فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند جالب است چراکه ایرلند به داشتن مردمی شاد و خوشحال شهرت دارد و به دلیل شیوه زندگی سالم و پیشرفته توانسته به یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای مهاجرت مبدل شود.

مردم این کشور دارای انتخاب آزادانه ای در شیوه زندگی خود بوده و بیشترین میزان امیدواری را به آینده دارند ؛ برخورداری از حمایت های اجتماعی ، فعالیت های فرهنگی و ورزشی و وضعیت اقتصادی مناسب همگی از دلایلی هستند که مردم این کشور هر روز خوشحال تر و شادتر شوند و در رتبه بالایی از فهرست سازمان ملل قرار گیرند ، ایرلند کشوری زیبا مملو از داستان های شگفت انگیز است که با نگاهی بر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند می توان آن را کاملا دریافت.

اتفاقات زیادی در طول تاریخ فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند را شکل داده که بسیاری از آن به شکل جشن های سنتی و خاص در طول سال جشن گرفته می شوند ، ادامه مطلب زیر به شما کمک می کند تا اطلاعات زیادی را در رابطه با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند به دست آورید و در صورت علاقه به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به این کشور با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا مقاله مهاجرت به ایرلند را در کنار این محتوا بخوانید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند

از فرهنگ مردم ایرلند چه میدانید؟ ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش اطلاعات جالبی در این زمینه به شما خواهد داد ؛ این فایلها در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تهیه و ارائه شده اند.

پادکست فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند​

فرهنگ مردم ایرلند

فرهنگ مردم ایرلند را می توان یکی از منحصر بفردترین کشورهای اروپایی دانست که تاریخ غنی آن موجب شده تا وجهه ای خاص در میان تمامی کشورها به خود بگیرد و به عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگری ، حتی مردم محلی آن یک جاذبه به شمار می روند.

زمانی که شما به این کشور قدم بگذارید می توانید از فضای موسیقی ، غذاهای لذیذ و فرهنگ رنگارنگ مردم بهره مند شده و فضای آرام میان مردم را به خوبی حس کنید ، ایرلندی ها بسیار مهربان هستند و با تمامی افراد بخصوص مهاجرین با خوش زبانی صحبت می کنند.

با سپری کردن زمان در میان مردم متوجه می شوید که زندگی روتین همه با آرامش همراه بوده و تمامی اقشار با زبانی خوش با یکدیگر برخورد می کنند ، سلام و احوالپرسی همیشه با خنده همراه بوده و احساس صمیمیت را در اولین معاشرت خواهید دید.

یکی از نکاتی که باید در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند به آن به طور ویژه بها دهید ، رعایت بهداشت فردی است که علاوه بر زندگی شخصی در اجتماع نیز آن را به وضوح وجود دارد ، همین امر باعث شده تا تمامی مکان های عمومی به تمیزترین شکل ممکن نگهداری شوند و از همگان نیز این انتظار می رود که در حفظ این نظافت شهری کوشا باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آشنایی با جنبه های مختلف مقاصد مهاجرتی با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فرهنگ کار در ایرلند

ایرلندی ها به صورت کلی مردمانی آرام و مودب هستند که به دلیل نداشتن دغدغه و یا استرس آینده زندگی ریلکسی را سپری می کنند ، اما در عین حال در فضای کسب و کار سخت کوش بوده و اقتصاد موفقی را رقم زده اند ، مطالعه عنوان کار در ایرلند می تواند شما را با شرایط کار در این کشور به خوبی آشنا سازد.

آنها زبان ایرلندی را به عنوان زبان اصلی خود به کار می برند اما اغلب به زبان انگلیسی نیز کاملا مسلط بوده و در برخی از جلسات رسمی از زبان انگلیسی استفاده می کنند ، در صورتی که در جلسات کاری شرکت می کنید ، علاوه بر پوشیدن لباس مناسب و حفظ ظاهر تلاش کنید تا همراه با لبخند ارتباط چشمی نیز داشته باشید و اعتماد به نفس خوبی را از خود نشان دهید.

یکی از مزایای فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند و انتخاب این کشور به عنوان مقصد اهمیت مدرک تحصیلی در یافتن شغل می باشد که هرچه مقطع تحصیلی بالاتری را سپری کرده باشید جایگاه شغلی بهتری نیز خواهید داشت ، به طور کلی فرهنگ کار در ایرلند دوستانه خواهد بود زیرا افراد اجتماعی هستند و از همکاران جدید بسیار استقبال می کنند.

فرهنگ کار در ایرلند

جشن و فستیوال ها در ایرلند

در حالی که برای سفر و یا مهاجرت به کشور منحصر بفرد ایرلند برنامه ریزی می کنید ، خوب است که از جشن و فستیوال ها در ایرلند نیز اطلاع داشته باشید تا بتوانید در زمان مناسب در آنها شرکت کنید ، این کشور تنها چند شهر بزرگ دارد اما اغلب جشن و فستیوال ها در ایرلند در دوبلین برگزار می شود که محبوب ترین آنها رژه روز پاتریک است ، در ادامه به برخی از محبوب ترین جشن و پایکوبی های این کشور اشاره می کنیم:

جشنواره مسابقه سازی لیسدووارنا

به طور سنتی در ماه سپتامبر پس از جمع آوری محصول نوبت به کشاورزان مجرد می رسید که همسری پیدا کنند ، آنها این کار را با حضور در جشنواره خواستگاری لیسدووارنا انجام می دادند که موجب شد تا این جشنواره به یکی از بزرگترین جشنواره های تک آهنگ در ایرلند تبدیل شود.

کنوانسیون رد هد، کانتی کورک

به عنوان یک شعار، “جشنواره ی غم انگیز جنون عاشق زنجبیل” گویای همه چیز است. در پنجمین سال خود در سال 2014، این کنوانسیون به عنوان شوخی بین یک برادر و خواهر مو قرمز آغاز شد. امروزه صدها زنجبیل را از سراسر جهان جذب می کند. برای شرکت از 22 اوت تا 24 آگوست از ایرلند دیدن کنید

جشنواره هنرهای کیلکنی

در محوطه قلعه کیلکنی حدود چهل سال قبل گروهی از نوازندگان جشنی را برپا کردند که تا امروز ادامه داشته و هر ساله از 9 تا 18 آگوست برگزار می شود ، در طول این 9 روز شما می توانید از حضور زنده در رویدادی که برخی از بالاترین رتبه ‌بندی تلویزیونی در ایرلند را نشان می‌دهد ، بهره مند شوید.

رژه روز پاتریک خیابان دوبلین

برای بزرگ‌ترین ، بلندترین و افتخارآمیزترین ادای احترام به سنت پاتریک ، رژه ای به همین نام در دوبلین در تاریخ 17 مارس یا حوالی آن برگزار می شود ، در این رژه شما این شانس را خواهید داشت که شاهد موسیقی سنتی ایرلندی ، رقصیدن و طعم برخی از بهترین آبجو در جهان باشید.

رژه روز پاتریک خیابان دوبلین ​

فستیوال اسب دوبلین

در ماه آگوست اگر از طرفداران ورزش‌ های سوارکاری مانند لباس پوشیدن و شکار هستید ، این فستیوال مورد علاقه شما در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند خواهد بود.

فرهنگ غذا در ایرلند

فرهنگ ایرلندی غرق در اسطوره ، افسانه و فولکلور است و جای تعجب نیست که غذا در بسیاری از این ضیافت ها نقش اصلی را بازی می کند زیرا ایرلند عمدتا به عنوان یک جامعه کشاورزی توسعه یافته است که گرچه غذا همیشه بخش مهمی از زندگی در ایرلند بوده است اما این فرهنگ مانند همه چیز در طول سال‌ها به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

تاثیرات بی شماری در طول قرن ها بر فرهنگ غذا در ایرلند گذشته است و نباید نقش خانه و خانواده را در شکل گیری غذاهای این کشور نادیده گرفت ، گاوها از قرون وسطی تا زمان ورود سیب زمینی به ایرلند در قرن شانزدهم نقش مهمی در غذاها داشته اند و امروزه نیز مانند بقیه اروپا فست فود و رستوران ها را به وفور در این کشور خواهید دید.

سرآشپزهای جوان میراث غذاهای خود را پذیرفته اند و اغلب با دستور العمل های آشنا کار می کنند و آنها را به شیوه های دلپذیری درست می کنند ، اما در خارج از شهرها غذاهای ایرلندی عمدتا از دستورهای سنتی و دلچسب پیروی می کنند.

چنانچه بخواهیم از برخی از غذاهای محبوب در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند نام ببریم باید به خورشت آلستر ایرلندی ، بیکن باتیس ، چامپ ، استیک و پای گینس ، فیش ساپر و بوکستی اشاره کرد.

لباس در ایرلند

لباس در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند شامل استفاده از لایه‌ های زیادی است ، با این حال مردم ایرلند اغلب لباس های خود را به عنوان روشی نمادین برای بیان خود دیده و شما زنان را معمولا با لباس های بلند و رنگ های شاد و سفید و سبز می بینید ، در حالی که مردان کلاه ‌هایی با رنگ ‌های معمولی با لبه‌ های کوچک در جلو که کلاه‌ های تخت نامیده می‌شوند ، می‌پوشند.

در زمان حاضر رقصندگان ایرلندی بهترین نمونه برای مشاهده لباس های سنتی ایرلند هستند ، لباس ‌های ایرلندی امروزی که خارج از جشن ‌های سنتی پوشیده می‌شوند ، شامل عناصری مشابه لباس‌های گذشته است و ژاکت هایی با پشم اما کمی مدرن تر مورد استفاده هستند ، برای خانم ها نیز بلوز و جین مانند کشورهای غربی محبوب می باشد.

چنانچه به دنبال مهاجرت به کشور ایرلند هستید ، ضمن مراجعه به آخرین مطالب جمع آوری شده توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی ، حتما بر روی لباس های گرم تمرکز بیشتری داشته باشید ، زیرا با توجه به بیشتر بودن دوره سرما و شدت آن لبا های ضخیم پشمی به طور قابل توجهی در پوشش و لباس در ایرلند کاربرد دارد.

لباس در ایرلند

نقش هنر در فرهنگ ایرلندی

شاید مهم ترین هنر ایرلند شعر و ادبیات آن باشد که با سنت های موسیقی گره خورده است ، قبل از الفبای لاتین ایرلندی ها دارای فرهنگ شفاهی بودند و قوانین ، تاریخ ، مذهب و افسانه ها را به صورت شفاهی منتقل و توسط نسل جدید حفظ می شد.

ایرلند همچنین خانه سنت قوی فلزکاری به ویژه در کالاهای زینتی است و آخرین هنر اصلی از قرون وسطی این کشور را می توان تصویر سازی دانست که در صومعه ها به جای مانده است ، موسیقی نیز یکی از هنرهای اصلی ایرلند است که مطابق با گذشته شاعرانه آن نواخته می شود و بزرگترین سازهای بومی چنگ و صدای انسان است.

موسیقی فولکلور مدرن ایرلندی بیشتر بر روی کمانچه متمرکز بوده و استپ رقص ایرلندی یک رقص محلی محبوب می باشد ، نقش هنر در فرهنگ ایرلندی به صورت مدرن تمایل دارد هم آداب و رسوم باستانی و هم تاریخ آشفته مدرن جزیره را منعکس کند ، علاوه بر این موسیقی ایرلندی نقش مهمی در توسعه ژانرهای آمریکایی مانند کانتری و بلوگراس داشته است و مردم ایرلند علاوه بر موسیقی در هنرهای مدرن مانند سینما ، طراحی گرافیک ، تولید بازی های ویدیویی و نقاشی و مجسمه سازی معاصر نیز مشغول هستند.

فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور منحصر به فرد و زیباست ، مقالات زیر مطالب بسیار جالب و مفیدی را ارائه داده است.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند

 در ایرلند زندگی روتین همه با آرامش همراه بوده و تمامی اقشار با زبانی خوش با یکدیگر برخورد می کنند ، سلام و احوالپرسی همیشه با خنده همراه بوده و احساس صمیمیت را در اولین معاشرت خواهید دید ، ایرلندی ها به صورت کلی مردمانی آرام و مودب هستند که به دلیل نداشتن دغدغه و یا استرس آینده زندگی ریلکسی را سپری می کنند.

آنها زبان ایرلندی را به عنوان زبان اصلی خود به کار می برند اما اغلب به زبان انگلیسی نیز کاملا مسلط بوده و در برخی از جلسات رسمی از زبان انگلیسی استفاده می کنند.

اغلب جشن و فستیوال ها در ایرلند در دوبلین برگزار می شود که محبوب ترین آنها رژه روز پاتریک است.

خورشت آلستر ایرلندی ، بیکن باتیس ، چامپ ، استیک و پای گینس ، فیش ساپر و بوکستی

موسیقی فولکلور مدرن ایرلندی بیشتر بر روی کمانچه متمرکز بوده و استپ رقص ایرلندی یک رقص محلی محبوب می باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز تماس بگیرید تا از هر آنچه که در زمینه فرهنگ ، آداب و رسوم مردم ایرلند نیاز است بدانید به طور کامل مطلع شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ایرلند با هزینه های تحصیل و برترین دانشگاه های این کشور هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه