مهاجرت پرستاران به فنلاند

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
مهاجرت پرستاران به فنلاند
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

فنلاند یکی از کشور های اروپایی است که با برخورداری از سیستم سلامت مطلوب ، بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی مجهز یک مکان برای جذب نیروی پرستار از سراسر دنیا می باشد ، چرا که این کشور با کمبود پرستار و دیگر پرسنل پزشکی رویارو است . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی مهاجرت پرستاران به فنلاند را مورد بررسی قرار داده ، نحوه مهاجرت به فنلاند و میزان درآمد آن ها را بیان خواهند کرد .

اخذ مجوز تحصیل یا بعبارتی ویزای تحصیلی فنلاند جزو ویزاهایی است که درخواست برای اخذ آن همیشه وجود دارد . تحصیل پرستاری یا مهاجرت پرستاران هم متقاضیان بسیاری دارد .

پرستاری یکی از حرفه های بهداشت و سلامت است که دارای بیشترین میزان تقاضا در بین دیگر زیر شاخه های بهداشتی و پزشکی است .

بررسی مهاجرت پرستاران به فنلاند

خدمات بهداشتی و پزشکی در فنلاند شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی می شود . کیفیت خدمات و مراقبت پزشکی در این کشور خوب است و این کشور جز پنج کشور برتر جهان در میزان رضایت شهروندان خود می باشد .

خدمات بهداشتی در بیمارستان های دولتی این کشور کم هزینه است . استخدام پرستار و نیروی کار بخش سلامت و مراقبت پزشکی یک راه حل برای کم کردن کمبود نیرو در این بخش است .

در حالی که شمار افرادی که در باز کار فنلاند مشغول به کار هستند در طول سال ها به تدریج افزایش یافته است تعداد مهاجران در زمینه های بهداشت و مراقبت های پزشکی هنوز نسبتا کم است .

هنگام مهاجرت پرستاران به فنلاند باید به یکی از دو زبان های رسمی این کشور یعنی زبان فنلاندی و یا سوئدی تسلط داشته باشند و مدرک تحصیلی آنها مورد تایید موسسه نظارت بر رفاه و بهداشت فنلاند باشد .

مراحل مهاجرت پرستاران به فنلاند

افراد متقاضی کار در فنلاند به عنوان یک مهاجر باید قبل از ورود به این کشور کار مورد نظر خود را بیابند . برای یافتن کار به عنوان یک پرستار در این کشور فرد باید دارای مدرک تحصیلی پرستاری در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد .

در اولین مرحله از مهاجرت به عنوان یک پرستار به فنلاند فرد متقاضی مهاجرت باید با مؤسسه نظارت بر رفاه و بهداشت تماس حاصل نموده و برای کار به عنوان پرستار در این کشور اقدام کند .

برای اطلاع از ظرفیت خالی پرستار در بیمارستان های این کشور باید با یکی از دانشگاه های بیمارستانی در هلسینکی ، کوپیو ، ترکو ، اولو و تامپیره تماس حاصل نماید .

البته علاوه بر بیمارستان های دولتی ، بیمارستان های خصوصی در این کشور می توانند مکان مناسبی برای اشتغال پرستاران خارجی باشند . برای ورود به عنوان پرستار به بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی فنلاند تسلط به زبان فنلاندی و یا سوئدی الزامی است .

اخذ مجوز کار در فنلاند

رویه دریافت مجوز کار برای مهاجرت پرستاران به فنلاند گاهی بسته به سیستم آموزشی کشور مبدا فرد مهاجر پیچیده می باشد .

اخذ مجوز کار در فنلاند

طبق قانون فنلاند مجوز به حرفه های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، روانشناسی ، متخصص گفتار درمانی ، متخصص تغذیه ، داروساز ، پرستار ، ماما ، پرستار بهداشت عمومی ، فیزیوتراپیست ، متخصص آزمایشگاه پزشکی ، رادیوگرافی ، بهداشت دهان و دندان ، کار درمان گر ، بینایی سنج و تکنسین دندانپزشکی اعطا می شود .

فرصت اشتغال این حرفه ها فقط به متخصصین مجاز محدود می شود . مجوز کار به عنوان پرستار در فنلاند توسط سازمان ملی نظارت بر رفاه و سلامت بر اساس درخواست اعطا فرد می شود .

فرد متقاضی کار در این کشور باید مدرک تحصیلی خود ، رزومه کاری ، پاسپورت و دیگر مدارک مورد نیاز را به این سازمان ارائه داده و برای درخواست مجوز کار به عنوان پرستار اقدام کند . قانون کار فنلاند و قرارداد های کاری آن در مقاله ای در همین سایت مورد بررسی قرار گرفته است .

یافتن پیشنهاد شغلی مناسب

هنگام مهاجرت پرستاران به فنلاند مانند دیگر متقاضیان کار و مهاجرت کاری به فنلاند در اولین مرحله باید شغلی مناسب برای خود یافته و با ارسال رزومه تحصیلی و کاری خود برای کارفرما و بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی برای استخدام اقدام کنند .

بعد از یافتن شغل مناسب ، دریافت پیشنهاد شغلی و تایید مدرک تحصیلی دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرستاران متقاضی کار در فنلاند و قبولی در آزمون زبان فنلاندی و یا سوئدی نوبت به اخذ مجوز کار در این کشور می رسد .

بعد از صدور مجوز کار در فنلاند پرستار می تواند برای دریافت ویزای کاری خود به سفارت این کشور مراجعه نموده و با تحویل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری در این کشور اقدام کند . مدارک مورد نیاز جهت استخدام پرستاران خارجی در فنلاند به شرح زیر است :

  • تایید مدرک تحصیلی پرستار توسط سازمان نظارت بر رفاه و بهداشت فنلاند
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی ، فنلاندی و یا سوئدی
  • گواهی سلامت پزشکی

تهیه مدارک لازم برای مهاجرت

  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • تسلط به زبان فنلاندی و یا سوئدی
  • قبولی در آزمون زبان فنلاندی و یا سوئدی
  • دارا بودن پاسپورت معتبر

هزینه زندگی و درآمد پرستاران فنلاندی

پیش از مهاجرت به هر کشوری باید هزینه های تحصیل و زندگی را جویا شد . دانستن هزینه های تحصیل در فنلاند هم می تواند برای مهاجرین تحصیلی مفید باشد . هزینه زندگی در فنلاند نسبتا پر هزینه و بالا است . البته این هزینه بسته به عادات و سبک خرج کردن و شهر محل سکونت فرد متفاوت است .

مثلا شهر هلسینکی به عنوان گران ترین شهر فنلاند و شهر های پوری و تامپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر های فنلاند شناخته می شوند .

هزینه زندگی در شهر هلسینکی حدود 980 تا 1580 یورو برای هر ماه و هزینه زندگی در شهر تامپره حدود 870 تا 1300 یورو برای هر ماه می باشد .

هزینه زندگی و درآمد پرستاران فنلاندی

هزینه زندگی و اجاره مسکن در فنلاند به ترتیب حدود 130 و 70 درصد بیشتر از ایران است . متوسط حقوق و درآمد پرستاران در فنلاند 59109 یور برای یک سال است که حدود 28 یورو برای هر ساعت کار می باشد .

علاوه بر این ، پرستاران شاغل در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی این کشور به طور متوسط حدود 969 یورو پاداش دریافت می کنند .

در مقاله فوق که توسط مشاورین ارشد موسسه مهر آفرین رجبی گردآوری شد مهاجرت پرستاران به فنلاند مورد بررسی قرار گرفته ، میزان درآمد پرستان در این کشور ، مدارک و موارد مورد نیاز برای استخدام آن ها بیان گردید .

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کار پرستاران در فنلاند و دیگر کشور های جهان با دفاتر موسسه در تهران و شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید . ما پرونده های بسیاری برای مشاوره های حقوقی تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در بایگانی خود داریم بنابراین می توانید به خیال راحت به کارشناسان ما اعتماد کنید .

Rate this post

2 دیدگاه در “مهاجرت پرستاران به فنلاند

  1. مهتاب گفت:

    سلام و خسته نباشید من یک سوال داشتم.آیا صحت دارد که از امسال فنلاند برای گرفتن پرستار دیگه در شروع کار مدرک زبان فنلاندی نمی خواهد (مانند سوئد و دانمارک) با زبان انگلیسی هم می توانیم برای اشتغال کار در فنلاند در پرستاری اقدام کنیم؟ ممنونم

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای ورود به بازار کار هر کشوری در زمينه پرستاری می بایست به زبان بومی کشور مقصد مسلط باشید. کشورهای سوئد و دانمارک نیز شرایط شان به همین شکل است و قبل از شروع روند معادل سازی مدرک باید مدرک c1 زبان سوئدی و دانمارکی را بگیرند.
      برای فنلاند نیز به این شکل است حتی اگر با ارائه مدرک زبان انگلیسی وارد فنلاند شوید برای معادل سازی و ورود به بازار کار باید مدرک زبان فنلاندی دریافت کنید.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه