ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان

ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان نام ویزایی است که به واسطه آن شما می توانید خانواده خود را با خودتان به آلمان ببرید ، البته انجام این کار نیازمند مهیا ساختن برخی شرایط است که شما بایستی قبل از هرگونه اقدامی نسبت به آن‌ ها آگاهی کامل داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها سابقه درخشان در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف همچون آلمان در حال خدمت رسانی به متقاضیان هستند و هر فرد را متناسب با شرایطش یاری و همراهی می کنند.

چنانچه قصد دارید جهت تحصیل به کشور آلمان مهاجرت کنید ، مطالعه مقاله تحصیل در آلمان را از دست ندهید تا راه تحصیل رایگان را هم بدانید.

در نظر داشته باشید که غیر از روش تحصیلی ، شما می توانید برای کار به آلمان بروید ؛ گفتنی است که با بالا رفتن سن جمعیت در آلمان این کشور پذیرای نیروهای کار متخصص از سایر کشورها می باشد.

افرادی که به هر روشی به آلمان مهاجرت کرده باشند می توانند پس از دریافت اقامت ، همسر و فرزندان زیر 16 سال خود را نیز به واسطه ویزای پیوست به آلمان ببرند که در ادامه به طور مفصل به شرایط اخذ این ویزا می پردازیم.

فهرست مطالب
ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان

اگر می خواهید همسر و فرزند خود را همراه با خود به آلمان ببرید و یا در مدت زمان کوتاهی حضور آن ها را در کنار خود داشته باشید ، حتما ویدئویی که روناک ، همکار ما در هلیدنگ حقوقی مهاجرت رجبی تهیه و ارائه کرده است را ببینید و یا پادکست آن را گوش دهید ؛ نکات جالبی را دریافت خواهید کرد.

پادکست ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان

چه کسی می تواند ویزای خانواده آلمان را دریافت کند؟

در پاسخ به این سوال که چه کسی می تواند ویزای خانواده آلمان را دریافت کند؟ باید گفت اگر متقاضی اهل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باشد ، باید برای ورود به آلمان و پیوستن به خانواده خود درخواست ویزای پیوست بدهد ؛ پس از آن از طرف Alien’s Authority در آلمان اجازه اقامت برای او صادر می شود ، ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان تا زمانی که عضو خانواده ، شریک زندگی یا همسر او در آلمان زندگی می کند معتبر خواهد بود.

مهمترین بخش در ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان دریافت مجوز اقامت است یعنی شما باید حداقل برای مدت ۶ ماه اقامت آلمان را داشته باشید و ویزای شما برای اقامت هدفمند در نظر گرفته شده باشد یعنی نمی توان با ویزای توریستی آلمان خواهان ویزای پیوست باشید.

توجه داشته باشید پیوستن به خانواده در طی مراحل پناهندگی امکان پذیر نیست و باید به فرد اصلی اقامت داده شده باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت آسان به آلمان با سنجش دقیق شرایط شما در موسسه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک لازم برای پیوستن به همسر و فرزندان در آلمان

با توجه به روش مهاجرتی فرد اصلی ؛ مدارک لازم برای پیوستن به همسر و فرزندان در آلمان در برخی از گزینه ها متفاوت می باشد.

افرادی که از طریق آوسبیلدونگ و یا روش تحصیلی به آلمان رفته اند ، می توانند همسر و فرزندان زیر 16 سال خود را همراهشان یا نهایتا با یک ماه فاصله زمانی به آلمان ببرند ؛ تمامی افراد باید به طور جداگانه تمکن مالی داشته باشند و همسرشان مدرک زبان آلمانی در سطح A1 ارائه دهد ، در همین راستا مقاله دوره های آوسبیلدونگ در آلمان را هم بخوانید و اطلاعات خود را حتما به روز کنید.

این در حالی است که برای همسر یا فرزندان افرادی که با بلوکارت به آلمان مهاجرت کرده اند یا در گذشته به روش کاری مهاجرت نموده اند ؛ حدود 7 تا 8 ماه پروسه اخذ ویزای پیوست زمان می ‌برد و نیازی به ارائه تمکن مالی ندارند ولی فرد مقیم آلمان باید درآمد کافی داشته باشد تا بتواند از کسانی که به او می پیوندند ، بدون وابستگی به مزایای اجتماعی حمایت کند.

برای همراهان افرادی که با بلوکارت به آلمان رفته اند ، نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نیست و طبق قانون جدیدی که هنوز در ایران به مرحله اجرا در نیامده است.

مدارک لازم برای پیوستن به همسر و فرزندان در آلمان

همسری که به ویزای متخصص آکادمیک ، ویزای ریسرچ ، نیروی کار متخصص ، خود اشتغالی و یا به ویزای فردی که به عنوان یک مدیر ، دانشمند ، مهندس یا تکنسین در یک تیم تحقیقاتی استخدام می شود ؛ پیوست گردد ، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد و ارائه سند ازدواج ، مدارک تحصیلی ، بیمه ، گواهی عدم سو پیشینه ، قرارداد کاری ، فیش حقوقی و متراژ خانه در آلمان کفایت می کند.

پیشهاد می کنیم در این بخش مقاله شرایط اخذ بلوکارت آلمان را بخوانید و با شرایط خاص آن آشنا شوید.

شرایط ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده

فردی که در آلمان زندگی می کند برای آنکه خانواده اش به او ملحق شوند باید فضای کافی برای اقامت آن ها داشته باشد که برای هر یک از اعضای خانواده بالای شش سال ، حداقل باید ۱۲ متر مربع و برای کودکان زیر شش سال ، ۱۰ متر مربع باید در دسترس باشد.

در شرایط ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده باید توجه داشته باشید که ازدواج های چند همسری توسط جمهوری فدرال آلمان به رسمیت شناخته نمی شود ، بنابراین اگر یک مقیم یک شریک زندگی خود را به آلمان آورده باشد ، دیگر اجازه این کار را برای همسر دوم نخواهد داشت.

لازم به ذکر است داشتن سن بالای 18 سال برای فرد اصلی و همسرش الزامی می باشد.

کارشناسان ما پاسخگوش پرسش های مهاجرتی بسیاری هستند ، پاسخ چند سوال مهم و پرتکرار را در مقالات زیر بخوانید.

شرایط ویزای پیوستن فرزندان به خانواده

شرایط ویزای پیوستن فرزندان به خانواده در آلمان به سن و وضعیت فرزند بستگی دارد و در صورتی که هر دو والدین یا فردی که به تنهایی حضانت را بر عهده دارند ، دارای مجوز اقامت آلمان از طرق مختلف مثل بلوکارت و پروژه تحقیقاتی باشند ، به فرزند زیر 16 سال و مجرد اجازه اقامت داده می شود.

اگر هر دو والدین اقامت آلمان را داشته باشند و دارای فرزند باشند ؛ هر کدام می توانند برای دریافت اقامت فرزند خود اقدام کند و اگر یک والد تنها می خواهد فرزند خود را به آلمان بیاورد ، باید حضانت فرزند را داشته باشد ، در صورتی که هر دو والدین حق مراقبت مشترک داشته باشند اما فقط یکی از آنها مقیم آلمان باشد ، فردی که مقیم آلمان نیست باید حق حضانت را به مقیم آلمان اعطا کنند تا بتواند برای خانواده درخواست ویزای پیوست کند.

فرزندانی که به 16 سال رسیده اند ولی هنوز به آلمان نقل مکان نکرده اند ؛ باید به زبان آلمانی مسلط باشند یا ثابت کنند که می توانند با شرایط زندگی در جمهوری فدرال آلمان بر اساس تحصیلات و شرایط زندگی قبلی خود سازگار شوند.

شرایط ویزای پیوستن فرزندان به خانواده

هزینه ویزای پیوستن به خانواده در آلمان

هزینه ویزای پیوستن به خانواده در آلمان برای بزرگسالان ۷۵ یورو است و کودکان تا ۱۸ سال باید ۳۷،۵۰ یورو بپردازند ؛ توجه داشته باشید اگر ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان شما رد شود یا تصمیم بگیرید که درخواست خود را پس بگیرید ، پول شما پس داده نمی شود.

مدارک و اسناد مورد نیاز جهت درخواست ویزای پیوست

مدارک و اسناد مورد نیاز جهت درخواست ویزای پیوست همسر / خانواده به آلمان عبارتند از:

مدارک قابل ارائه
دو فرم درخواست به جای یک فرم.
یک کپی از گذرنامه همسر اگر شهروند اتحادیه اروپا باشد اما اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشد ،
کپی اجازه اقامت همسر را باید ارائه دهد.
نسخه اصلی سند ازدواج.
اثبات مهارت های اساسی زبان آلمانی در صورت نیاز.

توجه: لطفا مطمئن شوید که قبل از ارسال درخواست ، مدارک را از طریق منابع معتبر یا کارشناس مهاجرتی خود مورد بازبینی قرار دهید ، چرا که ممکن است در خصوص وجود شرایط خاص مدارک دیگری نیز مد نظر باشد.

اسناد خاص مورد نیاز برای درخواست ویزای پیوستن به خانواده برای افراد زیر سن قانونی:

مدارک قابل ارائه
کپی گذرنامه هر دو والدین
شناسنامه
اثبات فرزندخواندگی (در صورت وجود)
حکم حضانت (در صورت طلاق والدین)
گواهی مرگ والدین (اگر یکی از والدین فوت کرده باشد)
رضایت نامه والدین

کار در آلمان با ویزای پیوست

شما به عنوان فردی که قصد دارید به همسر خود در آلمان ملحق شوید ، اگر کسی که به او می پیوندید شرایط زیر را داشته باشد واجد شرایط کار در آلمان با ویزای پیوست خواهید بود:

  • دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشد.
  • دارای اجازه اقامت است که به آنها اجازه کار می دهد.
  • به عنوان یک فرد یا محقق بسیار ماهر در آلمان اقامت دارد.
  • خوب است در این بخش سری بزنید به مقاله کار در آلمان و با فرصت های شغلی و بازارکار این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

مهاجرت کاری به آلمان 

علاوه بر تحصیل که یکی از بیشترین شیوه های مهاجرت به کشور آلمان است ، مهاجرت کاری هم جایگاهی ویژه دارد ، شما می نوانید در شرایطی که نیاز کشور آلمان به حرفه و تخصص شما وجود داشته باشد براحتی مهاجرت کرده و همسر و فزندان خود را هم همراه ببرید. 

در وبینار ارائه شده در این بخش می توانید شرایط مهاجرت از طریق کار را کاملا درک کنید ؛ این وبینار با مدت زمان یک ساعت و چهل دقیقه توسط هلدینگ حقوقی مهاجرت رجبی ارائه شده است.

ضمناً توصیه می کنیم مقاله بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان را مرور کنید و پاسخ یکی از پرسش هایی که مراجعین از ما می پرسند را دریافت نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما هم می توانید با درج شماره تماس خود شرایط تان برای مهاجرت به کشور آلمان را بررسی نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تعیین وقت از سفارت آلمان

برای تعیین وقت از سفارت آلمان به صورت آنلاین بایستی وارد سایت سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران – وزارت امور خارجه آلمان یعنی https://teheran.diplo.de/ir-de شوید ، سپس وارد بخش سیستم تعیین وقت آنلاین شده و ثبت نام نمایید ، پس از ثبت نام ۲ ایمیل دریافت خواهید کرد ، یک ایمیل حدود ۳۰ دقیقه بعد از ثبت نام که حاوی شماره پیگیری است و دیگری حدود 3 تا ۴ هفته پیش از وقت مصاحبه که حاوی زمان مصاحبه و ساعت قرار ملاقات در سفارت است.

پس از دریافت ایمیل دوم بایستی تا ۷ روز ملاقات را تایید کنید و گرنه به صورت خودکار حذف خواهد شد ، پس از دریافت تاییدیه آن را چاپ کنید و در روز مصاحبه در کنار سایر مدارک آن را نیز ارائه دهید.

با آلمان و مردمان آن در مقالات زیر بیشتر و دقیق تر آشنا شوید.

سوالات پر تکرار ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان

خیر ، مهم ترین بخش در ویزای پیوستن به همسر و فرزندان در آلمان دریافت مجوز اقامت است یعنی شما حداقل برای مدت 6 ماه مجوز اقامت در آلمان را دارید و ویزای شما برای اقامت یک هدف واقعی و در نظر گرفته شده باشد یعنی نمی توان با ویزای توریستی به آلمان سفر کرده و سپس خواهان پیوستن اعضای خانواده خود به شما در این کشور باشید.

بله برای پیوست به برخی از ویزاها در آپدیت جدید قوانین مهاجرتی ، الزامی بر ارائه مدرک زبان آلمانی وجود ندارد.

این اجازه تا زمانی که عضو خانواده ، شریک زندگی یا همسرتان در آلمان زندگی می کنند معتبر خواهد بود.

اگر یک والد تنها می خواهد فرزند خود را به آلمان بیاورد ، باید حضانت فرزند را داشته باشد ، در صورتی که هر دو والدین حق مراقبت مشترک داشته باشند اما فقط یکی از آنها مقیم آلمان باشد ، والدینی که مقیم آلمان نیستند باید حق حضانت را به مقیم آلمان اعطا کنند تا بتواند برای خانواده درخواست ویزای پیوستن کند.

هزینه ویزای دیدار مجدد خانواده آلمان برای بزرگسالان 75 یورو است ، کودکان تا 18 سال باید 37،50 یورو بپردازند ؛ توجه داشته باشید اگر ویزای پیوستن به خانواده آلمان شما رد شود یا تصمیم بگیرید که درخواست خود را پس بگیرید ، پول شما پس داده نمی شود.

اگر قصد دارید تا خود برای دریافت اقامت آلمان پیش قدم شوید و سپس خانواده تان به شما ملحق شوند ؛ می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به آلمان به اطلاعات خوبی در این رابطه دست پیدا کنید و برای بررسی شرایط خود هم در رابطه با ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان و هم برای مهاجرت به این کشور با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در ارتباط باشید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور آلمان اقدام کرده و موفق به دریافت ویزا شده اند را ببینید و بشنوید.

163 دیدگاه در “ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان

  1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان yalda گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    یک سوال ذهن من رو خیلی در گیر کرده من و همسرم عقد دائم انجام ندادیم و پنج سال هست با هم زندگی میکنیم هر کدام یک فرزند زیر۱۸ سال داریم
    میخ‌استم بپرسم امکان اینکه بدون عقد دائم همسرم پیوست من در المان میشن یا باید حتما قبل مهاجرت عقد خود را دائمی کنیم؟
    ایا امکانش هست ب سفارت بگوییم ک در خاک المان میخواهیم ازدواج کنیم ؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر برای دریافت ویزای پیوست باید حتما عقد رسمی انجام داده باشید .
      با تشکر از سوال شما

  2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زهره تقوی مهر گفت:

    با سلام بنده پرستارم و ویزا نوع دی آلمان اقدام کردم و معادلسازی کردم حالا برای همسرم حتما باید مدرک آ۱ داشته باشد یا بدون مدرک زبان میتواند ویزا پیوست بگیرد؟با تشکر

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      در صورتی که جاب افر و ویزای کاری داشته باشید نیازی به مدرک زبان نیست .
      با تشکر از سوال شما

  3. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مینا گفت:

    سلام
    همسرم شهروند آلمانه ما دوماهه ازدواج کردیم و یک هفته بعد از ازدواج فرم درخواست پر کردیم ایمیل کانفرم دریافت کردیم ایمیل دوم که وقت رو بهمون اطلاع میدند کی ارسال میشه؟ توی مدتی که منتظر هستیم می تونیم ویزای توریستی بگیرم و مدتی کنار همسرم باشم ؟برای ویزای پیوست خانواده مشکل ایجاد نمی کنه؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      در حال حاضر کیس هایی هستند که ۸ ماه گذشته و هنوز ایمیل دوم برایشان نیامده.
      پیشنهاد ویزای توریستی داده نمیشود چون مدت زمان کوتاهی است ازدواج کرده اید و ممکن است بنا بر صوری بودن ازدواج گذاشته شود و ریجکت بشوید.
      ولی در کل اگر اقدام کردید و ویزا شدید خللی در ویزای پیوست ایحاد نمیکند .
      با تشکر از سوال شما

  4. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان هدي گفت:

    سلام من درخواست ويزاي پيوست به همسرم كه بلوكارت داره كردم اما بعد از حدود ٦ ماه ريجكت شدم بخاطر تغيير ادرس بعدازينكه همسرم به اداره خارجيها مراجعه كرد و ادرس رو تغييرداد يك نامه شكايت زدم و هنوز ٨ ماهه كه خبري نيست واقعا انقدر طولاني شدن اين پروسه طبيعيه؟ حدودا پيوست چقدر زمان ميبره؟ اگر اينبارهم ريجكت بشم راه بهتري و شريعتري غير از پيوست هست؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      باید از ویزامتریک پیگیری کنید و متاسفانه ممکنه ویزامتریک هم درست پاسخ ندهد و بهتر است از خود سفارت پیگیری کنید .
      از طریق ویزای تحصیلی هم میتوانید اپلای کنید . ( در صورت داشتن مدرک زبان و سن مناسب )
      به امید موفقیت شما

  5. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سمیه کنگرانی گفت:

    عالی ممنون

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      خواهش میکنم .
      موفق باشید.

  6. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان علیرضا کریم پور گفت:

    با سلام و عرض احترام
    همسر بنده با ویزای 18D تحقیقاتی آلمان رفتن
    بنده برای ویزای همراه به عنوان همسر
    آیا مدرک زبان A1 برای بنده اجباری خواهد بود؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر بر اساس آخرین قوانین در ابتدای سال 2023 ، الزامی بر ارائه مدرک زبان ندارید .
      با تشکر از سوال شما

  7. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مهران گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    همسر من پرستار هستن و ۱۵ سال سابقه دارن، سوالم اینه اگر برای کار اقدام کنند من و پسر ۳ سالم میتونیم باهاشون همزمان پیوست بشیم؟
    بنده هم همزمان با ایشون دارم زبان میخونم

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      در صورتی که همسرتان بتوانند از ایران جاب آفر بگیرند و در کنار کار ، مدرک شان را معادل سازی کنند ، از همان ابتدا میتوانند ویزای همراه برای شما و فرزندتان درخواست بدهند اما در صورتی که برای دوره معادل سازی ویزا بگیرند بعد از معادل سازی مدرک شان شما میتوانید به آلمان مهاجرت کنید .
      با تشکر از سوال شما

  8. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Zahra گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید همسر من پناهنده هستن المان یعنی قبولی دارن و خیلی ساله که اونجان ما ۲ ساله ازدواج کردیم و حدود۶سال نامزد بودیم ولی کارای من برای رفتن پیش همسرم درست نمیشه البته من نمیتونم زبان هم یاد بگیرم الان یه دختر ۷ماه دارم ایا راهی هست بدون یادگیری زبان آلمانی برم اونجا

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      حداقل مدرک a1 زبان آلمانی باید داشته باشید مگر اینکه همسرتان شرایط خاصی داشته باشند ( مثلا بلوکارت و… )
      با تشکر از سوال شما

  9. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Mahi گفت:

    سلام من ویزای پرستاری دارم و تازه دارم ازدواج رسمی میکنم چقدر باید از زمان ازدواج (عقد) بگذره که بتونم برای همسرم ویزای پیوست بگیرم؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      از همان ابتدا میتوانید برای ویزای پیوست درخواست بدهید اما بهتر است که حداقل سه ماه از زمان ازدواج بگذرد و بعد اپلای کنید .
      با تشکر از سوال شما

  10. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان نیلوفر گفت:

    با سلام

    اگر همسرم ویزای جاب افر بگیرند و من پیوست همزمان درخواست بدم میتونم تو این مدتی که منتظر وقت مصاحبه هستم برای قرارداد کاری اقدام کنم ؟ ممکنه بخاطر اینکه قبلا درخواست پیوست دادم ریجکت شم؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر مشکل ساز نخواهد شد و احتمالا زمان تان به قدری نیست که بتوانید جاب افر پیدا کنید .
      با تشکر از سوال شما

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم برموز گفت:

      سلام ببخشید همسرم میخواد ویزای جاب افر بگیره
      برای ویزای پیوست من مدرک زبانA1لازمه؟

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود
        بر اساس آپدیت قوانین مربوط به چند ماه گذشته خیر نیازی نیست .
        با تشکر از سوال شما

  11. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان بهار گفت:

    سلام ببخشید من الان ۱۶ سال و ۷ ماهه ام.اگر مادرم از الان تا مثلا ۱۰ ماه دیگه بتونه مدرک b2 برای پرستاری بگیره می‌تونه در این حین بدون مدرک زبان اقدام به پیدا کردن کارفرما کنه؟و اگر مثلا من تا زمانی که ایشون برن ۴ ماه به ۱۸ سالگی ام مونده باشه،ویزای همراه در مدت ۴ ماه آماده میشه و اگر در اون حین دریافت ویزای همراه ۱۸ ساله شدم بازم نمیتونم برم؟و اینکه اگر بخوان برای سفارت وقت بگیرند چقدر طول می‌کشه تا وقت بگیرند؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بدون مدرک زبان آلمانی مادرتان نمیتوانند جاب افر و ویزای کاری بگیرند .
      ضمنا فرزندان بالای 16 سال برای پیوست به والدین باید مدرک c1 زبان آلمانی ارائه دهند .
      بنابراین بهترین مسیر برای مهاجرت شما این است که در سن 18 سالگی با مدرک زبان b1 آلمانی برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایید.
      با تشکر از سوال شما

  12. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان فاطمه گفت:

    سلام من افغانی هستم و در ایران زندگی میکنم من کارت آمایش دارم و الان پاسپورت الکترونیک نمیدن بخاطر شرایط افغانستان و فقط پاسپورت خطی (قدیمی) میدن من میتونم پاسپورت خطی (قدیمی ) بگیرم
    و اینکه همسرم در آلمان زندگی میکنه پاسپورت آلمانی داره من باید امتحان زبان آلمانی بدم یا نه ؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      برای اکثر روشهای مهاجرت برای پیوست به همسر حداقل مدرک a1 زبان آلمانی مورد نیاز است .
      با تشکر از سوال شما

  13. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان حسام گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم
    من مهاجرت کردم المان برای پناهندگی یعنی از راه غیر قانونی چند روزه و تو ایران نامزد دارم ولی هنوز ازدواجمون رسمی نیست میخواستم ببینم چقدر طول میکشه تا بتونم اونو بیارمش پیش خودم ؟
    یعنی ازدواجمونو رسمی کنیم و درخواست پیوست بدم یا کلا راه دیگه ایی جز پیوست هست حالا چه برای زمانی که قبولیو جواب مثبت گرفتم چه تا قبل جواب گرفتنم باشع

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      اگر در آلمان پناهنده هستید بعد از گذشت چند ماه از ازدواج میتوانید درخواست ویزای پیوست بدهید .
      همچنین در صورتی که ازدواج نکنید ایشان میتوانند به طرق مختلف ( مهاجرت تحصیلی ، کاری ، آسبیلدونگ و… ) بر اساس شرایط شان به آلمان مهاجرت کنند.
      با تشکر از سوال شما

  14. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان پویان گفت:

    سلام
    پس از دریافت ویزا پیوست و سفر به آلمان، پس از یک ماه آیا امکان دارد که برای مدت کوتاهی به ایران بازگشت؟ آیا ویزا به مشکل می‌خورد؟
    من در تاریخ خاصی حتما باید در ایران باشم ولی گویا در صورتی که با همسرم مهاجرت نکنم ممکن است طبق قوانین آلمان پروسه ویزای پیوست من با 2 سال وقفه تایید شود به همین دلیل تصمیم به مهاجرت و پس از آن بازگشت به ایران برای مدت یک ماه دارم.

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بعد از دریافت ویزا و ورودتان به آلمان می بایست کارت اقامت خود را دریافت کنید .و بعد از آن میتوانید رفت و آمد به ایران یا کشورهای دیگر داشته باشید و مشکلی پیش نخواهد آمد .
      با تشکر از سوال شما

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان پونه گفت:

      سلام.خانم هستم،میخواستم با ویزایه کاری (برنامه نویس) به آلمان مهاجرت کنم،میخواستم ببینم با این ویزایه پیوست چقدر طول میکشه بتونم همسر و پسرم رو ببرم،پسرم ۷ سالشه،زیره یک ماه میشه؟میتونم زود ببرمشون اگه با ویزایه کاری برم؟

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        سلام و درود
        بله معمولا امکان پذیر است

  15. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زینب قنبری گفت:

    سلام من ویزای پیوست به همسر را دارم دوماه زمان دارم کشور را ترک کنیم الان با نامزدم مشکل داریم اگه متارکه کنیم او می تواند از ایران یا آلمان ویزای مرا باطل کند چقدر زمان می‌برد باطل کردن ویزا ازطرف شوهر

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بهتر است هر چه سریعتر از ایران خارج شوید .البته تا طلاق ثبت نشود ویزای شما قابل باطل شدن نیست.
      در صورتی که شما خانم باشید
      اگر همسرتان متوجه موضوع شوند میتوانند شما را ممنوع الخروج کنند
      پس سعی کنید سریعا عاقلانه ترین تصمیم را بگیرید .

      با تشکر از سوال شما

  16. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان fatemeh گفت:

    سلام. من از تیر ماه سال گذشته با ویزای دانشجویی در آلمان هستم و مدار‍ک پیوست رو همزمان دادم. متاسفانه ارسال مدارک و تاییدیه از اداره مهاجرت المان به سفارت بیش از نه ماه طول کشید و اسفند ماه تمکن مالی همسر و دخترم به سفارت تحویل شدٖ یک بار گفتن تایید شده ودست کنسولی هست اما هنوز هیچ خبری از ویزا نیست . چقدر دی‍گه باید منتظر بمونم? واقعا خسته شدم. بیش از ده ماهه دختر ‍کوچیکمو ندیدم. هیشکی هم جواب نمیده. ممکنه اصلا ویزا ندن؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تا به حال چنین موردی نداشته ایم .
      و بهترین راهنمایی این است که به صورت حضوری به شرکت ویزا متریک در تهران مراجعه کنید
      روزانه به سوالات افراد جواب داده می شود .
      در صورتی که ساکن تهران نیستید تماس بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  17. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان الناز فرنود گفت:

    با سلام و‌احترام
    من همسرم ویزا بلوکارت دارن و در آلمان- مونیخ اقامت دارن ، ازدواج ما بعد اخذ ویزا ایشون ثبت شده است .
    ایا می میتوانیم جهت پیوست به همسر درخواست پیش تاییدیه پیوست خانواده
    ‏ Vorabzustimmung Familiennachzug
    بدهیم و از طریق میزامتریک اقدام کنیم ؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت ویزای پیویست غیر همزمان از طریق سفارت باید برای دریافت وقت اقدام کنید و ارائه مدارک و ادامه مراحل از طریق ویزامتریک انجام می شود .

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زینب قنبری گفت:

        سلام من ویزای پیوست به همسر دارم وحدود دو ماه زمان داره کشور را ترک کنم الان با نامزد خود به مشکل خوردیم اگه قصد متارکه داشته باشد می تواند ویزای مرا از ایران یا آلمان باطل کند

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بهتر است هر چه سریعتر از ایران خارج شوید .البته تا طلاق ثبت نشود ویزای شما قابل باطل شدن نیست.
          در صورتی که شما خانم باشید
          اگر همسرتان متوجه موضوع شوند میتوانند شما را ممنوع الخروج کنند
          پس سعی کنید سریعا عاقلانه ترین تصمیم را بگیرید .

          با تشکر از سوال شما

  18. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان رعنا گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من از شوهرم جدا شدم دوتا بچه هم دارم 7 ساله و چهار ساله و ازدوج کردم شوهرم المانه ایا امکان داره شوهرم از اونجا دعوت نامه بفرسته برا بچها و خودم
    شوهرم 10 ساله المان رفته
    و اینکه باید من درس بخونم یانه خودم افغانی هستم تازه امدم مشهد ممنون میشم جواب بدیدن

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      فرزندان تان میتوانند به همسرتان ملحق شوند ولی شما چون از همسرتان جدا شدید خیر . و باید به شیوه های دیگر به آلمان مهاجرت کنید .

      با تشکر از سوال شما

  19. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم گفت:

    سلام عرض میکنم ببخشید من پیوست به همسر در کشور آلمان هستم و من از افغانستان هستم سوالم اینه که آیا امتحان A1 از من می‌خواهد سفارت یا نه چونکه ما هیچ مکان آموزشی آلمانی در افغانستان نداشتیم

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله باید مدرک زبان داشته باشید برای اکثر روش های مهاجرتی .

      با تشکر از سوال شما

  20. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان یونا گفت:

    سلام من برای تحصیل {دانشگاه} دارم به المان مهاجرت میکنم و میخواستم بدونم حداقل چقدر طول میکشه تا یکی از اعضای خانواده بتونه بعد من بیاد؟ (بعد از اقامت اونم با خودم بیارم)

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حتی می‌توانید به صورت هم‌زمان درخواست ویزای همراه بدهید.

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Moones گفت:

        سلام خسته نباشید من رشتم گرافیک و دانشجوکارشناسی هستم وهمسرم تکنسین داندان سازی ایا از طریق تحصیل میتونم همزمان همسرم رو باخودم ببرم ؟؟؟واقامت دائم بگیریم؟؟؟؟

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بله میتوانید خودتان ویزای تحصیلی بگیرید و همسرتان ویزای همراه بگیرند . البته بعد از فارغ التحصیلی و با چند سال کار میتوانید اقامت دائم دریافت کنید .

          با تشکر از سوال شما

      2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Zahra گفت:

        من سال قبل همزمان درخواست دادم و الان ده ماهه منتظرم

  21. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان رویا گفت:

    سلام ببخشید یه سوال ازتون داشتم که من در کشور اسپانیا زنده گی میکنم حدود ۶ مایی میشه که اومدم از افغانستان والان تو سال جدید المان یک هزار نفر مهاجر میپذرد و فامیل من این ایمیل را انجام دادن و جواب ایمیل من آمده و شو هر من از افغانستان هست و الان هم تو افغانستان هست و من کار های آمدن شو دارم اجرا میکنم به نظر شما میتوانم در آلمان هم تا سه ما دیگه شوهر خود را از افغانستان بیرون کنم خواهش میکنم اگر میتونم کمی درباره این کار به من معلومات بدهید خواهش میکنم

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ضمن عرض پوزش در زمینه پناهندگی مشاوره و خدمات نداریم.

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سعیده گفت:

      سلام
      من با ویزای پیوست به المان امدم، سوال من این هست آیا امکان دارد نفر پیوست در ایالت دیگری از نفر اصلی زندگی کند؟ یا هر دو نفر باید در یک ایالت باشند؟

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام و درود بله امکان پذیر است .

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Elham گفت:

          سلام خسته نباشید
          برای ویزای پیوست به همسر و درخواست دادن
          من همسر داره شغل میخونه هنوز مشکلی داره برای درخواست دادن_!؟

          1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

            با سلام

            اگر منظورتان این است که همسرتان در حال تحصیل اند و ویزای تحصیلی دارند بله میتوانید ویزای پیوست درخواست بدهید .

            با تشکر از سوال شما

  22. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر. من و همسرم هردو پزشک هستیم. میخواستم بدونم اگه کارای من اوکی بشه و همسرم هم بیاد آلمان میتونه اونجا به عنوان پزشک کار کنه؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله ابتدا باید مدرک شان را معادل سازی کرده و بعد به عنوان پزشک کار کنند
      ضمنا حین معادل سازی هم مشغول به کارند و حقوق ماهانه خواهند داشت.

      با تشکر از سوال شما

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زهره گفت:

      سلام وقت بخیر
      دو سوال برای پاسخ به یکی از دوستانم داشتم. آیا کسیکه که با ویزای تحصیلی رفته بعد از تحصیلش یا حین تحصیلش میتونه با دختر مورد نظر خود که ساکن ایرانست ازدواج رسمی کنه و دختر ویزای همراه بگیره؟ ایا دختر به عنوان همراه بایستی مدرک زبان آلمانی A1 به سفارت ارائه بده؟

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله امکان پذیر است و مدرک زبان المانی هم مورد نیاز است .

        با تشکر از سوال شما

  23. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زهرا گفت:

    سلام وقت شما بخیر من اهل افغانستان هستم شوهرم پاسپورت آلمانی دارد مدت سه ماه میشود در ایران ازدواج کردم چی قسم میتوانم وقت ملاقات از سفارت المان برای پیوست همسر بیگیرم ممنون تان میشوم

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      از طريق ویزامتریک اقدام بفرمایید.

      با تشکر از سوال شما

  24. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان شقایق گفت:

    با سلام،
    من در آلمان زندگی می کنم و دخترم به من پیوست می شود . من از همسرم طلاق گرفته ام و دخترم ۱۴ سال سن دارد و در سند طلاق نوشته شده از دایره حضانت خارج است. آیا با این وجود باز هم نیاز بع این هست که من حق حضانت فرزند از شو هرم داشته باشم.
    ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به اینکه از دایره حضانت خارج است فرزندتان قادر خواهد بود که انتخاب کند قصد دارد با کدام یک از والدینش زندگی کند .بنابراین نیاز به این امر نمی باشد.

      با تشکر از سوال شما

  25. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان غزل گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من یک ماه هست که آلمان آمدم و دارم دوره آنرکنونگ پرستاری را میگذرونم یعنی قراردادکاری نه ماه دارم و حقوقم ۲۵۰۰ در ماه هست کارفرما بهم آپارتمان ۳۳ متری داده که خودم اجاره میدوم
    آیا میتونم همسرم با داشتن سه تا فیش حقوقی با ویزای پیوست آلمان بیارم؟
    سپاس از راهنمایی شما

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید درخواست دهید.

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سانی گفت:

        سلام خسته نباشی پدرم ی ۲ ۳ هفته ای هست رفته خودمم ۱۴ سالمه و ایرانیم چند سال طول میکشه ک اقامت بگیره ک ویزای الحاق ب خانوادرو ماهم بگیریم

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بستگی به شیوه ورود پدرتان به آلمان دارد، به عنوان مثال در تایپ ویزاهای تحصیلی، کاری و آسبیلدونگ برای ویزای همراه از ابتدا می‌توان درخواست داد.

          با تشکر از سوال شما

  26. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان شيخ گفت:

    سلام من حدود يك سال هست نامزد كردم با فرد ايراني مقيم المان
    الان ويزاي توريستي ١٥ روزه براي رفتن به المان گرفتم كه در اروپا انجام بشه .
    سوال من اين هست كه ايا با ازدواج در شهرداري در دانمارك ميتوانم بدون بازگشت به ايران در همون تايم كه المان هستم كار اقامتم رو انجام بدم و بمونم يا بعد از اين مرحله من بايد برگردم ايران؟
    و پرسه اينكه من ايران برگردم چقدر زمان ميبره؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حتما باید از ایران درخواست بدهید و ویزای توریستی قابلیت تبدیل به دیگر ویزا ها را ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  27. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سجاد گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من پدر و مادرم هفت ساله آلمانه و تقریبا موقعی که زیر سن قانونی بودم برای ویزای پیوست به خانواده برای من اقدام کردند و الان 20 سالم شده مدارکای مورد نیاز رو سفارت فرستادند اداره مهاجرت شهر والدینم خاستم بدونم از من مدارک زبان یا تسلط به زبون آلمانی میخوان ممنون میشم جواب بدین

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله باید حتما به زبان آلمانی مسلط باشید.

      با تشکر از سوال شما

  28. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان نیکا گفت:

    سلام پدر من از طریق ویزای کاری پزشکی قصد مهاجرت دارن امکانش هست من که ۲۳سال هستم رو با خودشون ببرن؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر معمولا افراد بالای ۱۸ سال نمیتوانند ویزای همراه دریافت کنند .

      با تشکر از سوال شما

  29. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مجتبی الله دادی گفت:

    سلام من اقامت آلمان دارم و همه شرایط رو دارم برای آوردن همسرم از تهران ولی همسرم پاسپورت افغانستانی ندارد و تسکیره هم نداره فقط کارت اتباع اقامت موقت ایران رو دارد آیا شما می‌توانید کمکم کنید؟؟ باتشکر مجتبی الله دادی

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر متاسفانه

      با تشکر از سوال شما

  30. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Kenzo گفت:

    سلام خسته نباشید من مادرم با ی فرد ایرانی ک اقامت المان داره ازدواج کرده میخاستم بدونم من ک بالای ۱۸سال سن دارم مادرم میتونه درخاست پیوند خانواده بده و من هم بروم؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به شرايط سنی تان از طریق مادرتان نمی‌توانید ویزا دریافت کنید. به طرق دیگر از جمله ویزای تحصیلی یا آسبیلدونگ میتوانید به آلمان مهاجرت کنید

      با تشکر از سوال شما

  31. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Kenzo گفت:

    سلام خسته نباشید 💫
    من مادرم با یک مرد آلمانی ازدواج کرده
    میخاستم بدونم من ک بالای ۱۸سال سن دارم مادرم اقامت المان بگیره منم میتونم با پیوند خانواده وارد المان شوم واقامت اونحا بگیرم؟
    ممنون میشم از پاسخ بدین❣💫

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      سن شما بیش از ۱۸ سال می باشد و تحت پوشش خانواده اقامت نمی گیرید ولی می توانید از طریق تحصیل در آلمان اقدام کنید.

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مژگان گفت:

        سلام وقت بخیر همسرم پناهندگی رفتن و قبولی گرفتن منو دخترم قراره به همسرم پیوست شیم ایا مدرک زبان نیازه برای من و دخترم و اینکه تا چه سطحی البته دخترم شونزده سالشه

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          شما باید مدرک a1 زبان آلمانی داشته باشید و فرزندتان مدرک c1 ، فرزندتان بعد از اخذ دیپلم میتوانند با مدرک b1 برای ویزای تحصیلی اپلای کنند .
          با تشکر از شما

  32. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Elnaz گفت:

    سلام من درخواست ویزام یک سال قبل رد شد دلیلش رو اینطور نوشته بود سفارت که شوهرم توی پرونده اش نگفته بود ازدواج کرده یعنی ما در واقع یک سال بعداز قبولیش ازدواج کرده بودیم .سه سال از ازدواجمون میگذره.حالا شوهرم منتظر گرفتن پاسپورت آلمان هست بعد برای من دوباره وقت ملاقات بگیره مشکل اینجاست من شش ماه حامله هستم تقریبا دوماه بعد برای من وقت ملاقات میگیره وکلیش فکر نکنم قبل بدنیا اومدن بچه کارام اوکی بشه با بدنیا اومدن بچمون چه مشکلاتی برای ویزای منو بچمون پیش میاد خواهش میکنم منو راهنمایی کنید تا دوماه دیگه پاسپورت آلمان رو میگیره شوهرم وکیل گرفته خواهش میکنم راهنماییم کنید چون منو در جریان نمیذاره

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      درصورت تولد فرزند مشکلی برای پیوستن شما وجود ندارد و فرزند هم شامل دریافت ویزای پیوست می شود.

      با تشکر از سوال شما

  33. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زهرا گفت:

    باسلام ووقت بخیر
    من متقاضی دریافت ویزای پیوست به خانواده به شهروند غیر آلمانی(ایرانی) در آلمان هستم تا روز مصاحبه من ۳ فیش حقوقی شوهرم به اداره مهاجرت شهرشون آماده نمیشه میخواستم بدونم راه دیگه ای هست که بشه جایگزین فیش حقوقی کرد.ممنون میشم جواب بدید.

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      میتوانید از طریق ویزا متریک پیگیری نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  34. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سعیده گفت:

    باسلام
    همسر من ۲۸ سال است که در آلمان زندگی میکند و‌ما حدود شش ماه هست که ازدواج کردیم.
    من حدود پنج ماه هست که برای ویزای پیوست به خانواده اقدام کردم و سه هفته پیش وقت مصاحبه داشتم که چون مدرک زبان A1 نداشتم،پرونده ناقص موند و یکماه به من وقت دادن که پرونده را کامل کنم.در زمان تعیین شده،مدرک زبانم را به صندوق پست سفارت انداختم.
    پنج روز بعد از انداختن مدرکم به صندوق پست،با من تماس گرفتن اما من متوجه تماسشون نشدم.
    الان چطوری باید پیگیری کنم که علت تماسشون چی بوده؟؟یا اینکه چه مدت طول میکشه که دوباره تماس بگیرند؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مشکلی ندارد مجددا از سفارت تماس گرفته می شود. احتمالا ظرف یه هفته بعد از تماس اول.

      با تشکر از سوال شما

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان آزاده گفت:

      سلام سعیده جان شرایط منهم مثل شماست کلافه شدم چجوری در مدت کوتاه موفق شدی مدرک بگیری؟

    3. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان محمد گفت:

      سلام دوست عزیز
      بعد چه مدت دوباره تماس گرفتن؟چون منم متوجه تماس نشدم

    4. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان محمد گفت:

      سلام دوست عزیز
      بعد چه مدت دوباره باهاتون تماس گرفتن؟چون منم متوجه تماس نشدم

  35. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مرجان گفت:

    سلام
    من هشت مارچ دوهزار بیست و دو توی قنسلگری آلمان مصاحبه داشتم
    شوهرم دارنده پاسپورت سرخ است و تمام مدارکم کامل بود که به سفارت تحویل دادم الان نزدیک به سه ماه شد که از ویزای من خبر نیست و هیچ ورق تاییدی دریافت نکردیم

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      باید منتظر بررسی سفارت باشید امیدواریم هرچه سریعتر به جواب دلخواهتان برسید.

      با تشکر از سوال شما

  36. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مهشید گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید همسر من ویزای جستجوی کار ۶ ماهه گرفتن، از وقتی که کار پیدا کنه، من چند وقت بعد میتونم ویزای پیوست بگیرم؟ با توجه به اینکه ویزای جاب سیکر ایشون از اول بهمن ۱۴۰۰خورد و ما ۳۰ دی عقد کردیم

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بلافاصله بعد از پیدا کردن کار میتوانند درخواست ویزای همراه بدهند ولی با توجه به اینکه به تازگی ازدواج کرده اید اگر زمان بیشتری صبر کنید برای درخواست ویزا بهتر است.

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان نسرین گفت:

        درود ووقت بخیر
        عذر میخام مزاحم میشم میخواستم بدونم که من پسرم مجرد هست و ۷ ماهه رفته آلمان واقامت کاری داره وکارت آبی هم داره ویک آپارتمان کوچیک هم اجاره کرده آیا من وپدرش میتونیم بریم بهش بپیوندیم واقامت دائم بگیریم ممنون میشم پاسخ بدید
        سپاس

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          به عنوان همراه خیر نمیتوانید ویزا دریافت کنید اما اگر شرایط لازم را داشته باشند میتوانند اسپانسر شما شوند . از جمله شرایط لازم : داشتن اقامت دائم ، اثبات درآمد کافی ، فضای کافی برای اقامت ، داشتن بیمه درمانی کافی

          با تشکر از سوال شما

          1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان نسرین گفت:

            درودی دیگر وتشکر بابت جوابدهی کامل شما
            فقط یک سوال دیگه اینکه اگه فقط به عنوان دیدار بخام ویزا بگیرم مشگلی نداره؟ واجازه میدن؟منظورم همون ویزای شینگن هست

          2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

            با سلام

            بله امکان دریافت ویزای توریستی نیز وجود دارد اما شرایط و مدارک دریافت آن متفاوت است .

            با تشکر از سوال شما

  37. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان روشا حدادی گفت:

    با سلام و احترام
    در صورت گرفتن ویزای تحصیلی آلمان این امکان وجود داره که به طور همزمان همسر شخص هم ویزا دریافت کنه و همزمان وارد خاک آلمان بشن؟ یااینکه حتما دانشجو میبایست وارد آلمان بشه و‌ بعد از آن همسر بتونه ویزا دریافت کنه و‌ ملحق‌ بشه؟ و اگه صورت دوم درست هست چه مقدار زمان طول میکشه تا بتونه به همسرش ملحق بشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      ویزای پیوست آلمان در زمینه ویزای تحصیلی غیر همزمان است و حداقل بعد از 4 ماه از ورود مین اپلیکنت به کشور آلمان می‌توان درخواست داد.

      با تشکر از سوال شما

  38. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زهرا گفت:

    سلام. من با کسی که در آلمان مقیم است و 6 سال هست که دارای id کارت هست، دوست شدم. ما هردو معلولیت داریم و به همین دلیل ایشان هنوز درامدی ندارند و حقوق معلولیت دریافت میکنند. آیا اصلا ایشان میتوانند دوست دختر خود را پیوست کند؟ اصلا چنین نسبتی در قوانین آلمان به رسمیت شناخته شده است یا نه؟ آیا حتما باید ازدواج کنیم؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت ویزای همراه حتما باید ازدواج صورت گرفته باشد و یا اینکه بعد از دریافت ویزا، سریعا ازدواج صورت بگیرد در آلمان ، در غیر این صورت ویزای شما تمدید نخواهد شد .

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم گفت:

        سلام ، میخواستم بپرسم آیا متاهل بودن فرد جویای کار تاثیری در پذیرش ویزا دارد؟

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          خیر مدرک تحصیلی ،سابقه کار و تخصص مرتبط و سطح زبان بررسی می شود.

          با تشکر از سوال شما

  39. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان بهار گفت:

    سلام و‌خداقوت
    همسرمن برای ویزای کار اقدام کردن
    من میخام بدونم چقدر طول میکشه تا برای ویزای پیوست اقدام کنیم؟
    چندماه یا ممکنه چندسال طول بکشه که من به ایشون ملحق شم؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      ٢ ماه پس از شروع كار ايشان در ألمان ميتوانند درخواست پيوست شما را ارائه دهند
      با توجه به زمان درخواست ايشان و زمان انتظار سفارت حدودا از ٦ تا ١٨ ماه متغيرميباشد

      با تشکر از سوال شما

  40. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان امین گفت:

    با سلام
    من و همسرم هردو با ویزای دانشجویی تایپ 16 در آلمان زندگی می کنیم. من توانستم دو مورد کار پیدا کنم و تمایل دارم تحصیل را ادامه ندهم و کار فول تایم انجام بدهم. با توجه به اینکه همسر من هم ویزای تایپ 16 دارند و به تازگی کارت اقامتشون هم برای دو سال دیگر تمدید شد میخواستم بدونم امکان دارد که از داخل خود آلمان درخواست تغییر نوع اقامتم از دانشجویی تایپ 16 به اقامت خانواده تایپ 27 را بدهم.
    چون ما ازدواجمان رسما 2 سال پیش ثبت شده و من هم مدرک س1 آلمانی دارم و از نظر زبانی هم مشکلی برای اخذ ویزای پیوست خانواده را ندارم و میخاهم با تغییر اقامتم به توع خانواده اجازه استخدام به ضورت تمام وقت را بدست بیاورم.
    ممنونم از راهنماییتون

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما با داشتن قرارداد کاری می توانید به اداره مهاجرت مراجعه کنید و ویزای خود را به کاری تغییر دهید .

      با تشکر از سوال شما

  41. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان علیرضا گفت:

    با سلام
    من میخوام برای پیوست همسر و فرزندم‌به خودم که آلمان پناهنده هستم اقدام کنم . برای مدرک زبان‌سوال داشتم . پسرم ۱۶ سالشه . تو pdf سفارت نوشته فقط مدرک A1 نیاز هست . اما یه جا دیگه نوشته C1 نیاز هست ! میشه این رو توضیح بدین .
    سوال من اینه که برای فرزند ۱۶ سال به بالا که با مادرش میخواد به پدر پیوست بشه چه مدرکی نیاز هست ؟
    من به سفارت ۱۰ روز قبل ایمیل زدم‌اما جواب ندادن .

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      پناهندگی در حیطه ی کار موسسه نیست و مشاوره در این زمینه غیر قانونی می باشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان ملی گفت:

      سلام ببخشید جواب این سوالتونو‌ تونستید پیدا کنید ؟

  42. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان ماریا گفت:

    باسلام
    من 28 اردیبهشت وقت سفارت برای پیوست به همراه و داشتم تا الان خبری از سفارت نشده و باتوجه به پیگیریای همسرم در المان گفته شده نزدیک به یک ماهه و نیم پیش تاییدیه ویزای من رو به تهران دادن و تقریبا دوهفته پیش به همسرم ایمیل زدن ا که ویزای من و دختر 15 ماهم در تهران امادهست و به زودی با ما تماس میگیرین اما هنوز به من اطلاعی ندادن با توجه به شرایط سختی ک دارم و دخترم بهونه پدرش و میگیریه چطور باید پیگیریکنم در ضمن همسرم قرارداد کاری داره با زمان نامحدود و اینکه همه مدارک ما کامله به سفارت ارایه شده لطف راهنماییم فرمایید

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      به فرموده آقای رجبی، پاسخ سوال رو از خودشون بگیرید

      با تشکر از سوال شما

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Ali arman گفت:

        باسلام وقت بخیر.من دو پسر چهارده وشانزده سال دارم که هر دو زبان المانی روبه صورت روان صحبت میکندوتا مرحله B2گذرانده اند.میخواهم برای تحصیل بفرستمشان المان که در مدارس المانی تحصیل کنند اما همزمان سه نفری اقدام کنیم(من چهارده ساله جدا شده ام واقا هستم) .شرایطش رو بفرمایید.باتشکر

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          برای مهاجرت فرزندانتان به آلمان در سن مدرسه نیاز است که قیم المانی داشته باشند . در صورت نداشتن قیم می‌توانند در مدارس کشور هایی که قیم نیاز ندارند تحصیل کنند یا بعد از دریافت دیپلم بدون نیاز به قیم پذیرش و ویزای تحصیلی المان را دریافت کنند.شما هم برای مهاجرت به آلمان می توانید از طریق یکی از روشهای ویزای کار، تحصیل و یا آسبیلدونگ اقدام کنید.

          با تشکر از سوال شما

  43. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان امین گفت:

    با سلام
    بنده 1 سال پیش از طریق ثبت شرکت اقامت 2 ساله آلمان رو اخذ کردم و بعد از آن همسرم نیز بصورت پیوست به خانواده اقامت 1 ساله گرفت و همون موقع مدرک زبان A1 رو ارائه کرد ولی بعد از اخذ اقامت یکساله و ثبت نام شدن در شهرداری محل سکونت و اخذ کد مالیاتی، از طرف اداره اقامت مدارکی به ما تحویل دادن که همسر بنده باید در کلاس های آموزش زبان المانی شرکت کنن، میخواستم بدونم با توجه به اینکه ایشون مدرک A1 رو ارائه کرده بودن، ایا واسه تمدید اقامت ایشون در اینده، شرکت در این کلاس ها اجباری هستش یا خیر؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله ارائه نامه شرکت در کلاس های شهرداری به اداره مهاجرت الزامی میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  44. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سار گفت:

    با سلام.
    من قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد رو دارم.
    میخواستم بدونم آیا همسرم با داشتن ویزای پیوست ، اجازه کار تمام وقت رو داره یا خیر؟
    و احتمال گرفتن ویزای پیوست همسر چقدر هست و حدودا چه مدت طول میکشه؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      با توجه به این که مهاجرت شما تحصیلی میباشد بستگی به ایالت مورد نظر دارد.برخی ایالت ها اجازه کار به همراه داده نمیشودو در برخی همراه بصورت نیمه وقت و در برخی دیگر ممکن است همراه بصورت تمام وقت اجازه کار داشته باشد

      با تشکر از سوال شما

  45. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم گفت:

    سلام
    من تیر ماه امسال وقت مصاحبه پیوست به همسر داشتم ، ۳ هفته قبل مدارکم به ایران ارسال شد و هفته ی پیش منو ریجکت کردن و گفتن باید همسر شما ۲ سال از اقامتش در المان بگذره تا ویرا بگیرین ، همسر من برای بلو کارت اقدام کرد و ۲ هفته ی دیگه کارتش صادر میشه ، میخواستم بدونم با توجه به شرایط جدید همسرم با بلو کارت اعتراض من جواب میده؟ یعنی امکان گرفتن ویزا رو دارم ؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      بله شما بهتر است یک تا دو ماه بعد از گرفتن بلوکارت همسرتون مجددا اقدام کنین و قطعا جواب مثبتی خواهید گرفت.

      با تشکر از سوال شما

  46. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Maryam Nekoufar گفت:

    سلام
    الان برای جواب ویزای پیوست چگونه اطلاع رسانی میکنن؟ با ایمیل یا زنگ یا طور دیگه؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      معمولا سفارت المان براى پاسخ دهى و ارتباط از ايميل استفاده ميكند اما امكان تماس تلفنى نيز وجود دارد

      با تشکر از سوال شما

  47. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم گفت:

    سلام ، میخواستم بدونم الان برای جواب ویزای پیوست به همسر تماس میگیرن از سفارت یا ایمیل میزنن یا طور دیگه اطلاع میدن؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      معمولا سفارت المان براى پاسخ دهى از ايميل استفاده ميكند اما امكان تماس تلفنى نيز وجود دارد

      با تشکر از سوال شما

  48. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان هوشنگ عقدک گفت:

    کودک زیر سن قانونی با تمام مجوزهای قانونی جهت پیوست به پدر عازم المان است همر اه او جد پدری با چه ویزایی ( شنگن یا پیوست یا هیچ کدام ) او را همرا هی کند رزرو بلیط هواپیما لازم است چه مدت جواب به طور معمول می اید با تشکر

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      ویزای پیوست شامل همسر و فرزند شخص میشود بنابراین پدر یا مادر میتوانند با دعوت نامه از طرف فرزند خود به آژانس های هواپیمایی مراجعه کنند و جهت ویزای توریستی شنگن برای کشور المان اقدام انجام دهند که در اینصورت نیاز به رزو بلیط هواپیما نیز میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  49. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان هوشنگ عقدک گفت:

    کودک زیر سن قانونی با تمام مجوزهای قانونی جهت پیوست به پدر عازم المان است همر اه او پد پدری با چه ویزایی ( شنگن یا پیوست یا هیچ کدام ) او را همرلهی کند رزرو بلیط هواپیما لازم است چه مدت جواب به طور معمول می اید با تشکر

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      ویزای پیوست شامل همسر و فرزند شخص میشود بنابراین پدر یا مادر میتوانند با دعوت نامه از طرف فرزند خود به آژانس های هواپیمایی مراجعه کنند و جهت ویزای توریستی شنگن برای کشور المان اقدام انجام دهند که در اینصورت نیاز به رزو بلیط هواپیما نیز میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  50. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Sheyda گفت:

    با سلام خدمت شما
    من ۱سال و ۵ماه پیش برای ویزای پیوست به همسر اقدام کردم و ۸ماه پیش تمام مدارکم را به سفارت تحویل دادم.الان ۱۵ روز که اداره خارجی ها در آلمان ایمیل تاییدیه برای ویزام را به سفارت تهران ارسال کرده اما هیچ خبری از ویزا نیست.میخواستم بدونم چقدر برای دریافت ویزا زمان میبره؟

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      حدود ۳ ماه ول میکشه که جواب ویزاتون بیاد

      با تشکر از سوال شما

  51. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مهدیس گفت:

    سلام من قراره بااقایی که تبعه المانه ازدواج کنم لطفا میزان درامد کافیرابفرمایید دوما دختر 7 ساله ای دارم ومیخوام با ویزای ازدواج همزمان باخودم ببرمش ایا امکان داره ممنون

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      برای اینکه بتوانند درخواست ویزا برای شما داشته باشند باید ثابت کنند که از پس هزینه های زندگی شان بر می آیند که برای نشان دادن این مورد می بایست حداقل 15000 یورو به عنوان تمکن مالی در حساب خود داشته باشند . علاوه بر این می بایست یک خانه به متراژ 40 متر داشته باشند . ( مناسب برای زندگی 3 نفر )
      ضمنا باید عقد رسمی انجام داده باشید تا بتوانید به اتفاق دخترتان ویزای همراه دریافت کنید .

      با تشکر از سوال شما

    2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سادات گفت:

      باسلام ودرود ،ببخشید من درایران زندگی میکنم وشوهرم درآلمان است میخواهم برای وقت ملاقات درسفارت آلمان وقت بگیرم ، ولی مدرک معتبر ندارم آیا بابرگه سرشماری میتوانم فورم قرارملاقات را پور کنم یاخیر؟

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        مدرک معتبر شناسایی مثل پاسپورت و شناسنامه و سند ازدواج مورد نیاز است .

        با تشکر از سوال شما

  52. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Mina گفت:

    سلام. اگر کسی با ویزای جستجوی کار آلمان به آلمان سفر کرده باشد و کار پیدا کرده باشد و قرار داد بسته باشد و حالا بخواهد همسرش را با خود ببرد.من شنیدم که هزینه ی ویزای پیوست همسر ۷۵۰۰ یورو است .آیا این مقدار هزینه درست است یا خیر؟(منظورم تمکن مالی نیست،منظورم هزینه ای است که سفارت، برای ویزای پیوست همسر،کلا برای خودش دریافت می کند و دیگر آن را باز نمی گرداند است)ممنون

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      هزینه ویزای پیوست بسیار کمتر از این مقدارد است. ققط لازم است یکسری اسناد معتبر مثل قرارداد کاری ، گواهی پرداخت مالیات به اداره مهاجرت آلمان ارایه دهید.لازم به ذکر است مساحت خانه ای که برای زندگی انتخاب میکنید سیزده مترمربع برای هر نفر در نظر گرفته شود.

      با تشکر از سوال شما

  53. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان یلدا گفت:

    با سلام من همسرم سیتیزن استرالیا هستن و میخوان در آلمان تحصیل کنن (فوق لیسانس) .چه مدت طول میکشه تا ویزای من اوکی بشه ؟ آیا باید 9 ماه صبر کنم تا نوبت مصاحبه من بشه یا اگر ایشون از دانشگاه نامه داشته باشن زود تر زمان مصاحبه من انجام میشه؟من در حال حاضر در سطح a2 المانی هستم و مدرک ایلتس 7 و فوق لیسانس دارم .

  54. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مرضیه سام گفت:

    من ۸ ماه پیش درخواست الحاق خانواده دادم برای پسرم که در ایران است و من آلمان هستم. اما نمیدونم آیا درست ثبت نام کردم یا نه؟چطوری میشه پیگیری کنم که آیا اسمش در لیست ثبت نامی ها وجود داره یا نه؟

  55. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان زهره گفت:

    سلام. من و نامزدم برای ویزای جستجوی کار ثبت نام کردیم.
    درصورتی که یکی از ما بتونه به آلمان بره و کاری با درآمد بیشتر از 2700یورو پیدا کنه و یک خانه هم اجرا کنه .
    ولی دیگری موفق نشه، مثلا در مصاحبه سفارت تایید نشه، آیا میشه درخواست ویزای ازدواج بده؟ نفر دوم چطور میتونه به سریعترین روش به آلمان بره؟
    ممنون از سایت خوبتون

  56. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مهشاد گفت:

    سلام وقت بخیر، من همسرم ۴ سال هست که ساکن المان هستند ، و پاسپورت ابی دارند ، من حدود۳ ماه دیگه وقت سفارتم هست، میخواستم ببینم مدرک زبان نیاز دارم حتما یا خیر؟!
    و همسرم نیازی هست که کاری در خصوص پیوست من به ایشون انجام بدن در المان یا خیر؟
    ممنون میشم از جواب دهیتون 🙏

  57. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم گرمرودی گفت:

    با سلام و احترام

    همسر من نزدیک به 15 ماه پیش با سفر به آلمان اقدام به پناهندگی نمود
    در حدود 6 ماه پیش پناهدگی ایشان تبدیل به اقامت گردید و بنده به همراه دختر 3 ساله ام برای ویزای پیوست در حدود 2 ماه پیش، تمامی مدارک خود را به سفارت تحویل داده ایم
    سوال های من به شرح زیراست

    درصورتیکه من به آلمان بروم و همسرم قصد جدا شدن از من را داشته باشد، آیا باید بلافاصله آلمان را ترک نمایم؟
    آیا ایشان می تواند به مجرد ورود بنده به آلمان، ویزای پیوست را باطل نماید؟
    در صورت اتفاقات ذکر شده، سرپرستی دختر 3 ساله ام به چه صورت می شود؟
    چه مدت بعد از رفتن به آلمان، ویزای پیوست من تبدیل به اقامت دائم می گردد؟

    باتشکر فراوان

  58. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مریم گفت:

    با سلام همسر من ویزای بلوکارت دارن.می خواستم بدونم من به عنوان همراه می تونم با همسرم برم یا اینکه باید جدا درخواست ویزا پیوست به همسر بدم؟
    با تشکر

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله شما باید به صورت جدا برای ویزا پیوست اقدام کنید.

      باتشکر از سوال شما

  59. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان نیلوفر گفت:

    سلام
    من در المان زندگی میکنم و پناهنده بودم … الان اقامت ۳ ساله دارم کا تمدید میشه
    من ازدواج کردم میخوام همسرم و بیارم
    میشه با اقامت سه ساله

  60. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان محمد گفت:

    با عرض سلام،
    من با ویزای تحصیلی پاراگراف ١٦، ب تو شهر دورتموند آلمان زندگی میکنم و خانمم امسال با ویزای پیوست بە همسر بە من ملحق شدند و تمایل بە تحصیل در مقطع کارشناسی دارند. تو کارت اقامتشون نوشتە شدە کە حق کار کردن رو دارند ولی هیچ اشارەای بە تحصیل نشدە. میخواستم بپرسم ایشون میتونند با این ویزا( پیوست بە همسر) تحصیلات خودشون رو ادامە بدن؟ لازم هست کە ما کاری انجام بدیم یا با همین ویزا میتونیم کارهای ثبت نام دانشگاهی رو انجام بدیم؟
    با تشکر

  61. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مینا گفت:

    با سلام,
    همسر من آلمانی الاصل هستند و میخواهم برای ویزای پیوست اقدام کنم. آیا این امر روند ویزای پیوست را کوتاه می کند ؟ ممکن است بتوانم فورا به او بپیوندم؟
    با تشکر از شما

    1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان سارا گفت:

      سلام وقتتون بخیر،ببخشید ما الان حدودا ۶ ماه هست که در ایران ازدواج کردیم و همسر بنده آلمانی هستن و درخواست ویزای نشنال دادیم،و حدودا ۴۰ روز است که مصاحبه ی من میگذره، و چون همسر بنده شهروند آلمانی هستن و بامشورتی که با وکیل داشتیم و گفتن حتی نیاز به ثابت کردن درآمد ایشون و منزل نیست،و من هم به سفارت ارائه ندادم،سوال اولم که واقعا این مطلب صحت داره و مشکلی در ویزای من نداره برای نداشتن این مدارک و در این شرایط امکان جواب ویزا حدودا چندوقت بعداز مصاحبه هست و آلمانی بودن ایشون هیچ تاثیری در تسریع بودن جواب ویزا ندارد؟

      1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        هر چقدر مدارک کامل تر باشد نتیجه برای شما بهتر و درصد موفقیت بیشتر خواهد بود.
        بنابراین ویزا شدن یا نشدن شما بستگی به نظر آفیسر دارد.

        با تشکر از سوال شما

      2. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان فاطمه گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        من از طریق کاری میخوام به المان مهاجرت کنم و نامزد دارم آیا بهتر ازدواج کنم یا بعد مهاجرت ازدواج کنیم و اینکه اگه بعد مهاجرت ازدواج کنیم پروسه پیوستش چقدر طول میکشه و بلافاصله بعد ثبت ازدواج میتونه بیاد آلمان

        1. ویزای پیوستن همسر و فرزند به خانواده در آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بهتر است در ایران ازداوج صورت بگیرد و بعد از گذشت شش ماه از زمان ازدواج درخواست ویزا بدهید.
          به صورت کلی برای ویزای کاری میتوانید به صورت همزمان درخواست ویزا بدهید.

          با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.6/5 - (30 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه