قانون تولد فرزند در فرانسه

قانون تولد فرزند در فرانسه و ملیت فرانسوی فرزندی که در فرانسه از والدین خارجی متولد شده است ، طبق قوانین تأیید شده در جدیدترین انتشار در تاریخ 24 اوت 2022 در اداره اطلاعات حقوقی و اداری (نخست وزیر) فرانسه بررسی شده است.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش کرده اند تا این اطلاعات را به وضوح برای علاقه مندان مهاجرت به کشور فرانسه توضیح دهند ، مقاله مهم دیگری هم در خصوص راه های قانونی مهاجرت به فرانسه پیشتر به شما تقدیم شده که توصیه می کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

اگر به بچه دار شدن در فرانسه به عنوان راهی برای مهاجرت و اخذ شهروندی فرانسه فکر می کنید ، مهم است که قبل از زایمان در فرانسه ، از شرایط و قانون تولد فرزند در فرانسه اطلاعات کافی داشته باشید و همچنین از طریق یک پزشک یا ماما در یک بیمارستان ثبت نام کرده باشید ، اطمینان حاصل کنید که متوجه شده اید چه خدمات و کمک هزینه هایی برای شما در دسترس است.

در ادامه درباره جزییات موجود برای سایر مسایل مرتبط با موضوع این مقاله را بخوانید ، اگر تا پایان با ما همراه باشید ، ما سایر جوانب را بررسی و به شما خواهیم گفت.

نکته : عناوین موجود در فهرست مطالب همگی بصورت لینک شده ارائه شده اند تا با انتخاب هر یک بتوانید مستقیما مطلب مورد نظرتان را بخوانید.

فهرست مطالب
قانون تولد فرزند در فرانسه

قوانین کشورها درباره تولد فرزند و قانون اعطای تابعیت

به طور کلی ، قوانین کشورها درباره تولد فرزند و اعطای تابعیت حول محور قانون خاک یا خون می چرخد ، در سال گذشته تقریبا تمام کشورهای اروپایی قانون اعطای تابعیت به فرزند متولد شده خارجی را بر اساس قانون خون بررسی کرده و سیستم خاک را به طور کلی منسوخ کردند ، قبلا کشور انگلستان از قانون خاک پیروی می کرد که او هم این قانون را عوض کرد.

در کشور فرانسه اعطای تابعیت از قانون خاک پیروی نمی کند و فقط افرادی که تابعیت فرانسه را داشته باشند می توانند آن را به فرزندشان منتقل کنند ، در واقع سه اصل برای فرزند تازه متولد شده در فرانسه وجود دارد:

  • اگر در فرانسه اقامت دارید ، فرزند شما می تواند تابعیت فرانسه را دریافت کند.
  • اگر یکی از 2 والد خارجی باشد اما در فرانسه متولد شده باشد ، کودک متولد فرانسه محسوب می شود.
  • اگر حداقل یکی از آنها فرانسوی باشد ، کودک فرانسوی است.

جا دارد همین ابتدای مبحث به این نکته هم اشاره کنیم که کودک متولد شده در فرانسه نمی تواند برای والدین اقامت بگیرد و این شرط “manifestation of will” متعاقباً توسط قانون گیگو در سال 1998 لغو شد ، اما کودکانی که در فرانسه از والدین خارجی متولد می شوند تا زمانی که اکثریت قانونی را به دست آورند خارجی می مانند.

همچنین در این بخش از مقاله توصیه می کنیم مقاله جذاب بازیگران کودکان خود را در کدام کشورها به دنیا می آورند را بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین قوانین مهاجرتی با راهنمایی مشاوارن و متخصصان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بررسی اجمالی تولد کودکان در فرانسه

بررسی اجمالی تولد کودکان در فرانسه حاکی از آن است که سالانه بیش از 700000 نوزاد در حاصلخیزترین کشور اروپا متولد می شوند ، زایمان در خانه در فرانسه رایج نیست و برای پوشش کامل بیمه واجد شرایط نیست ، با این حال ، اگر تصمیم به زایمان در خانه در فرانسه دارید ، یک ماما حضور خواهد داشت.

بررسی اجمالی تولد کودکان در فرانسه

بررسی اجمالی تولد کودکان در فرانسه حاکی از آن است که سالانه بیش از 700000 نوزاد در حاصلخیزترین کشور اروپا متولد می شوند ، زایمان در خانه در فرانسه رایج نیست و برای پوشش کامل بیمه واجد شرایط نیست ، اگر تصمیم به زایمان در خانه در فرانسه دارید ، یک ماما حضور می یابد.

اکثر زنان فرانسوی – 98٪ طبق گفته WHO – در بیمارستان های زایمان (Maternités) با کمک یک ماما (Sage-Femme) زایمان می کنند ، اکثر این موارد عمومی هستند و سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی فرانسه معمولاً در نظرسنجی های بین المللی رتبه خوبی دارد ، همچنین امکان مراجعه به یک بیمارستان خصوصی (کلینیک) در فرانسه وجود دارد  ، شما می توانید انتخاب کنید که یک اتاق خصوصی داشته باشید ، با یک یخچال کوچک و تخت خواب همراه تان.

با این حال ، اگر مشکلی پیش بیاید و کلینیک خصوصی نتواند با مشکل شما مقابله کند ، ممکن است شما را در آمبولانس به یک بیمارستان دولتی بفرستد ، همچنین به یاد داشته باشید که با بیمه گر خود هماهنگ باشید ، زیرا همه بیمه ها مراقبت های بیمارستانی خصوصی را پوشش نمی دهند و هزینه ها می تواند از مبلغ 5000 یورو در روز فراتر رود.

بررسی اجمالی تولد کودکان در فرانسه

سهم زنان مهاجر در باروری فرانسه

فرانسه با نرخ کل باروری 1.9 فرزند به ازای هر زن در سال 2017 ، نزدیک به سطح جایگزینی است ، آیا این به دلیل حضور مهاجران است که اغلب ادعا می شود؟ طبق تخمین سهم زنان مهاجر در باروری فرانسه ، مادران مهاجر 19 درصد از کل تولدها در فرانسه امروز را تشکیل می دهند و نرخ باروری کل زنان مهاجر بالاتر از زنان بومی فرانسوی است.

در نیمی از کشورهای اروپایی دیگر ، مانند فرانسه ، حضور زنان مهاجر نرخ باروری را افزایش می دهد ، اما در یک چهارم آنها ، تعداد آنها برای تأثیرگذاری بر این نرخ ها بسیار کم است ، همانطور که در اکثر کشورهای کمونیستی سابق اروپای مرکزی یا شرقی وجود دارد ، حتی کشورهایی مانند ایسلند و دانمارک نیز وجود دارند که در آن زنان مهاجر به جای افزایش نرخ ملی ، تمایل دارند نرخ های ملی را پایین بیاورند.

نرخ باروری فرانسه نه چندان به دلایل مهاجرت ، بلکه به این دلیل که باروری در میان زنان بومی بالاست ، در اروپا در صدر رتبه بندی قرار دارد.

آیا فرزند من تابعیت فرانسه را دریافت می کند؟​

Child receive French citizenship

آیا فرزند من تابعیت فرانسه را دریافت می کند؟

پاسخ این سوال که آیا فرزند من تابعیت فرانسه را دریافت می کند؟ این است که یک کودک به طور خودکار تابعیت فرانسه را تنها در صورتی دریافت می کند که حداقل یکی از والدین فرانسوی باشد ، این قانون همچنین می گوید که کودکی که در فرانسه از پدر و مادری غیر فرانسوی متولد می شود ، می تواند در سن 18 سالگی تابعیت فرانسه را دریافت کند ، مشروط بر اینکه ساکن این کشور باشد.

در یک بیان رساتر ، کودکی که در فرانسه از والدین خارجی متولد شده است ، ممکن است تحت شرایط زیر بتواند تابعیت فرانسه را کسب کند:

  • اگر در بدو تولد ، فاقد تابعیت باشد.
  • بین سنین 16 تا 18 سال بنا به درخواست کودک و اگر در فرانسه با حداقل 5 سال اقامت از سن 11 سالگی اقامت داشته باشید.
  • در 18 سال ، اگر مدارکی ارائه دهد که با حداقل 5 سال اقامت از سن 11 سالگی مقیم فرانسه بوده است.

تابعیت فرانسوی برای فرزندان خارجی های دارای اقامت

آیا شما والدین خارجی فرزندی هستید که قصد دارید در فرانسه متولد شود یا خودتان در فرانسه متولد شده اید؟ اگر خارجی هستید و در فرانسه اقامت دارید ، می توانید برای فرزند خود تابعیت فرانسوی را درخواست کنید ، تابعیت فرانسوی برای فرزندان خارجی های دارای اقامت ، به شرح زیر است:

  • 13 سال یا 14 سال یا 15 سال داشته باشد.
  • در فرانسه متولد شود.
  • معمولاً از 8 سالگی در فرانسه بوده باشد.
  • فرزند شما باید نشان دهد که آیا با داشتن تابعیت فرانسوی موافق است یا خیر ، اگر معلولیت مانع از ابراز اراده شود ، قیوم او هستید.

بدون شک انتخاب یک کشور برای مهاجرت باید آگاهانه باشد ، مقالات زیر برای کمک به شناخت فرانسه ارائه شده است.

درخواست تابعیت فرانسوی برای فرزند

برای درخواست تابعیت فرانسوی برای فرزند ، باید موارد ذکر شده در زیر را رعایت کنید:

  • شما باید یک ترجمه از هر مدرکی که به زبان خارجی نوشته شده است را وارد کنید.
  • شما باید اصل ترجمه را ارائه دهید.
  • ترجمه باید توسط کارشناسان مورد تایید صورت گرفته باشد.
  • مترجمان باید در فهرست کارشناسان مورد تایید دادگاه های تجدیدنظر فرانسه باشند.
  • با این حال ، برای شناسنامه چند زبانه نیازی به ترجمه نیست ، یکی از زبان‌های آن فرانسوی است.
  • همچنین ، برای اجتناب از ترجمه برخی از اسناد صادر شده توسط اتحادیه اروپا ، ممکن است فرم چند زبانه ضمیمه شود.

شرایط زایمان مادر خارجی در فرانسه

در صورت تصمیم به زایمان در فرانسه مادر باید از شرایط زایمان مادر خارجی در فرانسه اعم از مراقبت های دوران بارداری گرفته تا زایمان ، مراقبت های پس از زایمان ، مرخصی و مزایا اطلاعات کافی کسب کند تا در صورت انجام چنین عملی با چالش مواجه نشود.

سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه یکی از بهترین ها در جهان است ، علاوه بر این ، اگر اقامت فرانسه را داشته باشید، احتمالاً واجد شرایط دریافت مزایای مراقبت از کودک (شامل پرداخت یکباره نزدیک به 1000 یورو) هستید ، فرزند شما همچنین می تواند در سن 18 سالگی واجد شرایط شهروندی فرانسه و اتحادیه اروپا باشد.

اما چنانچه مهاجر بدون کارت اقامت دائم هستید و در فرانسه زایمان می کنید ، باید به فکر هزینه ها باشید ؛ طبق قانون تولد فرزند در فرانسه افراد غیر مقیم ، گردشگران و بازدیدکنندگانی که در فرانسه زایمان می کنند ، باید بیمه درمانی داشته باشند که هر گونه احتمال سلامتی را پوشش دهد ، اگر باردار هستید و فکر می‌کنید در تعطیلات ممکن است نیاز به زایمان داشته باشید ، با بیمه‌گر خود مشورت کنید.

شرایط زایمان مادر خارجی در فرانسه

بیمه هزینه های زایمان در فرانسه

بیمه هزینه های زایمان در فرانسه به چه صورت است؟ اگر در فرانسه بیمه سلامت عمومی دارید ، اکثر هزینه های مرتبط با بارداری و زایمان پوشش داده می شود ، ابتدا باید بارداری خود را به Sécurité Sociale اعلام کنید ، از آن لحظه ، شما از Tiers Payant بهره مند می شوید ، به این معنی که دیگر نیازی به پرداخت هزینه های مربوط به بارداری از قبل ندارید.

لطفا توجه داشته باشید که دو سونوگرافی اول فقط تا حدی پوشش داده شده است (70%) ، با این حال ، پس از ماه ششم بارداری ، تمام هزینه ها ، خواه مربوط به بارداری باشد یا نباشد ، یا اگر مادری مجبور به بستری شدن در بیمارستان باشد ، پس از ماه چهارم پوشش کامل می یابد.

توجه داشته باشید که سیستم بهداشت عمومی فقط نرخ های تعیین شده توسط دولت را پوشش می دهد ، حق الزحمه پزشکان بیش از این محدوده در بخش رایگان ، معروف به dépassements d’honoraires ، فقط مطابق با این تعرفه بازپرداخت می شود.

برای این هزینه های اضافی یا برای کسانی که خواهان سطح بالاتری از پوشش هستند ، بیمه درمانی خصوصی گزینه خوبی است ، برخی از شرکت های بزرگ بین المللی که پوشش زایمان برای مهاجران در فرانسه را ارائه می دهند ، آلیانز کر ، سیگنا گلوبال ، دسترسی به خدمات زایمان در فرانسه است.

ثبت تولد کودک در فرانسه

ثبت تولد کودک در فرانسه

ثبت تولد کودک در فرانسه اجباری است و والدین باید این فرآیند را ظرف سه روز کاری در Mairie یا تالار شهر محلی تکمیل کنند ، نام این فرآیند déclaration de naissance است ، طبق قانون تولد فرزند در فرانسه ، کودکی که تولدش ثبت نشده است ممکن است برای دسترسی به خدمات بهداشتی یا آموزشی مشکل باشد و والدینش در معرض شش ماه زندان و جریمه 3750 یورویی هستند.

اغلب این پدر است که این اظهارنامه را ثبت می کند ، اما پزشک ، ماما یا سایر متخصصان حاضر در هنگام تولد نیز می توانند تولد را در فرانسه ثبت کنند ، در برخی از بیمارستان ها ، یک سازمان ثبت احوال برای ثبت ولادت جدید مراجعه می کند.

هرکسی که تولد را ثبت می کند ، به گواهی پزشک یا ماما ، اظهارنامه انتخاب نام (اگر این کار را کرده باشد)، مدرکی دال بر تشخیص (اگر قبل از تولد در فرانسه انجام شده باشد یا اگر والدین مجرد باشند) و شناسنامه یا پاسپورت والدین نیاز دارد.

سپس مسئول ثبت احوال را برای نوزاد شما تکمیل می کند ، ثبت نام برای هر تولد در فرانسه رایگان است ، همچنین می توانید یک کپی از شناسنامه را به صورت آنلاین از طریق وب سایت خدمات عمومی فرانسه درخواست کنید ، شهروندان غیر فرانسوی نیز باید تولد نوزاد خود را پس از زایمان در فرانسه در کنسولگری خانه خود ثبت کنند.

کمک هزینه کودک در فرانسه

فرانسه هم مانند بسیاری از کشورهای اروپایی پیشرفته دیگر ، کمک هزینه کودک را به شهروندان و ساکنین عادی که مسئولیت حداقل یک کودک را بر عهده دارند ، می پردازد.

چندین مزایا در دوران کودکی در دسترس است که در هنگام تولد یا هنگام فرزند خواندگی به طور متفاوت (927.71 یورو از سال 2018) پرداخت می شود ، برخی از کمک هزینه ها بسته به سطح درآمد در دسترس هستند ، جدول زیر بیانگر جزییات مبالغ کمک هزینه کودک در فرانسه است:

محدودیت سنی برای دریافت این کمک هزینه ها برای همه کودکانی که کار نمی کنند یا حقوق آنها بیش از 918.35 یورو در ماه نیست ، 20 سال تعیین شده است ، کمک هزینه مسکن و مکمل های درآمد خانواده تا 21 سالگی ادامه می یابد.

شرح کمک هزینه تولد فرزند مبلغ
کمک هزینه اولیه بین 92 تا 185 یورو در ماه
کمک هزینه برای والدین شاغل و یک مکمل متغیر برای پرداخت هزینه یک مهدکودک کوچک یا دستیار دیگر تا زمانی که کودک شش ساله شود. از 146.94 یورو
کمک هزینه های ویژه برای کودکان معلول 130.51 یورو در ماه

سوالات پر تکرار قانون تولد فرزند در فرانسه

خیر ، در کشور فرانسه اعطای تابعیت از قانون خاک پیروی نمی کند و فقط افرادی که تابعیت فرانسه را داشته باشند می توانند آن را به فرزندشان منتقل کنند.

  • اگر در فرانسه اقامت دارید ، فرزند شما می تواند تابعیت فرانسه را دریافت کند.
  • اگر یکی از 2 والد خارجی باشد اما در فرانسه متولد شده باشد ، کودک متولد فرانسه محسوب می شود.
  • اگر حداقل یکی از آنها فرانسوی باشد ، کودک فرانسوی است.

یک کودک به طور خودکار تابعیت فرانسه را تنها در صورتی دریافت می کند که حداقل یکی از والدین فرانسوی باشد ، این قانون همچنین می گوید که کودکی که در فرانسه از پدر و مادری غیر فرانسوی متولد می شود ، می تواند در سن 18 سالگی تابعیت فرانسه را دریافت کند ، مشروط بر اینکه ساکن این کشور باشد.

  • شما باید یک ترجمه از هر مدرکی که به زبان خارجی نوشته شده است را وارد کنید.
  • شما باید اصل ترجمه را ارائه دهید.
  • ترجمه باید توسط کارشناسان مورد تایید صورت گرفته باشد.
  • مترجمان باید در فهرست کارشناسان مورد تایید دادگاه های تجدیدنظر فرانسه باشند.
  • با این حال ، برای شناسنامه چند زبانه نیازی به ترجمه نیست ، یکی از زبان‌های آن فرانسوی است.
  • همچنین ، برای اجتناب از ترجمه برخی از اسناد صادر شده توسط اتحادیه اروپا ، ممکن است فرم چند زبانه ضمیمه شود.
  • کمک هزینه اولیه بین 92 تا 185 یورو در ماه
  • کمک هزینه برای والدین شاغل و یک مکمل متغیر برای پرداخت هزینه یک مهدکودک کوچک یا دستیار دیگر تا زمانی که کودک شش ساله شود. از 146.94 یورو
  • کمک هزینه های ویژه برای کودکان معلول 130.51 یورو در ماه

 

موسسه مهاجرتی رجبی ، یک موسسه قابل اعتماد است که مرکز فعالیت های حقوقی مهاجرت می باشد و پرونده های موفق زیادی را در کارنامه کاری خود دارد ، در این صفحه اطلاعات قانون تولد فرزند در فرانسه از همکاران موسسه را مطالعه کردید ، اگر در سایر زمینه ها هم سوال دارید ، مشاوران رجبی در دفاتر موسسه در شهرهای شیراز و تهران پاسخگوی شما خواهند بود ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در فرانسه را نیز مطالعه کنید ، چراکه برای زندگی در فرانسه نیاز دارید شرایط کاری این کشور را نیز بشناسید و با مشاغل و حداقل حقوق ها در این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط تولد فرزند در کشور های مختلف مقالات زیر را مطالعه کنید و اطلاعات خود را به روز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه