بهداشت و درمان عمومی در ایرلند

بهداشت و درمان عمومی در ایرلند ، مسئله ای مهم و حیاتی است که در تصمیم مهاجران برای سفر به این کشور نقش بسیار مهمی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد ، چرا که بهداشت و درمان بخش مهمی از سلامت جسمی و روانی افراد یک جامعه است و بقای انسان به آن وابسته می باشد.

کشور ایرلند در دسته کشورهایی قرار دارد که با توجه به شرایط و موقعیت هایی که دارد ، تعداد زیادی از ایرانیان آن را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب می کنند ، بنابراین قطعا بهداشت و درمان عمومی در ایرلند برای ایرانیان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به آن پرداخته می شود.

اگر شما نیز جزء طرفداران مهاجرت به کشور ایرلند هستید ، خبر خوبی برای شما داریم ؛ این کشور طبق سیاست هایی که دارد ، در تلاش است نسبت افراد سالم جامعه را افزایش دهد و شرایط درمانی مناسبی را پایه گذاری کرده است که همه افراد بتوانند از آن بهره ببرند و بهداشت و درمان عمومی در ایرلند از سطح نسبی خوبی برخوردار است.

با توجه به این ، اگر قصد سفر به این کشور را دارید ، نگرانی بابت سطح سلامت و درمان خود نداشته باشید و به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به ایرلند از همین موسسه را مطالعه کنید تا در جریان مراحل انجام کار قرار بگیرید و راحت تر بتوانید برای مهاجرت اقدام نمایید و علاوه بر این ، از سر در گمی رهایی یابید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در ایرلند

مراکز بهداشتی در ایرلند

مراقبت های درمانی در کشور ایرلند برای عموم مردم در دسترس است ؛ وضعیت مراکز بهداشتی در ایرلند یکی از فاکتورهای مهم در بررسی سطح بهداشت و درمان عمومی در ایرلند است ، تعداد و سطح مراکز بهداشتی گویای وضعیت درمانی و بهداشتی یک جامعه هستند که کشور ایرلند از این نظر در وضعیت مناسبی قرار دارد ، در این کشور مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد ، شایان ذکر است که در این کشور ، بیش از 350 مطب پزشک عمومی وجود دارد ، در این مقاله از شرکت رجبی ، به معرفی برخی از مراکز بهداشتی در ایرلند می پردازیم:

  • آسایشگاه بانوی ما
  • بیمارستان بانوی ما
  • بیمارستان کودکان ST
  • بیمارستان زنان و زایمان ملی
  • بیمارستان دوبلین و تلا سنت جیمز
  • بیمارستان کومبه زنان ( Coombe )
  • سنت جان از بیمارستان گاد ( God)
  • بیمارستان ارتوپدی کاپاگ ( Cappagh )
  • بیمارستان دانشگاه کورک ، یک بیمارستان آموزشی است که به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی وابسته به دانشگاه کورک از آن یاد می شود ؛ بیمارستان دانشگاه کورک دارای 600 تخت است و در بهبود بهداشت و درمان عمومی در ایرلند نقش مهمی را ایفا می کند.
  • بیمارستان کالج گالوی ( Galway ) ، این بیمارستان که دارای 500 تخت عمومی و پیشرفته مدرن است ، در مجاورت دانشگاه واقع شده است ، بیمارستان کالج گالوی ، مجهز به آزمایشگاه ، اتاق سمینار ، سالن تئاتر و اتاق مشترک است.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت ضروری ترین اطلاعات مهاجرتی از کارشناسان به روز شرکت رجبی .

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در ایرلند

جالب است بدانید که کشور ایرلند در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت عمده ای دارد و بسیاری از کمپانی های تولیدی دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور واقع شده اند ، بنابراین باید بگوییم که وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در ایرلند بسیار مساعد است و در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته است ، که همین امر موجب ارتقاء بهداشت و درمان عمومی در ایرلند شده است.

بررسی ها نشان داده است از میان 25 کمپانی تکنولوژی تجهیزات پزشکی ، 18 کمپانی در ایرلند نمایندگی دارند و همچنین از میان 10 کمپانی بزرگ جهانی در زمینه صنعت دارو ، 9 کمپانی در ایرلند شعبه دارد ، این عومال موجب گشته اند ایرلند در طی 20 سال گذشته به رشد چشمگیری در زمینه های تجهیزات پزشکی و دارو دارو داشته باشد ، این رشد ناشی از همکاری میان موسسات داخلی ایرلند و شرکت های چند ملیتی است که به موجب آن شاهد سطح مناسبی از بهداشت و درمان عمومی در ایرلند هستیم.

سازمان توسعه صادرات ایرلند ( اینترپرایز ) که وابسته به وزارت صنایع ایرلند است ، 83 درصد از هزینه تحقیقاتی شرکت ها و موسسات که در زمینه تحقیقاتی دارو و تجهیزات فعالیت دارند را تقبل کرده است.

وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در ایرلند

شرکت های صنعت دارو و تجهیزات پزشکی

در ادامه مقاله بهداشت و درمان عمومی در ایرلند ، لازم است مروری بر شرکت های صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایرلند داشته باشیم که شامل موارد زیر هستند:

  • شرکت GSK: ادغام دو شرکت اسمیت کلین و گلکسو می باشد که دفتر مرکزی ان در لندن واقع شده است ، این شرکت جزء ششمین شرکت بزرگ بین المللی تولید دارو هست و در شهرهای ایرلند مانند کورک نیز فعالیت دارد.
  • شرکت MSD: این شرکت که در سال 1668 تاسیس شد ، در ابتدا داروخانه کوچکی در آلمان بود ولی امروزه به یکی از شرکت های بزرگ در حوزه صنعت داروسازی تبدیل گشته است ، بنیان گذار این داروخانه کوچک فردی به نام جکوب مرک بود که نوه او در سال 1903 به آمریکا رفت و در آنجا شرکت داروسازی مرک را بنا نهاد ، این شرکت در سال 2018 ، در رده پنج شرکت برتر دارویی جهان قرار گرفت و از سال 1976 فعالیت خود را در ایرلند نیز آغاز کرد ، لازم به ذکر است که این شرکت در زمینه سلامت و بهداشت حیوانات نیز تولیدات دارویی دارد.
  • نوارتیس ( Novartis ): نوارتیس که در بازل سوئیس واقع شده است ، در ابتدا به تولید رنگ های شیمیایی می پرداخت و بعدها وارد صنعت داروسازی شد ، این شرکت از سال 1950 در ایرلند نیز به فعالیت پرداخت و اکنون 4 دفتر در این کشور دارد.
  • شرکت فایزر ( Pfizer ): شرکت فایزر یک شرکت آمریکایی در زمینه تولید دارو ، واکسن و محصولات غذایی است که در سال 1969 فعالیت خود را در کشور ایرلند آغاز نمود.

شاید بخواهید بانکها و شرکت های معتبر و معروف ایرلند را هم بشناسید و وضعیت اقتصادی آن ها را بدانید ، مقاله 10 شرکت و بانک مهم در ایرلند را در همین سایت بخوانید.

مراقبت های پزشکی در ایرلند

مراقبت های پزشکی در ایرلند

مراقبت های پزشکی در ایرلند ، اغلب به صورت رایگان است و نیازی نیست برای ویزیت شدن ، هزینه پرداخت کنید یا از بیمه درمانی استفاده کنید ، همین امر موجب بهبود وضعیت بهداشت و درمان عمومی در ایرلند شده است ، نحوه استفاده از مراقبت های پزشکی در ایرلند ، بستگی به شرایط افراد دارد ، معمولا افراد مقیم این کشور می توانند از خدمات بهداشتی رایگان استفاده نمایند ، علاوه بر این در صورت احتیاج به مراقبت های اضطراری پزشکی و به صورت اورژانسی ، خدمات سرپایی به صورت رایگان ارائه می شود ، اما در صورت نیاز به بستری شدن ، لازم است هزینه پرداخت نمایید.

بهداشت و درمان عمومی در ایرلند به این صورت است که در ابتدا شما باید برای پزشک عمومی ( GP) ثبت نام نمایید ، برای ثبت نام پزشک جی پی که پزشک خانواده نیز نامیده می شود ، لازم است فرم تقاضانامه را تکمیل کنید ، این فرم HS22X نامیده می شود و از سایت مربوط به بهداشت و درمان مراکز بهداشتی ایرلند قابل دسترسی است ، نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که پس از سفر به ایرلند ، بلافاصله نسبت به ثبت نام برای پزشک جی پی ، اقدام نمایید و منتظر نباشید که احتیاج به درمان پیدا کنید ، سپس اقدام نمایید.

پس از ثبت نام و تکمیل تقاضانامه ، لازم است آن به همراه مدارک شناسایی و مشمولیت ، نزد پزشک ببرید ، در صورتی که با آن موافقت کنند ، شما را به عنوان بیمار خود می پذیرند و کارت پزشکی برایتان صادر می کنند ، سپس می توانید درمان خود را آغاز کنید.

بیمه در کشور ایرلند

دولت این کشور بنا بر سیاست هایی که در زمینه بهداشت و درمان عمومی در ایرلند دارد ، دسترسی به بیمه درمانی را در سطح وسیعی پیش برده است ، به طوری که می توان گفت بیمه در کشور ایرلند شرایط مساعدی دارد و اکثر افراد می توانند از آن بهره ببرند ، بنابراین اگر شما علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستید ، یکی از راه ها ، اقدام از طریق تحصیل است ، در این راستا موسسه مهاجرتی رجبی مقاله تحصیل در ایرلند را فراهم کرده است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار می دهد.

در ایرلند ، بیمه های تحصیلی برای دانش آموزان از طرف مدارس ارائه می شود ، ضمن اینکه افراد می توانند برای بهره مندی از بیمه تکمیلی نیز اقدام نمایند ، بیمه دولتی این کشور به گونه ای است که می تواند هزینه بیمارستان ها و بخش های دولتی را به میزان نصف کاهش دهد ، هزینه های درمانی در مراکز خصوصی بیش تر است و گاهی بیمه مقداری از آن را پوشش می دهد اما طبیعتا نه به اندازه هزینه های دولتی.

در ایرلند شمالی به خدمات بهداشت ملی ، تامین اجتماعی و ملی ( HSC ) می گویند که خدماتی مانند خدمات کودکان ، مراقبت های بهداشتی در منزل ، خدمات آمبولانس ، خدمات مددکار اجتماعی و خدمات مراقبت های روزانه را انجام می دهند که در کیفیت بهداشت و درمان عمومی در ایرلند نقش مثبتی دارند و باعث بهبود سطح بهداشت در جامعه شده است.

خدمات تامین اجتماعی در ایرلند

بخش جذاب بهداشت و درمان عمومی در ایرلند ، شامل خدمات تامین اجتماعی در ایرلند می باشد که کمک زیادی به ایرانیان مقیم این کشور می کند که مسلط به زبان انگلیسی نیستند ، مردم ایرلند به زبان ایرلندی و انگلیسی صحبت می کنند و افراد مهاجر با مراجعه به مراکز درمانی این کشور ، لازم است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند تا به درستی بتوانند مشکل خود را بیان کنند و از تجویز پزشک اطلاع کافی را به دست آورند.

برای استفاده از این خدمات باید از قبل منشی را در جریان قرار بدهید تا مترجم مناسبی را برای شما پیدا کند ، مترجم می تواند حضوری یا تلفنی باشد و او موظف به رعایت موارد زیر است:

  • بی طرف باشد و مسایل را محرمانه نگاه دارد.
  • ترجمه درستی داشته باشد و به درستی بتواند ارتباط برقرار کند.
  • توانایی صحبت به دو زبان را داشته باشد.
  • بتواند بیمار را به سمت خدمات مورد نیازش هدایت کند.
  • توانایی توضیح تفاوت های فرهنگی را داشته باشد و در موقع نیاز ، آن را بیان کند.
خدمات تامین اجتماعی در ایرلند

در کنار وظایفی که مترجم دارد ، مسائل زیر جزء مواردی است که او مجاز به انجامش نمی باشد:

  • مسئول حمل و نقل شما باشد.
  • نقش مشاور را بر عهده داشته باشد.

مراقبت از بچه ها را بر عهده بگیرد.

  • اطلاعات و شماره تماس شما را در اختیار دیگران قرار بدهد.
  • صرفا مجاز به ترجمه صحبت های شما هست و اجازه ندارد به جای شما صحبت کند.

خدمات پزشک عمومی در ایرلند

همانطور که پیش تر توضیح داده شد ، برای بهره مند شدن از خدمات درمانی ، اولین قدم ثبت نام برای پزشک عمومی یا پزشک خانواده است ، تنها در این صورت است که شما مشمول بهره مندی از خدمات درمانی می شوید ، پس از مراجعه به پزشک خانواده ، در صورتی که نیاز باشد شما را به پزشک متخصص معرفی می کند ، خدمات دکتر عمومی در ایرلند ، نقش بسزایی در بهداشت و درمان عمومی در ایرلند دارد و شامل موارد زیر است:

  1. معاینه
  2. تجویز دارو
  3. ایمن سازی
  4. ارائه مشاوره پزشکی
  5. تشخیص علائم بیماری
  6. ارائه مراقبت های عمومی
  7. ارائه آموزش های درمانی و بهداشتی

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در ایرلند

  1. معاینه
  2. تجویز دارو
  3. ایمن سازی
  4. ارائه مشاوره پزشکی
  5. تشخیص علائم بیماری
  6. ارائه مراقبت های عمومی

ارائه آموزش های درمانی و بهداشتی

تعداد و سطح مراکز بهداشتی گویای وضعیت درمانی و بهداشتی یک جامعه هستند که کشور ایرلند از این نظر در وضعیت مناسبی قرار دارد ، در این کشور مراکز بهداشتی دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد ، شایان ذکر است که در این کشور ، بیش از 350 مطب پزشک عمومی وجود دارد.

کشور ایرلند در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت عمده ای دارد و بسیاری از کمپانی های تولیدی دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور واقع شده اند ، بنابراین باید بگوییم که وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در ایرلند بسیار مساعد است.

شرکت GSK: ادغام دو شرکت اسمیت کلین و گلکسو می باشد که دفتر مرکزی ان در لندن واقع شده است ، این شرکت جزء ششمین شرکت بزرگ بین المللی تولید دارو هست و در شهرهای ایرلند مانند کورک نیز فعالیت دارد.

برای ثبت نام پزشک جی پی که پزشک خانواده نیز نامیده می شود ، لازم است فرم تقاضانامه را تکمیل کنید ، این فرم HS22X نامیده می شود و از سایت مربوط به بهداشت و درمان مراکز بهداشتی ایرلند قابل دسترسی است.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی ، وضعیت بهداشت و درمان عمومی در ایرلند بررسی و گردآوری شده است که با مطالعه آن می توانید به اطلاعات مورد نیاز در زمینه بهداشت و سلامت دسترسی پیدا کنید و دیگر نگران وضعیت درمان و سلامت خود در این کشور نباشید ، در صورتی که قصد دارید از طریق کار به این کشور وارد شوید ، مقاله کار در ایرلند که توسط همین موسسه منتشر شده است را مطالعه بفرمایید ، این مقاله اطلاعات کاملی در مورد شرایط و چگونگی اقدام از طریق کار را در اختیار شما قرار می دهد که بسیار مفید است و چنانچه به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز  تماس بگیرید.

سیستم بهداشت و درمان عمومی ایرلند را با بقیه کشورهای اروپایی مقایسه کنید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه