی از دانشگاه های بیمارستانی در هلسینکی ، کوپیو ، ترکو ، اولو و تامپیره تماس حاصل نماید .

البته علاوه بر بیمارستان های دولتی ، بیمارستان های خصوصی در این کشور می توانند مکان مناسبی برای اشتغال پرستاران خارجی باشند . برای ورود به عنوان پرستار به بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی فنلاند تسلط به زبان فنلاندی و یا سوئدی الزامی است.

مهاجرت پرستاران به فنلاند

اخذ مجوز کار در فنلاند

رویه دریافت مجوز کار برای مهاجرت پرستاران به فنلاند گاهی بسته به سیستم آموزشی کشور مبدا فرد مهاجر پیچیده می باشد.

طبق قانون فنلاند مجوز به حرفه های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، روانشناسی ، متخصص گفتار درمانی ، متخصص تغذیه ، داروساز ، پرستار ، ماما ، پرستار بهداشت عمومی ، فیزیوتراپیست ، متخصص آزمایشگاه پزشکی ، رادیوگرافی ، بهداشت دهان و دندان ، کار درمان گر ، بینایی سنج و تکنسین دندانپزشکی اعطا می شود.

فرصت اشتغال این حرفه ها فقط به متخصصین مجاز محدود می شود . مجوز کار به عنوان پرستار در فنلاند توسط سازمان ملی نظارت بر رفاه و سلامت بر اساس درخواست اعطا فرد می شود .

فرد متقاضی کار در این کشور باید مدرک تحصیلی خود ، رزومه کاری ، پاسپورت و دیگر مدارک مورد نیاز را به این سازمان ارائه داده و برای درخواست مجوز کار به عنوان پرستار اقدام کند . قانون کار در فنلاند و قرارداد های کاری آن در مقاله ای در همین سایت مورد بررسی قرار گرفته است.

اخذ مجوز کار در فنلاند

یافتن پیشنهاد شغلی مناسب

هنگام مهاجرت پرستاران به فنلاند مانند دیگر متقاضیان کار و مهاجرت کاری به فنلاند در اولین مرحله باید شغلی مناسب برای خود یافته و با ارسال رزومه تحصیلی و کاری خود برای کارفرما و بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی برای استخدام اقدام کنند .

بعد از یافتن شغل مناسب ، دریافت پیشنهاد شغلی و تایید مدرک تحصیلی دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرستاران متقاضی کار در فنلاند و قبولی در آزمون زبان فنلاندی و یا سوئدی نوبت به اخذ مجوز کار در این کشور می رسد .

بعد از صدور مجوز کار در فنلاند پرستار می تواند برای دریافت ویزای کاری خود به سفارت این کشور مراجعه نموده و با تحویل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری در این کشور اقدام کند . مدارک مورد نیاز جهت استخدام پرستاران خارجی در فنلاند به شرح زیر است :

  • تایید مدرک تحصیلی پرستار توسط سازمان نظارت بر رفاه و بهداشت فنلاند
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی ، فنلاندی و یا سوئدی
  • گواهی سلامت پزشکی

تهیه مدارک لازم برای مهاجرت

  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • تسلط به زبان فنلاندی و یا سوئدی
  • قبولی در آزمون زبان فنلاندی و یا سوئدی
  • دارا بودن پاسپورت معتبر
هزینه زندگی و درآمد پرستاران فنلاندی

هزینه زندگی و درآمد پرستاران فنلاندی

هزینه زندگی در فنلاند بالاتر از میانگین جهانی است. با این حال، حقوق پرستاران به طور کلی برای جبران این هزینه‌ها کافی است.

موارد زیر برخی از عوامل مؤثر بر هزینه زندگی در فنلاند هستند:

محل: هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مانند هلسینکی به طور کلی بیشتر از شهرهای کوچکتر است.

سبک زندگی: هزینه زندگی شما به سبک زندگی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید و به طور مرتب به رویدادهای فرهنگی بروید، هزینه بیشتری را صرف خواهید کرد.

مسکن: مسکن بزرگترین هزینه برای اکثر مردم در فنلاند است. اجاره آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر هلسینکی می‌تواند به 1500 یورو در ماه برسد.

در اینجا نمونه‌ای از هزینه‌های ماهانه متوسط در فنلاند آمده است:

اجاره (آپارتمان دو خوابه): 800-1500 یورو
غذا: 300-500 یورو
حمل و نقل: 100-200 یورو
خدمات رفاهی: 100-200 یورو
سرگرمی: 100-200 یورو
درآمد:

میانگین حقوق سالانه یک پرستار در فنلاند 35,300 یورو است. این معادل 2,942 یورو در ماه یا 2,152 یورو در هفته (حدود 2,900 دلار) است.

در مقاله فوق که توسط مشاورین ارشد موسسه مهاجرتی رجبی گردآوری شد مهاجرت پرستاران به فنلاند مورد بررسی قرار گرفته ، میزان درآمد پرستان در این کشور ، مدارک و موارد مورد نیاز برای استخدام آن ها بیان گردید .

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کار پرستاران در فنلاند و دیگر کشور های جهان با دفاتر موسسه در تهران و شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید . ما پرونده های بسیاری برای مشاوره های حقوقی تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در بایگانی خود داریم بنابراین می توانید به خیال راحت به کارشناسان ما اعتماد کنید.

همچنین می توانید با مطالعه مقاله موسسه مهاجرتی در تهران با نحوه ارائه خدمات ما آشنا شوید.

Rate this post

2 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید من یک سوال داشتم.آیا صحت دارد که از امسال فنلاند برای گرفتن پرستار دیگه در شروع کار مدرک زبان فنلاندی نمی خواهد (مانند سوئد و دانمارک) با زبان انگلیسی هم می توانیم برای اشتغال کار در فنلاند در پرستاری اقدام کنیم؟ ممنونم

    1. با سلام

      برای ورود به بازار کار هر کشوری در زمينه پرستاری می بایست به زبان بومی کشور مقصد مسلط باشید. کشورهای سوئد و دانمارک نیز شرایط شان به همین شکل است و قبل از شروع روند معادل سازی مدرک باید مدرک c1 زبان سوئدی و دانمارکی را بگیرند.
      برای فنلاند نیز به این شکل است حتی اگر با ارائه مدرک زبان انگلیسی وارد فنلاند شوید برای معادل سازی و ورود به بازار کار باید مدرک زبان فنلاندی دریافت کنید.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *