حداقل دستمزد در گرجستان

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
حداقل دستمزد در گرجستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

خارجیانی که می خواهند در گرجستان کار کنند می توانند از فرصت های شغلی بسیار در این کشور بهره ببرند ، اما برای آن اجازه کار در گرجستان لازم است . تیم مشاوره موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی می تواند در خصوص کار در گرجستان و مهاجرت به گرجستان و شرایط کاری و حداقل دستمزد در گرجستان به شما اطلاعات لازم را ارائه دهد . با ما در تماس باشید . علاقه مندان می توانند با دفاتر ما در شهر های تهران و شیراز در ارتباط باشند .

تفلیس پایتخت گرجستان با 1.5 میلیون نفر جمعیت است که حدود 8 کیلومتر مربع زمین را در خود جای داده است . شهر کوهستانی تفلیس برای گردشگران بسیار جذاب است . چرا که این شهر در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد . اما در خصوص کار و زندگی در گرجستان باید روش خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید .

میزان حداقل دستمزد در گرجستان

گرجستان دارای حداقل دستمزدی است که توسط دولت تعیین شده است و به هیچ کارگری در گرجستان نباید کمتر از این نرخ اجباری پرداخت شود .

کارفرمایانی که قادر به پرداخت حداقل دستمزد نیستند ممکن است توسط دولت گرجستان مجازات و جریمه شوند . حداقل دستمزد در گرجستان برای کارگران دولتی 115 لاری گرجستان (48 دلار ) در ماه است و برای کارگران بخش خصوصی 20 لاری ( 8 دلار ) در ماه است .

میانگین حقوق در تفلیس گرجستان

حداقل دستمزد در گرجستان کمترین مبلغی است که یک کارگر می تواند برای کار خود به صورت قانونی دریافت کند . اکثر کشورها دارای حداقل دستمزد در سطح کشور هستند که به تمام کارگران باید پرداخت شود .

در سال 2019 ، درآمد متوسط در گرجستان 1069 لاری بوده و تقریبا به 398 دلار در ماه رسیده است . میانگین حقوق ماهانه برای زنان در هر ماه 300 دلار است .

شگفت آور نیست که حقوق در پایتخت بسیار بیشتر است چرا که تقریبا 50 درصد از تولید ناخالص داخلی را تولید می کند . تعدادی از شرکت های چند ملیتی خارجی دارای شعبه در تفلیس هستند ، از جمله ارنست و یانگ .

اجاره یک آپارتمان یک خوابه در پایتخت مبلغی حدود 180 دلار در هر ماه با صورتحساب ماهانه و هزینه حمل و نقل 80 دلار در هر ماه خواهد داشت .

ساعت کار در گرجستان

قانون کار حداکثر مدت زمان کار در هفته را تعیین می کند که نباید از 40 ساعت یا 48 ساعت کار برای بخش های خاص تجاوز کند ( فهرست بخش ها توسط دولت گرجستان تعریف شده است ) .

همچنین می توان فرایند کار را در شیفت های مختلف ترتیب داد . با این وجود ، کارفرما باید در نظر داشته باشد که مدت زمان استراحت بین روزهای کاری کمتر از 12 ساعت نیست .

پرداخت ساعات اضافی باید بیش از ساعات کاری معمول باشد و پرداخت دقیق توسط قرارداد کاری تعریف شده است . کارمند مجاز است به مدت 24 روز در سال به عنوان تعطیلات با حقوق و 15 روز به عنوان تعطیلات بدون حقوق داشته باشد . علاوه بر این ، در یک سال 15 روز تعطیلات رسمی ( مذهبی ، جشن های ملی و تعطیلات سال نو ) وجود دارد .

ساعت کار در گرجستان

اتمام قرارداد کاری با کارگر

طبق قانون کار ، اگر کارفرما قرارداد را متوقف کند ، این شرکت باید حداقل یک ماه قبل اخطار را به کارمند ارسال کند حقوق حداقل دستمزد در گرجستان برای یک ماه را پرداخت کند .

همچنین کارفرما حق دارد 3 روز قبل اخطار کتبی به کارمند بفرستد ، اما در این شرایط ، کارفرما باید ظرف مدت 30 روز کاری از خاتمه قرارداد حداقل دو ماه حقوق و دستمزد را پرداخت کند .

اقتصاد گرجستان چگونه است ؟

با نرخ بیکاری در تمام دوران پایین ، فقط 12٪ ، کشور مطمئنا خود را در شرایط اقتصادی ثبات می دهد . بسیاری از شرکت های فن آوری با تکنولوژی بالا در حال راه اندازی شعب خود در این کشور هستند . این کار نه تنها موجب افزایش اشتغال می شود ، بلکه موجب ایجاد پول قوی و کسب و کار خارجی در کشور خواهد شد .

گرجستان دارای نرخ بهره بالا است . این امر باعث جذب تعدادی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان در بانک های محلی و تقویت صنعت مالی می شود .

در نهایت ، گرجستان یک سیاست ویزای بسیار انعطاف پذیر و مالیات کم دارد . به همین دلیل بسیاری از مهاجران به این کشور می روند .

وضعیت کار و زندگی در گرجستان

کار در گرجستان شرایط به خصوص خود را دارد ، و برعکس آن چیزی که بسیاری از افراد در مورد آن آگاهی ندارند ، گرجستان کشور ثروتمندی نیست و نباید انتظار یک زندگی با کیفیت بالا را در آن داشت .

در کشور گرجستان کار به وفور یافت نمی‌شود و یا اگر نیز یافت شود شرایط به خصوص خود را دارد و مهم‌ترین آن نیز تسلط به زبان گرجی و یا روسی است .

عموماً مردم این کشور در موضوع کار رغبت چندانی به نیروی کار خارجی ندارد و حداقل دستمزد در گرجستان به این افراد تعلق نمیگیرد و این موضوع زمانی شدت پیدا می‌کند که شخص متقاضی نیز خارجی باشد که تسلط بر زبان گرجی نداشته باشد . همچنین اکثر کارآفرینان و کارفرمایان گرجی نیز اولویت را با استخدام نیروهای گرجی یا روسی می‌گذارند .

مزایای مهاجرت به گرجستان

کشور گرجستان را می‌توان یک کشور امن نامید ، نرخ پایین جرم و جنایت می‌تواند دلیلی محکم بر این ادعا باشد. در هر زمانی از شبانه‌روز می‌توانید در خیابان گشت و گذار داشته باشید ، بدون آنکه لحظه‌ای حتی احساس ناامنی به شما دست دهد ؛ گشت‌های مرتب پلیس گرجستان در اکثر نقاط تفلیس و گرجستان نکته‌ای برجسته در خصوص این کشور است .

کشور گرجستان در حال حاضر به‌عنوان یک منطقه استراتژیک برای تجارت بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود و به همین دلیل است که از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۸ ، معاهده تجارت آزاد میان گرجستان و چین به مرحله اجرایی در آمده است . دولت گرجستان در حال حاضر از کارآفرینان ، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران پشتیبانی فراوانی می‌کند .

انجام هرگونه کسب و کار در کشور گرجستان نیازمند ثبت یک شرکت در این کشور است ، اما لازم است بدانید سیستم اداری شرکت گرجستان بسیار پیشرفته بوده و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت می توانید یک شرکت را در این کشور ثبت کنید . با خرید ملک و یا خرید خانه در گرجستان به مبلغ حداقل 35 هزار دلار آمریکا می توان اقامت این کشور را برای خود و خانواده خود بدست آورد .

مهاجرت کاری به گرجستان

مهاجرت کاری به گرجستان

در پایان این مقاله افراد و شرکت هایی که مایل به مهاجرت به گرجستان هستند باید تصمیمات آگاهانه ای را در مورد جنبه های مختلف مربوط به مهاجرت خود ، مانند پیدا کردن مکان مناسب ، داشتن مجوز کار لازم ، ترتیبات تحصیلی برای فرزندان خود و حتی انتقال اقلام شخصی خود از کشورهای دیگر بدست آورند .

موسسه مهر آفرین رجبی دارای دانش جامعی است و می تواند بینش و کمک های حرفه ای را برای هر فرد متناسب با نیاز هایش ، ارائه دهد . برای مشاوره تخصصی در مورد مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان ، یافتن شغل و کاریابی در گرجستان و اخذ شهروندی گرجستان به روش های مختلف و یا کسب به روزترین اطلاعات در خصوص حداقل دستمزد در گرجستان لطفا با ما تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید .

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه