اجاره مغازه در آلمان

این روزها بسیاری از ایرانیان علاوه بر سرمایه گذاری های داخلی ، به فکر سرمایه گذاری  های خارجی هم هستند . همانطور که می دانید ارائه خدمات اجاره یا فروش در کشورهای مختلف ، قوانین و شرایط مختلفی دارد که هر مشتری یا خریدار بایستی از آنها آگاهی داشته باشد . هدف از نگارش این مقاله ارائه اطلاعاتی پیرامون اجاره مغازه در آلمان است که با همت همکاران موسسه مهاجرتی رجبی ، برای شما تهیه شده است .

اجاره مغازه در آلمان

مشاور مهاجرتی

  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
  • گواهی اشتغال به کار یا اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • به طور معمول، معادل 3 ماه اجاره
  • در برخی موارد تا 6 ماه اجاره
  • شارژ ساختمان
  • هزینه های آب، برق، گاز
  • مالیات بر املاک
  • هزینه های نظافت و نگهداری

اجاره مغازه در آلمان می‌تواند گامی مهم در جهت راه‌اندازی یا گسترش کسب‌وکارتان باشد. این فرآیند با چالش‌ها و ظرافت‌های خاص خود همراه است که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به شما در یافتن مغازه‌ای مناسب و انعقاد قرارداد اجاره مطمئن کمک کند.

عوامل موثر بر قیمت اجاره مغازه در آلمان عبارتند از :

  • موقعیت مکانی
  • متراژ
  • نوع کاربری
  • امکانات و تاسیسات
  • شرایط بازار

بررسی شرایط اجاره مغازه در آلمان

آلمان کشوری شناخته شده در جهان است که به جرات می توان گفت یکی از معتبرترین مقاصد برای سرمایه گذاری های خارجی به شمار می رود . برای اجاره مغازه در آلمان و یا خرید آن ، ابتدا باید آگاهی داشته باشید که چگونه ملک ایده آل تان را پیدا کنید.

 برای جستجوی موفقیت آمیز ، ابتدا باید به دفتر املاک سر بزنید و دقیقا همان چیزی را که می خواهید را توضیح داده و سپس تجزیه و تحلیل کنید.

شما از طریق اینترنت نیز می توانید با دفاتر مشاور املاک ارتباط داشته باشید . همچنین اگر شما مغازه ای در آلمان داشته باشید برای اجاره و یا فروش آن هیچ نگرانی ندارید ، زیرا کشور آلمان از بازار ثابت و مستحکمی برخوردار است که در آن نرخ وام و قیمت املاک ممکن است سالهای سال پایدار بماند.

موضوع بسیار مهمی که باید قبل از خرید یا اجاره مغازه در آلمان به آن توجه داشته باشید ، نوع ویزای شما است؛ شما برای داشتن شرایط خرید ملک در آلمان باید ویزای کاری مناسب اخذ کرده باشید . مشاورین ما در دفاتر موسسه راهنمایی های بیشتر را خدمت شما ارائه خواهند داد.

دعوت می کنیم مقاله شرایط زندگی در آلمان برای مهاجرین را در همین سایت بخوانید تا بدانید در ابتدای مهاجرت به این کشور، چه شرایطی را خواهید داشت.

بررسی شرایط اجاره مغازه در آلمان

جست و جوی مغازه در آلمان

به منظور محدود کردن جستجو به مناسب ترین املاک و مستغلات ، جستجوگران باید از این سؤالات پیش از خود بپرسند :

  • تعداد فروش باید چه مقدار باشد ؟
  • آیا اتاق های بیشتری مورد نیاز است ؟
  • آیا فروشگاه لزوما باید در سطح زمین و بدون مانع باشد ، یا می تواند در طبقه بالا یا پایین باشد ؟ آیا وجود آسانسور الزامیست ؟
  • آیا فروشگاه باید به راحتی برای کامیون ها و اتومبیل ها ، در تمام روز در دسترس باشد ؟
  • آیا مشتریان ترجیح می دهند با ماشین یا حمل و نقل عمومی مسافرت کنند ؟
  • آیا حتی زمانی که فروشگاه در خیابان یا خارج از خیابان واقع شده است ، فروشگاه دارای پیشنهادات فروش منحصر به فردی است که مشتریان را جذب کند ؟
جست و جوی مغازه در آلمان
معیارهای مهم اجاره در آلمان

معیارهای مهم اجاره در آلمان

فروشگاه ها در طبقه پایین خیابان های شلوغ باعث جذب مشتری های متنوع می شوند و به همین دلیل بسیار محبوب هستند . بسته به نوع فعالیت شما و مشتریان ، فروشگاه دارای الزامات خاصی است به عنوان مثال ، اندازه فروشگاه ، محل قرار گیری آن ، طرح اتاق و هزینه ها با هم تفاوت دارد.

یک فروشگاه کوچک و دنج برای فروش لباس مناسب است ، ​​برای یک کسب و کار مد یک فضای متوسط برای مشتریان مورد نیاز است و ممکن است برای یک خرده فروش مبلمان مشهور ، یک فروشگاه بزرگ هم کافی نباشد ! برای یک فروشنده مبلمان مشهور باید جایی را اجاره کنید که دید و دسترسی وسیعی برای بازدید مشتریان داشته باشد.

جستجوگران اجاره مغازه در آلمان برای اولین بار نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارند و جستجو برای مکان های مناسب با فروشگاه های جدید برای جوینده لذت خاصی دارد.

در جستجوی یک املاک تجاری مناسب ، صاحبان کسب و کار ابتدا باید خودشان بدانند چه نوع مکان هایی نیاز دارند . موقعیت مکانی فروشگاه برای املاک تجاری بسیار مهم است و در کل بستگی به مشتری دارد.

برای مثال مغازه ها در خیابان های شلوغ و یا مراکز خرید به ویژه برای واکرهایی که با پای پیاده و یا با حمل و نقل عمومی می آیند مناسب است.

خرید یا اجاره مغازه در آلمان

هر کسی که به دنبال فضای جدید برای کسب و کار خود است ، ناگزیر می پرسد خرید یا اجاره فروشگاه ؟ هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند.

برای اجاره مغازه در آلمان یا خرید آن ، علاوه بر ترجیحات شخصی ، وضعیت مالی ، توسعه کسب و کار و رونق آن پس از راه اندازی کسب و کار ، مهم است .

 هزینه اجاره مغازه در آلمان ، در برخی مناطق بسیار زیاد است و مستاجرین برای اینکه ضرر مالی کمتری را تحمل کنند  ممکن است سالی چند بار مجبور به تعویض مکان باشند.

در آلمان، معمولا مدت قرار داد اجاره طولانی است ( تا ده سال )!

با این وجود ، اگر قرارداد منقضی شود ، اجاره دهنده هیچ تضمینی برای ادامه  قرارداد ندارد . حتی اگر کسب و کار به خوبی پیش برود و صاحب کسب و کار مایل به خروج از قرارداد نباشد ، ممکن است این اتفاق بیافتد که مستاجر، قرارداد جدیدی را از صاحب ملک دریافت نکند، بنابراین تعهدی برای تمدید قرارداد اجاره وجود ندارد!

برای کسانی که نمی خواهند جا به جا شوند ، خرید مغازه می تواند یک گزینه بهتر باشد . در اکثر موارد ، حق امتیاز برای خرید کافی نیست و باید وام گرفته شود . علاوه بر این ، خریداران یک ملک تجاری باید شرایط ملک را از لحاظ موقعیت و جذب مشتری برای چند سال آینده را برنامه ریزی کنند .

خرید یا اجاره مغازه در آلمان
قرارداد اجاره در آلمان

قرارداد اجاره در آلمان

قراردادهای اجاره ای از لحاظ محتوا برای املاک تجاری متفاوت است . این بدان معنی است که محتوای و فرم را می توان به طور جداگانه طراحی کرد . به عنوان مثال ، BGB §580a تنها با یک دوره اطلاع شش ماهه برای محل تجاری طراحی شده است.

بنابراین ، اگر چه این آزادی اجازه می دهد که قرارداد بهتر با نیازهای شخصی هر دو طرف سازگار شود ، اما ممکن است منافع مستاجر را به خطر بیاندازد.

بنابراین مستاجر قبل از امضای قرارداد و بررسی صحیح با صاحب ملک باید زمان کافی برای بررسی اجاره را داشته باشد ، زیرا :

  • فسخ قرارداد با دوره شش ماهه توسط صاحب ملک تا پایان سه ماه امکانپذیر است.
  • اجاره مغازه در آلمان بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود . برای فضای تجاری ، هیچ مبلغ اجاره رسمی وجود ندارد .
  • مالک می تواند به عنوان یک توافق نامه فردی به مستاجرین وظایف مقتضی قانونی انتقال دهد .
  • در صورت نقص در ملک ، حق تخفیف اجاره می تواند به وضوح توسط بندهای موجود در قرارداد بررسی شود .
  • مالک می تواند با افزایش آگاهی و قرارداد جدید ، اجاره را افزایش دهد . در اینصورت توافقنامه های قرارداد منسوخ می شوند .

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده ، شما باید توجه کنید که هدف اجاره ، مبلغ اجاره ، دوره اجاره ، مدت اطلاع ، شرایط نگهداری و مقدار سپرده همه و همه باید در قرارداد اجاره گنجانده شود .

هزینه اجاره مغازه در آلمان

برای اجاره مغازه در آلمان باید هزینه هایی وجود دارد که به وابسته به قیمت مغازه و یا مکان آن فرق دارد و عمدتا توسط مشتری پرداخت می شود . هزینه دفتر املاک و مستغلات 6% به اضافه مالیات بر ارزش افزوده است .

مالیات بر دفتر اسناد رسمی 2% و مالیات بر خرید ملک با توجه به منطقه معامله 3.5 تا 6.5 درصد می شود . قیمت اجاره مغازه در آلمان در شهرهای مختلف و همچنین منطقه داخل شهر یا اطراف آن متفاوت می باشد . در شهرهایی مانند برلین ، فرانکفورت ، مونیخ ، دوسلدورف و غیره میزان تقاضا برای مناطق مرکزی بسیار زیاد است.

هزینه اجاره مغازه در آلمان
اجازه تبلیغات کسب و کار در آلمان

اجازه تبلیغات کسب و کار در آلمان

اگر مکانی را برای اجاره مغازه پیدا کرده اید باید به اجازه تبلیغات آن توجه داشته باشید . کسب و کار باید برای جلب توجه تبلیغات داشته باشد . اجازه تبلیغات باید در هنگام اجاره مغازه در آلمان بررسی شود .

تبلیغات در سایت از نمای بیرونی و درونی مغازه مجاز است اما اگر چیزی در جاده ها یا خیابان ها قرار می گیرد یا نصب می شود ، باید از طرف مقامات در هر مورد تایید شده باشد در غیر این صورت بر خلاف مقررات در نظر گرفته می شود.

کسب اجازه تبلیغ در مغازه در آلمان

وضعیت تبلیغات در داخل و اطراف ساختمان متفاوت است . در اینجا ، مستاجر باید با صاحب ملک توافق کند که دقیقا چه نوع تبلیغات در کجا و چگونه قرار گیرد . شرکت ها باید کار تبلیغ را انجام دهند ، بنابراین مشتریان تبلیغات را خواهند دید.

تبلیغات در فضای باز اغلب نیاز به مجوز قانونی دارد؛ استفاده از نمای خارجی برای اهداف تبلیغاتی حتی ممکن است کاملا رد شود. اگر در اجاره نامه ، قرارداد کتبی برای تبلیغات وجود نداشته باشد ، ممکن است مستاجر با مشکلات بعدی مواجه شود ، این مشکل در آلمان شایع و معمول است.

کسب اجازه تبلیغ در مغازه در آلمان

در مقاله فوق جزییات اجاره مغازه در آلمان برای شما عزیزان توضیح داده شد . اگر قصد سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را دارید ، بهتر است خرید ملک در آلمان را نیز مدنظر داشته باشید . مشاورین موسسه رجبی می توانند شما را با گزینه های موجود برای بهترین سرمایه گذاری در آلمان آشنا نمایند . برای کسب هر گونه اطلاعات بیشتر با دفاتر همکار موسسه در شهرهای شیراز و تهران تماس حاصل نمایید. همچنین توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را نیز در همین سایت بخوانید و با انواع سرمایه گذاری های ایمن در این کشور آشنا شوید.

با شرایط اجاره مغازه در برخی کشورهای اروپایی آشنا شوید.

14 دیدگاه در “اجاره مغازه در آلمان

  1. اجاره مغازه در آلمان زهرا گفت:

    با سلام
    من میخوام از طریق آوسبیلدونگ به آلمان برم و همسرم اونجا یه مغازه راه بندازه آیا شدنی هست و اگر میشه با پنج میلیارد در دوسلدورف چه کاری میشه کرد؟

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله امکان پذیر است اما از نظر برآورد هزینه نیاز به بررسی های بیشتر وجود دارد .
      با تشکر از سوال شما

  2. اجاره مغازه در آلمان زهرا گفت:

    سلام …من میخوام سالن زیبایی بزنم میخواستم بدونم حدود چقدر هزینه اش میشه ؟ و اجاره تقریبا چقدر باید در نظر بگیرم ؟؟

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای راه اندازی بیزنس در ابتدا باید با یک تبعه آلمانی شراکت کنید و به طور مستقیم نمیتوانید محل کار اجاره کنید . مبلغ اجاره مغازه بسته به منطقه مورد نظر ، متراژ ، امکانات ، عمر ساختمان و غیره کاملا متفاوت است .

      با تشکر از سوال شما

  3. اجاره مغازه در آلمان رویا محسنی گفت:

    سلام
    کسی که از طریق پیوست وارد آلمان میشه اجازه باز کردن مغازه رو‌داره، یا باید ویزای کار بگیره، و اینکه برای مجوز مثلا تعمیرات کامپیوتر نیاز به مدرک زبان هست؟ چون ویزای همراه مدرک A1کافیه، ممنونم🙏

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورت داشتن شریک آلمانی میتوانید ثبت شرکت و راه اندازی مغازه را انجام دهید.
      برای اثبات تسلط به زبان آلمانی مدرک زبان لازم است.

      با تشکر از سوال شما

  4. اجاره مغازه در آلمان حسین گفت:

    باسلام من میخام یک مغازه در المان برای فروش و تعمیر تلفن همراه باز کنم هزینه رنت مغازه تقریبا چقدر در میاد ؟ ممنون

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بسته به منطقه، متراژ ، امکانات ، عمر ساختمان و غیره متفاوت و از ماهی 1200 یورو به بالا

      با تشکر از سوال شما

  5. اجاره مغازه در آلمان آرمان گفت:

    سلام
    با توجه به قیمت ارز امروز با چه میزان هزینه ای میتوانم در برلین یک شرکت ثبت کنم و شروع به خدمات سایت و اپلیکیشن داشته باشم؟

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      پروسه ثبت شرکت و ایجاد بیزنس بسته به وسعت بیزنسی که دارید به هزینه احتیاج دارد ولی در حدود ۶۰.۰۰۰ یورو حداقل هزینه ها را در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  6. اجاره مغازه در آلمان علی رضایی گفت:

    با سلام‌خدمت شما میخواهم در المان‌یک‌ سوپر مارکت راه اندازه کنم‌ چگونه باید مبلغ لازمه را برآورد کنم و از کجا برای خرید جنس شروع کنم کسی را نمیشناسم در المان و مبلغ تقریبا ۵۰هزار یورو دارم آیا کاری دیگر با این مبلغ مناسب است با سپاس

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به اینکه برای ثبت شرکت در آلمان باید شریک آلمانی داشته باشید و شما چنین شرایطی را ندارید بهتر است کشور مقصد تان را جهت ثبت شرکت تغییر بدهید.
      با این مبلغ میتوانید در لهستان که در همسایگی آلمان است، با شرایط راحت تر ثبت شرکت انجام دهید و اقامت دریافت کنید. انتخاب نوع بیزنس بستگی به میزان بودجه شما دارد و طبق شهر مقصد و بازار هدف نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

      با تشکر از سوال شما

  7. اجاره مغازه در آلمان جلال گل محمدی گفت:

    با سلام
    قصد خرید واحد تجاری در آلمان را دارم جهت سرمایه کراری و درآمد از راه اجاره دادن آن
    و یا کاسبی کردن توسط خودم اگه بتونم اقامت بگیرم
    پیشنهادتون چیه؟ سرمایه ام حدود یک میلیون یورو هست

    1. اجاره مغازه در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بهترین مسیر مهاجرتی برای شما از طریق ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس در آلمان است.
      با توجه به اینکه به افراد خارجی اجازه خرید ملک داده نمی‌شود، در ابتدا می‌توانید ثبت شرکت انجام داده و بعد از دریافت اقامت موقت خرید ملک انجام دهید.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2.8/5 - (6 امتیاز)
منو
خانه